Ajax Netwerk
donderdag 21 augustus 2014 - 19:59                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ... 108 »

HR

Sterrenhemel
Bankzitter

Vak: 403
Droomaankoop: -
Reg.: 11 juli 2011

Ik lees net de berichten dat de mensen binnen de RABO ploeg het schandalig vinden dat Rabo deze ploeg jonge renners in de steek laat.
Dat is toch wel de wereld op zijn kop of niet.
Deze mensen moeten de stalen plaat voor hun kop weghalen.
In plaats van begrip te tonen en vooruit te kijken gaan ze nu schoppen.
Niet slim, want een andere sponsor gaat echt niet zeggen nu stappen wij er in als je na 17 jaar meer dan trouwe dienst en zonder successen zo'n schop na krijgt.
Het blijven boeren.
HR
HR

Tobias Sana
Jeugdspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 7 maart 2007

Rabobank wil Marianne Vos wel blijven steunen. De wereldkampioene en olympische kampioene op de weg heeft dit van de bank vernomen. 'Natuurlijk ben ik daar blij mee, maar ik moet nog wel afwachten hoe het allemaal gaat lopen', zei Vos tegen BNR.
HR
HR

lars91
International

Uit: Brunssum
Reg.: 8 mei 2007

quote:HR
Zlatanist schreef:

David Millar is het er niet mee eens dat Rabo stopt @ twitter:

"Dear Rabobank, you were part of the problem. How dare you walk away from your young clean guys who are part of the solution. Sickening."

Hier zit natuurlijk ook wel wat in. Al moet je tegelijkertijd zeggen; wie zegt dat ze clean zijn als bloeddoping nog steeds niet te detecteren valt? (werd gezegd in die Australische docu)
HR
Helemaal met Millar eens. Bloeddoping valt overigens wel te detecteren. Er zijn al genoeg renners gepakt op bloeddoping. Maar goed er zal altijd doping zijn die nog niet te detecteren valt. Maar goed als we jou redeneren volgen moeten de topsport maar helemaal opdoeken.
HR
HR

BeeDeeVee
Icoon

Uit: Thuis
Vak: -
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 23 november 2004

Frankie de missing link schreef:
(...)
Een andere omeving? Inmiddels weten we toch wel dat dat gewoon een omgeving betreft die NOG professioneler zijn in het dopinggebruik?HR
Dan denk ik meer aan de mindset die er binnen een ploeg heerst ten aanzien van presteren in grote koersen. Binnen de Raboploeg heerste veel negativiteit, werd er continu gefaald als het er op aankwam en leek er een soort van gelatenheid te zijn. Geen topsportklimaat in dat opzicht.

Frankie de missing link schreef:
Je mag je inmiddels overigens wel ook bij de Raboploeg zo ongelofelijk veel vraagtekens plaatsen. Die zogenaamd nieuwe generatie na Fuentes, pakt in de persoon van Thomas Dekker ook gewoon. Die verlinkt niet omdat de Omerta te sterk is en hij dan zijn carriere kan opgeven. Maar hoe kan een ploeg zo'n talent aan de doping laten verpieteren.
HR
Ik wil niets wat daar eventueel gebeurd is goedpraten, maar Thomas Dekker was juist bij Rabobank er uit gegooid en werd zwaar bekritiseerd omdat hij bij Cecchini zat en daar niet weg wilde. Dat Rabo hier een negatieve rol in heeft gespeeld klopt dus niet.

Het gekke is dat ik bij de huidige Rabo ploeg een redelijk clean beeld heb. Vrijwel alle dopingzondaars of mensen die aan doping gelinkt zijn, zijn er de laatste jaren uitgegooid of zelf vertrokken danwel gestopt (Menchov, Rasmussen, Leinders, Breukink, Theo de Rooij, Thomas Dekker, Michael Boogerd, Erik Dekker). Voor vrijwel alle huidige rijders geldt dat er nooit ook maar enige verdenking is geweest, óók niet voor jongens als Geesink, Mollema en Boom. Dit kan ook verklaren waarom ze steeds nét tekort komen als het er op aan komt. Dat in de beginjaren (zeg tot ~2008) er veel mensen bij de ploeg zaten met een op z'n minst dubieus verleden kan niemand ontkennen, maar de huidige ploeg oogt behoorlijk clean.

ps.
Als ik het zo teruglees, valt het me op dat mijn commentaar ten aanzien van de prestaties in belangrijke koersen in het eerste stuk nogal tegenstrijdig is met dat in de tweede. Misschien heeft en ander wel met elkaar te maken.

Wat David Millar zegt zal me overigens worst zijn. Die pretendeert sinds hij gepakt was voor het gebruik van EPO te strijden voor een cleane sport. Ondertussen presteerde na zijn schorsing vanwege EPO op hetzelfde niveau als voor zijn schorsing terwijl hij reed voor Saunier Duval, een ploeg waar dopinggebruik een integraal deel van de historie uitmaakte (o.a. Ricco, Piepoli). Millar staat hoog op de Lance Armstrong-schaal van hypocrisie in de wielrennerij.

[Dit bericht is veranderd door BeeDeeVee (op 19 oktober 2012 10:51:12).]
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

lars91 schreef:

(...)

Helemaal met Millar eens. Bloeddoping valt overigens wel te detecteren. Er zijn al genoeg renners gepakt op bloeddoping. Maar goed er zal altijd doping zijn die nog niet te detecteren valt. Maar goed als we jou redeneren volgen moeten de topsport maar helemaal opdoeken.
HR
Hoezo mijn redeneren? Ik vind het logisch dat Rabo wil stoppen als het erg onduidelijk is of de sport wel cleaner wordt. Aan de andere kant lijkt het op dit moment een stuk minder te zijn, in ieder geval niet zo breed georganiseerd als dat het toen was. In de Tour is dit ook duidelijk te zien als je kijkt naar hoe lang men over de beklimmingen doet. Wat dat betreft ben ik het met Millar eens dat de jonge jongens die (waarschijnlijk) clean zijn weinig aan deze situatie kunnen doen en nu aan hun lot over gelaten worden. Maar goed, we moeten Rabobank ook gewoon begrijpen dat ze niet in zo'n verziekte sport, waar ze zoveel geld in hebben gestoken, willen blijven. Hockey is wat dat betreft een veel veiligere sport voor ze. ;)

Overigens schijnt het dus zo te zijn dat Rabo volgend jaar nog wel de rekening (grotendeels) betaald en dat ze dan met een blanco outfit gaan rijden. Dan hebben ze nog een jaar om een nieuwe sponsor te zoeken. Als dat zo is dan lost Rabo het vrij netjes op allemaal. Rest de vraag wie erin gaat stappen...
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Zlatanist schreef:

(...)

Hoezo mijn redeneren? Ik vind het logisch dat Rabo wil stoppen als het erg onduidelijk is of de sport wel cleaner wordt. Aan de andere kant lijkt het op dit moment een stuk minder te zijn, in ieder geval niet zo breed georganiseerd als dat het toen was. In de Tour is dit ook duidelijk te zien als je kijkt naar hoe lang men over de beklimmingen doet. Wat dat betreft ben ik het met Millar eens dat de jonge jongens die (waarschijnlijk) clean zijn weinig aan deze situatie kunnen doen en nu aan hun lot over gelaten worden. Maar goed, we moeten Rabobank ook gewoon begrijpen dat ze niet in zo'n verziekte sport, waar ze zoveel geld in hebben gestoken, willen blijven. Hockey is wat dat betreft een veel veiligere sport voor ze. ;)

Overigens schijnt het dus zo te zijn dat Rabo volgend jaar nog wel de rekening (grotendeels) betaald en dat ze dan met een blanco outfit gaan rijden. Dan hebben ze nog een jaar om een nieuwe sponsor te zoeken. Als dat zo is dan lost Rabo het vrij netjes op allemaal. Rest de vraag wie erin gaat stappen...
HR
Zeker waar. Rabo zal de contracten respecteren en vooral Vos en opleidingsploeg blijven steunen. Dat lijkt mij een goede zaak. Daarnaast zullen Gesink, Boom en co na volgend jaar echt wel een andere ploeg vinden. Wellicht niet eens zo slecht voor hun carriere. Een nieuwe ploeg, zal zeker voor Gesink wel eens goed zijn. Natuurlijk is het een klap, en staan de huidige renners er grotendeels buiten, maar laat de wielersport maar eens voelen wat ze zichzelf aangedaan hebben. Ik denk overigens dat er meer sponsoren gaan volgen.

Daarnaast hoop ik dat Breukink, De Rooij, Boogerd en co eens aan een grondig onderzoek onderworpen worden. Desnoods onder ede. Zij zijn het die dit voornamelijk veroorzaakt hebben.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 31 juli 2005

Een trieste dag voor het NL wielrennen, maar misschien zoals anderen reeds hebben aangegeven, een 'blessing in disguise'?

(bedankt voor de reacties omtrent mijn 'verhaal' op CN - dit hele LA gedoe zat mij al een behoorlijke tijd dwaars en moest gewoon eruit) ;)
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

BeeDeeVee schreef:
Wat David Millar zegt zal me overigens worst zijn. Die pretendeert sinds hij gepakt was voor het gebruik van EPO te strijden voor een cleane sport. Ondertussen presteerde na zijn schorsing vanwege EPO op hetzelfde niveau als voor zijn schorsing terwijl hij reed voor Saunier Duval, een ploeg waar dopinggebruik een integraal deel van de historie uitmaakte (o.a. Ricco, Piepoli). Millar staat hoog op de Lance Armstrong-schaal van hypocrisie in de wielrennerij.
HR
Met de kans dat ik weer op mijn bek door een renner te verdedigen, maar millar heeft natuurlijk absoluut niet zo goed gepresteerd als tijdens zijn EPO-periode, toen hij zo ongeveer de beste tijdrijder ter wereld was. In zijn boek heeft hij ook gezegd dat toen hij bij saunier duval reed zijn ploeggenoten doping gebruikten en hij daarom ook is weggegaan.
HR
HR

BeeDeeVee
Icoon

Van de film schreef:
(...)
Met de kans dat ik weer op mijn bek door een renner te verdedigen, maar millar heeft natuurlijk absoluut niet zo goed gepresteerd als tijdens zijn EPO-periode, toen hij zo ongeveer de beste tijdrijder ter wereld was. In zijn boek heeft hij ook gezegd dat toen hij bij saunier duval reed zijn ploeggenoten doping gebruikten en hij daarom ook is weggegaan.
HR
Bij Saunier Duval werd hij vastgelegd door Mauro Gianetti (ex-Festina, Mapei en Polti), die eind jaren '90 nota bene zelf op de IC in het ziekenhuis terecht kwam na een mislukte bloedtransfusie (Ricco, anyone?).

Millar won vóór zijn schorsing van 2000 tot 2003 steeds tijdritten in grote rondes en in 2001 werd hij tweede bij het wereldkampioenschap tijdrijden. Direct na zijn schorsing won reed hij in de Tour in de subtop bij de tijdritten, om in de Vuelta 'gewoon' weer te winnen en en passant ook een Brits kampioenschap op de baan te pakken. Het jaar er op won Millar zelfs het Brits kampioenschap tijdrijden én de wegwedstrijd. Ook de daaropvolgende jaren heeft hij veel tijdritten gewonnen en werd hij bijvoorbeeld weer een keer 2e op het WK tijdrijden. Duidelijk minder zijn z'n prestaties sinds zijn schorsing dus ook weer niet. Vergeet ook niet dat ene Fabian Cancellara sinds 2004 echt mee doet en vrijwel alles qua tijdrijden gewonnen heeft.

Voor wat betreft de geloofwaardigheid van Garmin als anti-doping ploeg:
Christian Vande Velde zat achtereenvolgens bij US Postal (lees: Armstrong), CSC (lees: Riis) en Liberty Seguros (lees: Fuentes) en ging in 2008 voor Garmin rijden. Zijn prestaties werden bepaald niet minder toen hij van erkende dopingploegen naar de anti-doping ploeg van Garmin ging: van een renner die net top-30 kon rijden in de tour werd hij opeens 4e (!) en het jaar daarop 8e. Vande Velde heeft ook nooit het gebruik van doping toegegeven tot hij "opeens" één van de renners was die voor de USASA getuigd heeft tegen Armstrong.

Het stinkt daar net zo hard als elders, alleen roepen ze heel hard dat zij toch wel heel fris zijn en dat ze een hekel aan dopingluchtjes hebben.
HR
HR

Van de film
Legende

Ja nou ja, ik weet het ook allemaal niet meer. Ik kijk voorlopig even geen fietsen meer in elk geval. Wat mij betreft doeken ze alle ploegen op en maken ze er een amateursport van zoals iemand anders al opperde.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Jopie C. uit B. te A. schreef:

(...)

Huh, hiermee zeg je toch juist wat Ares bedoelt. Ze vliegen er tegenwoordig in (joepie het nieuwe wielrennen!) itt destijds en alsnog waren ze toen sneller. Nee dat EPO was kennelijk goed spul.

Maar idd uitkijken hiermee, Pantani die het record Alpe d'Huez uit eind jaren negentig nog steeds op zijn naam heeft staan, lijkt me duidelijk, maar Peter Post heeft nog steeds het record PR op zijn naam staan met storm in zijn rug.
HR
Nee, je bergijpt volgens mij niet wat ik bedoel. Als er 10 jaar geleden 2 etappes werden gereden van 200 km en beide werden afgelegd in 45 km/u dan was dus de gemiddelde snelheid van die 2 etappes 45 km/u. Maar dat zegt helemaal niks over de gele truidrager. Voor hetzelfde geldt, is de 2de etappe een stuk rustiger gedaan door het peloton en reden die 40 km/u. Dan heeft de gele trui drager dus 42,5 km/u erover gedaan (over beide etappes). Terwijl de gemiddelde snelheid van de tour op dat moment dan ligt op 45km/u.

En nu kan het zijn dat beide etappes in 43 km/u worden afgelegd en dat de gele trui drager 2 keer voorin zit. Dan is en de gemiddelde snelheid van de tour op dat moment 43km/u, maar ook van de gele truidrager. Dat wil dus zeggen dat de gele truidrager er gemiddeld sneller over doet als dat dit in het verleden gebeurde, maar de gemiddelde snelheid van de tour ligt dus lager.

En dan over de snelheden tegenwoordig. Er wordt veel meer erin gevlogen en het peloton wordt nu maar heel sporadisch en maar kortstondig rustig. Dat zorgt ervoor dat de renners vaak voor grote delen van een wedstrijd, van een etappe tegen hun limiet aanzitten. In het begin van de etappe zal dan vooral de snlehied hoger liggen, maar naar mate de etappe vorderd zal dat weer een stuk om laag gaan. Dat terwijl in het verleden het peloton rustig werd (veel vaker) en dat er op het einde met krachten werd gesmeten. Dat laatste is makkelijker vol te houden als het eerste. Het zegt mij maw helemaal niks. Ik vind dus op basis van de snelheden dat er niet geconstateerd kan worden dat er minder doping gebruikt wordt. Echt niet.
HR
HR

Van de film
Legende

De snelheid van de tour wordt toch ook berekend aan de hand van de totale tijd van de geletruidrager?
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Van de film schreef:

Ja nou ja, ik weet het ook allemaal niet meer. Ik kijk voorlopig even geen fietsen meer in elk geval. Wat mij betreft doeken ze alle ploegen op en maken ze er een amateursport van zoals iemand anders al opperde.
HR
Ik zou het ook geen gek idee vinden. Daarnaast is hier misschien ook een grote rol voor de media weggelegd; waarom niet gewoon in 2013 een keer helemaal niks uitzenden van het wielrennen? Geen Giro, geen Tour, geen Vuelta, geen klassiekers, geen WK! Niks op TV. Een krantenkopje hier en daar, een vermelding in het sportjournaal, maar meer niet. De media betaalt zich natuurlijk ook scheel aan die rechten. Als de internationale TV-stations onderling eens een afspraak zouden maken dan ze allemaal gewoon weigeren uit te zenden een jaar lang, dan zou dat ook behoorlijk aankomen. Sponsoren zouden er natuurlijk helemaal niet vrolijk van worden, maar wellicht dat er dan wel iets veranderd.
HRHR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Van de film schreef:

De snelheid van de tour wordt toch ook berekend aan de hand van de totale tijd van de geletruidrager?
HR
Ok,d an zit ik mis. Ikd acht dat ik wat ik schreef wel eens gelezen had. Mara goed er wordt veel meer erin gevlogen en dat zorgt er uiteindelijk ook voor dan de gemiddelde snelheid lager zal komen te liggen. Simpelweg dorodat het niet is vol te houden elke etappe op de limiet te rijden. En dat gebeurd nu vaak.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Nee, je bergijpt volgens mij niet wat ik bedoel. Als er 10 jaar geleden 2 etappes werden gereden van 200 km en beide werden afgelegd in 45 km/u dan was dus de gemiddelde snelheid van die 2 etappes 45 km/u. Maar dat zegt helemaal niks over de gele truidrager. Voor hetzelfde geldt, is de 2de etappe een stuk rustiger gedaan door het peloton en reden die 40 km/u. Dan heeft de gele trui drager dus 42,5 km/u erover gedaan (over beide etappes). Terwijl de gemiddelde snelheid van de tour op dat moment dan ligt op 45km/u.

En nu kan het zijn dat beide etappes in 43 km/u worden afgelegd en dat de gele trui drager 2 keer voorin zit. Dan is en de gemiddelde snelheid van de tour op dat moment 43km/u, maar ook van de gele truidrager. Dat wil dus zeggen dat de gele truidrager er gemiddeld sneller over doet als dat dit in het verleden gebeurde, maar de gemiddelde snelheid van de tour ligt dus lager.

En dan over de snelheden tegenwoordig. Er wordt veel meer erin gevlogen en het peloton wordt nu maar heel sporadisch en maar kortstondig rustig. Dat zorgt ervoor dat de renners vaak voor grote delen van een wedstrijd, van een etappe tegen hun limiet aanzitten. In het begin van de etappe zal dan vooral de snlehied hoger liggen, maar naar mate de etappe vorderd zal dat weer een stuk om laag gaan. Dat terwijl in het verleden het peloton rustig werd (veel vaker) en dat er op het einde met krachten werd gesmeten. Dat laatste is makkelijker vol te houden als het eerste. Het zegt mij maw helemaal niks. Ik vind dus op basis van de snelheden dat er niet geconstateerd kan worden dat er minder doping gebruikt wordt. Echt niet.
HR
Ok als het niet om de totale tijd van de gele trui gaat zit hier wat in. Echter je moet dan ook rekening houden, stel dat het peloton in de tussenetappes toen kennelijk veel vaker de vluchters liet begaan, dat je als vluchters natuurlijk nooit de snelheid van een heel peloton (uitgaande van een massasprint) kan nadoen, waarbij de gele trui drager zich simpelweg laat meezuigen in de buik. Links- of rechtsom ik denk dat je best na nauwkeurige studie tot de conclusie kan komen dat er toen aantoonbaar harder werd gereden. Maarre eea is natuurlijk allemaal afhankelijk van de omstandigheden van het geval waar jij ook al wat voorbeelden van gaf. En dan denk ik ook om maar iets te noemen aan betere (carbon)fietsen vergeleken met vroeger. Wellicht was het een hele korte vlakke etappe in wandeltempo richting ALpe d'Huez, vandaar dat Pantani okselfris een bijkans niet te breken record neerzette.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Jopie C. uit B. te A. schreef:

(...)

Ok als het niet om de totale tijd van de gele trui gaat zit hier wat in. Echter je moet dan ook rekening houden, stel dat het peloton in de tussenetappes toen kennelijk veel vaker de vluchters liet begaan, dat je als vluchters natuurlijk nooit de snelheid van een heel peloton (uitgaande van een massasprint) kan nadoen, waarbij de gele trui drager zich simpelweg laat meezuigen in de buik. Links- of rechtsom ik denk dat je best na nauwkeurige studie tot de conclusie kan komen dat er toen aantoonbaar harder werd gereden. Maarre eea is natuurlijk allemaal afhankelijk van de omstandigheden van het geval waar jij ook al wat voorbeelden van gaf. En dan denk ik ook om maar iets te noemen aan betere (carbon)fietsen vergeleken met vroeger. Wellicht was het een hele korte vlakke etappe in wandeltempo richting ALpe d'Huez, vandaar dat Pantani okselfris een bijkans niet te breken record neerzette.
HR
Ik heb het opgezocht en ik vergis me qua gemiddelde snelheid. Is toch berekend op basis van de gele trui drager. Maar er zit wel een verschil in of je zo wat elke etappe tot de limiet moet gaan of de ene etappe wel en de andere niet. Ik durf in ieder geval mijn handen niet in het vuur te steken voor de renners die nu rijden. Ik vertrouw die nl. ook niet.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Ik heb het opgezocht en ik vergis me qua gemiddelde snelheid. Is toch berekend op basis van de gele trui drager. Maar er zit wel een verschil in of je zo wat elke etappe tot de limiet moet gaan of de ene etappe wel en de andere niet. Ik durf in ieder geval mijn handen niet in het vuur te steken voor de renners die nu rijden. Ik vertrouw die nl. ook niet.
HR
Nou ja en dan is natuurlijk ook nog de vraag welke gele truidrager (ik geloof nl best dat LA echt een uniek talent was), hoe zit het parcours in elkaar (het ene jaar 10 bergen van de hc, het andere jaar slechts 5, totaal aantal kilometers... ga zo maar door). Het beste zou eigenlijk zijn om er de eendagskoersen bij te nemen die qua parcours niet al teveel zijn veranderd, bv kijken naar 5x MSR tussen 97 en 02 en dat vgl met de snelheid MSR 07-12.
HR
HR
Begrijp dat ze met de mannenploeg stoppen, maar waarom dan ook met de vrouwenploeg? Hypocriet dat ze dan wel met Marianne Vos willen doorgaan.
HR
HR

Sterrenhemel
Bankzitter

Vak: 403
Reg.: 11 juli 2011

Afgezien van alle reacties hier lijkt het me duidelijk dat de professionele wielersport moet inzien dat het op het randje balanceert.
Te beginnen bij de mensen die de bonden en ploegen leiden.
Elk nieuw geval van doping zal leiden tot het opheffen van de sport.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Sterrenhemel schreef:

Afgezien van alle reacties hier lijkt het me duidelijk dat de professionele wielersport moet inzien dat het op het randje balanceert.
HR
Ik was niet zo into al die dopingonderzoeken, maar nu ik een beetje op dat CN loop rond te neuzen en ik lees dan over die zaak in Italië, met die Ferrari. Dat is nog veel heftiger en uitgebreider dan het hele USADA rapport volgens mij. Bijna iedere ploeg was daaraan verbonden schijnbaar en die zaak gaat van dopinggebruik tot aan geld witwassen aan toe. Bizar. Als ik dat zo lees kan ik niet wachten tot er over een aantal jaar een film over wordt gemaakt in het genre The Godfather (wat mijn favoriete film is). :D
HR
HR

BeeDeeVee
Icoon

Sterrenhemel schreef:
HR
Het is een kwestie van tijd voordat de ploegen van Lefevre en Riis voor de bijl gaan. Aansluitend op het onderzoek waar de Gazzetta al over publiceerde zal dat de volgende klap zijn. De beerput is open en nu er vanuit Openbaar Ministeries in verschillende landen onderzoeken lopen, gaat er nog veel meer naar buiten komen.

Ik zou me enorm verbazen als niet minimaal één van beiden al voor het eind van het jaar zijn demasqué beleefd.

[Dit bericht is veranderd door BeeDeeVee (op 19 oktober 2012 13:57:14).]
HR
HR

dach
Veelbelovend talent

Reg.: 25 mei 2011

Amsterhammer schreef:

Een trieste dag voor het NL wielrennen, maar misschien zoals anderen reeds hebben aangegeven, een 'blessing in disguise'?

(bedankt voor de reacties omtrent mijn 'verhaal' op CN - dit hele LA gedoe zat mij al een behoorlijke tijd dwaars en moest gewoon eruit) ;)
HR
Amsterhammer, lees "nu pas" je verhaal op CN, kippenvel, hartverscheurend, zou sujet Armstrong eigenlijk moeten lezen, maakt hem nog veel kleiner en jou nog meer mens !!!!
HR
HR

danielson
Bankzitter

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

Problemen in wielrennen kunnen natuurlijk niet worden ontkend, maar huidige Rabotop (die weinig met wielrennen heeft)grijpt Usada rapport (dat niet op haar eigen, huidige, ploeg betrekking heeft) maar al te graag aan om er nu uit te kunnen stappen. Angst (voor imagoschade) en lafheid zullen aan deze beslissing ten grondslag liggen.
Rabo sponsort liever kleutersporten als hockey, waarin nog nooit een fatsoenlijke dopingcontrole heeft plaastegevonden of de paardensport, waarvoor hetzelfde geldt.
Verder blijft het zo, dat sporten waarbij de (geldelijke)belangen nog veel groter zijn dan in het wielrennen zoals tennis, voetbal en atletiek stelselmatig buiten schot blijven. Denk aan het dopinggebruik van Spaanse toptennisers en -voetballers. Denk ook aan het collectieve dopinggebruik van Juventus in de CL-finale 1996. Als doping in het voetbal net zo zou worden aangepakt/bestraft als in het wielrennen, had Juventus die CL-titel al lang moeten teruggeven.
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Er stinkt wat bij de RABO ploeg, daarom stoppen ze als sponsor, en dat op de dag dat de Nederlandse dopingagentschap een onderzoek start naar aanleiding van het USADA rapport.
Wie weet is Marianne Vos de vrouwelijke equivalent van Lance Armstrong.
HR
HR

TheLegend
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Huizen
Droomaankoop: Giuseppe Rossi
Reg.: 10 april 2011

danielson schreef:

Problemen in wielrennen kunnen natuurlijk niet worden ontkend, maar huidige Rabotop (die weinig met wielrennen heeft)grijpt Usada rapport (dat niet op haar eigen, huidige, ploeg betrekking heeft) maar al te graag aan om er nu uit te kunnen stappen. Angst (voor imagoschade) en lafheid zullen aan deze beslissing ten grondslag liggen.
Rabo sponsort liever kleutersporten als hockey, waarin nog nooit een fatsoenlijke dopingcontrole heeft plaastegevonden of de paardensport, waarvoor hetzelfde geldt.
Verder blijft het zo, dat sporten waarbij de (geldelijke)belangen nog veel groter zijn dan in het wielrennen zoals tennis, voetbal en atletiek stelselmatig buiten schot blijven. Denk aan het dopinggebruik van Spaanse toptennisers en -voetballers. Denk ook aan het collectieve dopinggebruik van Juventus in de CL-finale 1996. Als doping in het voetbal net zo zou worden aangepakt/bestraft als in het wielrennen, had Juventus die CL-titel al lang moeten teruggeven.
HR
Hockey een kleutersport? Why? En daar gaan we weer met dat Juventus doping verhaal, ik ga er maar geen woorden meer aan vuil maken want daar is al teveel (op haat gebaseerde) aandacht voor geweest op dit forum. Ik kan me niet de gehele wedstrijd herinneren maar waren die pingels er in gegaan dan had je niemand meer gehoord over doping. Daarnaast, zou je nou echt een betere voetballer worden van doping? Je uithoudingsvermogen zal allicht wat toenemen en je hersteld wat sneller maar je wordt er geen Messi van. Wat betreft het tennis hoef ik alleen maar aan Hingis te denken. Dat er niemand op doping wordt betrapt wil niet zeggen dat de tests niet voldoen of afdoende zijn, of denk jij dat ook daar omkoping aan de orde van de dag is?

Tja en dat wielrennen dan, om nou te zeggen dat het mijn favoriete sport is, nee. Ik hoor die Vos en Geesink over een grote schoonmaak en zij geloven er in dat het ooit helemaal zuiver zal worden, waar baseren zij die hoop op? Wielrennen en doping gaan nu toch al decennia hand en hand? Iedere keer gaat men er van uit dat het ergste wel voorbij is maar zodra het ene kerkhof ontruimd is komen ze met de volgende op de proppen. Je zou zeggen dat men maar moet stoppen met deze sport maar wie ben ik om mensen hun sport te ontzeggen.

spelbos schreef:

Er stinkt wat bij de RABO ploeg, daarom stoppen ze als sponsor, en dat op de dag dat de Nederlandse dopingagentschap een onderzoek start naar aanleiding van het USADA rapport.
Wie weet is Marianne Vos de vrouwelijke equivalent van Lance Armstrong.
HR
Misschien weten zij meer dan wij op dit moment en is dit een voorzorgsmaatregel.

[Dit bericht is veranderd door TheLegend (op 19 oktober 2012 18:53:52).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Eto'o halen als die kans er is?

Ja, natuurlijk
Ja, alleen als hij binnen salarisplafond blijft
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 6,3% dat NAC wint van FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!