Ajax Netwerk
donderdag 23 maart 2017 - 17:28                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Tennis: Grand Slams

HR

Deze topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 19 »

HR

Ome Michel
Idool

Uit: Lelystad
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 11 november 1999

Nou, de eerste partijen zitten er op. Haasse heeft al weer op gegeven(zal nog een slag om de arm houden wbt Hasse maar heb alweer iets van Okee.... :denk Hewitt er uit in een spannende partij, jammer maar Seppi was net even scherper.

Wie gaan er volgens jullie winnen in 2014?

[Dit bericht is veranderd door ArenA (op 1 juli 2016 19:29:29).]
HRHR
HR

the birdman
Vedette

Vak: 428
Reg.: 8 mei 2009

Ik denk Serena bij de vrouwen en Djokovic bij de mannen. Nergens op gebaseerd, maar gewoon een gevoel. Uiteraard hoop ik dat Federer nog een Grand Slam toernooi gaat winnen, maar ik ben bang dat hij het niet gaat redden tegen Tsonga, die zit in zijn schema.
HR
HR

Isabel
Geselecteerd voor Oranje
Runner-up Ajax Netwerk VoVo 2009/2010

Vak: -
Reg.: 22 juni 2007

Sijsling ligt er ook al uit, erg jammer ik had toch wel verwacht dat hij de 2e ronde zou halen.
Kiki Bertens speelde aardig tegen Ivanovic, maar had pech dat Ivanovic haar vorm weer terug heeft gevonden. Hoewel dat natuurlijk snel weer afgelopen kan zijn.
HR
HR

Ome Michel
Idool

quote:HR
Isabel schreef:

Sijsling ligt er ook al uit, erg jammer ik had toch wel verwacht dat hij de 2e ronde zou halen.
Kiki Bertens speelde aardig tegen Ivanovic, maar had pech dat Ivanovic haar vorm weer terug heeft gevonden. Hoewel dat natuurlijk snel weer afgelopen kan zijn.
HR
Bertens valt weinig te verwijten, Haasse kan beter stoppen... Sijsling is inderdaad jammer. Tomic geeft zojuist op tegen Nadal.
HR
HR

Trabelcied
Bankzitter

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 januari 2003

Pffff... Ben over het algemeen best positief ingesteld, maar van het Nederlandse tennis op dit moment springen toch de tranen in je ogen.

Bertens valt misschien nog weinig te verwijten, want sterke tegenstander en weinig wedstrijden gespeeld natuurlijk het afgelopen half jaar ivm met enkelblessure. De overige dames niet gezien of gehoord dit toernooi. Roemloos ten onder in de kwalis. Technisch zit het er echt wel in bij de meesten, maar fysiek en met name mentaal is het echt hopeloos.

Hetzelfde kunnen we zeggen van de heren. Huta Galung ingecalculeerd verlies. Speelt nu ook op de toppen van z'n kunnen. Verwacht niet dat hij veel hoger zal komen dan dit. Mooie techniek, maar fysiek schiet hij te kort. Niet fit genoeg om veel hoger op de ranglijst te komen.

Haase dan: tsja ben geen fan van hem. Als ik hem zo bezig zie heeft hij wel een uitgesproken ambitie, maar dat werkt eerder tegen hem dan voor hem. Heb verbaasd staan kijken dat hij moest opgeven vanwege kramp. Kan veel oorzaken hebben, maar die oorzaken zijn vaak wel te voorkomen door een goede wedstrijdvoorbereiding. Zal een top 60 speler blijven, wat op zich al knap is natuurlijk, maar meer verwacht ik ook niet.

Sijsling heeft zich in mijn ogen echt geblameerd. Niet eens vandaag, maar wel in de keuze daarvoor voor z'n nieuwe coach. Hij was op de goede weg met die Spanjaard en net nu hij redelijk op de goede weg omhoog is, gaat hij op pad met een onervaren coach/vriend. Het hoeft natuurlijk niet verkeerd uit te pakken, maar de eerste signalen zijn niet positief. Fysiek ook altijd net niet top in mijn ogen en mentaal zwak. Helemaal vandaag tegen een tegenstander die kapot was maar WEL bereid was om te vechten. Alleen maar domme ballen gezien van Sijsling. Veel fouten ipv de tegenstander heen en weer te laten lopen en wat korte balletjes. Liet het lopen na tweede verloren tiebreak. Gaat op deze manier dus ook niet verder komen, nog sterker eerder zakken op de wereldranglijst.

Dan De Bakker.... Matchpoint laten liggen. Die jongen is de enige die fysiek en technisch de bagage heeft om verder te komen. Mentaal alleen zo zwak. Vind t allemaal wel best als hij beetje her en der zn puntjes cq centjes kan pakken. Zonde want hij kan het wel wannneer z'n kop goed staat. Mist de werkethiek van de toppers om ver te komen.

Voorspel dus een somber jaar met wellicht uitzondering van Bertens als zij fit wordt en de jaarlijkse uitschieter van Haase.

Verder dames internatitionaal zal t wel williams worden deze editie en gok op Djokovic bij de mannen.
HR
HR

spelbos
Nummer 14

Reg.: 1 juli 2006

Wat is er met Rus gebeurt?
Dat was toch het tennistalent bij de dames?
HR
HR

Isabel
Geselecteerd voor Oranje
Runner-up Ajax Netwerk VoVo 2009/2010

Reg.: 22 juni 2007

spelbos schreef:

Wat is er met Rus gebeurt?
Dat was toch het tennistalent bij de dames?
HR
Heeft vorig jaar een rampjaar gehad met een losing streak van 17 wedstrijden op rij in de 1e ronde eruit. Er is vrij weinig van haar zelfvertrouwen over, maar ook weinig van haar punten op de WTA ranking, daardoor is ze nu gezakt naar de 156e plek. Is een niveau terug gegaan naar ITF level om weer wedstrijdjes te gaan winnen en dat is haar gelukt, 4 titels gewonnen, maar het zal nog even duren voordat ze weer terug is.
Ik ga er wel vanuit dat het haar weer gaat lukken om terug te komen op WTA niveau, al heeft ze de kwalificaties van de Australian Open dus niet gered.
HR
HR

Trabelcied
Bankzitter

Isabel schreef:

(...)

Heeft vorig jaar een rampjaar gehad met een losing streak van 17 wedstrijden op rij in de 1e ronde eruit. Er is vrij weinig van haar zelfvertrouwen over, maar ook weinig van haar punten op de WTA ranking, daardoor is ze nu gezakt naar de 156e plek. Is een niveau terug gegaan naar ITF level om weer wedstrijdjes te gaan winnen en dat is haar gelukt, 4 titels gewonnen, maar het zal nog even duren voordat ze weer terug is.
Ik ga er wel vanuit dat het haar weer gaat lukken om terug te komen op WTA niveau, al heeft ze de kwalificaties van de Australian Open dus niet gered.
HR
Top 100 moet wel lukken idd en dan door naar top 70 misschien 60, maar ook Rus zie ik niet veel verder komen dan dat. Mist echte wapens en haar service moet veel stabieler worden. Veel te veel dubbele fouten. Bertens heeft die mogelijkheden wel meer, mits fit. Probeert iig aanvallend te spelen en heeft daar ook de wapens voor. Rus is een typische counter speelster met weinig iniatief in haar spel. Dit kan ze echter wel goed, waardoor ze haar potjes wel zal winnen her en der, maar voor de absolute top te kort.
HR
HR

KingKong
Basisspeler

Reg.: 17 augustus 2007

Ome Michel schreef:

(...)

Bertens valt weinig te verwijten, Haasse kan beter stoppen... Sijsling is inderdaad jammer. Tomic geeft zojuist op tegen Nadal.
HR
Kan me niet zo vinden in het verhaal Haase moet stoppen. Die jongen krijgt kramp, en Donald Young is welliswaar een vermaard choker, maar is geen slechte speler. Was ooit een van de grootste tennistalenten ter wereld. Haase heeft zijn bestaansrecht als prof ook wel bewezen met zijn titels. Maar het is te blessuregevoelig, en te wisselvallig om echt aan de top mee te doen. Maar iedereen met een beetje zicht op het spelletje weet dat al jaren dat hij dat niet kan.
Sijsling daarentegen is een eerste klas flapdrol, die weer goed de tred naar beneden heeft gevonden. Kan mij wel vinden in het relaas van Trabelcied dat hij gewoon stomme keuzes maakt, fysiek een aanfluiting is, technisch is het ook niet je dat. En dan die coach, ik ken Michel een beetje, tis een aardige kerel, en geen slechte trainer, maar ik heb mijn bedenkingen voor het trainerschap voor Sijsling. Mentaal vind ik Koning ook geen grootheid.
Er zijn overigens wel meer spelers waarvan ik mij afvraag waarom speel je nog. Zo'n Middelkoop, speelt al zijn hele carriere(hij is iets van 27) slechts futures en challengers. Stop er dan gewoon lekker mee, en ga iets nuttigs doen.
De Bakker is inderdaad gewoon een slappen hap figuur, die zichzelf een oor aan naait. Al kon je zijn vermogens en de werkethiek van Haase combineren, heb je een top 20speler, minimaal. Maar Thiemotje wil niet, en denkt dat het hem wel ff lekker komt aanwaaien. Maar zo werkt het niet natuurlijk.
Wat betreft Huta Galung, die zit wel aan zijn max, op een hele goede dag zou die misschien een keer kunnen stunten. Maar als ik hem was, zou ik een pensioen toch wel overwegen.

Bij de vrouwen lijkt het wachten op Indy de Vroome. Krajicek is een mislukking geworden, net als Rus. En Bertens heeft een ontzettend zwakke enkel. Dus ook daar verwacht ik niet teveel van. Noch zij een keer een jaar fit blijven, dan zou een plek rond de 40ste plek op de wereldranglijst wel haar max zijn denk ik.

[Dit bericht is veranderd door KingKong (op 15 januari 2014 00:02:33).]
HR
HR

Trabelcied
Bankzitter

KingKong schreef:

(...)

Kan me niet zo vinden in het verhaal Haase moet stoppen. Die jongen krijgt kramp, en Donald Young is welliswaar een vermaard choker, maar is geen slechte speler. Was ooit een van de grootste tennistalenten ter wereld. Haase heeft zijn bestaansrecht als prof ook wel bewezen met zijn titels. Maar het is te blessuregevoelig, en te wisselvallig om echt aan de top mee te doen. Maar iedereen met een beetje zicht op het spelletje weet dat al jaren dat hij dat niet kan.
Sijsling daarentegen is een eerste klas flapdrol, die weer goed de tred naar beneden heeft gevonden. Kan mij wel vinden in het relaas van Trabelcied dat hij gewoon stomme keuzes maakt, fysiek een aanfluiting is, technisch is het ook niet je dat. En dan die coach, ik ken Michel een beetje, tis een aardige kerel, en geen slechte trainer, maar ik heb mijn bedenkingen voor het trainerschap voor Sijsling. Mentaal vind ik Koning ook geen grootheid.
Er zijn overigens wel meer spelers waarvan ik mij afvraag waarom speel je nog. Zo'n Middelkoop, speelt al zijn hele carriere(hij is iets van 27) slechts futures en challengers. Stop er dan gewoon lekker mee, en ga iets nuttigs doen.
De Bakker is inderdaad gewoon een slappen hap figuur, die zichzelf een oor aan naait. Al kon je zijn vermogens en de werkethiek van Haase combineren, heb je een top 20speler, minimaal. Maar Thiemotje wil niet, en denkt dat het hem wel ff lekker komt aanwaaien. Maar zo werkt het niet natuurlijk.
Wat betreft Huta Galung, die zit wel aan zijn max, op een hele goede dag zou die misschien een keer kunnen stunten. Maar als ik hem was, zou ik een pensioen toch wel overwegen.

Bij de vrouwen lijkt het wachten op Indy de Vroome. Krajicek is een mislukking geworden, net als Rus. En Bertens heeft een ontzettend zwakke enkel. Dus ook daar verwacht ik niet teveel van. Noch zij een keer een jaar fit blijven, dan zou een plek rond de 40ste plek op de wereldranglijst wel haar max zijn denk ik.
HR
We zitten aardig op 1 lijn denk ik idd. Haase heeft idd wel z'n sporen verdiend. Verder benieuwd hoe z'n keuzes uitpakken dit jaar. Geen ahoy rotterdam maar wel zuid Amerika. Z'n blessuregevoeligheid leek me minder geworden echter. Ook z'n keuze om te trainen in de VAE in de hitte leek me een goede keuze. Daarom verraste me zijn opgave vanwege kramp zo. Hemzelf trouwens ook gezien z'n reactie.

De reactie van Sijsling trouwens ook treurig na z'n wedstrijd. Dit geeft weinig hoop voor de toekomst van hem. Veel verkeerde signalen in een kort tijdsbestek. Ken hem beetje via bevriende fysio. Kan en wil zichzelf (en dit zie je nog meer bij Thiemo) geen pijn doen. Dan ga je de top niet halen en blijf je ook niet in de subtop (lees top 100) staan.

Dan je punt over de middelkoopjes en westerhofjes van deze wereld. Sja als ze het kunnen financieren cq leuke suikeroom waarom niet... Lekker de wereld rondreizen en balletje slaan. Beide spelers overigens mentaal totaal ongeschikt om verder te komen dan dat ze nu staan. Leuk zo'n westerhof in de kwallies, maar is puur schemavulling natuurlijk.

Het is idd wachten op Indy de Vroome, maar ook zij zal een omschakeling moeten maken naar het aanvallende tennis. In mijn ogen veel te passief nog. Ze heeft echter wel de mogelijkheden om dat nog te ontwikkelen. Mentaal durf ik niet te zeggen hoe ze is. Bij de jongens zit er trouwens echt weinig aan te komen trouwens en dat gaat nog wel een probleem worden de komende jaren.
HR
HR

Dokter Mabuse
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 125
Reg.: 5 november 2007

Ik vind de kritiek op Haase onterecht. Hij staat gewoon in de top 50 van de wereld in een mondiaal ontzettend veel beoefende sport. Zeker op ATP 250 niveau kan hij mooie dingen doen. De top 30 lijkt echter een brug te ver. Geen schande overigens. Typisch een sporter die het maximale uit zijn carriere probeert te halen. Kramp in 43 graden kan iedereen gebeuren lijkt me hoe jammer ook.

Sijsling en de Bakker (de andere potentiele top 100 spelers op langere termijn) hebben wellicht meer talent maar missen karakter. Sijsling komt vooral fysiek tekort (en de laatste maanden ook mentaal). De Bakker heeft ongelooflijk veel talent maar mist mentaliteit. Als hij de juiste knop weet om te zetten kan hij top 30 spelen.

Hoewel ik de voorspelling van marx graag eerst even afwacht. Ik hoop op Federer maar zet mijn geld op Nadal. Beiden speelden overigens een prima 2e ronde vandaag.
HR
HR

Ome Michel
Idool

Robin Haasse is ook geen slechte speler, alleen hij gooit het bijltje er net even te vaak naar mijn zin, bij neer. Als het effe tegenzit bij hem kan je er op wachten dat hij of opgeeft, of de wedstrijd gewoon kansloos verliest. Ik kan over zijn kramp niet oordelen, maar als je ziet dat een Seppi met kramp in de arm gewoon even doorbijt en de partij er nog uitsleept, ondanks dat hij het publiek nog tegen zich had.. Tja, ik zal het allemaal wel verkeerd zien, maar mentaal is Haasse niet in staat om echt goed te presteren :denk Goed een uitschieter daar gelaten, en zijn plek op de ranglijst is natuurlijk een knappe prestatie. Maar over 20 jaar weet niemand meer wie hij was, zo uit het hoofd.
HR
HR

BuZa
Idool

Vak: 403
Droomaankoop: Mayron George
Reg.: 30 november 2005

Ome Michel schreef:

Robin Haasse is ook geen slechte speler, alleen hij gooit het bijltje er net even te vaak naar mijn zin, bij neer. Als het effe tegenzit bij hem kan je er op wachten dat hij of opgeeft, of de wedstrijd gewoon kansloos verliest. Ik kan over zijn kramp niet oordelen, maar als je ziet dat een Seppi met kramp in de arm gewoon even doorbijt en de partij er nog uitsleept, ondanks dat hij het publiek nog tegen zich had.. Tja, ik zal het allemaal wel verkeerd zien, maar mentaal is Haasse niet in staat om echt goed te presteren :denk Goed een uitschieter daar gelaten, en zijn plek op de ranglijst is natuurlijk een knappe prestatie. Maar over 20 jaar weet niemand meer wie hij was, zo uit het hoofd.
HR
Haas, Haasse, Haase of onze eigen haassie. Maar in dit geval is het gewoon Robin Haase.
HR
HR

Ome Michel
Idool

Federer soepeltjes door naar de kwartfinale. Mooi om te zien dat hij het nog altijd kan.
HR
HR

John Matrix
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 27 november 2003

Federer speelde erg sterk. Belangrijkste is dat hij zijn backhand onder controle leek te hebben en weinig onnodige fouten maakte. Murray is nog niet in topvorm na zijn blessure, ik heb zo'n vermoeden dat Federer hiervan gaat profiteren. Overigens wordt Nadal - Dimitrov ook een leuke wedstrijd. Hopen op een stuntje van de Bulgaar.
HR
HR

shevhenco Gele kaart: waarschuwing
Talent

Reg.: 17 april 2013

De wedstrijd tegen Murray wordt toch wel een soort examen voor Federer denk ik. Als hij hem wint laat hij zien dat hij er nog steeds bij hoort. Verliest hij hem, dan is wat mij betreft duidelijk dat vanaf dat moment jongens als Nadal, Djokovic en Murray hem definitief voorbij zijn. Dat is overigens absoluut geen schande voor een 32 jarige speler met zo'n indrukwekkende erelijst.
HR
HR

Trabelcied
Bankzitter

Spannend potje nu Djokovic tegen Wawrinka... Hoop op Stan THE man
HR
HR

KingKong
Basisspeler

Reg.: 17 augustus 2007

Wawrinka dus in 5sets langs Djokovic. Stukje wraak voor vorig jaar.
HR
HR

Ome Michel
Idool

Prachtige zege! En inderdaad mooie revanche voor vorig jaar!
HR
HR

the birdman
Vedette

Vak: 428
Reg.: 8 mei 2009

the birdman schreef:

Ik denk Serena bij de vrouwen en Djokovic bij de mannen. Nergens op gebaseerd, maar gewoon een gevoel. Uiteraard hoop ik dat Federer nog een Grand Slam toernooi gaat winnen, maar ik ben bang dat hij het niet gaat redden tegen Tsonga, die zit in zijn schema.
HR
Godzijdank geen geld op gezet. Ook Federer ging redelijk relaxed verder tegen Tsonga, ben benieuwd of hij die koorknaap uit Schotland straks een draai om zijn oren kan geven. Murray is normaal te sterk voor hem tegenwoordig.
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

the birdman schreef:

(...)

Godzijdank geen geld op gezet. Ook Federer ging redelijk relaxed verder tegen Tsonga, ben benieuwd of hij die koorknaap uit Schotland straks een draai om zijn oren kan geven. Murray is normaal te sterk voor hem tegenwoordig.
HR
Hmm... uiteraard gaat de Canadese sensatie en genie Bouchard winnen bij de vrouwen. Daar zijn tenniskenners het over eens. En dat Nadal met twee vingers in de neus het eerste Grand Slamtoernooi van 2014 in de wacht sleept, is een uitgemaakte zaak. Daar kan zelfs een Federer met zijn grote racket niks aan doen.
HR
HR

shevhenco Gele kaart: waarschuwing
Talent

Reg.: 17 april 2013

Deze zelfbenoemde tenniskenner hoopt op Federer en Radwanska, maar zet zijn geld op Nadal en Na Li.

marx schreef:

(...)

Hmm... uiteraard gaat de Canadese sensatie en genie Bouchard winnen bij de vrouwen. Daar zijn tenniskenners het over eens. En dat Nadal met twee vingers in de neus het eerste Grand Slamtoernooi van 2014 in de wacht sleept, is een uitgemaakte zaak. Daar kan zelfs een Federer met zijn grote racket niks aan doen.
HR
HR
HR

Frankie de missing link
Winnaar Gouden Bal

Reg.: 14 augustus 2009

Ik hoop zo dat Federer nog eens een groots toernooi kan spelen. Van Tsonga, Murray, Nadal en Wawrinka/Berdych achter elkaar winnen. Zou wat zijn :)

Dromen mag, Nadal wint eenvoudig.
HR
HR

Trabelcied
Bankzitter

Het is jammer dat Murray weinig ritme heeft aangezien hij denk ik de enige is die het Nadal nog moeilijk had kunnen maken. Zie Federer nl te kort komen tegen Nadal. En Berdych/Wawrinka helemaal.
Verwacht morgen wel n mooi potje tussen Federer en Murray. Kan een mooie vijfsetter worden. Dan moet Federer net als Tsonga blijven gaan voor z'n ballen. Murray nog niet heel sterk gezien dit toernooi, maar ook niet echt getest nog. Daarom voor beiden een interessante wedstrijd.
Blij met Wawrinka vandaag. Keihard voor gewerkt. Met name mentaal. Kunnen de Nederlanders nog n puntje aan zuigen. Fysiek misschien niet de fitste, maar andere details wel het maximale eruit gehaald. Dan kan je dus echt in de top meedoen.
Dames zeg ik nu Azarenka alhoewel ik die Bouchard wel een leuke verschijning vind. Leuke stunt, maar benieuwd hoe ze zich mentaal houdt mocht ze verder komen. Na Li natuurlijk ook niet te onderschatten natuurlijk. Met het nodige geluk verder gekomen, maar mentaal sterk dit toernooi.
Ga er morgen weer lekker voor zitten met tv'tje op t werk :B
HR
HR

Yapo127
Regelmatige invaller

Vak: 127
Reg.: 7 augustus 2007

Murray (waarschijnlijk) niet in grootse doen, maar dat is inderdaad ook weer lastig te peilen daar hij nog niet echt getest is. Hoop dat Federer zijn niveau haalt van de wedstrijd tegen Tsonga. Weet niet of het jullie ook is opgevallen, maar het intuïtieve was zowaar weer eens terug bij de Zwitser. Lang niet gezien bij hem. Speelde agressief, maar niet geforceerd. Kwam in op de onverwachte momenten en won 90% van de punten aan het net. Het was een verademing om te zien, vergeleken met de 'wanhoop' approaches die hij vaak speelt tegen een Nadal. Serveerde ook steady en dat blijft toch de basis van zijn (aanvallende) spel.

Ik verwacht dat Federer in 4 sets van Murray wint en in de halve Nadal treft. Murray - Wawrinka is een pure 50/50 schat ik zo.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Tennis: Grand Slams

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Ajax heeft Schalke 04 geloot. Haalt Ajax de halve finale?

Ja
Nee
Weet niet

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 98,7% dat FC Utrecht wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Feyenoord:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!