Ajax Netwerk
maandag 1 september 2014 - 23:00                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 ... 108 »

HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Droomaankoop: -
Reg.: 6 maart 2003

quote:HR
wat zeg je nu? schreef:

(...)

Ik las net dat Gesink zweert dat er niet gebruikt wordt bij de Rabobank. Die is nu dus ook al ongeloofwaardig als hij later toegeeft dat de Rabobank overal van wist.
HR
Hij zegt inderdaad dat er nu niet gebruikt wordt. Hij zegt ook dat hij goed weet dat er in het verleden wel gebruikt is! Hij ontkend dus niet dat er nooit iets gebeurd is, wat Erik Dekker, Michael Boogerd en co uit die tijd wel doen. Gesink hoeft zich niet te vernatwoorden wat er voor zn tijd allemaal gedaan is. E. Dekker en Boogerd zijn in deze de ongeloofwaardigen.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 31 juli 2005

HR
HR

AJAXHengelo
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hengelo Ov.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 3 juni 2002

Ares schreef:

(...)
Over het dikgedrukte: het was niet de hele Festina ploeg. Daar stond vandaag een interessant stuk over in het Brabants Dagblad.

Christophe Bassons was destijds de enige rijder die clean reed bij Festina. Hij was altijd een fel tegenstander van EPO. Hij kwam in 1996 bij de ploeg en daar zei de directeur sportif Bruno Roussel hem aangaf dat Bassons als 22-jarige nog niet in aanmerking kwam voor het zware dopingwerk. Hij zei daar over: "Ik heb liever dat je niet zware doping neemt als epo of groeihormonen. Maar je mag lichter spul gebruiken als cortisonen. Er werd volledig openlijk over gesproken." Bassons weigerde alles. Omdat hij een groot talent was werd dat geaccepteerd. "Maar de druk nam toe. Toen ik in juni 1998 onderhandelde over een nieuw contract, kreeg ik twee stuks voorgelegd. Een voor 4.500 euro per maand, eentje van 45.000 euro als ik deel zou nemen aan het epo-programma." Bassons weerstond de druk en tekende dus het eerste contract, dat van 4.500 euro.

Na het betrappen van Festina ging hij naar Française des Jeux, waarvoor hij in 1999 naar de Tour mocht gaan na een etappe te hebben gewonnen in de Dauphiné-Libéré. Na het Festina gebeuren hoopte hij dat de wielerwereld gerenoveerd was. Hij kreeg een dagelijkse column in Le Parisien, waarin hij geen blad voor de mond nam omdat hij merkte dat de Tour van 1999 niet geworden is wat hij er van gehoopt had. In z'n column gaf hij aan dat het rijden van Lance Armstrong en de US Postal ploeg verdacht vond. Armstrong kreeg dat door en nadat Bassons in de aanval ging in de Alpen, kwam US Postal in actie om hem terug te halen. Bassons zegt daar over: "Armstrong kwam naast me fietsen, gaf me een tik op mijn schouder en zei: 'Wat jij doet is wielrennen. Rot op. Fuck you'. Daarna sprak niemand in het peloton nog met me. Ik kon niet meer slapen. Na weer een slapeloze nacht ben ik afgestapt. Als ik één fout heb gemaakt, is het wel dat ik geloofde dat de collega's me zouden steunen." Na de winter ging hij naar een andere, kleine, Franse ploeg. Daar hebben renners zelfs geprobeerde hem van de weg te rijden.

Deze man is een held. Ik kende hem niet, moet ik eerlijk zeggen, maar ik heb respect voor hoe hij heeft gehandeld. Hij is nu werkzaam bij het Franse ministerie van sport en bij het antidopingagentschap AFLD. Als UCI dan schoongeveegd moet worden stel ik voor dat deze man een topfunctie krijgt bij het UCI.
HR
En meneer Bassons is zojuist voor een jaar geschorst wegens het missen van een dopingcontrole. :)
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Helemaal tragisch als zo'n jongen dan toch nog gezwicht is. Al vertrouw ik UCI maatregelen evenzeer als de goede bedoelingen van bankiers.

Vanmiddag was ook weer een confronterende docu van Australische makelij. Het is niet zozeer het dopinggebruik van Armstrong, maar zijn initiërende en manipulerende rol in combinatie met zijn uitspraken. Wat gaat die man diep vallen.

[Dit bericht is veranderd door Schip ahoy (op 21 oktober 2012 19:41:28).]
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Ik wou net zeggen, ik zie de UCI er ook nog wel voor aan om bassons dan op deze manier terug te pakken. Maar goed, als bassons het bewust heeft gedaan is het natuurlijk helemaal fantastisch, dan kijk ik gewoon geen wielrennen meer.
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Volgens mij maken de dopingperikelen de sport alleen maar groter.
Volgend jaar zal iedereen weer massaal naar het wielrennen kijken.
Het wachten zal zijn op de volgende schandaal.
Geen enkele renner is te vertrouwen.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

AJAXHengelo schreef:
En meneer Bassons is zojuist voor een jaar geschorst wegens het missen van een dopingcontrole. :) HR
Het bericht:

Oude vijand Armstrong jaar geschorst
HOOFDDORP - De Franse wielerfederatie heeft Christophe Bassons voor een jaar geschorst omdat hij begin september een dopingcontrole miste tijdens de marathonwedstrijd op de Franse kampioenschappen mountainbike.

"Twintig kilometer voor de finish gaf ik op", legt hij uit in L’Equipe. "Ik had moeten wachten of ik naar de dopingcontrole moest. Nu hoorde ik het pas toen ik al tweeënhalf uur onderweg was, het was te laat om terug te komen."

Bassons (38) verwierf in 1999 bekendheid toen hij tijdens de Tour de France de toorn van enkele renners wekte met enkele antidopingcolumns in Le Monde.

Onder anderen Lance Armstrong zou de Fransman hebben geïntimideerd. "Hij greep me bij mijn schouder, omdat hij zo wist dat hij de aandacht trok van iedereen", zei Bassons onlangs tegen BBC Radio.

"Vervolgens zei hij dat ik de sport schade toebreng met mijn verklaringen. Ik zou geen recht hebben om profrenner te zijn. Hierna was ik zes maanden depressief."

Bassons weigerde midden jaren negentig mee te doen aan het dopingprogramma van Festina. Het is daarom ironisch dat juist hij nu een dopingschorsing heeft gekregen.

Beroep

Hij overweegt in beroep te gaan tegen zijn straf. "Waarom was ik niet eerder geïnformeerd over deze controle? Waarom zo’n harde sanctie? Ik snap het niet."

Bassons zette in 2001 een punt achter zijn loopbaan op de weg en werkt momenteel op het ministerie van jeugd en sport in de regio Aquitaine.HR
Lekker hoor :denk.

Vind je het heel erg dat ik dit nogal ridicuul vind en absoluut niet geloof dat deze man doping heeft gebruikt?
HR
HR

Van de film
Legende

Ares schreef:

Lekker hoor :denk.

Vind je het heel erg dat ik dit nogal ridicuul vind en absoluut niet geloof dat deze man doping heeft gebruikt?
HR
De UCI en armstrong zijn beiden nogal goed in het zwart maken van mensen. Armstrong is het ook gelukt bij mij om de familie andreu bijvoorbeeld een stelletje jaloerse ex-werknemers/renners te vinden. Eigenlijk zou ik alleen al daarom een excuusbrief moeten schrijven naar ze, gewoon om mn eigen geweten te sussen ;B .
HR
HR

Huis
Vedette

Van de film schreef:

(...)

De UCI en armstrong zijn beiden nogal goed in het zwart maken van mensen. Armstrong is het ook gelukt bij mij om de familie andreu bijvoorbeeld een stelletje jaloerse ex-werknemers/renners te vinden. Eigenlijk zou ik alleen al daarom een excuusbrief moeten schrijven naar ze, gewoon om mn eigen geweten te sussen ;B .
HR
Een vergissing is menselijk zou ik maar zeggen. ;) . Wordt in de media ook een beetje moe van de Smeetsen enzo die excuses maken voor het feit dat ze Lance al die jaren een veer in de reet staken en er dus naast zaten.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

http://www.skysports.com/video/inline/0,,16315_8187120,00.html

McQuaid doet zijn best om de wielerwereld gerust te stellen, maar faalt ook in deze opzicht. Die kerel, een Hein Verdruggen moeten allebei opzouten!

Maar iig, LA "is history".

UCI schorst Armstrong voorgoed

De UCI heeft alle conclusies van het USADA aangaande het dopinggebruik van Lance Armstrong overgenomen.

De 41-jarige Texaan is levenslang geschorst en is z'n zeven Tour-zeges (van 1999 tot en 2005) kwijt.

"Lance Armstrong hoort niet thuis in het wielrennen", stelde UCI-voorzitter Pat McQuaid op een persconferentie in Geneve. En over het dopingnetwerk waarin Armstrong de spil was: "Zoiets hoort in het wielrennen nooit meer te gebeuren."

De UCI zal ook de schorsingen van de getuigen overnemen. Dat betekent dat Tom Danielson, Levi Leipheimer, Christian Vande Velde en David Zabriskie voor zes maanden zijn geschorst.
"Armstrong moet vergeten worden"

Op 10 oktober maakte het Amerikaanse antidopingagentschap zijn rapport over het dopinggebruik binnen de ploegen van Armstrong openbaar. Het USADA sprak van "het geavanceerdste, meest professionele en succesvolle dopingprogramma dat de sport ooit heeft gekend".

De UCI gaat zich nog buigen over de vraag of alle resultaten van Armstrong geschrapt zullen worden. Ook wordt dan besloten of de zeven Tour-zeges aan anderen worden toegekend. McQuaid: "Wij beslissen dat, niet Tour-organisator ASO."

Gevraagd naar hoe Armstrong herinnerd zal worden, zei hij: "Hij hoort niet in het wielrennen thuis en verdient het vergeten te worden." HR
http://nos.nl/artikel/431880-uci-schorst-armstrong-voorgoed.html

edit - NOS verhaal toegevoegd

[Dit bericht is veranderd door Amsterhammer (op 22 oktober 2012 15:07:06).]
HR
HR

Massimo
Internationale topspeler

Reg.: 20 januari 2010

Amsterhammer schreef:

http://www.skysports.com/video/inline/0,,16315_8187120,00.html

McQuaid doet zijn best om de wielerwereld gerust te stellen, maar faalt ook in deze opzicht. Die kerel, een Hein Verdruggen moeten allebei opzouten!

Maar iig, LA "is history".
HR
Het blijven wel Bobo's he.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Tsja, aan de ene kant logisch aan de andere kant onnodig. Destijds is hij niet gepakt, wat heeft het nog zin om naar wielrennen te kijken als 10 jaar later alle uitslagen nog gewist worden? Waarom wordt bij Armstrong alles weggenomen terwijl het publiek geheim is dat mannen als Merckx en Hinault destijds ook gebruikten en hun records maar blijven staan? Behandel dan iedereen gelijk. Vanuit dat oogpunt zou het helemaal belachelijk zijn als ze nu de nummers 2,3,4 of weet ik welke positie gaan aanwijzen als winnaar terwijl boven iedere wielrenner in die jaren gewoon een dopinglucht hangt. :denk

[Dit bericht is veranderd door Zlatanist (op 22 oktober 2012 15:33:45).]
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Zlatanist schreef:

Tsja, aan de ene kant logisch aan de andere kant onnodig. Destijds is hij niet gepakt, wat heeft het nog zin om naar wielrennen te kijken als 10 jaar later alle uitslagen nog gewist worden? Waarom wordt bij Armstrong alles weggenomen terwijl het publiek geheim is dat mannen als Merckx en Hinault destijds ook gebruikten en hun records maar blijven staan? Behandel dan iedereen gelijk. Vanuit dat oogpunt zou het helemaal belachelijk zijn als ze nu de nummers 2,3,4 of weet ik welke positie gaan aanwijzen als winnaar terwijl boven iedere wielrenner in die jaren gewoon een dopinglucht hangt. :denk
HR
Ondanks dat McQuaid zij dat de UCI bepaalt wie evetueel als winnaar van de seven Tours aangewezen zou worden, is de beslissing al genomen. De ASO (die het echt bepaalt!) heeft al duidelijk gezegt dat deze Tours geen andere winnaars zullen krijgen, niemand zal dus 'opschuiven'. En terecht.
HRHR
HR

Van de film
Legende

Amsterhammer schreef:

Ondanks dat McQuaid zij dat de UCI bepaalt wie evetueel als winnaar van de seven Tours aangewezen zou worden, is de beslissing al genomen. De ASO (die het echt bepaalt!) heeft al duidelijk gezegt dat deze Tours geen andere winnaars zullen krijgen, niemand zal dus 'opschuiven'. En terecht.
HR
Blijft het punt staan dat merckx en hinault gewoon hun zeges mogen houden. Waarom armstrong dan niet?
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Van de film schreef:

(...)

Blijft het punt staan dat merckx en hinault gewoon hun zeges mogen houden. Waarom armstrong dan niet?
HR
Omdat er tegen hun slechts (terechte) verdenkingen bestaan, maar geen enkel bewijs?

Net gevonden :B -

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Amsterhammer (op 22 oktober 2012 16:05:24).]
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Het blijft hard gaan...nadat LA's laatste sponsor van naam, Oakley, hem vandag ook heeft laten vallen, nu dit -

Race Radio ‏@TheRaceRadio

ASO head Prudhomme says Armstrong must repay his prize money. About $3 millionHR
Ik kan iedereen hier die niet met CN bekent is verzekeren dat deze poster echt ITK is. ;)

edit - En hier is het -

Tour de France organisers want Armstrong to repay $3 million prize money

Christian Prudhomme, the director of the Tour de France, has confirmed that he does not want Lance Armstrong’s seven Tour de France victories reassigned after the UCI ratified the USADA verdict to ban the Texan and disqualify him from results going back to August 1998.

Prudhomme also said that he expects Armstrong to pay back his estimated three million dollars he won in the race.

“There won’t be a winner. The formal decision will be taken by the UCI on Friday but for us, it’s very clear; we want to leave the palmares blank,” Prudhomme told the Reuters news agency after hearing Pat McQuaid speaking during his Geneva press conference.

“The USADA report accuses a system and an era. This era must be remembered as an era without winners.”

According to l’Equipe, Armstrong won approximately 2.95 million Euro via his seven Tour de France victories and six stage victories. Prudhomme insisted that this money will have be paid back, even if it has been shared amongst teammates.

“The UCI rules are clear,” Prudhomme said. “When a rider loses the result where a prize is award, they have to give it back.”
"The Tour de France will recover from this," said Christian Prudhomme, recalling that the organizers did not choose the participants, nominated by their teams.

Prudhomme will unveil the route of the 2013 Tour de France in Paris Wednesday. The Armstrong case is damaging for the sport’s biggest race but the Frenchman remained belligerent.

“The Tour de France will recover from this,” Prudhomme insisted.HR
http://www.cyclingnews.com/news/prudhomme-this-era-must-be-remembered-as-an-era-without-winners

[Dit bericht is veranderd door Amsterhammer (op 22 oktober 2012 17:13:50).]
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Volgens mij is al het prijzengeld naar zijn teamgenoten gegaan.
Maar de 7 tourzeges zullen altijd van Lance zijn, hij was op dat moment gewoon de beste, de andere gebruikten ook.
HR
HR

jellie
Vedette

Reg.: 13 september 2002

spelbos schreef:

Maar de 7 tourzeges zullen altijd van Lance zijn, hij was op dat moment gewoon de beste, de andere gebruikten ook.
HR
Denk dat al het geld naar de dokter is gegaan vooral. Nee, de man zal pas echt bestraft worden wanneer de sponsoren hun geld terug willen. Dat zou pas echt mooi zijn.
HR
HR

Sjaakjwt
Bankzitter

Vak: 425
Reg.: 27 augustus 2006

spelbos schreef:

HR
Sneu dat sommige mensen nog een soort respect voor 'm op kunnen brengen..
HR
HR

Abu3
Lid 2de elftal

Reg.: 13 februari 2012

Aardig voer voor de juristen alhier; maakt het voor LA, met betrekking tot de civiele procedures die gaan volgen, nog uit of hij schuld bekend of niet? Alsdat niet het geval is, kan LA nog een heel belangrijke rol gaan spelen in de totale ontmaskering van de UCI en daarmee het wielrennen an sich.
HR
HR

Huis
Vedette

Abu3 schreef:

Aardig voer voor de juristen alhier; maakt het voor LA, met betrekking tot de civiele procedures die gaan volgen, nog uit of hij schuld bekend of niet? Alsdat niet het geval is, kan LA nog een heel belangrijke rol gaan spelen in de totale ontmaskering van de UCI en daarmee het wielrennen an sich.
HR
De UCI heeft liever dat Armstrong niet bekend, want dan zal de rol van de UCI in die jaren pijnlijk gaan worden voor ze. Ze wassen nu hun ahnden in onschuld terwijl verbruggen en Mc Quaid zouden moeten opstappen imo.
HR
HR

doleva
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 19 november 2004

Je hoeft geen respect voor hem te hebben om te erkennen dat het een groot wielrenner was.

Ik heb het altijd een eikel gevonden en nooit geloofd dat hij clean rondreed, maar dat het een topatleet is die grootse prestaties heeft verricht, zal ik niet ontkennen. Al gaat een uitspraak als die van Spelbos mij wel wat te ver.

Vind het eigenlijk veel interessanter wat Armstrong hier zelf mee gaat doen. Krijgen we nog een groot mea culpa, blijft hij zich vastklampen aan een afbrokkelend mythisch beeld of hangt ie zichzelf aan een boom op.

Armstrong is ook een product van een dopingcultuur. Allerlei mensen om hem heen hebben het mogelijk gemaakt dat hij de dingen deed die hij heeft gedaan. Hij heeft het systeem misschien geperverteerd maar is tegelijkertijd slachtoffer van de doping ratrace in het wielrennen en zijn eigen ambities in die wereld.

In de strijd tegen doping is het hypocriet om nu alle pijlen op Armstrong te richten als soort van kwade genius. Laat men vooral ook de ploegleiders, medische begeleiding en de rol van controlerende organen tegen het licht houden.
HR
HR

Huis
Vedette

doleva schreef:

Je hoeft geen respect voor hem te hebben om te erkennen dat het een groot wielrenner was.

Ik heb het altijd een eikel gevonden en nooit geloofd dat hij clean rondreed, maar dat het een topatleet is die grootse prestaties heeft verricht, zal ik niet ontkennen. Al gaat een uitspraak als die van Spelbos mij wel wat te ver.

Vind het eigenlijk veel interessanter wat Armstrong hier zelf mee gaat doen. Krijgen we nog een groot mea culpa, blijft hij zich vastklampen aan een afbrokkelend mythisch beeld of hangt ie zichzelf aan een boom op.

Armstrong is ook een product van een dopingcultuur. Allerlei mensen om hem heen hebben het mogelijk gemaakt dat hij de dingen deed die hij heeft gedaan. Hij heeft het systeem misschien geperverteerd maar is tegelijkertijd slachtoffer van de doping ratrace in het wielrennen en zijn eigen ambities in die wereld.

In de strijd tegen doping is het hypocriet om nu alle pijlen op Armstrong te richten als soort van kwade genius. Laat men vooral ook de ploegleiders, medische begeleiding en de rol van controlerende organen tegen het licht houden.
HR
Het balletje rolt. Het onderzoek naar Ferrari en Bruyneel is nog aan de gang. De UCI gaf gisteren aan geen uitspraak over de rol van Bruyneel te doen omdat dat onderzoek nog gaande is. Bruyneel zelf heeft al aangegeven zn verhaal te doen wanneer de tijd rijp is. Dat kun je interpreteren als een verkapte bekentenis. Verder gaat de Spaanse justitie een onderzoek openen naar de rol van de spaanse renners in het dossier Armstrong en dokter Luis Garcia del Moral, en zal ook de zaak Fuentes opnieuw worden bekeken. Dat wordt tijd ook. De spanjaarden zijn in de breedte van de sport er tot nu toen aardig vanaf gekomen( Voetballers, renners, tennissers etc.).

Of Lance ooit gaat bekennen is de vraag. Mocht Bruyneel binnenkort zn waarheid openbaren, zal Armstrong erg alleen komen te staan in zn eigen waarheid. Gisteren zei iemand op tv dat Lance zo diep in zn eigen leugen zit, dat hij er wellicht zelf in is gaan geloven.

Over de rol van de UCI komt steeds meer weerstand van nationale bonden en renners. De druk op Mc Quaid en Verbruggen zal hopelijk zo opgevoerd worden dat ze tot opstappen genoodzaakt worden. Zij kunnen en mogen hier niet ongeschonden uitkomen om een verandering in de sport te realiseren.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 23 oktober 2012 12:56:29).]
HR
HR

xqlusively
Bankzitter

Vak: 429
Reg.: 26 maart 2004

http://www.nusport.nl/wielrennen/2940376/oud-renner-kjaergaard-bekent-doping.html

Dat er meer mogen volgen!

Dus Boogerd, niet alleen beginnen over een waarheidscommissie, nee, eerst zelf toegeven, en DAN een waarheidscommissie.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Reg.: 1 november 2008

Abu3 schreef:

HR
Goed punt. Dat zal inderdaad een rol spelen, aangezien het USADA rapport vooral getuigenbewijs en geen direct bewijs bevat.

spelbos schreef:

HR
Onvoorstelbaar dat je zo'n standpunt nog kunt innemen. Dat hoorde ik die belachelijke, opgeblazen vdGeest ook al zeggen. Armstrong's vermogen is totaal veranderd door doping. Hij was geen klimmer, en na zijn enorme dopingprogramma opeens wel. Renners als Peter Winnen en vHooijdonck zijn gewoon gestopt, omdat ze door niet specialisten zijn geklopt op hun grote kracht (bergen voor de eerste, voorjaarsklassiekers voor de tweede). Beloftes zijn afgehaakt omdat ze doping moesten gebruiken, nogmaals, ik ken het verhaal van een rabo belofte uit 2e hand al van 15 jaar terug.

[Dit bericht is veranderd door Schip ahoy (op 23 oktober 2012 22:01:55).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 37,6% dat FC Dordrecht wint van NAC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Heracles Almelo:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!