Ajax Netwerk
zaterdag 2 augustus 2014 - 06:32                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 ... 108 »

HR

danielson
Bankzitter

Uit: Groningen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 11 februari 2012

Ja vast en daarom blijven ze Marianne Vos wel steunen zeker?
HR
HR

TheLegend
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Huizen
Droomaankoop: Giuseppe Rossi
Reg.: 10 april 2011

quote:HR
danielson schreef:

Ja vast en daarom blijven ze Marianne Vos wel steunen zeker?
HR
Wie weet hé, het kan net zo goed iemand van de mannelijke ploeg zijn die 'stinkt'. Misschien weten zij meer dan wij. Vanavond zit Maarten Ducrot bij P&W, benieuwd wat hij te melden heeft.
HR
HR

BeeDeeVee
Icoon

Uit: Thuis
Vak: -
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 23 november 2004

danielson schreef:
Rabo sponsort liever kleutersporten als hockey, waarin nog nooit een fatsoenlijke dopingcontrole heeft plaastegevonden of de paardensport, waarvoor hetzelfde geldt.HR
Als er ergens sprake is van strenge controles dan is het de paardensport wel, tenminste de paarden dan.

[Dit bericht is veranderd door BeeDeeVee (op 19 oktober 2012 19:09:48).]
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

TheLegend schreef:

(...)

Wie weet hé, het kan net zo goed iemand van de mannelijke ploeg zijn die 'stinkt'. Misschien weten zij meer dan wij. Vanavond zit Maarten Ducrot bij P&W, benieuwd wat hij te melden heeft.
HR
Pff. Ducrot. Alsjeblieft zeg. Met zn nieuwe wielrennen. En natuurlijk weten zij bij de bank meer. Wat er in de jaren onder Breukink en De Rooij gebeurd is, is echt wel bekend bij het management van Rabobank. Sterker nog. Het verhaal gaat dat men vanuit de bank zei'' We willen het Tourpodium halen, hoe maakt niet uit.'' Echter als je gepakt wordt weten wij van niks en heb je alleen gehandeld.

Zie de zaak Thomas Dekker. Thomas heeft een paar ton zwijggeld van de bank gekregen om zn mond te houden en de rest erbij te lullem tegen strafvermindering.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 19 oktober 2012 19:13:58).]
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Zlatanist schreef:

David Millar is het er niet mee eens dat Rabo stopt @ twitter:

"Dear Rabobank, you were part of the problem. How dare you walk away from your young clean guys who are part of the solution. Sickening."

Hier zit natuurlijk ook wel wat in. Al moet je tegelijkertijd zeggen; wie zegt dat ze clean zijn als bloeddoping nog steeds niet te detecteren valt? (werd gezegd in die Australische docu)
HR
Millar moet zijn muil houden. Rabobank is een gerespecteerd bedrijf en heeft met imagoschade te maken van tig miljoenen. Constant waren ze negatief in het nieuws is het niet over doping dan wel over de zogenaamde wanprestaties van de laatste jaren. Iemand al eens afgevraagd waarom er niet zo goed werd gepresteerd?

Ik vind de hele beslissing goed en netjes dat ze hun contracten respecteren. Keurig bedrijf en precies op het moment dat ze niet meer konden blijven.

Ze waren een goede sponsor. Klaar.
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

Loki schreef:

(...)

Millar moet zijn muil houden. Rabobank is een gerespecteerd bedrijf en heeft met imagoschade te maken van tig miljoenen. Constant waren ze negatief in het nieuws is het niet over doping dan wel over de zogenaamde wanprestaties van de laatste jaren. Iemand al eens afgevraagd waarom er niet zo goed werd gepresteerd?
Ik vind de hele beslissing goed en netjes dat ze hun contracten respecteren. Keurig bedrijf en precies op het moment dat ze niet meer konden blijven.

HR
Ze hadden weinig kaas gegeten van goede doping. ;B
HR
HR

TheLegend
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Huizen
Droomaankoop: Giuseppe Rossi
Reg.: 10 april 2011

Huis schreef:

(...)

Pff. Ducrot. Alsjeblieft zeg. Met zn nieuwe wielrennen. En natuurlijk weten zij bij de bank meer. Wat er in de jaren onder Breukink en De Rooij gebeurd is, is echt wel bekend bij het management van Rabobank. Sterker nog. Het verhaal gaat dat men vanuit de bank zei'' We willen het Tourpodium halen, hoe maakt niet uit.'' Echter als je gepakt wordt weten wij van niks en heb je alleen gehandeld.

Zie de zaak Thomas Dekker. Thomas heeft een paar ton zwijggeld van de bank gekregen om zn mond te houden en de rest erbij te lullem tegen strafvermindering.
HR
Ik moet ook niks hebben van Ducrot hoor, doe dan maar Danny Nelissen of 1 van de Vlamingen. Als ik al kijk dan is het via Canvas. Zou die Henri van der Aat nog een vinger in de pap gehad hebben ergens? Misschien een mooie kans om hem weg te krijgen ;)
HR
HR

spelbos
Legende

TheLegend schreef:

(...)

Ik moet ook niks hebben van Ducrot hoor, doe dan maar Danny Nelissen of 1 van de Vlamingen. Als ik al kijk dan is het via Canvas. Zou die Henri van der Aat nog een vinger in de pap gehad hebben ergens? Misschien een mooie kans om hem weg te krijgen ;)HR
Als zijn naam ook maar 1 keer genoemd wordt of hij laat zich uit over deze kwestie, dan moet dat al reden zijn om hem te lozen.
HR
HR

Loki schreef:

(...)

HR
Op zich vind ik het begrijpelijk dat ze stoppen. Maar wat hadden ze verwacht toen ze in 1996 begonnen: dat zij het enige team zouden zijn waar in al die jaren geen doping zou worden gebruikt? Dat is toch ontzettend naief?

Als ik nu lees dat je bij dopingartsen als Ferrari, Fuentes etc gewoon 'All Inclusive pakketen kon bestellen (trainingsschema, doping, evt.advocaten!!), dan
is het gewoon een doodzieke sport.
De berichten zijn dat er nu weer een nieuwe doping actief is in het peloton, en het kan nog niet getraceerd worden: Aicar ( Google het voor de lol eens)

Waarschijnlijk krijgen we over 4 jaar weer een rapport over een willekeurig team waar volop Aicar werd gebruikt. Ik geloof niet dat dit een generatie is, die niet gebruiken. Dus terecht dat Rabobank ermee gestopt is.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

En die renners die zeggen dat ze gestraft worden voor dingen die 10 jaar geleden gebeurden..... Come on....
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Maduroman schreef:

(...)

Op zich vind ik het begrijpelijk dat ze stoppen. Maar wat hadden ze verwacht toen ze in 1996 begonnen: dat zij het enige team zouden zijn waar in al die jaren geen doping zou worden gebruikt? Dat is toch ontzettend naief?

Als ik nu lees dat je bij dopingartsen als Ferrari, Fuentes etc gewoon 'All Inclusive pakketen kon bestellen (trainingsschema, doping, evt.advocaten!!), dan
is het gewoon een doodzieke sport.
De berichten zijn dat er nu weer een nieuwe doping actief is in het peloton, en het kan nog niet getraceerd worden: Aicar ( Google het voor de lol eens)

Waarschijnlijk krijgen we over 4 jaar weer een rapport over een willekeurig team waar volop Aicar werd gebruikt. Ik geloof niet dat dit een generatie is, die niet gebruiken. Dus terecht dat Rabobank ermee gestopt is.
HR
Iets anders. Je hebt het nu over Aicar. Maar er kwam pas een middel naar buiten dat niet op de dopinglijst staat. Nog niet in ieder geval (door het Wada afgewezen) en dus toegestaan is, maar waarschijnlijk gevaarlijk is voor het lichaam. Dat ging vooral erom dat onbekende sporters die bij de OS medailles wonnen dit gebruikten. Ik kan er zo snel niks over vinden. Maar dat weet ik zeker dat ik gelezen heb.

Het is dus toegestaan. Maar sporters gaan dus erg ver om te winnen. En er zijn zelfs sporters die hun leven op het spel zetten. Doping is dus niet alleen bij het wielrennen heel erg. En dat is het hypocriete aan dit hele verhaal omtrent Armstrong en wat er nu allemaal naar buiten komt. In de atletiek en gewichtheffen is het allemaal even erg.
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Reg.: 19 april 2006

Huis schreef:

(...)

In tegendeel. Ze laten helemaal niet zien dat doping keihard wordt aangepakt. Bruyneel, Riis, Levevre en tig andere ploegleiders en foute artsen die bij diverse ploegen actief waren lopen nog steeds rond in het wereldje. Zo dokter Ferrari die gewoon bij Liquigas actief is en daar renners behandeld terwijl de hele wereld weet dat die kerel zo fout als wat is. Of dr. Jose Ibargun, die algemeen bekend staat als dopingdokter en vorig jaar Lotto( Gilbert, VDB, Vanendert) hielp en dit jaar Quick-step (Leipheimer, Boonen etc). Zolang die mensen steeds betrokken blijven bij ploegen veranderd er niks. Levenslang bannen zou heel veel helpen.

En keihard straffen? Leipheimer, Zabriskie en VandeVelde komen weg met 6 maanden schorsing, waarvan het grootste deel in de winter valt. Die fietsen in maart gewoon weer vrolijk verder.

Tuurlijk valt Lance van zn voetstuk en is hij voor velen een bedrieger, maar als je hem keihard wilt straffen, zorg dan maar dat hij bijvoorbeeld al zn gewonnen prijzengeld inlevert ofzo. Momenteel lacht hij zich suf en zal er geen traan om laten.
HR
De bal rolt, LA was stap één, de rest volgt.
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

spelbos schreef:

Er stinkt wat bij de RABO ploeg, daarom stoppen ze als sponsor, en dat op de dag dat de Nederlandse dopingagentschap een onderzoek start naar aanleiding van het USADA rapport.
Wie weet is Marianne Vos de vrouwelijke equivalent van Lance Armstrong.
HR
Ik ben bang dat de top van de Rabobank wist dat er doping in het spel was. Als de renners gaan praten (wat nu begint) kan dit wel eens een serieus probleem worden voor de bank. Iedereen gaan toegeven en namen noemen, vraag voor de Rabobank is alleen wanneer het stopt.
HRHR
HR

Sterrenhemel
Bankzitter

Vak: 403
Reg.: 11 juli 2011

Tjonge jonge, wat een speculatie zeg.
Die Rabobank knakkert zegt toch heel duidelijk dat de hoodreden is dat ze eruit stappen is omdat ze niet geloven dat er van bovenaf serieus werk wordt gemaakt om de sport gezond te maken.
En ik durf toch wel te stellen dat Rabo de meest correcte wieler sponsor was in de laatste 2 decennia.

Bovendien komen er nog 2 Italiaanse rapporten aan die minstens dezelfde impact gaan hebben als die van Armstrong.
Dit is pas het begin, de beerput is pas net geopend.

[Dit bericht is veranderd door Sterrenhemel (op 20 oktober 2012 08:11:58).]
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Hoe langer het duurt des te meer tijd de UCI heeft om alles in de doofpot te gooien.
HR
HR

spelbos
Legende

Sterrenhemel schreef:

Tjonge jonge, wat een speculatie zeg.
Die Rabobank knakkert zegt toch heel duidelijk dat de hoodreden is dat ze eruit stappen is omdat ze niet geloven dat er van bovenaf serieus werk wordt gemaakt om de sport gezond te maken.
En ik durf toch wel te stellen dat Rabo de meest correcte wieler sponsor was in de laatste 2 decennia.

Bovendien komen er nog 2 Italiaanse rapporten aan die minstens dezelfde impact gaan hebben als die van Armstrong.
Dit is pas het begin, de beerput is pas net geopend.
HR
Dat geloof ik niet.
Ik denk dat ze enorm zijn geschrokken dat hun naam genoemd is in het onderzoek naar de gang van zaken van LA.
Er is onder ede gezegd dat er een dopingprogramma was bij de Raboploeg.
En het lijkt me sterk dat de verantwoordelijke mensen bij de bank daar niets van wisten.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Huis schreef:

(...)

HR
Serieus? Mensen we hebben er weer een hypocriet bij! In die docu over hem tijdens zijn schorsing liet ie doorschemeren dat hij slachtoffer was, waarom immers alleen hij, maar dat hij natuurlijk niet uit de school gaat klappen en zijn straf neemt als een man. Deze mooie praatjes kunnen meteen weer in een ander perspectief worden geplaatst.
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Jopie C. uit B. te A. schreef:

(...)

Serieus? Mensen we hebben er weer een hypocriet bij! In die docu over hem tijdens zijn schorsing liet ie doorschemeren dat hij slachtoffer was, waarom immers alleen hij, maar dat hij natuurlijk niet uit de school gaat klappen en zijn straf neemt als een man. Deze mooie praatjes kunnen meteen weer in een ander perspectief worden geplaatst.
HR
Ik las net dat Gesink zweert dat er niet gebruikt wordt bij de Rabobank. Die is nu dus ook al ongeloofwaardig als hij later toegeeft dat de Rabobank overal van wist.
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Reg.: 14 augustus 2009

Loki schreef:

(...)

HR
Imagoschade? Laten we wel wezen. De Rabobank heeft ook heel veel te danken aan de keuze in het wielrennen te stappen. Toen ze in 1995 begonnen was het toch maar een boerenbankie. Tegenwoordig is het een internationaal gerenomeerde topbank die IEDEREEN in Nederland kent en een groot publiek aanspreekt en staat voor betrouwbaarheid e.d. Dat is mede door het wielrennen. Zeker was er slechte publiciteit, maar er was vooral VEEL publiciteit. Noem mij 1 ander merk waarover heel Nederland het 3 weken per jaar heeft in positieve zin ("hopelijk kan RABOBANK verrassen"; "RABOBANK koerst mooi dit jaar"; "RABOBANK levert wel een mooie prestatie met 2 man in de top 6"; "RABOBANK won 4 touretappes en de Vuelta" "RABOBANK wint voor het eerst de Giro" enz. enz) Er is geen sportprestatie die zo vereenzelvigt wordt en toegeschrveen wordt aan de sponsor.

Of denk jij dat Aegon vanavond ook van Heracles gaat winnen?
HR
HR

spelbos
Legende

Frankie de missing link schreef:

(...)

Imagoschade? Laten we wel wezen. De Rabobank heeft ook heel veel te danken aan de keuze in het wielrennen te stappen. Toen ze in 1995 begonnen was het toch maar een boerenbankie. Tegenwoordig is het een internationaal gerenomeerde topbank die IEDEREEN in Nederland kent en een groot publiek aanspreekt en staat voor betrouwbaarheid e.d. Dat is mede door het wielrennen. Zeker was er slechte publiciteit, maar er was vooral VEEL publiciteit. Noem mij 1 ander merk waarover heel Nederland het 3 weken per jaar heeft in positieve zin ("hopelijk kan RABOBANK verrassen"; "RABOBANK koerst mooi dit jaar"; "RABOBANK levert wel een mooie prestatie met 2 man in de top 6"; "RABOBANK won 4 touretappes en de Vuelta" "RABOBANK wint voor het eerst de Giro" enz. enz) Er is geen sportprestatie die zo vereenzelvigt wordt en toegeschrveen wordt aan de sponsor.

Of denk jij dat Aegon vanavond ook van Heracles gaat winnen?
HR
Nee Aegon gebruikt juist een ander A-merk om publiciteit te krijgen.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Ik las net dat Gesink zweert dat er niet gebruikt wordt bij de Rabobank. Die is nu dus ook al ongeloofwaardig als hij later toegeeft dat de Rabobank overal van wist.
HR
Kan me niet voorstellen dat Gesink gebruikt. Kun je zien aan zijn prestaties, niet cynisch bedoeld. Geloof ook wel dat er een deel schone renners is.

Maar er lopen teveel old boys rond die betrokken zijn geweest bij grootschalige of kleinschalige doping. Het wereldje is ziek en schone renners winnen veel te weinig. Iedereen was zo lyrisch over die ploeg van Wiggins. Het geheim zou zijn dat er zo ontzettend professioneel werd voorbereid en getraind. Precies wat ze zeiden over Armstrong. Je vertrouwt niemand meer.
HR
HR

Huis
Vedette

(...)

HR
Nou ja. Dekker weet gewoon dat als hij uit de school was geklapt tegen strafvermindering hij niet meer in het peloton was opgenomen. Triest, maar zo werkt het systeem nou eenmaal. Hij koos voor 2 jaar straf ipv 1 jaar en heeft daar volgens insiders een behhorlijk bedrag van Rabobank voor gehad. Jorg Jaksche die wel volledig uit de school klapte heeft nooit bijvoorbeeld meer een fatsoenelijke 2e kans gehad.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Huis schreef:

(...)

Nou ja. Dekker weet gewoon dat als hij uit de school was geklapt tegen strafvermindering hij niet meer in het peloton was opgenomen. Triest, maar zo werkt het systeem nou eenmaal. Hij koos voor 2 jaar straf ipv 1 jaar en heeft daar volgens insiders een behhorlijk bedrag van Rabobank voor gehad. Jorg Jaksche die wel volledig uit de school klapte heeft nooit bijvoorbeeld meer een fatsoenelijke 2e kans gehad.
HR
Zeer triest idd. Maar ga dan niet jezelf ff op de borst slaan terwijl de kijker geen idee heeft dat hij dat doet met 200K extra op zijn bankrekening.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Huis schreef:

(...)

HR
Sorry dat ik het wellicht gemist heb Huis, maar wie zijn die insiders en wat is je bron?
HR
HR

Huis
Vedette

(...)

Zeer triest idd. Maar ga dan niet jezelf ff op de borst slaan terwijl de kijker geen idee heeft dat hij dat doet met 200K extra op zijn bankrekening.
HR
Klopt, maar dat was gewoon de arrogante persoonlijkheid van Dekker zelf. Inmiddels is hij overigens wel een stuk nederiger geworden en houdt hij zich redelijk rustig. Gezien zn presteren na de dopingschorsing heeft hij natuurlijk ook weinig reden voor borstklopperij.

Schip ahoy schreef:

(...)

Sorry dat ik het wellicht gemist heb Huis, maar wie zijn die insiders en wat is je bron?
HR
Zowel Danny Nelissen, als Ramond Kerchkhoffs van De Telegraaf en Mark Miserus van de Volkskrant brachten dat nieuws destijds. Ik kan de artikelen niet zo weer vinden, maar deze heren zn behoorlijk ingevoerd en zullen dat niet zomaar roepen. Danny zei het volgens mij op tv in Tour du Jour.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 20 oktober 2012 11:41:37).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 87,9% dat Jong PSV wint van Achilles 29. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!