Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Buitenlandse en Europese competities
Serie A [centraal]
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 17 pagina's: « 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 »

Poster
Topic: Serie A [centraal] 
Siempre Real
Moderator

Uit: Vlissingen de stad van Michiel de Ruyter
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 14 augustus 2001
Gepost op 11 augustus 2008 om 18:52:10.       MSN: son_galego@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
J.Ullrich schreef:

(...)

Serie A is de mooiste competitie die er is, zeker als je gevoelig bent voor meer dan alleen goed voetbal en snelle aanvallen. Elke wedstrijd is gewoon een opera, met die ontlading als er gescoord wordt en de hemel die openscheurt als de 'arbitro' een fout maakt. Serie A is de enige grote competitie die nog echt zijn eigen allure en stijl heeft, die het altijd al had. Behalve bij de Campione Falsato van 2006, 2007 en 2008 (met dank aan Calciopoli) stikt het in elke selectie van de Italianen op sleutelposities en lopen er niet twintig buitenlanders op de tribune hun zakken te vullen. Met dank aan het feit dat de Serie A nog niet zo is verpest door belachelijke oliedollars en fratsen van Amerikaanse goudzoekers.

En tijdens de wedstrijden valt er een hoop te genieten. Het is geen voetbal om vanuit de luie stoel te bekijken, je zit op het puntje van je stoel omdat bijna geen wedstrijd niet bloedspannend is. En nergens zijn de tackles stijlvoller dan in Italië. Ik hoop trouwens dat het grote publiek lekker doorgaat met het geilen op de Engelse Premjer League, lachen man alle Engelsen dragen rugnummers van 37 en hoger. Kunnen de liefhebbers tenminste ongestoord genieten van La Bellissima Serie A

Je begint op ene Sandro te lijken... Wel grappig, wanneer gaan ze in Armani pakken spelen, want dat ontbreekt nog! Misschien nog een ander idee: Laat regelmatig een "time out" inlassen zodat de spelers hun haar weer netjes kunnen laten kammen, staat ook weer stijlvol als ze zo'n stijlvolle sliding inzetten...

Voetbal is voor mannen, niet voor mietjes!

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 11 augustus 2008 18:53:20).]
 Help mods!
Pool: 1630eMotM: Ajax-FC UtrechtBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Grazie Roma
International

Vak: 412
Reg.: 11 juni 2003
Gepost op 11 augustus 2008 om 21:12:45.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
een schaap - 2 jaar later schreef:

(...)

Ik zal je smaak van stijl niet betwisten, ieder heeft z'n eigen smaak. Maar een liefhebber van Italiaans voetbal doet me denken aan iemand die op een zonnige dag industriegebieden gaat bezichtigen.

Dat heb ik juist bij de Premier League. Want zeg nou zelf wat maakt het nou uit of je een wedstrijd ziet van Wighan of Catania, Portsmouth of Palermo? In Engeland is de top sterk maar het niveau van de gehele competitie word een beetje overschat.
De PL als geheel is ook geworden tot een commercieel product van de middeklasse aangezien de echte fans het allang niet meer kunnen betalen om hun favoriete team aan het werk te zien.

In Italie is voetbal nog van de mensen die vol passie op de tribune zitten en hun team aanmoedigen. De stadions zijn oud en vervallen ja maar hunkeren wij daar om de twee weken niet naar als we weer in die hypermoderne sporthal van ons zitten?
 Help mods!
Pool: 1118eMotM: Ajax-FC UtrechtBattle-rating: 1.492,5VoVo: -Opstelling: 4-3-3
J.Ullrich
Basisspeler

Uit: Velserbroek
Vak: 428
Reg.: 31 mei 2007
Gepost op 11 augustus 2008 om 21:39:58.         MSN: wouter_ajax_mokum@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Siempre Real schreef:

(...)

Je begint op ene Sandro te lijken... Wel grappig, wanneer gaan ze in Armani pakken spelen, want dat ontbreekt nog! Misschien nog een ander idee: Laat regelmatig een "time out" inlassen zodat de spelers hun haar weer netjes kunnen laten kammen, staat ook weer stijlvol als ze zo'n stijlvolle sliding inzetten...

Voetbal is voor mannen, niet voor mietjes!

Dat waardeer ik ook aan Italië, die kerels daar durven ijdel te zijn. Netjes gewaxt, gebruind en de haartjes gekamd, schitterende beleving . En de tenues zien er zelf al uit alsof ze door echte kleermakers zijn ontworpen. Jammer dat Milan steeds in die standaard Adidasshit moet spelen, zonde met Dolce & Gabbana als supplier
 Help mods!
Pool: 935eMotM: Ajax-FC UtrechtBattle-rating: 1.476,8VoVo: -Opstelling: 4-5-1
MaGiCa
Vedette

Uit: Leeuwarden
Reg.: 10 april 2005
Gepost op 11 augustus 2008 om 21:47:26.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mooie discussie maar het gaat weer nergens over bij sommige mensen!!!
Iedereen houd van zijn eigen ploeg,land of competitie daar kun je uren over discuseren,maar daarin zul je mekaar nooit vinden blijkt.
Dus laten we allemaal lekker in onze eigen topics blijven want met deze(domme)discusies kom je toch nergens!!

[Dit bericht is veranderd door MaGiCa (op 11 augustus 2008 21:48:16).]
 Help mods!
Pool: 65eMotM: Ajax-FC UtrechtBattle-rating: 1.500,0VoVo: 283e / 697e / 402eOpstelling: 4-3-3
Iker
Icoon

Uit: Hoofddorp
Vak: 127
Reg.: 1 oktober 2002
Gepost op 11 augustus 2008 om 21:56:59.     MSN: ja, pm maar      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
MaGiCa schreef:

Mooie discussie maar het gaat weer nergens over bij sommige mensen!!!
Iedereen houd van zijn eigen ploeg,land of competitie daar kun je uren over discuseren,maar daarin zul je mekaar nooit vinden blijkt.
Dus laten we allemaal lekker in onze eigen topics blijven want met deze(domme)discusies kom je toch nergens!!

Ben het met je eens. Alle competities hebben hun eigenaardigheden, mooie stadions, prachtige clubs en fantastische spelers.

Ben benieuwd of Roma de mindere voorbereiding te boven komt en gewoon voor de titel kan gaan spelen. Zal het Milan lukken om weer aansluiting te vinden en zal Fiorentina weer kunnen verrassen. Denk dat de strijd om de titel weer spannend kan gaan worden. Het zal tussen meer clubs gaan dan in Spanje daar ben ik van overtuigd.
 Help mods!
Pool: -MotM: Ajax-FC UtrechtBattle-rating: 1.434,3VoVo: -Opstelling: 4-2-4
J.Ullrich
Basisspeler

Gepost op 11 augustus 2008 om 22:14:21.         MSN: wouter_ajax_mokum@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Pfff ik kan niet wachten tot 'ie van start gaat. Hoop op een sprankelend Milan dat eindelijk eens de Campionato als eerste objectief heeft en op volle oorlogssterkte kan draaien. Pippo snel weer fit, Dinho en Pato steken in Peking alvast de show, Flamini lekkere voorbereiding gedraaid, Zambrotta waar ik enorm veel van verwacht. Heerlijk. Hoop dat eindelijk die blauwzwarte zwijnen het kampioenschap eens niet cadeau krijgen (nadat eerder de zebra's terecht werden gestraft voor het automatisch kampioen worden).
 Help mods!
Grazie Roma
International

Gepost op 11 augustus 2008 om 22:19:34.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Iker schreef:

(...)

.

Ben benieuwd of Roma de mindere voorbereiding te boven komt en gewoon voor de titel kan gaan spelen. Zal het Milan lukken om weer aansluiting te vinden en zal Fiorentina weer kunnen verrassen. Denk dat de strijd om de titel weer spannend kan gaan worden. Het zal tussen meer clubs gaan dan in Spanje daar ben ik van overtuigd.

Roma is er niet zwakker op geworden met Riise voor Mancini (die vorig jaar toch al het hele seizoen zwak speelde) en Baptista zorgt voor de 'body' die voorin nodig was. Of hij echter de goalgetter is die men voor ogen had durf ik te betwijfelen hij heeft immers buiten twee seizoenen Sevilla nergens echt veel doelpunten gemaakt.

Lees nu echter veel geruchten over Royston Drenthe en Roma...laat het a.u.b niet waar zijn. Al die gekke Italianen denken dat hij de nieuwe Edgar Davids is...
 Help mods!
fernandoredondo
Jeugdspeler

Uit: Amsterdam / Apeldoorn
Vak: 411
Reg.: 23 maart 2008
Gepost op 18 augustus 2008 om 20:37:42.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik hoop dat la Viola (Fiorentina) dit jaar weer mee doet voor de europese plekken. Al is het stadion lelijk, wat een sfeer! En met spelers als Riccardo Montolivo en Adrian Mutu is er mooi voetbal te zien. Naast Fiorentina hoop ik dat Napoli weer een extra stapje naar boven gaat maken, want ook zij hebben mijn sympatie. De grote vier (Milan, Internazionale, Juve en Roma) heb ik het niet zo op. Inter heeft het voordeel dat Chivu, Maxwell en Zlatan er spelen, maar Inter zelf heb ik het niet zo op.

Voor mij persoonlijk is de Italiaanse competitie de mooiste competitie die er is. Er word nog echt voetbal gespeeld! Veel technisch vaardige spelers, goede passinggame (iig geen kick and run), en veel tempowisselingen.
 Help mods!
Pool: -MotM: Ajax-FC UtrechtBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
J.Ullrich
Basisspeler

Gepost op 18 augustus 2008 om 20:43:31.         MSN: wouter_ajax_mokum@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
fernandoredondo schreef:

Ik hoop dat la Viola (Fiorentina) dit jaar weer mee doet voor de europese plekken. Al is het stadion lelijk, wat een sfeer! En met spelers als Riccardo Montolivo en Adrian Mutu is er mooi voetbal te zien. Naast Fiorentina hoop ik dat Napoli weer een extra stapje naar boven gaat maken, want ook zij hebben mijn sympatie. De grote vier (Milan, Internazionale, Juve en Roma) heb ik het niet zo op. Inter heeft het voordeel dat Chivu, Maxwell en Zlatan er spelen, maar Inter zelf heb ik het niet zo op.

Voor mij persoonlijk is de Italiaanse competitie de mooiste competitie die er is. Er word nog echt voetbal gespeeld! Veel technisch vaardige spelers, goede passinggame (iig geen kick and run), en veel tempowisselingen.

Eindelijk iemand die dit ook opmerkt . Het zijn ook de Italianen die er nog de dienst uitmaken, wat elders al lang het geval niet meer is. Nog twee weken!
 Help mods!
MaGiCa
Vedette

Gepost op 19 augustus 2008 om 10:23:13.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
fernandoredondo schreef:

Mooie woorden thanx.
Ik hoop ook dat we een stapje hogerop kunnen doen dit seizoen,maar ik verwacht wel meer concurentie van de ploegen die vorig jaar onder ons eindigden(Genoa,Palermo,Lazio en Atalanta)maar net als jullie zie ik uit naar de start van de serie A(en die van Ajax natuurlijk)

Help mods!
Pool: 65eMotM: Ajax-FC UtrechtBattle-rating: 1.500,0VoVo: 283e / 697e / 402eOpstelling: 4-3-3
pelledino
Talent

Uit: Haarlem
Vak: -
Reg.: 5 januari 2008
Gepost op 20 augustus 2008 om 20:29:59.         MSN: pelledino@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

de Rossoneri gaan de Scudetto pakken!
Na 3 jaar het waardeloze Inter gezien te hebben hoop ik op Il Milan van President Berlusconi!

Hopen op terugkeer van Shevchenko. Met Ronaldinho erbij en Pato heeft Milan een goede aanval.

Il Capitano Paolo Maldini leidt weer de verdediging.
Magistraal en ongelooflijk!!

1.AC Milan
2.AS Roma
3.Juventus
4.SSC Napoli (verrassing 2009)
5.FC Internazionale
 Help mods!
Pool: 1056eMotM: Ajax-FC UtrechtBattle-rating: 1.498,7VoVo: 661e / 954e / 675eOpstelling: 4-3-3
Miralem Sulejmani
Bankzitter

Uit: Amstelveen
Vak: 424
Reg.: 22 oktober 2006
Gepost op 20 augustus 2008 om 22:25:24.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Lekker realistisch om Inter op 5 te zetten, dat is ook maar de huidige landskampioen.. Als je het een beetje objectief bekijkt en niet door een rood zwarte bril dan erken je gewoon dat Inter weer een belangrijke titelkandidaat is.
 Help mods!
Pool: -MotM: Ajax-FC UtrechtBattle-rating: 1.495,6VoVo: -Opstelling: -
MaGiCa
Vedette

Gepost op 21 augustus 2008 om 09:53:31.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
pelledino schreef:

de Rossoneri gaan de Scudetto pakken!
Na 3 jaar het waardeloze Inter gezien te hebben hoop ik op Il Milan van President Berlusconi!

Hopen op terugkeer van Shevchenko. Met Ronaldinho erbij en Pato heeft Milan een goede aanval.

Il Capitano Paolo Maldini leidt weer de verdediging.
Magistraal en ongelooflijk!!

1.AC Milan
2.AS Roma
3.Juventus
4.SSC Napoli (verrassing 2009)
5.FC Internazionale

Nou met deze eindstand kan ik heel goed leven!!
 Help mods!
J.Ullrich
Basisspeler

Gepost op 21 augustus 2008 om 11:06:07.         MSN: wouter_ajax_mokum@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Miralem Sulejmani schreef:

Lekker realistisch om Inter op 5 te zetten, dat is ook maar de huidige landskampioen.. Als je het een beetje objectief bekijkt en niet door een rood zwarte bril dan erken je gewoon dat Inter weer een belangrijke titelkandidaat is.

In Italië zou het zomaar kunnen. Ik denk me in dat Inter eens Europees iets wil voorstellen, om hun grote mond waar te kunnen maken. Zijn merdere teams op volle oorlogssterkte nu. Zoiets wat Milan vorig jaar overkwam (door pure pech tot aan de winterstop geen thuiswedstrijd winnen) mag Inter ook weleens overkomen.

Maar dat is uiteraard niet heel realistisch, dus ik ga er vanuit dat dit seizoen 5 ploegen strijden om de scudetto, met daarvan de Grote Drie als belangrijkste kandidaten.
 Help mods!
Romanista
Ballenjongen

Uit: Utrecht
Vak: 427
Reg.: 25 september 2003
Gepost op 22 augustus 2008 om 12:34:02.       MSN: rjlindeman@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ha, heb er zin in,forza roma!
 Help mods!
Pool: -MotM: Ajax-FC UtrechtBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Grazie Roma
International

Gepost op 27 augustus 2008 om 12:13:43.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Jammer maar helaas super coppa verloren van Inter na strafschoppen. Roma liet zien dat Inter zeker niet met twee vingers in de neus kampioen gaat worden.

Op naar komend weekend met de kraker Roma-Napoli

Daje Roma!
 Help mods!
Ajax12
Regelmatige invaller

Uit: Enkhuizen
Reg.: 24 februari 2007
Gepost op 30 augustus 2008 om 22:12:49.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ajax12 schreef:

(...)
Wel vind ik dat na die vier clubs geen bijzondere teams meer zijn die de Serie A leuk maakt. Ik zie AC, Inter, Juve en Roma het wel goed doen in Europa maar verwacht ik weinig van de rest.

Wil ff terugkomen op mijn mening. Heb er over na gedacht en ben het er eigenljk niet mee eens wat ik zei. Net zoals sommige het hier zeiden heeft alle competities wel iets anders dat leuk is. Dus ook de Serie A. Vindt dat ze goed voetbal spelen en vooral de sfeer van de supportersgroepen zijn geweldig.
 Help mods!
Pool: 68eMotM Ajax-FC Utrecht: SulejmaniBattle-rating: 1.484,6 (daag uit)VoVo: 220e / 590e / 193eOpstelling: 4-3-3
Grazie Roma
International

Gepost op 31 augustus 2008 om 18:19:53.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ajax12 schreef:

(...)

Wil ff terugkomen op mijn mening. Heb er over na gedacht en ben het er eigenljk niet mee eens wat ik zei. Net zoals sommige het hier zeiden heeft alle competities wel iets anders dat leuk is. Dus ook de Serie A. Vindt dat ze goed voetbal spelen en vooral de sfeer van de supportersgroepen zijn geweldig.

Napoli,Sampdoria en Fiorentina zijn ook leuk voetballende teams. Let vooral op de eerste twee in de Uefa Cup. Fiorentina stond vorig jaar ook gewoon in de 1/2 finale Uefa Cup en verloor zwaar onterecht na strafschoppen van Rangers.
 Help mods!
MaGiCa
Vedette

Gepost op 31 augustus 2008 om 18:34:07.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Grazie Roma schreef:

(...)

Napoli,Sampdoria en Fiorentina zijn ook leuk voetballende teams. Let vooral op de eerste twee in de Uefa Cup. Fiorentina stond vorig jaar ook gewoon in de 1/2 finale Uefa Cup en verloor zwaar onterecht na strafschoppen van Rangers.

Idd kan een mooi seizoen worden voor het Italiaans voetbal!!
 Help mods!
Iker
Icoon

Uit: Hoofddorp
Vak: 127
Reg.: 1 oktober 2002
Gepost op 31 augustus 2008 om 18:35:50.     MSN: ja, pm maar      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik verwacht eigenlijk ook wel veel van Fiorentina. Hopelijk kunnen ze Juventus gelijk een eerste dreun geven en zichzelf een goede dienst bewijzen......
 Help mods!
Pool: -MotM: Ajax-FC UtrechtBattle-rating: 1.434,3VoVo: -Opstelling: 4-2-4
Grazie Roma
International

Gepost op 31 augustus 2008 om 18:53:08.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Iker schreef:

Ik verwacht eigenlijk ook wel veel van Fiorentina. Hopelijk kunnen ze Juventus gelijk een eerste dreun geven en zichzelf een goede dienst bewijzen......

Fiorentina uit is traditioneel een lastige uitwedstrijd voor Juventus. Soort van Utrecht-Ajax. De haat tegen de 'Gobbi' zit heel diep in Firenze. Mocht Juventus punten laten liggen hebben alle titelkandidaten punten laten liggen. (Fiorentina schat ik hoog in maar niet goed genoeg om tot het einde mee te doen voor het scudetto)

[Dit bericht is veranderd door Grazie Roma (op 31 augustus 2008 18:53:38).]
 Help mods!
Quattroporte
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 122
Reg.: 26 april 2002
Gepost op 31 augustus 2008 om 20:15:08.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Tja, dat hoop ik natuurlijk niet. Ik reken er op dat Juve gewoon als vanouds weer eens koploper is na vanavond

quote:
Iker schreef:

Help mods!
Pool: -MotM: Ajax-FC UtrechtBattle-rating: 1.403,9VoVo: -Opstelling: 4-2-4
Grazie Roma
International

Gepost op 31 augustus 2008 om 23:24:59.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Alle titelkandidaten hebben punten laten liggen. De serie A is weer begonnen!

Udinese - Palermo 3 - 1
Sampdoria- Inter 1 - 1
AS Roma - Napels 1 - 1
Atalanta Bergamo - Siena 1 - 0
Catania - Genua 1 - 0
AC Milan - Bologna 1 - 2
Chievo Verona - Reggina 2 - 1
Torino - Lecce 3 - 0
Cagliari - lazio Rome 1 - 4
Fiorentina - Juventus 1-1
 Help mods!
pelledino
Talent

Uit: Haarlem
Vak: -
Reg.: 5 januari 2008
Gepost op 31 augustus 2008 om 23:29:02.         MSN: pelledino@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Allemaal leuk maar Milan wordt gewoon kampioen!
Met Pippo en Sheva terug. Verloren thuis van Bologna,
maar Milan is Milan niet als het terug vecht!

De Rossoneri gaan ervoor! Forza Milan!

[Dit bericht is veranderd door pelledino (op 31 augustus 2008 23:35:45).]
 Help mods!
Pool: 1056eMotM: Ajax-FC UtrechtBattle-rating: 1.498,7VoVo: 661e / 954e / 675eOpstelling: 4-3-3
Grazie Roma
International

Gepost op 1 september 2008 om 10:09:41.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik ben blij dat Rui Costa nog medoet
 Help mods!

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 17 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk