Ajax Netwerk
zaterdag 20 september 2014 - 13:58                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Associazione Calcio Milan

HR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 58 »

HR

AFCA 428 Gele kaart: waarschuwing
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

Alsaof de Eredivisie zo sterk is gezien Nederland de WK finale haalde :D

Zulke dingen moet je toch echt los zien van elkaar. Elke competitie heeft haar smaakmakers, ook Nederland, maar dus ook Italie. Echter, dat soort spelers, categorie Pirlo, lopen nauwelijks meer rond in Italie.

Aantrekkelijke als Totti, del Piero, Batistuta, Zidane, Claudio Lopez etc spelen nauwelijks meer in Italie. De waardering en interesse gaat nu uit naar controleurs en verdedigend ingestelde als Cambiasso, Ambrosini, de Rossi etc. Absoluut geen slechte spelers, maar wel de verkeerde die voortdurend in de spotlights staan.

Dit is de mening van iemand die de Serie A globaal volgt als er een leuke wedstrijd wordt gespeeld. Don't shoot me please ;)
HR
HR

TheLegend
Vedette

Uit: Huizen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Paul Pogba
Reg.: 10 april 2011

quote:HR
AFCA 428 schreef:

Alsaof de Eredivisie zo sterk is gezien Nederland de WK finale haalde :D

Zulke dingen moet je toch echt los zien van elkaar. Elke competitie heeft haar smaakmakers, ook Nederland, maar dus ook Italie. Echter, dat soort spelers, categorie Pirlo, lopen nauwelijks meer rond in Italie.

Aantrekkelijke als Totti, del Piero, Batistuta, Zidane, Claudio Lopez etc spelen nauwelijks meer in Italie. De waardering en interesse gaat nu uit naar controleurs en verdedigend ingestelde als Cambiasso, Ambrosini, de Rossi etc. Absoluut geen slechte spelers, maar wel de verkeerde die voortdurend in de spotlights staan.

Dit is de mening van iemand die de Serie A globaal volgt als er een leuke wedstrijd wordt gespeeld. Don't shoot me please ;)
HR
I won't shoot you maar als ik even naar bijvoorbeeld Juventus kijk, heb je gehoord hoe Cruijff over de spelopvatting van dat team sprak? Ze hebben nog nooit zo aanvallend gespeeld. Het algemene beeld klopt aardig maar niet voor iedereen maar oke daarom is het ook een algemeen beeld.

Wat ik wel zonde vind is dat spelers als Giovinco, die jongen die niet mee naar het EK mocht (speelt bij Zenit) vaak veel te vroeg worden verkocht en dan later weer worden teruggehaald. Daar zou wat aan moeten veranderen. Daarnaast, waarom worden jongens als Guiseppe Rossi nooit terug gehaald? Die hoort gewoon bij een club als AC Milan (liever bij mijn Juve nog) te spelen en niet bij een met alle respect club als Villareal.

De nieuwe Pirlo is onlangs naar PSG getrokken, eeuwig zonde! Niet dat ik die jongen veel heb zien spelen maar als je daar tegen moet bieden ben je gewoon snel klaar.

En wat betreft de waardering, tja dat is nou eenmaal al jaren de spelopvatting.
HR
HR

AFCA 428 Gele kaart: waarschuwing
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 127
Reg.: 6 september 2005

Juventus is de uitzondering op de regel inderdaad, daar ben ik het mee eens. Maar als je het over het grote geheel bekijkt is het vaak verschrikkelijk om naar te kijken.
Napoli is trouwens ook een uitzondering naar mijn mening.

Het is trouwens niet alleen de verering van verdedigend ingestelde spelers welke hoogtij viert in Italie. Tegenwoordig is er over het algemeen meer belangstelling voor controleurs dan vroeger. Waar men vroeger altijd hoog opgaf over de spits, kijken tegenwoordig veel mensen vol bewondering naar een controleur. Dat vind ik jammer.
HR
HR

TheLegend schreef:

(...)

I won't shoot you maar als ik even naar bijvoorbeeld Juventus kijk, heb je gehoord hoe Cruijff over de spelopvatting van dat team sprak? Ze hebben nog nooit zo aanvallend gespeeld. Het algemene beeld klopt aardig maar niet voor iedereen maar oke daarom is het ook een algemeen beeld. HR
Cruijff heeft denk ik eerder 0 dan 1 wedstrijd van Juve gezien dit seizoen. Hij lult maar wat. Juve speelde wel vanuit een bepaald idee, ja. Maar er zit veel meer in dit team. Anders speel je niet bijna twintig keer gelijk (en ja, ik heb ze bijna allemaal gezien ;)).

Wat ik wel zonde vind is dat spelers als Giovinco, die jongen die niet mee naar het EK mocht (speelt bij Zenit) vaak veel te vroeg worden verkocht en dan later weer worden teruggehaald. Daar zou wat aan moeten veranderen. Daarnaast, waarom worden jongens als Guiseppe Rossi nooit terug gehaald? Die hoort gewoon bij een club als AC Milan (liever bij mijn Juve nog) te spelen en niet bij een met alle respect club als Villareal.

De nieuwe Pirlo is onlangs naar PSG getrokken, eeuwig zonde! Niet dat ik die jongen veel heb zien spelen maar als je daar tegen moet bieden ben je gewoon snel klaar.

En wat betreft de waardering, tja dat is nou eenmaal al jaren de spelopvatting.
HR
Verratti zou echt een grote worden. Ik neem aan dat hij erbij is op 15 augustus als Jong Oranje in Leeuwarden tegen Italië u-21 oefent. Dan kunnen we hem allemaal in het echt bewonderen.
HR
HR

AFCA 428 schreef:

Juventus is de uitzondering op de regel inderdaad, daar ben ik het mee eens. Maar als je het over het grote geheel bekijkt is het vaak verschrikkelijk om naar te kijken.
Napoli is trouwens ook een uitzondering naar mijn mening.

Het is trouwens niet alleen de verering van verdedigend ingestelde spelers welke hoogtij viert in Italie. Tegenwoordig is er over het algemeen meer belangstelling voor controleurs dan vroeger. Waar men vroeger altijd hoog opgaf over de spits, kijken tegenwoordig veel mensen vol bewondering naar een controleur. Dat vind ik jammer.
HR
Als je de Italiaanse media een beetje volgt weet je dat ze voor maar twee soorten spelers belangstelling hebben: de spitsen (Cavani, Ibra, Di Natale) en de trequartisti, een positie die in Nederland vrij onbekend is maar eigenlijk letterlijk 'driekwart-speler' betekent. Achter en om de spits heen dus. Daar wordt voortdurend, bijna op een misselijke manier van opgegeven. Terwijl dat juist eigenlijk de dood in de pot is, want als je als ploeg ook alleen van die gasten iets verwacht zul je nooit proactief voetbal spelen.

En Napoli een uitzondering?

Eerst even over hoe Napoli daadwerkelijk speelt: 3-4-3 met twee superbacks aan de zijkanten en een controlerend centrum en dan daarvoor twee snelle pingelaars met een spits erbij. Hoe komen mensen er toch bij dat Napoli een heel ander soort voetbal zou spelen? Palermo speelt zo, Bologna speelt zo, Juve speelt vaak zo (hoewel die in Pirlo een regisseur hebben zoals een andere ploeg en die doen daarom ook niet eens moeite dat te kopiëren) en Gasperini speelt ook altijd zo met zijn ploegen (maar faalde zeer hard bij Inter omdat het geen tijd werd gegund. Bij Genoa is het aardig succesvol geweest een aantal jaren).

Dan over het voetbal in Italië zelf. Ga maar eens na hoewel prijzen er door de jaren heen door Italiaanse ploegen en landenteams in de wacht zijn gesleept en de manier waarop.

Als je klaar bent met tellen hoor ik het wel een keer.

Zonder gekheid: het vergt tijd, tijd en tijd. En economisch zit het nu tegen en dat ziet men in Italië ook echt in, met allemaal private eigenaren, die weliswaar rijk zijn maar ook Fininvest (Milan), de oliemaatschappij van de familie Moratti (Inter) en Fiat (Juve) zijn gewoon bedrijven die het moeilijk hebben en die dag in dag uit moeten inspelen op de economische tijden.

Het is een prima ontwikkeling dat al die dure jongens - salarissen van 12 mln per jaar (Zlatan) of 6 mln (Thiago Silva) zijn gewoon belachelijk in deze tijd - opsodemieteren en de jonge jongens meer en meer hun kansen krijgen.

Het probleem is niet zozeer de spelopvatting, maar wel het idee dat ervan uitgaat. Vroeger stonden Italiaanse ploegen op het veld met maar één woord in hun kop: winnen. Nu is het angstig tegenhouden geworden met de hoop op een ingeving van zo'n wonderkind voorin. Omdat er namelijk wel degelijk door veel mensen, die niet eindverantwoordelijk zijn, een aanvallender voetbal gewenst wordt. Dus ontbreken er echt meedogenloze verdedigers, terwijl de eindverantwoordelijken al vrij snel aan de kant worden geschoven als de resultaten tegenvallen. Daar moet iets aan gebeuren. Het niet durven te verliezen moet weer omslaan naar durven te winnen.

Of daarin een kentering zichtbaar is, laat ik in het midden. Ik zie pas een paar jaar lang elk weekeinde meerdere wedstrijden live en de wereld is onnoemelijk opportunistisch, maar er zijn wel mogelijkheden.

En wat betreft Milan (dit is tenslotte het Milan-topic, niet waar?): die spelers komen wel weer. Pato is in voorbereiding op de Spelen, Cassano, Nocerino en Montolivo hebben nog vakantie en ergens in augustus zullen er wel weer low cost een aantal spelers van naam worden gehaald.

Alessandro Matri lijkt een flinke kanshebber. 12 miljoen moet hij kosten. Ik persoonlijk zou het er niet mee oneens zijn.
HR
HR

Vermeers
Vedette

Droomaankoop: -
Reg.: 2 februari 2008

Kaka terug naar Milan zou wel prachtig zijn. Wat was dat een mooie voetballer in dat shirt. Jammer dat hij het bij Real niet waar heeft gemaakt. Gewoon oud worden bij Milan, dat had hij eigenlijk al vanaf dag 1 moeten doen.
HR
HR

Vermeers schreef:

Kaka terug naar Milan zou wel prachtig zijn. Wat was dat een mooie voetballer in dat shirt. Jammer dat hij het bij Real niet waar heeft gemaakt. Gewoon oud worden bij Milan, dat had hij eigenlijk al vanaf dag 1 moeten doen.
HR
Zou schitterend zijn ja. Ik weet zeker dat het weer goed kan komen. Pato-Kakà is dan bovendien weer hersteld. Dan mis je Ibra geen seconde!
HR
HR

robinajax
Idool

Vak: 428
Reg.: 15 september 2006

J.Ullrich schreef:

(...)

Zou schitterend zijn ja. Ik weet zeker dat het weer goed kan komen. Pato-Kakà is dan bovendien weer hersteld. Dan mis je Ibra geen seconde!
HR
Bovendien moet een speler als Kakà gewoon wekelijks spelen vind ik!
HR
HR

wd
Vedette

Uit: -
Vak: 426
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 4 december 2001

Mocht Kaka interesse hebben om te spelen op het WK 2014 dan moet hij wel naar een club waar hij wekelijks aan spelen toe komt en uit kan (gaan) blinken. Mocht je als basisspeler op WK 2014 starten en je wordt wereldkampioen, dan ben je voor eeuwig een legende in Brazilië.
HR
HR

het allerlaatste schaap Rode kaart: waarschuwing
Icoon

Vak: -
Reg.: 3 november 2002

Kaka is allang over zijn top heen. Heeft 1 à 2 jaar leuk gespeeld, maar daarna was het niet veel meer. De Braziliaanse van der vaart.
HR
HR

het allerlaatste schaap schreef:

Kaka is allang over zijn top heen. Heeft 1 à 2 jaar leuk gespeeld, maar daarna was het niet veel meer. De Braziliaanse van der vaart.
HR
Niet mee eens. Kaká is een bepaald type speler. Die moet ruimte voor zich hebben om rushes te maken. Anders is hij niet meer dan een verdienstelijke teamspeler. Bij Real zie je telkens als hij mag meedoen dat hij wel wat brengt. Gold ook voor Van der Vaart trouwens, gek genoeg.

Kaká heeft weliswaar na het seizoen 2006/2007 niet meer zulke fantastische pieken gekend, maar dat lag niet alleen aan hem. Ik zou hem graag nog zien spelen in Italië, als absolute koning van het team.
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

het allerlaatste schaap schreef:

HR
Haha zijn er ook topics die je niet relateert aan je afkeer van Rafael van der Vaart?
HR
HR
Mooi weddenschap tussen het jonge supertalent Stephan El-Shaarawy en Massimo Ambrosini, de aanvoerder en nestor van Milan. Als El-Shaarawy er 7 scoort vóór kerstmis (dus 30 januari telt niet mee) betaalt Ambro zijn vakantie, terwijl als hij er niet in slaagt 15 keer te scoren in het hele seizoen (ik weet helaas niet of alleen de Serie A telt, dat zal wel niet) knipt Ambro de hanenkam van de Italo-Egyptenaar eraf.
HRHR
HR
Na die 1-5 nederlaag tegen Real Madrid was Adriano Galliani echt woedend.

"Ik ben pisnijdig zoals een hyena, Allegri wisselde maar alsof het een plaatselijk oefenwedstrijdje was. We zijn in the States hier, iedereen kijkt mee, de hele wereld. Zo'n afgang is verschrikkelijk."

Ze schijnen even met de koppen tegen elkaar te hebben gestaan, Galliani en Allegri, waarbij de trainer geen mogelijkheid had tot weerwoord. B)

Wat een man, die Uncle Fester van ons. Vorig seizoen was Berlusconi nog pislink op Allegri, vanwege de provinciaalse speelstijl. Ben benieuwd of er nu echt iets gaat veranderen.

Overigens geen paniek, Milan heeft een aardig team staan. De oefenwedstrijden tegen Schalke en Chelsea (allebei met 1-0 gewonnen, beide treffers door Urby Emanuelson zoals men weet) zagen er prima uit.

De officiële doelstelling is trouwens bij de eerste drie eindigen in de competitie en de kwartfinale van de CL halen. Is niets mis mee, mits het maar met een duidelijke filosofie gebeurt en niet na lukraak wat aankopen doen en met kunst- en vliegwerk de resultaten veilig stellen.

Milan blijft een club van winnaars, niemand pikt dat langer. Vorig seizoen genoten van vier keer heel goed vechtend en strijdend op de been blijven tegen Barcelona, maar we moeten zelf weer meer de dienst uitmaken. Ik begrijp ook wel dat dit Milan niet zomaar iedereen van de mat tikt, maar het spelersmateriaal voor een meer pro-actieve benadering is er wel.

De aanwinst Zapata stemt me ook tot tevredenheid. Niet eens meer aan gedacht, maar lijkt me een heel goed alternatief voor bijvoorbeeld Ogbonna (die zal wel gewoon bij Torino blijven) als opvolger van Thiago Silva.
HR
HR

Madridista
Idool

Reg.: 17 januari 2008

Ach, veel drukte om niks, het is een oefenwedstrijd, de naam zegt het al. De uitslag van zoiets zegt mij (ondanks dat ik voor Madrid ben) helemaal niets.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Reg.: 14 augustus 2001

Madridista schreef:

Ach, veel drukte om niks, het is een oefenwedstrijd, de naam zegt het al. De uitslag van zoiets zegt mij (ondanks dat ik voor Madrid ben) helemaal niets.
HR
Nou..... Als het een potje was geweest op het sportcomplex van Zusterhuisterveen, dan had je een punt. Maar hier ging het om een wedstrijd in de states, waar mln Italo's en Hispano's wonen. Dit is iets meer als een oefenwedstrijd, deze uitslag dreunt nog wel even na. AC en Real zijn de 2 clubs met de grootste aanhang in de VS.

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 10 augustus 2012 10:53:45).]
HR
HR

Siempre Real schreef:

(...)

Nou..... Als het een potje was geweest op het sportcomplex van Zusterhuisterveen, dan had je een punt. Maar hier ging het om een wedstrijd in de states, waar mln Italo's en Hispano's wonen. Dit is iets meer als een oefenwedstrijd, deze uitslag dreunt nog wel even na. AC en Real zijn de 2 clubs met de grootste aanhang in de VS.
HR
Ik weet dat ze veel geld opbrengen, die protserige tours door de VS alsof het Basketbal-, film- en popsterren tegelijk zijn, maar ik vind het qua voorbereiding helemaal niks.

Zeker Italiaanse teams zijn gewoon gewend eerst dertig potjes (clubs als Parma en Siena hebben gewoon bijna elke dag een oefenwedstrijd) tegen amateurclubs in de provincie te spelen. En dan later op neutrale terreinen, ergens in de bergen, te oefenen tegen andere Serie A-clubs. Geen scheenbeschermers om, wel hartslagmeters, trainingsshirtjes zonder rugnummers en alleen gefilmd vanuit 1 standpunt door een verbaasde voorbijganger.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Reg.: 14 augustus 2001

J.Ullrich schreef:

(...)

Ik weet dat ze veel geld opbrengen, die protserige tours door de VS alsof het Basketbal-, film- en popsterren tegelijk zijn, maar ik vind het qua voorbereiding helemaal niks.

Zeker Italiaanse teams zijn gewoon gewend eerst dertig potjes (clubs als Parma en Siena hebben gewoon bijna elke dag een oefenwedstrijd) tegen amateurclubs in de provincie te spelen. En dan later op neutrale terreinen, ergens in de bergen, te oefenen tegen andere Serie A-clubs. Geen scheenbeschermers om, wel hartslagmeters, trainingsshirtjes zonder rugnummers en alleen gefilmd vanuit 1 standpunt door een verbaasde voorbijganger.
HR
Precies, dat bedoel ik. Deze wedstrijd in de VS is van een heel ander kaliber. DE verwachtingen zijn beduidend hoger. Ik ben het met je eens, funest als voorbereiding, niets waard behalve een paar mln euro...
HR
HR

Madridista
Idool

Reg.: 17 januari 2008

J.Ullrich schreef:

(...)

HR
En dan na zo'n goede voorbereiding toch zo dramatisch spelen? (ik bedoel Parma en Siena)

[Dit bericht is veranderd door Madridista (op 14 augustus 2012 16:15:18).]
HR
HR

Madridista schreef:

(...)

En dan na zo'n goede voorbereiding toch zo dramatisch spelen? (ik bedoel Parma en Siena)
HR
Haha, dat waren toevallig twee van de meest opvallend presterende ploegen afgelopen jaar. Parma dat tegen alle verwachtingen in het linkerrijtje haalde, Siena dat al ver vantevoren veilig was én de halve finale van de Coppa Italia haalde. Maar ook twee zeer gevaarlijke ploegjes om tegen te spelen. En dat in de zware en in de breedte ongelooflijk sterke Serie A ;)
HR
HR

Cacciatore
Idool

Reg.: 23 augustus 2009

Zo, Milan heeft nu ook winger Cassano geruild voor spits Pazzini. Dat zet de balans op aanvallers: Pato, Pazzini, El Shaawari en Robinho. Wat een fantastische voorhoede!
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 29 januari 2011

Cacciatore schreef:

Zo, Milan heeft nu ook winger Cassano geruild voor spits Pazzini. Dat zet de balans op aanvallers: Pato, Pazzini, El Shaawari en Robinho. Wat een fantastische voorhoede!
HR
Is dit sarcastisch of meen je dit echt? Serieuze vraag.
HR
HR
Winger Cassano? Haha, is goed kerel.

Maar het is wel een wat vreemde actie. Hoewel, niet als er nog een soort Kaká komt (Quagliarella zou ook kunnen, of Bojan, die ze nu ferm willen hebben). De aanval moet anders georganiseerd gaan worden. Boateng en Emanuelson achter Pazzini zou kunnen, Robinho wordt misschien wakker, Pato moet eindelijk blessurevrij blijven (als zelfs Van Persie en Robben dat is gelukt, tijdelijk dan toch). Pazzini had met name bij Sampdoria en in zijn eerste halfjaar Inter wel indrukwekkende cijfers. Vorig jaar was heel Inter een drama.

En Cassano, ik vind het op zich wel schitterend, weer zo'n grote naam die zowel voor Milan als Inter is uitgekomen. Iedereen wil de lach op zijn gezicht zien, maar bij Milan had hij al tijdenlang buikpijn. Vreemde zaak, maar zo kan ik er wel om lachen.

Wat ik alleen moeilijk kan begrijpen is dat Milan 7 miljoen heeft bijgelegd voor Pazzini, naast het afstaan van Cassano. Niet bepaald een 'operazione low cost'...
HR
HR

Cacciatore
Idool

Reg.: 23 augustus 2009

RodyTur10 schreef:

(...)

Is dit sarcastisch of meen je dit echt? Serieuze vraag.
HR
Nee tuurlijk niet joh, het is toch om treurig van te worden? Wat een armoe allemaal zeg, ooit een team met spelers als Kaka, Sheva en Seedorf...
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 29 januari 2011

Cacciatore schreef:

(...)

Nee tuurlijk niet joh, het is toch om treurig van te worden? Wat een armoe allemaal zeg, ooit een team met spelers als Kaka, Sheva en Seedorf...
HR
Oké, dan begrijpen we elkaar :) . Desalniettemin is het hele elftal gewoon bagger (topclub-onwaardig). De voorhoede lijkt me dan nog niet eens het grootste probleem mits Pato fit is.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Associazione Calcio Milan

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 17,5% dat Roda JC wint van SC Heerenveen. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Feyenoord-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!