| Poster | | Topic: Serie A [centraal] |  |
|
Palermo Talent
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 136 Reg.: 23 mei 2005 |
quote: MaGiCa schreef: En PALERMO Jammer jongen heeft maar kort geduurd de eerste plaats 
Ze zijn nog niet van ons af hoor
Zuur dat Brienza zijn strafschop miste, Guidolin koos er voor enkele spelers rust te geven ook met het oog op de UefaCup wedstrijd van morgen tegen West Ham. President Zamparini vond dit alleen niet zo leuk, hij zei dat hij hoopte dat we uitgeschakeld zouden worden omdat we ons volkomen op de competitie moeten richten, maar Zampi is altijd al een beetje gek geweest, overigens gaf hij aan dat er verder geen onrust in de tent is.
Zondag Chievo, de vroegere club van onze aanvoerder Corini, die daar nog steeds een held is. Chievo is niet in de vorm van vorig seizoen, maarja, we hebben Godeas ook met Amauri geruild
Ik denk dat we het er nog knap lastig kunnen krijgen, we zijn uit toch een stuk minder sterk als thuis, maar wanneer we met de sterkste elf spelen (alleen Bovo is geblesseerd) moeten we daar gewoon kunnen winnen.
Milan gaat gewoon kampioen worden dit jaar, bij Inter gaat het vroeg of laat toch een keer mis, dat past immers bij de traditie van de club. Roma gaat ook nog wat steekjes laten vallen. Palermo is kwalitatief gezien de belangrijkste kandidaat voor de vierde plek, al maakt Udinese ook geen onaardige indruk, maar vooral in thuiswedstrijden
|
|
|
Palermo Talent
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 136 Reg.: 23 mei 2005 | En we staan weer eerste, gedeelt met Roma, maar toch
0-1 gewonnen bij Chievo, goal van Corini.
[Dit bericht is veranderd door Palermo (op 1 oktober 2006 22:56:02).]
|
|
|
keeskoi Geselecteerd voor Oranje
Uit: lelystad Vak: - Posts: 1404 Reg.: 23 november 2005 | Oud-scheidsrechter Collina aangeklaagd
Uitgegeven: 5 oktober 2006 11:11
Laatst gewijzigd: 5 oktober 2006 11:56
AMSTERDAM - Voormalig toparbiter Pierluigi Collina hangt een schorsing van twee jaar boven het hoofd. De Italiaanse vertegenwoordiger in de UEFA scheidsrechterscommissie is aangeklaagd wegens dubieuze contacten met AC Milan-bestuurder Leonardo Meani. Contacten tussen scheidsrechters en clubbestuurders zijn verboden.
Collina zou volgens verscheidene Italiaanse media op de hoogte zijn geweest van de manipulerende acties van voormalig Juventus-directeur Luciano Moggi. AC Milan zou Collina hebben aangespoord de invloed van Moggi op lijnrechters in te dammen. In mei van dit jaar lag Collina al onder vuur toen het corruptieschandaal in het Italiaanse voetbal naar buiten kwam.
De disciplinaire commissie van de Italiaanse scheidsrechtersvakbond neemt eind oktober een besluit over een eventuele schorsing.
Bron : NU.nl
|
|
|
sanderNR14 Internationale topspeler
Vak: 409 Posts: 2094 Reg.: 15 februari 2005 | Brescia hoopt op rentree Roberto Baggio
13/10/2006 10:27
Brescia-trainer Mario Somma wil een poging wagen om de veertigjarige Roberto Baggio weer aan het voetballen te krijgen. 'Een speler als Luca Toni kunnen we niet contracteren, maar we kunnen wel proberen Baggio terug te halen.'
De ex-international is al twee jaar met voetbalpensioen, maar dat weerhoudt Somma er niet van zich binnenkort bij hem te melden. 'Als de zaken goed voor ons uitpakken dit seizoen, waarom zouden we Baggio er dan niet van kunnen overtuigen om ons shirt weer te dragen?'
De goede zaken waar Somma op doelt, is een terugkeer in de Serie A. Momenteel komt Brescia uit in de Serie B, waarin het met elf punten uit vijf duels goed is gestart en een van de kandidaten voor promotie is.
'Ik speel eigenlijk liever niet met een spelmaker achter de spitsen, maar voor Baggio zou ik een uitzondering maken. In het voetbal draait het om emotie en Baggio bij de club terughalen zou voor veel emotie bij onze supporters zorgen.'
Baggio beëindigde zijn lange carrière bij Brescia, waar hij vier seizoenen in dienst was. Op zijn oude dag scoorde hij nog 44 keer in 95 wedstrijden voor de club. Verder speelde De Goddelijke Paardestaart (zo genoemd vanwege zijn bekering tot het Boeddhisme en zijn haardracht) onder meer voor Fiorentina, Juventus, Internazionale en AC Milan. Hij kwam 56 keer uit voor de Italiaanse nationale ploeg en scoorde tijdens die interlands 27 keer.
vi.nl
|
|
|
RIO Internationale topspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1736 Reg.: 22 april 2001 |
quote: keeskoi schreef:
Oud-scheidsrechter Collina aangeklaagd
Uitgegeven: 5 oktober 2006 11:11
Laatst gewijzigd: 5 oktober 2006 11:56
AMSTERDAM - Voormalig toparbiter Pierluigi Collina hangt een schorsing van twee jaar boven het hoofd. De Italiaanse vertegenwoordiger in de UEFA scheidsrechterscommissie is aangeklaagd wegens dubieuze contacten met AC Milan-bestuurder Leonardo Meani. Contacten tussen scheidsrechters en clubbestuurders zijn verboden.
Collina zou volgens verscheidene Italiaanse media op de hoogte zijn geweest van de manipulerende acties van voormalig Juventus-directeur Luciano Moggi. AC Milan zou Collina hebben aangespoord de invloed van Moggi op lijnrechters in te dammen. In mei van dit jaar lag Collina al onder vuur toen het corruptieschandaal in het Italiaanse voetbal naar buiten kwam.
De disciplinaire commissie van de Italiaanse scheidsrechtersvakbond neemt eind oktober een besluit over een eventuele schorsing.
Bron : NU.nl
Viel me op dat dit iemand is opgevallen, maar ik kan je vertellen dat dit fucking bullshit is. Collina is schoon, ondanks alle pogingen van Moggi en o.a. Meani om hem te benaderen. Afblijven van deze legende.
|
|
|
Palermo Talent
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 136 Reg.: 23 mei 2005 | Milan - Palermo 0-2
Amauri en Bresciano scoorden, Berlusconi, smeerlap dat het is, kwam na de wedstrijd naar de kleedkamer van Palermo om de spelers een compliment te geven.
Inter en Roma verspeelden punten.
Palermo in testa!
|
|
|
ajaxforlife18 Bankzitter
Uit: Bergen op Zoom Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 599 Uploads: 1 Reg.: 1 september 2004 |
quote: RIO schreef:
(...)
Viel me op dat dit iemand is opgevallen, maar ik kan je vertellen dat dit fucking bullshit is. Collina is schoon, ondanks alle pogingen van Moggi en o.a. Meani om hem te benaderen. Afblijven van deze legende.
Mee eens. Deze man was de beste scheidsrechter die de wereld gekend heeft, zonder twijfel.
Ik schrok ook van het bericht aangezien je dit amper kan geloven. Laat deze lozers eerst maar eens de echte misdadigers flink aanpakken!!
quote:
Milan - Palermo 0-2 
Ik snap je blijdschap, bedankt je manschappen maar want dit is wel mooi
Maar wat je trouwens van het redelijk slechte optreden in Frankfurt?
[Dit bericht is veranderd door ajaxforlife18 (op 23 oktober 2006 07:27:38).]
|
|
|
Palermo Talent
quote: ajaxforlife18 schreef:
Ik snap je blijdschap, bedankt je manschappen maar want dit is wel mooi
Maar wat je trouwens van het redelijk slechte optreden in Frankfurt?
In Frankfurt wonnen we met 1-2 terwijl we met een compleet tweede elftal speelde (op Pisano en Zaccardo na). Daar was ik dus ook zeer tevreden over
Fontana, Dellafiore, Guana, Parravicini, Brienza, Caracciolo, Capuano en Munari zitten normaal op de bank.
UEFACup telt gewoon niet mee in Italie. 
|
|
|
ajaxforlife18 Bankzitter
Uit: Bergen op Zoom Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 599 Uploads: 1 Reg.: 1 september 2004 |
quote: Palermo schreef:
(...)
In Frankfurt wonnen we met 1-2 terwijl we met een compleet tweede elftal speelde (op Pisano en Zaccardo na). Daar was ik dus ook zeer tevreden over
Fontana, Dellafiore, Guana, Parravicini, Brienza, Caracciolo, Capuano en Munari zitten normaal op de bank.
UEFACup telt gewoon niet mee in Italie. 
Vandaar die blijdschap op het veld na die 1-2
Maar goed, ik wist dat dus niet van dat 'tweede elftal'. Daar ga je normaal niet vanuit..
Owh trouwens, gezien mijn niet zo fijne gevoelens tegen die ploegen uit milaan mag Palermo best kampioen worden. 
|
|
|
sanderNR14 Internationale topspeler
Vak: 409 Posts: 2094 Reg.: 15 februari 2005 | Italiaans publiek is voetbal zat
25 oktober 2006
Italië is dan wel wereldkampioen voetbal, maar steeds minder mensen gaan naar de stadions om hun helden in actie te zien. Gemiddeld zitten er in de Italiaanse Serie A nog geen 19.000 toeschouwers op de tribune. In het seizoen 1997/1998 was dit nog 31.161 bezoekers, terwijl in 1984/1985 gemiddeld 39.000 mensen de tribunes bevolkten. Dat maakte de Gazzetta dello Sport woensdag bekend.
Volgens de Italiaanse voetbalbond komen de lagere bezoekersaantallen door de verouderde en oncomfortabele stadions van de Serie A-clubs. De bond heeft de regering gevraagd de clubs belastingsubsidies te geven, zodat ze de entreeprijzen kunnen verlagen. Bovendien riep de bond op de clubs rentevrije leningen te verstrekken, zodat ze nieuwe stadions kunnen bouwen.
In de Italiaanse Serie B is juist een tegenovergestelde trend te zien. Het terugzetten van Juventus heeft de toeschouwersaantallen met bijna 107 procent doen stijgen.
Er ligt echter al een kaper op de kust, want de Italiaanse topclub heeft woensdag zijn eigen tv-kanaal geopend. Op Juve-channel krijgen de fans informatie over trainingen, wedstrijden en exclusieve interviews met spelers en trainers. Juventus heeft volgens schattingen ongeveer veertien miljoen fans en mikt in eerste instantie op 50.000 abonnees voor het nieuwe kanaal.
fcupdate.nl
|
|
|
Palermo Talent
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 136 Reg.: 23 mei 2005 | Luca Toni is in Palermo totaal vergeten, de nieuwe held heet Amauri. Met twee goals en een assist was hij de beste man op het veld bij Fiorentina-Palermo (2-3). We staan nog steeds eerste 
|
|
|
Palermo Talent
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 136 Reg.: 23 mei 2005 | We blijven winnen, samen met Inter aan kop. Over een paar weken krijgen we ze op bezoek, het zal stormen op Sicilia
Crisis bij Milan
Inter 24
Palermo 24
Roma 20
Atalanta 16
Siena 16
Livorno 16
Udinese 13
Messina 13
Catania 13
Empoli 12
Cagliari 10
Sampdoria 10
Lazio 9
Torino 8
Parma 8
Milan 7
Ascoli 4
Chievo 3
Fiorentina 0
Reggina -3
|
|
|
Peter Administrator
Uit: Jedi Academy Dordrecht Vak: 119 Posts: 18861 Reg.: 5 juni 2001 | http://www.nu.nl
quote: Chivu wil contract in Rome verlengen
AMSTERDAM - Cristian Chivu is met AS Roma de onderhandelingen gestart over het verlengen van zijn contract. De Roemeense verdediger wil een einde maken aan de speculaties over een mogelijk vertrek uit de Italiaanse hoofdstad.
"Ik heb het erg naar mijn zin in Rome en voor mij is het belangrijk dat ik nu mij volledig kan concentreren op mijn werk", stelt de voormalige Ajacied.
Chivu is bezig aan zijn derde seizoen bij de Romeinen. De 26-jarige verdediger verhuisde in 2003 van Ajax naar Roma. De afgelopen maanden werd zijn naam in verband gebracht met verschillende clubs, waaronder Real Madrid, Internazionale en AC Milan. Zijn huidige contract bij Roma loopt tot medio 2008.
|
|
|
|
Stanley Purl Menzo Idool
Uit: Hoofddorp Vak: 127 Posts: 11727 Reg.: 1 oktober 2002 |
quote: Peter schreef:
http://www.nu.nl
Chivu wil contract in Rome verlengen
Zo blijft hij toch een soort van eeuwig talent voor mij. Jammer dat hij gaat bijtekenen. Zou hem graag bij een echte topclub (liefst Real) willen zien. Nu bij Roma is hij toch uit the picture geraakt. Jammer want het is een kanjer.
|
|
|
Tomas Brolin Talent
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 120 Reg.: 1 juli 2006 | Pfff gelukkig beginnen de mannen van mijn clubje, Parma, eindelij kwat puntjes te pakken de laatste weken! Moet er niet aan denken dat ze terug gaan naar de Serie B. Mooie, kleine club met een geweldige opmars in het Italiaanse voetbal in de jaren ´90. Kijk maar eens hoeveel Italiaanse toppers (en buitenlandse toppers in Italiaanse dienst) bij Parma hebben gespeeld! Forza Gialloblu!!
|
|
|
Palermo Talent
quote: Tomas Brolin schreef:
Pfff gelukkig beginnen de mannen van mijn clubje, Parma, eindelij kwat puntjes te pakken de laatste weken! Moet er niet aan denken dat ze terug gaan naar de Serie B. Mooie, kleine club met een geweldige opmars in het Italiaanse voetbal in de jaren ´90. Kijk maar eens hoeveel Italiaanse toppers (en buitenlandse toppers in Italiaanse dienst) bij Parma hebben gespeeld! Forza Gialloblu!!
Hopen dat ze morgen winnen Kan gunstig zijn voor Palermo.
Roma won bij Milan (1-2) waar de crisis nu officieel is. Fiorentina maakte geen fout tegen Atalanta.
|
|
|
Aad te Laat Geselecteerd voor Oranje
Uit: Wageningen Vak: 102 Posts: 1112 Reg.: 5 augustus 2002 |
quote: Palermo schreef:
Roma won bij Milan (1-2) waar de crisis nu officieel is.
Weer twee keer winnen en ze staan er weer gekleurd op. Milan moet dit kunnen opvangen.
|
|
|
Clarence Seedorf -10 International
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 1878 Reg.: 25 september 2005 | Milan speelde niet slecht gister, maar het probleem van doelpunten maken wordt steeds groter. Seedorf raakte de lat, Oliviera de lat, Kaka heeft een aantal kansen gekregen en ook Gilardino had minimaal 1 goal moeten maken.
Er zal in de winterstop zeker een aanvaller plus een centrale verdediger bij moeten komen, anders wordt het een lang seizoen voor Milan.
Seedorf speelde overigens een zeer goede wedstrijd. Zeer sneu dat hij dan ook mede debet was aan de 2e tegengoal.
|
|
|
Stanley Purl Menzo Idool
Uit: Hoofddorp Vak: 127 Posts: 11727 Reg.: 1 oktober 2002 |
quote: Clarence Seedorf -10 schreef:
Milan speelde niet slecht gister, maar het probleem van doelpunten maken wordt steeds groter. Seedorf raakte de lat, Oliviera de lat, Kaka heeft een aantal kansen gekregen en ook Gilardino had minimaal 1 goal moeten maken.
Er zal in de winterstop zeker een aanvaller plus een centrale verdediger bij moeten komen, anders wordt het een lang seizoen voor Milan.
Seedorf speelde overigens een zeer goede wedstrijd. Zeer sneu dat hij dan ook mede debet was aan de 2e tegengoal.
Volgens mij ligt het probleem ook voorin. Shevchenko is gewoon een gemis. Achterin heeft Milan het altijd wel voorelkaar. Gatusso is nu ook geblesseerd en dat is ook een gemis. Oliviera is natuurlijk geen spits die het verschil maakt.
|
|
|
Siempre Real Moderator
Uit: Vlissingen de stad van Michiel de Ruyter Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 6997 Reg.: 14 augustus 2001 |
quote: Stanley Purl Menzo schreef:
(...)
Volgens mij ligt het probleem ook voorin. Shevchenko is gewoon een gemis. Achterin heeft Milan het altijd wel voorelkaar. Gatusso is nu ook geblesseerd en dat is ook een gemis. Oliviera is natuurlijk geen spits die het verschil maakt.
Wat mij betreft zijn ze rond de winterstop al helemaal uitgeschakeld zowel voor de titel als in de C.L. En met zo'n grote achterstand dat ze ook geen zicht op Europees voetbal hebben volgend seizoen...
Kan Real toch Kaka voor een zacht prijsje meenemen... 
|
|
|
Quattroporte Vedette
Uit: Amsterdam Vak: 122 Posts: 2106 Reg.: 26 april 2002 | Ik zag dat Lobont sinds een paar wedstrijden niet eens meer op de bank zit bij Fiorentina. Weet iemand waarom ? Geblesseerd of nu ook gepasseerd voor de bank?
|
|
|
MaGiCa Internationale topspeler
Uit: Leeuwarden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2038 Reg.: 10 april 2005 |
quote: Quattroporte schreef:
Ik zag dat Lobont sinds een paar wedstrijden niet eens meer op de bank zit bij Fiorentina. Weet iemand waarom ? Geblesseerd of nu ook gepasseerd voor de bank?
Fiorentina moet Lobont missen
Fiorentina zal de komende zes weken geen beroep kunnen doen op Bogdan Lobont. De 28-jarige doelman ging onder het mes vanwege een op de training opgelopen gebroken vinger.
De oud-Ajacied is dit seizoen nog niet in actie gekomen vanwege de aanwezigheid van Sebastien Frey. Trainer Cesare Prandelli kiest steevast voor de aanwezigheid van de Franse international onder de lat.
Lobont kwam vorig seizoen nog zeventien maal in actie voor de Viola.
|
|
|
Aramz Geselecteerd voor Oranje
Uit: Leeuwarden Vak: - Posts: 1184 Reg.: 24 oktober 2004 | Wat denken jullie dat de oorzaak is van het slechte spel van Milaan, misschien ze Sheva zo erg dan dat ze weinig scoren?
|
|
|
Tomas Brolin Talent
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 120 Reg.: 1 juli 2006 | Viel te verwachten voor Bogdan. Ik geloof dat hij is gehaald omdat Frey vorig seizoen geblesseerd was. Goede keeper die Frey hoor, alleen een beetje jammer van zijn soms wat nichterige tenues (zoals als Zoetbier ooit bij onze Rotterdamse vrienden ) Parma helaas weer verloren vandaag; 3-0 bij het verassend goed presterende Livorno. Klote!! Nou dan maar de finalevan de UEFA Cup halen en spelen tegen Ajax. Alhoewel; waar ligt mijn hart dan? Palermo ik hoop echt dat jullie kampioen worden dit seizoen. Of een andere clibje maar niet 1 van die Italiaanse kloteclubs; Milan, Inter, Lazio, Roma en sowieso een keer een jaartje niet Juve 
[Dit bericht is veranderd door Tomas Brolin (op 19 november 2006 23:27:31).]
|
|
|
MaGiCa Internationale topspeler
Uit: Leeuwarden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2038 Reg.: 10 april 2005 | Inter te sterk voor nummer twee Palermo
26/11/2006 22:28
Internazionale bewees momenteel de beste ploeg van Italië te zijn. Op bezoek bij nummer twee Palermo won de koploper met 2-1 dankzij poeiers van Zlatan Ibrahimovic en Patrick Vieira.
Inter was in stadion Renzo Barbera veel sterker dan de thuisploeg. De Rosaneri deden hun best, maar slaagden er tegen de degelijke Nerazzurri niet in om het spel te bepalen of een overwicht te creëren. Daarvoor was Inter te goed.
Vieira besliste de wedstrijd. Na een uur zag Adriano de Franse middenvelder oprukken over de rechterflank, waarna de Braziliaan de bal klaarlegde. Vieira aarzelde niet en verzond een streep naar de dichtstbijzijnde kruising.
In de eerste helft was de Milanese ploeg ook al op voorsprong gekomen met zo'n kanonskogel. Ibrahimovic kreeg op dertig meter van het doel de bal voor zijn voeten en haalde direct uit. Totaal onverwacht was Palermo in blessuretijd van de eerste helft op gelijke hoogte gekomen via een subtiele intikker van Amauri.
En vlak voor het eindsignaal leek Palermo opnieuw te verrassen met een gelijkmaker, zij het dat Andrea Caracciolo keihard op de paal kopte na een hoekschop van Eugenio Corini.
Inter heeft een voorsprong van vier punten op de nieuwe nummer twee AS Roma. Palermo volgt op de derde plaats met een achterstand van zes punten.
AC Milan - Messina 1-0
Chievo - Udinese 2-0
Atalanta - Torino 1-2
Catania - Parma 2-0
Empoli - Cagliari 1-0
Lazio - Ascoli 3-1
Reggina - Livorno 2-2
Sampdoria - Roma 2-4
Siena - Fiorentina 1-1
Stand Serie A
Team G W G V P DV - DT DV
1. Inter Milan 13 10 3 0 33 27 - 14 +13