Ajax Netwerk
woensdag 22 oktober 2014 - 14:16                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 58 »

HR

TheLegend
Vedette

Uit: Huizen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Paul Pogba
Reg.: 10 april 2011

Ik vraag me af of iemand van 16 jaar een 5-jarig contract mag tekenen. Feyenoord heeft bijvoorbeeld Castagnios een, zoals ik het begreep, contract aangeboden wat gezien de leeftijd van Luc eigenlijk niet mocht. Waar dat allemaal mee te maken heeft weet ik niet, maar dit lijkt me ook niet helemaal zuiver. Aan de andere kant, Arsenal zal wel een arsenaal aan (zeer) goede juristen in huis hebben die de regelgeving van de FA/UEFA/FIFA tot in detail hebben bestudeerd.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 14 maart 2002

Dat zijn KNVb regels. In Nederland mag je ook contracten van maximaal 5 jaar tekenen, terwijl ze in Spanje ook contracten van 7 jaar kunnen tekenen, bijvoorbeeld.

Ook dat leegroven van jeugdopleidingen komt door Engelse regels; die mogen jeugdspelers daar eerder een contract aanbieden dan in bijvoorbeeld Nederland of Spanje.

Maar wat een mooie club is dat Arsenal toch! Waar is de kotssmiley gebleven?
HR
HR

het laatste schaap
Icoon

Reg.: 3 november 2002

quote:HR
Ares schreef:

Dat zijn KNVb regels. In Nederland mag je ook contracten van maximaal 5 jaar tekenen, terwijl ze in Spanje ook contracten van 7 jaar kunnen tekenen, bijvoorbeeld.

Ook dat leegroven van jeugdopleidingen komt door Engelse regels; die mogen jeugdspelers daar eerder een contract aanbieden dan in bijvoorbeeld Nederland of Spanje.

Maar wat een mooie club is dat Arsenal toch! Waar is de kotssmiley gebleven?
HR
Ajax doet dat niet? Eriksen? Fischer? Niet zo scheinheilig doen.
HR
HR

Siem de goalmachien
Idool

Droomaankoop: Albin Ekdal
Reg.: 11 november 2008

En niet te vergeten met heel veel andere talenten van andere Nederlandse BVO's.

In Nederland zijn ze zo hypocriet over dit onderwerp.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

het laatste schaap schreef:
Ajax doet dat niet? Eriksen? Fischer? Niet zo scheinheilig doen.HR
Ajax maakt geen misbruik van allerlei regels die in het ene land wel gelden en in het andere land niet, om vervolgens te pochen met een geweldige jeugdopleiding. Arsenal heeft niet één jeugdspeler in de ploeg staan, die hebben ze altijd overal vandaan gehaald. En dan ook nog bij de bosjes, terwijl Ajax gerichte versterkingen haalt.

Daarnaast heeft Ajax ook geen walgelijke manager als Wenger aan het roer staan. Moest er nog eens bij komen zeg...
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 29 januari 2011

(...)

Ajax doet dat niet? Eriksen? Fischer? Niet zo scheinheilig doen.
HR
Ajax betaald die Deense clubs ten minste nog een fatsooenlijke prijs, maar ik ben voor een transferverbod voor spelers onder de 18 naar het buitenland. Dus dat geldt wereldwijd. Hiermee beschermen we diverse Europese competities tegen Engelse talentenplukkers en wordt Europa ook niet overspoeld met Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse voetballertjes, die van hot naar her worden gesleept en vaak uiteindelijk in de vergetelheid geraken. Kinderhandel moet stoppen!
HR
HR

Cacciatore
Idool

Reg.: 23 augustus 2009

Ares schreef:

(...)
Ajax maakt geen misbruik van allerlei regels die in het ene land wel gelden en in het andere land niet, om vervolgens te pochen met een geweldige jeugdopleiding. Arsenal heeft niet één jeugdspeler in de ploeg staan, die hebben ze altijd overal vandaan gehaald. En dan ook nog bij de bosjes, terwijl Ajax gerichte versterkingen haalt.

Daarnaast heeft Ajax ook geen walgelijke manager als Wenger aan het roer staan. Moest er nog eens bij komen zeg...
HR
Arsenal heeft nog altijd met een speler te maken en die speler moet het ook willen ongeacht welke regels in strijd zijn met wat dan ook. Datzelfde doet Ajax eveneens, een jongen een mooie toekomst beloven, basisplaatsje en natuurlijk het grote geld op termijn. Hierin is geen verschil.

Jouw persoonlijke mening over Wenger is naast irrelevant ook natuurlijk geen argument dus compleet onnodig, ook een enorme understatement voor de trainer die hij is.

RodyTur10 schreef:

(...)

Ajax betaald die Deense clubs ten minste nog een fatsooenlijke prijs, maar ik ben voor een transferverbod voor spelers onder de 18 naar het buitenland. Dus dat geldt wereldwijd. Hiermee beschermen we diverse Europese competities tegen Engelse talentenplukkers en wordt Europa ook niet overspoeld met Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse voetballertjes, die van hot naar her worden gesleept en vaak uiteindelijk in de vergetelheid geraken. Kinderhandel moet stoppen!
HR
Ja, Odense zou erg blij zijn geweest met de paar ton die ze voor Christian Eriksen kregen, daar hebben ze toch geen kaas gegeten van het spotten van een groot talent of een middelmatig talent dus kunnen wij hem beter nemen. Hypocrisie ten top!

[Dit bericht is veranderd door Cacciatore (op 26 mei 2011 18:11:49).]
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 29 januari 2011

Cacciatore schreef:

(...)Ja, Odense zou erg blij zijn geweest met de paar ton die ze voor Christian Eriksen kregen, daar hebben ze toch geen kaas gegeten van het spotten van een groot talent of een middelmatig talent dus kunnen wij hem beter nemen. Hypocrisie ten top!
HR
Gaf alleen aan dat er een verschil zit tussen de handelswijze van Arsenal en Ajax. Barcelona krijgt nu enkel een opleidingsvergoeding, dus dat zal veel lager zijn dan een paar ton. In de rest van mijn posting geef ik toch juist aan dat ik tegen dit soort 'transfers' ben, dus ook als het Ajax betreft. Beter lezen!
HR
HR

Siem de goalmachien
Idool

Droomaankoop: Albin Ekdal
Reg.: 11 november 2008

Brondby kreeg ook alleen opleidingsvergoedingen.

Jij maakt wel heel abitrair onderscheid. Tussen binnenlandse en buitenlandse transfers bijvoorbeeld. Bovendien kun je de vrijheid van het individu niet zomaar inperken. Dat is heeel onwenselijk.

[Dit bericht is veranderd door Siem de goalmachien (op 26 mei 2011 19:29:31).]
HR
HR

het laatste schaap
Icoon

Ares schreef:

(...)

HR
Onzinnige argumenten. Ajax en Nederlandse clubs doen gewoon hetzelfde als het gaat om het leegroven van Scandinavië. Eén blik op de jeugd vanaf de a-tjes zegt al genoeg.
HR
HR

Y0rn.
Internationale topspeler

Reg.: 15 oktober 2009

Iedereen doet het. Wij doen het, Arsenal doet het en ook Barcelona zelf doet het. Wie hebben zij op 13-jarige leeftijd bij Newell's opgehaald? Juist, Messi. En wie haalde zij weg bij Albacete? Jawel, Iniesta.

Allemaal schijnheilige bullshit dit.

[Dit bericht is veranderd door Y0rn. (op 26 mei 2011 20:53:45).]
HR
HR

BillyTheKid
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Zwolle NL
Reg.: 5 april 2000

Maar toch, dat de ene club het doet, betekent dat de andere club ook moet. Als transfers 10 jaar verboden zouden zijn, zou Ajax na 10 jaar een bovengemiddeld goed elftal hebben. In ieder geval veel beter dan menig "topclub" die tegenwoordig hoger aangeslagen worden dan ajax.
HR
HR

Cacciatore
Idool

BillyTheKid schreef:

Maar toch, dat de ene club het doet, betekent dat de andere club ook moet. Als transfers 10 jaar verboden zouden zijn, zou Ajax na 10 jaar een bovengemiddeld goed elftal hebben. In ieder geval veel beter dan menig "topclub" die tegenwoordig hoger aangeslagen worden dan ajax.
HR
wat?
HRHR
HR

Bazza
Icoon

Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 20 januari 2002

Dus eigenlijk bestaat eigen jeugd niet.Want op welke leeftijd dan ook, ze worden altijd ergens weggehaald.
HR
HR

AFCAJAX1986
Vedette

Uit: Amsterdam
Uploads: 1
Reg.: 10 mei 2003

TheLegend schreef:

Ik vraag me af of iemand van 16 jaar een 5-jarig contract mag tekenen. Feyenoord heeft bijvoorbeeld Castagnios een, zoals ik het begreep, contract aangeboden wat gezien de leeftijd van Luc eigenlijk niet mocht. Waar dat allemaal mee te maken heeft weet ik niet, maar dit lijkt me ook niet helemaal zuiver. Aan de andere kant, Arsenal zal wel een arsenaal aan (zeer) goede juristen in huis hebben die de regelgeving van de FA/UEFA/FIFA tot in detail hebben bestudeerd.
HR
Dit staat er in de FIFA regels:

Regulations on the Status and Transfer of Players
Artikel 18 Special provisions relating to contracts between professionals and clubs
Lid 2 :
The minimum length of a contract shall be from its effective date until the end of the season, while the maximum length of a contract shall be five years. Contracts of any other length shall only be permitted if consistent with national laws. Players under the age of 18 may not sign a professional contract for a term longer than three years. Any clause referring to a longer period shall not be recognised.HR
Dit betekent dus dat voor spelers onder de 18 jaar de regels in alle landen hetzelfde zijn wat betreft de maximale lengte van een contract, maar dat er tussen landen wel verschillen kunnen zijn wat betreft de maximale lengte van een contract voor spelers van 18 jaar en ouder.
HR
HR

ElSalvador74
Legende

Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 7 augustus 2004

Eto'o denkt aan transfer naar Engeland
Samuel Eto'o ziet een transfer naar de Engelse Premier League wel zitten. De aanvaller van Internationale denkt ook in Engeland zijn doelpunten te kunnen maken.

Eto'o scoorde dit seizoen 21 doelpunten in de Italiaanse Serie A. In zijn laatste seizoen bij FC Barcelona, drie seizoenen geleden, was hij goed voor dertig treffers in de Spaanse Primera División, een persoonlijk record.

De in Kameroen geboren spits hoopt nu ook in Engeland zijn doelpunten maken. In gesprek met de Franse krant L'Equipe zegt Eto'o open te staan voor een transfer. "In Spanje en Italië heb ik me al bewezen. Het is een droom om uit te komen in Engeland."

Eto'o heeft al een aantal aanbiedingen ontvangen al wil hij geen namen van clubs noemen. "Ik heb verschillende aanbiedingen gekregen. Ik neem vanwege mijn leeftijd de tijd bij het nemen van een beslissing. Nog een maandje en dan moet ik er wel uit zijn."

--> als Wenger déze klasbak nou eens haalt. gaat Arsenal eindelijk eens écht voor de titel.
HR
HR

Cacciatore
Idool

ElSalvador74 schreef:

Samuel Eto'o ziet een transfer naar de Engelse Premier League wel zitten. De aanvaller van Internationale denkt ook in Engeland zijn doelpunten te kunnen maken.

Eto'o scoorde dit seizoen 21 doelpunten in de Italiaanse Serie A. In zijn laatste seizoen bij FC Barcelona, drie seizoenen geleden, was hij goed voor dertig treffers in de Spaanse Primera División, een persoonlijk record.

De in Kameroen geboren spits hoopt nu ook in Engeland zijn doelpunten maken. In gesprek met de Franse krant L'Equipe zegt Eto'o open te staan voor een transfer. "In Spanje en Italië heb ik me al bewezen. Het is een droom om uit te komen in Engeland."

Eto'o heeft al een aantal aanbiedingen ontvangen al wil hij geen namen van clubs noemen. "Ik heb verschillende aanbiedingen gekregen. Ik neem vanwege mijn leeftijd de tijd bij het nemen van een beslissing. Nog een maandje en dan moet ik er wel uit zijn."

--> als Wenger déze klasbak nou eens haalt. gaat Arsenal eindelijk eens écht voor de titel.
HR
Dan nog een top CV en keeper erbij en klaar. Maar Wenger kennende is Eto'o z'n Frans niet goed genoeg.
HR
HR

ibramovic
Idool

Uit: Winterswijk
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 20 augustus 2003

ElSalvador74 schreef:

HR
Ik wilde het net gaan posten. Arsenal zou eens een échte topspits moeten halen van het kaliber Eto'o of Aguero. Niet weer zo'n Gervinho, die naadloos in het rijtje Arshavin, Chamakh etc. zal gaan passen.

Arsenal probeert al te lang voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten en heeft hierdoor een karrevracht aan middelmatige voetballers.

Zoals Cacciatore ook al opmerkt: Haal een top CV (géén Samba dus, maar bijv. Alex) en een top keeper (Stekelenburg bijv.) met daarbij een Eto'o/Aguero en Arsenal gaat zeker meedoen om de titel:

Samuel Eto'o

Carlos Vela
Robin van Persie

Samir Nasri
Cesc Fabregas

Jack Wilshere

Gaël Clichy
Thomas Vermaelen
Alex
Bacary Sagna

Maarten Stekelenburg

Met verkoop van een shitload aan middelmaat (Diaby, Denilson, Bendtner, Arshavin, Squillaci, Almunia, Chamakh, Eboué enz) zou dit toch makkelijk te realiseren moeten zijn.
HR
HR

marnix92
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 430
Reg.: 18 juli 2010

Cacciatore schreef:

(...)Dan nog een top CV en keeper erbij en klaar. Maar Wenger kennende is Eto'o z'n Frans niet goed genoeg.
HR
Dat is zeg maar al 3 jaar Arsenals probleem. De keeper is nooit echt goed geweest, verdediging ook nooit helemaal.

Eigenlijk zijn zij de enigste die met Barcelona meekunnen (een beetje) op voetballend gebied. Aan de aanval ligt het niet, evenmin aan het middenveld. Als ze een keertje niet heel erg veel geld aan aanvallers uit zouden geven en datzelfde geld zouden investeren in goede verdedigers, Vermaelen is prima, de rest niet geweldig. Voor 15 miljoen kunnen ze Vertonghen en Stekelenburg halen.

Als ze geen geld gaan besteden aan verdedigers verliezen ze volgend jaar weer alle wedstrijden die ertoe doen en winnen ze misschien ook eens een prijs. Het is wel altijd leuk om te kijken, maar soms een beetje frusterend.
HR
HR

Cacciatore
Idool

Dit jaar in de PL: Toure-Kompany-Hart, Terry-Luiz-Cech, Ferdinand-Vidic-VdSar en zelfs King-Gallas-Gomes en dan Arsenal: Koscielny-Squillaci Szczesny/Fabianski... Serieus hoe verzin je het :D
HR
HR

michael laudrup
Regelmatige invaller

Uit: Amstelveen
Vak: 402
Reg.: 15 februari 2007

Wenger handed £60m transfer budget - report

Frenchman will reportedly have plenty to spend on players this summer, with the Gunners set to announce that they have sold some property on Queensland Road
Find the best odds and bet on the Premier League. Arsene Wenger's tranfer budget is reportedly set to swell to £60 million, with Arsenal believed to have struck a property deal that will see the Frenchman receive a financial windfall.

According to The News of the World, the Gunners are set to announce the sale of some property in Queensland Road to Barratt Homes, in a deal which is expected to generate about £25m for the club.

It has also been reported that the former Monaco boss already has £35m worth of funds in his transfer kitty, so putting two and two together would take his spending power to £60m.

Cesc Fabregas and Samir Nasri have both been linked with moves away from the north London club, but it has been speculated that the manager could persuade the duo to stay by bringing in the talent necessary to achieve success.

Arsenal have gone trophyless for the past six seasons, during which time they have financed the move from their traditional Highbury home and the construction of the 60,000 capacity Emirates Stadium, while retaining their top-four status in the Premier League and continuing to compete in the Champions League.

Now, however, Arsenal fans are demanding greater success on the pitch - and specifically some silverware - with Wenger's previous frugality in the transfer market coming under sustained criticism.

In Japan worden de namen Tulio Tanaka en Keisuke Honda gelinkt met Arsenal. Ben benieuwd of de twee daadwerkelijk naar Londen gaan.

[Dit bericht is veranderd door michael laudrup (op 19 juni 2011 12:29:10).]
HR
HR

Bazza
Icoon

Alisher Usmanov heeft zijn percentage aandelen in Arsenal verhoogt naar 29%.Dit is voor jullie als fan goed nieuws.Deze man is fan van Arsenal en zal zijn 29% niet verkopen aan grootaandeelhouder Kroenke.Kroenke heeft overigens 63% van de aandelen.
HR
HR

ElSalvador74
Legende

Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 7 augustus 2004

'Arsenal wint strijd om gewilde Alvarez'
Ricardo Alvarez verdedigt volgend seizoen de clubkleuren van Arsenal. De aanvaller stond ook in de belangstelling van Palermo, maar volgens die club heeft hij voor de Londenaren gekozen.

"Wij hebben een concreet bod gedaan op Alvarez en hadden hem in januari zelfs bijna binnen", vertelt Palermo-voorzitter Maurizio Zamparini aan Radio Kiss Kiss. "Helaas kregen we het niet op tijd rond en nu hebben we hem 'verloren' aan Arsenal. Hij heeft zelfs al getekend voor die club."

De 23-jarige Alvarez staat in Argentinië te boek als een groot talent. De dribbelaar komt het best tot zijn recht als linksbuiten, maar kan ook als aanvallende middenvelder uit de voeten. Arsenal heeft de komst van het talent nog niet bevestigd.

--> Wengertje, Wengertje, Wengertje....
haal nou eens een doelpuntenmachine binnen daar! :I
Eto'o !
HR
HR

het laatste schaap
Icoon

Kan iemand me de financiële situatie bij Arsenal uitleggen? Ze hebben de op vijf na grootste begroting ter wereld, de schulden wat betreft het stadion zijn grotendeels afgelost, en nog laten ze hun beste spelers gaan - fabregas naar barca, nasri en clichy naar city. Wat is er aan de hand?
HR
HR

Bazza
Icoon

Kan iemand me de financiële situatie bij Arsenal uitleggen? Ze hebben de op vijf na grootste begroting ter wereld, de schulden wat betreft het stadion zijn grotendeels afgelost, en nog laten ze hun beste spelers gaan - fabregas naar barca, nasri en clichy naar city. Wat is er aan de hand?
HR
Die spelers willen graag prijzen pakken, iets anders kan ik niet verzinnen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 27,3% dat Rijeka HNK wint van Feyenoord. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Go Ahead Eagles.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!