Ajax Netwerk
woensdag 22 oktober 2014 - 09:58                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Associazione Calcio Milan

HR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 58 »

HR

Kluivert_beste_9_ooit Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Vak: -
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

quote:HR
Y0rn. schreef:

(...)

Wie bewerken er het meest? Juist ja, de Barca-spelers. Man, wanneer krijgt er eens zo'n gast een kaart als hij weer loopt te schreeuwen om rood.
HR
Idd. Maar gaat nog wel een aantal lichtjaren duren. Wees gerust.
HR
HR

wd
Vedette

Uit: -
Vak: 426
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 4 december 2001

Haha, mooie rentree Pato.
HR
HR

Villas-Boas
Legende

Uit: Oostvoorne
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

Die gozer kunnen ze ook beter afschrijven wat een aanfluiting, het hele milan van nu is niet geweldig.
HR
HR

0634
Legende

Droomaankoop: -
Reg.: 2 januari 2006

Villas-Boas schreef:

Die gozer kunnen ze ook beter afschrijven wat een aanfluiting, het hele milan van nu is niet geweldig.
HR
Nee, dat klopt wel. Zlatan zit totaal niet in de wedstrijd en dan blijft er niet zoveel over. Robinho is chronisch overschat, Pato is niet aan zijn beste periode bezig en komt net terug. Verder heel veel degelijkheid, maar weinig vernuft eigenlijk. Overigens een grote fout van Mexes bij die eerste penalty zeg, die liep daar te schutteren zeg. Milan in de tweede helft machteloos.
HR
HR

AFC_Orange
Icoon

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Virgil Van Dijk
Reg.: 20 april 2006

Als je het zo ziet zou je toch denken dat ze met de (in Nederland bekritiseerde) vBommel meer controle over het middenveld en over de wedstrijd zouden hebben. Tenminste dat was in de heenwedstrijd wel zo.

Nu was die niet fit, maar ook jammer dat Urby niet eens mocht invallen. Heeft het ook tegen de goede ploegen prima gedaan de laatste tijd.
HR
HR

Grazie Roma
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 412
Reg.: 11 juni 2003

AFC_Orange schreef:

Als je het zo ziet zou je toch denken dat ze met de (in Nederland bekritiseerde) vBommel meer controle over het middenveld en over de wedstrijd zouden hebben. Tenminste dat was in de heenwedstrijd wel zo.

HR
Die was in de heenwedstrijd geschorst
HR
HR
Milan met opgeheven hoofd eruit. Punt.
HR
HR

MaGiCa
Moderator

Uit: Leeuwarden
Droomaankoop: Diego Buonanotte
Reg.: 10 april 2005

J.Ullrich schreef:

HR
Jammer maar zeker niet onverdienstelijk als je naar de twee wedstrijden kijkt.
Zullen toch zeker met een goed gevoel de competitie weer in gaan.
HR
HR

Cacciatore
Idool

Reg.: 23 augustus 2009

Dit Milan is een grap. Zolang ze niet eens echte voetballers kopen zullen ze nimmer meer de CL winnen. Jammer dat Zlatan niet meedeed gisteren.
HR
HR

0634
Legende

J.Ullrich schreef:

HR
Zeker. Van Barca kan iedereen verliezen natuurlijk en Milan heeft het ze toch lastig gemaakt.

Toch valt het gebrek aan vernuft bij Milan mij flink tegen. Wat dat betreft hadden ze Pirlo nog goed kunnen gebruiken. Het is allemaal heel degelijk en fysiek, maar die lekkere steekbal zit er niet in.
HR
HR

Van de film
Legende

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 30 november 2003

Seedorf is de enige die mee kan in het spelletje en dat vernuft heeft. Bij ibrahimovic was weer duidelijk te zien waarom hij niet geslaagd is bij barca. Te weinig functionele techniek en een te trage handelingssnelheid.
HR
HR

0634
Legende

Inderdaad. Wat dat betreft was die opmerking van JC dat hij voor een goede speler een slechte techniek heeft en omgekeerd wel echt weer spot on hoor.
HR
HR

Van de film schreef:

Seedorf is de enige die mee kan in het spelletje en dat vernuft heeft. Bij ibrahimovic was weer duidelijk te zien waarom hij niet geslaagd is bij barca. Te weinig functionele techniek en een te trage handelingssnelheid.
HR
Waar. Zlatan heeft daarbij veel te veel ruimte om zich heen nodig, geeft bijna elke bal verkeerd af (als hij hem al eens afgeeft). Maar hij maakt je in de Serie A wel kampioen met zijn acties uit het niets.

Ik dacht dat Aquilani weleens geweldig zou kunnen worden. Ik zag op papier al helemaal voor me dat de 'ruil' Pirlo-Aquilani (Aqua werd natuurlijk van Liverpool gekocht ;) ) perfect zou uitpakken. Pirlo was uitgeblust bij Milan, speelde eigenlijk al sinds ik het op de voet volg (seizoen 2007/2008) weinig exceptionele potten, laat staan dat hij vaak functioneel van waarde was. Aquilani is zijn jongere versie, wel een stuk beweeglijker en dat had dit Milan met allemaal van die geblokte middenvelders precies nodig. Pirlo heeft juist bij Juve veel beweging om zich heen waardoor hij veel beter rendeert.

Aquilani deed het ook goed in het begin van het seizoen, raakte daarna geblesseerd en in de competitie staat het middenveld goed met in elk geval Nocerino (die Europees waanzinnig te kort komt qua accuratie in de passing), Van Bommel (die geblesseerd en daarvoor geschorst was) en Muntari (die niet op de CL-lijst werd gezet omdat men van hem niets verwachtte. Misschien was het toch beter geweest Nocerino weg te laten en Emanuelson op te stellen. Maar dat is achteraf.

En wie Milan beticht van te weinig vernuft en voetballend vermogen (wat helemaal juist is), moet er wel acht op slaan dat de sleutel wat dat betreft (ook qua samenwerking voorin met Zlatan) in handen lag van één klein mannetje: Antonio Cassano. Die speelde zijn beste drie maanden van zijn carrière misschien wel. Staat nog steeds in de top van het assists-klassement van de Serie A, met vijf stuks die hij in hele korte tijd (toen zo'n beetje een paar andere basisspelers nog ontbraken met blessures) bij elkaar had geschopt.

Hij maakte geen problemen, zowel binnen als buiten het veld functioneerde hij optimaal. En toen was daar ineens op de terugweg vanuit Rome dat bericht over zijn hart. Hij is er gelukkig wel op het EK weer bij, als er geen problemen meer optreden.

En Berlusconi heeft vorige week het presidentschap (is nu ook Presidente Onorario) hernomen en er zijn al vele namen opgedoken van spelers die hij wil halen. Hij is deze speelstijl spuugzat. Zlatan is natuurlijk geweldig, en Thiago Silva ook, maar alles wat daartussenin gebeurt is niet om vrolijk van te worden. Dat staat in schril contrast met de speelwijze die hij in 1986 voor ogen had en sindsdien een aantal keren is gerealiseerd (Sacchi, Ancelotti - Capello speelde meer catenaccio).

Dus dat de zaak wordt omgevormd is wel duidelijk. Sinds de schitterende overwinning op Sevilla in augustus 2007 (Supercup) heeft Milan in Europa alleen tegen Arsenal weten te imponeren een maandje geleden (maar ik had sterk het gevoel dat Arsenal gewoon waanzinnig zwak was).

Pijnlijk...

[Dit bericht is veranderd door J.Ullrich (op 4 april 2012 12:16:03).]
HRHR
HR

Van de film
Legende

Ah, milan gaat weer counteren met maffia-geld dus, ik kijk er al naar uit ;B .
HR
HR

Van de film schreef:

Ah, milan gaat weer counteren met maffia-geld dus, ik kijk er al naar uit ;B .
HR
Fininvest (de holding van Berlusconi) was en is en blijft de eigenaar van Milan. Alleen de man zelf heeft nu geen politieke verantwoordelijkheid meer en mag weer officieel de baas zijn B)

Maffia-geld is trouwens overal. Jij en ik hebben dat op dit moment ook in onze portemonnee zitten en op onze bank staan. Noord-Italië heeft net zoveel of net zo weinig link met de maffia als Nederland :B
HR
HR

Van de film
Legende

J.Ullrich schreef:

Fininvest (de holding van Berlusconi) was en is en blijft de eigenaar van Milan. Alleen de man zelf heeft nu geen politieke verantwoordelijkheid meer en mag weer officieel de baas zijn B)

Maffia-geld is trouwens overal. Jij en ik hebben dat op dit moment ook in onze portemonnee zitten en op onze bank staan. Noord-Italië heeft net zoveel of net zo weinig link met de maffia als Nederland :B
HR
Dat is een mooie dooddoener. Als ik al beschik over maffiageld dan heb ik daar geen weet van. Berlusconi zet het zo ongeveer in gang ;).
HR
HR

AFC_Orange
Icoon

Grazie Roma schreef:

(...)

Die was in de heenwedstrijd geschorst
HR
Dan denk ik vast aan de 4-0 tegen Arsenal. vBommel en Urby erg verdienstelijk gespeeld.
HR
HR

Bazza
Icoon

Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 20 januari 2002

Einde seizoen Pato
HR
HR

AFC_Orange
Icoon

Meer kansen Urby :B
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Bazza schreef:

Einde seizoen Pato
HR
Het zit hem ook écht niet mee. Hopelijk komt hij volgend seizoen weer in topvorm. En hopelijk gaat hij dan uit de schaduw treden van Zlatan Ibrahimovic.
HR
HR
Ik geef niet zoveel meer om Pato. Hij is op het punt aanbeland dat hij zijn opgebouwde krediet weer nieuw leven in moet gaan blazen. Dat zal hij zelf moeten doen. Bedankt voor die fantastische goal in Camp Nou, meteen het enige belangrijke wapenfeit van dit seizoen.

Belangrijker is dat Antonio Cassano vanmiddag terugkeert in de selectie. Wat een kerel is dat. Ik zit net het interview met hem terug te kijken (voor de liefhebbers: zestien minuten lang genieten.

Hij zegt: "trainers bezorgen mij allemaal problemen, die heb ik niet gemist. Maar de rest van het voetbal wel." "Als het er niet meer uit ziet wat ik doe, dan ga ik meteen naar huis. Ik voetbal niet voor het plezier, maar voor de prestaties."

Echt een koning, helemaal terug na vijf maanden afwezigheid. In negen wedstrijden (8 keer basis, 5 keer gewisseld) in de competitie speelde hij een gemiddeld krantencijfer van 6,55 bij elkaar (wat nog steeds een solide plek in de top-10 van het spelersklassement van de Rai betekent), twee doelpunten, vijf assists (ook daarmee nog steeds gedeeld tweede samen met Zlatan en Vucinic, achter Miccoli (7)).

Daar kan ik me compleet op verheugen, om dat mannetje opnieuw te zien spelen. Dan komt het echte Milan eindelijk weer tevoorschijn. B)
HR
HR
Rete! Ibra 1-0, makkelijk gegeven strafschop voor het vasthouden van Maxi Lopez door Nastasic.
HR
HR
En uiteindelijk na rust twee dodelijke counters om de oren, Jovetic en Amauri. Milan moet niet zeuren. Die strafschop was licht, Cassano heeft een prachtige rentree gemaakt en misschien is men nu eens wakker, de Serie A is weer de Serie A, je wint niet alles met twee vingers in de neus.
HR
HR

TheLegend
Vedette

Uit: Huizen
Droomaankoop: Paul Pogba
Reg.: 10 april 2011

Grazie Amauri :B Juve back at the top of the table! Is hij toch nog van waarde :D
HR
HR

TheLegend schreef:

Grazie Amauri :B Juve back at the top of the table! Is hij toch nog van waarde :D
HR
Hij werd ook helemaal gek. Was wel mooi om te zien :B.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Associazione Calcio Milan

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 17,8% dat FC Utrecht wint van PSV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Go Ahead Eagles:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!