Ajax Netwerk
donderdag 18 september 2014 - 01:35                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Associazione Calcio Milan

HR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 58 »

HR

Amsterhammer
Moderator

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 31 juli 2005

Deze is heel leuk. :B

Beschamend unicum voor Adriano en AC Milan

10/12/2007 17:27

Adriano heeft voor de tweede keer op rij de Bidone d'Oro (Gouden Bidon) gewonnen. De luisteraars van het Italiaanse radioprogramma Catersport wezen de Braziliaanse spits van Internazionale opnieuw aan als meest teleurstellende speler in de Serie A.

De Gouden Bidon wordt sinds 2003 uitgereikt. Nooit eerder was een speler twee keer de klos. Adriano verkeert in een diep dal. Buiten de lijnen grijpt hij naar drank om zijn ellende te doen vergeten en op het veld presteert hij mede daardoor ver ondermaats. Inter heeft hem voor de tweede keer naar Brazilië gestuurd om zijn leven weer in orde te krijgen.

AC Milan bezet net als vorig jaar de tweede en derde plaats. En opnieuw gaat het om twee Brazilianen. Doelman Dida kan evenmin terugkijken op een sterk 2007 en is de nummer twee. Spits Ronaldo stelt eveneens zwaar teleur en eindigt als derde. Ook vorig jaar leverden de Rossoneri nummer twee (Alberto Gilardino) en drie (Ricardo Oliveira).
HR
HR

MaGiCa
Moderator

Uit: Leeuwarden
Droomaankoop: Diego Buonanotte
Reg.: 10 april 2005

Maldini: Time to call it a day Sunday 16 December, 2007

--------------------------------------------------------------------------------

Paolo Maldini has lifted his third Club World Cup at the age of 39 and announced his retirement.

“I think it is tough for someone to reach 39 and still play for the top trophies,” said the Milan captain after he starred in the 4-2 win over Boca Juniors.

“I am satisfied with what I have achieved today and throughout my career.”

There were reports Maldini would hang up his boots straight after this Final in Yokohama, but he sets a firm date for his retirement.

“In June I will retire and certainly have no regrets. It is a struggle now and I have niggling pains, but I still have so much fun on the pitch.”

He has played for the club since 1984, winning seven Scudetti, five Champions League trophies, three Intercontinental Cups, four European Super Cups, the Coppa Italia and five Italian Super Cups.
:denk Een groot voetballer die er mee stopt,maar die alles uit zijn cariere heeft gehaald.

[Dit bericht is veranderd door MaGiCa (op 16 december 2007 14:33:26).]
HR
HR

Red
Icoon

Uit: Purmerend / Kopenhagen
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 20 juni 2002

ik zeg dat dit een legende is. 24 seizoenen AC Milan. deze man speelt net zo lang voetbal als dat ik oud ben. moet je nagaan, gespeeld in het elftal van Fabio Capello met Van Basten, Rijkaard, Baresi en Gullit, dat legendarische team. gespeeld met Shevchenko en Seedorf, ook niet de minste goden in Milaan. en dat alles bij 1 club. dit is typisch een speler die een standbeeld krijgt, dit is typisch een speler waarover 75 jaar mensen nog spreken.
een legende. hierbij kan je of alleen maar heel stil zijn of je respect uiten in een minutenlange staande ovatie.
HR
HR

Stefan Pettersson
International

Uit: Paramaribo
Vak: 129
Reg.: 14 mei 2003

AC Milan heeft dik verdiend gewonnen. Speelde erg goed. Leuke wedstrijd om te zien ook overigens. Ik ben absoluut geen fan van Seedorf, maar zowel woensdag als vandaag speelde hij zeer goed. Won niet voor niks de Zilveren Bal als 2e beste speler van het toernooi (Kaka won de gouden bal).
HR
HR
Heerlijk even doen wat heel veel andere Europese clubs niet lukte B). Ik hoop Milan dit seizoen nog veel te zien schitteren in de Champions League, echt een geweldig elftal nu. Vind het al mijn hele leven een schitterende club, maar de laatste jaren ben ik de Rossoneri echt op de voet gaan volgen. Ik vloek ook inwendig als ze zo lopen aan te klooien in de campionato, waar is dat voor nodig :\(.

Maldini ken ik helaas niet zo goed. De 'echte' Maldini heb ik helaas nooit zien spelen, hoewel de huidige ook nog steeds top is. Het werd echter wel tijd dat hij ging stoppen, want anders is hij in 2056 nog steeds aan het aftrainen ;).
HR
HR

Amsterhammer
Moderator

Reg.: 31 juli 2005

quote:HR
Red schreef:

ik zeg dat dit een legende is. 24 seizoenen AC Milan. deze man speelt net zo lang voetbal als dat ik oud ben. moet je nagaan, gespeeld in het elftal van Fabio Capello met Van Basten, Rijkaard, Baresi en Gullit, dat legendarische team. gespeeld met Shevchenko en Seedorf, ook niet de minste goden in Milaan. en dat alles bij 1 club. dit is typisch een speler die een standbeeld krijgt, dit is typisch een speler waarover 75 jaar mensen nog spreken.
een legende. hierbij kan je of alleen maar heel stil zijn of je respect uiten in een minutenlange staande ovatie.
HR
Helemaal mee eens. Het word 'legende' wordt vaak verkeerd gebruikt, maar als er ooit iemand het heeft verdiend is hij het. Diep, diep repsect voor zijn carriere.
HR
HR

MaGiCa
Moderator

AC Milan wil Kaká tot 2018 binden

--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 17-dec-2007

Vice-voorzitter Adriano Galliani van AC Milan heeft z’n buik vol van de interesse van Real Madrid in Kaká. De middenvelder, die waarschijnlijk maandag wordt uitgeroepen tot wereldvoetballer van het jaar, wordt binnenkort uitgenodigd voor een gesprek over contractverlenging. ‘We hopen Kaká tot 2018 te binden,’ zegt Galliani in de krant Tuttosport.

Kaká’s huidige verbintenis loopt in de zomer van 2011 af. In 2018 is de Braziliaan 36 jaar. (MA)
HR
HR

MaGiCa
Moderator

Nooit meer rugnummer 3 bij AC Milan

AC Milan zal vanaf aankomend seizoen geen gebruik meer maken van rugnummer 3. De Milanezen willen hiermee Paolo Maldini vereeuwigen met de club, die ruim twintig jaar van de verdediger hebben mogen genieten. De verdediger besloot tot deze actie nadat bekend werd dat Maldini aan zijn laatste seizoen als profvoetballer bezig is. Na het behalen van het wereldkampioenschap in clubverband met zijn ploeg, liet de 126-voudig Italiaans international weten dat het genoeg is. "Ik hou van voetbal en van AC Milan, maar de pijn begint de overhand te krijgen."

Maldini debuteerde in 1985 op zestienjarige leeftijd in de Milaneze hoofdmacht en heeft zich sindsdien ontpopt als een ware clubheld. In zijn 22-jarige dienstverband voor de Rossoneri behaalde de ex-international vijf Champions League-titels, vijf Europese Supercups, twee Wereldkampioenschappen voor Clubteams en zeven Serie A kampioenschappen.

Overigens zal rugnummer 3 nog niet definitief verdwijnen uit het elftal van AC Milan. Mocht één van Maldini's getalenteerde zonen selectiespeler van de Serie A-formatie worden, dan zal het rugnummer automatisch naar één van hen gaan.
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

Dit weekend de stadsderby. Bij verlies staat AC Milan al 25 (!!!!!!!) achter op de buur Inter en zakken ze verder af richting degradatiezone. Benieuwd of er dan nog veel overblijft van de eeuwige liefdesverklaring van Berlusconi richting Ancelotti.
Ik denk dat Van Basten en Van 't Schip deze wedstrijd met argusogen gaan volgen. B)

[Dit bericht is veranderd door fluwelen linker (op 22 december 2007 12:28:40).]
HR
HR

Basinho85
Basisspeler

Reg.: 25 november 2007

Mooi dat ze bij Milan nooit meer nummer 3 zullen dragen! B)

Bij Ajax wordt er gelukkig geen nummer 14 meer gedragen en eigenlijk vind ik dat ze dat met nummer 31 ook moeten doen! :B
HR
HR

Shevhenco

Niet geregistreerd

Gisteren een interview met Seedorf bij Pauw en Witteman. Wat is die man toch een grote persoonlijkheid geworden de afgelopen jaren. Ik heb echt naar hem geluisterd alsof mijn moeder een verhaaltje voor las toen ik 5 jaar was. Zo boeiend kan hij spreken, en hij heeft ook een groot hart. Deze man moet na zijn carierre de politiek in gaan!
HR
HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Reg.: 14 augustus 2001

Shevhenco schreef:

Gisteren een interview met Seedorf bij Pauw en Witteman. Wat is die man toch een grote persoonlijkheid geworden de afgelopen jaren. Ik heb echt naar hem geluisterd alsof mijn moeder een verhaaltje voor las toen ik 5 jaar was. Zo boeiend kan hij spreken, en hij heeft ook een groot hart. Deze man moet na zijn carierre de politiek in gaan!
HR
Mag, maar dan in Suriname. Moet er niet aan denken dat hij premier in Nederland wordt... Krijgen we allemaal met kabels te maken... ;B
HR
HR

Andrea Pirlo
Bankzitter

Vak: 421
Reg.: 1 maart 2007

Inter-AC Milan 0-1. B). Loepzuivere vrije trap van mijn held Andrea Pirlo.

edit: nou dat is dan lekker. :denk 2-1 voor Inter. 1-1 van Cruz en de 2-1 van Cambiasso, door een enorme blunder van Dida. :\(

[Dit bericht is veranderd door Andrea Pirlo (op 23 december 2007 16:23:34).]
HRHR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

Tja, dat wordt dus effectief een kloof van maar liefst 25 (!!!!) punten. :denk Hoeveel vertrouwen heeft Ancelotti nog over?
Ik zie het nog gebeuren dat Rijkaard het gaat overnemen daar in de winterstop. Verlies vanavond van Barcelona tegen Madrid zou het allemaal wel eens in een stroomversnelling kunnen brengen.

[Dit bericht is veranderd door fluwelen linker (op 23 december 2007 16:38:52).]
HR
HR

Johnny Heitinga
Icoon

Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 24 juli 2005

2-1 gebleven. Wedstrijd (die leuk was) was volledig gelijkwaardig, de blunder van Dida geeft uiteindelijk gewoon de doorslag. Mooi dat Inter wint, nu hopen dat ze kampioen kunnen worden zodat ze bewijzen dat de titel van vorig jaar volledig verdiend was en op eigen kracht is gepakt :)
HR
HR
Tsjongejonge, ik heb gisteren gekeken en mijn oordeel is dat die belachelijke clown gewoon weggescheept moet worden. Kalac is helaas geen alternatief. Ik zeg het met pijn in m'n Ajaxhart, maar als ik een keeper geschikt acht voor dit Milan is het Stekelenburg wel. En die gaat toch tezijnertijd wel weg, dus dan niets liever dan dat hij naar de Rossoneri verkast.

Wat waren dat voor wissels trouwens Ancelotti, Seedorf eruit en die bejaarde Serginho erin :denk. En Inzaghi er ook uit voor die prutser Gila. Gaat lekker, we móeten gewoon de Champions League winnen anders komen we dat toernooi never nooit meer in. Het is toch dramatisch dat clubjes als Inter en ook een opkrabbelend Juve niet eens meer met een vergrootglas te bekijken zijn voor het Grote Milan? Ongelooflijk, maar Europees zie ik het dit seizoen gek genoeg wél goedkomen. Van Inter hadden we eigenlijk ook gewoon moeten winnen. Laat staan dat een gelijkspel meer dan terecht was geweest.

[Dit bericht is veranderd door J.Ullrich (op 24 december 2007 15:51:24).]
HR
HR

Edgar Steven Davids
Vedette

Uit: Amstelveen
Vak: 428
Reg.: 25 september 2005

Seedorf werd gister gewisseld voor Serginho vanwege een blessure. Het is wel raar dat Milan niet heeft verjongd deze zomer. Serginho is ook al 37 geloof ik. Die is al jaren niet meer geschikt voor topvoetbal. Zo zijn er nog wel meer bij Milan.

Voorin is het ook een drama. Inzaghi is wel een goede spits, maar verder is het armoedig. Gilardino kan het niveau niet aan en Ronaldo is nooit fit.

In de winter moet er in elke linie een jongere speler bij en dan beginnen met een keeper. Die grabbelaar wordt echt lachwekkend.

verder moet champions league voetbal halen wel lukken. Milan heeft nog 3 wedstrijden in te halen en wanneer die gewonnen worden is het gat met de nummer 4 al bijna gedicht.
HR
HR

Edgar Steven Davids schreef:

Seedorf werd gister gewisseld voor Serginho vanwege een blessure. Het is wel raar dat Milan niet heeft verjongd deze zomer. Serginho is ook al 37 geloof ik. Die is al jaren niet meer geschikt voor topvoetbal. Zo zijn er nog wel meer bij Milan.

Voorin is het ook een drama. Inzaghi is wel een goede spits, maar verder is het armoedig. Gilardino kan het niveau niet aan en Ronaldo is nooit fit.

In de winter moet er in elke linie een jongere speler bij en dan beginnen met een keeper. Die grabbelaar wordt echt lachwekkend.

verder moet champions league voetbal halen wel lukken. Milan heeft nog 3 wedstrijden in te halen en wanneer die gewonnen worden is het gat met de nummer 4 al bijna gedicht.
HR
Ja maar op deze manier worden er alleen nog maar meer punten verspeeld. Tsjongejonge wat een oudjes lopen er allemaal. Natuurlijk, ervaring telt, en dankzij het Milan Lab is een vent van 35 nog altijd net zo fit als iemand van 30 bij een club elders, maar het begint gewoon lachwekkend te worden.

Keepers: Dida is met zijn 34 jaar de jongste (!) keeper in de selectie, Kalac (35) en Fiori (38) zijn vanzelfsprekend ouder.
Verdediging: als we Darmian, Digao en Bruscagin niet meetellen is Bonera met 26 jaar de jongste. Kaladze is de andere niet-dertiger, maar wordt in februari 30. Verder lopen er meneren als Favalli (bijna 36), Simic (32), Nesta (31), Cafu (37), Oddo (31), Jankulovski (30), Serginho (bijna 37) en Maldini (39), maar laatstgenoemde is samen met Nesta en Kaladze wel de beste verdediger.
Middenveld: ook hier lopen stokoude kerels. Emerson, Seedorf en Brocchi zijn 31, Ambrosini is net als Pirlo 30, een leeftijd die Gattuso bijna bereikt. Ibrahim Ba, tsja wat moeten we daar nou mee. Kun je volgens mij niet echt serieus nemen als selectielid, deze 34-jarige Fransman. Dan hebben we verder nog aan de selectie toegevoegd - zie ik nu net - drie jongens uit de jeugd, leeftijd mij onbekend. Riccardo Caraglia, Davide Ancelotti (zoon van Carlo) en Alex Cuerci. Alleen Yoann Gourcuff in deze linie heeft zich én al redelijk bewezen én de toekomst. Hij is 21.
Aanval: de jongste linie. Filippo Inzaghi bewijst als 34-jarige internationaal gezien absoluut zijn waarde, maar in het campionato kennen ze hem onderhand wel, zo lijkt het. Gilardino is 25, net als superman Kakà. Ronaldo zal als 31-jarige ook vast nog zijn kunnen bewijzen in dienst van Milan daar ben ik van overtuigd. Zijn 18-jarige landgenoot Alexandre Pato is een 'coming man'. En tot slot zitten we dan nog met de broers Aubameyang, en Kingsley Umunegbu en Alberto Paloschi (die tegen Catania scoorde).

Verjonging lijkt zich nu dus een beetje in te zetten, maar er moeten toch wat meer jongens bijkomen in de leeftijd van pakweg 21 tot 24.

[Dit bericht is veranderd door J.Ullrich (op 25 december 2007 20:20:11).]
HR
HR

Fossa Dei Leoni
Legende

Uit: Oostvoorne
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

AC Milan weet ook dat het moet verjongen, en ze zijn er ook mee bezig.
AC Milan wilt niet ineens een heel nieuw team voor de boeg hebben met heel veel jonge spelers.
Dat is het vervelende aan Ancelotti dat hij denkt dat de oudere spelers constant op hun niveau blijven.

IK vertrouw erop dat Milan in januari al 2 aankopen gaat doen zodat ze die kunnen inpassen in het systeem.
Komt wel goed dit seizoen maar er moet wel wat gebeuren.
HR
HR

Andrea Pirlo
Bankzitter

Vak: 421
Reg.: 1 maart 2007

Fossa Dei Leoni schreef:

AC Milan weet ook dat het moet verjongen, en ze zijn er ook mee bezig.
AC Milan wilt niet ineens een heel nieuw team voor de boeg hebben met heel veel jonge spelers.
Dat is het vervelende aan Ancelotti dat hij denkt dat de oudere spelers constant op hun niveau blijven.

IK vertrouw erop dat Milan in januari al 2 aankopen gaat doen zodat ze die kunnen inpassen in het systeem.
Komt wel goed dit seizoen maar er moet wel wat gebeuren.
HR
Ronaldinho onderhandelt volgens Marca in Porto Alegre met AC Milan. Voor het einde van dit kalenderjaar wil AC Milan de transfer afronden. Ik hoop niet dat Kaka hierin betrokken gaat worden.
HR
HR

Fossa Dei Leoni
Legende

Uit: Oostvoorne
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

Andrea Pirlo schreef:

(...)

Ronaldinho onderhandelt volgens Marca in Porto Alegre met AC Milan. Voor het einde van dit kalenderjaar wil AC Milan de transfer afronden. Ik hoop niet dat Kaka hierin betrokken gaat worden.
HR
Kaka wordt er absoluut niet in betrokken, Kaka is een god in Milan en als hij verkocht wordt voor een Ronaldinho dan barst de bom.
Geen zorgen kaka gaat de komende jaren nergens heen.
HR
HR
HR
HR
Ik zie weer hoop voor de Rossoneri. Vooral dankzij het Trio delle Meraviglie, Ka-Pa-Ro B). Die Pato is serieus echt een geweldenaar. Als er door Silvio "hij maakt dertig goals in een half seizoen" Berlusconi, Carlo "Hij is nu al beter dan Ronaldinho, dat bevestig ik en onderschrijf ik" Ancelotti en de Italiaanse kranten zo complimenteus over je wordt gesproken moet je maar kalm blijven. Dat deed hij ook, tegen Napoli MotM en prachtige goal en tegen Udinese zondag niet echt te zien maar wel aan de basis van de beslissnede treffer door de bal te veroveren en aan Kakà te geven. Genieten deze speler B) B) B).

[Dit bericht is veranderd door J.Ullrich (op 23 januari 2008 16:06:47).]
HR
HR

MaGiCa
Moderator

Milan moet boeten voor de missers van Pato
23/01/2008

AC Milan is er niet in geslaagd te klimmen in de Serie A. De inhaalwedstrijd op bezoek bij Atalanta werd met 2-1 verloren.

Genaro Gattuso zorgde er met een van richting veranderd schot nog wel voor dat Milan op voorsprong kwam. De Rossoneri moesten uiteindelijk boeten voor de missers van Alexandere Pato, die een aantal goede kansen op 0-2 liet liggen.

Antonio Langella trok de stand vlak voor de pauze gelijk. De middenvelder passeerde twee Milanese verdedigers en passeerde ook doelman Zeljko Kalac. Op aangeven van Simone Inzaghi tikte Fernando Tissone de 2-1 binnen.
:denk Wat zij je nou over Pato,J.Ullrich ;B ;)
HR
HR

MaGiCa schreef:

Milan moet boeten voor de missers van Pato
23/01/2008

AC Milan is er niet in geslaagd te klimmen in de Serie A. De inhaalwedstrijd op bezoek bij Atalanta werd met 2-1 verloren.

Genaro Gattuso zorgde er met een van richting veranderd schot nog wel voor dat Milan op voorsprong kwam. De Rossoneri moesten uiteindelijk boeten voor de missers van Alexandere Pato, die een aantal goede kansen op 0-2 liet liggen.

Antonio Langella trok de stand vlak voor de pauze gelijk. De middenvelder passeerde twee Milanese verdedigers en passeerde ook doelman Zeljko Kalac. Op aangeven van Simone Inzaghi tikte Fernando Tissone de 2-1 binnen.
:denk Wat zij je nou over Pato,J.Ullrich ;B ;)
HR
Heb zelf die pot niet kunnen zien doordat ze gelijk met Ajax moesten spelen (dat wil zeggen een uur later, maar voor mij natuurlijk onhaalbaar), maar dat is iets wat iedereen kan overkomen. Ook supertalenten dus. Pato gewoon het vertrouwen blijven geven, het supertrio in tact houden.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Associazione Calcio Milan

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 85,0% dat VVV Venlo wint van FC Eindhoven. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Feyenoord-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!