Ajax Netwerk
zondag 20 april 2014 - 00:03                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Deze topic is open en bestaat uit 56 pagina's: « 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 56 »

HR

Madridista
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

quote:HR
Bjorn121 schreef:

(...)

Idd, dat zou pas een versterking zijn voor Arsenal. Alleen vrees ik dat Raf zelf niet naar Engeland wil, alhoewel het spel van Arsenal op zijn lijf geschreven is.
HR
Van der Vaart gaat alleen weg als ze hem niet meer zouden willen hebben. Nu Kaká zo overduidelijk door het ijs is gezakt bij Madrid is de kans daarop kleiner dan ooit. Overigens las ik in de Spaanse sportpers dat Arsenal 90 miljoen vraagt voor Cesc. Die zal dus wel niet weggaan denk ik. Of het moet zo zijn dat Barcelona Ibra in de deal wil betrekken (als Arsenal dat dan ook wil natuurlijk)
HR
HR

Bjorn121
Vedette

Uit: Gent
Vak: 113
Droomaankoop: -
Reg.: 8 augustus 2001

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 26 mei 2010 om 13:16:40.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 96414033  MSN: bjorn121@pandora.be  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Tussen willen en krijgen zit er natuurlijk een groot verschil. Cesc wil zelf ook naar Barcelona, dat onderhandelt iets makkelijker.
HR
HR

Gunner
Lid 2de elftal

Uit: Amsterdam
Vak: 409
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 1 september 2004

Carlos Vela Admits For the First Time That He Wants To Leave Arsenal

Carlitos had a tremendous display at Wembley on Monday evening against the Three Lions where the El-Tri was beaten totally undeserved by Fabio Capello’s side. Vela’s pace and quickness was really sensational, it shows that he is coming back on his full fitness. He wanted to score so desperately that he was not relaxed in front of the net, but I’m sure that will come in the World Cup.

Yesterday the 21 years old Mexican international Carlos Vela has admitted for the first time that a great display on the upcoming FIFA World Cup in South Africa “could open doors” in many ways.

“Having a good World Cup can open many doors.”

“If not at Arsenal, we’ll see where.”

The Mexican has fallen down in the pecking order at Arsenal since the arrival of Moroccan International Marouane Chamakh from Bordeaux.

Carlos himself expects very rare playing time next season for Arsene Wenger’s side, so that he hints on a summer exit at Emirates to get regular playing time, which the Arsenal manager never offered him.

Some news from England saying that Vela could head to Wigan Athletic in the summer, because Latics Manager Roberto Martinez is pointed as a big admirer of Vela.

The question is just on a long-term deal or just on loan with Vela probably wants forever out of Arsenal.

zonde hoor, groot talentje alleen speelt te weinig wedstrijden, uitleenbeurtje zal wel goed uitkomen aan de middenmoter in engeland zodat hij ervaring op ken doen.
HR
HR

Gunner
Lid 2de elftal

Vak: 409
Reg.: 1 september 2004

Just six days to go until the transfer window opens and any Arsenal transfer news is being tempered by the deafening silence from Arsene Wenger.

Despite acres of wood being cut down to feed all the Cesc Fabregas stories in the papers, we have not had one word out of Wenger. Even the loyal Sol Campbell, who has been rousing the troops since the end of the season, has decided to talk to Celtic about a possible move in the face of Wenger’s silence.

Well the Arsenal fans only have the press to rely on in times like this, and hopefully they are providing reliable information because there is nothing else to go on!

Today the story that Wenger has already lined up a deal with Dynamo Kiev for the Senegalese centre-back Pape Diakhate has been revived. The 6ft tall, strong-tackling defender is certainly a good candidate for Arsenal’s (nearly empty) back line, but is he really good enough to partner Thomas Vermaelen? He was at loan at Nancy in France last season, and the Ligue 1 side have decided against making the move permanent at a price of just 10m euros. Does that make a comment on Diakhate’s ability or Nancy’s financial state? The Mirror seems to rate him though as they say that Arsenal will face competition from Chelsea, Liverpool, Juventus and Bayern Munich. I’ll believe that when I see it!

Per Mertesacker seemed to indicate that he would be keen on a move to Arsenal yesterday, but today his boss at Werder Bremen, Klaus Allofs, has issued a hands-off statement saying that Per has a contract until 2012. “A move is ruled out. Per is not negotiable”, he said. Oh well, that one looked quite promising as well…….

Todays goalkeeper rumour concerns Mark Schwarzer again. The 37 year-old Fulham stopper only has a one-year contract at Craven Cottage, and the media believe that Wenger would rather get in a short-term solution rather than hinder the progress of the young Arsenal goalkeepers, especially Szczesny, who is expected to be Number One in the next few years. I would like this particular rumour to be true, but I fully expect Wenger to be stubborn and stick with “massive talent” Fabianski in between the sticks.

One young Arsenal starlet that will definitely not be at the Emirates next season is Fran Merida. It seems he has gone to Atletico Madrid on a five year contract, and is expecting to play first team football, something that was denied him at Arsenal. The Atletico president Enrique Cerezo believes he has got a brilliant deal (for nothing!) in persuading the Spain U21 international to return home.

Cerezo said: “He is a magnificent young player with a fine future.”

“This transfer hasn’t always been easy, but he has always been interested in our project and has now made the next step by leaving Arsenal.”

And we had such high hopes that he would replace Fabregas one day…………

Per mertesacker ben ik nou niet echt voorstander van hij hebt wel veel ervaring maar vind hem nou geen aanwinst...
HR
HR

het laatste schaap
Icoon

Vak: -
Reg.: 3 november 2002

Het lijkt erop dat Fabregas naar Barcelona vertrekt. Afellay zou een goede vervanger kunnen zijn, dan zou hij op de plek van Arshavin kunnen, en Arshavin op die van Fabregas.

Afellay V.Persie Chamakh

Arshavin

Mooie aanval, en dan hoef je Fabregas niet eens te missen.
HR
HR

Zlatan-9
Icoon

Uit: -
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 4 juni 2002

het laatste schaap schreef:

Het lijkt erop dat Fabregas naar Barcelona vertrekt. Afellay zou een goede vervanger kunnen zijn, dan zou hij op de plek van Arshavin kunnen, en Arshavin op die van Fabregas.

Afellay V.Persie Chamakh

Arshavin

Mooie aanval, en dan hoef je Fabregas niet eens te missen.
HR
Ziet er leuk uit, maar denk je niet dat VD Vaart misschien naar Engeland trekt, dus misschien naar v Persie zijn Arsenal..?

[Dit bericht is veranderd door Zlatan-9 (op 2 juni 2010 16:40:27).]
HR
HR

het laatste schaap
Icoon

Reg.: 3 november 2002

Zlatan-9 schreef:

(...)

Ziet er leuk uit, maar denk je niet dat VD Vaart misschien naar Engeland trekt, dus misschien naar v Persie zijn Arsenal..?
HR
Ik denk dat Vd Vaart naar Manchester gaat of naar Milan.
HR
HR

Iniesta
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 3 juni 2009

Ik hoop dat Fabregas blijft, maar mocht hij onhoudbaar zijn hoop ik op een constructie van 30miljoen en yaya touré. Dan kopen ze vervolgens voor 25miljoen Gourcuff en hebben ze het beschikbaar gestelde budget van 50miljoen volledig voor het versterken van de defensie en het halen van een nieuwe keeper.

Beschikbaar: 50miljoen
Erbij: 30 miljoen (Fabregas)
Eraf: 25 miljoen (Gourcuff)
Eraf: 8 miljoen (Koscielny)
Eraf: 0 miljoen (Yaya Touré)
Erbij: 0 miljoen (Fran Merida)
Eraf: 0 miljoen (Chamakh)
Erbij: 0 miljoen (Gallas)
Erbij: 0 miljoen (Senderos)
Erbij: 0 miljoen (Silvestre)
Erbij: 0 miljoen (Campbell)
Erbij: 0 miljoen (Djourou)

1. Daarvan een keeper kopen, zou niet weten wie, maar voorbeelden zijn Diego Lopez, Akinfeev, Joe Hart, Lloris. Hier zo'n 10miljoen voor reserveren.
2. Daarvan nog een of twee verdedigers kopen, met name voor centraal, maar wellicht een speler die naast centraal ook back kan. Liefst 2 spelers, wat mij betreft mag hier zo'n 25-30 miljoen voor gebruikt worden en dan ben je klaar. Zijn veel spelers genoemd, maar dat zijn allemaal geruchten dus ik laat het open.

Nieuwe selectie:

Keepers:
Aankoop (Akinfeev, Joe Hart, Lloris, Diego Lopez etc.)
Wojciech Szczesny
Lukasz Fabianski

Verdedigers:
Thomas Vermaelen
Koscielny
Gaël Clichy
Bacary Sagna
Armand Traore
Kieran Gibbs
Aankoop
Aankoop

Middenvelders:
Emmanuel Eboue (eventueel ook verdediging)
Alex Song
Yaya Touré
Yoann Gourcuff
Samir Nasri
Abou Diaby
Tomas Rosicky
Denilson

Aanvallers:
Robin van Persie (eventueel middenvelder)
Andrey Arshavin (eventueel middenvelder)
Theo Walcott
Marouane Chamakh
Nicklass Bendtner

Aantal spelers volgens mij niet genoemd, maar die komen iig (nog) niet in de plannen voor en mogen vertrekken of verhuurd worden (Nasri, Ramsey bv.) en voor het gemak alle verdedigers die van mij weg mogen transfervrij gedaan, maar wellicht win je hier nog wel wat inkomsten. Arsenal heeft natuurlijk ook veel talenten in het tweede en jeugdelftal lopen die er nog eventueel bij kunnen gehaald worden.

Basiself:
Aankoop

Sagna
Koscielny/Aankoop
Vermaelen
Clichy

Alex Song

Touré
Gourcuff

Walcott/Nasri/Chamakh
van Persie
Arshavin

Kan het natuurlijk een beetje omgooien en met een ruit gaan spelen met Arshavin op links en van Persie met Chamakh in de spits met daarachter Gourcuff. Touré rechts als verbindingsspeler en Song als breker.

[Dit bericht is veranderd door Iniesta (op 8 juni 2010 13:46:42).]
HR
HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Reg.: 14 augustus 2001

Wenger houdt voet bij stuk:

Cesc Fabregas is niet te koop! Wij zijn dan ook niet van plan om met wie dan ook te praten over een overgang.HR
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Reg.: 28 november 2004

Heel goed, die 2 Spaanse clubs moeten eens kappen met dat geld strooien en elkaar afzeiken. Als Fabregas, Van Persie en Arshavin fit blijven dit jaar, er een goede verdediger en een betrouwbare keeper aangekocht wordt zie ik ze wel stunten komend jaar.
HR
HR

Amsterhammer
Moderator

Reg.: 31 juli 2005

Drie Kruizen schreef:

Heel goed, die 2 Spaanse clubs moeten eens kappen met dat geld strooien en elkaar afzeiken. Als Fabregas, Van Persie en Arshavin fit blijven dit jaar, er een goede verdediger en een betrouwbare keeper aangekocht wordt zie ik ze wel stunten komend jaar.
HR
Ze zoeken al een "betrouwbare keeper" sinds Seaman met pensioen ging. :denk

De twee clowns hebben ze afgelopen jaar heel veel punten gekost.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Reg.: 28 november 2004

Amsterhammer schreef:

(...)

Ze zoeken al een "betrouwbare keeper" sinds Seaman met pensioen ging. :denk

De twee clowns hebben ze afgelopen jaar heel veel punten gekost.
HR
Klopt, al vond ik Seaman op z'n tijd ook best een clown. :D Ik vond jouw geliefde Hammer Green altijd wel een optie, maar of die nog serieus genomen wordt in Engeland... :P

[Dit bericht is veranderd door Drie Kruizen (op 18 juli 2010 00:42:01).]
HR
HR

Amsterhammer
Moderator

Reg.: 31 juli 2005

Drie Kruizen schreef:

(...)

Klopt, al vond ik Seaman op z'n tijd ook best een clown. :D Ik vond jouw geliefde Hammer Green altijd wel een optie, maar of die nog serieus genomen wordt in Engeland... :P
HR
Het ergste is, Green heeft sinds dat hij bij West Ham speelt nog nooit zo’n vreselijke blunder begaan – natuurlijk heeft hij welles fouten gemaakt, maar hij werd bij gebrek aan beter toch uiteindelijk tot eerste keuze voor Engeland gebombardeerd.

Voor de WK dachten wij zeker dat hij naar een ‘grotere’ club zou gaan, misschien dat hij nu blijft. Ik heb daar geen enkel probleem mee, ik vind hem tig-keer meer betrouwbaar dan Almunia of Fabianski.
HRHR
HR

Siempre Real
Legende

Drie Kruizen schreef:

HR
Ik wil het niet goed praten hoor, maar deze 2 en al die anderen (City, Chelsea, Juve etc etc) houden op dit moment de "kleinere" in leven. Neem als voorbeeld KJ Huntelaar. Stel die gaat naar United voor 30 mln, dan vangt Ajax daar een percentage weer van.

Ik ben het met je eens dat de bedragen duizelingwekkend zijn, maar het houdt het voetbal in beweging. Als Bayern straks 20 mln neer telt voor vd Wiel, is er niemand bij Ajax die zegt, nee doe maar niet, we houden vd Wiel.
HR
HR

0634
Administrator

Reg.: 2 januari 2006

Siempre Real schreef:

(...)

Ik wil het niet goed praten hoor, maar deze 2 en al die anderen (City, Chelsea, Juve etc etc) houden op dit moment de "kleinere" in leven. Neem als voorbeeld KJ Huntelaar. Stel die gaat naar United voor 30 mln, dan vangt Ajax daar een percentage weer van.

Ik ben het met je eens dat de bedragen duizelingwekkend zijn, maar het houdt het voetbal in beweging. Als Bayern straks 20 mln neer telt voor vd Wiel, is er niemand bij Ajax die zegt, nee doe maar niet, we houden vd Wiel.
HR
Ja, nog even en we moeten ze allemaal maar dankbaar zijn. Maar de andere kant is dat het niet allemaal even eerlijk is he. Sportief gezien. Ajax wordt al op de vingers getikt als het een operationeel verlies draait en Barca leent vrolijk 150 mln en gaat verder met shoppen. Door dit soort acties wordt de hele voetbalwereld ten onrechte juist steeds duurder. Terwijl de wereld kraakt door de crisis verdienen de spelers steeds meer en lopen de transfersommen steeds hoger op. En om bij te blijven moeten andere clubs ook weer investeren met geld dat er niet is of op zoek gaan naar de volgende Russische oliebaron. Want er is geen club in de wereld die zegt tegen zijn fans: wij doen even een pas op de plaats maken tot de crisis voorbij is. En waar komt dat door? Juist, door die koopclubs (onder andere, niet alleen door hen).

[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 18 juli 2010 11:15:33).]
HR
HR

Christiaan
Administrator

Uit: Enschede
Uploads: 1
Reg.: 24 mei 2000

forumillustratie

Prachtig uitshirt
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Reg.: 3 augustus 2002

Schitterend door zijn eenvoud.

Iets waar Adidas wat van kan leren.
HR
HR

Madridista
Idool

Reg.: 17 januari 2008

Smaken verschillen natuurlijk maar die dunne streepjes zijn spuuglelijk
HR
HR

Wesley10__
Lid 2de elftal

Reg.: 19 augustus 2007

Prachtig shirt.

Gaat er zeker komen!

5. Vermaelen B)
HR
HR

Siempre Real
Legende

0634 schreef:

(...)

Ja, nog even en we moeten ze allemaal maar dankbaar zijn. Maar de andere kant is dat het niet allemaal even eerlijk is he. Sportief gezien. Ajax wordt al op de vingers getikt als het een operationeel verlies draait en Barca leent vrolijk 150 mln en gaat verder met shoppen. Door dit soort acties wordt de hele voetbalwereld ten onrechte juist steeds duurder. Terwijl de wereld kraakt door de crisis verdienen de spelers steeds meer en lopen de transfersommen steeds hoger op. En om bij te blijven moeten andere clubs ook weer investeren met geld dat er niet is of op zoek gaan naar de volgende Russische oliebaron. Want er is geen club in de wereld die zegt tegen zijn fans: wij doen even een pas op de plaats maken tot de crisis voorbij is. En waar komt dat door? Juist, door die koopclubs (onder andere, niet alleen door hen).
HR
Dankbaar zijn gaat me net iets te ver, maar op deze manier worden clubs wel in leven gehouden en echt niet alleen de kleintjes. United leeft nog mede dankzij de verkoop van CR. De vele verkopen door de jaren heen hebben Ajax op de been gehouden, maar het gaat verder, Groningen teert nog steeds op de mln die Ajax recentelijk heeft over gemaakt voor Suarez en Silva.

Het grote probleem zit het in de beleving per land. taferelen zoals hier in Nederland, waar een club zijn licentie kwijt raakt als ze geen sluitende begroting kunnen overleggen, komen alleen voor omdat de fans dat toe laten. er is niemand, maar dan ook niemand die het in zijn kop haalt om "het instituut" Barca failliet te laten verklaren. Ter vergelijk, een paar jaar geleden was daar het gezeik tussen Hamilton en Alonso in de F1, dat geintje heeft Vodafone en Banco Santander bijna de kop gekost. Mensen waren van plan om massaal hun abo's en rekeningen op te zeggen.

Je hebt overigens volkomen gelijk, het is niet eerlijk, alles behalve, maar het heeft echt te maken met de macht van het publiek dat dit (in Spanje althans) steeds maar doorgaat.
HR
HR

afca_aram
Veelbelovend talent

Uit: Zoetermeer
Reg.: 9 december 2008

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 20 juli 2010 om 00:32:53.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: aramzarza@hotmail.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Weet iemand of de intresse van Arsenal voor Steek serieus is te noemen?
HR
HR

Siempre Real
Legende

AS

Arsenal is bereid te praten met Barcelona over een overgang van Cesc Fabregas, AS basseert zich op een communiqué van de omroep ONA FM, een catalaanse radio omroep!

AS meldt ook:

Aleksandar Hleb wil niet meer verhuurt worden, na een jaar Stuttgart vind Hleb het tijd worden om zijn kans te grijpen in Barcelona. Hleb:"Ik wil met deze spelers, grote voetballers, de liga en de C.L. spelen."

Edit: Het wordt druk bij Barca in de kleedkamer..... ;B

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 21 juli 2010 21:59:52).]
HR
HR

Dumb.
Basisspeler

Reg.: 9 augustus 2008

Siempre Real schreef:

(...)

Dankbaar zijn gaat me net iets te ver, maar op deze manier worden clubs wel in leven gehouden en echt niet alleen de kleintjes. United leeft nog mede dankzij de verkoop van CR. De vele verkopen door de jaren heen hebben Ajax op de been gehouden, maar het gaat verder, Groningen teert nog steeds op de mln die Ajax recentelijk heeft over gemaakt voor Suarez en Silva.

Het grote probleem zit het in de beleving per land. taferelen zoals hier in Nederland, waar een club zijn licentie kwijt raakt als ze geen sluitende begroting kunnen overleggen, komen alleen voor omdat de fans dat toe laten. er is niemand, maar dan ook niemand die het in zijn kop haalt om "het instituut" Barca failliet te laten verklaren. Ter vergelijk, een paar jaar geleden was daar het gezeik tussen Hamilton en Alonso in de F1, dat geintje heeft Vodafone en Banco Santander bijna de kop gekost. Mensen waren van plan om massaal hun abo's en rekeningen op te zeggen.

Je hebt overigens volkomen gelijk, het is niet eerlijk, alles behalve, maar het heeft echt te maken met de macht van het publiek dat dit (in Spanje althans) steeds maar doorgaat.
HR
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ten eerste constateer je dat de macht van het publiek zo groot is in Spanje. Ik heb begrepen dat Laporta in zijn periode de hooligans juist keihard aangepakt heeft en die macht drastisch ingeperkt is. Welke macht heeft het publiek dan nog?

Daarnaast krijg ik door je toon de indruk dat je het juist positief vindt dat supporters de macht hebben. En dat je vindt dat hier bijna te weinig 'beleving' wordt getoond. Maar ik kan er naast zitten. Het lijkt mij in ieder geval zeer kwalijk dat clubs financieel kunnen doen en laten wat ze willen omdat er niemand wat van durft te zeggen vanwege de angst voor supporters.

Als laatste vindt ik je argument dat de voetbalwereld baat heeft bij grote transfers niet opgaan. In principe moet elke club rond kunnen komen. Daar zijn geen transfers voor nodig. Die hoge transfersommen zorgen er alleen maar voor dat clubs zich in de schulden steken om bij te blijven, dat commercie belangrijker wordt dan de supporters en dat er een steeds groter gat ontstaat tussen de competities. Een club als Arsenal gaat hier niet in mee en wekken daar bij mij veel sympathie bij op. Opleiden en gericht aankopen. Dat zou elke club moeten doen. Dat kan jij als Madrid fan toch ook niet ontkennen?
HR
HR

Siempre Real
Legende

Ik moet het eigenlijk de "macht van de consument" noemen. Het gaat namelijk niet om de harde kern supporters, het gaat om de gewone man die op dit moment bv Unicef rechstreeks met Barca koppelt, of de thuisbankier van Barca. Op het moment dat zo'n instelling "de trots" van deze gewone supporters dreigt te raken, dan zijn ze in staat om massaal de overstap te maken naar een concurrent.

Voorbeeld: De thuisbankier van Real is Banco Santander (onder andere). Stel deze bank wil geld zien van de club waardoor de club in de problemen dreigt te komen, dan bestaat de kans (en die is heel groot) dat aanhangers van de club die klant zijn van deze bank (en dat zijn er nogal wat) allemaal massaal de overstap maken naar bv Caixanova. Als we dit voorbeeld even op AJAX refelecteren, dat zou betekenen dat alle Ajax fans met een bankrekening bij de ABN, massaal overstappen naar de ING of Rabo. In Nederland zie ik dit nog niet zo snel gebeuren. Ik weet zeker dat er AJAX fans zijn die bankzaken doen (verzekringen, hypotheek etc) met de shirtsponsor van Feyenoord, ik bv heb nog geen philips lamp in huis!

Ik kan je 1 ding vertellen, ik ken heel wat (Spaanse) Real fans, en van die fans is er niet 1 die een zakelijke relatie heeft met bv een Catalaanse (financiele) instantie als hij/zij daarin keus heeft. Zo weet ik ook 100% zeker dat er in Madrid maar heel weinig Real fans zijn die gebruik maken van een taxi bestuurd door een Atletico fan. En in bv Sevilla is dat nog veel erger!

Te weinig beleving? Nee, ander soort beleving. Het is nou eenmaal een feit dat voetbal hier een sport is en in Spanje een religie, a way of live. De Spaanse bond moet een verdomd goed excuus hebben om een geplande wedstrijd te verzetten, een jaarmarkt zit daar niet bij, als je begrijpt wat ik bedoel...

Tot op zekeren hoogte ga ik mee in deze macht, de club is van het volk! Los van het beleid wat gevoerd wordt en de "misbruik" die clubs kunnen/mogen maken van deze situatie. Ik ben wel van mening dat het hele voetbal volledig uit zijn verband getrokken is. +20 mln voor vd Wiel, absurd!

Ten aanzien van het in leven houden van de kleinere clubs door transfers, ben ik het met je eens.

In principe moet elke club rond kunnen komen... Helaas, de werkelijkheid is gewoon dat Ajax spelers zal moeten verkopen om het hoofd boven water te houden. De verkoop van vd Wiel voor 20 mln geeft Ajax "ruimte", zo gaat het al jaren!

Sympathie voor het beleid van Arsenal? Nou ik niet! Arsenal mag gewoon jongetjes van 10 jaar uit de ouderlijke omgeving weghalen met als doel deze op te leiden tot profvoetballer. Er komt een moment dat dit juist tegen de kleineren clubs gaat werken. Arsenal zit nu al in de vijver van bv Ajax te vissen. Zo'n jong gastje zal veel sneller voor Arsenal kiezen dan voor Ajax met alle gevolgen van dien.

Opleiden? Ja, daar ben ik een groot voorstander van, maar niet onbeperkt en tegen alle gevolgen. Ajax heeft bv opeleidingssamenwerking met dieverse landen waarbij de jonge talenten vooral in eigen land worden opgeleid (Zuid Afrika) en pas op latere leeftijd naar Amsterdam gehaald worden. Arsenal heeft in zijn jeugdopleiding een aantal zeer jonge Braziliaantjes zitten, in Londen bij gastgezinnen..... (om het verschil aan te geven, ze komen uit alle windstreken daar waar Ajax toch gewoon "in de buurt" blijft waar het gaat om de jonge talenten). Arsenal scout op zeer jonge leeftijd, maar niet uit eigen vijver.

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 22 juli 2010 09:50:56).]
HR
HR

Dumb.
Basisspeler

Reg.: 9 augustus 2008

Siempre Real schreef:

Ik moet het eigenlijk de "macht van de consument" noemen. Het gaat namelijk niet om de harde kern supporters, het gaat om de gewone man die op dit moment bv Unicef rechstreeks met Barca koppelt, of de thuisbankier van Barca. Op het moment dat zo'n instelling "de trots" van deze gewone supporters dreigt te raken, dan zijn ze in staat om massaal de overstap te maken naar een concurrent.

Voorbeeld: De thuisbankier van Real is Banco Santander (onder andere). Stel deze bank wil geld zien van de club waardoor de club in de problemen dreigt te komen, dan bestaat de kans (en die is heel groot) dat aanhangers van de club die klant zijn van deze bank (en dat zijn er nogal wat) allemaal massaal de overstap maken naar bv Caixanova. Als we dit voorbeeld even op AJAX refelecteren, dat zou betekenen dat alle Ajax fans met een bankrekening bij de ABN, massaal overstappen naar de ING of Rabo. In Nederland zie ik dit nog niet zo snel gebeuren. Ik weet zeker dat er AJAX fans zijn die bankzaken doen (verzekringen, hypotheek etc) met de shirtsponsor van Feyenoord, ik bv heb nog geen philips lamp in huis!

Ik kan je 1 ding vertellen, ik ken heel wat (Spaanse) Real fans, en van die fans is er niet 1 die een zakelijke relatie heeft met bv een Catalaanse (financiele) instantie als hij/zij daarin keus heeft. Zo weet ik ook 100% zeker dat er in Madrid maar heel weinig Real fans zijn die gebruik maken van een taxi bestuurd door een Atletico fan. En in bv Sevilla is dat nog veel erger!

Te weinig beleving? Nee, ander soort beleving. Het is nou eenmaal een feit dat voetbal hier een sport is en in Spanje een religie, a way of live. De Spaanse bond moet een verdomd goed excuus hebben om een geplande wedstrijd te verzetten, een jaarmarkt zit daar niet bij, als je begrijpt wat ik bedoel...

Tot op zekeren hoogte ga ik mee in deze macht, de club is van het volk! Los van het beleid wat gevoerd wordt en de "misbruik" die clubs kunnen/mogen maken van deze situatie. Ik ben wel van mening dat het hele voetbal volledig uit zijn verband getrokken is. +20 mln voor vd Wiel, absurd!

Ten aanzien van het in leven houden van de kleinere clubs door transfers, ben ik het met je eens.

In principe moet elke club rond kunnen komen... Helaas, de werkelijkheid is gewoon dat Ajax spelers zal moeten verkopen om het hoofd boven water te houden. De verkoop van vd Wiel voor 20 mln geeft Ajax "ruimte", zo gaat het al jaren!

Sympathie voor het beleid van Arsenal? Nou ik niet! Arsenal mag gewoon jongetjes van 10 jaar uit de ouderlijke omgeving weghalen met als doel deze op te leiden tot profvoetballer. Er komt een moment dat dit juist tegen de kleineren clubs gaat werken. Arsenal zit nu al in de vijver van bv Ajax te vissen. Zo'n jong gastje zal veel sneller voor Arsenal kiezen dan voor Ajax met alle gevolgen van dien.

Opleiden? Ja, daar ben ik een groot voorstander van, maar niet onbeperkt en tegen alle gevolgen. Ajax heeft bv opeleidingssamenwerking met dieverse landen waarbij de jonge talenten vooral in eigen land worden opgeleid (Zuid Afrika) en pas op latere leeftijd naar Amsterdam gehaald worden. Arsenal heeft in zijn jeugdopleiding een aantal zeer jonge Braziliaantjes zitten, in Londen bij gastgezinnen..... (om het verschil aan te geven, ze komen uit alle windstreken daar waar Ajax toch gewoon "in de buurt" blijft waar het gaat om de jonge talenten). Arsenal scout op zeer jonge leeftijd, maar niet uit eigen vijver.
HR
Dat eerste gedeelte begrijp ik tot op zekere hoogte. Ik ken de Spaanse cultuur eigenlijk niet goed genoeg, maar zoals jij het schetst wordt het me een beetje duidelijk. Ik ben het met je eens dat de club van de fans is, maar het moet inderdaad niet te ver gaan. Ze moeten niet het beleid gaan maken.

Ik ben nog steeds benieuwd welke macht er precies speelt. Dat sponsors enorm negatieve gevolgen ondervinden als de club verkeerde beslissingen is inderdaad een vorm van macht. Dat kon ik me nauwelijks voorstellen. Ik ben daar zelf totaal niet mee bezig. Maar dit gaat niet op als de Spaanse bond bijvoorbeeld een wedstrijd verplaatst. Ook is hier geen sprake van als de club failliet wordt verklaard. Hoe kunnen supporters dat beïnvloeden zonder geweld te gebruiken?

Wat betreft het financiële beleid van de clubs heb je niet helemaal gelijk in mijn ogen. Jij noemt het de werkelijkheid dat Ajax, en ook andere clubs, niet zonder deze transfers kunnen. Maar een bedrijf met zoveel constante inkomsten, zoals de seizoenskaarten en sponsors, moet gewoon rond kunnen komen. De reden dat dit niet kan zijn de onverantwoorde investeringen in spelers en de enorme salarissen. Dit alles is slechts een wanhopige poging om bij te blijven bij de Europese top.

Een club als Arsenal gaat niet mee in dit opportunisme maar houdt vast aan een duidelijk beleid. Opleiden, gericht aankopen, geen enorme salarissen betalen en niet meer dan de marktwaarde voor een speler geven. Dit kan elke club doen. De onverstandige clubs doen dit echter alleen als de UEFA en de FIFA hier regels voor gaan maken. En dit zou het voetbal in het algemeen enorm te goede komen.

Als laatste ben ik het met je eens dat Arsenal scout op veel te vroege leeftijd. Daar heb je helemaal gelijk in. Helaas gebeurd dit wel en niet alleen bij Arsenal. Veel Engelse clubs en in mindere mate ook Spaanse en Italiaanse clubs doen dit. Ook dat is een punt waarvan ik hoop dat de FIFA en de UEFA er iets aan gaan doen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 56 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 76,7% dat Valencia wint van Sevilla FC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!