Ajax Netwerk
maandag 22 september 2014 - 04:11                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 58 »

HR

Swampman
International

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 29 augustus 2003

Geweldige demonstratie van klasse weer vanmiddag in de wedstrijd tegen Blackburn (6-2). Hoewel het verdedigend nog steeds kwetsbaar is, liet Arsenal aanvallend weer staaltjes voetbal zien om je vingers bij af te likken. Grote man was Fabregas (hij zou zo kunnen meedraaien bij Barcelona) en ook Van Persie had meerdere sterke momenten. Als het draait speelt dit team het beste voetbal van Engeland, maar de wisselvalligheid en ook de defensieve breekbaarheid maken dit team (nog) geen topfavoriet voor de titel. Hopelijk slaagt Wenger er in zijn 13e seizoen toch in om het kampioenschap weer eens naar Londen te halen.
HR
HR

een schaap
Icoon

Reg.: 3 november 2002

quote:HR
Swampman schreef:

Geweldige demonstratie van klasse weer vanmiddag in de wedstrijd tegen Blackburn (6-2). Hoewel het verdedigend nog steeds kwetsbaar is, liet Arsenal aanvallend weer staaltjes voetbal zien om je vingers bij af te likken. Grote man was Fabregas (hij zou zo kunnen meedraaien bij Barcelona) en ook Van Persie had meerdere sterke momenten. Als het draait speelt dit team het beste voetbal van Engeland, maar de wisselvalligheid en ook de defensieve breekbaarheid maken dit team (nog) geen topfavoriet voor de titel. Hopelijk slaagt Wenger er in zijn 13e seizoen toch in om het kampioenschap weer eens naar Londen te halen.
HR
ik denk niet dat ze kans maken op het kampioenschap, daarvoor zijn chelsea and manchester te degelijk en saai. Maar in de cl gaan ze volgens mij wel hoge ogen gooien.
HR
HR

T-Bag
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Waarschijnlijk is van Persie dus maanden uitgeschakeld blijkt nu....Zullen ze blij mee zijn daar,Wenger en consorten.... :\(
HR
HR

Ja-Rudy1983
Internationale topspeler

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 14 juli 2002

T-Bag schreef:

Waarschijnlijk is van Persie dus maanden uitgeschakeld blijkt nu....Zullen ze blij mee zijn daar,Wenger en consorten.... :\(
HR
Dat is gewoon erg beroerd, dit jaar dacht ik echt dat het had kunnen gebeuren, maar v.Persie eruit is gewoon net als Ronaldo eruit bij Real en nu ook blijkt Man.utd, want dat is nu ook niet meer hetzelfde.

In de CL moeten Arsenal nu echt een keer weer de finale halen en winnen, dat verdiend Arsenal om zijn aanvallende spel. Na Barcelona vorig jaar zou dat toch weer een zege voor het voetbal zijn.
HR
HR

the farmer
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 26 november 2006

Hoe ontzettend mooi voetbal ze kunnen spelen, hoe ze tegenstanders compleet kunnen overlopen zodra ze tegen Chelsea moeten heb ik altijd het gevoel dat ze gaan verliezen. Tot de 40e minuut had Arsenal geen echte uitgespeelde kans gehad maar Chelsea kwam amper over de middellijn. Chelsea zou heel leuk voetbal kunnen spelen, misschien niet zo technisch als Arsenal, wel met veel druk over het hele veld en veel meer power naar voren. Ze kiezen er echter voor om achterover te leunen, binnen 5 minuten hebben ze de wedstrijd in de tas. Tegen Barca had Arsenal het moeten doen want ik zie ze niet snel meer de finale halen van de CL. Maja dan moet je ook met Bergkamp beginnen anders verdien je het ook niet ;) .

[Dit bericht is veranderd door the farmer (op 29 november 2009 18:02:52).]
HR
HR
Arsenal speelt speeltuin voetbal, daar kan je geen succes mee hebben. Chelsea, zoals ik al voorspeld heb, zal en kampioen worden en de CL winnen, volwassen team.
HR
HR

zlatan!
Idool

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

rbn schreef:

Arsenal speelt speeltuin voetbal, daar kan je geen succes mee hebben. Chelsea, zoals ik al voorspeld heb, zal en kampioen worden en de CL winnen, volwassen team.
HR
Men against boys zoals ze gisteren treffend zeiden bij motd. Tis triest dat Persie er lange tijd uit is want nu kunnen ze t natuurlijk helemaal vergeten omdat die Eduardo natuurlijk bij lange na niet zo goed is. Bovendien heeft Van Persie vorig jr tegen Chelski al laten zien hoe belangrijk hij is voor dit Arsenal.
HR
HR

LeTiss
Legende

Reg.: 29 augustus 2005

the farmer schreef:

Hoe ontzettend mooi voetbal ze kunnen spelen, hoe ze tegenstanders compleet kunnen overlopen zodra ze tegen Chelsea moeten heb ik altijd het gevoel dat ze gaan verliezen.
HR
Dat is het structurele probleem van Arsenal. Zoals Alan Hansen de afgelopen weken eens opmerkte, er is geen wedstrijd geweest die Arsenal niet ruim had kunnen winnen, toch hebben ze al veel punten verloren.

Ze weten hun voetbal niet evenredig om te zetten in punten. Ze winnen nooit een wedstrijd waarin ze slechter zijn, en verliezen wel punten terwijl ze beter zijn. Het zijn geen Killers.
HR
HR

kloot
Vedette

Uit: Diemen
Reg.: 13 maart 2008

Ik vond Arsenal wel aardig spelen gisteren, alleen ze hanteren zo'n een naieve tactiek tegen Chelsea, dat ze of niet goed genoeg zijn, of gewoon dom spel spelen wat duidt op weinig inzicht.

Tot over de middenlijn combineerde Arsenal steeds goed, daarna ging of alles door een super druk centrum of de zijkant werd opgezocht om vervolgens 20 meter van de achterlijn hoge ballen gaan geven, tegen een verdediging die bestaat uit torenhoge houthakkers, op voorhoede spelers die niet boven de 1.80 uitkomen.

Weinig voetballende combinaties tot in de 16 van de tegenstander en continu te proberen forceren waar Arsenal het van het combinatiespel moet hebben, maar ze kiezen voor drukte zoeken in het centrum en hoge ballen, tja dan krijg je op je reet van een zeer atletisch Chelsea.
HR
HR

Miquell
International

Uit: Apeldoorn
Vak: 427
Reg.: 30 september 2004

Plus Drogba is een beest dit seizoen, hij is technisch kan mensen goed van de bal houden, kopsterk, een goeie vrije trap. En dan ze franse partner in crime Anelka die ook het seizoen van zijn leven kent. Ik zou niet weten wat dit Chelsea moet stoppen. Als ze tijdens de Afrika Cup heel blijven dan word Chelsea met 2 vingers in de neus kampioen en bereiken ze minimaal de halve finale Champions League
HR
HR

zlatan!
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Miquell schreef:

Plus Drogba is een beest dit seizoen, hij is technisch kan mensen goed van de bal houden, kopsterk, een goeie vrije trap. En dan ze franse partner in crime Anelka die ook het seizoen van zijn leven kent. Ik zou niet weten wat dit Chelsea moet stoppen. Als ze tijdens de Afrika Cup heel blijven dan word Chelsea met 2 vingers in de neus kampioen en bereiken ze minimaal de halve finale Champions League
HR
Bij gebrek aan n Chelski topic ;) Ligt eraan wanneer ze Barca tegen komen :B Essien, Drogba, Kalou, Mikel mis je dan voor een maand toch? Die eerste twee hakt er natuurlijk wel in, een paar belangrijke blessures erbij en het leven kan er plots toch weer anders uit gaan zien, cker omdat ManU, denk ik, wel in hun nek zal blijven hijgen. En als zij ver komen in de CL en FA cup en ManU niet kan het al helemaal interessant worden in de PL. Hoewel, hun selectie kan wel tegen een stootje, zie Hiddink die ze op 3 fronten goed liet spelen eind vorig seizoen. Ik zou iig ManU nog niet uitsluiten op dit moment.
HR
HR

T-Bag
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Arsenal speelt echt met de 2de garnituur...

Zelfs Tom Cruise speelt bij hun in de basis vandaag :D
HR
HR

bertusbergkamp
Idool

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 4 mei 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 11 december 2009 om 15:36:00.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: albertb1984@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Wel een aardig stukje in de Belgische krant 'De Morgen' over Arsenal - Van Persie.

Arsenal kansloos voor titel zonder Van Persie

Zondag is er op Anfield Liverpool - Arsenal, het duel tussen de twee Groten die dit seizoen nog maar eens tekort schieten. Bij Liverpool is het probleem intussen wel bekend: Steven Gerrard en Fernando Torres, de twee enige echte toppers van de Reds, zijn onvoldoende omringd en te vaak geblesseerd. Arsenal is een ploeg die op volle sterkte van iedereen kan winnen en dus mee kan strijden voor de titel. Maar niet als bepaalde spelers uitvallen.
Cesc Fabregas is er daar een van en heel zeker ook Robin Van Persie. Voor de blessure van de Nederlander bleven de Gunners nek aan nek met Chelsea en wisten ze Manchester United achter zich te houden. Na de tackle van Chiellini op de enkel van Van Persie, in de oefeninterland tussen Italië en Nederland, verloor Arsenal prompt twee keer op rij: bij Sunderland en thuis tegen Chelsea. Pas in april komt Van Persie weer aan voetballen toe. Dan ligt de competitie al in een beslissende plooi. Toch voor Arsenal. Bye-bye titel.

Superspelers

Niet dat Arsenal de grote titelfavoriet was. Dat zijn Chelsea en Manchester United, in die volgorde. Maar met Van Persie hadden de Gunners de twee kampioenen van de voorbije vijf jaar lang het vuur aan de schenen kunnen leggen. Nu niet meer, wat Wenger ook moge beweren.
Kan of mag een seizoen van één speler afhangen? Niet van een gewone of zelfs een goede speler. Maar wel van een superspeler. Als Manchester de voorbije drie jaar kampioen werd, is dat dankzij Ronaldo. Als ManU er nu misschien naast grijpt, zal de uitleg voor de hand liggen: Ronaldo is er niet meer bij. Als Chelsea vorig seizoen pas derde eindigde, heeft dat één grote oorzaak: Didier Drogba was eerst lang geblesseerd ( lichamelijk ) en dan gekwetst ( mentaal door Scolari ). En zelfs het oppermachtige Barcelona had in de jongste Clásico tegen Real een invalbeurt van de pas herstelde Ibrahimovic nodig om het verschil te maken. En bij Real Madrid tilt Ronaldo na zijn terugkeer uit blessure de ploeg duidelijk naar een hoger niveau. Sommige spelers maken echte het verschil.

Eindelijk in de punt

Ook Robin van Persie is zo'n superspeler. In de elf competitiewedstrijden die hij speelde, scoorde hij zeven keer en bracht hij evenveel goals aan. Indrukwekkende cijfers. Intrinsiek is Van Persie de beste Nederlandse speler van zijn generatie, maar blessures beletten dat hij een seizoen van begin tot einde kan bepalen. In 2007-2008 stond Arsenal driekwart van het seizoen aan de leiding, maar strandde het op het einde op vier punten van United. Het mislopen van die titel wordt wel eens toegeschreven aan de beenbreuk van Eduardo. Dat was zeker een heel dramatisch moment, maar de hoofdoorzaak voor de lege handen van de Gunners dat jaar was de veelvuldige afwezigheid van Van Persie. Die speelde dat seizoen in de Premier League door allerlei blessures maar vijftien wedstrijden. Van Persie is nu al aan zijn zesde seizoen bij Arsenal bezig. In de eerste jaren mocht hij van Arsène Wenger rustig groeien onder de vleugels van Thierry Henry. Na diens vertrek naar Barcelona in 2007 zette Van Persie een grote stap voorwaarts, maar werd hij nog naar de flank gedrongen van de aanwezigheid van de rijzige en sterke Adebayor. Nu ook die weg is, speelt Van Persie eindelijk op zijn beste positie, met name in de punt. Hij is geen Torres of Drogba, geen killer pur sang. Van Persie moet het niet van zijn snelheid of kracht hebben. Wel van z'n positiespel, z'n balvaardigheid ( aanname en passeerbeweging ) en traptechniek. Een zuivere stilist, perfect voor de voetbalkunst die Wenger predikt.
De Franse manager is een koppigaard, maar overweegt nu toch in januari een nieuwe spits aan te kopen. Want in de huidige kern lijkt voorlopig niemand Van Persie waardig te kunnen vervangen. Eduardo is een schim van de speler die hij was voor zijn beenbreuk, nu bijna twee jaar geleden. Vela weegt nog te licht, Walcott blijft voorlopig een ( vaak geblesseerde ) winger, en Bendtner is te beperkt en, jawel, ook geblesseerd.

Arshavin misschien de redder

Of het moet Andrej Arshavin zijn. In het type-elftal uitgespeeld aan de zijkant, maar tegen Stoke voor het eerst in de spits. De Rus was meteen Man of the Match en maker van een doelpunt. Het was wel maar tegen Stoke, maar wie weet kan hij zondag in Liverpool nog eens tonen wat hij op die positie waard is.
Anfield lijkt de Rus in ieder geval goed te liggen. Vorig seizoen, op 21 april van dit jaar ( Van Persie was er voor de verandering niet bij ) was de Rus weergaloos. Arshavin maakte vier doelpunten. Het volstond wel niet voor de zege, want Liverpool scoorde vier keer tegen, de laatste keer in de 93ste minuut. Of misschien is het nog eens tijd voor een doelpunt van Thomas Vermaelen. Niet tegen z'n eigen ploeg deze keer, zoals in het duel met Chelsea, maar in het doel van de tegenstander. En dan wordt het zondag niet 4-4, maar gewoon 3-5. Ook mooi.
HRHR
HR

Drie Kruizen
Legende

Reg.: 28 november 2004

Het is inderdaad jammer dat Van Persie er zolang uit ligt. Met Van Persie in de punt, Arshavin van de zijkant of kort achter Van Persie en Fabregas als de spelmaker had Arsenal hoge ogen kunnen gooien. Het probleem is echter de Vermaelens en Almunias. Vermaelen doet het zeer aardig, maar tegen Chelsea en Man City, de topduels, ging ie toch weer een paar keer in de fout. Zet een echte killer naast Gallas en Arsenal pakt veel meer punten. En Almunia is geen topkeeper, dat mag toch duidelijk zijn.
HR
HR

Van Damn
Basisspeler

Reg.: 29 november 2003

Drie Kruizen schreef:

Het is inderdaad jammer dat Van Persie er zolang uit ligt. Met Van Persie in de punt, Arshavin van de zijkant of kort achter Van Persie en Fabregas als de spelmaker had Arsenal hoge ogen kunnen gooien. Het probleem is echter de Vermaelens en Almunias. Vermaelen doet het zeer aardig, maar tegen Chelsea en Man City, de topduels, ging ie toch weer een paar keer in de fout. Zet een echte killer naast Gallas en Arsenal pakt veel meer punten. En Almunia is geen topkeeper, dat mag toch duidelijk zijn.
HR
Tis zo simpel niet, vrees ik.
HR
HR

Ziener
Idool

Reg.: 4 februari 2006

Drie Kruizen schreef:

HR
Het probleem bij Arsenal ligt vooral bij het type Vieira dat ontbreekt op het middenveld.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Reg.: 28 november 2004

Van Damn schreef:

(...)

Tis zo simpel niet, vrees ik.
HR
Nouja, het is toch wel degelijk een van de redenen waarom Arsenal net-niet is, mijn inziens.

Ziener schreef:
Het probleem bij Arsenal ligt vooral bij het type Vieira dat ontbreekt op het middenveld. HR
Ik ben persoonlijk wel gecharmeerd van Diaby, maar die moet nog groeien in die rol. Dat is ook te vaak het probleem.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Met vieira won arsenal volgens mij ook niets. Het probleem is dat ze teveel spelers missen met échte kwaliteit. Fabregas is écht goed, maar dat is de enige. Arshavin is een heel aardige speler, v. persie is een heel aardige speler, gallas is een heel aardige verdediger en die lange zwarte bomen die ze er rond hebben lopen zijn ook allemaal heel aardig. Maar veel echte kwaliteit hebben ze niet.
HR
HR

Piet Keizer
Vedette

Reg.: 28 januari 2005

Van de film schreef:

Met vieira won arsenal volgens mij ook niets. Het probleem is dat ze teveel spelers missen met échte kwaliteit. Fabregas is écht goed, maar dat is de enige. Arshavin is een heel aardige speler, v. persie is een heel aardige speler, gallas is een heel aardige verdediger en die lange zwarte bomen die ze er rond hebben lopen zijn ook allemaal heel aardig. Maar veel echte kwaliteit hebben ze niet.
HR
Correctie ;) Ze werden ongeslagen kampioen met hem als aanvoerder. Verder ben ik het wel met je eens. Nasri is trouwens ook écht goed, maar te jong.
HR
HR

LeTiss
Legende

Van de film schreef:

HR
Merkwaardige opvatting. Fabregas kan wel aardig voetballen, maar speelt juist vaak flets als je klasse van hem nodig hebt. Arshavin is een briljante speler, de grootste slimmerik van de internationale velden en met de techniek om dat uit te buiten. Van Persie kan eigenlijk ook gewoon meer dan Fabregas.
HR
HR

Van de film
Legende

Dan zijn we het een keer niet eens letiss ;). Arshavin vind ik ook een slimme speler, maar klasse spelers doen beslissende dingen. Arshavin doet geen beslissende dingen, heeft geen briljante steekpass, heeft ook geen goed schot in de poten (dat mag van mij ook geplaatst in de hoek). Je kunt met hem heel goed positiespel spelen en hij zou als half in een 4-3-3 (punt naar achter) heel goed zijn, dus een transfer naar barca zie ik wel zitten ;).

v. Persie is ook vaker niet beslissend dan wel beslissend. Maar hij is het meer dan arshavin. Fabregas vind ik juist een speler waar bijna alles om die beslissende pass gaat, dat vind ik dan weer jammer want dat gaat ook vaak fout natuurlijk. Je moet kunnen afwegen wanneer je het risico moet nemen en wanneer je dat niet moet doen. Nu is hij bij elk balcontact op zoek naar het schot of dé pass. Maar fabregas vind ik van de 3 zeker degene met het meeste potentieel.

@piet keizer,
Touché, maar ik bedoelde uiteraard in europa ;B . Nee hoor, dat kampioenschap was ik even vergeten.

[Dit bericht is veranderd door Van de film (op 13 december 2009 20:08:10).]
HR
HR

Van Damn
Basisspeler

Reg.: 29 november 2003

Vandaag toch de beslissende goal van Arshavin in de topper Liverpool-Arsenal.

Vermaelen trouwens verkozen tot man van de match ;)
HR
HR

LeTiss
Legende

Van de film schreef:

Dan zijn we het een keer niet eens letiss ;).HR
Nog niet.

Arshavin vind ik ook een slimme speler, maar klasse spelers doen beslissende dingen. Arshavin doet geen beslissende dingen, heeft geen briljante steekpass, heeft ook geen goed schot in de poten (dat mag van mij ook geplaatst in de hoek). Je kunt met hem heel goed positiespel spelen en hij zou als half in een 4-3-3 (punt naar achter) heel goed zijn, dus een transfer naar barca zie ik wel zitten ;).HR
Op 10 komt hij het meest tot zijn recht schat ik. Hij heeft juist briljante passjes, omdat hij de ruimte al ziet voordat die er is, en die zijn ook netjes afgemeten. Schieten kan hij ook prima, vooral het gedrukte harde schot. Er zijn er niet veel die hem daarin evenaren. En beslissend is hij ook al erg vaak geweest.

v. Persie is ook vaker niet beslissend dan wel beslissend. Maar hij is het meer dan arshavin. Fabregas vind ik juist een speler waar bijna alles om die beslissende pass gaat, dat vind ik dan weer jammer want dat gaat ook vaak fout natuurlijk. Je moet kunnen afwegen wanneer je het risico moet nemen en wanneer je dat niet moet doen. Nu is hij bij elk balcontact op zoek naar het schot of dé pass. Maar fabregas vind ik van de 3 zeker degene met het meeste potentieel.HR
Het punt met Van Persie is een beetje dat hij geen positie heeft. Het is bijna de ideale voetballer, maar toch ook niet weer de ideale spits, daarvoor is het te weinig een kopper en een fysieke aanwezigheid, en ook weer niet de ideale spelmaker, want daarvoor moet hij het teveel van zijn actie hebben en is hij te weinig een speler die doseert.

En Fabregas, ik hoor al jaren dat het zo'n enorm talent is, maar ik zie dan vooral dat hij er in een of andere flutwedstrijd weer eens 2 van 20 meter inschiet, en anders gewoon goed combineert en passt. Maar ik zie maar heel zelden wat briljants, een echte ingeving, een actie of bal waarmee hij een moeilijke wedstrijd openbreekt. Ik vind er weinig smaak en kraak aan, maar dat is het criterium niet, ik zie hem ook niet vaak de doorslag geven.
HR
HR

Van de film
Legende

LeTiss schreef:

Nog niet.

HR
Je denkt dat je mij gaat overtuigen? :B

Op 10 komt hij het meest tot zijn recht schat ik. Hij heeft juist briljante passjes, omdat hij de ruimte al ziet voordat die er is, en die zijn ook netjes afgemeten. Schieten kan hij ook prima, vooral het gedrukte harde schot. Er zijn er niet veel die hem daarin evenaren. En beslissend is hij ook al erg vaak geweest.
HR
Het lijkt erop dat ik door de realiteit van dit moment wordt ingehaald zoals Van Damn zegt, maar tot nu toe heeft hij me in dat opzich nog niet kunnen bekoren, maar dat kan nog komen. Het ligt er misschien ook aan dat ik zijn stijl/manier van spelen niet zo mooi vind, kan zijn dat ik daardoor alles wat negatiever dan anderen bekijk.

Het punt met Van Persie is een beetje dat hij geen positie heeft. Het is bijna de ideale voetballer, maar toch ook niet weer de ideale spits, daarvoor is het te weinig een kopper en een fysieke aanwezigheid, en ook weer niet de ideale spelmaker, want daarvoor moet hij het teveel van zijn actie hebben en is hij te weinig een speler die doseert.

En Fabregas, ik hoor al jaren dat het zo'n enorm talent is, maar ik zie dan vooral dat hij er in een of andere flutwedstrijd weer eens 2 van 20 meter inschiet, en anders gewoon goed combineert en passt. Maar ik zie maar heel zelden wat briljants, een echte ingeving, een actie of bal waarmee hij een moeilijke wedstrijd openbreekt. Ik vind er weinig smaak en kraak aan, maar dat is het criterium niet, ik zie hem ook niet vaak de doorslag geven.
HR
Voor wat v. persie betreft ben ik het helemaal met je eens. Ik vond hem bij feyenoord altijd heel goed als linksbuiten en snapte ook niet dat hij ineens naar het centrum wilde. Hij heeft van alles net iets te weinig zoals je zegt, maar voor een linksbuiten heeft hij álles. Een actie, een uitstekende voorzet en ook nog scorend vermogen.

Die constante briljante balletjes die jij bij arshavin ziet zie ik meer bij fabregas, alleen hij 'overdo't' het, zoals ik al eerder zei wat ik jammer vind. De toekomst zal uitwijzen welke van de 2 (3) de beste gaat worden, vooralsnog blijf ik erbij dat fabregas beter snapt waar het spel om draait en dus beter gaat worden.
HR
HR

LeTiss
Legende

Van de film schreef:
Je denkt dat je mij gaat overtuigen? :B
HR
Ik had er eigenlijk op gerekend dat het met de vorige reactie wel gelukt zou zijn.

Het lijkt erop dat ik door de realiteit van dit moment wordt ingehaald zoals Van Damn zegt, maar tot nu toe heeft hij me in dat opzich nog niet kunnen bekoren, maar dat kan nog komen. Het ligt er misschien ook aan dat ik zijn stijl/manier van spelen niet zo mooi vind, kan zijn dat ik daardoor alles wat negatiever dan anderen bekijk.
HR
Een goal zegt natuurlijk niks. Maar ik vraag me af hoe goed je het volgt, omdat ik hem toch al best vaak beslissend heb zien zijn, en ik vind juist dat hij zonder poeha schiet. Gewoon een droge streep in de hoek, als dat de plek is waar de keeper er niet bij kan. Want zien waar de gaatjes liggen, of het nou in de goal is of op het veld, daarin is hij extreem goed.

Het is geen speler die qua stijl klasse uitstraalt, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Toen ik hem voor het eerst zag vond ik hem ook heel leuk, juist omdat hij niet zoveel bijzonders was, maar slim en simpel speelde. Op dat niet zoveel bijzonders ben ik wel teruggekomen, want hij houdt de bal heel kort aan de voet, beweegt explosief en kort, en kan echt goed schieten.

Voor wat v. persie betreft ben ik het helemaal met je eens. Ik vond hem bij feyenoord altijd heel goed als linksbuiten en snapte ook niet dat hij ineens naar het centrum wilde. Hij heeft van alles net iets te weinig zoals je zegt, maar voor een linksbuiten heeft hij álles. Een actie, een uitstekende voorzet en ook nog scorend vermogen.HR
Dat is altijd lastig. Want op de buitenkant gebruik je ook weer te weinig van zijn kwaliteiten. Maar als spits is hij in wezen toch niet specialistisch genoeg, prima spits, maar hij doet teveel waardoor hij daarin niet optimaal is.

Die constante briljante balletjes die jij bij arshavin ziet zie ik meer bij fabregas, alleen hij 'overdo't' het, zoals ik al eerder zei wat ik jammer vind. De toekomst zal uitwijzen welke van de 2 (3) de beste gaat worden, vooralsnog blijf ik erbij dat fabregas beter snapt waar het spel om draait en dus beter gaat worden.
HR
Ik vind hem veel minder creatief dan Arshavin. Kan me eigenlijk geen bal van hem heugen die je niet aan zag komen, terwijl Arshavin heel vaak iets heeft waarvan je denkt, o ja, dat kon ook nog.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,0% dat FC Dordrecht wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van JOS Watergraafsmeer-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!