Deze topic is gesloten en bestaat uit 44 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 44 »
Peter
Moderator
Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001
quote:Die Italianen krijgen ook alles gedaan...
1/9/2004 - Medewerking bond hielp Juventus bij transfer Zlatan
(Van onze verslaggever RvN)
De Telegraaf meldt dat een smeekbede van Juventus om de transfermarkt nog even open te houden ervoor gezorgd heeft dat de transfer van Zlatan Ibrahimovic alsnog rond kon komen. In tegenstelling tot de internationale transfermarkt die om 24.00 uur sloot, sloot het bureau van de Italiaanse bond om 19.00 uur waardoor de overschrijvingspapieren op dat moment binnen moesten zijn. Door de smeekbede van Juventus mochten deze ook later op de avond nog ingestuurd worden, waardoor Juventus voldoende tijd had gisterenavond met de voor Ajax benodigde bankgarantie te komen. Tussen 19.00 uur en 22.15 uur waren de Ajax fans hierdoor in grote twijfel en afwachting of de transfer nu om 19.00 uur geslaagd was of niet.
Dejongforever
Talent
Vak: 122
Reg.: 12 november 2002
Silent Bob
Basisspeler
Vak: 108
Reg.: 25 februari 2003
Jan van Galen
Vedette
Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 10 november 2000
Willy Carbo
Vedette
Vak: 429
Reg.: 21 november 2002
het zwarte gat
Vedette
Reg.: 17 augustus 2002
quote:Ik zou graag een beetje Zlatan in het bestuur van Ajax terugzien. Misschien dat ze dan eindelijk wel spijkers met koppen kunnen slaan en zich niet elke keer als een juffershondje laten uitonderhandelen.
Dejongforever schreef:
ik heb ook ergens gelezen,dat toen ajax de transfer wegens het eerst ontbreken van bankgaranties wou afblazen, de heer ibrahimovic met een dreigend telefoontje is gekomen waarin hij gezegd zou hebben dat ie anders toch niet terug zou komen.. dit is reinste chantage.. dat zou helemaal niet mogen dit.. als het waar is dan
quote:Ik vraag mij ook af hoeveel Ajax netto overhoud aan deze transfer. Ze zullen er toch wel wat aan verdient hebben, toch??
Willy Carbo schreef:
Ik las op VI ook nog fftjes dat de ( magere ) transfersom 16 miljoen bruto bedraagt. Er gaan dus nog allerlei kosten vanaf, zoals de opleidingsvergoeding voor Malmo ( tussen de 1 en de 1,25 miljoen euro ) en belastingen. Lekker zaken gedaan Ajax...Ik zie het seizoen nu wel erg somber in.
quote:Lekker makkelijk allemaal, maar met Sonck en anastasiou wil ik dus echt de CL niet in. Daarnaast is het transfer bedrag belachelijk laag. Ik vraag me af of Arie wel geestelijk in orde is. Voor dit bedrag hadden ze een shirtje met een handtekening moeten sturen. Wat een kut beleid dit!!!!
Jan van Galen schreef:
Wat een toestanden allemaal. Ik blijf erbij dat er voor Zlatan een prima transfersom is betaald.
Zlatan heeft veel talent, maar hij heeft er bij Ajax door z'n lamlendige instelling nooit uitgehaald wat er in zat, en het zag er ook niet naar uit dat dat nog zou verbeteren.
Ajax verliest een individueel talent, maar krijgt er veel geld voor terug. Daarnaast zal het vertrek van Zlatan ongetwijfeld een heel positief effect op de groep hebben. Ik denk niet dat er iemand in de Ajax-groep rouwig is om het vertrek van (rotte appel?) Zlatan.
Om maar eens heel 'originele' uitdrukking te gebruiken: alle Neuzen zullen weer dezelfde kant op wijzen, waardoor het team er niet minder op zal worden.
ArenA
Moderator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05
Uit: Amersfoort
Vak: 420
Reg.: 18 april 2002
quote:Vind je?
Silent Bob schreef:
Als het waar zou zijn inderdaad, van dat telefoontje. Het pas wel bij de strategie om Ibrahimovic zwart te maken, zodat Ajax zijn handen in onschuld kan wassen. We zullen de komende weken nog wel meer onzin gaan lezen.
Ja-Rudy1983
Basisspeler
Reg.: 14 juli 2002
Ajax_Jerry
Talent
Winnaar Ajax Netwerk VoVo 2008/2009; meer prijzen
Uit: Berlicum
Vak: -
Reg.: 14 augustus 2003
Van de film
Icoon
Reg.: 30 november 2003
quote:Omdat we een paar miljoen minder hebben ga jij het seizoen somber in? Wat belachelijk zeg. Zlatan is verkocht voor een redelijke prijs, want voor iemand die 80 minuten de bal verliest is 16 miljoen euro best veel. Tevens heeft hij een mentaliteit die door weinigen in de hand kan word gehouden (volgens mij alleen door larsson), dus krijgt hij mogelijk ook problemen bij juventus. Dus laat maar lekker gaan.
Willy Carbo schreef:
Ik las op VI ook nog fftjes dat de ( magere ) transfersom 16 miljoen bruto bedraagt. Er gaan dus nog allerlei kosten vanaf, zoals de opleidingsvergoeding voor Malmo ( tussen de 1 en de 1,25 miljoen euro ) en belastingen. Lekker zaken gedaan Ajax...Ik zie het seizoen nu wel erg somber in.
Willy Carbo
Vedette
Vak: 429
Reg.: 21 november 2002
quote:Nee, nou heb je me verkeerd begrepen. Het verlies van Zlatan is de reden dat ik het somber inzie. Dat Ajax hem dan ook nog laat gaan voor een fooi maakt het helemaal triest...
Van de film schreef:
(...)
Omdat we een paar miljoen minder hebben ga jij het seizoen somber in? Wat belachelijk zeg. Zlatan is verkocht voor een redelijke prijs, want voor iemand die 80 minuten de bal verliest is 16 miljoen euro best veel. Tevens heeft hij een mentaliteit die door weinigen in de hand kan word gehouden (volgens mij alleen door larsson), dus krijgt hij mogelijk ook problemen bij juventus. Dus laat maar lekker gaan.
Mvg,
Montana
Jeugdspeler
Uit: Hoogeveen
Reg.: 3 juni 2004
quote:Raiola krijgt echt geen commissie van Ajax voor deze transfer. Hij is de zaakwaarnemer van Z., dus hij betaalt hem.
TAS schreef:
ONVOORSTELBAAR wat een stelletje stumpers in het bestuur![]()
Op http://www.voetbalplus.nl staat dat Juventus in 5 TERMIJNEN de 16 miljoen euro aan Ajax gaat betalen:
Juventus betaalt in vijf termijnen transfersom Ibrahimovic
[31/08/2004] Ajax zal waarschijnlijk met een raar gevoel terugkijken op de transfer van Zlatan Ibrahimovic naar Juventus. De Italiaanse topclub betaalt de tranfersom van zestien miljoen euro namen in vijf termijnen. 31 augustus 2008 geschiedt pas de laatste termijn. Juventus maakte vandaag slechts 3 miljoen euro direct over naar de Amsterdamse club.
De transfersom van Zlatan Ibrahimovic uitgesplitst op basis van de berichten van de officiele website van Juventus:
3 miljoen euro: direct
3 miljoen euro: 31 augustus 2005
3 miljoen euro: 31 augustus 2006
3 miljoen euro: 31 augustus 2007
4 miljoen euro: 31 augustus 2008
-----------------------------------------------------------
Van de 16 miljoen euro gaat, zoals al gezegd, nog belasting af. Commissie voor onze grote vriend Raiola. Verder moet Ajax nog een percentage van de transfersom aan Malmo betalen (dit was bij de koop van Zlatan van Malmo afgesproken). Ik dacht dat dit 10% was. Kortom er blijft niet veel over
Bjorn121
International
Uit: Gent
Reg.: 8 augustus 2001
Drifter
Vedette
Reg.: 1 oktober 1999
quote:Hoera! weer een successupporter minder! misschien wordt het nog echt een keer echt gezellig in de arena. Steun je club man, en wees blij dat die onruststoker verkocht is, voordat de pleuris uitbrak met zijn ontzettende attitude. Uitstekende move van bestuur, iemand wil niet? oke, dan maar weg, 16 miljoen is geen gek bedrag. Nu krijgt Sonck vanzelf het vertrouwen en hij weet inmiddels hoe het werkt. Sonck gaat er een hoop maken denk ik dit jaar.
Bjorn121 schreef:
Met 1 spits gaan wij het seizoen in. Eén die hopeloos uit vorm is, totaal geen zelfvertrouwen heeft en in een 4-3-3 opstelling geen deuk in een pakje schopt.
Zoals ik gisteren al zei, tegen Utrecht was de laatste keer dat ik op de tribune zat. Ik kan veel verdragen, maar door dit bestuur gewoon uitgelachen worden in het gezicht gaat er bij mij niet in. Dan mag je nog zeggen dat Zlatan beperkt is, wie moet er nu goals gaan maken en een aanspeelpunt zijn? Benieuwd wat voor slap gelul Koeman nu weer uit zijn mouw gaat schudden.
Jo de Jong
Jeugdspeler
Uit: Nieuw-Vennep
Vak: 129
Reg.: 3 december 2002
quote:Neem eerst ff een seizoenkaart voordat je van die domme opmerkingen maakt. Zlatan is de beste speler van her eerste en die laten ze gaan op de laatste dag zonder een vervanger te contracteren. Dan maken die paar miljoen niet uit. De supporters worden in de maling genomen omdat we met spitsen als Sonck en Yannis geen schijn van kans hebben op een prijs!!
Van de film schreef:
(...)
Omdat we een paar miljoen minder hebben ga jij het seizoen somber in? Wat belachelijk zeg. Zlatan is verkocht voor een redelijke prijs, want voor iemand die 80 minuten de bal verliest is 16 miljoen euro best veel. Tevens heeft hij een mentaliteit die door weinigen in de hand kan word gehouden (volgens mij alleen door larsson), dus krijgt hij mogelijk ook problemen bij juventus. Dus laat maar lekker gaan.
Mvg,
Silent Bob
Basisspeler
Vak: 108
Reg.: 25 februari 2003
ArenA
Moderator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05
Uit: Amersfoort
Reg.: 18 april 2002
quote:Precies die 45 miljoen is gewoon niet haalbaar, had ie al in Italie gevoetbald misschien wel, maar niet voor een Nederlandse club zo is het nu eenmaal.
Silent Bob schreef:
16 miljoen euro, dat is 35 miljoen gulden (ik denk nog in guldens). Op zich is dat geen verkeerd bedrag, ik denk dat ik, en velen met mij, teveel in de waan hebben geleefd dat de limiet van 45 miljoen wel gehaald zou worden.
Maar ook als het om 16 miljoen euro zou gaan, kan ik er nog met mijn botte verstand niet bij dat Ajax een zo makkelijke betalingsregeling zou hebben getroffen. Heeft Juventus eenzelfde regeling over Cannavaro getroffen toen hij aangetrokken werd?
Deze topic is gesloten en bestaat uit 44 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 »
Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.
Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » De Zlatan Ibrahimovic - topic [deel 4]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Edgar Manucharyan is mislukt bij Ajax
Van de Ajax-fans denkt 32,6% dat FC Twente wint van Werder Bremen. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.
De posters op deze pagina verwachten van SC Heerenveen-Ajax:
Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!