Ajax Netwerk
zondag 23 november 2014 - 13:10                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 58 »

HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 28 november 2004

Titel zou nog kunnen, maar Arsenal kennende fucken ze dat ook wel weer op tegen West Ham thuis ofzo.
HR
HR

het laatste schaap
Icoon

Reg.: 3 november 2002

quote:HR
Hendrix schreef:

Lijkt wéér een seizoen te worden waarin Arsenal naast alle prijzen grijpt. Misschien wordt het tijd dat Wenger eens vertrekt.
HR
Nee joh, er is geen trainer ter wereld die meer dan tien jaar lang een club mooi voetbal heeft laten spelen, Wenger verdient daarvoro de credits.

Bovendien gaan we dan zijn lange soort slaapzak die hij altijd aanheeft missen.
HR
HR

Leo_Koswal
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Albin Ekdal
Reg.: 11 november 2008

Tien jaar voetbal om bij in slaap te vallen zul je bedoelen. Onder Wenger doet boring Arsenal zijn naam weer alle eer aan.
HR
HR

Amsterhammer
Moderator

Reg.: 31 juli 2005

Drie Kruizen schreef:

Titel zou nog kunnen, maar Arsenal kennende fucken ze dat ook wel weer op tegen West Ham thuis ofzo.
HR
Nee hoor, wij heben ze al twee keer gehad. ;) Wij krijgen wel nog ManU thuis!
HR
HR

joknok
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

joknok schreef:

(...)

United wordt makkelijk kampioen. Eenvoudigere tegenstanders 5 keer thuis 4 keer uit en 1 wedstrijd minder om punten te verneuken. Arsenal is zeer matig in vorm. De rest is geen concurrent meer. City en Spurs sowieso niet en Chelsea lijkt me ook niet (hoewel die natuurlijk behoorlijk wat kwaliteit hebben).

Ik zeg:

1. Utd
2. Chelsea
3. Arsenal
4. City
5. Spurs
6. Lpool
HR
[Dit bericht is veranderd door joknok (op 12 maart 2011 23:37:46).]
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

Arsene Wengers manier van spelen heeft al bijna 2 decennia lang mensen plezier gebracht.

Hij houdt nu echter vol dat deze ploeg het gaat maken.

Hij heeft gewoon de pech dat Arshavin, Rosicky niet in vorm zijn.
Wallcott kan niet beter.Een wekelijks blunderende keeper en dito centrale verdedigers.
Dingen waar hij niet veel aan kan doen.

Vroeger had die een ploeg met 7-8 topspelers.

En nu nog maar 2 echte (Van Persie en Fabregas) + evt. Arshavin in topvorm.

Arsenal zal wat mij betreft moeten gaan inkopen.
HR
HR

joknok
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

champy95 schreef:

Arsene Wengers manier van spelen heeft al bijna 2 decennia lang mensen plezier gebracht.

Hij houdt nu echter vol dat deze ploeg het gaat maken.

Hij heeft gewoon de pech dat Arshavin, Rosicky niet in vorm zijn.
Wallcott kan niet beter.Een wekelijks blunderende keeper en dito centrale verdedigers.
Dingen waar hij niet veel aan kan doen.

Vroeger had die een ploeg met 7-8 topspelers.

En nu nog maar 2 echte (Van Persie en Fabregas) + evt. Arshavin in topvorm.

Arsenal zal wat mij betreft moeten gaan inkopen.
HR
Nasri, Wilshere, Vermaelen, Koscielny? Ik vind zelfs Glichy en Sagna acceptabele backs. En Song ook een redelijke verdedigende middenvelder evenals Diaby. Ze hebben alleen een keeper nodig en mischien nog een rechtsbenige verdediger. Maar vooral geplaagd door blessureleed.
HR
HR

champy95
Legende

joknok schreef:

(...)

Nasri, Wilshere, Vermaelen, Koscielny? Ik vind zelfs Glichy en Sagna acceptabele backs. En Song ook een redelijke verdedigende middenvelder evenals Diaby. Ze hebben alleen een keeper nodig en mischien nog een rechtsbenige verdediger. Maar vooral geplaagd door blessureleed.
HR
Veel talent maar weinig uitstraling, vind ik.

Sagna vind ik echt een goede rechtsback.

Clichy daarentegen wat minder, maar nog steeds voldoende.

Vermaelen had het vorig jaar goed gedaan, maar helaas geblesseerd.

Koscielny is een ramp. Hoeveel blunders heeft die al gemaakt dit seizoen?

Kijk Van Persie, fabregas en Nasri zijn echt goede voetballers, maar daar is iets wat ik mis. Een vedettefiguur, zeg maar.
Als het niet mooi kan, mag het soms ook lelijk zijn. Als je maar de punten binnenrijgt en zeker in de Engelse competitie.
Ze verliezen soms zo heel knullig punten. En in de CL verliezen ze alleen maar van Barcelona en de Engelse topploegen. Dus zoveel ploegen hebben ze niet boven zich.
Gewoon die 2 extra % om de absolute top te bereiken, missen ze met deze ploeg.
Een keeper en een koelbloedige afmaker. Die Dzeko had niet misstaan bij dit Arsenal.
Middenvelders hebben ze genoeg, enkel niet in vorm dit jaar (lees blessure fabregas maar nog steeds geniaal als die speelt, Arshavin en Rosicky totaal uit vorm)

Walcott is een leuke speler maar heeft het niet in zich om een heel seizoen lang goed te zijn.

Nu kunnen ze zich enkel gaan concentreren op de titel. Nu heeft Wenger tenminste geen excuses meer met zijn gelul over een te vol programma.
Prima coach en dito tacticus, maar wat een zeurpiet eerste klas.

BTW: als het aantal punten gelijk zijn tussen Arsenal en Man utd, wordt er dan naar het doelsaldo gekeken of onderling duel?
HR
HR

Frankie de missing link
Idool

Reg.: 14 augustus 2009

joknok schreef:

(...)

HR
Ze worden niet geplaagd door blessures, maar zijn volledig afhankelijk van 2 zeer blessuregevoelige spelers. Beetje het Bayern verhaal met Robbery. Bij Arsenal is het klaar als Fabregas en vPersie niet meedoen.

Als je je team om onverwoestbare kerels als Lampard, Drogba, Vidic en Rooney heenbouwt, gaat dat anders. Is geen kwestie van pech. Daarnaast is de selectie te smal. Zeker in vergelijking met City, Man Utd. en Chelsea.
HR
HR

champy95
Legende

Frankie de missing link schreef:

(...)

Ze worden niet geplaagd door blessures, maar zijn volledig afhankelijk van 2 zeer blessuregevoelige spelers. Beetje het Bayern verhaal met Robbery. Bij Arsenal is het klaar als Fabregas en vPersie niet meedoen.

Als je je team om onverwoestbare kerels als Lampard, Drogba, Vidic en Rooney heenbouwt, gaat dat anders. Is geen kwestie van pech. Daarnaast is de selectie te smal. Zeker in vergelijking met City, Man Utd. en Chelsea.
HR
Stel dat Arsene Wenger met het spelersmateriaal van City had kunnen werken.
Ik vind dat dat elftal niet veel verschilt van zijn invincibles van jaren terug.
Allemaal fysiek sterke en zeer goed voetballende spelers.
Toen hadden ze nog eens voordeel van dat klein veld van highbury. Moesten ze niet zoveel lopen om de bal te heroveren.
HR
HR

LeTiss
Legende

Reg.: 29 augustus 2005

(...)

HR
Maar er speelt ook iets meer mee. Ze zijn in Engeland helemaal niet zo dol op Fransen en veel buitenlandse spelers, en Arsenal staat daar model voor. En dan spelen ze ook nog combinatievoetbal. In Engeland wordt het dan legitiem gevonden om dat met 'mannelijk voetbal' te bestrijden. Arsenal heeft al aardig wat spelers verloren met een beenbreuk en ook daarnaast zijn veel blessures het gevolg van de strijdwijze van de tegenstander.

Als je dan ook nog jaren gewoon goede keeper hebt dan wordt het lastig. Maar feitelijk doet Arsenal het natuurlijk heel goed. Ze moeten de laatste 5 jaar eigenlijk alleen Barcelona, Man U en Chelsea boven zich dulden, en dat maar net, ze zijn de 4e club ter wereld. Degenen die ze boven zich moeten dulden hebben meer geld tot veel meer geld, en hadden nog minder pech ook. Als ze nou een keertje die league cup hadden gewonnen terwijl ze er in de eerste rond CL uitvlogen dan kon niemand roepen dat ze jaren niks winnen, maar hadden ze echt niet beter gepresteerd.

Nee, er is geen enkele reden om de filosofie te wijzigen, en Wenger verdient juist credits voor dat hij zo dichtbij de prijzen zit. Alleen om echt weer eens wat te winnen zullen ze wat meer stabiliteit in de seizoenen moeten krijgen. Vaste keeper, werken aan een kern van spelers die altijd een voldoende spelen en die weing blessuregevoelig zijn.
HR
HR

champy95
Legende

Ik ben het met je eens. Er is totaal niets mis met de filosofie van Arsenal.
Maar je hebt wel specifieke spelers nodig om die filosofie uit te voeren.
Die hebben ze helaas niet genoeg.

De drie keepers lijken elkaar te bewijzen hoe slecht ze wel niet zijn.
Ze hebben geen goede linksback, slechts 1 goede centrale verdediger (Vermaelen)
Hun middenveld is ECHT top, mits fit en in vorm. Maar zoals elk seizoen (hun zwaar programma en speelstijl), is er altijd 1 geblesseerd, en eentje niet in vorm. (Nasri is dit jaar goed, Fabregas is vaak geblesseerd, Arshavin en Rosicky uit vorm, Song en Diaby zijn helaas de waterdragers van het elftal)
In de aanval is enkel Van Persie van buitencategorie, de rest is Aston Villaniveau.

Ik ben bang dat als de ambities uitblijven voor komend jaar wegblijven (lees: geen directe versterkingen), Van Persie zijn contract niet verlengt en Fabregas vertrekt (na de jarenlange lokroep vanuit Barcelona).

LeTiss schreef:

(...)
Maar er speelt ook iets meer mee. Ze zijn in Engeland helemaal niet zo dol op Fransen en veel buitenlandse spelers, en Arsenal staat daar model voor. En dan spelen ze ook nog combinatievoetbal. In Engeland wordt het dan legitiem gevonden om dat met 'mannelijk voetbal' te bestrijden. Arsenal heeft al aardig wat spelers verloren met een beenbreuk en ook daarnaast zijn veel blessures het gevolg van de strijdwijze van de tegenstander.

Als je dan ook nog jaren gewoon goede keeper hebt dan wordt het lastig. Maar feitelijk doet Arsenal het natuurlijk heel goed. Ze moeten de laatste 5 jaar eigenlijk alleen Barcelona, Man U en Chelsea boven zich dulden, en dat maar net, ze zijn de 4e club ter wereld. Degenen die ze boven zich moeten dulden hebben meer geld tot veel meer geld, en hadden nog minder pech ook. Als ze nou een keertje die league cup hadden gewonnen terwijl ze er in de eerste rond CL uitvlogen dan kon niemand roepen dat ze jaren niks winnen, maar hadden ze echt niet beter gepresteerd.

Nee, er is geen enkele reden om de filosofie te wijzigen, en Wenger verdient juist credits voor dat hij zo dichtbij de prijzen zit. Alleen om echt weer eens wat te winnen zullen ze wat meer stabiliteit in de seizoenen moeten krijgen. Vaste keeper, werken aan een kern van spelers die altijd een voldoende spelen en die weing blessuregevoelig zijn.
HR
[Dit bericht is veranderd door champy95 (op 13 maart 2011 11:56:41).]
HR
HR

LeTiss
Legende

Reg.: 29 augustus 2005

champy95 schreef:

Die hebben ze helaas niet genoeg.HR
Ze missen ten opzichte van de goede, uitstekende jaren zelfs, denk ik een beetje een Viera, die week in week uit heerst en dirigeert.

De drie keepers lijken elkaar te bewijzen hoe slecht ze wel niet zijn.HR
Die nieuwe leek me wel wat, maar die raakt dan weer geblesseerd.

Hun middenveld is ECHT top, mits fit en in vorm. Maar zoals elk seizoen (hun zwaar programma en speelstijl), is er altijd 1 geblesseerd, en eentje niet in vorm. (Nasri is dit jaar goed, Fabregas is vaak geblesseerd, Arshavin en Rosicky uit vorm, Song en Diaby zijn helaas de waterdragers van het elftal)
In de aanval is enkel Van Persie van buitencategorie, de rest is Aston Villaniveau.HR
Maar Vermaelen is er zomaar een seizoen uit, terwijl dat nou niet echt een blessuregevoelige speler is. Rosicky heeft vlak nadat hij is gehaald een zware blessure gekregen en is nooit meer echt teruggekomen. Dan heb je nog 2 spelers gehad die eraan zaten te komen en belangrijke spelers zouden worden die hun poot gebroken hebben, of eigenlijk, wiens poot gebroken is door het ouderwetse hard maar faire Britse voetbal. Fabregas krijgt ook veel tikken, het ligt echt niet alleen aan het halen van tere ballerino's.
HRHR
HR

champy95
Legende

LeTiss schreef:

(...)Maar Vermaelen is er zomaar een seizoen uit, terwijl dat nou niet echt een blessuregevoelige speler is. Rosicky heeft vlak nadat hij is gehaald een zware blessure gekregen en is nooit meer echt teruggekomen. Dan heb je nog 2 spelers gehad die eraan zaten te komen en belangrijke spelers zouden worden die hun poot gebroken hebben, of eigenlijk, wiens poot gebroken is door het ouderwetse hard maar faire Britse voetbal. Fabregas krijgt ook veel tikken, het ligt echt niet alleen aan het halen van tere ballerino's.
HR
Bij nader inzien, kunnen ze beter gaan investeren in zo'n medisch onderzoekcentrum a la Milanello. Daar gaan ze nog meer profijt van krijgen dan weer random 2 talentjes te gaan halen.

Van Der Vaart hadden ze afgelopen jaar echt kunnen halen en daar zou Raffie echt met plezier naartoe zijn gegaan. Wat is nu 10 miljoen voor de beste linkspoot in Engeland op dit moment. Hij heeft zelfs de blessuregevoelige trekjes van een Arsenalspeler.

Maar wat ze natuurlijk missen zoals je zei een type Viera, de patron op het middenveld.
Al bij al, we kunnen natuurlijk veel erover zeggen, maar Arsenal speelt wel 9 van de 10 wedstrijden TOP. Ze hebben een talent voor het missen van kansen. En dan hoor je Wenger weer lullen over de scheids.
Ik denk dat de spelers te vaak net niet geconcentreerd zijn, of net dat tikkeltje kracht tekort komen door al dat lopen continu. Hun spel vereist echt veel meer kracht dan dat van Barcelona, omdat de verdediging van Arsenal totaal niet kan voetballen. En als je je kansen niet afmaakt, ga je nog meer kracht willen verkwisten om dat balletje er toch maar in te krijgen.
Dat verklaart misschien ook deels de blessures en hun wisselvalligheid.

Een echte Patron erbij halen dus. Maar waar vind je nog zo eentje voor Arsenal?

Van Bommel
Stekelenburg
Lisandro Lopez en/of Barrios
Cole terughalen - einde contract bij Chelsea
Extra centrale verdediger kan ook geen kwaad.

------------------Stekelenburg

Sagna ----- Squillaci ---- Vermaelen --- Cole

Song ---- Van Bommel --- Fabregas ---- Nasri

----- Van Persie ------------Lisandro

Zo heb je op elke linie minstens 1 ervaren speler.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Stekelenburg hebben ze niet nodig, die Szczesny is een goede keeper. Cole gaat natuurlijk never nooit niet terug naar Arsenal en Van Bommel en Song (ontzettend slechte voetballer vind ik dat) op een middenveld is teveel van het "goede". Als deze groep fit en in vorm blijft, zijn ze best goed. Alleen in de breedte is het erg matig.

Van Persie

Nasri
Walcott

Wilshere
Fabregas

Diaby

Clichy
Koscielny
Squilacy
Sagna

Szczesny

Gewoon een goed team in mijn ogen.
HR
HR

champy95
Legende

Drie Kruizen schreef:

Stekelenburg hebben ze niet nodig, die Szczesny is een goede keeper. Cole gaat natuurlijk never nooit niet terug naar Arsenal en Van Bommel en Song (ontzettend slechte voetballer vind ik dat) op een middenveld is teveel van het "goede". Als deze groep fit en in vorm blijft, zijn ze best goed. Alleen in de breedte is het erg matig.

Van Persie

Nasri
Walcott

Wilshere
Fabregas

Diaby

Clichy
Koscielny
Squilacy
Sagna

Szczesny

Gewoon een goed team in mijn ogen.
HR
Het is zeker geen verkeerde ploeg, maar daar worden ze geen kampioen mee.
Die ploeg voetbalt echt leuk maar heeft totaal geen leider en een pure afmaker die het doet op de belangrijke momenten. Een teletekst spits, zeg maar.
Eentje waar de naam altijd op het scorebord staat bij die belangrijke 1-0 of 2-1. Een Ruiz zeg maar.
HR
HR

het laatste schaap
Icoon

Reg.: 3 november 2002

(...)

HR
Fabregas en van Persie voegen vrij weinig toe bij Arsenal hoor. Zonder Van persie wint Arsenal meer wedstrijden, en fabregas valt al een jaar of twee erg tegen. Ik vind hem een beetje overschat. Nasri en wilshere hebben veel meer toegevoegde waarde dan de twee genoemden, zijn ook een stuk dynamischer.
HR
HR

Y0rn.
Internationale topspeler

Reg.: 15 oktober 2009

champy95 schreef:

Die hebben ze helaas niet genoeg.

De drie keepers lijken elkaar te bewijzen hoe slecht ze wel niet zijn.
In de aanval is enkel Van Persie van buitencategorie, de rest is Aston Villaniveau.

Ik ben bang dat als de ambities uitblijven voor komend jaar wegblijven (lees: geen directe versterkingen), Van Persie zijn contract niet verlengt en Fabregas vertrekt (na de jarenlange lokroep vanuit Barcelona).

(...)
HR
Als ik het zo lees, is het juist des te knapper dat Arsenal momenteel 2de staat en elk jaar wel ver komen in verschillende competities.
HR
HR

champy95
Legende

Y0rn. schreef:

(...)

Als ik het zo lees, is het juist des te knapper dat Arsenal momenteel 2de staat en elk jaar wel ver komen in verschillende competities.
HR
Wij zijn toch ook niet tevreden met al die 3 bekers in de afgelopen 6 jaar ofzo.
Wij worden toch ook al 6 jaar aan een stuk 2de of 3de.

Als Arsenal de ambitie heeft voor de landstitel/CL moeten ze dringend inkopen. Als hun ambitie is leuk spelen en doodgewoon applaus, dan doen ze al meer dan voldoende.
HR
HR

Ajacied1993
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 12 september 2005

Verdomme! Hebben ze weer eens een (grote) kans om kampioen te worden....verspelen ze in zo'n wedstrijd punten! :\(
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Voorspelbaar. Echt ongelofelijk.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Ajacied1993 schreef:

Verdomme! Hebben ze weer eens een (grote) kans om kampioen te worden....verspelen ze in zo'n wedstrijd punten! :\(
HR
Ik ken nog zo'n ploeg...
HR
HR

Ajacied1993
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 12 september 2005

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Ik ken nog zo'n ploeg...
HR
Ja, snap wat je bedoelt. Zal ook geen toeval zijn dat ik voor deze club ben.... :denk
HR
HR

Bazza
Icoon

Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 20 januari 2002

Kroenke nieuwe eigenaar Arsenal.
HR
HR

Bazza
Icoon

Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 20 januari 2002

The statement to the stock exchange read: "The offer will not be funded by way of any debt finance (banks loans, payment in kind loans or other debt or quasi-debt interest bearing obligations) for which the payment of interest on, repayment of or security for any liability (contingent or otherwise) will depend on the business of Arsenal."HR
Om jullie zorgen weg te nemen ;)

Kroenke zal binnenkort een bod doen op rest van de aandelen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat moet Ajax het eerst doen met het kapitaal?

Arena kopen
Eigen stadion bouwen
Aandelen inkopen en van de beurs gaan
Spelers aantrekken
Jeugdopleidingen in andere landen opzetten
Iets anders
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 100,0% dat SC Heerenveen wint van Heracles Almelo. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Paris Saint-Germain FC-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!