Deze topic is open en bestaat uit 40 pagina's: « 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 40 »
AFCA 428
Legende
Uit: Amstelveen
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005
TheLegend
International
Uit: Huizen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Giuseppe Rossi
Reg.: 10 april 2011
quote:I won't shoot you maar als ik even naar bijvoorbeeld Juventus kijk, heb je gehoord hoe Cruijff over de spelopvatting van dat team sprak? Ze hebben nog nooit zo aanvallend gespeeld. Het algemene beeld klopt aardig maar niet voor iedereen maar oke daarom is het ook een algemeen beeld.
AFCA 428 schreef:
Alsaof de Eredivisie zo sterk is gezien Nederland de WK finale haalde![]()
Zulke dingen moet je toch echt los zien van elkaar. Elke competitie heeft haar smaakmakers, ook Nederland, maar dus ook Italie. Echter, dat soort spelers, categorie Pirlo, lopen nauwelijks meer rond in Italie.
Aantrekkelijke als Totti, del Piero, Batistuta, Zidane, Claudio Lopez etc spelen nauwelijks meer in Italie. De waardering en interesse gaat nu uit naar controleurs en verdedigend ingestelde als Cambiasso, Ambrosini, de Rossi etc. Absoluut geen slechte spelers, maar wel de verkeerde die voortdurend in de spotlights staan.
Dit is de mening van iemand die de Serie A globaal volgt als er een leuke wedstrijd wordt gespeeld. Don't shoot me please
AFCA 428
Legende
Uit: Amstelveen
Vak: 127
Reg.: 6 september 2005
J.Ullrich
Vedette
Droomaankoop: Alessio Cerci
Reg.: 31 mei 2007
quote:Cruijff heeft denk ik eerder 0 dan 1 wedstrijd van Juve gezien dit seizoen. Hij lult maar wat. Juve speelde wel vanuit een bepaald idee, ja. Maar er zit veel meer in dit team. Anders speel je niet bijna twintig keer gelijk (en ja, ik heb ze bijna allemaal gezien
TheLegend schreef:
(...)
I won't shoot you maar als ik even naar bijvoorbeeld Juventus kijk, heb je gehoord hoe Cruijff over de spelopvatting van dat team sprak? Ze hebben nog nooit zo aanvallend gespeeld. Het algemene beeld klopt aardig maar niet voor iedereen maar oke daarom is het ook een algemeen beeld.
quote:Verratti zou echt een grote worden. Ik neem aan dat hij erbij is op 15 augustus als Jong Oranje in Leeuwarden tegen Italië u-21 oefent. Dan kunnen we hem allemaal in het echt bewonderen.
Wat ik wel zonde vind is dat spelers als Giovinco, die jongen die niet mee naar het EK mocht (speelt bij Zenit) vaak veel te vroeg worden verkocht en dan later weer worden teruggehaald. Daar zou wat aan moeten veranderen. Daarnaast, waarom worden jongens als Guiseppe Rossi nooit terug gehaald? Die hoort gewoon bij een club als AC Milan (liever bij mijn Juve nog) te spelen en niet bij een met alle respect club als Villareal.
De nieuwe Pirlo is onlangs naar PSG getrokken, eeuwig zonde! Niet dat ik die jongen veel heb zien spelen maar als je daar tegen moet bieden ben je gewoon snel klaar.
En wat betreft de waardering, tja dat is nou eenmaal al jaren de spelopvatting.
J.Ullrich
Vedette
quote:Als je de Italiaanse media een beetje volgt weet je dat ze voor maar twee soorten spelers belangstelling hebben: de spitsen (Cavani, Ibra, Di Natale) en de trequartisti, een positie die in Nederland vrij onbekend is maar eigenlijk letterlijk 'driekwart-speler' betekent. Achter en om de spits heen dus. Daar wordt voortdurend, bijna op een misselijke manier van opgegeven. Terwijl dat juist eigenlijk de dood in de pot is, want als je als ploeg ook alleen van die gasten iets verwacht zul je nooit proactief voetbal spelen.
AFCA 428 schreef:
Juventus is de uitzondering op de regel inderdaad, daar ben ik het mee eens. Maar als je het over het grote geheel bekijkt is het vaak verschrikkelijk om naar te kijken.
Napoli is trouwens ook een uitzondering naar mijn mening.
Het is trouwens niet alleen de verering van verdedigend ingestelde spelers welke hoogtij viert in Italie. Tegenwoordig is er over het algemeen meer belangstelling voor controleurs dan vroeger. Waar men vroeger altijd hoog opgaf over de spits, kijken tegenwoordig veel mensen vol bewondering naar een controleur. Dat vind ik jammer.
Vermeers
Vedette
Droomaankoop: -
Reg.: 2 februari 2008
J.Ullrich
Vedette
quote:Zou schitterend zijn ja. Ik weet zeker dat het weer goed kan komen. Pato-Kakà is dan bovendien weer hersteld. Dan mis je Ibra geen seconde!
Vermeers schreef:
Kaka terug naar Milan zou wel prachtig zijn. Wat was dat een mooie voetballer in dat shirt. Jammer dat hij het bij Real niet waar heeft gemaakt. Gewoon oud worden bij Milan, dat had hij eigenlijk al vanaf dag 1 moeten doen.
robinajax
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Hilversum
Reg.: 15 september 2006
quote:Bovendien moet een speler als Kakà gewoon wekelijks spelen vind ik!
J.Ullrich schreef:
(...)
Zou schitterend zijn ja. Ik weet zeker dat het weer goed kan komen. Pato-Kakà is dan bovendien weer hersteld. Dan mis je Ibra geen seconde!
wd
Vedette
Uit: -
Vak: 426
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 4 december 2001
het allerlaatste schaap
Icoon
Vak: -
Reg.: 3 november 2002
J.Ullrich
Vedette
quote:Niet mee eens. Kaká is een bepaald type speler. Die moet ruimte voor zich hebben om rushes te maken. Anders is hij niet meer dan een verdienstelijke teamspeler. Bij Real zie je telkens als hij mag meedoen dat hij wel wat brengt. Gold ook voor Van der Vaart trouwens, gek genoeg.
het allerlaatste schaap schreef:
Kaka is allang over zijn top heen. Heeft 1 à 2 jaar leuk gespeeld, maar daarna was het niet veel meer. De Braziliaanse van der vaart.
Hendrix
Idool
Uit: Amsterdam
Vak: 427
Reg.: 9 december 2005
quote:Haha zijn er ook topics die je niet relateert aan je afkeer van Rafael van der Vaart?
het allerlaatste schaap schreef:
Kaka is allang over zijn top heen. Heeft 1 à 2 jaar leuk gespeeld, maar daarna was het niet veel meer. De Braziliaanse van der vaart.
J.Ullrich
Vedette
J.Ullrich
Vedette
Madridista
Idool
Reg.: 17 januari 2008
Siempre Real
Moderator
Uit: Vlissingen
Reg.: 14 augustus 2001
quote:Nou..... Als het een potje was geweest op het sportcomplex van Zusterhuisterveen, dan had je een punt. Maar hier ging het om een wedstrijd in de states, waar mln Italo's en Hispano's wonen. Dit is iets meer als een oefenwedstrijd, deze uitslag dreunt nog wel even na. AC en Real zijn de 2 clubs met de grootste aanhang in de VS.
Madridista schreef:
Ach, veel drukte om niks, het is een oefenwedstrijd, de naam zegt het al. De uitslag van zoiets zegt mij (ondanks dat ik voor Madrid ben) helemaal niets.
J.Ullrich
Vedette
quote:Ik weet dat ze veel geld opbrengen, die protserige tours door de VS alsof het Basketbal-, film- en popsterren tegelijk zijn, maar ik vind het qua voorbereiding helemaal niks.
Siempre Real schreef:
(...)
Nou..... Als het een potje was geweest op het sportcomplex van Zusterhuisterveen, dan had je een punt. Maar hier ging het om een wedstrijd in de states, waar mln Italo's en Hispano's wonen. Dit is iets meer als een oefenwedstrijd, deze uitslag dreunt nog wel even na. AC en Real zijn de 2 clubs met de grootste aanhang in de VS.
Siempre Real
Moderator
Uit: Vlissingen
Reg.: 14 augustus 2001
quote:Precies, dat bedoel ik. Deze wedstrijd in de VS is van een heel ander kaliber. DE verwachtingen zijn beduidend hoger. Ik ben het met je eens, funest als voorbereiding, niets waard behalve een paar mln euro...
J.Ullrich schreef:
(...)
Ik weet dat ze veel geld opbrengen, die protserige tours door de VS alsof het Basketbal-, film- en popsterren tegelijk zijn, maar ik vind het qua voorbereiding helemaal niks.
Zeker Italiaanse teams zijn gewoon gewend eerst dertig potjes (clubs als Parma en Siena hebben gewoon bijna elke dag een oefenwedstrijd) tegen amateurclubs in de provincie te spelen. En dan later op neutrale terreinen, ergens in de bergen, te oefenen tegen andere Serie A-clubs. Geen scheenbeschermers om, wel hartslagmeters, trainingsshirtjes zonder rugnummers en alleen gefilmd vanuit 1 standpunt door een verbaasde voorbijganger.
Madridista
Idool
Reg.: 17 januari 2008
quote:En dan na zo'n goede voorbereiding toch zo dramatisch spelen? (ik bedoel Parma en Siena)
J.Ullrich schreef:
(...)
Ik weet dat ze veel geld opbrengen, die protserige tours door de VS alsof het Basketbal-, film- en popsterren tegelijk zijn, maar ik vind het qua voorbereiding helemaal niks.
Zeker Italiaanse teams zijn gewoon gewend eerst dertig potjes (clubs als Parma en Siena hebben gewoon bijna elke dag een oefenwedstrijd) tegen amateurclubs in de provincie te spelen. En dan later op neutrale terreinen, ergens in de bergen, te oefenen tegen andere Serie A-clubs. Geen scheenbeschermers om, wel hartslagmeters, trainingsshirtjes zonder rugnummers en alleen gefilmd vanuit 1 standpunt door een verbaasde voorbijganger.
J.Ullrich
Vedette
quote:Haha, dat waren toevallig twee van de meest opvallend presterende ploegen afgelopen jaar. Parma dat tegen alle verwachtingen in het linkerrijtje haalde, Siena dat al ver vantevoren veilig was én de halve finale van de Coppa Italia haalde. Maar ook twee zeer gevaarlijke ploegjes om tegen te spelen. En dat in de zware en in de breedte ongelooflijk sterke Serie A
Madridista schreef:
(...)
En dan na zo'n goede voorbereiding toch zo dramatisch spelen? (ik bedoel Parma en Siena)
Cacciatore
Vedette
Reg.: 23 augustus 2009
RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Hoogeveen
Reg.: 29 januari 2011
quote:Is dit sarcastisch of meen je dit echt? Serieuze vraag.
Cacciatore schreef:
Zo, Milan heeft nu ook winger Cassano geruild voor spits Pazzini. Dat zet de balans op aanvallers: Pato, Pazzini, El Shaawari en Robinho. Wat een fantastische voorhoede!
J.Ullrich
Vedette
Cacciatore
Vedette
Reg.: 23 augustus 2009
quote:Nee tuurlijk niet joh, het is toch om treurig van te worden? Wat een armoe allemaal zeg, ooit een team met spelers als Kaka, Sheva en Seedorf...
RodyTur10 schreef:
(...)
Is dit sarcastisch of meen je dit echt? Serieuze vraag.
RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Hoogeveen
Reg.: 29 januari 2011
quote:Oké, dan begrijpen we elkaar
Cacciatore schreef:
(...)
Nee tuurlijk niet joh, het is toch om treurig van te worden? Wat een armoe allemaal zeg, ooit een team met spelers als Kaka, Sheva en Seedorf...
Deze topic is open en bestaat uit 40 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 »
Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Associazione Calcio Milan

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Is Joel Veltman klaar om Toby Alderweireld te vervangen?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.