Ajax Netwerk
zaterdag 22 november 2014 - 16:23                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 58 »

HR

skimovic
Vedette

Uit: Antwerpen-Wilrijk
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 23 juli 2002

Het grote probleem is dat Arsenal altijd net niet is, en soms gewoon helemaal niet. Het is een subtopper die nooit een prijs weet te pakken. Ze spelen leuk voetbal maar zakken altijd weer door de mand.

Wenger is aan de ene kant een goede coach, maar hij is ook een zwakke plek met zijn obsessie voor Franstalige spelers.

Omdat ze nu al zo lang naast de prijzen grijpen gaan de spelers die wel het gewenste niveau aankunnen steeds een voor een weg.

Ze hebben gewoon nooit dat beetje extra, komen altijd net te kort.
HR
HR

Loki
Vedette

Vak: -
Reg.: 14 februari 2009

quote:HR
het laatste schaap schreef:

Kan iemand me de financiële situatie bij Arsenal uitleggen? Ze hebben de op vijf na grootste begroting ter wereld, de schulden wat betreft het stadion zijn grotendeels afgelost, en nog laten ze hun beste spelers gaan - fabregas naar barca, nasri en clichy naar city. Wat is er aan de hand?
HR
Wenger weigert te kopen. Dat idee krijg ik altijd.
HR
HR

jasperdgg
Idool

Reg.: 25 november 2005

Loki schreef:

(...)

HR
En hij weigert extreem hoge salarissen te betalen. Dat lijkt mij de voornaamste reden dat spelers Arsenal vaak verlaten, ze kunnen elders meer verdienen. Tsja, het is een beetje dubbel. We ergeren ons hier allemaal aan de absurde bedragen die elders uitgegeven worden, dan is er een club die financieel gezond beleid voert, gaan we weer klagen dat ze nooit iets winnen.
HR
HR

ElSalvador74
Legende

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 7 augustus 2004

hij volhard gewoon in zijn visie om jeugd op te leiden. maar net als Barcelona wel doet, zal je toch af en toe een topper of 2 a 3 erbij moeten halen om goals te maken. anders houd het steeds net op bij Arsenal.
HR
HR

jasperdgg
Idool

ElSalvador74 schreef:

hij volhard gewoon in zijn visie om jeugdspelers te kopen. maar net als Barcelona wel doet, zal je toch af en toe een topper of 2 a 3 erbij moeten halen om goals te maken. anders houd het steeds net op bij Arsenal.
HR
Post gefixt.
HR
HR

ElSalvador74
Legende

Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 7 augustus 2004

jasperdgg schreef:

(...)

Post gefixt.
HR
om ze vervolgens op te leiden in zijn spelstijl. dus niks fixen
HR
HR

Ja-Rudy1983
Internationale topspeler

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 14 juli 2002

Fabregas naar Barcelona zit er al jaren aan te komen en voor een goed bedrag mag hij dit jaar dan ook echt gaan. Van mij mag hij, hij is vaker geblesseerd dan dat die speelt.

Voor Clichy is ook wel een betere linksback te vinden. Alleen voor Nasri moeten ze echt alles op alles zetten om binnen boord te houden.
HR
HR

het laatste schaap
Icoon

Reg.: 3 november 2002

Loki schreef:

(...)

HR
Waar gaat alle winst dan naartoe? In de zakken van de aandeelhouders neem ik aan? Of is het gewoon zo dat Arsenal verantwoord financieel beleid voert, zoals elke club met zo'n begroting zou moeten doen?
HR
HR

jasperdgg
Idool

ElSalvador74 schreef:

(...)

om ze vervolgens op te leiden in zijn spelstijl. dus niks fixen
HR
Dan kan je wel zeggen dat elke trainer zijn spelers opleidt. Volgens mij is Wilshire de enige speler in het eerste elftal die de jeugdopleiding heeft doorlopen.
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

(...)

Waar gaat alle winst dan naartoe? In de zakken van de aandeelhouders neem ik aan? Of is het gewoon zo dat Arsenal verantwoord financieel beleid voert, zoals elke club met zo'n begroting zou moeten doen?
HR
Arsenal heeft net als Utd en Lpool een Amerikaanse aandeelhouder met 100% aandelen. Dus die krijgt het geld in principe. Maar Wenger heeft altijd wel een transferpotje van 50 miljoen, waar hij nauwelijks gebruik van maakt. Dat nieuwe stadion heeft veel geld gegenereerd zoals je zelf al constateerde. Het ligt dus vermoedelijk aan de trainer, maar het geld gaat naar de aandeelhouder, hoewel ik niet weet of Arsenal winstgevend is.

Ok net ff opgezocht, Arsenal is zeer winstgevend (80 miljoen per jaar). Dus het kan ook dat de aandeelhouder zich zit te verrijken.

http://www.arsenalinsider.com/contributor-opinion/2524-arsenal-fans-want-prizes-not-profits-wenger

Gewoon een betrokken trainer met een eigen visie. Prijzen zijn ook niet alles vind ik.
HR
HR

Bazza
Icoon

Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 20 januari 2002

Loki schreef:

(...)

Arsenal heeft net als Utd en Lpool een Amerikaanse aandeelhouder met 100% aandelen.
HR
Nee, Stan Kroenke heeft een kleine 63% van de aandelen.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

17 miljoen voor een Engels talent?
Really?

Ze moeten niet gekker gaan worden.
HR
HR

Ziggy
Regelmatige invaller

Reg.: 23 maart 2009

champy95 schreef:

17 miljoen voor een Engels talent?
Really?

Ze moeten niet gekker gaan worden.
HR
Let op: Hij komt wel op basis van een structured fee, dat betekent dat er nu een paar mln wordt betaald. Bij betere prestaties van de speler wordt pas de rest overgemaakt. Het valt dus nog relatief mee ;)
HRHR
HR

jasperdgg
Idool

Waar de concurrentie zich versterkt heeft, haalt Arsenal een 17-jarig talent voor veel geld, terwijl hun team finaal in elkaar stortte aan het eind van afgelopen seizoen. Ik vraag me echt af waar Wenger mee bezig is, hij lijkt genoegen te nemen met de subtop.
HR
HR

Bazza
Icoon

Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 20 januari 2002

Ziggy schreef:

(...)

Let op: Hij komt wel op basis van een structured fee, dat betekent dat er nu een paar mln wordt betaald. Bij betere prestaties van de speler wordt pas de rest overgemaakt. Het valt dus nog relatief mee ;)
HR
14 miljoen vind ik geen paar miljoen.Maar goed deze transfer was natuurlijk gewoon een paar maanden bevroren, wat al eerder is besproken in dit topic.En toen vond ik het al een supertalent, en hij heeft me alleen nog maar meer overtuigd.
HR
HR

wd
Vedette

Uit: -
Vak: 426
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 4 december 2001

jasperdgg schreef:

Waar de concurrentie zich versterkt heeft, haalt Arsenal een 17-jarig talent voor veel geld, terwijl hun team finaal in elkaar stortte aan het eind van afgelopen seizoen. Ik vraag me echt af waar Wenger mee bezig is, hij lijkt genoegen te nemen met de subtop.
HR
Het blijft onbegrijpelijk. Als ze voor de prijzen willen gaan zullen ze toch eens 2 of 3 injecties kunnen gebruiken in de selectie. Dan spelen ze echt op alle fronten mee. Waarschijnlijk wordt het dit jaar weer 3e of 4e plaats. Als Wenger daar genoegen mee neemt.. Tsja, dan is het prima. Maar kan me voorstellen dat de supporters dit tamelijk onbegrijpelijk vinden. Jaar in, jaar uit is het hetzelfde verhaal met Arsenal. De club heeft zoveel potentie, maar het blijft maar op dezelfde (op jeugd en talent gebaseerde) lijn verder gaan. Op zich niks mis mee, maar dan speel je niet om de prijzen mee.
HR
HR

jasperdgg
Idool

De supporters slikken het niet volgens mij, die zijn echt ziedend nu. En Wenger, tsja, als ik de frustratie bij hem zie als ze weer een belangrijke wedstrijd verliezen dan kan ik niet anders concluderen dan dat hij absoluut wel wil meedoen om de prijzen.

Nu schijnen ze interesse te hebben in Ruiz... weer een aanvaller, volstrekt overbodig natuurlijk. Snap er niets van.
HR
HR

Madridista
Idool

Reg.: 17 januari 2008

Wenger heeft ooit eens een filosofie bedacht, namelijk dat je met een goed uitgebalanceerd team van jonge spelers veel kunt bereiken. Dat probeert hij nu al jarenlang te bewijzen. Hij bereikt ook relatief veel maar loopt wel tegen de grenzen van de mogelijkheden aan. Kampioen zal hij zo niet meer worden.
HR
HR

Amsterhammer
Moderator

Reg.: 31 juli 2005

BBC Sport understands that Cesc Fabregas is on the verge of leaving Arsenal for Barcelona. The move is yet to be formally completed but Arsenal expect the deal to be done by the weekend. BBC sports news correspondent Dan Roan has been told by senior sources that all the funds generated by the sale will be reinvested in new players.

Als dit klopt zullen ze een hoop geld te investeren hebben, te veel om allemaal op jochies uit te geven! ;)
HR
HR

het laatste schaap
Icoon

Hoor je elk jaar weer, dat ze al het geld wat ze krijgen in spelers gaan investeren. Gebeurt nooit.

Aan de andere kant: Arsenal is de enige club die niet meer geld uitgeeft dan dat ze binnenkrijgen. Eigenlijk voeren ze een doodnormale huishouding.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Hoor je elk jaar weer, dat ze al het geld wat ze krijgen in spelers gaan investeren. Gebeurt nooit.

Aan de andere kant: Arsenal is de enige club die niet meer geld uitgeeft dan dat ze binnenkrijgen. Eigenlijk voeren ze een doodnormale huishouding.
HR
Idd. Nah ja, ik geloof dat ook een Bayern Munchen wel redelijk op orde is qua huishouding. Maar je bedoelt wellicht alleen van Engeland?
HR
HR

Robehr
Idool

Uit: Breda
Reg.: 18 september 2004

Toen ze kampioen werden waren jongens als Ljunberg, Bergkamp, Pires, Vieira, Kanu etc. etc. alles behalve jong.
HR
HR

Ja-Rudy1983
Internationale topspeler

Vak: 420
Reg.: 14 juli 2002

Morgenvroeg om 9.00uur Nederlandse of Engelse tijd (dat weet ik niet) een persconferentie bij Arsenal.

Zal wel over Fabregas en Nasri gaan neem ik aan.
HR
HR

jamesroland Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Reg.: 3 januari 2010

Denk trouwens dat het bestuur van Arsenal en Wenger het erover eens zijn dat Arsenal geen kampioen MOET worden. En dit dus ook niet als doelstelling hebben.

Want ook al zou Arsenal zoals City en Chelsea ieder jaar de beste spelers kopen en dure aankopen dan nog heb je geen garantie dat je kampioen wordt. Daarbij kunnen City en Chelsea ieder jaar de beste spelers kopen zonder risico waar Arsenal het zich maar één keer kan veroorloven. En om dan alsnog maar 3rde te worden is het niet waard.
Denk dat de doelstelling dan ook gewoon is om de top 4 zeker te halen en het liefst top 3 voor directe kwalificatie CL. Want vergeet niet, dit levert ook gewoon een bedrag rond de 60 miljoen op per jaar(!).
Dus met het beleid van jonge talenten opleiden, die uitgroeien tot toppers en één tot twee toppers ,maar wel voor een bepaald bedrag, kopen gewoon terecht doorgaat. Tuurlijk je kansen op hiermee kampioen te worden zijn kleiner, maar alsnog goed genoeg om wel de top 4 te halen, als je dan wel zorgt dat je wellicht een FA Cup ,Carling Cup en kwart/halve- finale CL haalt is het al een goed seizoen. En af en toe spelers met veel winst doorverkopen ,schulden aflossen ,sterspelers grootmaken en attractief voetbal en incidenteel kampioen worden eens in de 10 maar wel vaak er dichtbij zitten dit jaar is dat gewoon goed met dit beleid. Vergeet niet dat Arsenal financieel goed moet zijn met de regels in de toekomst en daarbij begint de jeugdopleiding nu eindelijk Engelse spelers af te leveren, Arsenal zal gewoon de komende jaren 4 Engelse spelers ofzo in het nationale team hebben en structurele doorstroming van Engelse talenten.

Als je dit lang volhoudt zou Arsenal binnen 5 tot 6 jaar eindelijk een standaard begroting hebben dat groot genoeg is om vaak topspelers te houden en kopen en financieel gezond te zijn.
HR
HR

het laatste schaap
Icoon

jamesroland schreef:

Als je dit lang volhoudt zou Arsenal binnen 5 tot 6 jaar eindelijk een standaard begroting hebben dat groot genoeg is om vaak topspelers te houden en kopen en financieel gezond te zijn.
HR
Arsenal is de zes na rijkste club ter wereld qua begroting. Alleen real, barcelona, bayern, chelsea, ac milan en manchester zijn rijker.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat moet Ajax het eerst doen met het kapitaal?

Arena kopen
Eigen stadion bouwen
Aandelen inkopen en van de beurs gaan
Spelers aantrekken
Jeugdopleidingen in andere landen opzetten
Iets anders
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 2,8% dat FC Basel wint van Real Madrid CF. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-SC Heerenveen:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!