Ajax Netwerk
woensdag 26 juli 2017 - 16:38                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 6]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 116 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 116 »

HR

Widink
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 11 april 2006

Het wielerseizoen 2015 is alweer van start gegaan.
Het voorjaar staat voor de deur, dus een mooi moment voor een nieuw topic (Deel 6 alweer).

forumillustratie

World Tour-teams 2015
Ettix-QuickStep (Bel)
TEAMLottoNL Jumbo (Ned)
Lotto-Soudal (Bel)
Giant-Alpecin (Dui)
Sky (UK)
Orica-GreenEdge (Aus)
Astana (Kaz)
Trek Factory Racing (USA)
BMC (USA)
Katusha (Rus)
Garmin-Cannondale (USA)
FDJ (Fra)
Tinkoff – Saxo Bank (Rus)
Lampre (Ita)
Movistar (Spa)
AG2R (Fra)
IAM Cycling (Zwi)

WorldTour kalender 2015

20.01.2015 - 25.01.2015 Tour Down Under (Australië)

08.03.2015 - 15.03.2015 Parijs - Nice (Frankrijk)
11.03.2015 - 17.03.2015 Tirreno-Adriatico (Italië)

22.03.2015 - 22.03.2015 Milaan-Sanremo (Italië)
23.03.2015 - 29.03.2015 Ronde van Catalonië (Spanje)
27.03.2015 - 27.03.2015 E3 Harelbeke (België)
29.03.2015 - 29.03.2015 Gent - Wevelgem (België)

05.04.2015 - 05.04.2015 Ronde van Vlaanderen (België)
06.04.2015 - 11.04.2015 Ronde van het Baskenland (Spanje)
12.04.2015 - 12.04.2015 Parijs - Roubaix (Frankrijk)

19.04.2015 - 19.04.2015 Amstel Gold Race (Nederland)
22.04.2015 - 22.04.2015 Waalse Pijl (België)
26.04.2015 - 26.04.2015 Luik - Bastenaken - Luik (België)
27.04.2015 - 03.05.2015 Ronde van Romandië (Zwitserland)

08.05.2015 - 31.05.2015 Giro d'Italia (Italië)

07.06.2015 - 14.06.2015 Critérium du Dauphiné (Frankrijk)
13.06.2015 - 21.06.2015 Ronde van Zwitserland (Zwitserland)

04.07.2015 - 26.07.2015 Tour de France (Frankrijk)

01.08.2015 - 01.08.2015 Clasica Ciclista San Sebastian (Spanje)
02.08.2015 - 08.08.2015 Ronde van Polen (Polen)
10.08.2015 - 16.08.2015 Eneco Tour (Nederland en België)

22.08.2015 - 13.09.2015 Vuelta a España (Spanje)

23.08.2015 - 23.08.2015 Vattenfall Cyclassics (Duitsland)
30.08.2015 - 30.08.2015 GP Ouest France - Plouay (Frankrijk)
11.09.2015 - 11.09.2015 Grand Prix Cycliste de Québec (Canada)
13.09.2015 - 13.09.2015 Grand Prix Cycliste de Montréal (Canada)
04.10.2015 - 04.10.2015 Giro di Lombardia (Italië)

De vorige topics zijn hier te vinden:

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5

quote:HR
Huis schreef:

(...)

Ik snap wat je bedoeld, maar zoals Yakubu22 zegt zal het niet zomaar zijn dat hij afstapt. Het is voor de beedvorming wel om moedeloos van te worden. Eens. Hij was/is sportief goed bezig gezien hij bergop in de Vuelta beter was dan de afgelopen jaren en leek echt op de weg terug.

Ik hoop oprecht voor die jongen dat alle pech een keer stopt en hij weer optimaal kan presteren.

Overigens als je wilt zeiken op renners. Mollema die voor de zoveelste x ziek is tijdens een ronde, Kruijswijk idem, Ten Dam die er weer bij gaat liggen.....etc.

Kelderman laat gelukkig in Spanje zien dat het goed zit. 2e in een tijdrit en bergop 2x top 6 op steile aankomsten die hem over het algemeen minder liggen.

Volgende week gaan we weer beginnen met De Omloop en mogen Terpstra en co weer aan de bak. (Jammer dat dat de ploegen Astana/Boom en Garmin/Langeveld/v Baarle niet meedoen)
HR

danielson schreef:

In z'n algemeenheid mogen we over de ontwikkelingen binnen het Nederlandse wielrennen echt niet klagen (en ik ben blij dat het seizoen weer begint, ook omdat we danvan dat vervelende schaatsen af zijn...), maar dat softe gedoe van die Gesink krijg ik wel een punthoofd van. Anderen zullen ook wel eens een keer iets hebben, maar lopen daar niet zo mee te koop. Zo verander je nooit iets aan je imago.
HR

Massimo schreef:

(...)

Gelukkig zijn er wat meerdere renners die kunnen gaan presteren wat Gesink in het verleden heeft gedaan zodat de aandacht wat meer wordt verlegd. Is niet meer dat ene boegbeeld bij gebrek aan beter.

Het zou mooi zijn als er een paar renners weer de volgende stap zou kunnen gaan zetten. Benieuwd of Kelderman weer een stap voorwaarts gaat maken en of de verandering van ploeg Mollema doet eten. Ook benieuwd naar Tom Jelte Slagter.HR
HRHR
HR

Huis
Idool

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Gesink hoeft idd niet meer ons wielrennen te redden. Hij zal denk ik dit jaar ook overvleugeld worden door Kelderman op ronde gebied, van wie ik hoop dat hij niet zoals Mollema krampachtig gaat vasthouden aan een klassement in de Tour. Laat Kelderman eerst eens een Parijs-Nice of Dauphine winnen ipv van kleurloos 8e worden in de Tour.

Verder gaan we natuurlijk onze tijdrit held Dumoulin de proloog in Utrecht zien winnen, gaat Boom door Vino beter geprepereerd ;) eindelijk meedoen een klassieker te winnen en zullen talenten als Van Baarle, Hofland en Theunissen verder aankloppen in het vlaamse werk.

Van Mollema verwacht ik niet veel. Dit is zijn plafond denk ik. Zijn tijdrit blijft te zwak ondanks Trek.

Zaterdag voor Omloop het Volk zet ik mijn geld op de Noor Kristoff. Die is nu al in bloedvorm. Greg van Avermaet zal weer heel goed zijn en zoals altijd 5e worden ;)

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 25 februari 2015 15:13:59).]
HR
HR

Widink
Vedette

Reg.: 11 april 2006

Moedige poging, helaas voor hem net niet. Ben benieuwd of die nog doorgaat met wielrennen.

Dekker: 'Ik was erg dichtbij'

AGUASCALIENTES -
Wielrenner Thomas Dekker is er woensdag niet in geslaagd het werelduurrecord te verbeteren. De 30-jarige Noord-Hollander kwam in het velodrome van het Mexicaanse Aguascalientes tot 52,221 kilometer. Het record van de Australiër Rohan Dennis van 52,491 kilometer blijft daardoor staan.
„Het is jammer dat ik het record niet heb verbroken”, reageerde Dekker na afloop. „Ik wist van tevoren dat Dennis een hele goede prestatie had geleverd en dat het heel moeilijk zou worden. Helaas was mijn poging niet goed genoeg, maar ik kon niets meer doen dan dit. Je eist altijd het beste van jezelf en dit was het beste dat ik kon doen.”
Dekker ging snel van start en lag lang voor op het schema van de Australiër. De marge was echter nooit heel groot, waardoor het vrijwel het hele uur spannend bleef of hij het record zou verbreken. In het tweede half uur zakte zijn tempo iets, waardoor langzaam maar zeker duidelijk werd dat een verbetering zeer lastig zou worden. Uiteindelijk kwam de Nederlander ruim één ronde tekort.
„Ik was er erg dichtbij, maar het gat is nog steeds een seconde of zeventien”, verrekende Dekker de 270 meter verschil met Dennis in seconden. Ondanks de teleurstelling kon Dekker dan ook wel enigszins leven met het mislopen van het record. „Voor mezelf heb ik het goed gedaan. Het was erger geweest als ik er maar een paar seconden vanaf was geweest.”

Bron: Telegraaf.nl
HR
HR

danielson
Internationale topspeler

Uit: Groningen
Vak: 420
Reg.: 11 februari 2012

Tja; blijft triest, de teloorgang van zo'n groot talent: de benen konden de weelde niet dragen. Wellicht dat hij nog bij Roompot aan de slag kan.
HR
HR

JAN
Basisspeler

Uit: Aalsmeer
Reg.: 29 april 2006

danielson schreef:

Tja; blijft triest, de teloorgang van zo'n groot talent: de benen konden de weelde niet dragen. Wellicht dat hij nog bij Roompot aan de slag kan.
HR
Het is te hopen, dat hij daar nog kan rijden. Maar alsnog zal hij in de marge rijden, net als het laatste jaar bij Garmin.
HR
HR

jaaap
Bankzitter

Reg.: 9 oktober 2004

Voor wie is dat te hopen dan? Wat moet Roompot met al die uitgerangeerde renners?
HR
HR

Huis
Idool

jaaap schreef:

Voor wie is dat te hopen dan? Wat moet Roompot met al die uitgerangeerde renners?
HR
De vraag lijkt mij vooral of de sponsor(s) er op zit(ten) te wachten. Het trio Breukink, Boogerd, Dekker staat nou niet echt voor een schoon imago.

Dekker zou zich na gisteren vooral moeten afvragen wat er mis gegaan is. Met zoveel talent op je 30e moeten stoppen eist een grondige zefreflectie.
HR
HR

JAN
Basisspeler

jaaap schreef:

HR
Er zijn er wel meer bij Roompot die de laatste paar jaar niet optimaal gepresteerd hebben.
HR
HR

Abu3
Basisspeler

Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 13 februari 2012

Morgen de start van het klassiekerseizoen. Benieuwd wat het gaat worden.

Mijn verwachting is dat het tijdperk Boonen nu echt voorbij is, en ik denk dat ook dat de dominantie van Cancelara en Sagan minder zal zijn. Veel kansen voor de mannen uit de tweede rij; Van Avermaet, Boom, Stybar, VanMarcke, Thomas; het zou mij niet verbazen als een van deze renners de grote mannen in de rondes waar het echt om gaat kunnen gaan kloppen. Ben erg benieuwd wat Hofland en Van Asbroeck kunnen gaan klaarspelen. Nog andere dark horses voor de kasseien?
HR
HR

Champy95
Nummer 14

Uit: de Klassieke Oudheid
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Luis Suarez
Reg.: 26 oktober 2002

Waarom hoort Sagan erbij? Hij is toch een jonge coureur.
HR
HR

Huis
Idool

Abu3 schreef:

Morgen de start van het klassiekerseizoen. Benieuwd wat het gaat worden.

Mijn verwachting is dat het tijdperk Boonen nu echt voorbij is, en ik denk dat ook dat de dominantie van Cancelara en Sagan minder zal zijn. Veel kansen voor de mannen uit de tweede rij; Van Avermaet, Boom, Stybar, VanMarcke, Thomas; het zou mij niet verbazen als een van deze renners de grote mannen in de rondes waar het echt om gaat kunnen gaan kloppen. Ben erg benieuwd wat Hofland en Van Asbroeck kunnen gaan klaarspelen. Nog andere dark horses voor de kasseien?
HR
Alexander Kristoff! Verder is Haussler sterk aan het seizoen begonnen en let op Wiggins. Die heeft alles gezet op P-B en vorig jaar al bij de besten.

Verder eens met je analyse. Denk dat er niemand bovenuit gaat steken zoals Cancellara en Boonen jaren gedaan hebben. Er is een grote groep renners die de vlaamse koersen kunnen winnen. Je kan er zo 25/30 opsommen. Terpstra, Boom en Langeveld incl. Ook Ligthart is goed bezig.
HR
HR

JAN
Basisspeler

Omloop is de eerste Europese wedstrijd, het is nu nog erg lastig om te zien wie er echt goed zijn, na morgen wordt er duidelijk wie er al in vorm zijn en wie de extra weken nodig hebben.

Kristoff zal de favoriet zijn, maar voor de rest zijn er veel renners die kunnen winnen in deze koersen. Hopen op nu al mooie koers en Nederlands succes.
HR
HR

rickafca
Talent

Uit: IJmuiden
Vak: 424
Reg.: 5 maart 2006

http://www.telegraaf.nl/telesport/wielersport/23738818/__Wielerunie_wil_Astana_weren__.html

Zou jammer zijn voor Boom en Westra en natuurlijk Nibali maar wel goed dat ze eindelijk eens echt aangepakt worden.
HR
HR

elvis-hermans
Ballenjongen

Reg.: 12 maart 2010

Kunnen de renners van Astana wel nog een overstap maken naar een andere ploeg als de licentie wordt ingetrokken?
Of is er zoiets als een transferperiode?

Verder zou ik het van Marcke erg gunnen om de Omloop te winnen.
Vind het een mooie wielrenner, gaat er altijd vol in en is toch wel erg sterk.
Alleen kijk ik de koers altijd op de Belg en word ik dan weer gek van die Belgische hosanna ;)
HR
HR

JAN
Basisspeler

elvis-hermans schreef:

Kunnen de renners van Astana wel nog een overstap maken naar een andere ploeg als de licentie wordt ingetrokken?
Of is er zoiets als een transferperiode?

Verder zou ik het van Marcke erg gunnen om de Omloop te winnen.
Vind het een mooie wielrenner, gaat er altijd vol in en is toch wel erg sterk.
Alleen kijk ik de koers altijd op de Belg en word ik dan weer gek van die Belgische hosanna ;)
HR
Normaal gesproken mag dat niet, al is vorig jaar Rohan Dennis van Garmin halverwege het seizoen vertrokken naar BMC. Het kan volgens mij alleen als alledrie de partijen akkoord zijn. Er is een transferperiode, na 1 september kun je officieel tekenen bij nieuwe ploegen.
HR
HR

JAN
Basisspeler

Petje af voor Stannard, slecht uitgespeeld door Quickstep met Boonen en Terpstra. Boonen te snel gegaan en na de aanval van Terpstra rijdt Vanderbergh het gat raar dicht.
Jammer voor Vermarcke, twee keer op een slecht moment lek gereden.

Hofland morgen niet in Kuurne.
HR
HR

Huis
Idool

Ongekend Vandebergh. Wat een gigantische kutbelg. Nikki had hem gepakt maar wordt geflikt door zijn eigen teammaat. Vanmarcke fenomenaal. Die staat er wel.
HR
HR

JejeAjax
Basisspeler

Vak: 418
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Reg.: 5 oktober 2013

Ook rare sprint van Terpstra, eerst versnelt ie zodat ie op kop komt, en dan de sprint te vroeg aangaan.

Blijf lekker in het wiel van Stannard zou ik zeggen.

Maar wel terechte winnaar, erg sterk van Stannard.
HR
HR

spelbos
Nummer 14

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

Heel dom van Terpstra, denk dat hij bang was dat Boonen terug zou komen.
Ben ieder geval blij dat Boonen niet gewonnen heeft, de jaren gaan tellen nu, Stannard kon hem vrij makkelijk terughalen.

Heb alleen de laatste 20 km gezien dus heb niets gezien van de pech van Vanmarcke, maar de Belgische commentatoren zeiden dat hij de sterkste was van alle rijders.
HR
HR

Huis
Idool

spelbos schreef:

Heel dom van Terpstra, denk dat hij bang was dat Boonen terug zou komen.
Ben ieder geval blij dat Boonen niet gewonnen heeft, de jaren gaan tellen nu, Stannard kon hem vrij makkelijk terughalen.

Heb alleen de laatste 20 km gezien dus heb niets gezien van de pech van Vanmarcke, maar de Belgische commentatoren zeiden dat hij de sterkste was van alle rijders.
HR
Als Vandebergh de benen stil houd staat Terpstra met de bloemen. Dat hij daarna de sprint verkeerd doet is zeker waar. Hij had achter Stannard moeten blijven. Boonen kon niet meer omdat hij zo nodig 65 km voor de streep zinloos effe de benen wou testen op de Taaienberg en Vanmarcke was idd de sterkste op het oog.

Jammer dat Cancellara, Sagan, Degenkolb, Boom, Langeveld en Roelandts er niet waren. Dat had een completer beeld gegeven.

Sky is trouwens een beestenploeg aan het worden ook voor dit werk met Stannard, Thomas, Wiggins, Eisel en Luke Rowe.
HR
HR

spelbos
Nummer 14

Huis schreef:

(...)

Als Vandebergh de benen stil houd staat Terpstra met de bloemen. Dat hij daarna de sprint verkeerd doet is zeker waar. Hij had achter Stannard moeten blijven. Boonen kon niet meer omdat hij zo nodig 65 km voor de streep zinloos effe de benen wou testen op de Taaienberg en Vanmarcke was idd de sterkste op het oog.

Jammer dat Cancellara, Sagan, Degenkolb, Boom, Langeveld en Roelandts er niet waren. Dat had een completer beeld gegeven.

Sky is trouwens een beestenploeg aan het worden ook voor dit werk met Stannard, Thomas, Wiggins, Eisel en Luke Rowe.
HR
Dat snapte ik ook niet helemaal, over dom gesproken. ;)
Denk wel dat Stannard Terpstra terug had gehaald, Stannard was de sterkste in de kopgroep.
HR
HR

Huis
Idool

spelbos schreef:

(...)

Dat snapte ik ook niet helemaal, over dom gesproken. ;)
Denk wel dat Stannard Terpstra terug had gehaald, Stannard was de sterkste in de kopgroep.
HR
Ja Stannard was enorm sterk, dat zeker. Hilarisch was de analyse bij Sporza achteraf. Geen woord over Vandenbergh.
HR
HR

spelbos
Nummer 14

Huis schreef:

(...)

Ja Stannard was enorm sterk, dat zeker. Hilarisch was de analyse bij Sporza achteraf. Geen woord over Vandenbergh.
HR
Vanmarcke moet het allemaal in zijn eentje doen, zijn ploegmaats zaten niet bij de 1e 30 finishers
HR
HR

Huis
Idool

spelbos schreef:

(...)

Vanmarcke moet het allemaal in zijn eentje doen, zijn ploegmaats zaten niet bij de 1e 30 finishers
HR
Nee met het vertrek van Boom en de op leeftijd komende Tjallingi en Tankink is de klassieke ploeg er niet beter op geworden. Mike Theunissen is en groot talent net als Hofland en Van Asbroeck maar die zijn nog niet zover dat ze Vanmarcke in de finale kunnen helpen.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 28 februari 2015 20:27:13).]
HR
HR

JAN
Basisspeler

Huis schreef:

(...)

Nee met het vertrek van Boom en de op leeftijd komende Tjallingi en Tankink is de klassieke ploeg er niet beter op geworden. Mike Theunissen is en groot talent net als Hofland en Van Asbroeck maar die zijn nog niet zover dat ze Vanmarcke in de finale kunnen helpen.
HR
Komt doordat de ploeg minder geld te besteden heeft. Ze beginnen weer met veel jonge renners, nadat de ervaren renners zijn weggegaan (Mollema, Boom, Clement, Bos, Nordhaug, paar Australiers).

Er zijn een paar jonge renners die nu tijd en ruimte krijgen. Ben benieuwd, plus het feit dat de jonge renners nog niet zo sterk zijn als Vermarcke. Die gaat een aantal klassiekers winnen, is ook nog jong. Maar Vermarcke had gewonnen zonder de pech van gisteren.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 116 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 6]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 96,7% dat PSV wint van Osijek. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van OGC Nice-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!