Ajax Netwerk
vrijdag 31 oktober 2014 - 22:26                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 ... 108 »

HR

lars91
International

Uit: Brunssum
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 8 mei 2007

Rabobank heeft een nieuwe sponsor. Donderdag wordt de naam bekend gemaakt.
HR
HR

Elrochus
Ballenjongen

Vak: -
Reg.: 6 december 2012

quote:HR
lars91 schreef:

Rabobank heeft een nieuwe sponsor. Donderdag wordt de naam bekend gemaakt.
HR
Ben wel benieuwd. Enig idee wie het zou kunnen zijn?
HR
HR

Oblo
Ballenjongen

Uit: Hoofddorp
Vak: 413
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 10 december 2012

Elrochus schreef:

(...)

HR
Aegon heeft binnenkort weer sponsorbudget vrij.. haha
HR
HR

JAN
Bankzitter

Uit: Aalsmeer
Reg.: 29 april 2006

Argos ook worldtourlicentie, dus standaard 3 Nederlandse ploegen bij alle grote wedstrijden.
HR
HR

Flurry
Lid 2de elftal

Reg.: 25 oktober 2007

Elrochus schreef:

(...)

HR
Ze hebben een licentie gekregen voor 2013 en 2014 dus verwacht dat het wel eens een grote sponsor kan zijn.

Ben benieuwd of het een Nederlandse ploeg blijft.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

JAN schreef:

Argos ook worldtourlicentie, dus standaard 3 Nederlandse ploegen bij alle grote wedstrijden.
HR
Op zich goed. Argos heeft de voorkeur gekregen boven o.a. Katusha( Rodriquez, Menchov), echter is Argos puur gefocust op de sprint met Kittel en Degenkolb. Niks mis mee, maar het merendeel van de World Tour, zijn etappekoersen en rondes waar het nodige klimwerk in zit en klimmers hebben ze totaal niet. Wat Klim en rondetalent bijn Argos zou geen kwaad kunnen. Misschien op termijn iets voor mannen als Kruijswijk en Ten Dam om daar kopman te worden. Die staan bij (voormalig) Rabo toch achter Gesink en Mollema en in de toekomst Kelderman.
HR
HR

Flurry
Lid 2de elftal

Wat Dekker heeft gezegd:

"We beginnen aan het trainingskamp op Fuerteventura", zei Dekker. "Introductie van de nieuwe naam van de ploeg en het ontwerp van de kleding. Wacht maar af tot donderdag!"

Er wordt dan ook gespeculeerd dat donderdag een tijdelijke team naam bekend gemaakt wordt in plaats van een nieuwe sponsor. Bijvoorbeeld door Lippens in dit fragment:

http://nos.nl/audio/450204-spekenbrink-over-worldtourlicentie.html
HR
HR

Widink
Moderator

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006

White Label heet Blanco Pro Cycling

FUERTEVENTURA -
De voormalige Rabobankwielerploeg gaat verder als het Blanco Pro Cycling Team. Dat heeft de Nederlandse formatie donderdag bekendgemaakt. De ploeg heeft bovendien Richard Plugge aangesteld als nieuwe algemeen directeur.

Plugge gaat per 31 december aan de slag en is de opvolger van Harald Knebel, die al eerder aankondigde aan het eind van het jaar weg te gaan. Plugge is nu nog communicatiemanager van de wielerploeg.
De nieuwe directeur gaat samen met het technisch management, bestaande uit Louis Delahaije, Nico Verhoeven en Merijn Zeeman, de dagelijks leiding over de formatie voeren.

Had eerlijk gezegd op een grotere sponsor(naam) gerekend.
HR
HR

thirdstarheroes
Bankzitter

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 26 november 2011

Dit mag je inderdaad een aardige tegenvaller noemen.
Is er dan geen enkel bedrijf in geinteresseerd??

Rabo betaalt eerste jaar nog wel gewoon toch?
HR
HR

Flurry
Lid 2de elftal

thirdstarheroes schreef:

Dit mag je inderdaad een aardige tegenvaller noemen.
Is er dan geen enkel bedrijf in geinteresseerd??

Rabo betaalt eerste jaar nog wel gewoon toch?
HR
Het is waarschijnlijk net als project1t4i aan het begin van dit seizoen. Ze waren al heel ver met Argos maar konden dat nog niet naar buiten brengen. Maar ze moeten toch een naam hebben tot dat de overeenkomst rond is.

Rabo betaald nog door ja. 1 jaar sowieso maar volgens mij meer. Anders had de ploeg nooit een licentie voor 2014 gehad.
HR
HR

Huis
Vedette

Gesink kopman in Giro en Tour

FUERTEVENTURA - Blanco Cycling Project heeft de kopmannen bekend gemaakt voor de Giro d'Italia en de Tour de France.

Robert Gesink, Steven Kruiswijk en Wilco Kelderman zullen de pijlen gaan richten op het algemeen klassement in de Ronde van Italië, zo bevestigt de wielerformatie tegenover NUsport.

De voormalige Rabobank-ploeg heeft Robert Gesink, Bauke Mollema en Laurens ten Dam aangewezen om te gaan rijden voor het algemeen klassemnt in de Ronde van Frankrijk.

Voor Gesink, die zich met zijn ploeg op Fuerteventura voorbereid op het nieuwe seizoen, zal Parijs-Nice zijn eerste grote koers na zijn blessure zijn.

";Blanco is wielrennen zoals het zou moeten zijn, zonder al die problemen van de voorbije jaren met doping. Blanco is clean", zegt hij over de ploeg, die onder Blanco een doorstart maakt nadat Rabobank de sponsoring beëindigde.

Aldus NuSport

Gesink gaat zich op de Giro richten. Ik denk een zeer goede keuze. Hij zal daar eerder een podium kunnen rijden dan in de Tour. Hij zal na een goede Giro zonder druk en topvorm Mollema kunnen bijstaan in de Tour. Mollema kan beter tegen de stress van de Tour in de eerste week.
HR
HR

Elrochus
Ballenjongen

Reg.: 6 december 2012

Zonde dat de Oranje shirts van de Rabo verdwijnen. Vond ze altijd wel wat hebben. De nieuwe shirts gaan vrees ik gewoon op in de massa van het peloton.
HR
HR

keeskoi
Idool

Uit: lelystad
Reg.: 23 november 2005

Nog maar even de ophef over Lance ietwat nuanceren.
Er zijn ook oud ploeggenoten die er wat nuchterder in staan.

De Telegraaf:
Horner: Lance was nooit positief
AMSTERDAM
"Is Lance Armstrong ooit positief bevonden?", reageert zijn oud-ploeggenoot Chris Horner op de vraag wat hij van de Zaak-Armstrong vindt. "Ik ben oud en wijs genoeg om de enorme omvang van deze zaak te begrijpen, maar hoe je het ook wendt of keert, Lance wordt veroordeeld zonder ooit positief te zijn geweest."

"Heel veel mensen zeggen nu dat ze hem van alles hebben zien doen", vertelt Horner aan CyclingNews. De Amerikaan reed samen met Armstrong bij Astana en RadioShack. "Maar ik denk dan: USADA, WADA en UCI zeggen dus eigenlijk dat alle testen nutteloos zijn geweest. Al die testen die ik heb ondergaan waren dus voor niks?"

'Lance heeft de Tour gewonnen'
"Ik herinner me de Tour van 2005 nog goed", gaat de 41-jarige renner van RadioShack verder. "Lance was daar de beste, hij doorstond alle tests en won de gele trui. Dan is er voor mij geen discussie meer, hij heeft de Tour gewonnen."

"Het is aan de UCI, de WADA, het USADA om een renner die dope gebruikt te pakken", stelt Horner. "Die jongens moeten er uitgegooid worden. Misschien heeft de USADA dat nu wel gedaan... Maar ik vind dat als je door de dopingtest komt, je de echte winnaar bent. Lance heeft de Tour dus zeven keer gewonnen. En daar heb ik van genoten."

"Lance is geslachtofferd", meent Horner. "Hij is de belangrijkste renner ter wereld en er was blijkbaar geen interesse in al die renners die verklaringen hebben afgelegd. Ze zijn alleen achter Lance aangegaan."

Bekennen
"Als Lance zou bekennen, wordt het een ander verhaal", geeft Horner toe. "Of als er een paar positieve testen opduiken. Maar tot die tijd heeft hij zeven keer de Tour gewonnen."

Kijk zo denk ik er dus ook over, nooit gepakt, dus onschuldig.
HRHR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

keeskoi schreef:

Kijk zo denk ik er dus ook over, nooit gepakt, dus onschuldig.
HR
Hij is wel gepakt, maar dat is toen in de doofpot gestopt.

Voor mij blijft hij gewoon de zevenvoudig winnaar en de grootste Tourrijder ooit. Merckx, Hinault, Indurain en al zijn voornaamste concurrenten waren ook ondergespoten wielrenners. Lance is gewoon de grootste van hen, daar moeten ze niet hypocriet over doen. Tegelijkertijd is het gewoon echt niet meer vol te houden dat Lance clean was.
HR
HR

Huis
Vedette

Zlatanist schreef:

(...)

Hij is wel gepakt, maar dat is toen in de doofpot gestopt.

Lance is gewoon de grootste van hen, daar moeten ze niet hypocriet over doen. Tegelijkertijd is het gewoon echt niet meer vol te houden dat Lance clean was.
HR
Juist. De reactie van Horner is nou net waar het ''oude wielrennen'' voor staat. Wil de wielrennerij een andere en vooral schonere toekomst dan moeten ze vooral met zn allen de kop in het zand steken en maar doen alsof er niks gebeurd is. Wat je nu ziet is een groot gat tussen generaties. De generatie die eind 90 en begin 20 al in het peleton reed denken anders dan de jonge nieuwe generatie nu. Je merkt het aan de reacties van Horner, Boogerd, Valverde, Sammie Sanschez en vele andere ouderen en het verschil met Kittel, Gesink, Sagan enzo. Die ouderen bagataliseren allemaal de problemen en vinden dat ze weinig fout gedaan hebben, terwijl de jongeren nu echt een verandering willen en valsspelers voor eens en altijd weren uit de sport.
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

Huis schreef:

(...)

Juist. De reactie van Horner is nou net waar het ''oude wielrennen'' voor staat. HR
Geef mij dan maar het oude wielrennen. Het nieuwe wielrennen er gaat blijkbaar alleen maar over om zo hard mogelijk te roepen hoe clean en anti-doping je bent. De oudere generatie is in ieder geval oprechter.

Ik begrijp trouwens niet waar iedereen het idee vandaan haalt dat Rabobank zo maar even een sponsor zou binnenhalen die het hele budget overneemt. Het is Highroad ook niet (in vier jaar) gelukt om een sponsor te vinden waarmee ze onafhankelijk werden van het geld van Telekom.
HR
HR

Abu3
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 13 februari 2012

http://nos.nl/video/454684-nrc-onthult-details-rabobank.htmlHR
Het hoge woord is er bijna uit. We zijn niet roomser dan de paus.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Reg.: 1 november 2008

Was al zo lang duidelijk dat die Leinders en Boogerd (en Dekker) fout zaten. Vooral die publiciteitsgeile Boogerd gaat daar last van krijgen vermoed ik. Die schuift overal aan, doet mee aan allerlei soorten programma's en is het gezicht geworden van die generatie. En maar weigeren toe te geven.
HR
HR

YAKUBU22
Basisspeler

Uit: Almere
Vak: 426
Reg.: 19 november 2001

Schip ahoy schreef:

Was al zo lang duidelijk dat die Leinders en Boogerd (en Dekker) fout zaten. Vooral die publiciteitsgeile Boogerd gaat daar last van krijgen vermoed ik. Die schuift overal aan, doet mee aan allerlei soorten programma's en is het gezicht geworden van die generatie. En maar weigeren toe te geven.
HR
De timing geeft een deel van het antwoord. Nu Rabo weg is uit de sport komen de verhalen los, zou mij niks verbazen als Thomas Dekker flink betaald is door de Rabobank om z`n mond te houden. En als er eentje gaat praten...
HR
HR

Huis
Vedette

jaaap schreef:

(...)

Geef mij dan maar het oude wielrennen. Het nieuwe wielrennen er gaat blijkbaar alleen maar over om zo hard mogelijk te roepen hoe clean en anti-doping je bent. De oudere generatie is in ieder geval oprechter.

HR
Wat is er oprecht aan blijven ontkennen, terwijl de hele wereld weet dat het gebeurt is? Jij wil blijkbaar niet dat de sport een betere en schonere toekomst krijgt?? Dat kan alleen maar als erkent wordt wat er gebeurt en daar lering van te trekken en maatregelen te treffen zodat het in de toekomst beter gaat. Volledig doping vrij zal het nooit worden. In geen enkele sport. Maar de systematische doping programma's bij teams kunnen wel voorkomen worden door een andere aanpak. Maar dat wil jij blijkbaar niet. De holocaust is ook niet gebeurt zeker? :denk :\(
HR
HR

Suavimani
Idool

Uit: Nijmegen
Vak: 408
Droomaankoop: Anouar Kali
Reg.: 24 november 2003

Teletekt 633 - pagina 1 + 2

Michael Boogerd heeft tegenover de NOS gesteld dat hij geen Kop van Jut wil zijn in de dopingzaak rondom de Rabobank-ploeg. De oud-renner zei dit op de vraag of hij ooit doping gebruikte. "Ga eerst maar eens bij mijn ploeggenoten langs, want als ik hier als enige ga zeggen wat ik allemaal weet, ben ik straks de kop van Jut", aldus Boogerd.

Een andere oud-renner,die anoniem wil blijven,bekende wel tegenover de NOS dat er bij Rabobank een dopingprogramma was. De renners besloten volgens de bron al in 1999 (na een dramatisch verlopen Tour voor Rabobank) gezamenlijk tot het gebruiken van epo.

"We zijn als ploeg bij elkaar gaan zitten", aldus de bron. "En we hebben gezegd: jongens, we worden ineens door renners voorbij gereden die in het verleden tot de middenmoot behoorden van het peloton. Er is wat aan de hand". En dat was volgens de oud-renner de aanzet voor dopinggebruik. "We zeiden: we kunnen twee kanten op: óf we stoppen, óf we gaan ook gebruiken. En dat is toen gebeurd".

De bekentenis volgt op de dag dat NRC onthulde dat voormalig Rabo-renner Levi Leipheimer de naam van ploegarts Geert Leinders noemde in het USADA-rapport over Lance Armstrong. Hij zou de spil zijn in het dopinggebruik bij Rabobank. HR
En zo wordt langzaam aan duidelijk wat we eigenlijk allemaal al wisten: vrijwel iedereen heeft gebruikt en ze hebben er elkaar allemaal in meegesleept.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Suavimani schreef:

En zo wordt langzaam aan duidelijk wat we eigenlijk allemaal al wisten: vrijwel iedereen heeft gebruikt en ze hebben er elkaar allemaal in meegesleept.
HR
Oftewel, geef armstrong zijn overwinningen maar weer terug.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Reg.: 1 november 2008

Van de film schreef:

(...)

HR
Wat bedoel je nou naar mee?
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009

Van de film schreef:

(...)

HR
Of pak iedereen zijn overwinningen af.

Toch blijft Lance een legende dus geef hem zijn overwinningen maar terug. Merckx mocht ze ook houden.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Schip ahoy schreef:

Wat bedoel je nou naar mee?
HR
Nou, iedereen gebruikte, dus zijn alle winnaars op een eerlijke manier winnaar geworden. Contador zijn tourzege ook teruggeven, rasmussen zijn tourzege geven etc etc.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 27,4% dat Willem II wint van SC Cambuur Leeuwarden. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Dordrecht:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!