Ajax Netwerk
zaterdag 25 oktober 2014 - 04:46                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... 108 »

HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Droomaankoop: -
Reg.: 6 maart 2003

quote:HR
Amsterhammer schreef:

(...)

Ik heb daar gisteren eindelijk mijn 'verhaal' gepost, mocht iemand belangstelling hebben - http://forum.cyclingnews.com/showthread.php?t=18838&page=13
HR
Mooi en persoonlijk geschreven man. sterkte met het verlies!
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

I have had nothing more to do with Liestrong for years now, there are plenty of other cancer charities and organizations doing good work. Here ends my confession, and with it a weight off my chest.HR
Heel goed Amsterhammer, sterkte!

Ook op dit gebied moet de UCI zijn verantwoordelijk nemen. De ellende die waar dan ook ter wereld veroorzaakt wordt door deze cheat, as we speak, gaat gewoon beyond imagination.

Ik zie trouwens dat Thijs Zonneveld precies hetzelfde gevoel heeft als ik. Sterke column:

http://www.nusport.nl/thijs-zonneveld/2935203/fuck-you-too-lance.html
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Van de film schreef:
Inderdaad een held. Ik vraag me overigens af of armstrong tegen hem heeft gezegd 'wat jij doet is wielrennen'. Ik denk eerder dat hij heeft gezegd:' wat jij doet is geen wielrennen', aangezien armstrong het zag als onderdeel van de sport.
Maar goed, zolang de UCI dus niet veranderd in de top verandert er niets in het wielrennen.HR
Je hebt gelijk, ik heb het stuk verkeerd overgenomen. Armstrong zei "wat jij doet is slecht voor het wielrennen". Het stuk staat ook op Bassons wikipedia. Fascinerend verhaal dat ik hier toch nog even wilde delen.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Ares schreef:

(...)
Over het dikgedrukte: het was niet de hele Festina ploeg. Daar stond vandaag een interessant stuk over in het Brabants Dagblad.

Christophe Bassons was destijds de enige rijder die clean reed bij Festina. Hij was altijd een fel tegenstander van EPO. Hij kwam in 1996 bij de ploeg en daar zei de directeur sportif Bruno Roussel hem aangaf dat Bassons als 22-jarige nog niet in aanmerking kwam voor het zware dopingwerk. Hij zei daar over: "Ik heb liever dat je niet zware doping neemt als epo of groeihormonen. Maar je mag lichter spul gebruiken als cortisonen. Er werd volledig openlijk over gesproken." Bassons weigerde alles. Omdat hij een groot talent was werd dat geaccepteerd. "Maar de druk nam toe. Toen ik in juni 1998 onderhandelde over een nieuw contract, kreeg ik twee stuks voorgelegd. Een voor 4.500 euro per maand, eentje van 45.000 euro als ik deel zou nemen aan het epo-programma." Bassons weerstond de druk en tekende dus het eerste contract, dat van 4.500 euro.

Na het betrappen van Festina ging hij naar Française des Jeux, waarvoor hij in 1999 naar de Tour mocht gaan na een etappe te hebben gewonnen in de Dauphiné-Libéré. Na het Festina gebeuren hoopte hij dat de wielerwereld gerenoveerd was. Hij kreeg een dagelijkse column in Le Parisien, waarin hij geen blad voor de mond nam omdat hij merkte dat de Tour van 1999 niet geworden is wat hij er van gehoopt had. In z'n column gaf hij aan dat het rijden van Lance Armstrong en de US Postal ploeg verdacht vond. Armstrong kreeg dat door en nadat Bassons in de aanval ging in de Alpen, kwam US Postal in actie om hem terug te halen. Bassons zegt daar over: "Armstrong kwam naast me fietsen, gaf me een tik op mijn schouder en zei: 'Wat jij doet is wielrennen. Rot op. Fuck you'. Daarna sprak niemand in het peloton nog met me. Ik kon niet meer slapen. Na weer een slapeloze nacht ben ik afgestapt. Als ik één fout heb gemaakt, is het wel dat ik geloofde dat de collega's me zouden steunen." Na de winter ging hij naar een andere, kleine, Franse ploeg. Daar hebben renners zelfs geprobeerde hem van de weg te rijden.

Deze man is een held. Ik kende hem niet, moet ik eerlijk zeggen, maar ik heb respect voor hoe hij heeft gehandeld. Hij is nu werkzaam bij het Franse ministerie van sport en bij het antidopingagentschap AFLD. Als UCI dan schoongeveegd moet worden stel ik voor dat deze man een topfunctie krijgt bij het UCI.
HR
Het is toch moeilijk voorstelbaar wat er in de kop van Armstrong moet zijn rondgegaan om zo rancuneus en smerig op te treden tegen zo'n jongen. Dat verhoogt de hypocrisie tot onvoorstelbare dimensies. Ik ga geleidelijk compleet anders over hem denken.

En wat een eveneens onvoorstelbare ruggengraat van die Bassons om een gewoon contractje te ondertekenen. Ga er maar aan staan.
HR
HR

Deus ex Machina
Lid 2de elftal

Reg.: 30 juni 2012

Kunnen ze deze ''sport'' niet oprollen en afschaffen? Iedereen loopt elkaar maar te besodemieteren. Ik vond het altijd wel leuk om te kijken maar dat werd gauw minder toen de klassementen pas na de koers werden beslist.

[Dit bericht is veranderd door Deus ex Machina (op 18 oktober 2012 21:05:01).]
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Deus ex Machina schreef:

Kunnen ze deze ''sport'' niet oprollen en afschaffen? Iedereen loopt elkaar maar te besodemieteren. Ik vond het altijd wel leuk om te kijken maar dat werd gauw minder toen de klassementen pas na de koers werden beslist.
HR
Je hoeft het toch niet te kijken zeker? Ik vind het een prachtige sport ondanks alle pijnlijke zaken, wat het aan de ene kant zelfs een boeiend zwartdramatisch randje geeft. Een extra dimensie.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Deus ex Machina schreef:

HR
Dat zou niet eens zo'n slecht idee zijn.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Deus ex Machina schreef:

HR
Ok zullen we dan maar gewoon de uberhaupt stoppen met sport :denk . Doping en vals spelen blijft aan topsport verbonden. Dat was zo, is zo en zal altijd blijven. De bom in het wielrennen is nu gebarsten, maar geloof maar dat er heel veel onder tafel ligt wat we niet weten in andere sporten. Atletiek, krachtsporten, turnen, tennis, noem maar op. Of denk je dat die mannen die 2 maanden geleden op de OS de 100 meter binnen 10 sec liepen dat allemaal op water en brood deden.? Natuurlijk niet. Kijk gewoon naar de sport en geniet van de sport, en anders zit er een knop op je tv.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 18 oktober 2012 22:36:32).]
HR
HR

BeeDeeVee
Icoon

Uit: Thuis
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 23 november 2004

Huis schreef:
(...)
Ok zullen we dan maar gewoon de uberhaupt stoppen met sport :denk . Doping en vals spelen blijft aan topsport verbonden. Dat was zo, is zo en zal altijd blijven. De bom in het wielrennen is nu gebarsten, maar geloof maar dat er heel veel onder tafel ligt wat we niet weten in andere sporten. Atletiek, krachtsporten, turnen, tennis, noem maar op. Of denk je dat die mannen die 2 maanden geleden op de OS de 100 meter binnen 10 sec liepen dat allemaal op water en brood deden.? Natuurlijk niet. Kijk gewoon naar de sport en geniet van de sport, en anders zit er een knop op je tv.
HR
De Spaanse dopingarts Fuentes is ook gelinkt aan Barcelona en het Spaanse elftal. Een andere Spaanse dopingarts is gelinkt aan Madrid. Dr. Ferrari in Italië had naar het schijnt ook clientele in de voetballerij. Het Juventus dat ons in 1996 versloeg stond strak van de doping, zo is zelfs door oud-spelers toegegeven.

Carl Lewis is meerdere malen betrapt op het gebruik van doping. Vrijwel de gehele Amerikaanse sprinttop was klant van dat beruchte THC-lab. Alle Oost-Duitse topatleten van de jaren '80 waren grootverbruikers. De Jamaicaanse sprinters staan de laatste jaren continu onder verdenking. Jos Hermens, de Nederlander die vrijwel alle Afrikaanse marathontoppers onder zijn hoede heeft, is gelinkt aan dopingnetwerken.

Steroïdengebruik was aan de orde van de dag in de MLB, waarbij bijvoorbeeld historische records als het homerun record van Mark McGuire tot stand kwamen door dopinggebruik.

In het schaatsen is Pechstein al betrapt en wordt ook al jarenlang over Koss beweerd dat hij zijn oppermachtige drie gouden plakken in Lillehammer won dankzij het gebruik van EPO.

De connectie tussen zwemmen en doping ligt er ook al jaren en ook aan vele (ex-)(top)zwemmers kleeft een dopingverdenking.

Is het dus iets van wielrennen? Lijkt me niet. Ik denk echter ook niet dat het in een sport zo wijdvertakt en professioneel georganiseerd is (was?) als in deze sport.
HR
HR

Deus ex Machina
Lid 2de elftal

Reg.: 30 juni 2012

Loki schreef:

(...)

Je hoeft het toch niet te kijken zeker? Ik vind het een prachtige sport ondanks alle pijnlijke zaken, wat het aan de ene kant zelfs een boeiend zwartdramatisch randje geeft. Een extra dimensie.
HR

Huis schreef:

(...)

Ok zullen we dan maar gewoon de uberhaupt stoppen met sport :denk . Doping en vals spelen blijft aan topsport verbonden. Dat was zo, is zo en zal altijd blijven. De bom in het wielrennen is nu gebarsten, maar geloof maar dat er heel veel onder tafel ligt wat we niet weten in andere sporten. Atletiek, krachtsporten, turnen, tennis, noem maar op. Of denk je dat die mannen die 2 maanden geleden op de OS de 100 meter binnen 10 sec dat allemaal op water en brood deden.? Natuurlijk niet. Kijk gewoon naar de sport en geniet van de sport, en anders zit er een knop op je tv.
HR
We kunnen wielrennen wel gaan vergelijken met andere sporten maar zullen we dat even niet doen? Even alleen naar het wielrennen kijken. De laatste 10 jaar zijn er (heel) veel toppers betrapt op het gebruik van doping, nouja een topper zal het vast niet zijn met al die snoepjes maar je snapt wat ik bedoel. Basso, Ulrich, Armstrong, Vino, Contador, ouwe Schleck, Landis, Petacchi, Rasmussen, Scarponi, Valverde en zo kan ik nog wel even door gaan. Het is toch te gek voor woorden dat er zoveel toppers vals spelen en dat door hen de uitkomst pas na de rit bepaald kan worden? Echt ieder groot voorbeeld loopt de boel in de maling te nemen. Zal wat zijn als Real, Barca, Man u etc ieder jaar de CL omkopen en met spiegeltjes onder hun neus op het veld staan.

Nee, doping en vals spelen hoort bij topsport. Of je het nou wil of niet. Alleen in zulke grote getale vind ik het echt te absurd. Dat er uberhaupt nog renners proberen schoon te rijden, onbegonnen zaak.

Voor mij is de fun er dan ook af. Heb in de tijd van Rasmussen nog staan applaudisseren op de bank toen hij op die ene berg iedereen eraf reed. Alleen die dag erna, kon ik de zakdoekjes er weer bij halen. Wéér zo'n gevalletje.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

BeeDeeVee schreef:
De Spaanse dopingarts Fuentes is ook gelinkt aan Barcelona en het Spaanse elftal. Een andere Spaanse dopingarts is gelinkt aan Madrid. Dr. Ferrari in Italië had naar het schijnt ook clientele in de voetballerij. Het Juventus dat ons in 1996 versloeg stond strak van de doping, zo is zelfs door oud-spelers toegegeven. HR
Dan vergeet je Luis Garcia del Moral, die ook aan Barcelona en Valencia werd gelinkt. Valencia haalde in 2000 en 2001 twee keer de finale van de Champions League (het team met onder andere Mendieta). Dat team stond ook vol van de doping.
Dan heb je de nandrolon affaire ook nog niet genoemd. De affaire waarbij onder andere onze huidige hoofdtrainer (alsmede oud-spelers Stam en Davids) werden betrapt en geschorst. Ook dat verhaal stamt uit 2001.

Kennelijk is het wijdvertakt. Voorlopig stamt het nog grotendeels uit het verleden. De gemiddelde snelheid in de Tour is vandaag de dag lager dan in het begin van dit millennium, dus ook ik vind het voorstel van Deus ex Machine veel te ver gaan.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Ares schreef:

(...)
Dan vergeet je Luis Garcia del Moral, die ook aan Barcelona en Valencia werd gelinkt. Valencia haalde in 2000 en 2001 twee keer de finale van de Champions League (het team met onder andere Mendieta). Dat team stond ook vol van de doping.
Dan heb je de nandrolon affaire ook nog niet genoemd. De affaire waarbij onder andere onze huidige hoofdtrainer (alsmede oud-spelers Stam en Davids) werden betrapt en geschorst. Ook dat verhaal stamt uit 2001.

Kennelijk is het wijdvertakt. Voorlopig stamt het nog grotendeels uit het verleden. De gemiddelde snelheid in de Tour is vandaag de dag lager dan in het begin van dit millennium, dus ook ik vind het voorstel van Deus ex Machine veel te ver gaan.
HR
Ik ben het met je eens. Alleen niet over de snelheden in de Tour, want dara kun je niks over verklaren. Er kwamen toen meer wandeletappes voor en daardoor verloor bijv. het peloton bijv. 15 min. of zelfs meer als een half uur. Dat komt nu veel minder voor. En voor de gemiddelde snelheid van de tour wordt nu eenmaal de snelheden van de diverse etappes bij elkaar geteld en wel de snelheden van de winnaar van de etappe en niet omtrent de gele truidrager. Dus zo heel veel zegt mij dat nou ook weet niet.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Ik ben het met je eens. Alleen niet over de snelheden in de Tour, want dara kun je niks over verklaren. Er kwamen toen meer wandeletappes voor en daardoor verloor bijv. het peloton bijv. 15 min. of zelfs meer als een half uur. Dat komt nu veel minder voor. En voor de gemiddelde snelheid van de tour wordt nu eenmaal de snelheden van de diverse etappes bij elkaar geteld en wel de snelheden van de winnaar van de etappe en niet omtrent de gele truidrager. Dus zo heel veel zegt mij dat nou ook weet niet.
HR
Huh, hiermee zeg je toch juist wat Ares bedoelt. Ze vliegen er tegenwoordig in (joepie het nieuwe wielrennen!) itt destijds en alsnog waren ze toen sneller. Nee dat EPO was kennelijk goed spul.

Maar idd uitkijken hiermee, Pantani die het record Alpe d'Huez uit eind jaren negentig nog steeds op zijn naam heeft staan, lijkt me duidelijk, maar Peter Post heeft nog steeds het record PR op zijn naam staan met storm in zijn rug.
HRHR
HR
De Rabobank stopt met sponsoring van wielrennen. Snel meer op nrc.nl.
HR
HR

xqlusively
Bankzitter

Vak: 429
Reg.: 26 maart 2004

Heftig, maar wel begrijpelijk.
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Reg.: 14 augustus 2009

Hadden veel eerder het heft in handen moeten nemen. Als je 7 miljoen in een ploeg stort, kun je toch ook zorgen dat je op de hoogte bent. Zet gewoon een 'mol' in die ploeg die gewoon langzaam mee gaat doen e.d. Niet gebeurt.

Volledig terechte keuze. Hoop dat alle sponsors dit doen en wielrennen snel een (fantastische) amateursport wordt.

@ Amsterhammer: emotioneel verhaal. Sterkte!
HR
HR

Sterrenhemel
Bankzitter

Vak: 403
Reg.: 11 juli 2011

Dat zat er dik in he.
De enige die dit anabolen bal nog zullen sponsoren zullen Zuid europesche agrariers en farmaceuten zijn.
Elk bedrijf met een beetje verstand gaat zich hier niet mee vereenzelvigen lijkt me.
Het is de meest ongeloofwaardelijke sport geworden.
Kijk de lijsten met top 10 tour renners erop na van de afgelopen jaren.
Er zitten jaren bij dat er niet één renner uit de top 10 geen doping gebruikte.
Oneerlijk en ongeloofwaardelijk.

Het meest opmerkelijke is nog wel dat het hele wereldje erin meeging.
Net doen of er niets aan de hand was.
Die sport heeft zichzelf compleet de nek omgedraait.
Het lijkt mij dat ze nu in zichzelf moeten investeren en gewoon 2 jaar geen profwedstrijden te rijden.
Om daarna met superstrenge regels opnieuw te beginnen.

Voorlopig is het net zo failliet als Mart Smeets en Cheque van Gelder.
Duur overbetaald en niet zichzelf.

[Dit bericht is veranderd door Sterrenhemel (op 19 oktober 2012 09:22:55).]
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Inderdaad, rabobank heeft waarschijnlijk (eindelijk) informatie gekregen dat de rabo's ook gebruikten. Leipo sowieso natuurlijk, maar dekker heeft natuurlijk in 2001 ook niet al die etappes gewonnen door zich verre te houden van de spuit.
En steeds meer zaken uit het verleden gaan ineens anders klinken. Dekker die op miraculeuze wijze geblesseerd was aan zijn knie door thuis tegen een deur te stoten? (teveel EPO in het bloed en dus geen wedstrijden kunnen rijden waardoor er maar een blessure wordt verzonnen?)
Armstrong die in de dauphinee (ergens beginjaren 00, dacht 2004)) nog iets te dik was en zei dat hij nog wel een maand 'voorbereidingstijd' had. Oftewel, cortison (dacht ik) gebruiken om snel af te vallen. Millar schreef in zijn boek dat je daar behoorlijk rare dingen van kunt gaan doen.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Niet geheel verrassend, aan de andere kant heeft het natuurlijk wel een behoorlijk gevolg voor het Nederlandse wielrennen. Hoe je het ook wendt of keert, Rabobank is wel het vlaggenschip van het Nederlandse wielrennen geweest.

Benieuwd hoe het verder gaat met de ploeg; versplinterd deze helemaal of komt er een nieuwe sponsor die alle contracten overneemt? Wie gaat er instappen op dit moment?
HR
HR

Sterrenhemel
Bankzitter

Vak: 403
Reg.: 11 juli 2011

Het helpt ook niet dat de voorzitter nog steeds ontkent na een werkelijk vernietigend rapport.
De beerput gaat open en meneer steekt zijn kop in het zand.
Ik denk ook dat Rabo daar op doelt met het stellen van vraagtekens bij de professionaliteit van de sport zelf.
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Zlatanist schreef:

Niet geheel verrassend, aan de andere kant heeft het natuurlijk wel een behoorlijk gevolg voor het Nederlandse wielrennen. Hoe je het ook wendt of keert, Rabobank is wel het vlaggenschip van het Nederlandse wielrennen geweest.

Benieuwd hoe het verder gaat met de ploeg; versplinterd deze helemaal of komt er een nieuwe sponsor die alle contracten overneemt? Wie gaat er instappen op dit moment?
HR
Er is geen Nederlandse sponsor die er de bedragen in wil en kan steken die Rabobank erin stak. Die ploeg zal dus versplinteren. Jongens als Boom, Gesink, Mollema zijn zwaar overbetaald geweest en nu onbetaalbaar voor concurrerende Nederlandse ploegen.

Sterrenhemel schreef:

Het helpt ook niet dat de voorzitter nog steeds ontkent na een werkelijk vernietigend rapport.
De beerput gaat open en meneer steekt zijn kop in het zand.
Ik denk ook dat Rabo daar op doelt met het stellen van vraagtekens bij de professionaliteit van de sport zelf.
HR
Dat is idd ronduit belachelijk. En geeft aan dat die mensen dondersgoed weten wat er aan de hand was, maar zich er verre van houden. Iedereen die dit leest en er ECHT niks vanaf wist zou zeggen "hoe heeft dit kunnen gebeuren, onder mijn neus en ik had niets door". Maar nee, de reactie is dat 'ze zich niet herkennen in het geschetste beeld, en dat het verleden het evrleden is.' :denk :D

[Dit bericht is veranderd door Frankie de missing link (op 19 oktober 2012 09:35:39).]
HR
HR

BeeDeeVee
Icoon

Uit: Thuis
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 23 november 2004

Frankie de missing link schreef:
Er is geen Nederlandse sponsor die er de bedragen in wil en kan steken die Rabobank erin stak. Die ploeg zal dus versplinteren. Jongens als Boom, Gesink, Mollema zijn zwaar overbetaald geweest en nu onbetaalbaar voor concurrerende Nederlandse ploegen.
HR
Financieel is het voor die jongens een ramp, maar ik heb zo'n vermoeden dat het wel eens een zegen kan zijn voor hun carrière.

Edit:
Er zijn al geluiden dat de ploeg een doorstart á la T-Mobile/Highroad maakt, waarbij Rabobank het eerste jaar nog grotendeels betaald maar zonder nog officieel betrokken te zijn.

Een andere omgeving zou voor jongens als Gesink, Mollema en Boom wel eens datgene kunnen zijn wat ze nodig hebben om echt voor de knikkers mee te gaan doen.

[Dit bericht is veranderd door BeeDeeVee (op 19 oktober 2012 10:02:20).]
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

He he, eindelijk.
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

BeeDeeVee schreef:

(...)
Financieel is het voor die jongens een ramp, maar ik heb zo'n vermoeden dat het wel eens een zegen kan zijn voor hun carrière.

Edit:
Er zijn al geluiden dat de ploeg een doorstart á la T-Mobile/Highroad maakt, waarbij Rabobank het eerste jaar nog grotendeels betaald maar zonder nog officieel betrokken te zijn.

Een andere omgeving zou voor jongens als Gesink, Mollema en Boom wel eens datgene kunnen zijn wat ze nodig hebben om echt voor de knikkers mee te gaan doen.
HR
Een andere omeving? Inmiddels weten we toch wel dat dat gewoon een omgeving betreft die NOG professioneler zijn in het dopinggebruik?

Je mag je inmiddels overigens wel ook bij de Raboploeg zo ongelofelijk veel vraagtekens plaatsen. Die zogenaamd nieuwe generatie na Fuentes, pakt in de persoon van Thomas Dekker ook gewoon. Die verlinkt niet omdat de Omerta te sterk is en hij dan zijn carriere kan opgeven. Maar hoe kan een ploeg zo'n talent aan de doping laten verpieteren.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

David Millar is het er niet mee eens dat Rabo stopt @ twitter:

"Dear Rabobank, you were part of the problem. How dare you walk away from your young clean guys who are part of the solution. Sickening."

Hier zit natuurlijk ook wel wat in. Al moet je tegelijkertijd zeggen; wie zegt dat ze clean zijn als bloeddoping nog steeds niet te detecteren valt? (werd gezegd in die Australische docu)
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 100,0% dat Ajax wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Go Ahead Eagles:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!