Ajax Netwerk
vrijdag 1 augustus 2014 - 09:48                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 ... 108 »

HR

wat zeg je nu?
Legende

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 19 april 2006

quote:HR
Van de film schreef:

(...)

Dat de EPO en de bloedtransfusies die hij erin spoot anders was dan de EPO van andere renners.
HR
Misschien. Maar Armstrong en zijn team waren dus blijkbaar meesters in het werken met doping.

Dat houdt niet alleen in dat je de beste doping hebt, maar ook dat je het beste weet hoe je ermee om moet gaan. Ze wisten dus niet alleen hoe je kon vals spelen, ze wisten ook nog eens hoe ze die regels van het vals spelen het best moesten uitspelen. Hun teamtactiek zal alles te maken hebben gehad met hun dopingbeleid.

Alleen EPO erin knallen werkt niet, dan rij je misschien een geweldig dagklassement als eenling maar je wint er geen 7 tours mee. Als je alles instelt op het gebruik en de werking van doping pak je een ander voordeel mee.
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

Van de film schreef:

(...)

Dat de EPO en de bloedtransfusies die hij erin spoot anders was dan de EPO van andere renners.
HR
Nee, dat bedoel ik niet. Epo is epo. Het enige wat voor je prestaties uitmaakt is hoeveel je neemt.
HR
HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 november 2003

jaaap schreef:

Nee, dat bedoel ik niet. Epo is epo. Het enige wat voor je prestaties uitmaakt is hoeveel je neemt.
HR
Dus armstrong nam meer (kon meer nemen) dan anderen omdat hij een betere procedure had en de UCI omkocht? Dán is het een ergere (echte) cheater dan de rest.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Van de film schreef:

(...)

Dus armstrong nam meer (kon meer nemen) dan anderen omdat hij een betere procedure had en de UCI omkocht? Dán is het een ergere (echte) cheater dan de rest.
HR
Precies. De mate van dossering en frequentie van gebruik bepaald de invloedt van het gebruik van EPO. In het dossier is tot in detail uitgeschreven hoe het allemaal in zn werk is gegaan en wat het systeem binnen de ploeg was. Natuurlijk waren er altijd al vermoedens, maar dat het zo grootschalig was en dat LA en Bryuneel anderen aanzette tot gebruik vindt ik vrij misdadig.
lees: verklaring van Zabriskie
HR
HR

Bazza
Idool

Reg.: 20 januari 2002

Tja, veel nieuwe stof, dus zal het als ik tijd heb is gaan lezen.Maar goed, ik kijk ook vooruit, als in: hoe verder?Want wij(jullie en alle wielerfans) willen kunnen genieten van wielerwedstrijden waarin degene die wint ook echt de sterkste is.Dus hopen dat er iets komt als: dopinggebruik = levenslange schorsing.Misschien dat renners dan niet gebruiken.Of iedereen aan de doping dan is ook iedereen gelijk.
Tuurlijk denk ik nu zwart/wit en is het kort door de bocht, maar er moet iets gebeuren.
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Reg.: 19 april 2006

Bazza schreef:

Tja, veel nieuwe stof, dus zal het als ik tijd heb is gaan lezen.Maar goed, ik kijk ook vooruit, als in: hoe verder?Want wij(jullie en alle wielerfans) willen kunnen genieten van wielerwedstrijden waarin degene die wint ook echt de sterkste is.Dus hopen dat er iets komt als: dopinggebruik = levenslange schorsing.Misschien dat renners dan niet gebruiken.Of iedereen aan de doping dan is ook iedereen gelijk.
Tuurlijk denk ik nu zwart/wit en is het kort door de bocht, maar er moet iets gebeuren.
HR
Dat is precies wat ze nu proberen te bewerkstelligen. Ze laten zien dat doping keihard wordt aangepakt, en dat juist de slimste boeven (Armstrong) er keihard van langs krijgen.

Omdat de wielersport het niet zelf kan/wil wordt er nu vanaf de zijkant keihard ingegrepen. Niet goedschiks, dan kwaadschiks.
HR
HR

Huis
Vedette

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Dat is precies wat ze nu proberen te bewerkstelligen. Ze laten zien dat doping keihard wordt aangepakt, en dat juist de slimste boeven (Armstrong) er keihard van langs krijgen.

Omdat de wielersport het niet zelf kan/wil wordt er nu vanaf de zijkant keihard ingegrepen. Niet goedschiks, dan kwaadschiks.
HR
In tegendeel. Ze laten helemaal niet zien dat doping keihard wordt aangepakt. Bruyneel, Riis, Levevre en tig andere ploegleiders en foute artsen die bij diverse ploegen actief waren lopen nog steeds rond in het wereldje. Zo dokter Ferrari die gewoon bij Liquigas actief is en daar renners behandeld terwijl de hele wereld weet dat die kerel zo fout als wat is. Of dr. Jose Ibargun, die algemeen bekend staat als dopingdokter en vorig jaar Lotto( Gilbert, VDB, Vanendert) hielp en dit jaar Quick-step (Leipheimer, Boonen etc). Zolang die mensen steeds betrokken blijven bij ploegen veranderd er niks. Levenslang bannen zou heel veel helpen.

En keihard straffen? Leipheimer, Zabriskie en VandeVelde komen weg met 6 maanden schorsing, waarvan het grootste deel in de winter valt. Die fietsen in maart gewoon weer vrolijk verder.

Tuurlijk valt Lance van zn voetstuk en is hij voor velen een bedrieger, maar als je hem keihard wilt straffen, zorg dan maar dat hij bijvoorbeeld al zn gewonnen prijzengeld inlevert ofzo. Momenteel lacht hij zich suf en zal er geen traan om laten.
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Reg.: 14 augustus 2009

Huis schreef:

(...)

In tegendeel. Ze laten helemaal niet zien dat doping keihard wordt aangepakt. Bruyneel, Riis, Levevre en tig andere ploegleiders en foute artsen die bij diverse ploegen actief waren lopen nog steeds rond in het wereldje. Zo dokter Ferrari die gewoon bij Liquigas actief is en daar renners behandeld terwijl de hele wereld weet dat die kerel zo fout als wat is. Of dr. Jose Ibargun, die algemeen bekend staat als dopingdokter en vorig jaar Lotto( Gilbert, VDB, Vanendert) hielp en dit jaar Quick-step (Leipheimer, Boonen etc). Zolang die mensen steeds betrokken blijven bij ploegen veranderd er niks. Levenslang bannen zou heel veel helpen.

En keihard straffen? Leipheimer, Zabriskie en VandeVelde komen weg met 6 maanden schorsing, waarvan het grootste deel in de winter valt. Die fietsen in maart gewoon weer vrolijk verder.

Tuurlijk valt Lance van zn voetstuk en is hij voor velen een bedrieger, maar als je hem keihard wilt straffen, zorg dan maar dat hij bijvoorbeeld al zn gewonnen prijzengeld inlevert ofzo. Momenteel lacht hij zich suf en zal er geen traan om laten.
HR
Tja, volgens mij valt dat allemaal wel mee hoor. Lance lacht zich echt niet suf. Dat hard straffen helpt en afschrikwekkend werkt is nog nooit ergens bewezen. Het tegendeel (geen effect) is wel regelmatig door de empirie gestaafd. Ik ben het wel met je eens dat ze geen ploegarts of teambaas zouden moeten zijn, maar of Lance nu op zwart zaad zit of dik zit te cashen maakt denk ik echt niets uit voor de 20-jarige die moet kiezen.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Dat hele wielrennen is zo'n hypocriete bende. Nu worden de renners gestraft, maar wie straft de ploegleiding? De artsen/sponsoren? Zeg maar eens nee als de ploeg gebruikt en de leiding dat tolereert of zelfs stimuleert. Al meer dan 10 jaar terug hoorde ik via via van een jongen die knetterhard kon fietsen en een plaats bij de Rabo opleidingsploeg aangeboden kreeg Werd een voorwaarde gesteld: wel meedoen aan ons doping programma. Dus die Knebel is zo'n hypocriete zak poep. Doping is niet individueel, maar in de meeste gevallen collectief. Zeker in de periode Armstrong. Een waarheidscommissie kan ik billijken, maar dan gaan ook de ploegleiders en sponsoren met de billen bloot.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 31 juli 2005

Schip ahoy schreef:

Dat hele wielrennen is zo'n hypocriete bende. Nu worden de renners gestraft, maar wie straft de ploegleiding? De artsen/sponsoren? Zeg maar eens nee als de ploeg gebruikt en de leiding dat tolereert of zelfs stimuleert. Al meer dan 10 jaar terug hoorde ik via via van een jongen die knetterhard kon fietsen en een plaats bij de Rabo opleidingsploeg aangeboden kreeg Werd een voorwaarde gesteld: wel meedoen aan ons doping programma. Dus die Knebel is zo'n hypocriete zak poep. Doping is niet individueel, maar in de meeste gevallen collectief. Zeker in de periode Armstrong. Een waarheidscommissie kan ik billijken, maar dan gaan ook de ploegleiders en sponsoren met de billen bloot.
HR
Vergeet niet die medeplichtige bende bij de UCI, de heren Verbruggen en McQuaid hebben beiden foule handen. Lance kocht de UCI gewoon af. Triest maar waar.

En ja, hij was eens ook mijn held. :\(
HR
HR
Denk dat het geen toeval is dat Breukink en v.Houwelingen een paar weken geleden zijn 'weggestuurd' bij Rabo. Breukink was ploegleider van Leipheimer en v.Houwelingen was een vertrouwensman van Boogerd (rijder 14?). Door ze weg te sturen met een flinke handdruk zorgen ze dat Breukink en v.Houwelingen niet uit de school klappen.

Vind het wel leuk dat Leipheimer volop EPO nam, maar toch als een drol bleef rijden!

[Dit bericht is veranderd door Maduroman (op 11 oktober 2012 22:39:17).]
HR
HR

doleva
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 19 november 2004

Van de film schreef:

Daar heb je wel een punt, maar het verschil met landis, andreu en al die anderen is dat die pas zijn gaan praten nadat ze zelf gepakt waren.
HR
Andreu is nooit gepakt.

Verder ben ik ook niet voor herverdeling van prijzen aangezien er inderdaad velen doping gebruikten. Betwist alleen de veronderstelling dat Armstrong clean in een clean peloton dezelfde prestaties zou hebben verricht.
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Reg.: 14 augustus 2009

doleva schreef:

(...)

Andreu is nooit gepakt.

Verder ben ik ook niet voor herverdeling van prijzen aangezien er inderdaad velen doping gebruikten. Betwist alleen de veronderstelling dat Armstrong clean in een clean peloton dezelfde prestaties zou hebben verricht.
HR
Aan de schok in de wielerwereld te merken, denk ik niet dat er veel waren die het aandurfden op deze schaal. Hij had zelden tot nooit een slechte dag in al die jaren. Dat zal er echt wel mee te maken hebben. Die anderen gebruikten ook en zo'n Ullrich werd zelfs als jongetje al volgestopt met allerlei hormonen (Messi overigens ook, doktersattest of niet) en spierversterkers. Maar op deze schaal, tijdens het seizoen, is waarschijnlijk toch wel tamelijk uniek.
HRHR
HR

BoudStyle
Idool

Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Carlos A Vela
Reg.: 17 juli 2003

Van de film schreef:

(...)

HR
Twee jaar geleden werd je afgemaakt in dit topic als je dat zei.
Ben blij dat men nu inziet dat Armstrong een gebruiker van het ergste soort is.

Hypocrieter zijn dan hem is schier onmogelijk.
Zie hier zijn commercials... :D

[Dit bericht is veranderd door BoudStyle (op 12 oktober 2012 12:59:30).]
HR
HR

Madridista
Vedette

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

Het maakt mij niet zoveel uit of ze gebruiken, alhoewel dat natuurlijk een slecht effect op de jeugd en/of topamateurs kan hebben. Wat mij stoort is de schijnheiligheid van zo'n Armstrong.
HR
HR

Huis
Vedette

Johan Bruyneel inmiddels ontslagen bij Radioshack. Onvermijdelijk nauurlijk. Laat hem nu maar eens onder ede verklaren om daarna nooit meer terugkeren in de wielersport.

Geruchten gaan ook dat Bruyneel achter de positieve test van Frank Schleck zou zitten. Schleck schijnt min of meer gedoopt te zijn. Voor wat het waard is, aangezien ik nooit geloof dat Schleck niet weet wat hij toegedient krijgt.
HR
HR

abctje
Vedette

Uit: Almere
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 21 februari 2002

Maduroman schreef:

Denk dat het geen toeval is dat Breukink en v.Houwelingen een paar weken geleden zijn 'weggestuurd' bij Rabo. Breukink was ploegleider van Leipheimer en v.Houwelingen was een vertrouwensman van Boogerd (rijder 14?). Door ze weg te sturen met een flinke handdruk zorgen ze dat Breukink en v.Houwelingen niet uit de school klappen.

Vind het wel leuk dat Leipheimer volop EPO nam, maar toch als een drol bleef rijden!
HR
Ik lees al een lange tijd hier op het forum, maar dacht laat ik nu eens wat bijdrage.

Rijder 14 is mijn inziens boogerd... Ik zeg al jaren (hier in mijn vriendenkring) dat hij dope gebruikt heeft.

Kan iemand van jullie nog die documantaire van hem herrineren? Over zijn carriere?

Hierin word gevraagt of hij ooit doping heeft gebruikt, En of hij ooit verboden middelen heeft gebruikt..
Hierop reageerde hij een beetje vreemd, mijn inziens.. en vanaf dat moment is de gedachten van Boogerd en doping nooit meer uit me hoofd geweest.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Huis schreef:
Johan Bruyneel inmiddels ontslagen bij Radioshack. Onvermijdelijk nauurlijk. Laat hem nu maar eens onder ede verklaren om daarna nooit meer terugkeren in de wielersport.

Geruchten gaan ook dat Bruyneel achter de positieve test van Frank Schleck zou zitten. Schleck schijnt min of meer gedoopt te zijn. Voor wat het waard is, aangezien ik nooit geloof dat Schleck niet weet wat hij toegedient krijgt. HR
De Schleck casus is wel interessant. Frank wilde in eerste instantie niet rijden in de Tour, maar is uiteindelijk min of meer gedwongen door de ploegleiding. Broertje Andy scheen geblesseerd te zijn, iets wat ik van het begin al niet geloofde. Mijn vermoeden is dat ze allebei aan de doping hebben gezeten. Frank moest alle sporen uitwissen en nam daarom een middel om alles af te voeren uit z'n bloed. Andy nam meer tijd en fakete een blessure om rustig alle zooi uit z'n bloed te laten gaan.

Dat is altijd mijn vermoeden geweest, nu nog steeds.
HR
HR

Huis
Vedette

abctje schreef:

(...)

Ik lees al een lange tijd hier op het forum, maar dacht laat ik nu eens wat bijdrage.

Rijder 14 is mijn inziens boogerd... Ik zeg al jaren (hier in mijn vriendenkring) dat hij dope gebruikt heeft.

Kan iemand van jullie nog die documantaire van hem herrineren? Over zijn carriere?

Hierin word gevraagt of hij ooit doping heeft gebruikt, En of hij ooit verboden middelen heeft gebruikt..
Hierop reageerde hij een beetje vreemd, mijn inziens.. en vanaf dat moment is de gedachten van Boogerd en doping nooit meer uit me hoofd geweest.
HR
Dat Boogie schuldig is aan het gebruik van verboden middelen tijdens zijn carriere mag je met vrij veel zekerheid zeggen. Net als 90 % van het Peloton in die dagen. En ja, ook wij nederlanders deden er vrolijk aan mee. Remeber de TVM affaire ( Priem, Blijlevens, Knaven, Voskamp, Hoffman, etc..).

Maar terugkomend op nr 14 uit het dossier Lance. Ik heb de complete lijst van renners gekoppeld aan de nummers in het dossier van een Belgisch wielerforum en inmiddels ook signalerend op internet (twitter). nr 14 staat voor, en niet geheel verrassend voor Michael Rasmussen.

1 Paolo Savoldelli
2 Manuel Beltran
3 Adriano Baffi
4 Bobby Julich
5 Jose Luis Rubiera
6 Pavel Padrnos
7 Roberto Heras
8 Victor Hugo Pena
9 Matthew White
10 Jose Azevedo
11 Vyatcheslav Ekimov
12 Benjamin Noval
13 Chann McRae
14 Michael Rasmussen
15 Chris Horner
16 Yaroslav Popovych
17 Marty Jemison?
18 Dylan Casey
19 Steffen Kjaergaard
20 Benoit Joachim
21 Tony Cruz
22 =EPO song

Nr 19 is Steffen Kjaergaard. Deze man was tot gisteren voorzitter van de Noorse Wielerbond en heeft op basis van het dossier verklaard in die tijd injecties gehad te hebben en heeft zijn functie neergelegd.

Naast deze namen komen mensen als Bjarne Riis, Andy Rihs( voormalig Phonak en nu de manager van BMC(Gibert, Hincapie), Kreuziger, en Pozatto erin voor.

Op Tom Boonen, Jurgen Van de Broeck, Stijn Devolder, Ryder Hesjedal en onze Max van Heeswijk na wordt bijna iedereen die in die periode reedt voor de ploeg Armstrong genoemd in het dossier.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 12 oktober 2012 19:23:56).]
HR
HR

Huis
Vedette

Huis schreef:

(...)

Dat Boogie schuldig is aan het gebruik van verboden middelen tijdens zijn carriere mag je met vrij veel zekerheid zeggen. Net als 90 % van het Peloton in die dagen. En ja, ook wij nederlanders deden er vrolijk aan mee. Remeber de TVM affaire ( Priem, Blijlevens, Knaven, Voskamp, Hoffman, etc..).

Maar terugkomend op nr 14 uit het dossier Lance. Ik heb de complete lijst van renners gekoppeld aan de nummers in het dossier van een Belgisch wielerforum en inmiddels ook signalerend op internet (twitter). nr 14 staat voor, en niet geheel verrassend voor Michael Rasmussen.

1 Paolo Savoldelli
2 Manuel Beltran
3 Adriano Baffi
4 Bobby Julich
5 Jose Luis Rubiera
6 Pavel Padrnos
7 Roberto Heras
8 Victor Hugo Pena
9 Matthew White
10 Jose Azevedo
11 Vyatcheslav Ekimov
12 Benjamin Noval
13 Chann McRae
14 Michael Rasmussen
15 Chris Horner
16 Yaroslav Popovych
17 Marty Jemison?
18 Dylan Casey
19 Steffen Kjaergaard
20 Benoit Joachim
21 Tony Cruz
22 =EPO song

Nr 19 is Steffen Kjaergaard. Deze man was tot gisteren voorzitter van de Noorse Wielerbond en heeft op basis van het dossier verklaard in die tijd injecties gehad te hebben en heeft zijn functie neergelegd.

Naast deze namen komen mensen als Bjarne Riis, Andy Rihs( voormalig Phonak en nu de manager van BMC(Gibert, Hincapie), Kreuziger, en Pozatto erin voor. Daarnaast speelt de spaanse dopingdokter dr. Garcia del Moral een grote rol. Deze man heeft na deze periode gewerkt bij Barcelona, Valencia en met diverse tennissers en sluit aan bij dossier Fuentes, wat op een collectief dopingberuik duidt in de spaanse sport.

Op Tom Boonen, Jurgen Van de Broeck, Stijn Devolder, Ryder Hesjedal en onze Max van Heeswijk na wordt bijna iedereen die in die periode reedt voor de ploeg Armstrong genoemd in het dossier.
HR
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Huis schreef:

(...)

1 Paolo Savoldelli
2 Manuel Beltran
3 Adriano Baffi
4 Bobby Julich
5 Jose Luis Rubiera
6 Pavel Padrnos
7 Roberto Heras
8 Victor Hugo Pena
9 Matthew White
10 Jose Azevedo
11 Vyatcheslav Ekimov
12 Benjamin Noval
13 Chann McRae
14 Michael Rasmussen
15 Chris Horner
16 Yaroslav Popovych
17 Marty Jemison?
18 Dylan Casey
19 Steffen Kjaergaard
20 Benoit Joachim
21 Tony Cruz
22 =EPO song

Naast deze namen komen mensen als Bjarne Riis, Andy Rihs( voormalig Phonak en nu de manager van BMC(Gibert, Hincapie), Kreuziger, en Pozatto erin voor.

HR
Vergeet Dekker niet, die uit de koers werd genomen, of niet mocht starten, vanwege een te hoge hematocriet waarde.

Maar hoe hypocriet die reactie van de Rabo's ook is, ik kan me wel vinden in een waarheidscommissie-achtige oplossing. Waar zoveel mensen fout zitten en de invloed van het systeem op het individu zo groot is, dat vrije wil een stuk relatiever wordt (zeg je gedroomde carriere maar eens op als wielertalent omdat je principieel wilt zijn en de jouw buitenwereld totaal niet begrijpt waarom jij stopt met wielrennen of gewoon niet hard genoeg gaat), is de verantwoordelijkheid gedeeld. Open die beerput en niet alles op individuen die toevallig wel zijn betrapt. En zeker de leiding erbij halen.
HR
HR

Huis
Vedette

Schip ahoy schreef:

(...)

Vergeet Dekker niet, die uit de koers werd genomen, of niet mocht starten, vanwege een te hoge hematocriet waarde.

Maar hoe hypocriet die reactie van de Rabo's ook is, ik kan me wel vinden in een waarheidscommissie-achtige oplossing. Waar zoveel mensen fout zitten en de invloed van het systeem op het individu zo groot is, dat vrije wil een stuk relatiever wordt (zeg je gedroomde carriere maar eens op als wielertalent omdat je principieel wilt zijn en de jouw buitenwereld totaal niet begrijpt waarom jij stopt met wielrennen of gewoon niet hard genoeg gaat), is de verantwoordelijkheid gedeeld. Open die beerput en niet alles op individuen die toevallig wel zijn betrapt. En zeker de leiding erbij halen.
HR
Helemaal met je eens. Laat idd die hele bende maar open spatten. Er dient schoon schip gemaakt te worden voor de nieuwe generatie wielrenners. Overigens denk ik echt dat het momenteel al stukken schoner is dan in de periode jaren 90 begin 2000. De controles zijn verbeterd, ze kunnen meer opsporen en de wherabouts zorgen ervoor dat altijd duidelijk waar de renner zich bevindt.
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Armstrong is de grootste zondaar van allen. Dopinginstanties omkopen, journalisten en mede collega's terroriseren, een hele organisatie rondom doping runnen en mensen tot die rotzooi aanzetten, ik vind dat gewoon lichamelijke en geestelijke mishandeling (bijvoorbeeld bij Zabriskie). Dit zijn bewezen feiten. Het is een psychopaat en gewoon een misdadiger. Het doet me denken aan Michael Corleone.

Vergeet niet dat de man een geschat vermogen heeft opgebouwd van 300 miljoen euro. Ik vind dat hij de bak in moet, en tot op het bot moet worden uitgekleed financieel.

Vind dit individuele dopinggeval (deze man was de grootste sportheld ooit), ernstiger dan de hele omerta in de wielrennerij.
HR
HR

markieee
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 424
Reg.: 27 mei 2005

Het meest ironische vind ik nog wel dat hij bij zijn eerste etappe zege in de tour betrapt werd op middelen, maar dat dat allemaal hals over kop werd geregeld met een medische verklaring voor zadelpijn :denk
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Loki schreef:

Armstrong is de grootste zondaar van allen. Dopinginstanties omkopen, journalisten en mede collega's terroriseren, een hele organisatie rondom doping runnen en mensen tot die rotzooi aanzetten, ik vind dat gewoon lichamelijke en geestelijke mishandeling (bijvoorbeeld bij Zabriskie). Dit zijn bewezen feiten. Het is een psychopaat en gewoon een misdadiger. Het doet me denken aan Michael Corleone.

Vergeet niet dat de man een geschat vermogen heeft opgebouwd van 300 miljoen euro. Ik vind dat hij de bak in moet, en tot op het bot moet worden uitgekleed financieel.

Vind dit individuele dopinggeval (deze man was de grootste sportheld ooit), ernstiger dan de hele omerta in de wielrennerij.
HR
Precies. Als je je laat omkopen, treft jou geen blaam, maar enkel degene die jou omkoopt. En natuurlijk had Armstrong de macht en het geld om mensen om te kopen en te dwingen mee te doen toen hij nog exact o tourzeges had. Het is een complexe, organische wir war met elkaar beinvloedende elementen en actoren, het heeft totaal geen zin een enkeling eruit te vissen en om die tot zondebok te maken, zodat de rest daarmee als het ware zichzelf vrijspreekt van schuld.

Dat Armstrong een bijzonder machtige rol had en bestraft zal worden: lijkt me duidelijk. Maar wijzen met het vingertje is behoorlijk hypocriet.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 100,0% dat SC Heerenveen wint van FC Dordrecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!