Ajax Netwerk
zondag 20 april 2014 - 20:22                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Associazione Calcio Milan

HR

Deze topic is open en bestaat uit 55 pagina's: « 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 55 »

HR
Bij dezen een korte, late, reactie op de CL-loting. Er zijn twee mogelijkheden vwb Milan-Barcelona:

1) De Gazzetta kopt daags nadien: BLAUGRANAS NON MESSI IN DIFFICOLTA'
2) De Gazzetta kopt daags nadien: DIAVOLI MESSI IN INFERNO
(en hypothetisch misschien 3): BLAUGRANAS MESSI IN INFERNO DAL DIAVOLO)

Waarbij dat woord niet de achternaam van die speler bedoelt, maar de derde persoon meervoud van het werkwoord 'mettere', dat 'zetten' of vergelijkbare handelingen betekent.

B)

[Dit bericht is veranderd door J.Ullrich (op 22 december 2012 20:51:23).]
HR
HR

Denman
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 16 september 2004

Wow, ik dacht laat ik deze wedstrijd eens een kans geven. Ff kijken of het wat zou zijn, maar wat een hoog tempo, veel ruimte en al een 1-0 stand..

Ik sta perplex om eerlijk te zijn, voor het eerst sinds tijden dat ik weer eens Italiaans voetbal kijk

Edit: El Shawary had al gelijk moeten maken..

Edit: Inmiddels al 2-0 en 3-0 nog net binnen het half uur

[Dit bericht is veranderd door Denman (op 22 december 2012 21:18:51).]
HR
HR

Bazza
Icoon

Vak: -
Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 20 januari 2002

quote:HR
Denman schreef:

Wow, ik dacht laat ik deze wedstrijd eens een kans geven. Ff kijken of het wat zou zijn, maar wat een hoog tempo, veel ruimte en al een 1-0 stand..

Ik sta perplex om eerlijk te zijn, voor het eerst sinds tijden dat ik weer eens Italiaans voetbal kijk

Edit: El Shawary had al gelijk moeten maken..

Edit: Inmiddels al 2-0 en 3-0 nog net binnen het half uur
HR
Dan pak je ook net een wedstrijd waarbij je vantevoren wist dat het spectaculair zou worden.
HR
HR
Ja... Hier kon je wel een beetje op wachten. Heel erg jammer, maar Milan geeft teveel ruimte weg.
HR
HR

Bazza
Icoon

Hmmmmm, Pato naar Corinthians
HR
HR

Bazza schreef:

Hmmmmm, Pato naar Corinthians
HR
Nu Robinho nog :). Die gasten kunnen mooi poen pakken in hun eigen geliefde vaderland en Milan kan wat salarissen opruimen.

Drogba en Osvaldo worden genoemd, maar ik houd ook het duo Quagliarella-Matri van Juventus in de gaten.
HR
HR

Kowalczyk
Bankzitter

Vak: 127
Droomaankoop: -
Reg.: 4 januari 2000

Vrijdagochtend, nieuwe Balgevoel-column op NUsport.

Over Italië. Over Mussolini en Berlusconi. En over Boateng (AC Milan) die het niet meer pikte.

HIER LEZEN!
HR
HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 20 augustus 2000

Kowalczyk schreef:

En over Boateng (AC Milan) die het niet meer pikte.

HIER LEZEN!
HR
Dat 1 van de grootste idioten in Italie tot zo een beslissing moet komen
HR
HR

spelbos
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 juli 2006

Ben benieuwd of dit het balletje gaat doen rollen binnen de burelen van de UEFA en FIFA.
Kan alleen maar respect opbrengen voor de actie van Boateng.
HR
HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 20 augustus 2000

spelbos schreef:

Ben benieuwd of dit het balletje gaat doen rollen binnen de burelen van de UEFA en FIFA.
Kan alleen maar respect opbrengen voor de actie van Boateng.
HR
Hij schoot de bal wel ff mooi de tribune in :D
HR
HR

Lawro & Hansen
Icoon

Reg.: 29 december 2003

Aardig. Maar dan nu in een keer tijdens een Champions League-wedstrijd in één van die Oost-Europese bananenrepublieken. edit: Hm. Opmerking zat ook al in de column, zag ik.

[Dit bericht is veranderd door Lawro & Hansen (op 4 januari 2013 11:21:19).]
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Vak: 422
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 9 september 2002

Lawro & Hansen schreef:

Aardig. Maar dan nu in een keer tijdens een Champions League-wedstrijd in één van die Oost-Europese bananenrepublieken. edit: Hm. Opmerking zat ook al in de column, zag ik.
HR
Dat is ook het eerste waar ik aan dacht. Had onze prins dit ook gedaan in een belangrijke wedstrijd?
HR
HR
Ze kunnen er inderdaad maar beter mee ophouden, maar ik word ook wel een beetje moe van het racisme-geëmmer. Dat ze die spelers uitjoelen heeft volgens mij niet zoveel met racisme te maken, maar gewoon met onsportiviteit (cattività is daar een mooi Italiaans woord voor, slechtheid, alles doen om de overwinning eruit te slepen). Niet dat dat erg op z'n plaats is in een winters niemendalletje tussen een ploegje van het vierde niveau en het grote Milan, maar dat terzijde.

Het gebeurde toevallig in de buurt van Varese (in Busto d'Arsizio), waar ik in mei nog een Serie B-potje bijwoonde tussen Varese en Ascoli. Daar zat ik op de plaatselijke fanatieke Curva, waar een handjevol pubers en wat ouderen van dagen de tribunevulling vormden.

Ik hoorde doorheen de wedstrijd wat "negro di merda!" roepen richting de spits van Ascoli, de ooit als groot talent bestempelde Papa Waigo (o.a. ex-Fiorentina). Ik besloot eens achterom te kijken, zat daar een mannetje van 80+, zonder tanden, die dat geroepen moet hebben.

Dat heeft allemaal vrij weinig (0) te maken met Benito Mussolini en het fascisme. Het fascisme wordt hier in Nederland voor iets totaal anders aangezien dan het daadwerkelijk was.
HRHR
HR

jasperdgg
Vedette

Reg.: 25 november 2005

Juist dat men dit soort leuzen meent te moeten scanderen tijdens een oefenwedstrijd geeft aan hoe diepgeworteld het is. Of er nou verder een verband is met fascisme en Mussolini zal me verder een worst wezen.
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009

J.Ullrich schreef:

Ze kunnen er inderdaad maar beter mee ophouden, maar ik word ook wel een beetje moe van het racisme-geëmmer. Dat ze die spelers uitjoelen heeft volgens mij niet zoveel met racisme te maken, maar gewoon met onsportiviteit (cattività is daar een mooi Italiaans woord voor, slechtheid, alles doen om de overwinning eruit te slepen). Niet dat dat erg op z'n plaats is in een winters niemendalletje tussen een ploegje van het vierde niveau en het grote Milan, maar dat terzijde.

Het gebeurde toevallig in de buurt van Varese (in Busto d'Arsizio), waar ik in mei nog een Serie B-potje bijwoonde tussen Varese en Ascoli. Daar zat ik op de plaatselijke fanatieke Curva, waar een handjevol pubers en wat ouderen van dagen de tribunevulling vormden.

Ik hoorde doorheen de wedstrijd wat "negro di merda!" roepen richting de spits van Ascoli, de ooit als groot talent bestempelde Papa Waigo (o.a. ex-Fiorentina). Ik besloot eens achterom te kijken, zat daar een mannetje van 80+, zonder tanden, die dat geroepen moet hebben.

Dat heeft allemaal vrij weinig (0) te maken met Benito Mussolini en het fascisme. Het fascisme wordt hier in Nederland voor iets totaal anders aangezien dan het daadwerkelijk was.
HR
Je vergoeilijkt en bagatelliseert veel zeg. Doping, racisme. Dit is toch niet normaal of acceptabel?
HR
HR
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/21198074/__Seedorf__Niet_slim_van_Boateng__.html

Berlusconi zegt daarentegen de actie zeer te waarderen. Hij heeft Boateng al persoonlijk gebeld en zijn felicitaties overgebracht.

Vaart erin schreef:

(...)
Je vergoeilijkt en bagatelliseert veel zeg. Doping, racisme. Dit is toch niet normaal of acceptabel?
HR
Ik vergoeilijk niets, ik geef alleen aan dat ik er zeker van ben dat dit niets met het discrimineren van minderheden op basis van ras (=racisme) te maken heeft. Helaas ervaart iedereen, en met name degenen die erdoor worden aangesproken, het wel als racisme.

Maar dat máákt het voor mij nog geen racisme. Balotelli kreeg in Italië als speler van Inter ook altijd veel over zich heen. Voor mij maakt het roepen van "@#$ rooie" of "@#$ zwarte" geen verschil, het is het iemand uitschelden op basis van een opvallend uiterlijk kenmerk.

Maar het is wel beter om ermee op te houden, omdat de overgrote meerderheid het nu eenmaal ervaart als racisme.

Wat Seedorf zegt raakt volgens mij wel de kern. Hoe erger je laat merken het niet leuk te vinden uitgescholden te worden, hoe leuker degene die het doet het juist vindt! Het gooien van bananen is ook zoiets, gewoon balorigheid om iemand uit z'n tent te lokken. Het schijnen van laserstralen ook.

De reactie van iemand als Zlatan Ibrahimovic is voor mij de enige juiste. "Kom maar jongens, scheldt me maar uit, fluit me maar uit (hij werd ook uitgescholden voor zigeuner, kun je ook racistisch opvatten), beschijn me met honderden laserstralen, niemand pakt mij." En hop, hij ramt weer een bal dwars door het net heen.
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Je bent een naar mannetje, Ullrich. Meer woorden wil ik er eigenlijk niet aan vuil maken.
HR
HR

jasperdgg schreef:

Je bent een naar mannetje, Ullrich. Meer woorden wil ik er eigenlijk niet aan vuil maken.
HR
Omdat ik niet de geijkte paden bewandel in mijn commentaar op deze situatie? Zelfs Clarence Seedorf ondersteunt deels wat ik ervan vind.
HR
HR

jasperdgg
Vedette

J.Ullrich schreef:
Zelfs Clarence Seedorf ondersteunt deels wat ik ervan vind.
HR
Deels ja, hij zou niet van het veld afstappen. Maar ik betwijfel ten zeerste of hij bananen gooien als 'gewoon balorigheid' zou opvatten.
HR
HR

Bazza
Icoon

Ik denk dat als je zegt dat Italie nog steeds flink gebukt gaat onder Racisme, Doping en Omkoping dat dat gewoon de harde waarheid is.Is toch geen punt van discussie?
HR
HR

Bazza schreef:

Ik denk dat als je zegt dat Italie nog steeds flink gebukt gaat onder Racisme, Doping en Omkoping dat dat gewoon de harde waarheid is.Is toch geen punt van discussie?
HR
Doping is overal, omkoping ook, racisme heeft hier niets mee te maken. Italië zucht onder tal van schandalen en schandaaltjes, maar pakt ze nu zelf ook hard(er) aan.

Dit racisme-gedoe, dat zijn losse kreten van eenlingen of piepkleine groepjes. Volgens mij dus niet bedoeld als racisme, maar helaas wel zo opgevat. Ik ben het met Seedorf eens dat je dat allemaal niet zo belangrijk moet maken.

[Dit bericht is veranderd door J.Ullrich (op 5 januari 2013 01:06:20).]
HR
HR

Bazza
Icoon

J.Ullrich schreef:

(...)

Doping is overal, omkoping ook, racisme heeft hier niets mee te maken. Italië zucht onder tal van schandalen en schandaaltjes, maar pakt ze nu zelf ook hard(er) aan.

Dit racisme-gedoe, dat zijn losse kreten van eenlingen of piepkleine groepjes. Volgens mij dus niet bedoeld als racisme, maar helaas wel zo opgevat. Ik ben het met Seedorf eens dat je dat allemaal niet zo belangrijk moet maken.
HR
Dat ben ik totaal niet met je eens.Maar dat heb je inmiddels wel door.
HR
HR

Vaart erin
Vedette

J.Ullrich schreef:

(...)

HR
Ik vind het apart als je iemand beledigd op basis van huidskleur of ras dat het dan niet je bedoeling is dat diegene dat opvat als een belediging. Ook losse kreten kunnen verschrikkelijk racistisch zijn. In een land als Italie kunnen dit soort zaken al helemaal niet gebagatelliseerd worden, want daar is het een structureel probleem in zowel de maatschappij als het voetbal. Het land kent natuurlijk een duidelijke fascistische historie en dat uit zich nog steeds in beperkte mate.
HR
HR

Vaart erin schreef:

(...)

Ik vind het apart als je iemand beledigd op basis van huidskleur of ras dat het dan niet je bedoeling is dat diegene dat opvat als een belediging. Ook losse kreten kunnen verschrikkelijk racistisch zijn. In een land als Italie kunnen dit soort zaken al helemaal niet gebagatelliseerd worden, want daar is het een structureel probleem in zowel de maatschappij als het voetbal. Het land kent natuurlijk een duidelijke fascistische historie en dat uit zich nog steeds in beperkte mate.
HR
Fascisme verheerlijkt geweld gebruiken voor het vaderland, vechten als een man, niet de makkelijkste weg kiezen en alle individuele belangetjes overboord kieperen voor het grotere belang. Daar speelt racisme geen enkele rol in.

Oerkreten en boe-geroep, tsja, het is zeker beledigend ja. Maar dan moeten ze zeggen: je mag niet meer beledigen. Dat is schering en inslag op elk voetbalveld en in elk stadion namelijk. Mensen halen er altijd van alles bij.

Ik zeg ook dat het beter is om ermee te stoppen, maar ik word een beetje moedeloos van de racismekaart die te pas en te onpas getrokken word. Daarmee maak je zelf het probleem alleen maar groter en geef je het onevenredig veel aandacht.

Racisme is in werkelijkheid discrimineren. Bijvoorbeeld als een trainer geen donkere spelers zou opstellen om die reden. Of als fans massaal (georganiseerd) in woord en gebaar kenbaar maken dat ze geen zwarten dulden, zoals bij Zenit ('there is no black in Zenit's club colours'). Of als een scheidsrechter duidelijk tegen donkere spelers zou fluiten.

Racisme is donkere jongens die geweigerd worden in een discotheek. Of in een snackbar, of waar dan ook.

In Italië zijn er supportersgroeperingen die duidelijk hun voorkeur voor het fascisme laten merken. En in Italië zijn er ook in het noorden mensen en organisaties die discriminerend gedrag vertonen ten opzichte van zuiderlingen en daar veel moppen over vertellen (de supporters van Hellas Verona bijvoorbeeld). Maar dat heeft weinig te maken met wat eenlingen die stoere dingen roepen naar het hoofd van donkere spelers.

Zoals dat oude mannetje in Varese dat ik als voorbeeld gaf. Je denkt zelf behoorlijk zwart-wit als je gelooft dat die mensen echt iets wezenlijks ten opzichte van donkere mensen hebben.

Kenneth Perez die toen zoiets in een opwelling riep, etc.

[Dit bericht is veranderd door J.Ullrich (op 6 januari 2013 14:39:57).]
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Ok ik merk het al, je hebt een andere definitie van racisme en discriminatie.

Racisme is eigenlijk samen te vatten als: hierarchisering van rassen.
Wat jij racisme noemt, heet raciale discriminatie. Discriminatie met racisme als grondslag. Discriminatie impliceert acties, racistisch kan je ook zijn. Racisme hoeft niet per se tot racistische acties of uitlatingen te leiden.

En ik weet wat fascisme inhoudt, maar fascisme legt wel de basis voor onderdrukking van minderheden enzovoort. Dat is ook gebleken natuurlijk.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 55 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Associazione Calcio Milan

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 89,0% dat Bayern München wint van Real Madrid CF. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!