Ajax Netwerk
zaterdag 20 december 2014 - 18:54                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Associazione Calcio Milan

HR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 58 »

HR

Fern
Internationale topspeler

Vak: -
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 14 augustus 2007

ik moet vreselijk lachen om de dwazen die met droge ogen beweren dat Kluivert is geslaagd bij AC Milan.
HR
HR

Hendrix
Icoon

Vak: 129
Droomaankoop: -
Reg.: 9 december 2005

Edit: laat maar.

[Dit bericht is veranderd door Hendrix (op 13 juli 2009 18:08:22).]
HR
HR

OSS81
International

Uit: Oss
Vak: 413
Droomaankoop: Andy van der Meyde
Reg.: 13 november 2008

quote:HR
Fern schreef:

ik moet vreselijk lachen om de dwazen die met droge ogen beweren dat Kluivert is geslaagd bij AC Milan.HR
Ten eerste, in welke post is dat beweerd? Ten tweede, kom maar op met je betoog dan. Lekker makkelijk dit...
HR
HR

Fern
Internationale topspeler

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 14 augustus 2007

Ten tweede: Bierhoff, Kluivert, Vieri, Tomasson, Dugarry en Van Basten liepen de 100 meter ook niet onder de 10 seconden, maar waren weldegelijk snel genoeg om in San Siro succesvol te zijn.

HR
asjeblieft.

En argumenten? Kijk naar het aantal goals en het aantal wedstrijden dat Kluivert speelde, die zat bijna altijd op de bank en mocht niet voor niets na een jaar vertrekken. Dan ben je dus niet succesvol en geslaagd.
HR
HR

OSS81
International

Fern schreef:

(...) En argumenten? Kijk naar het aantal goals en het aantal wedstrijden dat Kluivert speelde, die zat bijna altijd op de bank en mocht niet voor niets na een jaar vertrekken. Dan ben je dus niet succesvol en geslaagd.HR
Het is wat mager voor een betoog, toch bedankt voor je reactie. Ik was al bang dat jij evenals veel Milanese fans destijds het aantal goals als maatstaf voor 'succesvol' zou gaan gebruiken. Dat soort kortzichtigheid is gebruikelijk in de Serie A, vandaar ook dat ik veronderstel dat Huntelaar bij Milan op handen gedragen zal worden.

Kluivert kwam in zijn eerste en enige jaar Milan tot 6 treffers in 27 duels. Ter vergelijking: Weah scoorde dat seizoen 10 uit 24. Heel Milan was dat seizoen weinig 'succesvol'. Iedere voetbalkenner beseft dat Kluivert geen doelpuntenmachine of pijlsnelle counterspits is, maar daarentegen als aanspeelpunt en in de combinatie zijn meerwaarde kan bewijzen. Dat laatste moet je ook op waarde weten te schatten. Louis van Gaal kon dat wel en haalde Kluivert na één jaar Milan naar Barcelona.

Het is dus maar net welke criteria je voor 'succesvol' hanteert, maar om terug te komen op het stuk tekst dat je hebt gequote: het ging me in die context vooral om de snelheid van deze spelers, niet zozeer om de vraag of zij een redelijke, goede of verpletterende indruk in Milaan hebben achtergelaten.
HR
HR

OSS81
International

Weer twee suggesties voor de spitspositie bij AC Milan, te lezen op vi.nl:
Emmanuel Adebayor heeft zijn werkvergunning binnen en niets lijkt daarom een overgang van Arsenal naar Manchester City in de weg te staan. Toch wil de Togolese spits wachten. The Sun weet waarom. Adebayor heeft een telefoontje uit Italië gekregen. AC Milan, dat er maar niet in slaagt Luis Fabiano binnen te halen, zou namelijk wel eens de verrassende nieuwe club van de aanvaller van The Gunners kunnen worden.

Er valt volgens Telelombardia nog een surprise te verwachten bij de Rossoneri: Adriano. De Braziliaanse spits verliet afgelopen seizoen Internazionale en speelt nu in eigen land bij Flamengo. 'Hij heeft aanbiedingen uit Spanje en Italië', meldt Gilmar Rinaldi, zaakwaarnemer van de spits. 'We hebben in het verleden zelfs met AC Milan gesproken toen hij nog bij Inter speelde. Dus het zou zomaar kunnen dat hij daar alsnog gaat spelen. In zijn contract bij Flamengo en bij de ontbinding van zijn verbintenis met Internazionale zijn in ieder geval geen clausule's opgenomen die bepalen dat hij niet naar AC Milan mag.'HR
Adriano lijkt me gedoemd te mislukken, Adebayor zou wel een mooi duo kunnen vormen met Pato.
HR
HR
En Milan is ondertussen in de VS met de voorbereiding bezig, maar het gaat niet echt lekker. Weliswaar hadden ze tegen Club América een overwicht, echte kansen waren er niet of nauwelijks, op twee ballen op paal en lat (vrije trap Ronaldinho, die wel weer goed speelde) en een levensgrote kans voor Antonini na. Pippo staat er wel weer, maakte een fantastische goal uit het niets.

In Italië hadden ze het allemaal over Gianmarco Zigoni, de 18-jarige aanwinst die is gehaald na een half jaartje leuk ballen bij Treviso (Serie B), maar die liet weinig zien naar mijn idee. Niemand sprong er echt uit, alleen Alessandro Nesta is gewoon nog steeds niets anders dan een MURO achterin. Wat een gigantische klasbak, ook na een jaar afwezigheid.

[Dit bericht is veranderd door J.Ullrich (op 24 juli 2009 13:23:22).]
HR
HR

OSS81
International

Wel benieuwd wat Milan nu wil met de spitspositie nu Dzeko en Luis Fabiano niet haalbaar blijken. Back-up Adebayor heeft intussen bij Man City zijn krabbel gezet en de deur naar Huntelaar heeft Milan door de uitspraken van Galliani min of meer zelf dichtgeslagen. De komst van Trezeguet zie ik ook niet gebeuren.
HR
HR

Hendrix
Icoon

OSS81 schreef:

Wel benieuwd wat Milan nu wil met de spitspositie nu Dzeko en Luis Fabiano niet haalbaar blijken. Back-up Adebayor heeft intussen bij Man City zijn krabbel gezet en de deur naar Huntelaar heeft Milan door de uitspraken van Galliani min of meer zelf dichtgeslagen. De komst van Trezeguet zie ik ook niet gebeuren.
HR
Luca Toni?
HR
HR
Onze Amministratore Delegato, Adriano Galliani, heeft al zowat over alle professionele en semi-professionele voetballers ter wereld verteld dat ze niet in beeld zijn bij Milan. Ik ben heel benieuwd, Luca Toni wordt het sowieso niet. Ik zeg geef Marco Borriello gewoon de kans, die staat al jaren bekend als de nieuwe Toni. Hij heeft nummer 22 gekregen, Kaká's oude getal dus. Met Pato, Ronaldinho, Abate, Borriello, Inzaghi, Zigoni en Seedorf heb je in principe gewoon genoeg spelers voor 3 aanvallende posities. Geef de grote namen daarin gewoon het volledige vertrouwen en laat de talentvollen voelen dat ze er dicht tegenaan zitten. Heb je een gouden formule zonder nog een overbodige topaankoop te hoeven doen.

E ANDIAMO!
HR
HR

OSS81
International

J.Ullrich schreef:

Met Pato, Ronaldinho, Abate, Borriello, Inzaghi, Zigoni en Seedorf heb je in principe gewoon genoeg spelers voor 3 aanvallende posities. Geef de grote namen daarin gewoon het volledige vertrouwen en laat de talentvollen voelen dat ze er dicht tegenaan zitten. Heb je een gouden formule zonder nog een overbodige topaankoop te hoeven doen.HR
Ik tel dan Seedorf als linkermiddenvelder niet mee bij die 3 aanvallende posities. Ronaldinho in een vrije rol en twee spitsen Pato + aankoop. Een topaankoop lijkt me nooit overbodig en hoeft niet per sé duur te zijn. ;)
HR
HR

OSS81 schreef:

(...) Ik tel dan Seedorf als linkermiddenvelder niet mee bij die 3 aanvallende posities. Ronaldinho in een vrije rol en twee spitsen Pato + aankoop. Een topaankoop lijkt me nooit overbodig en hoeft niet per sé duur te zijn. ;)
HR
Seedorf lijkt alleen in aanmerking te komen voor een rol als trequartista, en dat is gewoon als aanvaller. Hij staat ook al jaren tussen de aanvallers op de officiële site. En naast Pato mag van mij best een Borriello of Inzaghi staan.
HR
HR
:denk En gisteren simpel aan de kant gezet tegen Internazionale, 0-2 (twee keer Milito). Kalac blunderde twee keer, wordt tijd dat er weer eens een betrouwbare keeper staat. Abbiati is nog tijden geblesseerd.

Maar oefenwedstrijden zeggen me op zich weinig. Nesta is weer volledig terug, dat is de houvast voor het komende seizoen, dan komt de rest vanzelf wel.
HRHR
HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 november 2004

Hoe zal de basis er ongeveer uit gaan zien bij Milan? Over de verdediging ben ik niet helemaal op de hoogte, maar zijn Seedorf, Pirlo en Gatusso nog onomstreden op het middenveld? Ik heb niet veel met Italiaans voetbal, maar als ik moet kiezen voor een club, dan toch Milan om een of andere reden. Waarschijnlijk omdat ik een aversie tegen Juve en Inter heb.
HR
HR

Romanista
Talent

Uit: Utrecht
Vak: 427
Reg.: 25 september 2003

Huntelaar had ik graag bij Roma gezien, dus gefeliciteerd, lijkt me wel een spits voor milan, lekker op de kleine ruimte prutsen als een inzaghi

en kluivert was idd niet de mislukking die velen denken, maar geslaagd wel weer een heel groot woord, kwamhem in barcelona het jaar erna tegen, keek ie een stuk gelukkiger
HR
HR

Toby Alderweireld
Vedette

Uit: Amstelveen
Reg.: 3 augustus 2008

Ja, goede speler voor Milan en een goede club voor Huntelaar. Met dit team hebben ze weer kans op de scudetto.

Abbiati

Zambrotta
Thiago Silva
Favalli
Jankulovski

Flamini
Seedorf
Pirlo
Ambrosini

Huntelaar
Pato

Misschien nog een creatieve middenvelder (V/D Vaart?) erbij en er staat weer een goed team.
HR
HR

OSS81
International

Toby Alderweireld schreef:

Misschien nog een creatieve middenvelder (V/D Vaart?) erbij en er staat weer een goed team.HR
Leonardo wil van Ronaldinho een sleutelfiguur maken, hij zal Kaka moeten opvolgen als centrale man achter de spitsen. De komst van Van der Vaart lijkt me daarom zeer onwaarschijnlijk.
HR
HR

harrywijnschenk
Internationale topspeler

Reg.: 5 maart 2003

OSS81 schreef:

(...) Leonardo wil van Ronaldinho een sleutelfiguur maken, hij zal Kaka moeten opvolgen als centrale man achter de spitsen. De komst van Van der Vaart lijkt me daarom zeer onwaarschijnlijk.
HR
Leonardo wil toch ook een soort 4-3-3 gaan spelen? Dan zal Huntelaar de punt man worden, wie moeten er op de flanken dan, Ronaldinho en Pato? En die opstelling hierboven, ik neem aan dat gatusso toch ook speelt?
HR
HR

Toby Alderweireld
Vedette

Uit: Amstelveen
Reg.: 3 augustus 2008

harrywijnschenk schreef:

(...)

Leonardo wil toch ook een soort 4-3-3 gaan spelen? Dan zal Huntelaar de punt man worden, wie moeten er op de flanken dan, Ronaldinho en Pato? En die opstelling hierboven, ik neem aan dat gatusso toch ook speelt?
HR
Zou kunnen, een 4-3-3 zou er dan ongeveer zo uit komen te zien:

Abbiati

Zambrotta
Thiago Silva
Favalli
Jankulovski

Gatusso
Seedorf
Pirlo

Ronaldinho
Huntelaar
Pato

Ik verwacht dan dat Ronaldinho een wat vrijere rol krijgt, en zich meer achter de spitsen begeeft.

[Dit bericht is veranderd door Toby Alderweireld (op 6 augustus 2009 17:00:51).]
HR
HR
In mijn optiek gaat het er ongeveer zo uitzien, met hier en daar wat nuances. Ronaldinho wordt niet per definitie dé vervanger van Kaká. Pato speelt het liefst ook als trequartista en met Ronaldinho gaat hij een perfecte creatieve tandem vormen voorin, om Il Cacciatore heen. Sorry voor Seedorf, maar die komt niet in aanmerking voor de basis. Gattuso gaat uiteraard ook vaak spelen. Flamini is ook een geweldige rechtsback, heeft hij bewezen vorig seizoen. Dan kan Zambro op links en Gattuso op de plek van Flamini.

Storari/Abbiati (nog geblesseerd)

Zambrotta
Sandro Nesta
Thiago Silva
Beppe Favalli

Flamini
Pirlo
Ambrosini

Alexandre Pato
Ronaldinho

Huntelaar

Siam'venuti fin qua,
Siam'venuti fin qua,
Per vedere segnar'Huntelaar,
whoohooo whoohoohoho

Ohi ohi ohi,
Ohi ohi ohi,
Klaas Jan Hunt'laar segna per noi!

[Dit bericht is veranderd door J.Ullrich (op 6 augustus 2009 17:17:40).]
HR
HR

Hendrix
Icoon

J.Ullrich schreef:

In mijn optiek gaat het er ongeveer zo uitzien, met hier en daar wat nuances. Ronaldinho wordt niet per definitie dé vervanger van Kaká. Pato speelt het liefst ook als trequartista en met Ronaldinho gaat hij een perfecte creatieve tandem vormen voorin, om Il Cacciatore heen. Sorry voor Seedorf, maar die komt niet in aanmerking voor de basis. Gattuso gaat uiteraard ook vaak spelen. Flamini is ook een geweldige rechtsback, heeft hij bewezen vorig seizoen. Dan kan Zambro op links en Gattuso op de plek van Flamini.

Storari/Abbiati (nog geblesseerd)

Zambrotta
Sandro Nesta
Thiago Silva
Beppe Favalli

Flamini
Pirlo
Ambrosini

Alexandre Pato
Ronaldinho

Huntelaar

Siam'venuti fin qua,
Siam'venuti fin qua,
Per vedere segnar'Huntelaar,
whoohooo whoohoohoho

Ohi ohi ohi,
Ohi ohi ohi,
Klaas Jan Hunt'laar segna per noi!
HR
Seedorf is natuurlijk een klasse beter dan spelers als Ambrosini en Flamini. Gelukkig zien ze dat in Milan ook al jaren in.
HR
HR

Hendrix schreef:

(...)

Seedorf is natuurlijk een klasse beter dan spelers als Ambrosini en Flamini. Gelukkig zien ze dat in Milan ook al jaren in.
HR
Seedorf is een grote speler, een hele grote zelfs. Heeft Milan ontzettend veel gebracht. Maar de laatste seizoenen bracht hij het alleen op in de hele grote wedstrijden. Als het niet loopt tegen kleine teams die zich ingraven zie je dat je met Seedorf weinig opschiet omdat hij het spel vertraagt en niet terugverdedigt.

En niks over Flamini en Ambrosini. Zij zijn degenen die al het werk doen voor Pirlo en al die anderen. Bovendien zijn het nog verdomd goede voetballers ook, met een technische kwaliteit die alsnog bovengemiddeld is. Daarnaast hebben ze veel intelligentie. Vooral Ambrosini is gewoon onmisbaar. Bovendien is hij de onbetwiste aanvoerder. Tijdens een rondo'tje zullen ze het van Clarence ongetwijfeld niet winnen, maar in het veld heb je meer nodig dan alleen een perfecte traptechniek en dito pass in de benen.
HR
HR

spelbos
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 juli 2006

ik hoop echt dat KJH het gaat maken daar...maar ik denk dat ie het toch wel moeilijk gaat krijgen daar...hij heeft vind ik niet de minste concurrenten met Pato en Inzaghi...ik volg het Italiaanse voetbal niet meer zo...maar Milan speelt ook niet meer zoals ik ze ken van eind 80 en 90er jaren..
HR
HR
forumillustratie

forumillustratie

Klaas op Milanello.

Kippenvelwoorden trouwens vandaag op ACMilan.com: Dopo aver superato le visite mediche, Klaas Jan Huntelaar è ufficialmente un calciatore del Milan. L'attaccante olandese ha firmato un contratto che lo legherà alla Società rossonera fino al 30 Giugno 2013. Tutto il Milan porge il saluto di benvenuto più caloroso possibile, nella famiglia rossonera, a Huntelaar. Klaas è olandese, così come sono olandesi alcuni dei ricordi più dolci dell'intera epopea milanista degli ultimi 23 anni.
HR
HR

spelbos
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 juli 2006

Thuistenue wordt er ook niet mooier op vind ik
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Associazione Calcio Milan

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 92,7% dat PSV wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Excelsior-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!