| Poster | | Topic: Serie A [centraal] |  |
|
MaGiCa  Internationale topspeler
Uit: Leeuwarden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2549 Reg.: 10 april 2005 | Na zeven speeldagen kan eerste trainer in Serie A biezen pakken
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 10-okt-2007 08:01
Fernando Orsi moet het veld ruimen bij Livorno. De 48-jarige oefenmeester wordt door het bestuur geslachtofferd na de dramatische seizoenstart. Amaranto draagt na zeven speeldagen de rode lantaarn, ondanks aankopen Francesco Tavano en Diego Tristan. Orsi, een ex-doelman, was een halfjaar werkzaam voor Livorno. Eerder diende hij als assistent bij Lazio Roma en Internazionale. (MA)
|
|
|
Kick Wilstra Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 1746 Reg.: 28 januari 2005 | Prachtig, wat een farce is die verkiezing voor WVHJ toch. Totti en Zlatan er niet bij, Thuram wel... Ik heb de rest van de lijst niet bekeken, maar dit hou je toch niet voor mogelijk? Idioten daarzo...
|
|
|
Uit: Leeuwarden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2549 Reg.: 10 april 2005 | --------------------------------------------------------------------------------
Dida gets two-match ban Thursday 11October, 2007
--------------------------------------------------------------------------------
Milan goalkeeper Nelson Dida has been banned for two games for his actions during the Rossoneri’s Champions League tie against Celtic.
Dida reacted dramatically to being lightly struck by a fan, who had invaded the pitch to celebrate Celtic’s winner in the Rossoneri’s Champions League tie at Parkhead.
UEFA’s Disciplinary Committee have come down hard on the Brazilian shot-stopper for contravention of Article 5 of their code of behaviour.
This rule states: “member associations, clubs, as well as their players, officials and members, shall conduct themselves according to the principles of loyalty, integrity and sportsmanship.â€
Now Milan must hope that Zeljko Kalac can fill the gap left by Dida for the Diavolo’s two games against Ukrainians Shakhtar Donetsk.
Celtic have been fined around £25,000 for “poor organisation and the improper behaviour of one of their fans†and the Bhoys will be under supervision for two years.
En terecht aanpakken die schwalbes
http://nl.youtube.com/watch?v=2MVDIYC13cg
|
|
|
Uit: Leeuwarden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2549 Reg.: 10 april 2005 | --------------------------------------------------------------------------------
Milan eye Roman conquest Tuesday 16 October, 2007
Milan are being linked with a swoop for Argentine midfield star Juan Roman Riquelme.
After signing Brazilian ace Emerson just before the close of the summer transfer window, the Rossoneri revealed that they wouldn’t be making any January purchases.
However, the Diavolo are expected to ring the changes next summer and may be willing to table an offer in advance.
It is believed that Riquelme’s club Villarreal are keen to cash in on the unsettled ex-Barcelona man before his contract expires in 2009.
It had appeared that the 29-year-old would leave for Atletico Madrid this summer and a fee of £5m had already been proposed, but the deal fell through.
While midfield isn’t seen as one of Milan’s weaker areas, the European champions may find it hard to resist the Albicelestes man as his new estimated price tag is just £3m.
Toch niet normaal hoe Villareal met deze man omgaat! Had hem trouwens liever bij Napoli gezien, en als ik zo naar zijn prijs kaartje kijk hadden ze het ook makelijk kunnen betalen

|
|
|
Siempre Real Moderator
Uit: Vlissingen de stad van Michiel de Ruyter Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7584 Reg.: 14 augustus 2001 |
quote: MaGiCa schreef:
Toch niet normaal hoe Villareal met deze man omgaat! Had hem trouwens liever bij Napoli gezien, en als ik zo naar zijn prijs kaartje kijk hadden ze het ook makelijk kunnen betalen

Elk verhaal heeft 2 kanten. Wat Riquelme Villareal geflikt heeft is ook niet mals. Laten we het er maar op houden dat ze bij Villareal zware hoofdpijnen krijgen bij de naam Riquelme!
|
|
|
Uit: Leeuwarden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2549 Reg.: 10 april 2005 |
quote: Siempre Real schreef:
(...)
Elk verhaal heeft 2 kanten. Wat Riquelme Villareal geflikt heeft is ook niet mals. Laten we het er maar op houden dat ze bij Villareal zware hoofdpijnen krijgen bij de naam Riquelme!
Probeer hem dan kwijt te raken zal ik zeggen!! Nu kost hij alleen maar geld,en loopt zometeen voor (bijna niets)de deur uit. Blijkt dat er veel clubs belangstelling hebben,dus zo moeilijk is het niet om Riquelme te verkopen toch?
|
|
|
WillowHobo Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1 Reg.: 13 juni 2007 | Eventjes iets anders edoch aansluitend.
Op 4 december zit ik in Milaan en ik zou graag eens een match meepikken van AC Milan, mijn oog valt op de Champions League match tegen Celtic FC. Nu, ik vind hier nergens enige informatie over het feit of deze match al dan niet uitverkocht is. Ik vermoed van niet, zou mij ten zeerste verbazen. Online (website van AC Milan) worden er (nog) geen tickets verkocht voor deze match (of geen meer).
Nu, mijn vraagjes luiden als volgt. Iemand die weet of deze match al uitverkocht is? Indien niet, zouden kaartjes via hun website nog verkocht worden? Zo ja, enig idee wanneer? Zo nee, zou het nog mogelijk zijn op de matchdag zelf kaartjes te kunnen verkrijgen, in het New Milan Point of aan het stadion zelf en voor deftige zitjes (eerste of tweede ring, laterale zijde)? En dan bedoel ik niet de zwarte markt want kaarten zijn op naam en dat betrouw ik niet zo, vandaar.
Ik had al paar mailtjes rondgestuurd maar daar in Italië sturen ze blijkbaar niet zo graag terug of misschien ben ik gewoon te ongeduldig. Bellen is geen optie, aangezien mijn kennis van de Italiaanse taal uitermate beperkt is. Daarom probeer ik het hier maar eens. Mensen met ervaring of kennis die mij zouden kunnen helpen (pm of hier), ten zeerste bedankt. Dank u voor uw aandacht.
|
|
|
Uit: Leeuwarden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2549 Reg.: 10 april 2005 | AC Milan - AS Roma 0-1
In San Siro kende de wedstrijd een veelzijdig beeld. De thuisclub opende bemoedigend met een aantal goed uitgevoerde aanvallen, Toch kon Milan niet verhinderen dat ook de Romeinse tegenstander zich aan de andere kant liet gelden. Evenwel bleef het scorebord in de eerste 45 minuten op 0-0 steken.
In het vermakelijke tweede bedrijf was het begin voor de Rossoneri (kansen voor Cafú en Kaká), maar nam Roma na ongeveer een uur spelen de regie over. Over de flanken bleken de Giallorossi het gevaarlijkst en zo ontstond ook het doelpunt van de hoofdstedelingen. Cicinho stoomde op en zette voor op Mirko Vucinic (72’) die Alessandro Nesta in de lucht wist te verslaan en zijn kopstoot Dida ook kansloos liet.
Voorts raakte met name de ploeg van Ancelotti enigszins gefrusteerd en leverde de slotfase veel kaarten op (in totaal zes voor Milan, vier bij Roma) en zag Massimo Ambrosini nog een rode prent.
Einde van Ancelotti denk ik!!
|
|
|
Amsterhammer Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 1529 Reg.: 31 juli 2005 | Italian police kill football fan
A football fan has been shot dead by police during a fight between rival supporters in Italy, officials say.
Local authorities said there had been a "tragic error" when police intervened to quell violence between fans of Roman team Lazio and Turin-based Juventus.
The victim, a Lazio fan, was shot during the clash at a motorway rest stop near the Tuscan city of Arezzo.
The Lazio fans were travelling to a match against Inter Milan, which has been suspended following the death.
Other games were starting 10 minutes late with players and officials wearing black armbands.
The Juventus fans were reportedly on their way from Naples to an away match against Parma.
"It was a tragic error," said Arezzo police chief Vincenzo Giacobbe.
"Our agent had intervened to prevent the brawl between these two groups, who had not been identified as fans," Mr Giacobbe said, according to the Italian news agency Ansa.
The victim was identified as Gabriele Sandri, a 26-year-old disc jockey from Rome.
He was apparently shot while in a car outside the motorway restaurant.
Earlier reports said the fan had been killed during the brawl. An investigation is under way.
News of the violence sparked clashes between fans and police in Bergamo, where Atalanta were playing AC Milan.
That match was abandoned 10 minutes after kick-off, when fans tried to smash down a barrier and force their way onto the pitch.
In April the Italian government introduced a law aimed at stamping out football hooliganism.
It was enacted after a policeman was killed in rioting at a match in Sicily in February.
Story from BBC NEWS:
|
|
|
Fossa Dei Leoni Idool
Uit: Vlaardingen Vak: 425 Posts: 3965 Reg.: 14 maart 2003 | Heel zuur dit, groot deel van italie is aangeslagen wat er gebeurt is.
Snap ook niet dat het kon gebeuren.
De beelden op het nieuws spreken voor zich.
|
|
|
Madness International
Vak: 125 Posts: 1464 Reg.: 19 maart 2003 |
quote: Regering Italië roept op tot stilleggen voetbal
Uitgegeven: 12 november 2007 17:58
Laatst gewijzigd: 12 november 2007 17:59
MILAAN - De Italiaanse minister van Sport Giovanna Melandri heeft maandag de Italiaanse voetbalautoriteiten opgeroepen de competitie 'de komende weken' volledig stil te leggen.
Ze beschouwt dat als een sterk signaal naar aanleiding van het voetbalgeweld van afgelopen weekeinde in Italië. De Italiaanse bond neemt naar verwachting maandag nog een besluit.
Slachtoffer
Het supportersgeweld eiste zondag een tweede dodelijk slachtoffer in 2007. De 26-jarige Gabriele Sandri, fan van Lazio Roma, kwam op een parkeerplaats langs de snelweg om het leven door een politiekogel.
Dat gebeurde tijdens ongeregeldheden tussen Lazio-fans en supporters van Juventus langs de snelweg. De gewelddadigheden breidden zich uit naar steden waar andere wedstrijden werden gespeeld.
|
|
|
Shooting officer speaks
The policeman who shot Lazio fan Gabriele Sandri has explained the circumstances leading to the tragic accident.
The police patrol arrived at a motorway service station near Arezzo in Tuscany after reports of a violent altercation between Lazio and Juventus fans.
It is believed that an officer known only as Luigi S at this stage fired a shot in the air to try and calm the dispute, but as he ran his gun fired again and hit Sandri in the back seat of his car.
“I didn’t aim at anyone,†the distraught policeman told Il Corriere della Sera. “I was at least 200 metres away, how could I have?
“I fired the first shot in the air and the second went off accidentally when I was running.â€
The Battifole-based 31-year-old broke a rule when he didn’t return his gun to its holster after firing his first shot.
“We are used to running after robbers and drug traffickers when we keep the gun in our hands,†he explained.
“Now I know what has happened I am falling to pieces. I have destroyed two families – the young lad’s and my own.â€
Luigi S’s colleagues have revealed that he was running alongside the guardrail to try and identify the car as it was leaving the service station.
Violence between rival sets of Ultras is a sad fact of life in the peninsula and 15 days prior to yesterday’s tragedy Salernitana fans destroyed a rest area in nearby Montepulciano.
Toch een raar verhaal als ik het zo lees! Ik heb meer het idee dat de politie harder optreed na de moord op die politieman bij de wedstrijd Catania-Palermo begin dit jaar, wat natuurlijk logisch is!Maar aan de andere kant slaat het wel enorm de verkeerde kant op,met veel geweld in en om de stadions. En nu dus ook groepen (fans) die mekaar tegen komen langs de snelweg,en de politie niet weet wat ze hier mee aan moeten en hun wapen gebruiken,met deze dramatische afloop.Ik denk dat het weinig uitmaakt dat ze de competitie stil liggen,misschien is het een tijdje rustig maar dan begint het weer van voren af aan. Het hoort niet maar het is wel onderdeel(geworden) van het hedendaagse voetbal,en niet alleen in Italie!
|
|
|
Bazza Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1659 Reg.: 20 januari 2002 | Is het idd waar dat er gewoon een aantal fans van juve en lazio een woordenwisseling hebben gehad ipv een confrontatie?Ik lees op verschillende site's dat er van een confrontatie nooit sprake is geweest.
[Dit bericht is veranderd door Bazza (op 13 november 2007 11:04:25).]
|
|
|
|
quote: Bazza schreef:
Is het idd waar dat er gewoon een aantal fans van juve en lazio een woordenwisseling hebben gehad ipv een confrontatie?Ik lees op verschillende site's dat er van een confrontatie nooit sprake is geweest.
There has been a lot of confusion over how the incident happened and the police statement still leaves some gaps in the story.
“At 09.10am two traffic police cars from the Battifolle district were alerted by the sound of shouting and noises coming from the north car park of the motorway service station,†explained the statement from the authorities in Arezzo.
“Realising there was a violent brawl between the occupants of at least three vehicles, the agents intervened by activating their siren and closing in on the scene.
“One of the agents, in a bid to induce the brawlers to desist, fired two shots. These were fired so that the fight that had broken out between a group of people – who had not been identified as football fans – did not degenerate into something more serious. Ik weet het niet Bazza maar krijg toch sterk het idee dat de politie dingen stil wil houden.
|
|
|
Bazza Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1659 Reg.: 20 januari 2002 |
quote: MaGiCa schreef:
(...)
Verhaal
Ik weet het niet Bazza maar krijg toch sterk het idee dat de politie dingen stil wil houden.
Ik denk ook dat de politie niet alles vertelt.Het verhaal is gewoon te vaag.
|
|
|
Uit: Leeuwarden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2549 Reg.: 10 april 2005 | "Schot dat Italiaanse voetbalfan doodde was geen ongeluk"
Uitgegeven: 13 november 2007 22:02
AMSTERDAM - De politieagent die een dodelijk schot loste op een Italiaanse voetbalfan deed dat met gestrekte arm, wat erop wijst dat zijn pistool niet per ongeluk is afgegaan toen hij rende, zoals aanvankelijk werd gesuggereerd. Dat heeft de Italiaanse minister van binnenlandse zaken Giuliano Amato dinsdag gezegd.
Tegen de agent was al een gerechtelijk vooronderzoek geopend wegens mogelijke doodslag.
Amato bracht het parlement op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in het voetbaldrama. Hij zei dat er meer aanhoudingen zijn verricht naar aanleiding van de rellen die in heel Italië uitbraken nadat de 26-jarige Gabriele Sandri zondag door de agent was doodgeschoten.
Rellen
Bij de rellen raakten 75 politieagenten gewond. In totaal zijn vier mensen aangehouden in Rome, vijf in Taranto, zes in Milaan en zeven in Bergamo, zei Amato. Hij zei te verwachten dat er meer arrestaties zullen volgen.
Sandri, een DJ uit Rome, zat in een auto bij een wegrestaurant toen hij werd doodgeschoten. Volgens de eerste berichten greep de politie in om een ruzie te beëindigen tussen een groep fans van Lazio Roma, onder wie Sandri, en een groep Juventus-fans.
Waarschuwing
Beide groepen waren onderweg om hun club in Noord-Italië te zien spelen. De politie zou waarschuwingsschoten in de lucht hebben afgevuurd en het dodelijke schot zou zijn afgegaan toen de agent zijn arm had laten zakken en aan het rennen was.
Dat laatste is niet waar, zei Amato. "Het schijnt nu vast te staan dat het schot met gestrekte armen werd gelost vanaf de overkant van de weg."
Waarom dat zo was gebeurd moet nog worden onderzocht, zei de minister. In elk geval had de agent na het waarschuwingsschot zijn pistool weer in de holster moeten terugstoppen.
Familieleden en vrienden van Sandri en honderden voetbalfans, sportfunctionarissen en medewerkers van de gemeente betuigden dinsdag de laatste eer aan de omgekomen fan, die in Rome lag opgebaard.

|
|
|
Palermo Talent
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 147 Reg.: 23 mei 2005 | Guidolin voor de 4e keer aangenomen als trainer van Palermo
Colantuono terecht ontslagen na een slechte reeks met het 5-0 verlies bij Juve als dieptepunt (slechtste wedstrijd in jaren, het leken wel een stel amateurs!!).
Maar goed, met Guidolin gaan we weer wat lef tonen neem ik aan, wat aanvallender spelen. De spelers kennen hem en hij heeft succesen gehad bij de club.
Komend weekend DE derby van Sicilie!
Catania - Palermo. Voor zover bekend mogen er Palermitani mee, dat is redelijk vreemd nu ze elke wedstrijd met maar ook een piepkleine risicofactor zonder uitfans laten spelen, laat de risicofactor bij deze wedstrijd juist enorm hoog zijn....
Hopelijk gaat het goed, gaan de 3 punten mee naar huis!

|
|
|
quote: Palermo schreef:
Komend weekend DE derby van Sicilie!
Catania - Palermo. Voor zover bekend mogen er Palermitani mee, dat is redelijk vreemd nu ze elke wedstrijd met maar ook een piepkleine risicofactor zonder uitfans laten spelen, laat de risicofactor bij deze wedstrijd juist enorm hoog zijn....
Hopelijk gaat het goed, gaan de 3 punten mee naar huis!
Wij hebben het goede voorbeeld gegeven afgelopen weekend, en ik was niet echt onder de indruk van Catania! Ik had verwacht dat we het veel moeilijker kregen,de reden ze presteren uit beter dan thuis. Ze hebben thuis nog geen wedstrijd gewonnen ( en uit al drie!) dus verwacht en hoop ik voor jullie een overwinning.Nog even terug komend op de trainerswissel,die zat er natuurlijk aan te komen maar ik had niet verwacht dat ze weer voor Guidolin zouden gaan! Maar hopelijk bewijst hij voor jullie het tegendeel. Succes tegen Catania !!
|
|
|
Uit: Leeuwarden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2549 Reg.: 10 april 2005 | Siciliaanse derby zonder fans Palermo
De Siciliaanse broedertwist tussen Catania en Palermo van aankomende zondag zal worden afgewerkt zonder supporters van de bezoekende partij. Dit maakte het Italiaans observatorium voor sportmanifestaties vandaag bekend.
Reden voor het besluit zijn de rellen van afgelopen seizoen, waarbij tientallen mensen gewond naar het ziekenhuis werden vervoerd, en politieagent Filippo Raciti het leven moest laten nadat hij werd aangevallen door fans van Catania.
Enkele weken terug viel er opnieuw een sterfgeval te betreuren in het Italiaanse voetbal. Bij een clash tussen fans van Juventus en Lazio vond een supporter van laatstgenoemde club de dood nadat hij werd getroffen door een kogel van een politieagent.
Om dergelijke incidenten in de toekomst te voorkomen heeft de Italiaanse regering besloten om vanaf heden op voorhand maatregelen te treffen.
Was te verwachten natuurlijk, alleen is het wel weer jammer al die wedstrijden zonder uitfans!!
|
|
|
Palermo Talent
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 147 Reg.: 23 mei 2005 | Ja, jammer 
Maar ondanks dat heb ik goede hoop.
Mooi weekend trouwens. Milan-Juve. Roma-Udinese en Fiorentina-Inter worden ook nog gespeeld 
|
|
|
John Gijsbert Heitinga Icoon
Vak: 127 Posts: 12472 Reg.: 1 oktober 2002 | Waarom heeft die idioot bij Juve in het doel in hemelsnaam een muts op zijn hoofd?
Geen gezicht!
|
|
|
Amsterhammer Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 1529 Reg.: 31 juli 2005 | Misschien was deze mooie bericht beter in het AC topic geplaatst?
|
|
|
Je had gelijk Amsterhammer,ik heb het verplaatst. 
[Dit bericht is veranderd door MaGiCa (op 22 december 2007 12:19:16).]
|
|
|
Uit: Leeuwarden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2549 Reg.: 10 april 2005 | Soap gaat verder: Sonetti ontslagen. donderdag, 27 december
De trainerssoap bij Cagliari wordt steeds ingewikkelder om te volgen. Nadat Nedo Sonetti onlangs opstapte als coach trok de club Marco Giampaolo aan als opvolger, maar deze bleek geen zin te hebben waardoor Sonetti moest blijven. Precies een week na dit bizarre verhaal is Sonetti echter ontslagen. De clubleiding van de hekkensluiter van de Serie A vond in Davide Ballardini een coach die wél zin had om het over te nemen. Dit in tegenstelling tot Giampaolo. Deze werd een ruime maand geleden vervangen door Sonetti, maar kon weer terugkomen toen diezelfde Sonetti een week geleden opstapte. Giampaolo had echter geen zin waardoor het ontslag van Sonetti niet geaccepteerd werd.
De 66-jarige oefenmeester zat zondag gewoon op de bank tijdens de wedstrijd tegen Fiorentina. Het verloren duel (5-1) bleek echter zijn laatste. De wegen van Sonetti en Cagliari scheiden alsnog, ware het niet dat Sonetti nu niet uit vrije wil vertrekt. De coach is ontslagen en vervangen.
"Het doet me pijn om Sonetti te moeten ontslaan", vertelde voorzitter Massimo Cellino aan L'Unione Sarda. "Maar ik kan niet anders. Ik zie de spoken uit 2000 (toen Cagliari degradeerde, red.) weer voor me. Ik ben een groot fan van Ballardini. Zijn ontslag in 2005 was een van de weinige keren dat ik spijt had van een beslissing."
Ballardini stond drie jaar geleden al eens aan het roer bij Cagliari. Hij hield het slechts negen wedstrijden vol voordat Cellino hem op straat zette. Zijn vervanger destijds was Sonetti, die niet veel later vervangen werd door Giampaolo. Deze werd uiteindelijk weer vervangen door Sonetti, waarna nu Ballardini weer aan de beurt is.

|
|
|
Uit: Leeuwarden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2549 Reg.: 10 april 2005 | Roma-coach Spalletti hekelt instelling Totti
maandag, 14 januari
Voor de aanhang van AS Roma is hij misschien dé grote held, voor zijn coach is dat geen reden om Francesco Totti een uitzonderingspositie te verlenen. Luciano Spalletti was na afloop van het met 1-2 gewonnen duel bij Atalanta allerminst te spreken over de inzet van zijn sterspeler.
Nadat de Giallorossi na 17 minuten spelen op achterstand kwamen, was het Totti die met een vrije trap de score weer in evenwicht bracht. Op slag van rust zorgde Alessandro Mancini ook nog eens voor de 1-2, die Roma uiteindelijk tot aan de het slotsignaal vast wist te houden.
“Totti heeft gescoord en daarmee heeft hij ons een dienst bewezen,†zei Spalletti na afloop. “Maar hij kan beter en moet meer het verschil gaan maken. Als een speler twee keer doel treft maar er eigenlijk vijf had moeten maken, dan heeft hij met die twee doelpunten niet genoeg gedaan.â€
“Een speler die zich 70 minuten lang niet laat zien en er verantwoordelijk voor is dat de ploeg feitelijk met een man minder speelt, zorgt ervoor dat de rest harder moet werken. Je moet ook inzet en werklust tentoon spreiden, niet alleen je klasse,†vervolgde de oefenmeester.
Ondanks de weinig malse kritiek staat Roma nog altijd op de tweede plek in de Serie A. Omdat koploper Internazionale gisteren ook wist te winnen (2-3 bij Siena), bedraagt het gat tussen de twee clubs echter nog wel altijd zeven punten.
Wat een bullshit van die Spalleti,als er al een voor zijn club knokt is het Totti wel!!
|
|
|