Ajax Netwerk
dinsdag 2 september 2014 - 16:02                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 58 »

HR

Ziggy
Regelmatige invaller

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 23 maart 2009

quote:HR
Amsterhammer schreef:

Dat was weer leuk! Randdebiel Adbayor volledig terecht af met rood, maar wat heb ik genoten van Santi Cazorla! Wat een klasbak is die jongen! Wat hebben ze voor hem betaald?
HR
Ze hebben ongeveer £16.5 mln betaald.
HR
HR

Bazza
Icoon

Vak: -
Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 20 januari 2002

Cazorla is een topper, zeker DE man bij arsenal IMO.Tegen United 95 minuten niet gezien, maar toch diep in Fergie time een schitterend doelpunt.Dat kunnen alleen grote spelers.
HR
HR

Bazza
Icoon

HR
HR

Bazza
Icoon

Arsenal fans richting Reading: '4-0 and you fucked it up'

Reading fans richting Arsenal: 'Bradford and you fucked it up'

:D
HR
HR

JanTa
Icoon

Uit: Almere
Reg.: 2 februari 2008

Wenger komt met goed nieuws: 'We kunnen weer groots gaan investeren'

Na bijna zeven jaar in het Emirates Stadium kan Arsenal eindelijk flink gaan verdienen aan de ‘nieuwe’ thuishaven. De overstap van het knusse Highbury naar het hypermoderne stadion kostte de club veel geld en pas nu beginnen the Gunners, commercieel gezien, de vruchten te plukken van de verhuizing. Coach Arsène Wenger is verheugd met het nieuws. “We komen er financieel veel sterker voor te staan en kunnen weer gaan investeren.” / Arsenal is in tegenstelling tot veel andere Engelse topclubs schuldenvrij en hield de voorbije jaren de hand op de knip als dat moest. Gevolg was wel dat de selectie steeds verder werd uitgehold, terwijl de concurrentie juist alsmaar sterker werd. Die tijden zijn, zo denkt Wenger, echter voorbij. “Het is mijn plan om deze groep in ieder geval bij elkaar te houden en indien mogelijk nog twee nieuwe spelers aan te trekken”, vertelde de Fransman op Al Jazeera. “We zullen weer groots gaan investeren. Dat kon eerst niet, omdat we gebonden waren aan financiële restricties vanwege de bouw van het nieuwe stadion. De club moest veel leningen terugbetalen”, legde Wenger uit. “Veel clubs die in dezelfde situatie zaten zijn uiteindelijk afgehaakt, maar wij zijn altijd in de top actief gebleven. We zijn misschien geen kampioen geworden, maar we spelen nog altijd op het aller-, allerhoogste niveau.” Fans van de Noord-Londense club moeten echter niet verwachten dat Arsenal de ene na de andere topvedette naar het Emirates Stadium haalt. “We zetten onze filosofie niet overboord, net als Barcelona. We willen de kern van het team binnenshuis ontwikkelen en met een paar spelers van buitenaf de ploeg verder versterken. Het zal dan gaan om jongens die écht een meerwaarde vormen”, aldus Wenger. HR
Arsenal zou best weleens een goede (tussen)stap voor Eriksen zijn.
HR
HR

jasperdgg
Idool

Reg.: 25 november 2005

Opvallend genoeg las ik gisteren juist dat Wenger deze winter weer de hand op de knip lijkt te gaan houden, tot teleurstelling van menig Arsenal-fan.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

jasperdgg schreef:

Opvallend genoeg las ik gisteren juist dat Wenger deze winter weer de hand op de knip lijkt te gaan houden, tot teleurstelling van menig Arsenal-fan.
HR
Als je zijn track record qua aankopen bekijkt is het niet zo'n slecht idee
HR
HR

jasperdgg
Idool

DarkChild schreef:

(...)

Als je zijn track record qua aankopen bekijkt is het niet zo'n slecht idee
HR
Da's waar, hij is goed in koopjes, maar als de knip getrokken moet worden is het niet veel.
HR
HR

DarkChild
Moderator

jasperdgg schreef:

(...)

Da's waar, hij is goed in koopjes, maar als de knip getrokken moet worden is het niet veel.
HR
Tja, definieer koopjes maar eens?

Arsenal schiet vooral met hagel op de transfermarkt en geeft de laatste jaren weldegelijk (uit paniek?) veel geld uit aan transfers, maar heeft het publieke beeld dat het zijn zaakjes goed voor elkaar heeft.
Gedeeltelijk klopt dit ook (qua transferkosten en inkomsten maken ze winst en hun shirt is rood en wit), maar om het als voorbeeldclub, zoals laatst in een column stond, te zien gaat me te ver.
Als je er wat meer induikt blijkt er behoorlijk wat op aan te merken, nog los van het gegeven dat ze geen prijzen halen ;)
HR
HR

jasperdgg
Idool

Nou ja, spelers als RvP, Nasri en Song zijn met flinke winst doorverkocht. Ik ben het verder met je eens hoor, ik vind ook dat Arsenal absoluut niet als voorbeeld moet dienen. Zo zijn hun zogenaamd zelfopgeleide spelers gewoon spelers die zo rond hun 17e/18e aangekocht zijn, een beetje zoals de Denen bij ons. Wat op zich goed is natuurlijk is dat ze niet meer uitgeven dan er binnen komt. Maar we moeten ook niet vergeten dat het gewoon een van de rijkste clubs ter wereld is, die desondanks nationaal en Europees amper presteert.
HR
HR

DarkChild
Moderator

jasperdgg schreef:

Nou ja, spelers als RvP, Nasri en Song zijn met flinke winst doorverkocht. Ik ben het verder met je eens hoor, ik vind ook dat Arsenal absoluut niet als voorbeeld moet dienen. Zo zijn hun zogenaamd zelfopgeleide spelers gewoon spelers die zo rond hun 17e/18e aangekocht zijn, een beetje zoals de Denen bij ons. Wat op zich goed is natuurlijk is dat ze niet meer uitgeven dan er binnen komt. Maar we moeten ook niet vergeten dat het gewoon een van de rijkste clubs ter wereld is, die desondanks nationaal en Europees amper presteert.
HR
Inderdaad, ik ben ook niet zo heel overtuigd (meer) van het vakmanschap van Arsene Wenger. Leuk zo'n Foppe de Haan/Ferguson/Guy Roux type, maar het heeft eigenlijk pas zin als het je club verder brengt.
Ongetwijfeld al eens geplaatst hier, maar niet minder treffend:

forumillustratie

Overigens ben ik benieuwd hoe de soap Theo Walcott afloopt. De onderhandelingen over zijn contract duren al maanden en onderdeel ervan is dat meneer liever alleen als centrumspits wil spelen.
Om hem (en waarschijnlijk de supporters) te behagen start hij daar ook de laatste tijd, maar gaat hij gedurende de wedstrijd na wat wissels vanzelf weer naar de flank.
Met een weinig balvaste voorhoede Podolski (miskoop) Walcott en Oxlade-Chamberlain blijft er van verzorgd spel weinig over en verwordt het al snel tot een countervariant.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 15 januari 2013 18:39:19).]
HR
HR

jasperdgg
Idool

Toen Wenger eerst naar de Premier League kwam was hij vernieuwend op het gebied van voeding en fitheid van de spelers, er heerste toen nog echt een Engelse cultuur van bier tanken en fast food. Ook bracht hij een heel scoutingnetwerk van Franse en Franstalige Afrikanen met zich mee. Maar feitelijk hebben alle andere PL clubs deze zaken inmiddels gekopieerd en nu is de vraag wat hij nog echt toevoegt. Tactisch is het gezien zijn matige Europese resultaten nooit echt een groot licht gebleken, al was het natuurlijk wel beter dan het kick en rush wat de meeste clubs speelden maar ook daarin is hij achterhaald.

[Dit bericht is veranderd door jasperdgg (op 15 januari 2013 18:52:03).]
HR
HR

Trabelcied
Bankzitter

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 januari 2003

Zeg ik iets heel geks als ik Sneijder een goede optie zou vinden voor Arsenal? Ik vind het iig beter dan dat hij naar Galatasaray zou gaan. Hij komt dan in een team terecht die weer volledig om hem zou moeten draaien. Dat is denk ik ook de uitdaging die Sneijder zoekt. Ik zou het een mooie stap vinden. Ook gezien het feit dat die club alleen nog maar dingen te winnen heeft.
HRHR
HR

jasperdgg
Idool

Ik denk dat ze eerder een vervanger van Song kunnen gebruiken, ze hebben Arteta en Cazorla al.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Trabelcied schreef:

Zeg ik iets heel geks als ik Sneijder een goede optie zou vinden voor Arsenal? Ik vind het iig beter dan dat hij naar Galatasaray zou gaan. Hij komt dan in een team terecht die weer volledig om hem zou moeten draaien. Dat is denk ik ook de uitdaging die Sneijder zoekt. Ik zou het een mooie stap vinden. Ook gezien het feit dat die club alleen nog maar dingen te winnen heeft.
HR
Zie reactie van jasperdgg, voor het middenveld hebben ze verder Wilshere en Ramsey nog.
En is Cazorla de onbetwiste spelmaker.

Sneijder mag zijn handjes dichtknijpen als het Liverpool wordt, hij heeft sportief gezien weinig te kiezen.
En anders gaat zijn carriere als een nachtkaars uit bij Galatasaray of Anzhi.
HR
HR

Trabelcied
Bankzitter

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 januari 2003

DarkChild schreef:

(...)

Zie reactie van jasperdgg, voor het middenveld hebben ze verder Wilshere en Ramsey nog.
En is Cazorla de onbetwiste spelmaker.

Sneijder mag zijn handjes dichtknijpen als het Liverpool wordt, hij heeft sportief gezien weinig te kiezen.
En anders gaat zijn carriere als een nachtkaars uit bij Galatasaray of Anzhi.
HR
Cazorla is idd wel een spelmaker, maar staat over het algemeen toch behoorlijk diep bij Arsenal. Arteta vind ik persoonlijk niet goed genoeg voor het niveau dat Arsenal nastreeft. Sneijder vind ik aanmerkelijk beter en heeft dat ook al bewezen. Wilshire kan denk ik prima samen op t middenveld met Sneijder. Stevige controleur erachter en voetballen maar. In mijn ogen kan Sneijder voor veel meer voetballend vermogen zorgen dan dat er nu uitkomt.

Liverpool zou ik bijna net zo erg vinden als Galatasaray. Daar lopen helemaal een stel droeftoeters rond die de term voetballer niet zouden mogen gebruiken. De enige die daar echt iets kan met een bal is suarez. Vind het dan ook nog steeds zonde dat hij daar naartoe is gegaan, maar dat is een ander onderwerp. Hoop daarom echt op een mooie Engelse club als Arsenal. Denk ook dat Yo zich in London ook prima kan vermaken :D
HR
HR

Bazza
Icoon

Sneijder is rond met Galatasaray dus komt niet
HR
HR

jasperdgg
Idool

Bazza schreef:

Sneijder is rond met Galatasaray dus komt niet
HR
Sneijder gaat niet naar Arsenal omdat Arsenal geen interesse heeft, maar waar haal je vandaan dat het rond is met Galatasaray?
HR
HR

JanTa
Icoon

Uit: Almere
Reg.: 2 februari 2008

Sneijder word momenteel zwaar onder druk gezet door Inter en daar gaan ze zover in dat ze bekend maakte dat hij rond is met Galatasaray terwijl het tegendeel waar is.
HR
HR

Bazza
Icoon

jasperdgg schreef:

(...)

Sneijder gaat niet naar Arsenal omdat Arsenal geen interesse heeft, maar waar haal je vandaan dat het rond is met Galatasaray?
HR
Goede vriend van mij kent veel belangrijke supporters van UltrAslan(supportersgroep Galatasaray).Bij de besprekingen tussen Inter en Gala zit de leider van UltrAslan ook aan tafel.En die heeft bevestigd dat het rond is, op wat kleine details na.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Trabelcied schreef:

(...)

Cazorla is idd wel een spelmaker, maar staat over het algemeen toch behoorlijk diep bij Arsenal. Arteta vind ik persoonlijk niet goed genoeg voor het niveau dat Arsenal nastreeft. Sneijder vind ik aanmerkelijk beter en heeft dat ook al bewezen. Wilshire kan denk ik prima samen op t middenveld met Sneijder. Stevige controleur erachter en voetballen maar. In mijn ogen kan Sneijder voor veel meer voetballend vermogen zorgen dan dat er nu uitkomt.

Liverpool zou ik bijna net zo erg vinden als Galatasaray. Daar lopen helemaal een stel droeftoeters rond die de term voetballer niet zouden mogen gebruiken. De enige die daar echt iets kan met een bal is suarez. Vind het dan ook nog steeds zonde dat hij daar naartoe is gegaan, maar dat is een ander onderwerp. Hoop daarom echt op een mooie Engelse club als Arsenal. Denk ook dat Yo zich in London ook prima kan vermaken :D
HR
Het probleem is, ze willen hem niet.

Een type Sneijder (waar je je hele elftal op moet aanpassen omdat hij bij balverlies vrijwel niets doet) past niet bij Arsenal.
Die ouderwetsere, Totti-esque nummer 10 trouwens ook niet bij het Liverpool van Rogers, but we'll see (als je die competitie een beetje volgt zie je dat de trainer er ondanks de 'droeftoeters' steeds meer positiespel inkrijgt)

Maar een Galatasaray zie ik het elftal nog wel om hem heen bouwen.
HR
HR

Bazza
Icoon

Bazza schreef:

(...)

Goede vriend van mij kent veel belangrijke supporters van UltrAslan(supportersgroep Galatasaray).Bij de besprekingen tussen Inter en Gala zit de leider van UltrAslan ook aan tafel.En die heeft bevestigd dat het rond is, op wat kleine details na.
HR
Het is inmiddels 100% rond
HR
HR

RyanDjango
Basisspeler

Uit: Leiden
Vak: 428
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 22 januari 2013

Heb sinds lange tijd weer heerlijke aanvallen en combinaties van Arsenal gezien, weliswaar via de counter tactiek i.p.v. het dominate spel in de hoogtij dagen onder leiding van Wenger maar het is weer eens genieten!
HR
HR

Bob de Ajacied
Jeugdspeler

Reg.: 2 februari 2012

Ik zou aan de uitslag niet teveel conclusies trekken. Arsenal speelde een goede wedstrijd, maar West Ham speelde als een club die in de Championship thuis hoort. Wat waren die zwak zeg. Ze lieten het na de 2-1 van Arsenal ook helemaal lopen, gingen naief een beetje proberen aan te vallen en dan weet je dat Arsenal gevaarlijk is op de counter met Walcott z'n snelheid. Meestal stonden ze in de counter met twee verdedigers tegen 4 Arsenal spelers... Laat Arsenal eerst maar eens een reeks van overwinningen neerzetten. Nu was het weer goed, maar vergeet niet dat het een paar dagen geleden nog drama was tegen Chelsea. Overigens speelde ze met een hele riskante opstelling met Ramsey als verdedigende middenvelder, daar kun je thuis tegen West Ham misschien nog mee weg komen, maar tegen betere ploegen gaat dat tegen je werken. Wenger moet nog een paar spelers kopen, anders zie ik het somber in.
HR
HR

Bazza
Icoon

Arsene Wanker

forumillustratie

Geintje moet kunnen Arsenal fans ;)
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 94,7% dat Feyenoord wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Heracles Almelo:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!