Ajax Netwerk
donderdag 27 november 2014 - 01:12                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 58 »

HR

een schaap - 2 jaar later
Icoon

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 3 november 2002

quote:HR
LeTiss schreef:

(...)Dat is natuurlijk wel een punt, maar Ajax moet in ieder geval zorgen dat het talenten minstens zoveel te bieden heeft voor hun sportieve ontwikkeling, en daar zit hem het voornaamste probleem.
HR
Je kunt nou niet zeggen dat Ajax de jeugd geen kans geeft. Ajax moet vooral zorgen dat er toptalent boven komt drijven en dat wil de afgelopen jaren maar niet lukken. Als Ajax bij de instroom van jeugd eens drie mannen neerzet die een neus hebben voor talent, want volgens mij hebben die jeugdscouts barweinig gepresteerd de afgelopen tien jaar.
HR
HR

LeTiss
Legende

Reg.: 29 augustus 2005

een schaap - 2 jaar later schreef:

(...)

Je kunt nou niet zeggen dat Ajax de jeugd geen kans geeft. Ajax moet vooral zorgen dat er toptalent boven komt drijven en dat wil de afgelopen jaren maar niet lukken. Als Ajax bij de instroom van jeugd eens drie mannen neerzet die een neus hebben voor talent, want volgens mij hebben die jeugdscouts barweinig gepresteerd de afgelopen tien jaar.
HR
De technische staf heeft natuurlijk de laatste 5 jaar ingezet op oudjes of gevestigde namen die er vooral goed de beuk in moesten kunnen gooien. Als je dat op het veld wilt zetten kan de scouting er natuurlijk ook niks meer aan doen: Dan is het gewoon geen club waar jong talent iets te zoeken heeft.
HR
HR

Icoon

LeTiss schreef:

(...)
De technische staf heeft natuurlijk de laatste 5 jaar ingezet op oudjes of gevestigde namen die er vooral goed de beuk in moesten kunnen gooien. Als je dat op het veld wilt zetten kan de scouting er natuurlijk ook niks meer aan doen: Dan is het gewoon geen club waar jong talent iets te zoeken heeft.
HR
Volgens mij speelt dat helemaal geen rol. Alsof een C-tje gaat denken: ik ga niet naar Ajax want Stam is gekocht. Er is de laatste jaren genoeg jeugd doorgestroomd. Alleen niemand blijkt een topper te zijn. Van der Vaart, Sneijder zijn de enige toppers, Babel en De Jong komen daaronder en dan nog Heitinga en Stekelenburg daar weer onder. In 12 jaar tijd dus 6 spelers. En de laatste drie jaar niemand meer. Daarnaast kan ik tientallen subtoppertjes of modale spelers opnoemen. Wat betreft doorstroom is er geen probleem, het gaat om de kwaliteit.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

LeTiss schreef:
Volgens mij haal jij Arsenal en Chelsea door mekaar. Als die jongen naar Chelsea gaat dan doet hij dat om snel geld te verdienen, niet omdat Chelsea nou zo'n reputatie heeft op het gebied van ontwikkelen van zijn talent en het geven van kansen aan jonge spelers.

Arsenal maakt met Wenger van getalenteerde maar nauwelijks bruikbare voetballers wereldtoppers en geeft jonge spelers alle kansen. Natuurlijk betaalt Arsenal goed maar als je echt ambitieus bent is dat niet de voornaamste reden en komt Chelsea niet in beeld. Jonge spelers die voor het geld gaan zijn er altijd, Colins John is ook zo'n succesverhaal. Maar een speler als Van Persie, Henry of Adebayor heeft gewoon ontzettend veel aan Arsenal.

Daarop kun je wel concurreren, en ze gaan echt niet allemaal naar Arsenal. Arsenal heeft het wat betreft gewoon heel goed voor mekaar en doet precies dat waar Ajax ooit heel goed in was, talent koesteren en technisch voetballen. Dan kun jij ze paupers en kut noemen, het is Ajax dat is verpauperd en Arsenal wat van Ajax heeft geleerd en Ajax heeft ingehaald, en dan hebben ze ook nog eens meer geld, dat wel ja. HR
Nacer Barazite verdiende bij Arsenal ook al 275 000+ euro in het jaar als 16-jarige speler. Het is natuurlijk niet zo veel als Van Aanholt, maar het is toch een behoorlijke som geld. Ter vergelijk: Barry Maguire van FC Utrecht is een twee seizoenen lang vaste kracht geweest bij FC Den Bosch en heeft nu een transfer verdient naar FC Utrecht, waar hij een gelijke kracht is in de eerste selectie. Die jongen vangt nu rond de 120 000 euro per jaar.
Ik heb geen idee wat een jeugdige speler bij Ajax vangt, dus daar kan ik niks over zeggen.

Je praat alsof elke voetballer alles op een rijtje heeft. Maar ik denk dat je in een ideale wereld leeft; een wereld die anders is dan de wereld waarin we leven. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen (Blind en Goossens een tijd terug), maar op die leeftijden is dat gewoon ontzettend veel geld. Als je de stap maakt naar een Premierleague club, kan je altijd nog een stapje terug zetten. Maar je hebt op jaarbasis je salaris wel verveelvoudigd. En dat is voor mensen die hun pensioen in een jaar of 15 à 20 bij elkaar moeten werken toch wel erg belangrijk.

Jij noemt spelers als Van Persie, Henry en Adebayor. Nou, die willen ook geld vangen en die willen ook meespelen om de prijzen. Zet Arsenal in de Oostenrijkse competitie en ze hadden bij lange na niet zoveel succes (voor zover ze succes hebben) gehad als nu. Simpel als dat. Dat is toch echt de belangrijkste reden dat veel spelers Ajax verlaten: geld en een sportieve uitdaging.

LeTiss schreef:
Dat is natuurlijk wel een punt, maar Ajax moet in ieder geval zorgen dat het talenten minstens zoveel te bieden heeft voor hun sportieve ontwikkeling, en daar zit hem het voornaamste probleem.HR
Ajax zou die spelers zelf zaakwaarnemers aan moeten bieden, in plaats van die graapgraaien die enkel aan hun eigen portomonnees denken. Spelers willen niet meer verlengen, omdat ze anders minder makkelijk naar een grote (rijkere) competitie kunnen. Daar heeft Arsenal geen last van. Arsenal heeft het vele malen makkelijker.
HR
HR

Huis
Idool

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Daarom moeten we nu wel blij zijn met de huidige technische staf, die wel oog heeft voor jong talent( V/D Wiel, Sarpong, Anita, Donald etc.) en de (oude) overbetaalde buitenlanders(perez, Luque, Delorge, Kennedy etc) er uit trapt.

Terugkomend op Patrick van Aanholt. Die jongen mag dan wel voor het geld naar Chelsea gegaan zijn, maar hij speelt daar momenteel in het beloftenteam, net als Bruma overigens die een paar jaar geleden van feyenoord naar Chelsea is gegaan en doet dat niet onverdienstelijk. Aanholt is momenteel een van de grootste talenten van Chelsea en zou serieus wel de stap kunnen maken naar het eerste team. Het is dus niet zomaar gezegd dat het een kansloze missie is om naar Chelsea te gaan.

Overigens is Nacer Barazite, die op zijn 15e van NEC naar Arsenal ging nu voor een half jaar verhuurt aan Derby County. Hopelijk kan die jongen in de schaduw van V. Persie de volgende Nederlander worden in het eerste van Arsenal zoals V. Persie zich kon ontwikkelen in de schaduw van Bergkamp.
HR
HR

LeTiss
Legende

Reg.: 29 augustus 2005

Ares schreef:
Je praat alsof elke voetballer alles op een rijtje heeft. Maar ik denk dat je in een ideale wereld leeft; een wereld die anders is dan de wereld waarin we leven. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen (Blind en Goossens een tijd terug), maar op die leeftijden is dat gewoon ontzettend veel geld. Als je de stap maakt naar een Premierleague club, kan je altijd nog een stapje terug zetten. Maar je hebt op jaarbasis je salaris wel verveelvoudigd. En dat is voor mensen die hun pensioen in een jaar of 15 à 20 bij elkaar moeten werken toch wel erg belangrijk.
HR
Voor de spelers die het niet op een rijtje hebben ben je toch niet in de markt, spelers die voor het geld gaan en niet voor hun ontwikkeling hebben bij Ajax natuurlijk niks te zoeken. Dat is ook niet zozeer een kwestie van geld maar een kwestie van geld op lange termijn of op korte termijn.

Als een speler zijn carriere goed plant is die 2 ton per jaar niks in verhouding tot wat die later gaat verdienen mits hij zich goed ontwikkelt. Je moet niet denken dat Ibrahimovic nu thuis op de bank zit te kniezen dat hij beter naar Arsenal had kunnen gaan want daar had hij een miljoen meer verdiend. Hij is naar Ajax gegaan omdat het hem een goede opstap leek, en dat ondanks Ajax ook is gebleken en daar wordt hij enorm rijk van.

Dan ben je dus in de markt voor die spelers die aan carriereplanning doen en Ajax daarvoor geschikt vinden. Als Ajax dat weer wordt dan moet je alsnog concurreren met Arsenal, want Arsenal doet het wat dat betreft uitstekend. Dan heb je als nadeel het geld, maar als voordeel dat je ze sneller en meer speeltijd kunt geven en dat ze nog bij moeder thuis kunnen blijven wanneer ze uit de buurt komen. Als je de doorstroming van groot talent op orde hebt, kun je best genoeg talent aantrekken.

Maar dan moet je dus wel CL spelen, anders moet er een tussenstap achteraan, en moet je ze een kans geven en zorgen dat ze zich ontwikkelen. Wat dat betreft was het de afgelopen 5 jaar dramatisch en dat duurt even om te repareren. Maar dat lijkt mij het eigenlijke probleem, en het is in ieder geval dat deel van het probleem dat je in de hand hebt. Zolang je daar een potje van maakt moet je niet zeuren over de dingen die je niet in de hand hebt.
HR
HR

Ajax12
Basisspeler

Uit: Enkhuizen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 24 februari 2007

Arsenal is veelste wisselvallig. tegen Hull een blamerende nederlaag, dan opeens tegen Porto spelen ze de sterren van de hemel en gister spelen ze gelijk tegen een Sunderland :I Zo vergooien ze hun kansen wel een beetje. De rit is nog lang maar dan moeten ze niet tegen de kleintjes verliezen.
HR
HR

Ajax12
Basisspeler

Fabregas admits Barca 'dream'
Arsenal star yearns to return to Catalunya

Cesc Fabregas has told Spanish radio that he will assess his future at the end of the season.

The Spanish star has also admitted that a return to Barcelona would be a 'dream come true'.

Fabregas admitted he opted to stay at Emirates over the summer following his success at Euro 2008 with Spain.

The midfield schemer claims he stayed for the sole reason to try and win trophies at Arsenal, as so far during his five-year Gunners career he has picked up just one medal after lifting the FA Cup in 2005.

Now he is determined to pick up some silverware this term, but admits he will then look at his options.

"Right now I'm fine at Arsenal but I cannot deny that to return and play for Barca would be a dream come true," he told Catalan based station RAC 1.

"I chose to stay at the club last summer and right now I'm totally focused on the reason for that decision which was to try and win trophies.

"We'll see how things have gone by the end of the season.

"The fact is that Barca are playing cinematic football right now and it's fantastic to see that the other day when they beat Atletico Madrid 6-1 they had seven or eight guys who, like me, came through the club's youth system."

Bron: skysports.comHR
Het zou echt jammer zijn als hij weggaat. Er zal vast wel andere spelers opstaan, maar samen met Van Persie is hij zo belangrijk voor Arsenal.
HR
HR

Ajax12
Basisspeler

Geblesseerde Gallas laat Wenger beteuterd achter
Geschreven op donderdag, 16 oktober om 18:54

William Gallas mist een belangrijke week bij Arsenal. De aanvoerder van The Gunners, die afgelopen zaterdag een hamstringblessure opliep, kan niet in actie komen tegen Everton en Fenerbahçe. “Dit is een groot verlies”, treurde manager Arsène Wenger tegenover de BBC. Gallas speelde vorige week met zijn vaderland Frankrijk tegen Roemenië, dat een punt overhield aan de kwalificatieontmoeting (2-2). Gallas haalde het einde van de wedstrijd niet. De mandekker moest zich laten vervangen vanwege een hamstringblessure en kan dit weekend niet in actie komen. Wenger rekent ook voor dinsdag niet op zijn aanvoerder.

Wenger had tevens slecht nieuws over Nicklas Bendtner en Bacary Sagna. Laatstgenoemde kampt met een knieblessure, terwijl Bendtner niet in actie kan komen vanwege een gevoelige enkel. Beter nieuws had Wenger over Robin van Persie, Johan Djourou en Francesc Fabregàs: dit trio lijkt dit weekend in actie te kunnen komen.

Bron: voetbalzone.nlHR
HR
HR

Ajax12
Basisspeler

Vanavond Arsenal - Tottenham Hotspur. Een geweldige derby tussen twee uiterst rivalen staat altijd vol spektakel. Ik heb er in ieder geval zin in :B
HR
HR

marcomarco
Jeugdspeler

Reg.: 24 december 2005

Hopen dat Gomes lekker kan grabbelen ;)
HR
HR

Ajax12
Basisspeler

4-4 geworden. Echt een krankzinnige wedstrijd, zoals ik al eerder zei, arsenal - hotspur is altijd een wedstrijd vol spanning. Wel jammer dat je in de laatste minuten twee goals weggeeft.

http://www.boxofficefootball.com/arsenal-vs-tottenham-live/
HR
HR

Ajax12
Basisspeler

Adebayor twijfelt over titelkansen Arsenal
Geschreven op vrijdag, 31 oktober om 12:30

Voor velen is Arsenal één van de kandidaten voor het winnen van de landstitel, maar Emmanuel Adebayor twijfelt aan de capaciteiten van de Londenaren. Pas als de ploeg een winnaarsmentaliteit weet te ontwikkelen, zal de ploeg volgens de Togolees een kans maken om zich te mengen in de strijd om de beste van Engeland. "Als we zoals tegen Tottenham Hotspur blijven spelen, dan worden we nooit kampioen."

De Londense stadsderby eindigde afgelopen woensdag in een spectaculaire 4-4 remise. Mede door een treffer van Robin van Persie stond Arsenal na ruim een uur spelen met 4-2 voor en kon het zich zelfs veroorloven om kansen te missen. In de laatste twee minuten sloegen Jermaine Jenas en Aaron Lennon echter toe.

Volgens Adebayor dachten vrijwel al zijn ploeggenoten dat de wedstrijd gelopen was. "Na afloop zaten we er helemaal doorheen", vertelt de Afrikaanse topschutter vrijdag aan de BBC. "Vrijwel de gehele wedstrijd deden we er alles aan om drie punten te pakken en uiteindelijk hielden we er één over. Ik kan nog steeds niet geloven hoe we na de negentigste minuut een 4-2 voorsprong hebben kunnen verprutsen."

"Het was heel makkelijk om bij een 4-2 voorsprong losjes over de wedstrijd te denken. Voor sommigen was de wedstrijd op de laatste vijf minuten na al voorbij", aldus Adebayor. De ploeg van Arsène Wenger speelt dit weekeinde tegen Stoke City en heeft zes punten achterstand op lijstaanvoerder Liverpool. Arsenal verloor van de eerste tien speeldagen tot dusver twee maal en speelde twee keer gelijk.

Bron: voetbalzone.nlHR
Lekker motiverend. Hij heeft natuurlijk groot gelijk dat ze een betere mentaliteit moeten zien te krijgen om kampioen te worden, maar om te zeggen dat je het niet wordt is niet echt motiverend. Zoals ik al eerder zei, het wordt moeilijk maar het kan altijd.
HRHR
HR

Miralem Sulejmani
Bankzitter

Uit: Amsterdam
Vak: 424
Reg.: 22 oktober 2006

Arsenal 2-0 achter bij Stoke en nu net een rode kaart voor van Persie omdat hij dom doorging op de keeper.
HR
HR

Gonzalo Gerardo Higuain
Icoon

Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 24 juli 2005

Miralem Sulejmani schreef:

Arsenal 2-0 achter bij Stoke en nu net een rode kaart voor van Persie omdat hij dom doorging op de keeper.
HR
Wat een ongelooflijke kneus is het ook, kan hij straks fijn toekijken bij de wedstrijd tegen United.
HR
HR

Ajax12
Basisspeler

Ongeloofelijk dom inderdaad van Van Persie. Een geweldige speler die de laatste tijd zijn hoofd bij houd maar dit is natuurlijk dom, vooral dat hij de volgende wedstrijd is geschorst tegen ManU. De verdediging was echt niet om aan te zien. Het is eigenlijk net als bij Ajax, een geweldige voorhoede en middenvelders maar er wordt niet goed verdedigt.
HR
HR

Swampman
International

Reg.: 29 augustus 2003

Het is de laatste jaren iedere keer hetzelfde liedje. Als ze op dreef zijn kunnen ze iedereen van de mat spelen en laten ze voetbal zien om je vingers bij af te likken. Echter, als ze het niet hebben dan kunnen ze van werkelijk iedere club in de Premiership verliezen.
Ze missen gewoon het het vermogen om slechte wedstrijden uit het vuur te slepen zoals United en Chelsea dat wel vaak lukt. Dit heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat Wenger (te) veel zet op de jeugd en ieder jaar weer ervaren krachten (Hleb, Flamini) ziet vertrekken. Gevolg is een (instabiel) team met veel potentie dat briljant voetbal afwisselt met zeer matige vertoningen. Het zal dit seizoen dus wel weer vaak 'sterven in schoonheid' worden met als gevolg dat de titel wel weer een brug te ver zijn.
HR
HR

Gonzalo Gerardo Higuain
Icoon

Arsenal - Man. United 1-0 (Nasri).

Leuke wedstrijd met een hoog tempo, met name van Arsenal. Niet alles gaat goed bij Arsenal, maar ze vechten wel voor elkaar en zijn over het geheel ook gewoon beter.
HR
HR

Denman
Vedette

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 16 september 2004

2-0 inmiddels, wedstrijd is in topkwaliteit hier te volgen via sopcast: sop://broker.sopcast.com:3912/48609 Echt hele goede stream :)
HR
HR

Jesse V.
Talent

Uit: Utrecht
Vak: 426
Reg.: 12 juli 2006

2-1, mooie goal van Rafael. Nu 6 (!) minuten blessuretijd...
HR
HR

mijnclub
Vedette

Vak: 420
Reg.: 7 november 2003

Jesse V. schreef:

2-1, mooie goal van Rafael. Nu 6 (!) minuten blessuretijd...
HR
Het is 2-1 gebleven,was echt een heerlijke wedstrijd..
HR
HR

Icoon

Ik gun het Arsenal. Arsenal is onder Wenger in 10 jaar tijd een zeer aantrekkelijke club geworden met heel mooi voetbal. Ze moeten echter nu zeker prijzen gaan winnen.
HR
HR

miropeba
Ballenjongen

Uit: Almere
Vak: 112
Reg.: 11 november 2007

een schaap - 2 jaar later schreef:

Ik gun het Arsenal. Arsenal is onder Wenger in 10 jaar tijd een zeer aantrekkelijke club geworden met heel mooi voetbal. Ze moeten echter nu zeker prijzen gaan winnen.
HR
Ik heb een zwak voor Arsenal, het is niet zo'n koop club als MUFC of Chelsea of de Spurs. Ik begrijp de link tussen Ajax en de Spurs overgens wel, ik ben er zelf al twee keer geweest. Het is een aanrader.
HR
HR

Don Leo Beenhakker
Basisspeler
Derde Ajax Netwerk Pool 2004/2005

Vak: 129
Reg.: 2 oktober 2002

miropeba schreef:

(...)

Ik heb een zwak voor Arsenal, het is niet zo'n koop club als MUFC of Chelsea of de Spurs. Ik begrijp de link tussen Ajax en de Spurs overgens wel, ik ben er zelf al twee keer geweest. Het is een aanrader.
HR
Hoeveel spelers staan er uit hun eigen opleiding dan in??
Kopen is kopen maakt niet uit voor hoeveel
HR
HR

Gonzalo Gerardo Higuain
Icoon

Ik ben ze nu nog even aan het kijken tegen Wigan, in de League Cup. Wigan wordt gewoon weggespeeld door een stel kinderen (volgens mij was de oudste 23 jaar). En wat een doelpunten ook, typisch Arsenal, puur genialiteit. De 3-0 van Vela was de mooiste.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat moet Ajax het eerst doen met het kapitaal?

Arena kopen
Eigen stadion bouwen
Aandelen inkopen en van de beurs gaan
Spelers aantrekken
Jeugdopleidingen in andere landen opzetten
Iets anders
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 5,6% dat Excelsior wint van Feyenoord. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor ADO Den Haag-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!