| Poster | | Topic: De Zlatan Ibrahimovic - topic [deel 4] |  |
|
|
Peter Administrator
Uit: Jedi Academy Dordrecht Vak: 119 Posts: 18861 Reg.: 5 juni 2001 | Vervolg van:
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum11/2768-29.php
Hier kun je het verloop van de transfer bespreken. Let een beetje op: geen oneliners die nergens op slaan, geen gescheld etc.
quote: 1/9/2004 - Medewerking bond hielp Juventus bij transfer Zlatan
(Van onze verslaggever RvN)
De Telegraaf meldt dat een smeekbede van Juventus om de transfermarkt nog even open te houden ervoor gezorgd heeft dat de transfer van Zlatan Ibrahimovic alsnog rond kon komen. In tegenstelling tot de internationale transfermarkt die om 24.00 uur sloot, sloot het bureau van de Italiaanse bond om 19.00 uur waardoor de overschrijvingspapieren op dat moment binnen moesten zijn. Door de smeekbede van Juventus mochten deze ook later op de avond nog ingestuurd worden, waardoor Juventus voldoende tijd had gisterenavond met de voor Ajax benodigde bankgarantie te komen. Tussen 19.00 uur en 22.15 uur waren de Ajax fans hierdoor in grote twijfel en afwachting of de transfer nu om 19.00 uur geslaagd was of niet.
Die Italianen krijgen ook alles gedaan...
[Dit bericht is veranderd door Peter (op 1 september 2004 09:24:14).]
|
|
|
Dejongforever Talent
Vak: 122 Posts: 126 Reg.: 12 november 2002 | ik heb ook ergens gelezen,dat toen ajax de transfer wegens het eerst ontbreken van bankgaranties wou afblazen, de heer ibrahimovic met een dreigend telefoontje is gekomen waarin hij gezegd zou hebben dat ie anders toch niet terug zou komen.. dit is reinste chantage.. dat zou helemaal niet mogen dit.. als het waar is dan
|
|
|
Silent Bob Basisspeler
Vak: 108 Posts: 907 Reg.: 25 februari 2003 | Als het waar zou zijn inderdaad, van dat telefoontje. Het pas wel bij de strategie om Ibrahimovic zwart te maken, zodat Ajax zijn handen in onschuld kan wassen. We zullen de komende weken nog wel meer onzin gaan lezen.
|
|
|
NFD410 Legende
Vak: - Posts: 17015 Reg.: 26 juni 2000 | Ik ben het met Zlatan eens. Als je als club toch al zegt dat je een speler laat gaan, ga dan niet moeilijk doen over zaken waar die speler niets aan kan doen. Het terughalen van Zlatan had nooit eenn optie moeten zijn. Ze hadden simpelweg nooit moeten overwegen hem te verkopen.
|
|
|
Jan van Galen Vedette
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2009 Reg.: 10 november 2000 | Wat een toestanden allemaal. Ik blijf erbij dat er voor Zlatan een prima transfersom is betaald.
Zlatan heeft veel talent, maar hij heeft er bij Ajax door z'n lamlendige instelling nooit uitgehaald wat er in zat, en het zag er ook niet naar uit dat dat nog zou verbeteren.
Ajax verliest een individueel talent, maar krijgt er veel geld voor terug. Daarnaast zal het vertrek van Zlatan ongetwijfeld een heel positief effect op de groep hebben. Ik denk niet dat er iemand in de Ajax-groep rouwig is om het vertrek van (rotte appel?) Zlatan.
Om maar eens heel 'originele' uitdrukking te gebruiken: alle Neuzen zullen weer dezelfde kant op wijzen, waardoor het team er niet minder op zal worden.
EDIT: Het niet halen van Kone was al behoorlijk amateuristisch, maar ik lees nu pas het nieuws over Rosales en Trabelsi!! Rosales zou niet komen, en Trabelsi zou verkocht zijn voor 2 tot 3 miljoen? Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt, maar als dit allemaal waar is, lig ik helemaal dubbel van het lachen. En kan ik me de onvrede bij jullie wel heeel goed voorstellen.....
[Dit bericht is veranderd door Jan van Galen (op 1 september 2004 09:40:29).]
|
|
|
Willy Carbo Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: 429 Posts: 1728 Reg.: 21 november 2002 | Ik las op VI ook nog fftjes dat de ( magere ) transfersom 16 miljoen bruto bedraagt. Er gaan dus nog allerlei kosten vanaf, zoals de opleidingsvergoeding voor Malmo ( tussen de 1 en de 1,25 miljoen euro ) en belastingen. Lekker zaken gedaan Ajax...Ik zie het seizoen nu wel erg somber in.
|
|
|
het zwarte gat Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2322 Reg.: 17 augustus 2002 |
quote: Dejongforever schreef:
ik heb ook ergens gelezen,dat toen ajax de transfer wegens het eerst ontbreken van bankgaranties wou afblazen, de heer ibrahimovic met een dreigend telefoontje is gekomen waarin hij gezegd zou hebben dat ie anders toch niet terug zou komen.. dit is reinste chantage.. dat zou helemaal niet mogen dit.. als het waar is dan
Ik zou graag een beetje Zlatan in het bestuur van Ajax terugzien. Misschien dat ze dan eindelijk wel spijkers met koppen kunnen slaan en zich niet elke keer als een juffershondje laten uitonderhandelen.
|
|
|
Replay Veelbelovend talent
Vak: 127 Posts: 236 Uploads: 1 Reg.: 14 oktober 2002 |
quote: Willy Carbo schreef:
Ik las op VI ook nog fftjes dat de ( magere ) transfersom 16 miljoen bruto bedraagt. Er gaan dus nog allerlei kosten vanaf, zoals de opleidingsvergoeding voor Malmo ( tussen de 1 en de 1,25 miljoen euro ) en belastingen. Lekker zaken gedaan Ajax...Ik zie het seizoen nu wel erg somber in.
Ik vraag mij ook af hoeveel Ajax netto overhoud aan deze transfer. Ze zullen er toch wel wat aan verdient hebben, toch??
|
|
|
RO1007 Vedette
Uit: Almere Vak: - Posts: 2025 Reg.: 6 februari 2004 |
quote: Jan van Galen schreef:
Wat een toestanden allemaal. Ik blijf erbij dat er voor Zlatan een prima transfersom is betaald.
Zlatan heeft veel talent, maar hij heeft er bij Ajax door z'n lamlendige instelling nooit uitgehaald wat er in zat, en het zag er ook niet naar uit dat dat nog zou verbeteren.
Ajax verliest een individueel talent, maar krijgt er veel geld voor terug. Daarnaast zal het vertrek van Zlatan ongetwijfeld een heel positief effect op de groep hebben. Ik denk niet dat er iemand in de Ajax-groep rouwig is om het vertrek van (rotte appel?) Zlatan.
Om maar eens heel 'originele' uitdrukking te gebruiken: alle Neuzen zullen weer dezelfde kant op wijzen, waardoor het team er niet minder op zal worden.
Lekker makkelijk allemaal, maar met Sonck en anastasiou wil ik dus echt de CL niet in. Daarnaast is het transfer bedrag belachelijk laag. Ik vraag me af of Arie wel geestelijk in orde is. Voor dit bedrag hadden ze een shirtje met een handtekening moeten sturen. Wat een kut beleid dit!!!! 
|
|
|
ArenA Administrator Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05
Uit: Zeist Vak: 420 Posts: 8721 Reg.: 18 april 2002 |
quote: Silent Bob schreef:
Als het waar zou zijn inderdaad, van dat telefoontje. Het pas wel bij de strategie om Ibrahimovic zwart te maken, zodat Ajax zijn handen in onschuld kan wassen. We zullen de komende weken nog wel meer onzin gaan lezen.
Vind je?
Ik zou het typisch Zlatan vinden..
|
|
|
Ja-Rudy1983 Regelmatige invaller
Uit: Barneveld Posts: 689 Reg.: 14 juli 2002 | Ik ben benieuwd hoe Ajax reageert op de blamage van gisteren!! dit is toch enorm wanbeleid!! OF hebben ze toch nog een spits gehaald waar echt niemand wat van af weet, denk het niet, maar vind wel dat het allemaal té makkelijk gegaan is.
Hoe Juventus moet betalen is helemaal een lachertje natuurlijk, en dan heb ik het nog niet eens over het bedrag.
We kunnen alleen hopen, dat het geheel het goed oppakt en weer voor elkaar door het vuur gaat, net als in 02/03.
|
|
|
Ajax_Jerry Jeugdspeler Winnaar Ajax Netwerk VoVo 2004/2005 Winnaar Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Berlicum Vak: - Posts: 62 Reg.: 14 augustus 2003 | Het bestuur is goed bezig zeg,
Als ik dan na ga dat zo'n Drogba voor ongeveer 35 miljoen euro naar Chelsea gaat en Zlatan (die echt niet slechter is dan Drogba, misschien wel beter) maar voor 16 miljoen euro bruto naar Juventus dan blijkt wel weer dat ze in het bestuur nou niet zo goed zijn in onderhandelen.
Ik ben eigenlijk wel blij dat de transfer van Kone niet doorgaat, want Nol Hendriks had gezegd dat het de grootste binnenlandse transfer was. Waarschijnlijk had Ajax dan veel te veel geld voor hem betaald.
Het wanbeleid van het bestuur moet nu echt een keer aangepakt worden.
Zlatan succes bij Juventus!
En wij Ajacieden hebben een team dat blij mag zijn als ze dit jaar kampioen worden. Aan het begin van het jaar was het allemaal zo positief maar sinds gisteren is alles anders.....
|
|
|
Van de film Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7319 Reg.: 30 november 2003 |
quote: Willy Carbo schreef:
Ik las op VI ook nog fftjes dat de ( magere ) transfersom 16 miljoen bruto bedraagt. Er gaan dus nog allerlei kosten vanaf, zoals de opleidingsvergoeding voor Malmo ( tussen de 1 en de 1,25 miljoen euro ) en belastingen. Lekker zaken gedaan Ajax...Ik zie het seizoen nu wel erg somber in.
Omdat we een paar miljoen minder hebben ga jij het seizoen somber in? Wat belachelijk zeg. Zlatan is verkocht voor een redelijke prijs, want voor iemand die 80 minuten de bal verliest is 16 miljoen euro best veel. Tevens heeft hij een mentaliteit die door weinigen in de hand kan word gehouden (volgens mij alleen door larsson), dus krijgt hij mogelijk ook problemen bij juventus. Dus laat maar lekker gaan.
Mvg,
|
|
|
aivas Bankzitter
Uit: wageningen Vak: - Posts: 570 Reg.: 11 juli 2002 | zlatan laten gaan was een goede oplossing, hij wilde ook niet meer bij ajax spelen...de 16 miljoen is te weinig, aan de andere kant heeft zlatan ook weer niet zoveel gescoord in drie seizoenen...ik denk dat dat scheelt..35 goals in drie seizoenen??..
Het slechte aan dit is dat men geen vertrouwen heeft in Sonck en dat vind ik onterecht, want volgens mij heeft Sonck meer gescoord vorig jaar in de CL dan Zlatan..dus dat valt nog wel mee.
Wie weet wordt AJAX weer een (h)echt team en gaan we zo voor de tweede en wellicht derde plek in de CL. We hebben niets meer te verliezen. Belangrijkste is dat we mee blijven doen voor de competitie. Daar moeten we die ticket voor de CL voor verdienen!!
|
|
|
TAS Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 278 Reg.: 26 juni 2004 | ONVOORSTELBAAR wat een stelletje stumpers in het bestuur
Op http://www.voetbalplus.nl staat dat Juventus in 5 TERMIJNEN de 16 miljoen euro aan Ajax gaat betalen:
Juventus betaalt in vijf termijnen transfersom Ibrahimovic
[31/08/2004] Ajax zal waarschijnlijk met een raar gevoel terugkijken op de transfer van Zlatan Ibrahimovic naar Juventus. De Italiaanse topclub betaalt de tranfersom van zestien miljoen euro namen in vijf termijnen. 31 augustus 2008 geschiedt pas de laatste termijn. Juventus maakte vandaag slechts 3 miljoen euro direct over naar de Amsterdamse club.
De transfersom van Zlatan Ibrahimovic uitgesplitst op basis van de berichten van de officiele website van Juventus:
3 miljoen euro: direct
3 miljoen euro: 31 augustus 2005
3 miljoen euro: 31 augustus 2006
3 miljoen euro: 31 augustus 2007
4 miljoen euro: 31 augustus 2008
-----------------------------------------------------------
Van de 16 miljoen euro gaat, zoals al gezegd, nog belasting af. Commissie voor onze grote vriend Raiola. Verder moet Ajax nog een percentage van de transfersom aan Malmo betalen (dit was bij de koop van Zlatan van Malmo afgesproken). Ik dacht dat dit 10% was. Kortom er blijft niet veel over 
|
|
|
Willy Carbo Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: 429 Posts: 1728 Reg.: 21 november 2002 |
quote: Van de film schreef:
(...)
Omdat we een paar miljoen minder hebben ga jij het seizoen somber in? Wat belachelijk zeg. Zlatan is verkocht voor een redelijke prijs, want voor iemand die 80 minuten de bal verliest is 16 miljoen euro best veel. Tevens heeft hij een mentaliteit die door weinigen in de hand kan word gehouden (volgens mij alleen door larsson), dus krijgt hij mogelijk ook problemen bij juventus. Dus laat maar lekker gaan.
Mvg,
Nee, nou heb je me verkeerd begrepen. Het verlies van Zlatan is de reden dat ik het somber inzie. Dat Ajax hem dan ook nog laat gaan voor een fooi maakt het helemaal triest...
|
|
|
Montana Jeugdspeler
Uit: Hoogeveen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 50 Reg.: 3 juni 2004 | Ik vind t gewoon DOM van ajax dat ze Ibrahimovic verkopen, en geen spits ervoor terug halen! Doel Was toch kampioen worden en 2e ronde CL? Kampioenschap word nu al heel wat lastiger zlatan had gewoon meer dreigig dan welke spits dan ook! En Cl daar komen ze nu gewoon helemaal niet aan de bak! Ik vind t zonde in de winterstop zal er wel een nieuwe spits komen, maar dat is wel te laat
|
|
|
VdV Vedette
Uit: Amsterdam Vak: 122 Posts: 2106 Reg.: 26 april 2002 |
quote: TAS schreef:
ONVOORSTELBAAR wat een stelletje stumpers in het bestuur
Op http://www.voetbalplus.nl staat dat Juventus in 5 TERMIJNEN de 16 miljoen euro aan Ajax gaat betalen:
Juventus betaalt in vijf termijnen transfersom Ibrahimovic
[31/08/2004] Ajax zal waarschijnlijk met een raar gevoel terugkijken op de transfer van Zlatan Ibrahimovic naar Juventus. De Italiaanse topclub betaalt de tranfersom van zestien miljoen euro namen in vijf termijnen. 31 augustus 2008 geschiedt pas de laatste termijn. Juventus maakte vandaag slechts 3 miljoen euro direct over naar de Amsterdamse club.
De transfersom van Zlatan Ibrahimovic uitgesplitst op basis van de berichten van de officiele website van Juventus:
3 miljoen euro: direct
3 miljoen euro: 31 augustus 2005
3 miljoen euro: 31 augustus 2006
3 miljoen euro: 31 augustus 2007
4 miljoen euro: 31 augustus 2008
-----------------------------------------------------------
Van de 16 miljoen euro gaat, zoals al gezegd, nog belasting af. Commissie voor onze grote vriend Raiola. Verder moet Ajax nog een percentage van de transfersom aan Malmo betalen (dit was bij de koop van Zlatan van Malmo afgesproken). Ik dacht dat dit 10% was. Kortom er blijft niet veel over 
Raiola krijgt echt geen commissie van Ajax voor deze transfer. Hij is de zaakwaarnemer van Z., dus hij betaalt hem.
Belasting moet een onderneming altijd betalen als zij winst maakt. Dus dat is niets bijzonders.
Er blijft dus echt wel genoeg over. Finanieel doet Ajax het de laatste jaren echt wel goed,dat is het punt helemaal niet.
|
|
|
liam Basisspeler
Posts: 805 Reg.: 10 juli 2002 | Ik snap niet dat een hoop Ajacieden hier koortsachtig lopen te rekenen. Wat weten jullie daar nou precies van? De jaarcijfers zijn bij mijn weten nog niet bekendgemaakt.
Zelf ben ik niet rouwig om de verkoop van Zlatan. Okay, het is in POTENTIE een wereldspits maar hij laat veel te weinig zien. In de NL competitie 12 keer per jaar scoren zijn cijfers waar een beperkte werker als VOH zich over kapot lacht. Bovendien maakt hij zich voor de rest vaak onmogelijk. Ik heb de laatste maanden veel trainingen gevolgd bij Ajax en mij is opgevallen dat het grootste deel van de spelersgroep gewoon angst van Zlatan heeft. Ze wrongen zich in allerlei bochten om maar door dhr. Zlatan gedoogd te worden. Ongezond lijkt me. Wat ik wel achterlijk vind van Ajax is dat Kone niet gekomen is. Hoezo niet fit? Wat een onzin. En nu gaat de transfer helemaal niet door. Waarom niet? Ik dacht dat Ajax Kone goed kon gebruiken. Het is gewoon een wereldspits, beter als Zlatan. Ik weet dat Ajax nu waarschijnlijk tegen Juventus en Bayern kansloos zal zijn omdat Zlatan in de CL wel altijd een belangrijk aanspeelpunt was. Dat Ajax hem echter zo gemakkelijk laat gaan (hoewel ik als het waar is…meer dan 16 miljoen een uitstekende deal vind) bevestigd voor mij alleen maar wat ik al langer dacht: Die vent was een bedreiging voor de sfeer in de groep. En dan moet zo’n figuur geloosd worden. Hoe dan ook.
|
|
|
Bjorn121 Geselecteerd voor Oranje
Uit: Gent Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1249 Reg.: 8 augustus 2001 | Met 1 spits gaan wij het seizoen in. Eén die hopeloos uit vorm is, totaal geen zelfvertrouwen heeft en in een 4-3-3 opstelling geen deuk in een pakje schopt.
Zoals ik gisteren al zei, tegen Utrecht was de laatste keer dat ik op de tribune zat. Ik kan veel verdragen, maar door dit bestuur gewoon uitgelachen worden in het gezicht gaat er bij mij niet in. Dan mag je nog zeggen dat Zlatan beperkt is, wie moet er nu goals gaan maken en een aanspeelpunt zijn? Benieuwd wat voor slap gelul Koeman nu weer uit zijn mouw gaat schudden.
|
|
|
Drifter Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2329 Reg.: 1 oktober 1999 | Wijze woorden van Liam wat betreft Zlatan, ik treed ze graag bij. Ik ben er alleen niet zo zeker van dat Koné een wereldspits is. Zelf ken ik hem niet, maar verschillende mensen die hem vaak aan het werk zagen bij Lierse, zeiden dat zijn belangrijkste troef zijn snelheid was en dat het verder geen grote voetballer was. In elk geval vonden ze allemaal dat 7.5 miljoen euro voor Koné een slechte investering was. Maar ik begrijp wel dat mensen niet vrolijk worden bij de gedachte aan wat er nu aan spitsen overblijft bij Ajax en dus hun hoop op een aankoop hadden gevestigd. Sonck heeft niet veel laten zien, maar wie weet wat het vertrek van Zlatan voor effect heeft. Sprak hij hoopvol maar niet zonder enige twijfel... 
|
|
|
patriot Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 267 Reg.: 27 juli 2003 |
quote: Bjorn121 schreef:
Met 1 spits gaan wij het seizoen in. Eén die hopeloos uit vorm is, totaal geen zelfvertrouwen heeft en in een 4-3-3 opstelling geen deuk in een pakje schopt.
Zoals ik gisteren al zei, tegen Utrecht was de laatste keer dat ik op de tribune zat. Ik kan veel verdragen, maar door dit bestuur gewoon uitgelachen worden in het gezicht gaat er bij mij niet in. Dan mag je nog zeggen dat Zlatan beperkt is, wie moet er nu goals gaan maken en een aanspeelpunt zijn? Benieuwd wat voor slap gelul Koeman nu weer uit zijn mouw gaat schudden.
Hoera! weer een successupporter minder! misschien wordt het nog echt een keer echt gezellig in de arena. Steun je club man, en wees blij dat die onruststoker verkocht is, voordat de pleuris uitbrak met zijn ontzettende attitude. Uitstekende move van bestuur, iemand wil niet? oke, dan maar weg, 16 miljoen is geen gek bedrag. Nu krijgt Sonck vanzelf het vertrouwen en hij weet inmiddels hoe het werkt. Sonck gaat er een hoop maken denk ik dit jaar.
|
|
|
Jo de Jong Jeugdspeler
Uit: Nieuw-Vennep Vak: 129 Posts: 80 Reg.: 3 december 2002 |
quote: Van de film schreef:
(...)
Mvg,
Neem eerst ff een seizoenkaart voordat je van die domme opmerkingen maakt. Zlatan is de beste speler van her eerste en die laten ze gaan op de laatste dag zonder een vervanger te contracteren. Dan maken die paar miljoen niet uit. De supporters worden in de maling genomen omdat we met spitsen als Sonck en Yannis geen schijn van kans hebben op een prijs!!
|
|
|
Silent Bob Basisspeler
Vak: 108 Posts: 907 Reg.: 25 februari 2003 | 16 miljoen euro, dat is 35 miljoen gulden (ik denk nog in guldens). Op zich is dat geen verkeerd bedrag, ik denk dat ik, en velen met mij, teveel in de waan hebben geleefd dat de limiet van 45 miljoen wel gehaald zou worden.
Maar ook als het om 16 miljoen euro zou gaan, kan ik er nog met mijn botte verstand niet bij dat Ajax een zo makkelijke betalingsregeling zou hebben getroffen. Heeft Juventus eenzelfde regeling over Cannavaro getroffen toen hij aangetrokken werd?
|
|
|
ArenA Administrator Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05
Uit: Zeist Vak: 420 Posts: 8721 Reg.: 18 april 2002 |
quote: Silent Bob schreef:
16 miljoen euro, dat is 35 miljoen gulden (ik denk nog in guldens). Op zich is dat geen verkeerd bedrag, ik denk dat ik, en velen met mij, teveel in de waan hebben geleefd dat de limiet van 45 miljoen wel gehaald zou worden.
Maar ook als het om 16 miljoen euro zou gaan, kan ik er nog met mijn botte verstand niet bij dat Ajax een zo makkelijke betalingsregeling zou hebben getroffen. Heeft Juventus eenzelfde regeling over Cannavaro getroffen toen hij aangetrokken werd?
Precies die 45 miljoen is gewoon niet haalbaar, had ie al in Italie gevoetbald misschien wel, maar niet voor een Nederlandse club zo is het nu eenmaal.
Als het record van een Nederlandse club qua verkoop bijv. op 20 miljoen staat, zijn de buitenlandse clubs ook niet gek en gaan daar dan niet ver boven zitten omdat ze weten dat een club voor zo'n bedrag toehapt.
Over de betaling hoe het nu gaat ben ik ook niet tevreden, maar las gister ergens dat het normaal is in Italie en clubs elkaar altijd in de loop van jaren betalen..
|
|
|