Ajax Netwerk
dinsdag 21 oktober 2014 - 21:57                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 58 »

HR

State Scarlet
Moderator

Uit: Panningen
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 15 juli 2002

Denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat de scheids erbarmelijk slecht was vandaag en dat de tweede gele kaart bullshit was of een joke zoals van Persie het en hem omschreef. Één seconde tussen het fluiten en zijn schot. Als hij nu nog secondes was doorgehold en/of na het horen ervan alsnog schiet dan heb je een punt als scheids. Nu vond ik het een overdreven gele kaart, zeker als je al weet dat iemand al geel heeft.

Met 10 man was het wel zo'n beetje gespeeld. Arsenal net zoals in de vorige pot veel te onrustig en mensen ongedekt laten, ze hadden in beide partijen veel beter voor de dag moeten komen. Of ze met 11 het wel hadden gehaald is maar de vraag, had Barcelona de grotere kans toebedeeld, maar dat een scheids zo de stempel drukt is gewoon jammer. Je gaat zitten voor een lekker partijtje voetbal en dan komt er weer zo eentje in een zwart? tenue deze keer. Bah bah :\(

Edit: Ik zal er nog even eentje noemen. 1 van de Barca spelers neemt de bal met de hand aan in het strafschopgebied. Kun je ook geel voor geven. Nee die scheids was ruk gewoon.

[Dit bericht is veranderd door State Scarlet (op 8 maart 2011 23:29:19).]
HR
HR

Eeuwige liefde
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Zaandam
Vak: 428
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 21 september 2005

quote:HR
fluwelen linker schreef:

(...)

Maar al lang daarvoor had Van Persie er al af moeten zijn met direct rood voor de smerige overtreding op de enkel van Messi en dan was Abidal Van Persie niet meer tegengekomen om hem bij de keel te grijpen. ;)
HR
Maar al lang daarvoor was Van Persie eigenlijk te geblesseerd om te spelen, dan was hij Messi nooit tegen gekomen ;)

Feit is dat beide scheidsrechters vandaag (Webb was zelfs nog slechter dan Busacca) een hoofdrol hebben opgeeist op wat een mooie CL-avond had moeten worden.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Uit: Ergens op de wereld
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 29 december 2005

fluwelen linker schreef:

(...)

Maar al lang daarvoor had Van Persie er al af moeten zijn met direct rood voor de smerige overtreding op de enkel van Messi en dan was Abidal Van Persie niet meer tegengekomen om hem bij de keel te grijpen. ;)
HR
Dat klopt, maar ook Alves had daarvoor ook al een aantal gele kaarten moeten krijgen. Ik vind dat de scheids op de hand was van Barca. In totaliteit kunnen we wel sowieso zeggen dat de scheids bar en barslcht was. Er was in meerdere situaties geen peil op te trekken. We komen hier toch in dit geval niet uit dus ik laat het hierbij.

Wat ik wel nog wil zeggen is dat de best voetballende ploeg terecht gewonnen heeft op basis van het spel.
HR
HR

BostonBruins Rode kaart: waarschuwing
Jeugdspeler

Reg.: 11 februari 2011

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Ja en Abidal (of was het Adriano, moeilijk uit elkaar te houden) had rood moeten krijgen toen die v. Persie bij de keel greep.
HR
Bij de keel grijpen is geel. Klap en schop op de enkel van Messi + weer de bal wegtrappen na fluitsignaal. Volkomen terecht rood.
HR
HR

Tijger
Icoon

Uit: -
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 4 juni 2002

Bendtner had overigens ook maar 1 balcontact nodig om me te herinneren waarom ik hem niet mag, overschat, en dramatisch vind, de beste man had toch een doelpunt op de schoen.
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

BostonBruins schreef:

(...)

Bij de keel grijpen is geel. Klap en schop op de enkel van Messi + weer de bal wegtrappen na fluitsignaal. Volkomen terecht rood.
HR
Hoe dom kan je zijn dan, en dan nog gaan zeggen dat hij niets kon horen door het publiek, terwijl in andere situaties iedereen het fluitje wel hoort.
Hij had inderdaad al rood moeten krijgen voor die klap die hij gaf.
Vond wel dat de scheids op de hand van Barca floot.
HR
HR

Diegooo
Icoon

Reg.: 29 december 2003

Arsenal's povere weerwerk heeft inmiddels een oorzaak. :)

On whether Arsenal would have won the game with 11 men...
Yes. I felt Barcelona gave a lot in the first half where we were completely dominated, I agree with that. But in the second half, you felt there was more space and, I knew, like in the first game, we would come back into the game. I am convinced we would have won this game.

On not having a shot on target...
Once we were down to ten men it was very difficult. We had a very difficult first half. Barcelona played, a little bit, a poker game by giving absolutely everything in the first half. After that, it became difficult with ten men against eleven. I feel Barcelona are good enough to win in a normal way against anybody. You want to be given a chance to play a normal football match. Everybody has the same regret in our dressing room.HR
bron: arsenal.com

:denk
HR
HR

LeTiss
Legende

Reg.: 29 augustus 2005

spelbos schreef:

(...)

Hoe dom kan je zijn dan, en dan nog gaan zeggen dat hij niets kon horen door het publiek, terwijl in andere situaties iedereen het fluitje wel hoort.
Hij had inderdaad al rood moeten krijgen voor die klap die hij gaf.
Vond wel dat de scheids op de hand van Barca floot.
HR
Welke klap? Dat was gewoon in het duel, zonder dat je er wraakgevoelens van Van Persie bijfantaseert, heb je geen verhaal. Die tackle op Messi, die was niet netjes, maar er waren wel meer tackles die je drie keer in de superslomo kan herhalen en dan heel erg lijken.

Het punt is dat je in de eerste helft al weet dat de scheids in tweede helft rood gaat geven. Het is niet een kwestie van een verkeerd beoordeelde situatie, het is de ene partij makkelijk geel geven en de ander niet, en dan bij het minste of geringste het tweede geel. Dan weet je dat er iemand fluit vanuit de ambitie om de finale te mogen fluiten.
HR
HR

tkriek
Internationale topspeler

Vak: 428
Reg.: 27 augustus 2006

LeTiss schreef:

(...)Welke klap? Dat was gewoon in het duel, zonder dat je er wraakgevoelens van Van Persie bijfantaseert, heb je geen verhaal. Die tackle op Messi, die was niet netjes, maar er waren wel meer tackles die je drie keer in de superslomo kan herhalen en dan heel erg lijken.

Het punt is dat je in de eerste helft al weet dat de scheids in tweede helft rood gaat geven. Het is niet een kwestie van een verkeerd beoordeelde situatie, het is de ene partij makkelijk geel geven en de ander niet, en dan bij het minste of geringste het tweede geel. Dan weet je dat er iemand fluit vanuit de ambitie om de finale te mogen fluiten.
HR
Gast, jij bent niet helemaal 100 volgens mij. Het was geen slaande beweging? ij denkt dat van Persie per ongeluk met zijn hand in het gezicht komt van die speler? De overtreding op Messi was ook gewoon Smerig. Ben jij niet stiekem een Feyenoorder die geilt op van Persie ofzo?
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

tkriek schreef:

(...)

Gast, jij bent niet helemaal 100 volgens mij. Het was geen slaande beweging? ij denkt dat van Persie per ongeluk met zijn hand in het gezicht komt van die speler? De overtreding op Messi was ook gewoon Smerig. Ben jij niet stiekem een Feyenoorder die geilt op van Persie ofzo?
HR
Ik vind wel degelijk dat Letiss een punt heeft. Want bij de keel grijpen is net zo goed rood, maar volgens anderen is dat geel. Ik vind toch echt dat er hier met 2 maten gemeten wordt. Net als dat de scheids dat deed. In zelfde soort situaties wel geel geven aan Arsenal en geen aan Barca. Voor niks geel geven aan Arsenal spelers en daarbuiten ook nog dooor laten spelen terwijl er een overtreding werd gemaakt. De scheids heeft er hoogst persoonlijk voor gezorgd dat de wedstrijd verkloot was en dat de kans veel groter werd dat Barca door zou komen.
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Ik vind wel degelijk dat Letiss een punt heeft. Want bij de keel grijpen is net zo goed rood, maar volgens anderen is dat geel. Ik vind toch echt dat er hier met 2 maten gemeten wordt. Net als dat de scheids dat deed. In zelfde soort situaties wel geel geven aan Arsenal en geen aan Barca. Voor niks geel geven aan Arsenal spelers en daarbuiten ook nog dooor laten spelen terwijl er een overtreding werd gemaakt. De scheids heeft er hoogst persoonlijk voor gezorgd dat de wedstrijd verkloot was en dat de kans veel groter werd dat Barca door zou komen.
HR
Nee hoor , dat heeft Arsenal aan zichzelf te wijten, eerst Fabregas, die dom gaat uitverdedigen bij de 1-0 en toen Robin die al met een kaart op zak na een fluitsignaal rustig doorgaat, als speler weet je dat je daar geel voor kunt krijgen, en zoveel lawaai werd er op dat moment niet gemaakt door de fans, want achter dat excuus verschuilt hij zich.
HR
HR

LeTiss
Legende

Reg.: 29 augustus 2005

tkriek schreef:

(...)

HR
Ik vond het wel geel hoor, maar tackles in de superslomo zien er al snel heel ernstig uit en ook de verdeling van herhalingen, slomo's en superslomo's was niet erg evenwichtig. Feit is dat hij daarvoor geen gele kaart kreeg, hij in duel was met een ander toen hij die speler lichtjes in zijn gezicht leek te raken in een op zich natuurlijke beweging, en dat de kaart voor het schieten na buitenspel nergens op sloeg en heel erg gezocht was.

Je ziet gewoon de eerste helft al dat die scheidsrechter afstevent op rood voor een Arsenalspeler in de tweede helft. Was het niet Van Persie geweest, dan was Sagna of zo er wel afgegaan met twee keer geel voor twee keer niks, terwijl Barca straffeloos de counters eruit mocht halen met een overtreding. Dat beinvloedt gewoon de wedstrijd enorm. Je zult mij niet snel horen over fouten van de scheidsrechter, maar met zo onevenwichtig vrije trappen en kaarten uitdelen krijgt Arsenal gewoon geen eerlijke kans Barcelona uit te schakelen.

Ik had Barcelona ook wel gegund om gewoon 11 tegen 11 met hun superieure voetbal Arsenal te verslaan. Maar met 12 tegen 10 kun je dat superieure voetbal ook niet laten zien.
HR
HR

Tikkie Terug

Niet geregistreerd

tkriek schreef:

(...)

HR
Ik weet 100% zeker dat het een bewuste actie was. Vlak daarvoor had Robin zich al op lopen naaien over een overtreding. Dit was pure frustratie, en rood was op zijn plaats geweest. Gelukkig werd die kwal alsnog van het veld gestuurd. Zo jammer dat die jongen zich af en toe laat gaan. Hij kan namelijk soms zo goed voetballen...
Wat Arsenal betreft begint het een redelijk treurig verhaal te worden. Ik heb altijd het idee dat ze denken bij de absolute wereldtop te horen. Toch vliegen ze er keer op keer redelijk vroeg en kansloos uit.

[Dit bericht is veranderd door Tikkie Terug (op 9 maart 2011 12:22:22).]
HRHR
HR

Madridista
Idool

Reg.: 17 januari 2008

BostonBruins schreef:

(...)

HR
Bij de keel grijpen geel?? Natuurlijk niet, het gaat toch niet in een duel of zo? Bij de keel grijpen is agressie en daar staat maar één straf op, rood!
HR
HR

Y0rn.
Internationale topspeler

Reg.: 15 oktober 2009

BostonBruins schreef:

Die mafkees had al rood moeten krijgen voor die tik in het gezicht bij die Barca speler.
HR

BostonBruins schreef:

(...)

HR
Het is nu wel duidelijk dat je niet helemaal spoort.

Hopen op puntverlies van Man. Utd dit weekend en dan eroverheen gaan.
HR
HR

Madridista
Idool

Reg.: 17 januari 2008

Misschien heeft Bostonbruins meer verstand van ijshockey. (daar is bij de keel grijpen vrij normaal) :B

[Dit bericht is veranderd door Madridista (op 9 maart 2011 13:44:29).]
HR
HR

Cacciatore
Idool

Reg.: 23 augustus 2009

Triest gespeeld, verdient verloren.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

spelbos schreef:

(...)

Nee hoor , dat heeft Arsenal aan zichzelf te wijten, eerst Fabregas, die dom gaat uitverdedigen bij de 1-0 en toen Robin die al met een kaart op zak na een fluitsignaal rustig doorgaat, als speler weet je dat je daar geel voor kunt krijgen, en zoveel lawaai werd er op dat moment niet gemaakt door de fans, want achter dat excuus verschuilt hij zich.
HR
Over het algemeen hoor ik de fluitsignalen heel duidelijk op TV, maar nu heb ik echt geen fluitsignaal gehoord.
HR
HR

Cacciatore
Idool

Reg.: 23 augustus 2009

Ik kijk elke wedstrijd van Barca en heb talloze keren gezien dat een spits buitenspel staat, zowel van Barca als van de tegenstander. Nog nooit heb ik iemand zien beweren dat hij het fluitsignaal niet heeft gehoord, nog nooit. En Camp Nou zit geregeld bomvol. Gewoon een leuk toneelstukje van een speler die zich bewust is van zijn domme actie.
HR
HR

jasperdgg
Idool

Reg.: 25 november 2005

HR
HR

AFC_Orange
Icoon

Droomaankoop: Virgil Van Dijk
Reg.: 20 april 2006

Ook nu weer zag je duidelijk dat vPersie wat slapper speelde. Het is wéér direct na een blessure, net als op het WK. Als hij meer blessurebestendig zou zijn, was het echt een absolute wereldtopper geweest intussen.
HR
HR

Ja-Rudy1983
Internationale topspeler

Vak: 420
Reg.: 14 juli 2002

Y0rn. schreef:

(...)

Het is nu wel duidelijk dat je niet helemaal spoort.

Hopen op puntverlies van Man. Utd dit weekend en dan eroverheen gaan.
HR
Dit weekend is er de FA Cup wedstrijd man utd. - Arsenal
HR
HR

Y0rn.
Internationale topspeler

Reg.: 15 oktober 2009

Ja-Rudy1983 schreef:

(...)

Dit weekend is er de FA Cup wedstrijd man utd. - Arsenal
HR
Ah.. tuurlijk. Die dan ook maar winnen. :D
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

Lijkt wéér een seizoen te worden waarin Arsenal naast alle prijzen grijpt. Misschien wordt het tijd dat Wenger eens vertrekt.
HR
HR

Bazza
Icoon

Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 20 januari 2002

Hendrix schreef:

Lijkt wéér een seizoen te worden waarin Arsenal naast alle prijzen grijpt. Misschien wordt het tijd dat Wenger eens vertrekt.
HR
Verschil met United is 3 punten, en een wedstrijd tegoed.United moet nog naar arsenal en United is zeer zwak buitenhuis.Dus het kampioenschap is nog zeer realistisch.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 47,5% dat AS Monaco wint van Benfica SL. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Go Ahead Eagles.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!