Ajax Netwerk
dinsdag 2 september 2014 - 23:16                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... 58 »

HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 14 augustus 2001

Ibrahimovic: 'Arsenal had al een shirt voor me gemaakt'

Zlatan Ibrahimovic verdedigt dinsdagavond met AC Milan een 4-0 voorsprong als het op bezoek gaat bij Arsenal in de achtste finale van de Champions League. De voormalig Ajax-aanvaller maakt al jarenlang furore in de Serie A, maar was twaalf jaar geleden dicht bij een transfer naar de Premier League.

'Arsenal benaderde me in 2000 en had zelfs al een shirt met nummer 9 en mijn naam voor me', vertelde Ibrahimovic aan Britse media. 'Ik vond het geweldig, Arsenal is een prachtige club. Maar toen bleek dat ze me eerst op proef wilden hebben om te zien of ik goed genoeg was. Ik wist niet wat ik hoorde. Zlatan gaat toch geen test doen?'

De spits bleef daardoor bij Malmö FF en werd in maart 2001 dankzij toenmalig technisch directeur Leo Beenhakker vastgelegd door Ajax, waar hij in ruim drie jaar tijd 35 keer scoorde in 74 competitieduels. Op 31 augustus 2004 verkochten de Amsterdammers Ibrahimovic voor zestien miljoen euro aan Juventus, waar hij weinig aanpassingsproblemen kende.

In de Serie A was hij 23 keer trefzeker in 70 wedstrijden, maar vanwege de degradatie van La Vecchia Signora na het Calciopoli-schandaal verhuisde de spits in 2006 naar Internazionale.

Ook in Milaan deed de Zweed het uitstekend: hij scoorde liefst 57 keer in 88 duels en werd drie keer op rij kampioen van Italië. Barcelona betaalde liefst 66 miljoen voor Ibrahimovic in de zomer van 2009, maar al na één seizoen keerde de aanvaller terug naar de Serie A.

AC Milan huurde Ibracadabra één jaar en nam hem in de zomer van 2011 definitief over. Deze jaargang is de 75-voudig international van Zweden (29 doelpunten) weer in topvorm. Ibrahimovic maakte al achttien doelpunten in twintig duels en is daarmee topscorer van de Serie A.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Vak: -
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Maakt Van Persie wel eens lelijke doelpunten?
Ongelofelijk hoe waanzinnig mooi.
De 1-2 tegen Liverpool afgelopen weekend was idd énig.

HR
HR

AFCA 428
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

Een mooie voetballer maakt zelden lelijke goals. Jammer dat het er in het Nederlands elftal niet zo uitkomt.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

Song is ook zo'n heerlijke speler.
Voor de winterstop had Van persie in the Emirates ook zo'n heerlijke volley gemaakt, na een lange pass van Song.

Van Persie heeft gewoon een geweldige linker en een fenomenaal ruimtelijk inzicht.
Niet veel spelers zijn in staat zulke doelpunten te maken.
Die bal komt van achter je, terwijl je diep loopt, en de moeilijkheidsgraad is het in 1x erin schieten.

Bergkamp was ook zo'n speler die dit kon, maar hij deed het ook bij Oranje.
HR
HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Reg.: 19 april 2006

quote:HR
Wheermolen FC schreef:

(...)

Het hangt ervan af; als je gewoon een bepaald bedrag in de begroting opneemt voor transfers maakt het niet dat je geld uitkeert aan je aandeelhouders. Ik dacht trouwens dat Arsenal alleen 1 of 2 grootaandeelhouders had (dwz niet meer dan 40% ofzo in vreemde handen) in de vorm van Emirates en nog een andere.
HR
Als je geld uitkeert aan de aandeelhouders stroomt het geld weg uit Arsenal en uit de voetballerij. Dat lijkt me op zijn minst raar als je het vergelijkt met andere Engelse clubs waar heel veel geld bij moet.

Het gaat mij niet om "normaal rendement" voor de aandeelhouders, een paar procent is prima, daar heeft Arsenal (en Ajax) zelf om gevraagd middels de constructie.

Het ging mij meer om de stelligheid van Schaap dat er bewust geld "gemaakt" wordt om de aandeelhouders meer dan gelukkig te maken. Met andere woorden, dat Wenger bewust meedoet aan maken van financiele winst, boven sportieve winst.
HR
HR

Eeuwige liefde
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Zaandam
Vak: 428
Reg.: 21 september 2005

3-0 met rust, nog 1 erbij voor verlenging, ongelooflijk!
HR
HR

champy95
Legende

Zal het dan toch nog lukken.

Hopelijk maakt Milan geen goal tegen. ANTI-ITALIAANS VOETBAL!
HR
HR

Huis
Idool

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Godver Kut NOS! Bezuinig dan op dat klote schaatsen.
HR
HR

champy95
Legende

Snap ook niet waarom ze dat rugby uitzenden, al die duffe indoorsporten moet van mij ook niet (handbal en korfbal).
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Huis schreef:

Godver Kut NOS! Bezuinig dan op dat klote schaatsen.
HR
Hoe krijgen ze het voor elkaar om zo'n affiche met zo'n verloop te missen...
HR
HR

Huis
Idool

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Schip ahoy schreef:

(...)

Hoe krijgen ze het voor elkaar om zo'n affiche met zo'n verloop te missen...
HR
Tsja. Arno Vermeulen zal wel te veel verdienen. :)
HR
HR

Administrator
Administrator

Reg.: 26 juni 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 6 maart 2012 om 22:10:09.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de Ajax Netwerk Chatbox.

Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
HR
HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Reg.: 19 april 2006

AFCA 428 schreef:

Een mooie voetballer maakt zelden lelijke goals. Jammer dat het er in het Nederlands elftal niet zo uitkomt.
HR
Hij had dit keer de vier nul voor het intikken. Doet hij het te mooi....
HRHR
HR

retuow
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 11 oktober 2004

Beetje balen. Helaas. Jammer. Zat er net niet in.
HR
HR

Madridista
Idool

Reg.: 17 januari 2008

Spannende pot, kon in de 2e helft alle kanten op. Wanneer zou Wenger nou gaan wieberen??
HR
HR

Eeuwige liefde
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Zaandam
Vak: 428
Reg.: 21 september 2005

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Hij had dit keer de vier nul voor het intikken. Doet hij het te mooi....
HR
Inderdaad, wou de bal stiften ipv gewoon hard binnenschieten vanaf 4 meter..
Dit soort wedstrijden verwacht je toch dat hij er staat, evenals Zlatan trouwens.
HR
HR

champy95
Legende

Emanuelson is toch een sierlijke speler.
Jammer dat die niet de volgende stap in zijn ontwikkeling kan maken.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 november 2004

champy95 schreef:

Emanuelson is toch een sierlijke speler.
Jammer dat die niet de volgende stap in zijn ontwikkeling kan maken.
HR
Wat is de volgende stap volgens jou? Hij heeft net de stap tot basisspeler gemaakt.
HR
HR

champy95
Legende

Hij had bij ons na 7 jaar moeten vertrekken als een grote meneer, met 30 interlands of meer achter zijn naam.

Hij is bezig aan zijn 8ste seizoen als prof, en we weten nog altijd niet wat zijn positie is.

Hij is 26 jr. Hij is klaar met zich te ontwikkelen.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

champy95 schreef:

Hij had bij ons na 7 jaar moeten vertrekken als een grote meneer, met 30 interlands of meer achter zijn naam.

Hij is bezig aan zijn 8ste seizoen als prof, en we weten nog altijd niet wat zijn positie is.

Hij is 26 jr. Hij is klaar met zich te ontwikkelen.
HR
Volgens mij weten heel veel mensen al zo'n 5 jaar dat het een middenvelder is. Uit pure armoede is ie jarenlang misbruikt als back en buiten.
HR
HR

Ajacied1993
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 12 september 2005

Madridista schreef:

Spannende pot, kon in de 2e helft alle kanten op. Wanneer zou Wenger nou gaan wieberen??
HR
Hopelijk zo snel mogelijk!
HR
HR

Jodinho 30
Internationale topspeler

Uit: Weesp
Vak: 116
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 21 juli 2003

Eeuwige liefde schreef:

3-0 met rust, nog 1 erbij voor verlenging, ongelooflijk!
HR
Net ff de samenvatting gekeken maar als je zo staat te verdedigen vraag je er ook om.

1-0 geen man bij de doelpaal.
2-0 bal zo in de voeten gegeven.
3-0 met z'n 2-en heel dom een speler omver lopen, penalty.

Je zou bijna zeggen dat er op gegokt is.
HR
HR

champy95
Legende

Drie Kruizen schreef:

(...)

Volgens mij weten heel veel mensen al zo'n 5 jaar dat het een middenvelder is. Uit pure armoede is ie jarenlang misbruikt als back en buiten.
HR
Als die nu exceptioneel goed was op het middenveld, had die wel als middenvelder gespeeld en iemand anders op de back/vleugel.

En dat bedoel ik nu de stap in zijn ontwikkeling. Hij heeft op geen enkele plek kunnen overtuigen. Net dat je denkt, jaa hij is een (vul zelf positie in), speelt hij weer een aantal wedstrijden erg slecht achter elkaar.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

champy95 schreef:

En dat bedoel ik nu de stap in zijn ontwikkeling. Hij heeft op geen enkele plek kunnen overtuigen. Net dat je denkt, jaa hij is een (vul zelf positie in), speelt hij weer een aantal wedstrijden erg slecht achter elkaar.
HR
Ik denk dat hij een middenvelder is, en daar speelt hij nu al een tijdje goed.
HR
HR

Jodinho 30 schreef:

(...)

Net ff de samenvatting gekeken maar als je zo staat te verdedigen vraag je er ook om.

1-0 geen man bij de doelpaal.
2-0 bal zo in de voeten gegeven.
3-0 met z'n 2-en heel dom een speler omver lopen, penalty.

Je zou bijna zeggen dat er op gegokt is.
HR
Dat waren inderdaad ongelooflijke momenten, kon het niet bevatten. Maar Arsenal dwong het min of meer zelf af door de hoge druk die ze zetten in de eerste helft. En dit onervaren Milan raakte flink zenuwachtig. Normaal maakt Silva niet zo'n fout. Emanuelson en Van Bommel zetten ook allebei Arsenal een keer vrij voor Abbiati. Gekke wedstrijd...
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 95,4% dat Vitesse wint van Excelsior. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Heracles Almelo:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!