Ajax Netwerk
donderdag 17 april 2014 - 11:33                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Associazione Calcio Milan

HR

Deze topic is open en bestaat uit 55 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 55 »

HR

LMEZ
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: 405
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 10 juli 2003

Jaap Stam heeft een tweejarig contract getekend bij AC Milan, zo meldt De Telegraaf deze ochtend: de Milanese club betaalt Lazio Roma een bedrag van rond de 11 miljoen euro. In het San Siro is het de bedoeling dat de 31-jarige international het het verdedigingscentrum gaat vormen met Alessandro Nesta.

Geheel onverwacht komt de transfer van Stam niet, aangezien Lazio en Milan al eerder tot een overeenkomst waren gekomen. Ook gaf de verdediger al aan de voorkeur de 'Rosseneri' te geven. "Vooral omdat ik ook in de herfst van mijn carri�re nog voor prijzen wil spelen. Bij een club als Milan ben je dan aan het beste adres".

De transfer liet uiteindelijk lang op zich wachten omdat Internazionale en Juventus ook in de strijd waren om Stam. Inter zou de Nederlander meer salaris hebben geboden, terwijl Juventus bereid was een hogere transfersom te betalen aan Lazio.

Edgar Davids heeft volgens de Italiaanse media een principe-akkoord bereikt met AC Milan. Zijn zaakwaarnemers hebben in de afgelopen dagen met manager Ariedo Braida en vice-voorzitter Adriano Galliani alle details doorgenomen, waardoor een transfer nu slechts een kwestie van tijd lijkt.

Davids kan niet bij Barcelona blijven omdat zijn wensen te hoog gegrepen zijn voor de Catalaanse club. Davids wil een contract van 4 jaar waarin 3,8 miljoen euro per seizoen wil verdienen. Daarmee zou hij een hoger loon opstrijken dan vedette Ronaldinho.

AS Roma, dat ook een optie op de speler had, is afgevallen vanwege urgente financiele problemen. Zodoende blijft AC Milan over. De roodzwarte club, waar Davids eerder al speelde van 1996 tot de winter van 1998, is bereid aan de financiele wensen te voldoen. Met name trainer Carlo Ancelotti, die met Davids werkte bij Juventus, is een groot voorstander van de komst van Davids en natuurlijk heeft ook Clarence Seedorf een goed woordje gedaan voor de speler, die het bij zijn eerste periode aan de stok kreeg met de oude garde (o.a. Maldini en Costacurta) en als een rotte appel uit de ploeg werd verwijderd na anderhalf jaar.

'Edgar is nu een andere man dan toen hij zich voor de eerste keer bij ons meldde,' liet Braida in de afgelopen dagen weten. Nu deze oude vete is opgeruimd lijkt niets meer een transfer van Davids naar AC Milan in de weg te staan. De international is overigens transfervrij.

Wat een team!!!

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 18 november 2007 12:09:17).]
HR
HR

IJSBLOK Rode kaart: waarschuwing
International

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 8 juni 2003

Iedereen is te verslaan, Arsenal, Real Madrid zijn echt niet minder dan AC Milan dus alles kan en elk team een keer een off-day hebben en elke tegenstander kan tegen de te kloppen ploeg een keer boven zn eigen kunnen uitsteigen en voor een stunt zorgen. Als je tegen Milan, Arsenal of Real speelt heb je eigenlijk weinig te verliezen dus ja, iedereen is te verslaan.
HR
HR

bertusbergkamp
Idool

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 4 mei 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 21 maart 2004 om 00:17:27.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: albertb1984@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

quote:HR
IJSBLOK schreef:

Iedereen is te verslaan, Arsenal, Real Madrid zijn echt niet minder dan AC Milan dus alles kan en elk team een keer een off-day hebben en elke tegenstander kan tegen de te kloppen ploeg een keer boven zn eigen kunnen uitsteigen en voor een stunt zorgen. Als je tegen Milan, Arsenal of Real speelt heb je eigenlijk weinig te verliezen dus ja, iedereen is te verslaan.
HR
100% mee eens.
HR
HR

5 - Lucio - 5
Vedette

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 29 januari 2003

Het gaat ook om vorm. AC Milan verkeert op het moment in topvorm, waarschijnlijk even goed als Arsenal.
Echter, Milan steekt met kp en schouders boven elke andere ploeg ter wereld uit met hun verdediging:
Nesta, Maldini, Stam, Cafu, geen enkele club, en Arsenal al helemaal niet met hun brandhout achterin, kan zeggen dat ze over betere kwaliteit in de verdediging beschikken f dat de verdediging beter ingespeeld is. Nee, knappe jongen die door die verdediging meer dan 1 goal maakt.
Arsenal heeft Henry, heeft Pires en Viera. Drie dragende spelers, want Bergkamp is leuk, maar is niet permanent goed. Milan heeft alle lini's zeer goed bezet en zijn ook fantastisch ingespeeld. Arsenal speelt prachtig positiespel maar je ziet dat ze op sommige posities gewoon kwaliteit tekort komen.
Bij Milan is alles goed geregeld.
Ze hebben een goeie, vaste keeper terwijl onze grote vriend Lehmann bij Arsenal nog wel eens een ongelukkige indruk maakt. Het verschil tussen de verdediging van Arsenal en die van Milan hoef ik natuurlijk niet uit te leggen, het middenveld heeft Milan goed georganiseerd met Gatusso als de agressieve stofzuiger, Seedorf en Kk als aanvallend ingestelde middenvelders, dan hebben ze nog keuze uit een stel andere middenvelders zoals Pirlo, en mcht Davids komen dan die dus ook, Serginho, Rui Costa, en noem ze maar op, en de aanval is natuurlijk een dodelijk koppel met Inzaghi en Chevo.
Arsenal daarentegen heeft een middenveld bestaande uit Viera als goede verdedigend middenvelder maar verde staat er ene Gilberto Silva, nou; ik weet niet of ik daar nou van onder de indruk moet raken. En tja, Ljunberg heeft ook z'n beste tijd gehad... Pires is dan wel weer een hele goeie maar alleen Viera en Pires, daar redt je het niet mee op t middenveld. En ja, Henry telt voor 4 maar als de aansluiting niet goed is telt hij k niet mee...
En Bergkamp heeft te vaak z'n offdays om als echte belangrijke spits te vernoemen...

Dus ik denk, mchten Arsenal en Milan ooit tegen elkaar komen te staan dat Milan wint want het zit daar beter qua de bezetting van de verschillende posities.
Ik geloof dus wel in een tripple voor Milan.
HR
HR

henning_jensen
Bankzitter

Vak: 415
Reg.: 26 juli 2002

In vergelijking met het elftal van de drie Nederlanders, eind jaren tachtig, is dit Milan een lelijk eendje in de afzichtelijke Italiaanse traditie. Met behulp van een dichtgetimmerde verdediging en enkele individuele kwaliteiten wordt winst afgedwongen. Wie dat het beste kan, wint zoveel als zij doen op dit moment. Mijn hart klopt nooit sneller van die club. Dat deed het vroeger wel. Als je nu nog die wedstrijden van toen ziet, dan heb je absoluut niet het gevoel dat het spel een stuk sneller is geworden in de tussentijd. Zet de klok nog 10 jaar terug en je hebt die sensatie wel. Oftewel, ze speelden toen een verdomd modern voetbal, dat echter ook nog aantrekkelijk was om naar te kijken.
M'n broek zakt af van dit afbraakvoetbal.
HR
HR

Sandro
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 7 maart 2003

Triple voor Milan?

Das heel lastig helemaal als je in een zo competitieve competitie speelt als de serie a. Waar ze nu sinds 10 jaar weer eens winnen (waarschijnlijk). Daarnaast idereen kan van iedereen winnen tegenwoordig, de kwaliteit hebben ze maar je moet ook het nodige geluk mee krijgen.

Daarnaast denk ik ook niet dat deze 2 aankopen daar zoveel invloed op zouden hebben.
Jaap is een hele goede maar de verdedeging is momenteel al bijzonder sterk (vooral het centrum waar jaap dacht ik het liefst speelt). Misschien is hij enkel gehaalt om het verlies van Maldini op te vangen (want die kan op zijn leeftijd niet eeuwig altijd in de basis staan).

Davids? Tja wat moet je er eigenlijk mee als je nu al met:
Pirlo, Gattuso, Kaka en Seedorf op het middenveld hebt en RuiCosta en Ambrosini al over zijn.

Ik zie deze aankopen (als ze allemaal door zouden gaan) dan ook eerder om de breedte en flexibiliteit van de club te vergroten. Blessures of vorm crisis van spelers op het middenveld en achter kunnen zo beter opgevangen worden.

Wat ik een interessantere aankoop zou vinden (en waar ook over gespeculeerd wordt) is de spits Chevanton Lecce. Duidelijk een buitegewoon goede speler en nog erg jong ook.
Nu hebben ze Tomasson als vervanger in de spits die naar mijn mening tekort schiet. Tomasson zouden ze het best kunnen verkopen aan een Engelse club waar hij kan uitgroeien tot een ster van de Premier Division. Met Chevanton heeft Milan dan een zeer goed alternatief voor Schevchenko of Inzaghi en op langer termijn kan deze de plek van Inzaghi over nemen, aangezien deze inmiddels al 31 jaar is.

Het Milan van nu is heel moeilijk te vergelijken met het grote Milan van toen. Daarvoor is er teveel veranderd in het voetbal de afgelopen tijd. Maar om dit Milan als Lelijk af te schilderen of als "afbraak voetbal" door nostalgisch terug te verlangen naar het "mooie" verleden vind ik oneerlijk.

Dit zijn de laatste wedstrijden van Milan:

03/07/2004 Milan-Sampdoria Serie A 3-1

03/10/2004 Milan-Sparta Prague Champions League 4-1

03/14/2004 Juventus-Milan Serie A 1-3 past

03/20/2004 Milan-Parma Serie A 3-1

das gemiddeld meer dan 3 goals per wedstrijd.
Naast dat dit laat zien dat ze in vorm zijn, geeft dit ook enigzins een aanwijzing op de manier waarop ze willen winnen.
Maar het beste is natuurlijk om gewoon de wedstrijden van de club zelf te bekijken.

Tot slot Hier het verslag van de wedstrijd gister tegen Parma van Soccerage.com :

AC Milan Pulverize Parma

03/20/2004. Another weekend, another victory for AC Milan. This time Parma were the victims, as they fell to a 3-1 defeat and were thoroughly outclassed by the league leaders.

A pair of goals from Jon Dahl Tomasson and one from Shevchenko proved to be more than enough to give the home side all three points.

Gilardino pulled one back for Parma late in the match, but it was too little too late as Milan cruised to a routine victory.

Milan dominated possession in the early going but failed to turn their dominance into goals and it was Parma who got the first quality scoring chance.

Barone hit the woodwork in the 23rd minute with a vicious strike from the edge of the area.

But Parma's counter attacking style was less effective as the match progressed and Milan began to pick apart their defence.

Milan were unlucky not to score in the 30th minute after Kaka sent the entire Parma defence the wrong way with a clever back heel that found Shevchenko, the Ukrainian's powerful drive skidded across the face of goal and Tomasson missed a simple tap in.

But Tomasson would make up for this easy miss with a far more difficult goal two minutes later.

Pancaro found space on the right and crossed in for Tomasson who headed past goalkeeper Frey to give Milan a 1-0 lead.

Pirlo's in swinging cross from a free kick nearly went straight into the net after several players failed to get a touch on the ball, but in the end it curled wide of Frey's left hand post.

Milan opened the second half with the same attacking pressure that they ended the first with.

They looked odds-on to score in the 50th minute as Kaka found space inside the box but provided a disappointing pass across the face of the goalmouth that failed to find no one.

Kaka would redeem himself just two minutes later as this time he left Saric for dead down the right of the pitch and nutmeged Cannavaro with a low cross, leaving Tomasson with a simple tap in.

It was exhibition stuff from this point on as Milan began to turn on their passing flair and Parma were seemingly admitting defeat and did very little pressing.

Milan made it 3-0 after Tomasson latched onto a pass from Seedorf and unselfishly passed up the chance for a hat-trick and passed it across to Shevchenko who was left with a simple tap in.

Kaka was given a well-deserved rest in the 69th minute as he was subbed off for Rui Costa as manager Ancelotti will want to start the Brazilian ace against Deportivo in Champions League next week.

Gilardino scored his 12th goal of the season against the run of play after he fought off substitute Laursen and knocked it past did with just under 10 minutes remaining.

Tomasson appeared to score his hat-trick in the 88th minute after a nice combination between Rui Costa and Serginho but the goal was ruled out after the Danish striker was adjudged to be pulling a defender's shirt.

In the end, it was irrelevant as Milan won comfortably 3-1.

MAN OF THE MATCH: Kaka was instrumental in Milan's second goal and was side stepping Parma's defenders seemingly at will. He created several scoring chances and its no wonder why Rivaldo packed his bags; this young man is going to be a star.

[Dit bericht is veranderd door Sandro (op 21 maart 2004 14:03:27).]
HR
HR

Ultra Sur
Legende

Uit: Vlissingen
Reg.: 14 augustus 2001

Milan moet eerst Depor maar zien te verslaan...n van de weinige ploegen die echt gegroeid zijn in de C.L. Vooral na de wedstrijd in en tegen Monaco. Ze geven nauwelijks iets meer weg en zijn zelf uitermate effectief. AC heeft er zeker weten een zware kluif aan.
HR
HR

TylerDurden
Vedette

Uit: Purmerend
Vak: 410
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 24 juni 2002

Milan was toch uitgeschakeld door Lazio in de beker, dus een triple kunnen ze al vergeten. Ik geef Milan wel een goede kans om de titel en de CL te winnen. Alhoewel, het is geen 1 club gelukt om de CL sinds de invoering te prolongeren. 1tje moet de eerste zijn he. ;)
HR
HR

Dhorasoo
Lid 2de elftal

Uit: amsterdam

als iemand in staat is om het milan lastig te maken in de CL is het niet Arsenal of real madrid in elk geval. Het proberen europees succes te behalen met zulke defensies is op zijn minst arrogant, maar voornamelijk dom te noemen. Een ploeg als Porto zie ik veel eerder in staat het de milanezen lastig te maken. Een spijkerharde ijzersterke defensie, en voorin wat leuke pingelaars en dodelijke afmakers. het feit dat milan de Serie A wint, is natuurlijk al een veel moeilijker prestatie, het spelpeil en niveau van de tegenstanders ligt hier niet alleen hoger dan in de CL, maar men moet de vorm ook nog vast kunnen houden over 34 wedstrijden.
HR
HR

marcel707
Vedette

Uit: Almere
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 21 februari 2002

Ik vind het raar dat clubs uit itallie nog spelers kunnen/mogen kopen. (op uitzondering van Juve na die als ik het goed heb geheel schuldvrij is) Clubs uit kleinere compeitie's hebben veel minder schulden en zelf vaak geen schulden (zie o.a Ajax). En zullen daarom ook vrijewel geen europeese hoofdprijs te pakken krijgen zoals de CL.

Maar goed nu ff ontopic.

Stam is een zeer goede verdediger en als er niemand vetrekt volgens seizoen dan denk ik dat Ac Milan de CL van volgend seizoen zeker gaat winnen.
HR
HR

Ultra Sur
Legende

Dhorasoo schreef:

als iemand in staat is om het milan lastig te maken in de CL is het niet Arsenal of real madrid in elk geval. Het proberen europees succes te behalen met zulke defensies is op zijn minst arrogant, maar voornamelijk dom te noemen. Een ploeg als Porto zie ik veel eerder in staat het de milanezen lastig te maken. Een spijkerharde ijzersterke defensie, en voorin wat leuke pingelaars en dodelijke afmakers. het feit dat milan de Serie A wint, is natuurlijk al een veel moeilijker prestatie, het spelpeil en niveau van de tegenstanders ligt hier niet alleen hoger dan in de CL, maar men moet de vorm ook nog vast kunnen houden over 34 wedstrijden.
HR
Ik snap n ding niet zo goed, waarom willen Italiaanse ploegen berhaupt in de C.L. spelen, als de serie A alles is en meer?? Nou hoop ik niet dat je met het antwoord komt: voor de poen!!

De serie A bestaat uit 18 ploegen van het nivo: Bayern, Depor, Real, Manchester, Arsenal, Chelsea, Porto, Monaco, Lyon enz enz??????

Dacht het niet, in Itali gaat het al jaren om AC, Juve en af en toe een ander: AS en Lazio en Inter. Maar AC en Juve maken de dienst uit. Dat is net als in Nederland, PSV en Ajax maken de dienst uit. De top is in feite heel smal, pas als n van deze het laat afweten, komen andere clubs in aanmerking.
HR
HR

Dhorasoo
Lid 2de elftal

Uit: amsterdam

Natuurlijk wel voor de poen gekkie, weet je wel hoeveel ze daarmee verdienen?

Overigens wordt milan dit jaar voor het eerst in 10 jaar kampioen als ik het goed heb.

doordat de serie A een competitie is en niet met een knock out systeem werkt, si het logisch dat steeds de zelfde teams de sterkste zijn, je kunt het vergelijken met de nederlandse competitie en de beker. In de beker doen teams het vaak goed die absoluut niet de beste zijn, in een competitie wordt je kracht gemeten over een heel seizoen. Het zegt verder niets over de sterkte van de competitie dat steeds dezelfde winnen, maar over hoe simpel het is ver te geraken in de cl, als je ziet welke teams soms ver komen.

ploegen als Arsenal, Bayern en manchester zouden degradadatiekandidaten zijn in italie, wegens puur kwaliteitstekort (bayern zou over een heel seizoen hoogstens 5 goals maken, manchester geen enkele) of een veel te smalle selectie ( bedenk maar eens wat er gebeurd als wiltord een professionele verdediger tegenover zich krijgt, ipv het brandhout met katers wat hij nu in Engeland steeds tegenkomt.) Lyon, depor, monaco en Porto zouden leuk mee kunnen draaien in de middenmoot en chelsea zou binnen een paar jaar wel de cl halen. In elk geval zijn teams als Roma, Parma als er geen chaos is, Inter en lazio stuk voor stuk een stuk sterker dan de genoemde teams.
HR
HR

Riazor
Ballenjongen

Reg.: 17 juli 2003

Overigens wordt milan dit jaar voor het eerst in 10 jaar kampioen als ik het goed heb.HR
HR
Dat is niet helemaal juist, in 94,96 en 99 won Milan de Serie A namelijk ook al. Daarnaast vind ik je ideeen een beetje raar. Alle Europese subtoppers zouden in de Serie A redelijk meedoen, terwijl Arsenal, ManU en Bayern en niks van zouden bakken?? Ik denk dat je dit baseert op een zwakkere defensie (Bayern?). Maar je wint als je vaker scoort als de tegenstander. Dus als je veel scoort mag je er ook wat tegenkrijgen.
HRHR
HR

Ultra Sur
Legende

Ik vindt nogal gewaagde uitspraken. Ik persoonlijk denk dat Bayern helemaal geen gek figuur zou slaan in de serie A, Manchester zou vaak gelijkspelen, ik waag het te betwijfelen of teams als Inter en Parma zoveel beter zijn.

Als het 10 jaar geleden is dat Milaan kampioen is geworden, wie zijn het dan tussendoor geworden?? Laat me raden: een keer of 5 Juve, een keer AS en een keer Inter. Misschien nog een keertje Lazio.....komt het toch uit: het gaat tussen AC en Juve, de rest speelt de tweede of misschien wel de derde viool. Dit jaar een sterk AS, maar toch worden ze geen kampioen. Ik denk dat de serie A in sterkte vergelijkbaar is met de first division en de bundesliga. Qua beleving loopt de first division nog een paar straatlengtes voor (ook op de P.D. overigens, maar die kwalitatief de beste van Europa), en daar zit denk ik de kracht van de Engelse ploegen. Zij spelen met hart en ziel.
HR
HR

Riazor
Ballenjongen

Reg.: 17 juli 2003

Ik denk dat de serie A in sterkte vergelijkbaar is met de first division en de bundesliga. Qua beleving loopt de first division nog een paar straatlengtes voor (ook op de P.D. overigens, maar die kwalitatief de beste van Europa) HR
Denk je dat serieus? De first division gelijk aan het niveau van de Serie A?? Het lijkt mij duidelijk als je kijkt naar Europese (en dus mogelijk onderlinge) resultaten van Italiaanse en Engelse clubs dat de Italiaanse beter naar voren komen. Zo vaak wint een Engelse club niet een Europacub itt een Italiaanse. Wat ik er maar mee wil zeggen is dat de Italiaanse clubs beter zijn dan de Italiaanse en dat de Seria A waarschijnlijk een hoger niveau heeft dan de PD.

edit DAF: gebruik de QUOTE-functie voor het quoten van mensen, niet de CODE-functie. Die plaatst geen automatische enters, en verneukt daardoor de layout, zoals in jouw post gebeurde... :)

[Dit bericht is veranderd door Dijkstra Ajacied Forever (op 23 maart 2004 09:45:26).]
HR
HR

TylerDurden
Vedette

(Riazor, zou je van je code een quote kunnen maken. Leest wat makkelijker)

Primera Division is zeker wel de sterkste van europa (i.m.o. ook de mooiste), geen nut om dat te ontkenen. Ultra Sur heeft gewoon gelijk dat het in Italie gaat tussen AC Milan en Juventus, met enkele uitschieters ertussen. Dat is al jaren zo, Inter is al sinds 89 geen kampioen geworden. AS Roma en Lazio zijn een keer tussendoor kampioen geworden, dus idd heel erg vergelijkbaar met de situatie in Nederland met het verschil dat de clubs die onder Milan en Juve zitten heel wat sterker zijn dan de clubs onder Ajax en psv.

Aan de andere kant is het ook onzin om te zeggen dat Man. Utd., Arsenal en Bayern degradatie zouden zijn in Italie. Ik schat deze 3 ploegen al hoger in dan zeker 13 ploegen in de Serie A en minstens gelijkwaardig als de andere vijf (Milan, Juve, Roma, Lazio, Inter).

[Dit bericht is veranderd door TylerDurden (op 22 maart 2004 22:06:19).]
HR
HR

trampie
Bankzitter

Reg.: 2 juni 2002

milan is echt wel supersterk, ze hebben werklijk alles

en ze wonnen vorig jaar al dus ...

gelukkig is voetbal onvoorspelbaar
HR
HR

Sandro
Vedette

Als Italie een smalle top heeft dan hebben alle competities een smalle top. De engelse comp zou dan alleen Manu hebben en de spaanse enkel Real. Als deze 2 het aflaten weten dan komt er pas een andere club om de hoek kijken. Dus wat is smal?

Als er ergens de meeste competitie is in de top van een kampioenschap is het wel in de Italiaanse. Ga maar is kijken hoevaak daar het kampioenschap pas op de laatste dag wordt beslist. Het komt zelfs voor dat er op de laatste dag nog 3 mogenlijke kanshebbers zijn. In welke andere competitie vind je dit?

Juve en Milan moeten we zien als Psv en Ajax.
Maar is het reel om voor te stellen dat 1 van beide sinds 1999 het nederlandse kampioenschap niet heeft gewonnen? En in de laatste 10 jaar meerdere malen buiten de beste 4 is geeindigt? Denk het niet.

In engenland is er het meeste beleving bij het voetbal??
Wat bedoel je daar pcies mee? En waar baseren we dit op.

Als je bijvoorbeeld ziet dat een ploeg als Real, waar gewoon structureel iets mis mee is kwa balance en sterkte van de verdedeging, zo makkelijk 2 jaar achter elkaar eerste kan staan in de PD, is het gewoon niet vol te houden dat ze in de sterkste competitie spelen. In de sterkste competitie zou zoiets afgestraft worden. Geen enkel mogenlijk team dat zijn verdedeging zo slecht onderhoudt en met zulke zwakke verdedigers speelt als Real kan de serie a winnen.

Dat de duitse en Engelse competitie gelijkwaardig zouden kunnen zijn als de Italiaanse, neemt volgens mij de maker van deze opmerking zelf niet serieus en is waarschijnlijk bedoelt als pure provocatie.

Met 1 ding heb je wel gelijk, aan Deportivo hebben ze een zware. En ik ben het dan ook met Ancelotti eens, Milan had beter Arsenal of Real kunnen loten dan Deportivo. Die zijn een stuk makkelijker te kraken.

[Dit bericht is veranderd door Sandro (op 23 maart 2004 01:48:02).]
HR
HR

Ultra Sur
Legende

Met een smalle top wil ik alleen maar zeggen dat het altijd Juve of Milan is, met af en toe een keer een ander. De top bestaat in dat geval uit Juve en Milan. Nemen we Spanje nu als voorbeeld, wat zie je: daar doen consequent 4 ploegen al jaren mee om de titel. Real, Valencia, Barca en Depor. Daar vlak (en dan bedoel ik ook vlak) achter komen dan ploegen als Atletico, Real Sociedad, Athletic Bilbao enz enz. Zij zorgen elk seizoen voor een verrassing. Ze nestellen zich gewoon in de top, voorbeeld vorig seizoen. Real, Sociedad en Depor vochten om de titel (die pas op het laatst beslist werd), Valencia verliest zijn C.L. plaats aan Celta (ook op het laatst), en kijk nu wat er met Sociedad en Celta gebeurt. Dat zie ik met Lazio en AS of Inter niet gebeuren. Het ene jaar C.L. en het andere jaar vechten tegen degradatie. Dat heeft allemaal te maken met de sterkte en de breedte van de comp.

Beleving: inzet en passie zowel bij spelers als bij publiek, altijd uitverkocht. We baseren dat met name op de bezoekersaantallen. Zijn in Itali met name de topwedstrijden uitverkocht, in Engeland zijn vrijwel alle wedstrijden uitverkocht. De strijd en de wil om te winnen.

De wil om te winnen is heel wat anders als de Italiaanse variant: De wil om niet te verliezen.

Ik geloof nooit dat Ancelotti dat zo gezegd heeft. Volgens mij heeft hij gezegd:

Deportivo is een compleet elftal, homogeen, sterke verdediging een zeer compacte middenveld en een gevaarlijke spits. Liever had ik een meer voetballende ploeg geloot, die liggen ons meer. Depor is meer een vechtploeg. HR
bron: la voz de galicia

Die opmerking over de sterkte van de Bundesliga en de first division is net zo provocerend bedoelt als sommige halleluja verhalen over de serie a die sommigen hier posten.
Ik ben ervan overtuigd dat een Bayern Mnchen ook in Itali voor de prijzen zou meedoen. Hetzelfde geldt voor Manchester, maar ook voor AC in de bundesliga of de first division. De topcomp doen in mijn ogen voor elkaar niet zoveel onder. De Primera steekt er iets bovenuit, maar de rest (Duitsland, Engeland, Frankrijk, Portugal en Itali) zullen elkaar niet veel ontlopen.

Wat Real betreft: in een competitie waar 95% van de ploegen met hun gat in de eigen 16 liggen, zou Real veel gemakkelijker overeind blijven. Denk dat ze na de winterstop al kampioen zouden zijn. Real blijft op dit moment niet zo gemakkelijk overeind in Spanje, omdat in Spanje ploegen spelen om te winnen, en dus vallen ze ook tegen Real aan.
HR
HR

Sandro
Vedette

Ultra als jij wil beweren dat Valencia en Deportivo altijd mee strijden om de Pd vind ik dat best. Maar dan moet je niet gaan ontkennen dat dit voor Lazio, Roma en Inter ook geld. Als jij wil beweren dat het in Italie alleen gaat om Milan en Juve, kan ik met dezelfde beredeneer wijze beweren dat het in Spanje alleen om Real gaat. Dit kan je simpel weg niet ontkennen.

In deze periode zijn Milan en Juve de 2 sterkste, alhoewel Roma zich hierbij ook schijnt te voegen op dit moment. In Spanje is Real absoluut de sterkste.

Vraag je aan mensen wie gaat de PD winnen zegt bijna iedereen Real. Vraag je het zelfde over de serie a en je zult zien dat de meningen daarover een stuk meer verdeelt zijn. Dat is ook niet voor niks. En het is ook niet voor niks dat de serie a gemiddeld veel later pas wordt beslist dan de PD, PL en BL. Omdat er meer kanshebbers zijn en een grotere concurrentie is het moeilijker voor 1 club om ver uit te steken boven de rest.

En Ancelotti had het niet zo gezegt nee...

In Italie heb je 5 grote clubs met grote namen in Spanje heb je er 2 (we tellen Barca ook mee). In een dergelijke competitie is het gewoon moeilijker te winnen dan in een competitie waar maar 2 grote clubs spelen.

Dan mag je mij de bezoekers aantallen geven Ultra.
En van dit jaar. Aantal bezoekers is namelijk hoger in Italie. Dat de stadions niet altijd uitverkocht zijn komt door het feit dat je in Engenland hele kleine stadions hebt en in Italie hele grote.

Als je passie en beleving wil zien bij het voetbal moet je bij Italie zijn en niet in Engenland. De Italiaanse Tifosi worden iig in Europa nergens geevenaard.
HR
HR

Ultra Sur
Legende

Sandro schreef:

Ultra als jij wil beweren dat Valencia en Deportivo altijd mee strijden om de Pd vind ik dat best. Maar dan moet je niet gaan ontkennen dat dit voor Lazio, Roma en Inter ook geld. Als jij wil beweren dat het in Italie alleen gaat om Milan en Juve, kan ik met dezelfde beredeneer wijze beweren dat het in Spanje alleen om Real gaat. Dit kan je simpel weg niet ontkennen.

In deze periode zijn Milan en Juve de 2 sterkste, alhoewel Roma zich hierbij ook schijnt te voegen op dit moment. In Spanje is Real absoluut de sterkste.

Vraag je aan mensen wie gaat de PD winnen zegt bijna iedereen Real. Vraag je het zelfde over de serie a en je zult zien dat de meningen daarover een stuk meer verdeelt zijn. Dat is ook niet voor niks. En het is ook niet voor niks dat de serie a gemiddeld veel later pas wordt beslist dan de PD, PL en BL. Omdat er meer kanshebbers zijn en een grotere concurrentie is het moeilijker voor 1 club om ver uit te steken boven de rest.

En Ancelotti had het niet zo gezegt nee...

In Italie heb je 5 grote clubs met grote namen in Spanje heb je er 2 (we tellen Barca ook mee). In een dergelijke competitie is het gewoon moeilijker te winnen dan in een competitie waar maar 2 grote clubs spelen.

Dan mag je mij de bezoekers aantallen geven Ultra.
En van dit jaar. Aantal bezoekers is namelijk hoger in Italie. Dat de stadions niet altijd uitverkocht zijn komt door het feit dat je in Engenland hele kleine stadions hebt en in Italie hele grote.

Als je passie en beleving wil zien bij het voetbal moet je bij Italie zijn en niet in Engenland. De Italiaanse Tifosi worden iig in Europa nergens geevenaard.
HR
Tuurlijk jochie......alleen jij kan zoveel onzin in een post zetten.....ga zo door.

Heb alleen nog 1 vraag voor je: hoeveel verschillende kampioenen heeft de serie a de afgelopen (zeg maar) 35 jaar gekend?? Dus niet hoevaak een ploeg kampioen is geworden, maar hoeveel verschillende clubs kampioen zijn geworden.
HR
HR

IJSBLOK Rode kaart: waarschuwing
International

Reg.: 8 juni 2003

Ultra Sur schreef:

Als het 10 jaar geleden is dat Milaan kampioen is geworden, wie zijn het dan tussendoor geworden?? Laat me raden: een keer of 5 Juve, een keer AS en een keer Inter. Misschien nog een keertje Lazio.....komt het toch uit: het gaat tussen AC en Juve, de rest speelt de tweede of misschien wel de derde viool.
HR
De laatste landstitel van Inter werd behaald in de jaren '80! Om precies te zijn in 1989.

Serie A winnaars afgelopen 10 seizoenen:

2003 - 2004
2002 - 2003 Juventus
2001 - 2002 Juventus
2000 - 2001 Roma
1999 - 2000 Lazio
1998 - 1999 Milan
1997 - 1998 Juventus
1996 - 1997 Juventus
1995 - 1996 Milan
1994 - 1995 Juventus
1993 - 1994 Milan

[Dit bericht is veranderd door IJSBLOK (op 23 maart 2004 12:08:04).]
HR
HR

Ultra Sur
Legende

De laatste 10 kampioenen van de PD.

2002-03 Real Madrid
2001-02 Valencia
2000-01 Real Madrid
1999-00 Deportivo
1998-99 Barcelona
1997-98 Barcelona
1996-97 Real Madrid
1995-96 Atltico
1994-95 Real Madrid
1993-94 Barcelona

Interessant is ook om te kijken wie er in dezelfde periode runner up is geweest.

De nummers 2

2002-03 Real Sociedad
2001-02 Deportivo
2000-01 Deportivo
1999-00 Barcelona
1998-99 Real Madrid
1997-98 Athletic
1996-97 Barcelona
1995-96 Valencia
1994-95 Deportivo
1993-94 Deportivo

Het bewijs is overtuigend geleverd lijkt mij.

Bron: AS

[Dit bericht is veranderd door Ultra Sur (op 23 maart 2004 13:09:54).]
HR
HR

TylerDurden
Vedette

Ultra Sur schreef:

Heb alleen nog 1 vraag voor je: hoeveel verschillende kampioenen heeft de serie a de afgelopen (zeg maar) 35 jaar gekend?? Dus niet hoevaak een ploeg kampioen is geworden, maar hoeveel verschillende clubs kampioen zijn geworden.
HR
Hiermee zit je toch mis Ultra Sur, ik heb ff de lijsten erbij gehaald. Wat recentelijker zou je wel gelijk hebben.

code:HR

Year Champion Runner-up
---- -------- ----------
2002-2003 Juventus TBD
2001-2002 Juventus AS Roma
2000-2001 AS Roma Juventus
1999-2000 Lazio Juventus
1998-99 AC Milan Lazio
1997-98 Juventus Inter Milan
1996-97 Juventus Parma
1995-96 AC Milan Juventus
1994-95 Juventus Lazio
1993-94 AC Milan Juventus
1992-93 AC Milan Inter Milan
1991-92 AC Milan Juventus
1990-91 Sampdoria AC Milan
1989-90 Napoli AC Milan
1988-89 Inter Milan Napoli
1987-88 AC Milan Napoli
1986-87 Napoli Juventus
1985-86 Juventus AS Roma
1984-85 Verona Torino
1983-84 Juventus AS Roma
1982-83 AS Roma Juventus
1981-82 Juventus Fiorentina
1980-81 Juventus AS Roma
1979-80 Inter Milan Juventus
1978-79 AC Milan Perugia
1977-78 Juventus Lanerossi
1976-77 Juventus Torino
1975-76 Torino Juventus
1974-75 Juventus Napoli
1973-74 Lazio Juventus
1972-73 Juventus AC Milan
1971-72 Juventus AC Milan
1970-71 Inter Milan AC Milan
1969-70 Cagliari Inter Milan
1968-69 Fiorentina Cagliari
HR

Bron: http://www.slam.ca/StatsSOI/BC-SOI-LGNS-ITALCHAMPS-R.html

Komt neer op 11 verschillende kampioenen over de laatse 35 jaar.

code:HR

Year Champion Runner-up
2001-2002 Valencia Deportivo Coruna
2000-2001 Real Madrid Deportivo Coruna
1999-2000 Deportivo Coruna Barcelona
1998-99 Barcelona Real Madrid
1997-98 Barcelona Athletic Bilbao
1996-97 Real Madrid Barcelona
1995-96 Atletico Madrid Valencia
1994-95 Real Madrid Deportivo Coruna
1993-94 Barcelona Deportivo Coruna
1992-93 Barcelona Real Madrid
1991-92 Barcelona Real Madrid
1990-91 Barcelona Atletico Madrid
1989-90 Real Madrid Valencia
1988-89 Real Madrid Barcelona
1987-88 Real Madrid Real Sociedad
1986-87 Real Madrid Barcelona
1985-86 Real Madrid Barcelona
1984-85 Barcelona Atletico Madrid
1983-84 Athletic Bilbao Real Madrid
1982-83 Athletic Bilbao Real Madrid
1981-82 Real Sociedad Barcelona
1980-81 Real Sociedad Real Madrid
1979-80 Real Madrid Real Sociedad
1978-79 Real Madrid Sporting Gijon
1977-78 Real Madrid Barcelona
1976-77 Atletico Madrid Barcelona
1975-76 Real Madrid Barcelona
1974-75 Real Madrid Real Zaragoza
1973-74 Barcelona Atletico Madrid
1972-73 Atletico Madrid Barcelona
1971-72 Real Madrid Valencia
1970-71 Valencia Barcelona
1969-70 Atletico Madrid Athletic Bilbao
1968-69 Real Madrid Las Palmas
HR

Bron: http://sportsillustrated.cnn.com/soccer/news/2002/09/05/spain_history/

Dat komt neer op 7 verschillende kampioenen in de laatste 35 jaar.
HR
HR

Ultra Sur
Legende

En waar zit ik dan precies mis????

Ik vraag alleen of hij weet hoeveel verschillende kampioenen de afgelopen 35 jaar Itali heeft gekend.

Met die 35 jaar heb ik een zeer ruime marge genomen, de afgelopen 10 jaar zoals hierboven is een duidelijker beeld van de ontwikkelingen. De afgelopen 10 jaar is het steeds tussen AC en Juve gegaan. Laten we het tot de afgelopen 10 jaar houden.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 55 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Associazione Calcio Milan

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 77,3% dat Valencia wint van Sevilla FC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!