Ajax Netwerk
dinsdag 29 juli 2014 - 02:32                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Associazione Calcio Milan

HR

Deze topic is open en bestaat uit 57 pagina's: « 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 57 »

HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 14 augustus 2001

Berlusconi bevestigd de verkoop van Thiago Silva en Ibrahimovic aan PSG: 65 mln.
Aldus La Gazzetta (volgens Marca)

MARCA
HR
HR

TheLegend
Vedette

Uit: Huizen
Droomaankoop: Paul Pogba
Reg.: 10 april 2011

Jammer, was toch onze grootste concurrent afgelopen seizoen. Aan de andere kant ben ik Berlusconi ook wel een beetje dankbaar natuurlijk ;)
HR
HR
HR
HR

AFCA 428
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

Kolere, wat een bedragen en wat een spelers. Met alle pech van de wereld loot je voor de Champions League Barcelona, Manchester City en PSG.
HR
HR

Widink
Moderator

Vak: -
Reg.: 11 april 2006

quote:HR
AFCA 428 schreef:

Kolere, wat een bedragen en wat een spelers. Met alle pech van de wereld loot je voor de Champions League Barcelona, Manchester City en PSG.
HR
Gelukkig pakt Pieters daar de balletje niet :)
HR
HR

AFCA 428
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

Pieters style:

#zo lekker 020 geloot tegen Barcelona, City en PSG. Wij zelf spelen tegen FC Valetta

HR
HR
Zonde dat Thiago Silva niet zal uitgroeien tot het grote Milan-boegbeeld. Ik betwijfel of er op deze manier echt iets gaat ontstaan bij PSG. Ik ben ook benieuwd wat Ancelotti hiermee kan.

Van de kant van Berlusconi is het begrijpelijk. Hij heeft weliswaar Milan inderdaad grootgemaakt, maar hij gaat niet zijn bedrijf aan het infuus leggen om gelijke tred te houden met de sjeiks. Milan kan ook helemaal geen grote transfers maken, de echte toplaag moet echt voor de eer naar Italië komen, anders houdt het op. Voor Italië zelf lijkt me dit op lange termijn gunstig te kunnen uitpakken. Jonge spelers die eerder doorstromen, talentjes die gescout worden.

Ik heb liever drie jaar zonder scudetto maar wél met een duidelijke, naar CL-niveau toegroeiende, stijgende lijn dan dat je op het tandvlees voor die titel gaat door nu de Pazzini's van deze wereld te halen.

Ogbonna als vervanger van T. Silva (vergelijkbaar type) en Destro als nieuwe spits (heel ander type dan Zlatan, wel eentje waar je meer kanten mee opkunt). Uiteraard moet in eerste instantie nu een fitte Pato opstaan. Die ging niet samen met Zlatan. Als Destro ook niet haalbaar is (zitten meer clubs achteraan), dan zou ik opteren voor het klaarstomen van Stephan El-Shaarawy, dat wordt serieus een grote. Jammer trouwens dat Balotelli ook wel niet haalbaar zal zijn.

Maar er zal sowieso nog kwaliteit bij moeten, vooral op de positie van linksback of rechtsback. Kolarov is zo'n speler die nu weer haalbaar is na het in Engeland niet te hebben gebracht.
HR
HR

het allerlaatste schaap Gele kaart: waarschuwing
Icoon

Reg.: 3 november 2002

J.Ullrich schreef:

Zonde dat Thiago Silva niet zal uitgroeien tot het grote Milan-boegbeeld. Ik betwijfel of er op deze manier echt iets gaat ontstaan bij PSG. Ik ben ook benieuwd wat Ancelotti hiermee kan.

Van de kant van Berlusconi is het begrijpelijk. Hij heeft weliswaar Milan inderdaad grootgemaakt, maar hij gaat niet zijn bedrijf aan het infuus leggen om gelijke tred te houden met de sjeiks. Milan kan ook helemaal geen grote transfers maken, de echte toplaag moet echt voor de eer naar Italië komen, anders houdt het op. Voor Italië zelf lijkt me dit op lange termijn gunstig te kunnen uitpakken. Jonge spelers die eerder doorstromen, talentjes die gescout worden.

Ik heb liever drie jaar zonder scudetto maar wél met een duidelijke, naar CL-niveau toegroeiende, stijgende lijn dan dat je op het tandvlees voor die titel gaat door nu de Pazzini's van deze wereld te halen.

Ogbonna als vervanger van T. Silva (vergelijkbaar type) en Destro als nieuwe spits (heel ander type dan Zlatan, wel eentje waar je meer kanten mee opkunt). Uiteraard moet in eerste instantie nu een fitte Pato opstaan. Die ging niet samen met Zlatan. Als Destro ook niet haalbaar is (zitten meer clubs achteraan), dan zou ik opteren voor het klaarstomen van Stephan El-Shaarawy, dat wordt serieus een grote. Jammer trouwens dat Balotelli ook wel niet haalbaar zal zijn.

Maar er zal sowieso nog kwaliteit bij moeten, vooral op de positie van linksback of rechtsback. Kolarov is zo'n speler die nu weer haalbaar is na het in Engeland niet te hebben gebracht.
HR
We moeten niet net doen alsof Milan arm is. Ze hebben gewoon nog steeds een begroting die 4 x zo hoog ligt als die van Ajax en zitten nog steeds in de top-10 met een begroting van boven de 200miljoen. Bovendien dicht de miljardair Berlusconi daar nog altijd begrotingen.

Is echter niet te vergelijken met de rijkdom van de sjeiks. Bij de komst van de sjeiks steekt Milan bleek af. De geldstroom is daar oneindig groot door de olie. Zo'n sjeik verdient daar 3 of 4 miljard euro per jaar zakgeld die hij in spelers kan stoppen. Echter zijn er maar een paar clubs door sjeiks en oliebaronnen overgenomen, dus valt het tot nu toe wel mee. Er zullen er nog wel meer volgen, en dan heeft Milan een klein probleempje en kan het niet meer mee met de Europese top. Maar dat is bij Ajax ook gebeurd, dujsa waarom Milan niet.

Overigens is het op den duur voor Milan en ook Ajax niet meer te houden: ook Ajax moet verkocht worden aan een sjeik om mee te kunnen doen met de Europese top. We willen hier ook weer gloriejaren meemaken zoals in 95. De kans is al bijzonder klein om mee te kunnen doen met clubs als Milan en Inter, en nu door de komst van de sjeiks is het onmogelijk.

Er zal een moment komen dat heel Europa is overgenomen door de oliebaronnen en sjeiks. Dit is slechts het begin. Tenzij de uefa regels instelt, maar die ruiken alleen maar geld.
HR
HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 20 augustus 2000

Dag AC wordt niets zonder deze 2
HR
HR

het allerlaatste schaap schreef:

(...)

We moeten niet net doen alsof Milan arm is. Ze hebben gewoon nog steeds een begroting die 4 x zo hoog ligt als die van Ajax en zitten nog steeds in de top-10 met een begroting van boven de 200miljoen. Bovendien dicht de miljardair Berlusconi daar nog altijd begrotingen.

Is echter niet te vergelijken met de rijkdom van de sjeiks. Bij de komst van de sjeiks steekt Milan bleek af. De geldstroom is daar oneindig groot door de olie. Zo'n sjeik verdient daar 3 of 4 miljard euro per jaar zakgeld die hij in spelers kan stoppen. Echter zijn er maar een paar clubs door sjeiks en oliebaronnen overgenomen, dus valt het tot nu toe wel mee. Er zullen er nog wel meer volgen, en dan heeft Milan een klein probleempje en kan het niet meer mee met de Europese top. Maar dat is bij Ajax ook gebeurd, dujsa waarom Milan niet.

Overigens is het op den duur voor Milan en ook Ajax niet meer te houden: ook Ajax moet verkocht worden aan een sjeik om mee te kunnen doen met de Europese top. We willen hier ook weer gloriejaren meemaken zoals in 95. De kans is al bijzonder klein om mee te kunnen doen met clubs als Milan en Inter, en nu door de komst van de sjeiks is het onmogelijk.

Er zal een moment komen dat heel Europa is overgenomen door de oliebaronnen en sjeiks. Dit is slechts het begin. Tenzij de uefa regels instelt, maar die ruiken alleen maar geld.
HR
Milan is inderdaad verre van arm, maar je geeft zelf het probleem al aan: de bovenste categorie heeft nu geld als water. Daar reken ik nog steeds ook Barcelona en Madrid toe, waar men ook van een crisis nog helemaal niets wil weten. En die clubs zitten qua schulden nog dieper dan Milan. Milan, waar Berlusconi absoluut niet de begrotingen dicht. Dan zou zijn geld allang verdampt zijn.

Je hebt te maken met zoveel posten dat spelerstransfers als eerste aan de beurt zijn als er bezuinigd moet worden. Milan wil nu sinds een paar jaar echt gezond worden, net als Inter en Juventus. Juventus heeft alleen net een hele goede nieuwe sponsordeal gesloten met Jeep, geld dat rechtstreeks omgezet wordt in het sportieve kapitaal.

Milan kan zich nu helemaal niet meer zo'n ratrace veroorloven en ik ben op zich blij dat ze Zlatan laten gaan. Van zijn spel werd je ook vaak niet vrolijk, die nonchalance. Hij heeft ook veel wedstrijden gewoon laten lopen, moedeloos wordt je daarvan. Silva is een ander verhaal. Dat moest de nieuwe kurk worden waarop de ploeg nog jaren zou kunnen drijven. Vergeet niet dat deze zomer àlle ouwe vedetten weg zijn gegaan, op Ambrosini en Abbiati na. Maar de kleedkamer, dat was Gattuso, Seedorf, Nesta, daarvoor ook Pirlo, in minder mate Zambrotta, Van Bommel; allemaal weg.

Ik zie het sportief nu somber in, maar verheug me wel op de verversing die er nu moet komen. Hoop op meer Italiaanse spelers. Montolivo is een goede zaak.

Overigens ben ik het helemaal met jou eens als je stelt dat het goed is, deze vernieuwing in de top die PSG met zich meebrengt. Ik ben ook maar wat blij dat het PSG is dat onze twee sterren wegkoopt, veel liever dan Barcelona of Madrid of zo'n omhooggevallen Engelse ploeg zonder historie. Parijs verdient een absolute topclub.
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Reg.: 25 november 2005

J.Ullrich schreef:
Overigens ben ik het helemaal met jou eens als je stelt dat het goed is, deze vernieuwing in de top die PSG met zich meebrengt. Ik ben ook maar wat blij dat het PSG is dat onze twee sterren wegkoopt, veel liever dan Barcelona of Madrid of zo'n omhooggevallen Engelse ploeg zonder historie. Parijs verdient een absolute topclub.
HR
Ik heb een beetje het tegenovergestelde. Ondanks al het aanwezige potentieel in Parijs is het PSG jarenlang niet gelukt om ook maar meer dan een middenmoter te worden. Nu vallen ze met hun neus in de boter, zonder ooit iets van fatsoenlijk beleid neer te hebben hoeven zetten.
HR
HR

Icoon

J.Ullrich schreef:

(...)

Milan is inderdaad verre van arm, maar je geeft zelf het probleem al aan: de bovenste categorie heeft nu geld als water. Daar reken ik nog steeds ook Barcelona en Madrid toe, waar men ook van een crisis nog helemaal niets wil weten. En die clubs zitten qua schulden nog dieper dan Milan. Milan, waar Berlusconi absoluut niet de begrotingen dicht. Dan zou zijn geld allang verdampt zijn.

Je hebt te maken met zoveel posten dat spelerstransfers als eerste aan de beurt zijn als er bezuinigd moet worden. Milan wil nu sinds een paar jaar echt gezond worden, net als Inter en Juventus. Juventus heeft alleen net een hele goede nieuwe sponsordeal gesloten met Jeep, geld dat rechtstreeks omgezet wordt in het sportieve kapitaal.

Milan kan zich nu helemaal niet meer zo'n ratrace veroorloven en ik ben op zich blij dat ze Zlatan laten gaan. Van zijn spel werd je ook vaak niet vrolijk, die nonchalance. Hij heeft ook veel wedstrijden gewoon laten lopen, moedeloos wordt je daarvan. Silva is een ander verhaal. Dat moest de nieuwe kurk worden waarop de ploeg nog jaren zou kunnen drijven. Vergeet niet dat deze zomer àlle ouwe vedetten weg zijn gegaan, op Ambrosini en Abbiati na. Maar de kleedkamer, dat was Gattuso, Seedorf, Nesta, daarvoor ook Pirlo, in minder mate Zambrotta, Van Bommel; allemaal weg.

Ik zie het sportief nu somber in, maar verheug me wel op de verversing die er nu moet komen. Hoop op meer Italiaanse spelers. Montolivo is een goede zaak.

HR
Inderdaad. Parijs is de mooiste en grootste stad van Europa. Daar hoort een topclub met de historie en prijzenkast van pakweg Barcelona te staan.

Maarja, Anzhi is de rijkste club van Europa, dus het zou best eens kunnen dat zo'n lelijk en nietig stadje over tien jaar de belangrijkste club van Europa is.

Geld ruikt niet naar romantiek.
HR
HR

Erik Lamela
Vedette

Uit: Nijmegen
Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 17 oktober 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 juli 2012 om 22:55:04.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: gandalf_de_witte@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Helemaal eens. Overigens zouden clubs uit grote steden en havensteden wat meer werk mogen maken van de jeugdopleiding. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de beste jeugd de jochies met de meest sublieme baltechniek in de suburbs van dit soort steden zitten. Als ik technisch directeur van een grote club zou zijn zou ik per direct een leger scouts naar steden als Parijs, Marseille, Antwerpen enzovoort enzovoort enzovoort sturen. Scouten op het laagste niveau. Helemaal de mediterrane steden. Makkelijk toegang tot het noord-afrikaanse continent.
Kom je volgens mij de grootste parels tegen. Vorm je die om tot fatsoenlijke spelers worden het uithangborden van je club.

[Dit bericht is veranderd door Erik Lamela (op 17 juli 2012 22:56:45).]
HRHR
HR

Icoon

Ik denk overigens dat als de uefa de fairplay-regels doorvoert, waarbij clubs de aankoop van spelers moeten dekken met eigen omzet, dat sjeiks en andere oliebaronnen zich weer terug gaan trekken. Wat we dan zullen aanschouwen zijn grote spelers die worden weggekocht door clubs in Qatar, Rusland en China. Er zullen daar hoogwaardige competities ontstaan. Het geld van sjeiks moet ergens aan besteed worden, en als zij het niet kunnen besteden aan clubs in Europa, zullen ze gewoon een eigen hoogwaardige. Waarom zou je bovendien 1000 kilometer verderop naar een dierentuin gaan als je een eigen dierentuin in je eigen tuin kunt bouwen?

Mensen die zeggen dat spelers als messi absoluut niet naar een competitie in qatar of china zullen gaan begrijpen de kracht van geld niet. Een club als Barcelona biedt messi nu een salaris van 14 miljoen, een club in qatar kan 18 miloen bieden. Dat is voor messi nog geen reden er naartoe te gaan. Maar als er straks bedragen van 25 miljoen gaan worden geboden en meer en meer spelers als eto'o wegtrekken, is het andere koek.

Qatar zal over tien jaar het middelpunt van de wereld zijn. Tijdens het wk zullen kunstmatige wolken gemaakt worden. Iedereen zal naar Qatar willen trekken zoals iedereen naar New York wilde aan het begin van de 20ste eeuw. Qatar en dubai zullen het mooiste stukje aarde worden dat er ooit is geweest. Moet je nagaan wat voor gebouwen er nu al worden gebouwd: er zijn plannen voor hele steden onder de zee. Laat staan wat er over 50 jaar te zien zal zijn. wat zou een speler als messi in het verarmde europa moeten als hij ook naar een stukje wereld kan waar ze drie keer zo technologisch geavanceerd zijn.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Ja, of Manchester City en PSG krijgen een shirtsponsor die 150 miljoen per jaar betaalt. Laat de eigenaar vervolgens de winst in eigen zak schuiven en dat geld dat niet besteed wordt aan transfers komt via die weg als winst over aandelen terug in de zakken van de eigenaren. Minus belastingen uiteraard, maar dat moeten ze er dan voor over hebben.
HR
HR

Aad te Laat
International

Uit: Wageningen
Vak: 102
Reg.: 5 augustus 2002

Overigens wel grappig dat Ibrahimovic en Maxwell wéér in dezelfde ploeg spelen.
HR
HR
Zometeen tegen Inter en Juve (allebei 45 min.) om de Trofeo TIM. Inter heeft net met 1-0 gewonnen van Juve. Leuk om alle nieuwe spelers alvast eens te zien. Kijken of bij Milan jongens als Vaoti en Ganz wat speeltijd krijge.

IL TABELLINO
JUVENTUS-MILAN 0-0
Juventus (3-5-2): Storari; Masi, Lucio, Caceres; Pepe, Vidal, Padoin, Asamoah, Ziegler; Boakye, Vucinic. A disp.: Leali, Branescu, Untersee, Citti, Rugani, Bouy, Lichtsteiner, Schiavone, Gabriel, Marrone, De Ceglie, Quagliarella, Matri. All.: Conte
Milan (4-3-1-2): Amelia; De Sciglio, Bonera, Yepes, Taiwo; Traorè, Ambrosini, Emanuelson; Boateng; El Shaarawy, Robinho. A disp.: Narduzzo, Pazzagli, Acerbi, Mesbah, Albertazzi, Iotti, Antonini, Cristante, Valoti, Carmona, Ganz, Prosenick. All.: Allegri
Arbitro: Guida
Marcatori:
Ammoniti:
Espulsi
HR
HR

TheLegend
Vedette

Uit: Huizen
Droomaankoop: Paul Pogba
Reg.: 10 april 2011

J.Ullrich schreef:

Zometeen tegen Inter en Juve (allebei 45 min.) om de Trofeo TIM. Inter heeft net met 1-0 gewonnen van Juve. Leuk om alle nieuwe spelers alvast eens te zien. Kijken of bij Milan jongens als Vaoti en Ganz wat speeltijd krijge.

IL TABELLINO
JUVENTUS-MILAN 0-0
Juventus (3-5-2): Storari; Masi, Lucio, Caceres; Pepe, Vidal, Padoin, Asamoah, Ziegler; Boakye, Vucinic. A disp.: Leali, Branescu, Untersee, Citti, Rugani, Bouy, Lichtsteiner, Schiavone, Gabriel, Marrone, De Ceglie, Quagliarella, Matri. All.: Conte
Milan (4-3-1-2): Amelia; De Sciglio, Bonera, Yepes, Taiwo; Traorè, Ambrosini, Emanuelson; Boateng; El Shaarawy, Robinho. A disp.: Narduzzo, Pazzagli, Acerbi, Mesbah, Albertazzi, Iotti, Antonini, Cristante, Valoti, Carmona, Ganz, Prosenick. All.: Allegri
Marcatori:
Ammoniti:
Espulsi
HR
Hoe laat en waar?
HR
HR
JUVENTUS-MILAN IN TEMPO REALE

46' - Finisce anche il secondo match: la Juve batte il Milan per 1-0
30' - JUVE IN VANTAGGIO SU RIGORE! Traorè atterra in area Vucinic che, dal dischetto, spiazza Amelia.
15' - Vucinic serve in profondità Padoin con un pregevole tocco sotto: il sinistro dell'ex atalantino è però debole e impreciso.
14' - Buona occasione per El Shaarawy, che però calcia male (al volo) di sinistro: palla a lato.
1' - Si riparte, comincia Juve-Milan!

IL TABELLINO
JUVENTUS-MILAN 1-0
Juventus (3-5-2): Storari (26' Leali); Masi, Lucio, Caceres (46' Lichtsteiner); Pepe (38' Untersee), Vidal (26' Pazienza), Padoin, Asamoah, Ziegler; Boakye, Vucinic (44' Matri). A disp.: Branescu, Citti, Rugani, Bouy, Schiavone, Gabriel, Marrone, De Ceglie, Quagliarella. All.: Conte
Marcatori: 31' rig. Vucinic (J)
Ammoniti: Robinho (M); Pepe (J)
Espulsi: -

Weinig hoogstaand, wat een dramatisch veld ook haha. Schitterend dit soort potjes. Maar die nieuwe Afrikaan (Traoré, die ook bij Nantes op de bank zat) kan er zo op het oog niet veel van. Emanuelson ook niet groots vandaag.

Zometeen tegen Inter.
HR
HR
INTER-MILAN IN TEMPO REALE

45' - Finisce qui! L'Inter batte il Milan per 2-1 e si aggiudica il Trofeo Tim
34' - VANTAGGIO DELL'INTER! Palacio brucia Acerbi in velocità e sotto porta, di destro, non sbaglia.
25' - PAREGGIO DELL'INTER! Cross da destra di Palacio, Guarin si inserisce puntuale e di testa infila Pazzagli.
16' - GOL DEL MILAN! El Shaarawy, dopo una sponda di testa di Boateng, anticipa Chivu e batte di destro Belec.
3' - Destro di Boateng da fuori area, Belec si salva in angolo
1' - Comincia il derby, ultima gara del Trofeo Tim!

IL TABELLINO
INTER-MILAN 2-1
Inter (4-2-3-1): Belec; M'Baye (20' Jonathan), Silvestre, Chivu, Nagatomo (38' Bianchetti); Zanetti, Guarin, Cambiasso; Coutinho (43' Pasa); Palacio (43' Benassi), Milito (28' Longo). A disp.: Castellazzi, Ranocchia, Y. Del Piero, Forte. All.: Stramaccioni
Milan (4-3-1-2): Amelia (20' Pazzagli); Antonini, Albertazzi (43' Iotti), Acerbi, Mesbah; Traorè (40' Prosenick), Valoti, Cristante; Boateng (20' Carmona); El Shaarawy (32' Emanuelson), Ganz. A disp.: Narduzzo, Bonera, De Sciglio, Taiwo, Ambrosini, Robinho. All.: Allegri
Arbitro: Russo
Marcatori: 16' El Shaarawy (M); 25' Guarin (I); 34' Palacio (I)
Ammoniti: -
Espulsi: -

Tsja...
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 29 januari 2011

Inter en AC Milan gaan wel keihard in kwaliteit onderuit, niet dan? Italië lijkt niet meer te kunnen aanhaken bij Spanje, Engeland en zelfs Duitsland. Het geld is op en de jeugdopleidingen zijn vrij dramatisch. De algemene kijk op voetbal en de werkwijze van de clubs in Italië verslechtert de situatie alleen maar meer (omgang met trainers, jeugdspelers etc.). Revolutie is nodig anders is het dag met je handje voor de Italiaanse topclubs.
HR
HR

pmarty
Veelbelovend talent

Uit: Hoorn
Droomaankoop: John van Beukering
Reg.: 21 maart 2003

Ja, en toch finale gehaald van het EK... :denk
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 29 januari 2011

pmarty schreef:

HR
Het is natuurlijk niet zo dat er geen enkele goede speler meer in Italië rondloopt, maar de beste spelers tijdens het EK: Buffon, Chiellini, De Rossi, Pirlo, Cassano, Balotelli, Di Natale etc. worden op een enkeling na al een dagje ouder en daarachter komt er toch niet zo gek veel talent aan, zover ik dat kan beoordelen. Het is niet meteen dat de EK-selectie van de Italianen het potentieel herbergt van Spanje of Duitsland. Het was vooral een goed team met een sterke coach en een uitblinkende Pirlo, waar iedereen zich aan kon optrekken.

Maar waar het vooral omgaat is het niveau van de topclubs in Italië: AC Milan, Internazionale, Juventus, Roma, Lazio, Napoli, Udinese etc. En hoewel de subtoppers in Italië aardig bezig zijn zie ik een groot kwaliteitsverlies bij met name de clubs uit Milaan en Rome. In de jaren '90 stond de Serie A nog te boek als de sterkste competitie ter wereld, inmiddels lopen ze achter op Spanje, Engeland en Duitsland. Vanwege geldproblemen en zwakke jeugdopleidingen lopen Frankrijk, Rusland en Nederland ook in op hen.

PS: als je de opstellingen ziet van AC Milan, dan is dat wel om te janken.
HR
HR

wd
Vedette

Uit: -
Vak: 426
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 4 december 2001

pmarty schreef:

HR
Lekker zwart witte beredenering. Die clubs missen nu gewoon de boot.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Reg.: 14 augustus 2001

pmarty schreef:

HR
Met beduidend meer geluk dan wijsheid. Als Kroatië en Spanje het op een akkoordje gooien, spreken we niet eens meer over Italië hier!
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 57 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Associazione Calcio Milan

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 59,6% dat PEC Zwolle wint van FC Utrecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!