Ajax Netwerk
zondag 23 november 2014 - 08:18                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... 108 »

HR

Loki
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 14 februari 2009

quote:HR
Schip ahoy schreef:

(...)

Precies. Als je je laat omkopen, treft jou geen blaam, maar enkel degene die jou omkoopt. En natuurlijk had Armstrong de macht en het geld om mensen om te kopen en te dwingen mee te doen toen hij nog exact o tourzeges had. Het is een complexe, organische wir war met elkaar beinvloedende elementen en actoren, het heeft totaal geen zin een enkeling eruit te vissen en om die tot zondebok te maken, zodat de rest daarmee als het ware zichzelf vrijspreekt van schuld.

Dat Armstrong een bijzonder machtige rol had en bestraft zal worden: lijkt me duidelijk. Maar wijzen met het vingertje is behoorlijk hypocriet.
HR
Wat een flauwekul. Het is nu toch duidelijk dat Armstrong/Bruyneel en deze ploeg een andere aanpak hanteerde dan de rest van het peloton. De eerste tour heeft ie waarschijnlijk wat meer geluk gehad en trucs geprobeert, maar daarna was het echt wel de machtige sportmessias die hij 10-15 jaar is geweest.

De rest is al bestraft trouwens, behalve de UCI en dopinginstanties niet, en met die organisaties heb ik ook grote problemen. Maar Armstrong is de grote oorzaak. Hij was ook groter dan het wielrennen, dus hij verdiend nu een speciale aanpak. Hij verdiend veel straf mijns inziens, meer dan een levenslange schorsing op zijn 40 jarige leeftijd.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Loki schreef:

(...)

Wat een flauwekul. Het is nu toch duidelijk dat Armstrong/Bruyneel en deze ploeg een andere aanpak hanteerde dan de rest van het peloton. De eerste tour heeft ie waarschijnlijk wat meer geluk gehad en trucs geprobeert, maar daarna was het echt wel de machtige sportmessias die hij 10-15 jaar is geweest.

De rest is al bestraft trouwens, behalve de UCI en dopinginstanties niet, en met die organisaties heb ik ook grote problemen. Maar Armstrong is de grote oorzaak. Hij was ook groter dan het wielrennen, dus hij verdiend nu een speciale aanpak. Hij verdiend veel straf mijns inziens, meer dan een levenslange schorsing op zijn 40 jarige leeftijd.
HR
Over flauwekul gesproken.

Blijf maar fijn je je luchtbelletje zweven. Denkend dat de 'andere aanpak' van US Postal ze grotere boeven maakt. Sluit goed aan bij het huilverhaal van Pevenage die het lef heeft te beweren dat de rest van het peloton slachtoffers waren van de doping aanpak van Armstrong. Geeft in zijn zelfde verhaal aan dat zijn ploeg gewoon doping gebruikte, maar na het Festina schandaal niet meer mocht van de sponsor...
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Schip ahoy schreef:

(...)

Blijf maar fijn je je luchtbelletje zweven. Denkend dat de 'andere aanpak' van US Postal ze grotere boeven maakt. Sluit goed aan bij het huilverhaal van Pevenage die het lef heeft te beweren dat de rest van het peloton slachtoffers waren van de doping aanpak van Armstrong. Geeft in zijn zelfde verhaal aan dat zijn ploeg gewoon doping gebruikte, maar na het Festina schandaal niet meer mocht van de sponsor...
HR
Tuurlijk was de rest ook fout, en moet Pevenage niet lullen. Ik neem aan dat men bij Telekom in die jaren dezelfde middelen had als US Postal. Echter het verschil zit hem in de macht van Armstrong en de manier waarop het systeem werkte binnen de ploeg en de macht richting de UCI en andere instanties. De manier waarop Lance en Bruyneel anderen aanzette en manipuleerde tot dopinggebruik is in mijn ogen gewoon misdadig. Dat hij daarnaast nauwe banden had met de UCI die hem de hand boven het hoofd hield begint ook duidelijk te worden. Een belletje naar vriend Verbruggen was genoeg om iets voor elkaar te krijgen. Ik geloof nooit dat Ullrich die macht ook had en ik geloof ook niet dat Ullrich,zn teamgenoten ooit zou aanzetten tot dopinggebruik. De manier waarop het hele programma werkte bij US-Postal maakt Armstrong en ook Bruyneel voor mij gewoon criminelen.

Overigens mag van mij de beerput open gaan en ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe het bij andere ploegen ging in die jaren. Maar nogmaals, ik geloof nooit dat andere ploegen het zo systematisch en massaal geregeld hadden.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Huis schreef:

(...)

Tuurlijk was de rest ook fout, en moet Pevenage niet lullen. Ik neem aan dat men bij Telekom in die jaren dezelfde middelen had als US Postal. Echter het verschil zit hem in de macht van Armstrong en de manier waarop het systeem werkte binnen de ploeg en de macht richting de UCI en andere instanties. De manier waarop Lance en Bruyneel anderen aanzette en manipuleerde tot dopinggebruik is in mijn ogen gewoon misdadig. Dat hij daarnaast nauwe banden had met de UCI die hem de hand boven het hoofd hield begint ook duidelijk te worden. Een belletje naar vriend Verbruggen was genoeg om iets voor elkaar te krijgen. Ik geloof nooit dat Ullrich die macht ook had en ik geloof ook niet dat Ullrich,zn teamgenoten ooit zou aanzetten tot dopinggebruik. De manier waarop het hele programma werkte bij US-Postal maakt Armstrong en ook Bruyneel voor mij gewoon criminelen.

Overigens mag van mij de beerput open gaan en ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe het bij andere ploegen ging in die jaren. Maar nogmaals, ik geloof nooit dat andere ploegen het zo systematisch en massaal geregeld hadden.
HR
Uiteraard wil ik niet ontkennen wat Armstrong met zijn kornuiten allemaal voor elkaar heeft gekregen, maar het is van een onvoorstelbare naïviteit om te denken
dat hij zoiets voor elkaar zou hebben gekregen als er niet reeds een diep en langdurig gewortelde subcultuur van doping in het wielrennen bestond. Alsof Armstrong het heeft uitgevonden...Hij heeft juist geprofiteerd van de dopingcultuur en ondergrondse structuren bij de grote ploegen. Alsof zijn doping arts door hem doping is gaan leveren...De cultuur heeft hem juist in staat gesteld dat op niet eerder geziene wijze uit te bouwen en geheim te houden.

Zo'n Pevenage maakt zich echt onsterfelijk belachelijk door zijn Calimero dop op te zetten en te beweren dat zijn ploeg slachtoffer is van het kwaliteits doping programma van Armstrong. Hij heeft dat juist mogelijk gemaakt door voor het Festina schandaal deel uit te maken van de cultuur van ploeg gestimuleerde doping programma's.
HR
HR

Loki
Vedette

Schip ahoy schreef:

(...)

HR
Je reageert nooit op de inhoud. Armstrong's aanpak bestond uit het omkopen van de doping en wielerinstanties, daarin is hij uniek en dat maakt hem een grotere boef. Hij kon eigenlijk alles nemen wat hij wil, en dat zal hij ongetwijfeld gedaan hebben. Het is goed denkbaar dat al zijn controles positief zijn geweest en is weggemoffeld. Daar waar zijn concurrenten doping namen om bijvoorbeeld hun hematocriet tot 50 te vullen, kon hij gewoon zoals een Riis met een hematocriet van 65-70 rondfietsen, en zoveel meer. We weten het niet, maar doordat omkoping is bewezen is het hoogstwaarschijnlijk dat het de meest gedopeerde renner ooit is.

Hij is in 99 instantly een held geworden door zijn ******verhaal, hiermee heeft hij zoveel geld en macht vergaard dat hij ongrijpbaar was. Bovendien zijn hij en Bruyneel waarschijnlijk extreem intelligent en hebben ze zich nog beter georganiseerd dan de rest.

Kijk het filmpje op sporza van Vandeweghe maar eens. Op het einde komen ze gekscherend tot de conclusie dat ie goed kon zwemmen. Hij was waarschijnlijk niet de beste van het peleton. Door zijn unieke positie kon hij meer en betere doping tot zich nemen en kon hij het gat met de ronderenners dichten, want Armstrong was voor zijn ******periode een hele goede renner, maar geen ronderenner.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Loki schreef:

(...)

Je reageert nooit op de inhoud. Armstrong's aanpak bestond uit het omkopen van de doping en wielerinstanties, daarin is hij uniek en dat maakt hem een grotere boef. Hij kon eigenlijk alles nemen wat hij wil, en dat zal hij ongetwijfeld gedaan hebben. Het is goed denkbaar dat al zijn controles positief zijn geweest en is weggemoffeld. Daar waar zijn concurrenten doping namen om bijvoorbeeld hun hematocriet tot 50 te vullen, kon hij gewoon zoals een Riis met een hematocriet van 65-70 rondfietsen, en zoveel meer. We weten het niet, maar doordat omkoping is bewezen is het hoogstwaarschijnlijk dat het de meest gedopeerde renner ooit is.

Hij is in 99 instantly een held geworden door zijn ******verhaal, hiermee heeft hij zoveel geld en macht vergaard dat hij ongrijpbaar was. Bovendien zijn hij en Bruyneel waarschijnlijk extreem intelligent en hebben ze zich nog beter georganiseerd dan de rest.

Kijk het filmpje op sporza van Vandeweghe maar eens. Op het einde komen ze gekscherend tot de conclusie dat ie goed kon zwemmen. Hij was waarschijnlijk niet de beste van het peleton. Door zijn unieke positie kon hij meer en betere doping tot zich nemen en kon hij het gat met de ronderenners dichten, want Armstrong was voor zijn ******periode een hele goede renner, maar geen ronderenner.
HR
Ik reageer nooit op de inhoud... :D Dan ken me goed hoor.

Armstrong was een oplichter - en eentje met een bijzondere rol - maar niet meer dan een Pevenage of al die andere gebruikers en dealers. Leer eens een keertje het grote plaatje te zien, in plaats van genoegen te nemen met een zondebok door een soort volksgerecht. Je kunt de dimensie gewoon niet vatten waarin dit heeft kunnen plaatsvinden. Doping is groter dan Armstrong en juist dat verlies je uit het oog.
HR
HR

Loki
Vedette

Schip ahoy schreef:

(...)

Ik reageer nooit op de inhoud... :D Dan ken me goed hoor.

Armstrong was een oplichter - en eentje met een bijzondere rol - maar niet meer dan een Pevenage of al die andere gebruikers en dealers. Leer eens een keertje het grote plaatje te zien, in plaats van genoegen te nemen met een zondebok door een soort volksgerecht. Je kunt de dimensie gewoon niet vatten waarin dit heeft kunnen plaatsvinden. Doping is groter dan Armstrong en juist dat verlies je uit het oog.
HR
Ik had het over deze discussie.

Je reageert alweer niet op de inhoud, ik kan prima die dimensie vatten waarin dit plaatsvindt. Hij heeft er alleen nog een schepje bovenop gedaan. Voor de rest waren al die andere ook georganiseerde ploegen die doping gebruikten. Alleen hij kocht instanties om, en zijn organisatie was het grootste en succesvolste (uiteraard, als je ziet hoe hij rondreedt). Hij heeft gewonnen dankzij deze zaken.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Loki schreef:

Hij heeft gewonnen dankzij deze zaken.
HR
En hij is in het zadel gebleven omdat het wereldje met trainers, sponsoren, ploeggenoten, dokters en instanties omkoopbaar of zeer coöperatief was.

Gaat er wat dagen?
HR
HR

Loki
Vedette

Schip ahoy schreef:

(...)

En hij is in het zadel gebleven omdat het wereldje met trainers, sponsoren, ploeggenoten, dokters en instanties omkoopbaar of zeer coöperatief was.

Gaat er wat dagen?
HR
Hij met zijn verleden en zijn verhaal en zijn geld heeft als sportmessias iedereen nog verder laten gaan dan ze al gingen. Hij heeft een duistere en schimmige sport inktzwart gemaakt.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Loki schreef:

(...)

Hij met zijn verleden en zijn verhaal en zijn geld heeft als sportmessias iedereen nog verder laten gaan dan ze al gingen. Hij heeft een duistere en schimmige sport inktzwart gemaakt.
HR
Met je eens dat hij het weer een stap verder heeft genomen, maar daar heeft hij genoeg hulp bij gehad. Bruyneel heeft geen pistool tegen zijn slaap gehad vermoed ik zo. En meerderen niet. Maar goed, ik heb mijn punt wel gemaakt.
HR
HR
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Schip ahoy schreef:

Met je eens dat hij het weer een stap verder heeft genomen, maar daar heeft hij genoeg hulp bij gehad. Bruyneel heeft geen pistool tegen zijn slaap gehad vermoed ik zo. En meerderen niet. Maar goed, ik heb mijn punt wel gemaakt.
HR
Idd, de dopingcultuur bestond al veel eerder. Ik bedoel, zoetemelk, kneteman, merckx (de kanibaal...yeah right), hinault en noem ze allemaal maar op. De dopingcultuur was toen al ruimschoots aanwezig. En de railleigh-ploeg won alles natuurlijk ook op een boterham met pindakaas. Natuurlijk, zoals het er nu uitziet is armstrong de don corleone van het wielrennen geweest, maar hem aan de schandpaal nagelen en doorgaan is zo verschrikkelijk hypocriet, naïef en dom dat er bijna geen woorden voor zijn.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Armstrong mag hangen hoor: als je instanties omkoopt en het zo grootschalig aanpakt, benadert het maffiose hoogtes. Alleen zakt mijn broek af van reacties als die van Pevenage en Knobel. Of een variant op 'wir haben es nicht gewusst' - yeah right - of hij-had-betere-doping-dan-wij-dus-dan-MOETEN-wij-wel-aan-de-dope...

Iedereen wist ervan. Niet voor niets weigert de Tour directie een nieuwe winnaar aan te wijzen over de 7 jaren van Armstrong. De kans is ontzettend groot dat de pers weet bloot te leggen dat de formele winnaar ook in de snoeppot heeft gegrabbeld. En de nummer 3,4,5 e.v. ook....

Dus ik deel je scepsis over de bruine boterhammen theorie van Hinault.
HRHR
HR

Van de film
Legende

Maar als hij gaat hangen moet iedereen hangen. Of iedereen, of niemand.
HR
HR

Huis
Vedette

Van de film schreef:

Maar als hij gaat hangen moet iedereen hangen. Of iedereen, of niemand.
HR
Uiteraard moet niet alleen Armstrong hangen. De hele hypocriete bende mag en moet gaan hangen. Alleen een echte grondige schoonmaak kan de sport redden. Ik geloof echt in een schonere sport, als teams stoppen in zee te gaan met foute teammanagers, doktoren en renners. Mensen als Riis, Levevre, Bruyneel, Vaugthers en vele anderen dienen verbannen te worden uit de sport. Hoe kan iemand als Riis nu zeggen dat hij een anti-doping beleid voert in zn ploeg.? Daar zit het probleem. Ook de UCI moet zwaar op de schop. Echter kun je een parralel trekken met de Fifa en het IOC. Allemaal zo corrupt als de pest. Renners als Jorg Jackse en Landis die hun verhaal hebben gedaan en openheid wouden geven werden weggelachen en niet gehoord door de Uci. Tegen Jackse is door de UCI zelfs gezegd dat hij maar beter iets minder kon onthullen. Zo houdt men de omerta in stand.

Die omerta zal moeten doorbroken worden. Alleen dan zal de sport toekomst hebben.
HR
HR

BoudStyle
Idool

Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Carlos A Vela
Reg.: 17 juli 2003

Van de film schreef:

(...)

Idd, de dopingcultuur bestond al veel eerder. Ik bedoel, zoetemelk, kneteman, merckx (de kanibaal...yeah right), hinault en noem ze allemaal maar op. De dopingcultuur was toen al ruimschoots aanwezig. En de railleigh-ploeg won alles natuurlijk ook op een boterham met pindakaas. Natuurlijk, zoals het er nu uitziet is armstrong de don corleone van het wielrennen geweest, maar hem aan de schandpaal nagelen en doorgaan is zo verschrikkelijk hypocriet, naïef en dom dat er bijna geen woorden voor zijn.
HR
Armstrong trok het niveau verder met omkoping UCI aan toe (dan laat ik de focus op de tour alleen even rusten)... De liefde voor Armstrong gaat wederom diep, wereldwijd fenomeen dit.

Ik vraag me serieus af, is Armstrong het probleem of zijn gevolg...
Lees het report van de USADA en zie hoeveel verder dit gaat... Hunnie deden het ook is te stom voor woorden....

[Dit bericht is veranderd door BoudStyle (op 13 oktober 2012 23:19:33).]
HR
HR

Schip ahoy
Idool

BoudStyle schreef:
Hunnie deden het ook is te stom voor woorden....
HR
Iedereen wijst naar iedereen. En de aanwijzingen zijn er om aan te nemen dat bijna iedereen ook wel betrokken is geweest. Dan moet je inderdaad alles maar zoveel mogelijk op tafel krijgen en niet enkel een grote vis eruit halen, omdat je daar meer genoegdoening van krijgt.

Via strafrechtelijke onderzoeken gaat dat ontzettend lang duren en ga je altijd schuldigen missen, zeker als het langer geleden is en je het bewijs niet rond kunt krijgen. Niet elke ploeg bestaat uit verklikkers, zoals bij Armstrong. Kom dan met een waarheidscommissie, waar in ruil voor een (uniforme) regeling je je verhaal kwijt kunt. Op die manier kun je wat er gebeurd is beter documenteren en kun je er ook meer lessen uit trekken. Werk je niet mee, dan kan het OM in je eigen land altijd nog besluiten - net zoals nu - om een strafrechtelijk onderzoek naar je te starten.

En wat Armstrong betreft nogmaals: die gaat zijn lot niet ontlopen. Maar dan ook de rest er bijnemen. Wat dat betreft wel fijn dat Pevenage vrijwillig een schuldbekentenis doet: http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20121012_00332522
HR
HR

Van de film
Legende

BoudStyle schreef:

Ik vraag me serieus af, is Armstrong het probleem of zijn gevolg...
Lees het report van de USADA en zie hoeveel verder dit gaat... Hunnie deden het ook is te stom voor woorden....
HR
Jij leeft blijkbaar nog met de illusie dat doping iets is waar sommige renners ten onrechte gebruik van maakten.
Doping (EPO en bloedtransfusies) waren nodig om uberhaupt mee aan de top te kunnen omdat IEDEREEN het gebruikte. Het was/is een ziekte die in het hele peloton heerste en was er al voor armstrong. Zolang die omerta gewoon blijft bestaan en huidige leiders (ploegleiders, UCI etc.) mogen blijven zitten zal er NIKS veranderen.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Van de film schreef:
Jij leeft blijkbaar nog met de illusie dat doping iets is waar sommige renners ten onrechte gebruik van maakten.
HR
Doping valt ook niet te rechtvaardigen, hooguit te excuseren onder uitzonderlijke omstandigheden. De gedopeerden hebben namelijk wel de niet gedopeerden rechtstreeks in hun portemonnaie en loopbaan geraakt. Dat vooropgesteld.

Alleen staat zo'n Pevenage symbool voor de rest die zich slachtoffer voelt van Armstrong. Ongelooflijk. Het zijn allemaal junkies, dealers en omkoopbare en beïnvloedbare instituten. Neem daarbij mee dat de wielrenkalender overvol is en een dopingcultuur in de hand werkt.

Straks moet je doping nog gaan legaliseren, omdat het niet uit te bannen valt. Met alle veiligheidsrisico's van dien.
HR
HR

Huis
Vedette

Schip ahoy schreef:

(...)

Via strafrechtelijke onderzoeken gaat dat ontzettend lang duren en ga je altijd schuldigen missen, zeker als het langer geleden is en je het bewijs niet rond kunt krijgen. Niet elke ploeg bestaat uit verklikkers, zoals bij Armstrong. Kom dan met een waarheidscommissie, waar in ruil voor een (uniforme) regeling je je verhaal kwijt kunt. Op die manier kun je wat er gebeurd is beter documenteren en kun je er ook meer lessen uit trekken. Werk je niet mee, dan kan het OM in je eigen land altijd nog besluiten - net zoals nu - om een strafrechtelijk onderzoek naar je te starten.
HR
En laat dit nou net iets zijn wat de UCI niet wil. Mc Quaid heeft al aangegeven dat ze dit niet gaan doen. De redenen laten zich raden uiteraard. De UCI weet donders goed dat ze er zelf niet goed uit gaan komen. Het is zoals Van de Film zegt, zolang de huidige ploegleiders, doktoren en mensen bij de UCI blijven zitten of gewoon rouleren van ploeg zal er niks veranderen helaas. Inmiddels doet Aicair en TB 500 zijn intrede in het peloton en gaan we gewoon verder.

Het wordt als kijker ook niet leuker wat dat betreft, aangezien je bij elke winnaar twijfels hebt of het zuiver is of niet. Gilbert die vorig jaar de straatstenen eruit reed, dit jaar tot aan Spanje geen deuk in een pakkie boter en ineens de hele wereld deklasseert op het WK. tsja....
HR
HR

Loki
Vedette

Lachwekkende posts hier. Alsof het organiseren en gebruiken van doping hier niet wordt erkend door mij en anderen. Nee jullie weten er niks van kennelijk, alle concurrenten van Armstrong zijn al betrapt en gestraft. Basso, Ullrich, Beloki, Vino, Mancebo, Botero, Sevilla, Pantani, Zulle, Heras, Virenque, Sevilla, Igor Gonzalez, Rumsas, Mayo, Toschnich, Rasmussen, Landis etc. etc. etc.

Enkel Armstrong en zijn ploeg ging steeds vrijuit, en nu is het uitgekomen hoe dat kan, door omkoping, machtsspelletjes en door terroriseren van collega's en journalisten. Dat maakt hem vele malen erger dan de rest.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Huis schreef:

(...)

En laat dit nou net iets zijn wat de UCI niet wil. Mc Quaid heeft al aangegeven dat ze dit niet gaan doen. De redenen laten zich raden uiteraard. De UCI weet donders goed dat ze er zelf niet goed uit gaan komen. Het is zoals Van de Film zegt, zolang de huidige ploegleiders, doktoren en mensen bij de UCI blijven zitten of gewoon rouleren van ploeg zal er niks veranderen helaas. Inmiddels doet Aicair en TB 500 zijn intrede in het peloton en gaan we gewoon verder.

Het wordt als kijker ook niet leuker wat dat betreft, aangezien je bij elke winnaar twijfels hebt of het zuiver is of niet. Gilbert die vorig jaar de straatstenen eruit reed, dit jaar tot aan Spanje geen deuk in een pakkie boter en ineens de hele wereld deklasseert op het WK. tsja....
HR
Maar de UCI komt door dit rapport steeds meer onder druk te staan. Er komt een moment dat zij een waarheidscommissie niet meer kunnen tegenhouden. Sterker nog, ik denk eerder dat ze er een zullen oprichten met een beperkt mandaat of een of meer stromannen erin.

Loki schreef:

Lachwekkende posts hier. Alsof het organiseren en gebruiken van doping hier niet wordt erkend door mij en anderen. Nee jullie weten er niks van kennelijk, alle concurrenten van Armstrong zijn al betrapt en gestraft. Basso, Ullrich, Beloki, Vino, Mancebo, Botero, Sevilla, Pantani, Zulle, Heras, Virenque, Sevilla, Igor Gonzalez, Rumsas, Mayo, Toschnich, Rasmussen, Landis etc. etc. etc.

Enkel Armstrong en zijn ploeg ging steeds vrijuit, en nu is het uitgekomen hoe dat kan, door omkoping, machtsspelletjes en door terroriseren van collega's en journalisten. Dat maakt hem vele malen erger dan de rest.
HR
Nu de Sleckjes nog, de Rabo's, de huidige uitblinkers zoals Huis al aangeeft en alle feiten boven tafel over de aanpak, de betrokken medische contacten, de betrokken instellingen, de leeftijdsgrens (beloften ook?) etc. En dan een debat op basis van de uitkomsten over de aanpak hiervan, aspecten die dit faciliteren of juist ontmoedigen etc.

Maar voor jou is enkel een straf voor Lance voldoende? Zo nee, dan begrijp ik je opmerking niet.

[Dit bericht is veranderd door Schip ahoy (op 14 oktober 2012 12:29:45).]
HR
HR

Van de film
Legende

Ik heb het grootste gedeelte van het rapport gelezen en het is duidelijk dat armstrong zelf als persoon teamgenoten wel heeft aangezet tot het gebruik van doping, maar dat er een heel netwerk achter zit dat niet zoveel met armstrong te maken heeft. Ferrari (en uit het boek van millar blijkt dat ferrari close friends was met die andere dopingdokter, ik ben z'n naam alleen ff kwijt) heeft de complete ploeg voorzien van trainingsschema's met bijbehorende EPO en bloeddoping. Doktoren er omheen hielpen, een voormalig dokter van ONCE is later toegevoegd die ook doping toediende. Alle ploegen gebruikten en het is allemaal georganiseerd van bovenaf. Dan kun je renners wel gaan pakken maar dat levert dus niets op.
HR
HR

Huis
Vedette

Van de film schreef:

Ik heb het grootste gedeelte van het rapport gelezen en het is duidelijk dat armstrong zelf als persoon teamgenoten wel heeft aangezet tot het gebruik van doping, maar dat er een heel netwerk achter zit dat niet zoveel met armstrong te maken heeft. Ferrari (en uit het boek van millar blijkt dat ferrari close friends was met die andere dopingdokter, ik ben z'n naam alleen ff kwijt) heeft de complete ploeg voorzien van trainingsschema's met bijbehorende EPO en bloeddoping. Doktoren er omheen hielpen, een voormalig dokter van ONCE is later toegevoegd die ook doping toediende. Alle ploegen gebruikten en het is allemaal georganiseerd van bovenaf. Dan kun je renners wel gaan pakken maar dat levert dus niets op.
HR
Je doelt op dokter Carcia de Moral. Dezelfde dokter die werkzaam is geweest bij Barcelona en Valencia en diverse tennissers heeft bijgestaan. Er is inderdaad sprake van een groot netwerk. Deze dokter was werkzaam bij Once, waar in die tijd Bruyneel, Zulle en Breukink reden, en Manolo Saiz de ploegleider was. Die Saiz, is later ploegleider geweest van o.a. Contador en heeft weer banden met Fuentes. Alles staat met elkaar in verbinding en heeft jarenlang de wielerwereld bepaald. Armstrong was slechts een spil. Wel een grote spil, maar niet de oorzaak van het probleem.

Schip ahoy schreef:

(...)

Maar de UCI komt door dit rapport steeds meer onder druk te staan. Er komt een moment dat zij een waarheidscommissie niet meer kunnen tegenhouden. Sterker nog, ik denk eerder dat ze er een zullen oprichten met een beperkt mandaat of een of meer stromannen erin.
HR
Ja dat zal dan wel eens kunnen. Ze zullen er iig alles aan doen hun eigen disculabele rol te verdoezelen. Dat Verbruggen nog steeds invloedt heeft in de wielerwereld is te gek voor woorden.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 14 oktober 2012 13:01:31).]
HR
HR

Loki
Vedette

Schip ahoy schreef:

(...)

Nu de Sleckjes nog, de Rabo's, de huidige uitblinkers zoals Huis al aangeeft en alle feiten boven tafel over de aanpak, de betrokken medische contacten, de betrokken instellingen, de leeftijdsgrens (beloften ook?) etc. En dan een debat op basis van de uitkomsten over de aanpak hiervan, aspecten die dit faciliteren of juist ontmoedigen etc.

Maar voor jou is enkel een straf voor Lance voldoende? Zo nee, dan begrijp ik je opmerking niet.
HR
Armstrong is voor mij prioriteit 1. Maar zeker niet voldoende. Daarna kunnen al die andere zaken opgepakt worden. Maar Lance verdient een speciale behandeling, die hij altijd al heeft gekregen.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat moet Ajax het eerst doen met het kapitaal?

Arena kopen
Eigen stadion bouwen
Aandelen inkopen en van de beurs gaan
Spelers aantrekken
Jeugdopleidingen in andere landen opzetten
Iets anders
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 23,6% dat FC Groningen wint van PSV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Paris Saint-Germain FC-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!