Ajax Netwerk
donderdag 24 april 2014 - 23:14                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Valencia CF

HR

Deze topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 17 »

HR

Andrea Pirlo
Bankzitter

Uit: Amsterdam
Vak: 421
Droomaankoop: -
Reg.: 1 maart 2007

forumillustratie

Valencia Club de Ftbol is een Spaanse voetbalclub uit Valencia. De club komt uit in de Primera Divisin. Valencia CF speelt in Estadio Mestalla, waar 52.469 mensen plaats kunnen nemen. De clubkleuren zijn wit en zwart.

Erelijst
Spaans landskampioenschap (6x)

1941/42, 1943/44, 1946/47, 1970/71, 2001/02, 2003/04
Copa del Rey (6x)

1941, 1949, 1954, 1967, 1979, 1999
Spaanse Super Cup (2x)

1999, 2004
Europacup II (1x)

1980
UEFA Cup (3x)

1962, 1963, 2004
UEFA Super Cup (2x)

1981, 2005
UEFA Intertoto Cup (1x)

1998
Wereldbeker (1x)

1966

Estadio Mestalla:
forumillustratie

Bespreek hier alles over Valencia. Een prachtige club in Spanje.
HR
HR

AvH
Bankzitter

Vak: 420
Reg.: 30 oktober 2006

Zoals je zegt een prachtige club, imo de mooiste uit Spanje. Ze staan vaak in de schaduw van Barca en Real maar toch zie ik ze als voornaamste titelkandidaat. Ze spelen prima verzorgd voetbal en hebben fantastische spelers rondlopen.
Vanaf 2000 hebben ze ook nog 2 keer in de Cl finale gestaan maar helaas 2 keer niet als winnaar eruit gekomen. Destijds nog met fantastische spelers als Mendieta, Gerard, Ayala en Claudio Lopez.

Tegenwoordig zijn de grote sterren Villa, Morientes, Joaquin en de momenteel kwakkelende Vicente.

Ik zie ze de PD wel winnen, ze worden door velen onderschat!
HR
HR

Andrea Pirlo
Bankzitter

Espanyol houdt Valencia van koppositie
06/10/2007 23:52

Valencia had met een zege op Espanyol de koppositie van de Primera Divisin kunnen pakken, maar de bezoekers uit Barcelona beschikten over te veel veerkracht: 1-2.

Valencia begon sterk aan het duel. In de vijfde minuut was het Rubn Baraja die de thuisploeg op voorsprong zette in Mestalla. Na een hoekschop van David Villa kopte hij raak. Maar Espanyol kwam goed terug. In de twintigste minuut zette Albert Riera beide ploegen weer naast elkaar met een schot van binnen de zestien.

Valencia en Espanyol waren zeer aan elkaar gewaagd in het matige duel. Valencia had het meeste balbezit, maar beide elftallen stichtten even veel gevaar. Tt de tachtigste minuut. Valdo stuurde Luis Garca (foto) weg. De 26-jarige aanvaller ontsnapte over de rechterflank en klopte doelman Timo Hildebrand met een uithaal vanaf tien meter.

Valencia blijft op vijftien punten steken, maar moet vrezen de derde plaats kwijt te raken aan Barcelona, dat zondag in actie komt. Espanyol komt op dertien punten en is de nummer vijf van de Primera Divisin.

----------------------------------------------------

Jammer dat ze niet hebben weten te winnen. Ik hoop toch dat ze dit jaar kampioen van Spanje worden. Deze selectie heeft dat zeker in zich.
HR
HR

Andrea Pirlo
Bankzitter

Valencia ontslaat Sánchez Flores
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op maandag, 29 oktober om 07:19

Met nog drie dagen te gaan voor de ontmoeting tegen Real Madrid heeft Valencia besloten om in de nacht van zondag op maandag zich te ontdoen van Quique Sánchez Flores. De oefenmeester kreeg het slechte nieuws rond vier uur ´s ochtends te horen, nadat een spoedvergadering was belegd.

Het ontslag van Sánchez Flores is enigzins verrassend gezien de stand op de ranglijst. Weliswaar werd zondagavond ruim verloren bij Sevilla (3-0), maar het verschil met koploper Real Madrid is slechts vier punten. In de Champions League maken Los Che nog alle kans om de groepsfase te overleven.

Het spel van Valencia was dit seizoen echter niet om over naar huis te schrijven, terwijl de recente resultaten ook niet het voordeel spraken van Sánchez Flores. Van de afgelopen vijf ontmoetingen werden er vier verloren: Chelsea, Espanyol, Rosenborg en Sevilla. Alléén Deportivo la Coruña (2-4) werd aan de kant gezet.

Voorlopig zal Óscar Fernández tijdelijk de taken van de A-selectie op zich nemen en toewerken naar de topper tegen Real Madrid van woensdagavond. Voorzitter Juan Soler zal maandagmiddag tekst en uitleg geven van de beslissing van het bestuur.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 14 augustus 2001

Het zal me niets verbazen als onze vriend Mourinho binnenkort als vervanger gepresenteerd wordt....

De lezers van MARCA kiezen voor Del Bosque!

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 29 oktober 2007 18:36:14).]
HR
HR

Andrea Pirlo
Bankzitter

'Ronald Koeman in beeld bij Valencia'
30 oktober 2007

De toekomst van Ronald Koeman ligt mogelijk bij Valencia. De PSV-trainer is volgens Spaanse media een serieuze kandidaat om de ontslagen Quique Sanchez Flores op te volgen. Jose Mourinho geldt echter als belangrijkste gegadigde voor de vacante post.

Mocht Valencia geen akkoord bereiken met de bij Chelsea vertrokken Mourinho, dan komen andere opties in beeld. Koeman geldt samen met Didier Deschamps en Marcello Lippi als alternatief. De Nederlandse oefenmeester heeft bij PSV nog een verbintenis tot medio 2008.

Bij Valencia zit momenteel Oscar Fernandez als interim-coach op de bank. Hij was bij de Spaanse equipe al werkzaam als trainer van het tweede team.

:\(
HR
HR

Siempre Real
Legende

quote:HR
Andrea Pirlo schreef:

'Ronald Koeman in beeld bij Valencia'
30 oktober 2007

De toekomst van Ronald Koeman ligt mogelijk bij Valencia. De PSV-trainer is volgens Spaanse media een serieuze kandidaat om de ontslagen Quique Sanchez Flores op te volgen. Jose Mourinho geldt echter als belangrijkste gegadigde voor de vacante post.

Mocht Valencia geen akkoord bereiken met de bij Chelsea vertrokken Mourinho, dan komen andere opties in beeld. Koeman geldt samen met Didier Deschamps en Marcello Lippi als alternatief. De Nederlandse oefenmeester heeft bij PSV nog een verbintenis tot medio 2008.

Bij Valencia zit momenteel Oscar Fernandez als interim-coach op de bank. Hij was bij de Spaanse equipe al werkzaam als trainer van het tweede team.

:\(
HR
Dit is uiterst merkwaardig! Ik zou graag willen weten wat de bron van dit bericht is. In de Spaanse media, en dus ook in de plaatselijke en regionale media wordt met geen woord over Koeman gerept. Mourinho, Deschamps, Lippi, Capello, Del Bosque en Urrureta zijn de namen die uit Mestalla klinken. De voorzitter heeft gisteren op een persconferentie geroepen dat Valencia alleen een gelouterde trainer wil, een trainer die zijn sporen internationaal al verdiend heeft en een trainer die bij de clubcultuur past. Sorry, maar daar hoort Koeman echt niet bij, het zal me dan ook hoogst verbazen als hij uit de hoge hoed komt!
HR
HR

Kick Wilstra
Vedette

Vak: -
Reg.: 28 januari 2005

Siempre Real schreef:

(...)

Dit is uiterst merkwaardig! Ik zou graag willen weten wat de bron van dit bericht is. In de Spaanse media, en dus ook in de plaatselijke en regionale media wordt met geen woord over Koeman gerept. Mourinho, Deschamps, Lippi, Capello, Del Bosque en Urrureta zijn de namen die uit Mestalla klinken. De voorzitter heeft gisteren op een persconferentie geroepen dat Valencia alleen een gelouterde trainer wil, een trainer die zijn sporen internationaal al verdiend heeft en een trainer die bij de clubcultuur past. Sorry, maar daar hoort Koeman echt niet bij, het zal me dan ook hoogst verbazen als hij uit de hoge hoed komt!
HR
Als je het dan zo bekijkt is het de enige trainer die met 3 clubs de kwartfinale van de CL gehaald heeft. En dan ook nog met middelmatige clubs. Ook heeft hij een duidelijk Spaanse achtergrond. Mij zou het niet verbazen, al zou ik het eeuwig zonde vinden als zo'n mooie club zo'n kuttrainer neemt.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Del Bosque heeft 2 c.l. gewonnen, lijkt me meer te tellen als met 3 clubs de 1/4 fin... Heeft Capello ook niet ergens een verdwaalde C.L. in zijn kast? En Mourinho met Porto? Nee ik geloof er niet in!

Overigens wordt de ex trainer van Valencia aan Sevilla gelinkt...
HR
HR

Rijkaard
International

Reg.: 13 juni 2001

Hey Koeman naar Valencia. Is dat niet degene die het niet vond kunnen dat je halverwege het seizoen naar een andere club vertrekt.

wie de bal kaatst kan hem terugverwachten.
HR
HR

Andrea Pirlo
Bankzitter

'Valencia heeft Koeman al te pakken'
31/10/2007 14:10

Ronald Koeman verlaat PSV en gaat per direct aan de slag bij Valencia. Dat melden althans de Spaanse media, die vanmiddag nog de officiële bevestiging verwachten. De coach van de Eindhovenaren zou zich tot de zomer van 2010 aan de Spaanse club hebben verbonden. Bij PSV lag hij nog tot medio 2008 vast.

Koemans zaakwaarnemer Ger Lagendijk wilde nog niet reageren op het nieuws uit Spanje. 'Voor het eerst in 28 jaar heb ik van Ronald een spreekverbod gekregen', zei Lagendijk tegen het ANP. 'Ik kan en mag niets zeggen en dat doe ik dan ook niet. Donderdag kan ik misschien meer melden.'

Koeman is bezig aan zijn tweede seizoen bij PSV. In juni pakte hij de landstitel met de Brabanders dankzij een ontsnapping op de laatste speeldag. Op papier stond PSV er voor de 34ste ronde het slechtste voor, maar op het veld bleek Koemans team het beter te doen dan Ajax en AZ. Met één goal verschil bleef PSV Ajax voor.

Koeman wordt de vijfde Nederlander en de tweede Nederlandse trainer in dienst van Valencia. Guus Hiddink was coach in Mestalla en Faas Wilkes, John Rep en Patrick Kluivert verdienden er als speler hun brood. Waarschijnlijk vergezelt Tonny Bruins Slot, ook bij PSV zijn assistent, hem naar Valencia.

De huidige nummer vier van de Primera División ontsloeg zondagnacht Quique Sánchez Flores. De 3-0 nederlaag bij Sevilla werd hem fataal. Van de laatste vijf duels verloor hij er vier: tegen Sevilla, Rosenborg BK, Espanyol en Chelsea.
-------------------------------------------------

Zonde dat zo'n kuttrainer naar zo'n mooie club gaat.
HR
HR

lars91
International

Uit: Brunssum
Reg.: 8 mei 2007

Rijkaard schreef:

Hey Koeman naar Valencia. Is dat niet degene die het niet vond kunnen dat je halverwege het seizoen naar een andere club vertrekt.

wie de bal kaatst kan hem terugverwachten.
HR
Dat is hem. Zodra het grote geld komt gaat ook hij over stag. Koeman lijkt mij niet de ideale trainer voor Valencia.
HR
HR

Jetho
Talent

Reg.: 27 augustus 2006

Nee toch, dit zou echt enorm zonde zijn voor deze prachtige club :I
HRHR
HR

BillyTheKid
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Zwolle NL
Reg.: 5 april 2000

-voetballen bij Ajax PSV Feyenoord
-trainen bij Ajax en PSV
-de held van Barcelona-fans zijn
-en nu trainer bij Valencia worden

Die gast heeft ook echt geen principes he.

Naja, ik ben blij dat ik die kop niet meer hoef te zien en zijn dooddoeners niet meer hoef te horen.
HR
HR

Joaquin Sanchez
Vedette

Reg.: 6 augustus 2006

BillyTheKid schreef:

-trainen bij Ajax en PSV

Naja, ik ben blij dat ik die kop niet meer hoef te zien en zijn dooddoeners niet meer hoef te horen.
HR
Koeman is clubslet nummer 1, daar staat hij om bekend.
HR
HR

EdgarDavids
Vedette

Uit: het altijd mooie en gezellige Raalte
Reg.: 4 augustus 2001

BillyTheKid schreef:

-trainen bij Ajax en PSV

HR
Ja, oke. Dat is voetbal he :P
HR
HR

Kick Wilstra
Vedette

Reg.: 28 januari 2005

Siempre Real schreef:

Del Bosque heeft 2 c.l. gewonnen, lijkt me meer te tellen als met 3 clubs de 1/4 fin... Heeft Capello ook niet ergens een verdwaalde C.L. in zijn kast? En Mourinho met Porto? Nee ik geloof er niet in!

Overigens wordt de ex trainer van Valencia aan Sevilla gelinkt...
HR
Ik zeg toch ook niet dat die andere trainers hun sporen niet verdient hebben...
HR
HR

Siempre Real
Legende

Ik ben zeer verrast door deze keuze van Valencia, hij was schijnbaar tweede op de lijst. Mourinho heeft vriendelijk bedankt, zo heb ik me laten vertellen. De reden dat Mourinho bedankt zou hebben, zou te maken hebben met een deal dat hij met Chelsea gesloten heeft. Hij zou voor de lieve som van 6,5 mln euro opstappen bij Chelsea maar hij mag dit seizoen geen C.L. club meer trainen.

@Kick Wilstra: mijn excuses, ik begreep je even verkeerd! ;B

De vraag: is Koeman de juiste man voor Valencia?

Stand van zaken in de poll van Marca

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 31 oktober 2007 19:31:00).]
HR
HR

0634
Administrator

Reg.: 2 januari 2006

Siempre Real schreef:

De vraag: is Koeman de juiste man voor Valencia?

HR
Tja, dat is de vraag. Het voetbal zal er niet aantrekkelijker door worden, maar als Mourinho de eerste keuze was zal dat dus blijkbaar ook niet Valencia's reden zijn. Hij heeft mij nog nooit als trainer kunnen overtuigen. Maar hij heeft op zich wel redelijk tot goede resultaten geboekt bij Psv en Ajax. Of hij dat bij Valencia, dat dit jaar een prima ploeg heeft, zal moeten blijken.

[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 31 oktober 2007 20:16:57).]
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

Zou Koeman nog zin hebben? Ze gaan wel bijzonder hard af vanavond.
HR
HR

scio
Vedette

Uit: Nijmegen
Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 17 oktober 2005

Voetballers als Morientes, Joaquin en David Villa mogen trainen, ombegrensd geld voor transfersommen en de mooiste liga ter wereld om in te trainen......en dan geen zin hebben? Lijkkt me niet heelmaal realistisch :D
HR
HR

LeTiss
Legende

Reg.: 29 augustus 2005

BillyTheKid schreef:

-trainen bij Ajax en PSV

HR
Dat dat voor trainers en spelers anders werkt snap ik wel, hoewel hij het natuurlijk wel erg bont maakt.

Wat mij meer stoort is dat hij zo gewild is. Hij is tactisch heel sterk, maar een selectie en een team in de loop van de tijd neerzetten kan ie niet, en hij is funest voor de ontwikkeling van teamgeest. Hij heeft dan ook nog nooit echt wat laten zien. Hij komt pas als de boel op orde is, en laat een puinhoop achter bij een voortijdig vertrek. Ik zou meer respect voor hem hebben als hij echt eens keer iets van een club zou maken wat er nog niet was toen hij kwam.
HR
HR

GangstaRiB
Legende

Uit: Purmerend
Reg.: 8 maart 2001

LeTiss schreef:

(...)
Dat dat voor trainers en spelers anders werkt snap ik wel, hoewel hij het natuurlijk wel erg bont maakt.

Wat mij meer stoort is dat hij zo gewild is. Hij is tactisch heel sterk, maar een selectie en een team in de loop van de tijd neerzetten kan ie niet, en hij is funest voor de ontwikkeling van teamgeest. Hij heeft dan ook nog nooit echt wat laten zien. Hij komt pas als de boel op orde is, en laat een puinhoop achter bij een voortijdig vertrek. Ik zou meer respect voor hem hebben als hij echt eens keer iets van een club zou maken wat er nog niet was toen hij kwam.
HR
Dat zit er gewoon niet in. Koeman denkt alleen maar op de ultra-korte termijn en vooral aan zichzelf. Bij Ajax, psv en Benfica stapt hij precies op het juiste moment uit de trein, omdat het zienderogen minder gaat. Koeman is geen opbouwtrainer en kan alleen leuke dingen doen als er een selectie staat waar kwaliteit in zit. Wat dat betreft is het niet raar dat hij in Nederland en Portugal niet onomwonden geslaagd is. In ons land zijn er gewoon niet de financiele middelen aanwezig om aan Koeman's beleid te kunnen voldoen. Bij Ajax deed hij het aardig omdat hij te maken had met een perfect geprepareerde selectie door Adriaanse, bij psv had hij de overblijfselen van Hiddink, inclusief Alex en Cocu.

Ik ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen bij Valencia. Volgens mij zijn ze in Valencia ook niet in staat om ieder seizoen een aantal toppers te halen, dus Koeman moet een beetje gaan opbouwen.
HR
HR

AvH
Bankzitter

Vak: 420
Reg.: 30 oktober 2006

Wat een verschrikkelijk nieuws dit zeg.
Eerder in dit topic geef ik nog aan dat ik het een prachtige club vind maar dit is toch echt een smet op het blazoen van de club zeg.
Nu wordt deze club verneukt door koeman, had hem graag nog een tijdje bij psv gezien.

En dan ook nog eens zo´n oorwassing van Real, ongelooflijk.
HR
HR

Ulf_Kirsten
Idool

Reg.: 2 december 2002

LeTiss schreef:

Hij heeft dan ook nog nooit echt wat laten zien. HR
Goh, toen ik laatst zei dat Adriaanse gefaald had bij Porto was ik aan het zoeken. Immers, Co had toch maar mooi de dubbel gewonnen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Valencia CF

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 60,4% dat Chelsea FC wint van Atletico Madrid. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Heracles Almelo-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!