Ajax Netwerk
dinsdag 25 juli 2017 - 00:30                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 6]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 116 pagina's: « 1 ... 108 109 110 111 112 113 114 115 116 »

HR

danielson
Internationale topspeler

Uit: Groningen
Vak: 420
Droomaankoop: -
Reg.: 11 februari 2012

Knap hoor....
HRHR
HR
Knappe prestatie van Harkema!. Werd ook wel eens tijd dat ie een etappe zou winnen, want eeuwig aanklampen wordt je ook niet veel wijzer van. Klein lichtpuntje deze Tour!
HR
HR

JeroenE
Icoon

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 17 september 2007

Kan iemand me uitleggen waarom de achtervolgers ALTIJD lopen te kloten? Zogenaamd benen sparen voor de finale.... wat heb je daaraan als je niet dichterbij komt? Je ziet hem nota bene fietsen en dan ga je naar elkaar zitten kijken in plaats van samen te werken in een molentje om daarna je mede achtervolgers weer te zien als concurrenten.

Echt debiel gewoon. Als ploegleider zou ik me vreselijk kwaad maken op zulke sukkels.

Het was 12 kilometer met 15-20 seconden voorsprong. Dat kan je normaal gesproken dichtrijden met 4 tegen 1 en tegenwind.
HR
HR

KickWilstra
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 18 september 2010

Poh, deftige zege zeg. Volledig verdiend als je in zo'n solo de laatste 25 kilometer stand kunt houden. Hoed af.
HR
HR

Huis
Idool

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Respect voor iemands prestatie hebben maar niet zijn naam normaal kunnen schrijven. :denk

Gewoon klasse van Mollema. Sterk staaltje hard fietsen en doorzettingsvermogen. Zelf het gat dichtgereden in het begin van de etappe en het juiste moment gekozen. Chapeau.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 16 juli 2017 18:20:38).]
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
Icoon

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Vak: -
Reg.: 28 november 2010

Uitmuntende prestatie. Eindelijk weer eens een Nederlandse overwinning in de tour.
Verder natuurlijk onbegrijpelijk waarom de achtervolgers zo zaten te klootviolen.

Laat onverlet dat Groninger Mollema een subliem huzarenstukje heeft laten zien.

Geniet er van Bauke!!!
HR
HR

danielson
Internationale topspeler

quote:HR
T-Bag schreef:

Knappe prestatie van Harkema!. Werd ook wel eens tijd dat ie een etappe zou winnen, want eeuwig aanklampen wordt je ook niet veel wijzer van. Klein lichtpuntje deze Tour!
HR
Groot lichtpuntje want meer dan dit mochten we vooraf niet verwachten lijkt me.
Mollema wint nu een rit zowel in de Vuelta als in de Tour. Plus San Sebastian. En een aantal keren top 10 in alle grote rondes.
Als ie in vorm is is het WK parcours ook wel wat voor hem
HR
HR

YAKUBU22
International

Uit: Almere
Reg.: 19 november 2001

Huis schreef:

Gewoon klasse van Mollema. Sterk staaltje hard fietsen en doorzettingsvermogen. Zelf het gat dichtgereden in het begin van de etappe en het juiste moment gekozen. Chapeau.
HR
Inderdaad, hij was gewoon de beste en de slimste vandaag. Schitterende overwinning! Ook voor z`n ploeg broodnodig btw.

@ kluivert

De 2 overwinningen van Dumoulin vorig jaar nu alweer vergeten?

[Dit bericht is veranderd door YAKUBU22 (op 16 juli 2017 18:18:37).]
HR
HR

Amsterdam-Oost
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 3 mei 2000

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

Uitmuntende prestatie. Eindelijk weer eens een Nederlandse overwinning in de tour.

HR
Eh... vorig jaar waren er 2 etappezeges voor Dumoulin.
HR
HR

JeroenE
Icoon

Reg.: 17 september 2007

Huis schreef:

Respect voor iemands prestatie hebben maar niet zijn naam normaal kunnen schrijven. :denk

HR
Stel je niet zo aan joh. Iedereen weet toch dat zijn stijl niet best is? Net zoals het er bij Froome wat lomp uitziet. Deze bijnaam zal hem niet hinderen. Ondanks zijn manier van fietsen kan hij nog steeds hard gaan.

Dat hij nu een keer wint is leuk voor hem en is ook terecht. Plek 7 of 10 in een klassement is natuurlijk niet slecht. Maar dit past veel beter bij hem. Net zoals Gesink tegenwoordig voor de ritwinst gaat en niet voor het klassement.
HR
HR

danielson
Internationale topspeler

JeroenE schreef:

(...)

Stel je niet zo aan joh. Iedereen weet toch dat zijn stijl niet best is? Net zoals het er bij Froome wat lomp uitziet. Deze bijnaam zal hem niet hinderen. Ondanks zijn manier van fietsen kan hij nog steeds hard gaan.

Dat hij nu een keer wint is leuk voor hem en is ook terecht. Plek 7 of 10 in een klassement is natuurlijk niet slecht. Maar dit past veel beter bij hem. Net zoals Gesink tegenwoordig voor de ritwinst gaat en niet voor het klassement.
HR
Onzin. Mollema is prototype van een klassementsrenner. Dit past eigenlijk helemaal niet bij hem; des te knapper dat hij het dantoch doet. Zoals vorig jaar in La Classica. Ongeveer op dezelfde wijze.
HR
HR

Huis
Idool

danielson schreef:

(...)

Onzin. Mollema is prototype van een klassementsrenner. Dit past eigenlijk helemaal niet bij hem; des te knapper dat hij het dantoch doet. Zoals vorig jaar in La Classica. Ongeveer op dezelfde wijze.
HR
Laten we het erop houden dat Mollema gewoon een steengoede renner is. Geen absolute wereldtopper in termen als veelwinnaar maar wel iemand die het maximale eruit haalt en een enorm harde kop heeft. Als je kijkt naar de huidige stand in het klassement dan had ik niet uitgesloten dat een Mollema in topvorm zonder Giro in de benen in deze Tour mee had kunnen doen in de top 5. Volgend jaar wil hij weer voor een klassement gaan.
HR
HR

danielson
Internationale topspeler

Huis schreef:

(...)

Laten we het erop houden dat Mollema gewoon een steengoede renner is. Geen absolute wereldtopper in termen als veelwinnaar maar wel iemand die het maximale eruit haalt en een enorm harde kop heeft. Als je kijkt naar de huidige stand in het klassement dan had ik niet uitgesloten dat een Mollema in topvorm zonder Giro in de benen in deze Tour mee had kunnen doen in de top 5. Volgend jaar wil hij weer voor een klassement gaan.
HR
Als de geruchten kloppen en Quintana zou naar Trek gaan, kan Mollema beter verkassen. Maar waarheen?
HR
HR

danielson
Internationale topspeler

Wuyts en De Cauwer waren paar dagen geleden vrij stellig in hun oordeel dat van het tourdeelnemersveld van dit jaar niemand in de buurt komt van Dumoulin...Froome nog het meest maar die heeft natuurlijk niet de uitstraling die Dumoulin wel heeft.
HR
HR

Huis
Idool

danielson schreef:

(...)

Als de geruchten kloppen en Quintana zou naar Trek gaan, kan Mollema beter verkassen. Maar waarheen?
HR
Geen idee. Heb dat gerucht nog nergens gehoord. Mollema heeft nog gewoon een contract en is echt voorzien om volgend jaar weer een Tour klassement te rijden.
HR
HR

Huis
Idool

danielson schreef:

Wuyts en De Cauwer waren paar dagen geleden vrij stellig in hun oordeel dat van het tourdeelnemersveld van dit jaar niemand in de buurt komt van Dumoulin...Froome nog het meest maar die heeft natuurlijk niet de uitstraling die Dumoulin wel heeft.
HR
Er komt sowieso een nieuwe interessante generatie ronderenners aan. Yates broers, Meintjes, Buchman, Oomen, Latour en er rijdt momenteel een Rus Sivakov (20) rond bij de beloften die alles wint wat je maar kan winnen op rondegebied. Echt een buitencategorie talent. Ook Miguel Angel Lopez(23) van Astana en Egan Bernal(22) gaan we de komende jaren zien. Beiden Colombianen. Wellicht in de komende Vuelta al. Ook België heeft met Bjorn Lambrecht (20) zowaar weer een rondetalent.
HR
HR

danielson
Internationale topspeler

Huis schreef:

(...)

Geen idee. Heb dat gerucht nog nergens gehoord. Mollema heeft nog gewoon een contract en is echt voorzien om volgend jaar weer een Tour klassement te rijden.
HR
Jawel, hier.... :B
Hoorde het ergens op TV, denk Eurosport of De Belg. In ieder geval niet bij de twee D's natuurlijk. Du zei gisteren bij de Avondetappe dat hij zich van kritiek nooit iets aantrekt. Helaas z'n werkgever ook niet.....
Alles aan die twee is irritant, zelfs als ze enthousiast doen (zoals gisteren).
(natuurlijk had ik De Belg op, maar kreeg het commentaar daarna wel mee..)
HR
HR

the farmer
Vedette

Reg.: 26 november 2006

Benieuwd wat Daniel Martin nog kan uitrichten in de laatste week. Van de top-5 de enige renner die in de laatste 4 etappes telkens wat tijd heeft gewonnen op zijn concurrenten. Zonder de val van Porte had hij nu in het geel gereden.
HR
HR

Huis
Idool

the farmer schreef:

Benieuwd wat Daniel Martin nog kan uitrichten in de laatste week. Van de top-5 de enige renner die in de laatste 4 etappes telkens wat tijd heeft gewonnen op zijn concurrenten. Zonder de val van Porte had hij nu in het geel gereden.
HR
Nee dat kan je niet zo stellen, want dan had hij geen ruimte gehad om tijd terug te pakken zoals zondag. Hadden ze hem natuurlijk nooit laten rijden.
HR
HR

the farmer
Vedette

Reg.: 26 november 2006

Huis schreef:

(...)

Nee dat kan je niet zo stellen, want dan had hij geen ruimte gehad om tijd terug te pakken zoals zondag. Hadden ze hem natuurlijk nooit laten rijden.
HR
Das waar...maar

Osteopaat Anthony Pauwels (de broer van renner Serge Pauwels) had afgelopen week enorm veel werk om Martin elke dag raceklaar ter krijgen. Met de laatste Tour-week voor de deur lijkt Martin stilaan volledig terug fit. “Ik word elke dag beter. Zondag geraakte ik al voor 90% uit het zadel. Maar als ik adem voel ik het nog altijd trekken in mijn lichaam. Ik hoop dat ik 100% in orde ben tegen de Alpen.”

Als een gehavende Martin al minstens de evenknie bergop is van Froome en co, wat moet dat dan geven als Martin straks op volle kracht de Alpencols zal opvliegen. “Ik heb geen idee waar mijn limieten liggen. Wat ik wel weet: dit is de beste Daniel Martin ooit in de Tour. Bovendien heb ik ook veel vertrouwen gekregen door mijn resultaten van de laatste maanden.”HR
Nieuwsblad.be

Door de val verloor hij 1.15. Zonder val had hij misschien gewonnen op Peyragudes. Nu ging hij in die etappe op kop rijden met als doel het tempo zo hoog houden dat anderen niet konden demarreren omdat hij zo'n last had van zijn rug. Je weet het nooit hoe hij zonder val ervoor had gestaan. Toch is zijn eindsprint vaak erg sterk waardoor hij tijd telkens wat tijd had kunnen pakken bij de aankomst. In dat geval had hij wat tijd gewonnen zonder te hoeven proberen weg te komen.

[Dit bericht is veranderd door the farmer (op 18 juli 2017 12:27:55).]
HR
HR

Huis
Idool

Hij rijdt zeker boven mijn verwachting goed. Ook een van de weinigen die durft aan te vallen en niet bang is voor zijn positie. Podium is nog wel haalbaar voor hem. Het zal mij niet verbazen als Martin en Uran zondag naast Froome op het podium staan. Ook gezien de tijdrit waar Aru en vooral Bardet wel eens veel kunnen verliezen.
HR
HR

danielson
Internationale topspeler

Huis schreef:

Hij rijdt zeker boven mijn verwachting goed. Ook een van de weinigen die durft aan te vallen en niet bang is voor zijn positie. Podium is nog wel haalbaar voor hem. Het zal mij niet verbazen als Martin en Uran zondag naast Froome op het podium staan. Ook gezien de tijdrit waar Aru en vooral Bardet wel eens veel kunnen verliezen.
HR
Martin kan toch niet tijdrijden?
Zou mooi zijn als hij podium zou rijden.
HR
HR

Huis
Idool

danielson schreef:

(...)

Martin kan toch niet tijdrijden?
Zou mooi zijn als hij podium zou rijden.
HR
Tov Bardet wel. Die heeft wel een probleem als hij geen tijd meer pakt. Aru en Martin ongeveer gelijkwaardig. Uran kon in het verleden wel goede tijdritten rijden, maar dat is al een tijdje geleden. Maar het was sowieso al een tijdje geleden dat we deze Uran zagen.
HR
HR

danielson
Internationale topspeler

Sunweb is weer goed bezig; TLJ kwakkelt verder.....
HR
HR

Huis
Idool

Hoe heeft Bouhanni dat gat dichtgereden dan? Dat kan toch helemaal niet.

danielson schreef:

Sunweb is weer goed bezig; TLJ kwakkelt verder.....
HR
Ik gun Matthews ook de groene trui. Sunweb gaat er echt voor en Matthews gaat ook gewoon mee in bergetappes. erg complete renner.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 18 juli 2017 16:17:11).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 116 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 6]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 91,7% dat PSV wint van Osijek. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van OGC Nice-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!