Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 ... 108 »
wat zeg je nu?
Legende
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 19 april 2006
quote:Nee, het beste doping gebruiken is geen sport.
Van de film schreef:
(...)
Nou, iedereen gebruikte, dus zijn alle winnaars op een eerlijke manier winnaar geworden. Contador zijn tourzege ook teruggeven, rasmussen zijn tourzege geven etc etc.
Van de film
Legende
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 november 2003
quote:Oh ja, dat was ik even vergeten. Ik wil eerst wel even aangetoond zien dat de doping van armstrong beter was dan dat van de anderen.
wat zeg je nu? schreef:
Nee, het beste doping gebruiken is geen sport.
Als doping mag kun je er een sport van maken om daar de beste in te zijn, maar doping mag niet.
Schip ahoy
Idool
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008
quote:Ik geloof dat jij ook van het ene uiterste naar het andere beweegt zeg. Zoals WZJN zegt: doping is geen toegestaan middel Film. Omdat het merendeel het gebruikt, maakt dat niet opeens dat doping daarmee is toegestaan.
Van de film schreef:
(...)
Nou, iedereen gebruikte, dus zijn alle winnaars op een eerlijke manier winnaar geworden. Contador zijn tourzege ook teruggeven, rasmussen zijn tourzege geven etc etc.
wat zeg je nu?
Legende
quote:Dat zeg ik niet eens, hij kan het ook structureel beter gebruikt hebben. Dat bedoel ik met de sport doping.
Van de film schreef:
(...)
Oh ja, dat was ik even vergeten. Ik wil eerst wel even aangetoond zien dat de doping van armstrong beter was dan dat van de anderen.
Doping mag niet, dan moet je alle lijsten volledig schrappen.
Van de film
Legende
Schip ahoy
Idool
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008
Vaart erin
Vedette
Uit: Amsterdam
Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009
quote:Ze houden ze niet bij: http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20121108_00361688
Schip ahoy schreef:
Die vraag stelde je voordat de omvang van de rol van Armstrong naar buiten kwam, met allerlei voorbeelden van druk op getuigen etc. Daarna leek je weer geheel anti Armstrong. En nu blijkt wat jij niet eerder wilde geloven, maar iedereen toch wel duidelijk was, neem je dat weer als disculperend bewijs voor Armstrong's rol? Dat vind ik wel een erg sterk staaltje naïviteit.
Maar wat ik zou willen weten is hoe we in godsnaam moeten geloven dat de huidige ploeg schoon rijdt, terwijl er kennelijk een groepsdopage beleid is geweest. Wanneer is dat dat geëindigd? Met het afscheid van de groep van 99? En de nieuwe jongens dan? Die immers wel moesten gebruiken om de groep 99 bij te houden, als was het alleen maar in trainingen? Kom maar door met dat onderzoek. Dat Armstrong fout zat is wel duidelijk, maar dat de rest ook met de billen bloot moet lijkt me niet meer dan fair.
wat zeg je nu?
Legende
quote:Er schijnt een rapport uit te zijn waarin de rol van Armstrong wel aardig duidelijk wordt.
Van de film schreef:
Ja dat kan allemaal wel, maar iedereen kon naar dokter ferrari stappen en een heleboel renners deden dat ook. Waarom dan 'armstrong in het bijzonder'?
Van de film
Legende
wat zeg je nu?
Legende
quote:Jarenlang was hier het argument dat Armstrong niet gepakt was en dus onschuldig. Nu is hij er gloeiend bij en verschuiven de argumenten, nu zouden Hinault en Zoetemelk ook gepakt moeten worden omdat het anders oneerlijk is voor Armstrong?
Van de film schreef:
Ik ben tegen dopinggebruik en armstrong moet vind ik aangepakt worden. Maar net doen alsof armstrong de kwade genius achter het dopinggebruik was terwijl merckx, hinault en zoetemelk ook al gebruikten en doping een gemeengoed was in het wielrennen al voor armstrong er ook maar iets bij betrokken was vind ik onrechtvaardig. Als er regels zijn moeten ze voor iedereen gelden, niet alleen voor armstrong.
Van de film
Legende
quote:Merkx heeft gewoon positief getest hoor. Dus, of alle zeges van iedereen die ooit gepakt zijn afpakken of de zeges aan armstrong teruggeven. Gelijke monniken, gelijke kappen.
wat zeg je nu? schreef:
Natuurlijk moeten ze iedereen pakken die ze pakken kunnen. Het ging er mij meer om dat jij de tourzeges aan Armstrong wilde teruggeven. Dat is een zeer kwalijke zaak voor het wielrennen en sport in het algemeen. Eigenlijk een vrijbrief om jezelf dood te rijden of/en te winnen.
wat zeg je nu?
Legende
quote:Want anders is het zielig voor Armstrong?
Van de film schreef:
(...)
Merkx heeft gewoon positief getest hoor. Dus, of alle zeges van iedereen die ooit gepakt zijn afpakken of de zeges aan armstrong teruggeven. Gelijke monniken, gelijke kappen.
keeskoi
Idool
Uit: lelystad
Reg.: 23 november 2005
quote:Gelijke monniken?? Armstrong is nooit maar dan ook nooit gepakt. Dus hem vergelijken met positief gesteste renners is dus niet gelijke monniken.
Van de film schreef:
(...)
Merkx heeft gewoon positief getest hoor. Dus, of alle zeges van iedereen die ooit gepakt zijn afpakken of de zeges aan armstrong teruggeven. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Van de film
Legende
quote:Nee, anders is het onrechtvaardig. Van beiden is bekend dat ze gebruikt hebben, de een wordt wel vervolgt, de ander niet. Twee moordenaars lopen over straat, de een mag zitten en de ander vrij rondlopen. Dát is de situatie.
wat zeg je nu? schreef:
Want anders is het zielig voor Armstrong?
Mijn club AFC Ajax
Moderator
Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005
quote:Terecht dat ze beide aangepakt moeten worden. Maar het kan niet zo zijn dat de ene niet wordt aangepakt, omdat de andere nog vrij rondloopt. Het zegt eigenlijk alleen dat de ander eigenlijk ook aangepakt moet worden. Dat is wat anders.
Van de film schreef:
(...)
Nee, anders is het onrechtvaardig. Van beiden is bekend dat ze gebruikt hebben, de een wordt wel vervolgt, de ander niet. Twee moordenaars lopen over straat, de een mag zitten en de ander vrij rondlopen. Dát is de situatie.
wat zeg je nu?
Legende
quote:Wat is er onrechtvaardig aan het aanpakken van een valsspeler?
Van de film schreef:
Nee, anders is het onrechtvaardig. Van beiden is bekend dat ze gebruikt hebben, de een wordt wel vervolgt, de ander niet. Twee moordenaars lopen over straat, de een mag zitten en de ander vrij rondlopen. Dát is de situatie.
quote:Precies. Als je achter twee boeven aanzit zou het prettig zijn als je ze allebei pakt. Maar als je de tweede niet pakt hoef je de eerste niet vrij te laten.
Mijn club AFC Ajax schreef:
(...)
Terecht dat ze beide aangepakt moeten worden. Maar het kan niet zo zijn dat de ene niet wordt aangepakt, omdat de andere nog vrij rondloopt. Het zegt eigenlijk alleen dat de ander eigenlijk ook aangepakt moet worden. Dat is wat anders.
keeskoi
Idool
Uit: lelystad
Reg.: 23 november 2005
quote:We hebben hier niet te maken met "het recht".
Van de film schreef:
(...)
@keeskoi,
In het recht zijn getuigenverklaringen wel degelijk bewijs. Er zijn al verscheidene klokkenluiders geweest (kohl) die verguisd zijn (ook door mij) en nu de beerput een klein beetje los is getrokken komen er nog veel meer verhalen. Hamilton heeft er bijvoorbeeld helemaal geen moeite mee als hij levenslang geschorst zou worden.
Van de film
Legende
quote:Wat ik wil zeggen is dat er in de wielerwereld de omerta bestaat. Het is niet zo dat er iemand door de mazen glipt of wat dan ook, het is bekend dat merkx heeft gedopeerd en hij wordt gewoon door de tourorganisatie uitgenodigd om een gele trui uit te delen. De hele wielerwereld is ziek. Natuurlijk moet armstrong aangepakt worden, maar de ene moordenaar wordt wel aangepakt en die andere mag vrolijk bij het openbaar ministerie op de koffie komen.
wat zeg je nu? schreef:
Precies. Als je achter twee boeven aanzit zou het prettig zijn als je ze allebei pakt. Maar als je de tweede niet pakt hoef je de eerste niet vrij te laten.
J.Ullrich
Vedette
Droomaankoop: Alessio Cerci
Reg.: 31 mei 2007
Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal
Reg.: 31 augustus 2010
quote:Dit snap ik even niet. Volgens mij spreek je jezelf aardig tegen.
J.Ullrich schreef:
(....)
Nu denk ik alleen maar: wat een ontzettende koning. Iedereen die hem nu wil ophangen moet eerst dit boek maar eens lezen en verder zijn mond houden. Ik zie honderd maal liever die echte gevechten, op een echt 'level playing field', zoals Hamilton dat noemde, zoals in de Tour 2003 (Armstrong was toen beter in vorm dan ooit, terwijl de het verschil met de concurrentie nooit eerder zo miniem was geweest en dat ook nooit meer zou worden), dan dat gezapige gedoe van de laatste paar jaar. Dat de groep favorieten amper twee minuten terug pakt op Juanma Garate op de Ventoux... 'Phfff', zou Armstrong zeggen.
Gewoon schitterend, dat maffia-gedoe. Al had ik hem ook graag eens zien verliezen.
J.Ullrich
Vedette
Droomaankoop: Alessio Cerci
Reg.: 31 mei 2007
quote:Het is een wat kromme zin, dat geef ik toe. Ik bedoelde dus: de echte gevechten, met de echte kanonnen allemaal in min of meer dezelfde condities en preparatie. Ik zie nu helemaal geen kanonnen meer, op Contador na.
Dmitri Karamazov schreef:
(...)
Dit snap ik even niet. Volgens mij spreek je jezelf aardig tegen.
Eerst zeg je dat er in 2003 een echt 'level playing field' was, om vervolgens te klagen dat de favorieten tegenwoordig maar met moeite twee minuten terugpakken op iemand als Juanma Garate.
Dan betekent dan toch dat er juist nu een 'level playing field' is?
Sowieso snap ik niet wat je leuk kan vinden aan "dat maffia-gedoe". Leuk man, intimidatie van je collega's, liegen, de fans bedriegen. Echt fantastisch voor de sport...
Ik zal niet zeggen dat het wielrennen nu veel schoner is, maar geef mij dan toch maar een Giro net zoals dit jaar, waarin iedereen zo stuk zit dat ze alleen nog maar de laatste kilometer bergop nog wat speldenprikjes kunnen uitdelen.
Of een Thomas de Gendt die kan vlammen op de Mortirolo om vervolgens stuk te gaan op de Stelvio maar uiteindelijk toch nog drie minuten overhoudt.
Misschien is het allemaal iets minder vermaak, maar wat mij betreft wel een stuk geloofwaardiger.
Huis
Vedette
Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003
quote:Heb in de Vuelta toch mooie duels gezien tussen Contador, Rodriquez en Valverde. De Tour was gigantisch saai met de Sky trein waarvan Froome beter was dan Wiggins, en de concurrentie met Nibali, Evans en JvdB erg pover was. Maar voor die echte gevechten hoeven ze wat mij betreft niet geprepareerd te zijn. Ook zonder doping kunnen ze toch de strijd aangaan met elkaar lijkt mij. Juist dan zie je renners lijden en ook echt kapot gaan.
J.Ullrich schreef:
(...)
Het is een wat kromme zin, dat geef ik toe. Ik bedoelde dus: de echte gevechten, met de echte kanonnen allemaal in min of meer dezelfde condities en preparatie. Ik zie nu helemaal geen kanonnen meer, op Contador na.
afca-goden
Talent
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 11 november 2012
Huis
Vedette
Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003
quote:Het ergste hiervan zijn nog de gevolgen voor de huidige en jongere generatie. Je helpt de generatie Gesink, Mollema niet door als Boogerd en co te blijven ontkennen en draaien. Bekken gewoon, zet er een streep onder en laat zien dat die jonge gasten een schonere toekomst in de sport kunnen hebben.
afca-goden schreef:
Michael Boogerd, altijd al een afschuwlijk mannetje gevonden, gluiperd. Altijd ontkennen, nooit wat met doping te maken gehad maar wil nu opeens niet de "kop van jut" zijn. Oftewel: ja ik heb gebruikt, maar ik zeg het niet als eerste. En in Wenen was hij voor vitamine pilletjes voor zijn vrouw zegt hij. 2 maanden eerder zei hij niet eens te weten waar het lag... Michael Boogerd altijd boos op journalisten die hem beschuldigde van het gebruiken van doping. Zet alsjeblieft jezelf niet langer voor schut. Maar dit gaat alleen maar erger worden. Een kat in het nauw maakt rare sprongen..
jaaap
Lid 2de elftal
Reg.: 9 oktober 2004
Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »
Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.
Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 62,7% dat FC Volendam wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.