Ajax Netwerk
vrijdag 31 oktober 2014 - 14:31                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Associazione Calcio Milan

HR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 58 »

HR

Kluivert_beste_9_ooit Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Vak: -
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Alleen de laatste 7 minuten kunnen zien, maar 0-0 is eigenlijk in Milans voordeel.
Eén keer scoren in Camp Nou, wat ik de Milanezen zie doen, dan moet Barcelone flink gaan aanvallen. Uiteindelijk komt er ruimte voor Milan. Einduitslag 0-2. :B
HR
HR

quote:HR
Siempre Real schreef:

(...)

Nou proficiat dan... Misschien krijg je je zin wel, zeker met de wetenschap dat barca in het weekend weer vol aan de bak moet. Ik denk toch echt dat het succes van de laatste jaren langzaam zijn tol begint te eisen.
HR
Dank je :)

Dat zou heerlijk zijn. Maar we moeten niet te vroeg juichen. Op dat veld in Nou Camp is het weer meer in hun voordeel (hoewel dan iemand als Urby ook weer wat vaster zou moeten kunnen zijn). Van Bommel zorgt wel voor iets meer loopvermogen dan Ambrosini, maar misschien is het beter om Nocerino eruit te laten. Die is nog niet van Europees niveau. Doet het in de Italiaanse competitie echt goed, met veel dreiging penetrerend in de zestien, maar hier kan hij minder in uit de verf komen. Over grotere afstanden is zijn passing niet secuur.

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

Alleen de laatste 7 minuten kunnen zien, maar 0-0 is eigenlijk in Milans voordeel.
Eén keer scoren in Camp Nou, wat ik de Milanezen zie doen, dan moet Barcelone flink gaan aanvallen. Uiteindelijk komt er ruimte voor Milan. Einduitslag 0-2. :B
HR
Dat zou prachtig zijn ja. Maar wie weet gaat er aan hun kant nu wel zo'n bal in met vroege pressing en dan zijn we wel gezien, eerlijk gezegd. Want als Milan ruimte moet gaan weggeven is Barcelona ook dodelijk. Gewoon op dezelfde voet verder gaan. Ik denk dat als het weer 0-0 blijft je gewoon een voordeel hebt als je in de verlenging scoort. En als het op penalty's aankomt is Milan ook de morele winnaar en Barcelona met name de morele verliezer.

[Dit bericht is veranderd door J.Ullrich (op 28 maart 2012 23:35:21).]
HR
HR

Vedette

J.Ullrich schreef:

(...)

Dat zou prachtig zijn ja. Maar wie weet gaat er aan hun kant nu wel zo'n bal in met vroege pressing en dan zijn we wel gezien, eerlijk gezegd. Want als Milan ruimte moet gaan weggeven is Barcelona ook dodelijk. Gewoon op dezelfde voet verder gaan. Ik denk dat als het weer 0-0 blijft je gewoon een voordeel hebt als je in de verlenging scoort. En als het op penalty's aankomt is Milan ook de morele winnaar en Barcelona met name de morele verliezer.
HR
Heb je gelijk in. Milan won uit bij Real Madrid met 2-3, aantal jaar geleden, dus waarom dan niet in Barcelona? ;) Seedorf met de winnende treffer. Dan hou ik het niet droog hoor.
Top als mens, top als voetballer.

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Kluivert_beste_9_ooit (op 28 maart 2012 23:42:48).]
HR
HR

Pancake
Idool

Droomaankoop: -
Reg.: 3 juni 2001

(...)

Heb je gelijk in. Milan won uit bij Real Madrid met 2-3, aantal jaar geleden, dus waarom dan niet in Barcelona? ;) Seedorf met de winnende treffer. Dan hou ik het niet droog hoor.

(plaatje)
HR
Assist op Urby B)
HR
HR

(...)

(plaatje)
HR
Ja, dat is een groot man hoor. Voetbalt echt als een keizer. Nog één keer zo'n bal vol op de wreef, dat zou het allermooiste zijn.
HR
HR
Galliani zegt net (opgetekend door SportMediaset) dat het veld veranderd moet worden. "We hebben op Milanello al kunstgras met daarop echt gras ingevoerd, dat willen we in San Siro ook. Als we een akkoord bereiken met Inter - dat hopen we - hebben we dat na afloop van dit seizoen in twee maanden voor elkaar."

Geen echt kunstgras dus, wat Emile Schelvis weleens beweert, maar een goede mix. Ben benieuwd.

Al geef ik toch ook de noppen de schuld hoor. Op goede noppen hoef je mijns inziens niet weg te glijden.
HR
HR

Vedette

Voor degene die de assist van Seedorf op Pato van Real-uit 2009 al vergeten zijn:

Zijn reactie over de wedstrijd tegen Barcelona:

Seedorf trots op gelijkspel tegen Barça

MILAAN (ANP) - Voor Clarence Seedorf voelt het gelijkspel van AC Milan in de kwartfinale van de Champions League tegen FC Barcelona (0-0) als een compliment. ,,We hebben goed gespeeld en een goed resultaat neergezet. Ik zie het als een compliment dat we dit hebben bereikt'', aldus de 35-jarige middenvelder van de 'Rossoneri'.

Seedorf: ,,Eén doelpunt kan genoeg zijn in Camp Nou. We hebben dan weer wat meer spelers tot onze beschikking en als we er in slagen opnieuw goed te spelen, hebben we kans om door te gaan. Barcelona is het sterkste team ter wereld, maar aan alles komt een einde. Wij zijn in vorm en hebben 50 procent kans om de halve finales te halen.''

[Dit bericht is veranderd door Kluivert_beste_9_ooit (op 29 maart 2012 00:50:48).]
HR
HR

Bjorn121
Idool

Uit: Gent
Vak: 113
Reg.: 8 augustus 2001

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 29 maart 2012 om 10:13:17.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 96414033  MSN: bjorn121@pandora.be  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Grazie Roma schreef:

(...)

Milan stond gewoon goed georganiseerd en als je het mij vraagt is dit ook de enige manier om een kans te maken tegen dit Barcelona. Wat moet een tegenstander dan doen, de deur wagenwijd openzetten zodat de return een formaliteit is?
HR
De wereld is niet zo zwart-wit als iedereen laat uitschijnen. In PD zijn er ploegen genoeg die het Barcelona echt moeilijk maken en nog voetballen ook.

Soit, voor de manier waarop Milan gisteren voetbalde, zouden ze met 10-0 naar huis moeten gestuurd worden in Camp Nou. Ongelooflijk dat er mensen zijn die zo'n manier van spelen goed praten. En nee, niet met 9 verdedigers spelen betekent niet dat je open huis moet houden.
HR
HR

Bjorn121 schreef:

(...)

De wereld is niet zo zwart-wit als iedereen laat uitschijnen. In PD zijn er ploegen genoeg die het Barcelona echt moeilijk maken en nog voetballen ook.

Soit, voor de manier waarop Milan gisteren voetbalde, zouden ze met 10-0 naar huis moeten gestuurd worden in Camp Nou. Ongelooflijk dat er mensen zijn die zo'n manier van spelen goed praten. En nee, niet met 9 verdedigers spelen betekent niet dat je open huis moet houden.
HR
Buiten het feit dat de wetten van knockout-voetbal nu eenmaal belangrijker zijn dan aantrekkelijk voetbal (hoewel ik zelf van het verdedigende spel heb genoten; van de vechtlust, de scherpte, de concentratie) had Milan met de beste wil van de wereld geen andere mogelijkheid gehad.

[Dit bericht is veranderd door J.Ullrich (op 29 maart 2012 18:23:42).]
HR
HR

Vedette

Goed nieuws voor Milan:

http://www.goal.com/en/news/10/italy/2012/03/31/3004374/pato-fit-to-face-barcelona-in-champions-league?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Pato heb ik een zéér hoge pet van op, kan wel eens beslissend gaan zijn in Camp Nou. God, wat kijk ik er naar uit zeg.
HR
HR

Goed nieuws voor Milan:

http://www.goal.com/en/news/10/italy/2012/03/31/3004374/pato-fit-to-face-barcelona-in-champions-league?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Pato heb ik een zéér hoge pet van op, kan wel eens beslissend gaan zijn in Camp Nou. God, wat kijk ik er naar uit zeg.
HR
Mwah, Pato heeft na die geweldige rush in de eerste minuut daar in Nou Camp geen bal, maar dan ook echt geen bal meer fatsoenlijk geraakt. Dus wellicht dat zijn vorm daar nog ligt (maar dan zal de grasmaaier die al wel hebben opgeslokt).

Ik weet het niet met Pato.
HR
HR

Vedette

J.Ullrich schreef:

(...)

Mwah, Pato heeft na die geweldige rush in de eerste minuut daar in Nou Camp geen bal, maar dan ook echt geen bal meer fatsoenlijk geraakt. Dus wellicht dat zijn vorm daar nog ligt (maar dan zal de grasmaaier die al wel hebben opgeslokt).

Ik weet het niet met Pato.
HR
Geen enkele twijfel heb ik bij 'the duck'. Pato staat al een tijdje wat in de schaduw te debberen van Zlatan Ibrahimovic.
Denk dat Milan het nog beter zal doen als Pato weer héél belangrijk gaat gemaakt worden.
Ik hoop dat Pato opstaat in Camp Nou en Milan bij de hand neemt.
HR
HR

(...)

Geen enkele twijfel heb ik bij 'the duck'. Pato staat al een tijdje wat in de schaduw te debberen van Zlatan Ibrahimovic.
Denk dat Milan het nog beter zal doen als Pato weer héél belangrijk gaat gemaakt worden.
HR
Tsja, ik hoop dat je gelijk hebt. Maar het is voorlopig enkel een theoretisch mooi verhaal. Echt waar, dit seizoen (en dat is alles bij elkaar een marginaal aantal wedstrijden en daarvan ook weer een behoorlijk afgeknepen gedeelte aan minuten) heeft hij nog helemaal niets laten zien. Geen hoopvolle actie, geen lekker schot, geen assist, alleen die goal tegen BATE Borisov en die ene tegen Barcelona. Hij is geen moment echt fit geweest. En met Zlatan functioneert het ook niet, zagen we vorig seizoen al. Alleen tegen Inter thuis, toen Zlatan geschorst was en hij de man in de punt was, excelleerde hij. Dat biedt enigszins hoop.
HRHR
HR

Aad te Laat
International

Uit: Wageningen
Vak: 102
Reg.: 5 augustus 2002

(...)

HR
Tja, als er dan iemand van Milan de rest bij de hand moet nemen zal dat toch echt Seedorf zijn. En kwa doelpuntenmaker zit je met Ibrahimovic toch wat meer in het seizoen. Ben het met Jan eens, ik weet het niet met die Pato.
HR
HR

Vedette

Aad te Laat schreef:

(...)

Tja, als er dan iemand van Milan de rest bij de hand moet nemen zal dat toch echt Seedorf zijn. En kwa doelpuntenmaker zit je met Ibrahimovic toch wat meer in het seizoen. Ben het met Jan eens, ik weet het niet met die Pato.
HR
Ja Seedorf zowiezo, maar ik verwacht ook van Pato wel de leidende hand. Misschien overschat ik Pato wel

Trouwens, als Milan tkv Barcelona doorgaat, zie ik ze de CL ook wel winnen.

[Dit bericht is veranderd door Kluivert_beste_9_ooit (op 31 maart 2012 17:46:43).]
HR
HR

Vedette

Een fantastisch stukje over Seedorf in de Belgische krant 'De Morgen':

Onverslijtbare Seedorf doet gooi naar 5de CL-titel

160 Europese wedstrijden, 804 wedstrijden in clubverband, 87 interlands en de enige speler ter wereld die met drie verschillende clubs de Champions League won.
Clarence Seedorf heeft het palmares van tien ex-voetballers samen, maar voetbalt bij Milan nog steeds als een jong veulen. Op 1 april werd de Nederlander 36, de ideale leeftijd om voor een stunt te zorgen in Camp Nou.

"Mijn leeftijd is irrelevant." Clarence Seedorf zei het twintig jaar geleden al en herhaalt het ook vandaag nog. De in Suriname geboren Nederlander debuteerde al op zestienjarige leeftijd in het eerste elftal van Ajax en is daarmee nog altijd de jongste Ajaxdebutant aller tijden. Dat hij zijn door het profvoetbal geteisterde lichaam later nog altijd fit houdt, is voor een groot deel te danken aan 'Milan lab', het gesofisticeerde medisch centrum waar onze landgenoot Jean-Pierre Meersseman aan het hoofd staat.
Niet toevallig zijn maar liefst tien kernspelers 34 jaar of ouder en zeker niet van de minste. Naast Seedorf zelf zijn ook Alessandro Nesta (36), Gianluca Zambrotta (35), of Mark van Bommel (34) nog min of meer vaste waarden. Een vaststelling waar Seedorf allerminst van opkijkt. "De voetbalwereld is opdat vlak erg ouderwets", verkondigde hij onlangs in Voetbal International.
"De mens wordt gemiddeld vijf tot tien jaar ouder dan dertig jaar geleden, door betere voeding, meer kennis en betere medicijnen. Dat kun je rechtstreeks doorvoeren op de topsport, maar in het voetbal worden spelers steeds sneller afgeschreven, zonder wetenschappelijke onderbouwing. Dat kan ik niet met elkaar rijmen. Ik debuteerde op heel jonge leeftijd bij Ajax, ook toen al vond ik dat je gewoon naar kwaliteit, fitheid en mentale kracht moet kijken. Op die vlakken heb ik nog steeds geen klagen."
Dat heeft hij eigenlijk nooit gehad. Overal waar Seedorf speelde, was hij basisspeler en bewees hij een meerwaarde te vormen voor zijn ploeg. In zoverre dat hij Ajax in 1995, Real Madrid in 1998 en Milan in 2003 en 2007 naar de Champions League stuwde. Nog altijd is hij de enige speler ooit die er in slaagde met drie verschillende clubs 'de beker met de grote oren' binnen te halen.
"Eigenlijk vind ik het raar over mijn leeftijd te praten. Kijk naar gasten als Raul, Zanetti en Giggs: nog steeds zo fris als een hoentje. Paolo Maldini speelde op zijn veertigste zijn beste seizoen sinds jaren bij Milan. Veel mensen vinden dat vreemd. Ik niet. Je hoort vaak zeggen dat er verjongd moet worden. Terwijl je in een verjongingsproces de oudere spelers juist hard nodig hebt, zodat onervaren jongens zich aan hen kunnen optrekken. Bij alle clubs waar ik heb gespeeld, was dat goed in balans."

Leeftijdsdiscriminatie

Bij Milan is de kritiek dat er net te veel 'oudjes' zijn. "Vier jaar geleden al werd gezegd dat we te oud waren. Datzelfde seizoen wonnen we de Champions League. Want die zogenaamde oudjes waren topfit. Ik doe dus niet mee aan die leeftijdsdiscriminatie. Het verschilt per persoon hoe fit je blijft."
En Seedorf zelf lijkt onverslijtbaar, dus maakt hij zich geen zorgen over zijn aflopend contract. "Ik wil nog twee of drie jaar doorgaan. Ik heb met Milan een afspraak dat ik net zolang kan blijven als ik wil, zolang ik maar fit ben en goed presteer."
Dat kan hij vanavond in Camp Nou nog eens bewijzen. "Eén doelpunt kan genoeg zijn. Barcelona is het sterkste team terwereld, maar aan alles komt een einde. Wij zijn in vorm en hebben 50 procent kans om de halve finale te halen."

Wat een speler en persoonlijkheid zeg. Diep respect voor deze groots voetballer en persoon.
Als de bestuurscrisis bij Ajax helemaal over is en er in rustiger vaarwater kan worden verder gegaan wil hij iets voor Ajax betekenen. Dat zei hij nog niet al te lang geleden.
Als Seedorf stopt bij Milan, wat zou het dan gruwelijk mooi zijn dat hij bij Ajax bv. individuele training kan gaan geven aan de middenvelders of een andere functie.
Echt gewéldig zou dit zijn. Ik zou het énorm toejuichen.

Clarence maakt vanavond de winnende in Camp Nou, voorspelling: laatste minuut met een verschroeiend hard schot in het kruis. B)
In grote wedstrijden staat Seedorf altijd op, dus mij zou het niet verbazen dat hij Milan vanavond opnieuw bij de hand neemt én ervoor zorgt dat het elftal beter speelt en rustiger balt wanneer hij gaat dirigeren.
HR
HR
Seedorf is een zeer groot mens. Zijn diplomatieke kwaliteiten gaan hem als ex-voetballer veel verder brengen dan een simpele individuele trainer. Ik zou niet gek opkijken wanneer deze man ooit een belangrijke functie krijgt bij een groot orgaan, binnen of buiten de sportwereld.

Milan heeft trouwens echt goed nieuws gekregen vandaag: Antonio Cassano is hersteld van zijn hartproblemen en heeft definitief groen licht om voluit te trainen en te spelen. Dat betekent een mooie competitieafsluiting en hopelijk ook een zeer mooi EK met de Azzurri. Grande Fantantonio!

De spanning voor vanavond zit er al wel goed in. Mooie regenachtige omstandigheden, doen denken aan de geweldige avond waarop het onverslaanbare Manchester United over de knie werd gelegd met 3-0!

Maar goed, we zien het wel. Ik wens alle Barcelona-gezinden oprecht een mooie avond. Ze zijn met velen :).
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 november 2004

Ik gun het Clarence en Urby natuurlijk, maar ik denk toch echt dat Milan geen schijn van kans heeft. Het gemis van Xavi is een aderlating, maar ik gok toch op een 3-0 of 4-0 voor Barcelona.
HR
HR

ZionXXX
Idool

Uit: Het schone Huizen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 14 maart 2006

Dit Milan heeft toch een boel voetrballers met slechte techniek zeg, Nocerino, Abate.. Het is niet genieten wat hen betreft.
Gelukkig compenseert Seedorf ruimschoots. Vanavond ga ik van hem en Xavi genieten. Ik heb het gevoel dat Milan doorgaat.
HR
HR

Madridista
Idool

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

Ach tegen twaalf man is het sowieso slecht spelen.
HR
HR

Vedette

Madridista schreef:

Ach tegen twaalf man is het sowieso slecht spelen.
HR
Klopt. valt weinig tegen te beginnen. Het is hopen tegen beter weten in.

Kuipers is een scheidsrechter die moeilijk tegen een conversatie kan. Seedorf wilde alleen maar het hoe en waarom weten, maar krijgt daarvoor ook nog geel.
HR
HR

ZionXXX
Idool

Uit: Het schone Huizen
Reg.: 14 maart 2006

Kuipers had af moeten fluiten, met Busquets, Puyol en Nesta moeten praten en de corner over laten nemen. Hij lijkt wel erg op de hand van Barcelona, ook als je ziet hoe hij de kaarten verdeelt.
Ik voorzie echter nog wel een momentje waarop Ibrahimovic of Boateng vrij mag aanleggen, want het ziet er allerminst zeker uit bij Barcelona achterin.
HR
HR

Madridista
Idool

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

Seedorf is een eindbaas!!!
HR
HR

Lawro & Hansen
Icoon

Reg.: 29 december 2003

Kuipers is een scheidsrechter die moeilijk tegen een conversatie kan. Seedorf wilde alleen maar het hoe en waarom weten, maar krijgt daarvoor ook nog geel.
HR
Gertjan Verbeek ook, met grote regelmaat. Doodvermoeiend, want het is natuurlijk wel de bedoeling dat zo'n wedstrijd voor middernacht nog een keer kan worden afgefloten. En dan mag Björn van geluk spreken dat Bommel niet meespeelt, had-ie allang drie kneepjes in z'n billen en een knipoog toegeworpen gekregen. Bewerken bewerken...

[Dit bericht is veranderd door Lawro & Hansen (op 3 april 2012 21:59:27).]
HR
HR

Y0rn.
Internationale topspeler

Reg.: 15 oktober 2009

Lawro & Hansen schreef:

(...)
Gertjan Verbeek ook, met grote regelmaat. Doodvermoeiend, want het is natuurlijk wel de bedoeling dat zo'n wedstrijd voor middernacht nog een keer kan worden afgefloten. En dan mag Björn van geluk spreken dat Bommel niet meespeelt, had-ie allang drie kneepjes in z'n billen en een knipoog toegeworpen gekregen. Bewerken bewerken...
HR
Wie bewerken er het meest? Juist ja, de Barca-spelers. Man, wanneer krijgt er eens zo'n gast een kaart als hij weer loopt te schreeuwen om rood.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Associazione Calcio Milan

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 84,8% dat Go Ahead Eagles wint van Heracles Almelo. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-FC Dordrecht.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!