Ajax Netwerk
zaterdag 1 november 2014 - 06:26                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 ... 108 »

HR

Schip ahoy
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Bos begint zowaar een cv bij elkaar te fietsen op de weg...Nu nog dezelfde jongens in een grote wedstrijd verslaan.
HR
HR

Babelindespits
Internationale topspeler

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 4 februari 2003

Rabobank in de Vuelta tactisch weer dramatisch, doen alleen mee in het ploegenklassement. Gesink en Mollema niet goed genoeg om mee te doen voor de winst, maar toch blijven gaan voor op het klassement.
Wanneer zou Rabobank voor het laatst aangevallen hebben of een poging hebben gedaan om een etappe te winnen?
HR
HR

BoudStyle
Idool

Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Carlos A Vela
Reg.: 17 juli 2003

quote:HR
Schip ahoy schreef:

(...)

Kracht van het bewijs staat los van de bevoegdheid om tourzeges af te nemen. Die heeft de USADA gewoon niet. Ik vindt het openbaar maken van bewijs trouwens ook een enorme schending van privacy. Lijkt mij dat wanneer zij denken voldoende bewijs te hebben voor ernstige schendingen van de anti doping regels, dat zij hun dossier aan het OM voorleggen. Dan mag het OM bepalen of het een vervolging waard is.
HR
Tuurlijk de USADA doet maar wat en neemt onwettig de zeges af :D

Verdiep je eens in de USADA, lees dan iets over de WADA en vraag je dan af of je denkt dat de UCI wielrennen nog als een Olympische sport wil. Vraag jezelf ook af hoeveel sponsors er volgende tour nog zullen zijn als de UCI en de Tour de France organisatie tegen de WADA code ingaan.

Daarnaast staat het Armstrong natuurlijk volledig vrij om het afnemen van de tourzegens aan te vechten in de rechtbank.... Die kans kreeg hij ook al van de USADA,
Hoe groot acht je de kans dat hij dan opeens wel een verhoor in de rechtbank zou willen aangaan? :B :D
Er zal dan nog weleens meer op het spel voor hem staan dan zijn 7 tourzegens.

Voor de rest, hier kwam Tyler Hamilton vandaag mee (wat een jaloerse man!!!!)

'Tuinman Armstrong bracht ons doping'
LONDEN - Tyler Hamilton doet in zijn woensdag verschenen boek The Secret Race uitgebreid verslag van zijn dopingpraktijken.

De Amerikaanse oud-wielrenner beschrijft hoe de tuinman van landgenoot Lance Armstrong op een motor de Ronde van Frankrijk volgde, met in zijn bagage een thermosfles vol met epo voor de coureurs van US Postal Service.
''Simpel. Snel, in en uit. Geen risico. We waren destijds twee jaar verder dan wat iedereen op dat moment op dopinggebied aan het doen was'', meldt de Britse krant The Times in een voorpublicatie van het boek.

rest van het artikel: http://www.nu.nl/sport/2901842/tuinman-armstrong-bracht-doping.html
HR
[Dit bericht is veranderd door BoudStyle (op 5 september 2012 18:19:54).]
HR
HR

rollermanskunk
Vedette

Reg.: 7 januari 2010

Museeuw bekent ook dopinggebruik en zegt dat bijna iedereen doping gebruikte in zijn tijd:

Museeuw: "Nagenoeg elke renner nam doping"

“Ik ben de eerste die het openlijk toegeeft en misschien zullen veel mensen me kwalijk nemen dat ik de stilte doorbreek, maar het móét: doping nemen hoorde er destijds voor nagenoeg iedereen gewoon bij.” Is getekend: Johan Museeuw.

Johan Museeuw kijkt met grote ogen naar de heksenjacht die nu op Lance Armstrong is ingezet. Voor de gewezen wereldkampioen is de tijd rijp voor een collectieve schuldbekentenis, de enige manier waarop afgerekend kan worden met een tijd waarin het gebruik van epo, bloedtransfusies en groeihormonen tot de dagelijkse routine van veel renners hoorde.
'Breken met hypocrisie'

“We moeten breken met de hypocrisie. De enige manier om uit die moordende spiraal te komen is een afrekening met de voortdurende ontkenning, het stilzwijgen dat ons maar blijft achtervolgen", zegt de Leeuw van Vlaanderen in Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen.

Ik ben de eerste die het openlijk toegeeft en misschien zullen veel mensen me kwalijk nemen dat ik de stilte doorbreek, maar het móét: doping nemen hoorde er destijds voor nagenoeg iedereen gewoon bij.”

Voor de ex-renner is het zonneklaar. De zwarte bladzijde van vroeger omdraaien lukt alleen maar als iedereen voor de spiegel gaat staan. “Doen we dat niet, dan blijft het gewroet in het verleden alleen maar verder gaan. Alleen een collectief mea culpa houdt de weg vrij naar de toekomst.
'Peloton is cleaner'

Want het ‘is’ beter, momenteel. Nooit eerder werd er zo ‘clean’ gekoerst, daar ben ik zeker van. Maar dat gegeven wordt compleet ondergesneeuwd omdat nogal wat betrokkenen weigeren klare wijn te schenken over de dingen die in het verleden zijn fout gelopen. De omerta van vroeger belet dat de wielersport nu opnieuw met een schone lei kan starten.”

De zwarte bladzijde omdraaien, tabula rasa maken en weer werken aan de toekomst hoeft voor Johan Museeuw niet gepaard te gaan met het herbekijken van de erelijsten van de voorbije decennia. Volgens de Gistelnaar heeft het hertimmeren van het palmares van de grootste wedstrijden geen zin.

Bron: Gazet Van Antwerpen

[Dit bericht is veranderd door rollermanskunk (op 6 september 2012 21:44:36).]
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 31 juli 2005

Wow! Chapeau, Johan. Een collectieve mea culpa lijkt me idd op zijn plaats.
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Reg.: 19 april 2006

Amsterhammer schreef:

Wow! Chapeau, Johan. Een collectieve mea culpa lijkt me idd op zijn plaats.
HR
Johan begrijpt het. Pas wanneer je je zonde erkent kun je weer herstarten.

Het lag niet aan Armstrong dat hij doping nodig had om de beste te zijn, het lag aan de sport zelf. Wanneer ziet Armstrong dit simpele feit nou zelf eens in?

Schoon schip maken, USADA doet het nu op de kwade manier is echt pure noodzaak. Ze kunnen toch ook allemaal zonder doping rijden, waarom is dat zo lastig?
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

@wzjn,

Door druk. Waarom denk je dat marion jones doping nam?

Ik had vanochtend een nogal duistere gedachte. Stel dat armstrong echt de klootzak is die hij lijkt te zijn. Is het toeval dat hij de UCI geld geeft voor dopingonderzoek, vervolgens terugkomt, mot krijgt met contador en contador later betrapt wordt op cinqo cinqo nog wattes en een tourzege kwijt raakt?
HR
HR

ElSalvador74 Gele kaart: waarschuwing
Legende

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Kensuke Nagai
Reg.: 7 augustus 2004

Van de film schreef:

@wzjn,

Door druk. Waarom denk je dat marion jones doping nam?

Ik had vanochtend een nogal duistere gedachte. Stel dat armstrong echt de klootzak is die hij lijkt te zijn. Is het toeval dat hij de UCI geld geeft voor dopingonderzoek, vervolgens terugkomt, mot krijgt met contador en contador later betrapt wordt op cinqo cinqo nog wattes en een tourzege kwijt raakt?
HR
dan zou de hele wielerwereld dus inclusief bond(en) dus corrupt zijn... waarom?? wat bezielt die gasten? (FIFA ook maffia bende overigens en Uefa wrs ook). macht corrumpeert nou eenmaal?
HR
HR

Van de film
Legende

ElSalvador74 schreef:

dan zou de hele wielerwereld dus inclusief bond(en) dus corrupt zijn... waarom?? wat bezielt die gasten? (FIFA ook maffia bende overigens en Uefa wrs ook). macht corrumpeert nou eenmaal?
HR
Ik denk het wel, daarom is ook zo belangrijk om oud-voetballers bij ajax te hebben en oud-wielrenners bij de UCI. Die hebben namelijk al een heldenstatus en hoeven niets meer te bewijzen. Zijn financieel onafhankelijk en geven dus niets om een rolex om een positieve plas te laten verdwijnen. Macht corrumpeert, maar het hangt ook wel degelijk af van de mensen. Platini houdt zich ook niet staande tussen al die maffia-wolven, maar dat is ook niet zo gek want hij zit daar als een van de weinige oud-voetballers. Dat is praktisch niet te doen.
HR
HR

rollermanskunk
Vedette

Reg.: 7 januari 2010

Het grote probleem is dat de traditionele wielerlanden nog te diepgeworteld zitten in het oude systeem van doperen, maskeren, acteren en tolereren. Het is geen toeval dat in landen als Duitsland en Amerika schoon schip wordt gemaakt. We mogen blijkbaar niet aan de iconen van het wielrennen komen van de traditionele wielerlanden maar het is een gegeven dat ook iconen als Merckx, Anquetil, Zoetemelk, Hinault, Indurain etc. volop aan de dope zaten. Hoe moet je deze mannen vergelijken met Armstrong? Gelijke monikken gelijke kappen.

[Dit bericht is veranderd door rollermanskunk (op 7 september 2012 12:49:32).]
HR
HR

Fantasista
Talent

Reg.: 20 augustus 2012

Van de film schreef:

(...)

Ik denk het wel, daarom is ook zo belangrijk om oud-voetballers bij ajax te hebben en oud-wielrenners bij de UCI. Die hebben namelijk al een heldenstatus en hoeven niets meer te bewijzen. Zijn financieel onafhankelijk en geven dus niets om een rolex om een positieve plas te laten verdwijnen. Macht corrumpeert, maar het hangt ook wel degelijk af van de mensen. Platini houdt zich ook niet staande tussen al die maffia-wolven, maar dat is ook niet zo gek want hij zit daar als een van de weinige oud-voetballers. Dat is praktisch niet te doen.
HR
Platini is een slecht voorbeeld:P.

Die man heeft samen met Havelange en Blatter de verkiezingen om het Fifa presidentschap in 98 gesaboteerd waardoor Blatter op het nippertje won.

Fantasista schreef:

(...)

Platini is een slecht voorbeeld:P.

Die man heeft samen met Havelange en Blatter de verkiezingen om het Fifa presidentschap in 98 gesaboteerd waardoor Blatter op het nippertje won. Fifa en uefa zijn sowieso bizar corrupt.
HR
[Dit bericht is veranderd door Fantasista (op 7 september 2012 16:37:21).]
HR
HR

Van de film
Legende

Daarom is hij een goed voorbeeld, zelfs hij bezweek onder de macht.
HR
HR

Fantasista
Talent

Reg.: 20 augustus 2012

Van de film schreef:

Daarom is hij een goed voorbeeld, zelfs hij bezweek onder de macht.
HR
Klopt, ik las het verkeerd :\(
HRHR
HR

Madridista
Idool

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

Ik ben zelf twee weken geleden over de kop gegaan, op mijn schouder gevallen, sleutelbeen gebroken dus dat wordt voorlopig niet fietsen, grrrr.
HR
HR

Van de film
Legende

Madridista schreef:

Ik ben zelf twee weken geleden over de kop gegaan, op mijn schouder gevallen, sleutelbeen gebroken dus dat wordt voorlopig niet fietsen, grrrr.
HR
Auch, heb ik gelukkig nog nooit gehad. Wel meerdere malen uit stil stand omgevallen, in het begin :B.

@fantasista,
No problemo ;)
HR
HR

Madridista
Idool

Van de film schreef:

(...)

Auch, heb ik gelukkig nog nooit gehad. Wel meerdere malen uit stil stand omgevallen, in het begin :B.

@fantasista,
No problemo ;)
HR
Maar morgen wordt het smullen in La Vuelta met die etappe, la bola del mundo is volgens Contador een spectaculaire klim.
HR
HR

keeskoi
Idool

Uit: lelystad
Reg.: 23 november 2005

De telegraaf:
BREUKINK WEG BIJ RABOBANK
AMSTERDAM -
Technisch directeur Erik Breukink moet aan het einde van het jaar weg bij de wielerploeg van de Rabobank. Volgens de directie ondergaat de ploeg een structuurwijziging die deze stap noodzakelijk maakt.
Breukink was sinds 2004 in verschillende functies betrokken bij de begeleiding van de formatie. Daarvoor was hij twee jaar renner van de ploeg.
HR
HR

Madridista
Idool

keeskoi schreef:

De telegraaf:
BREUKINK WEG BIJ RABOBANK
AMSTERDAM -
Technisch directeur Erik Breukink moet aan het einde van het jaar weg bij de wielerploeg van de Rabobank. Volgens de directie ondergaat de ploeg een structuurwijziging die deze stap noodzakelijk maakt.
Breukink was sinds 2004 in verschillende functies betrokken bij de begeleiding van de formatie. Daarvoor was hij twee jaar renner van de ploeg.
HR
Het zou ook eens tijd worden!
HR
HR

Abu3
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 13 februari 2012

Bondscoach Leo van Vliet heeft zijn selectie voor de WK wielrennen in Limburg bekendgemaakt. Van Vliet selecteert Niki Terpstra, Bauke Mollema, Robert Gesink, Lars Boom, Laurens ten Dam, Tom-Jelte Slagter, Koen de Kort, Bert-Jan Lindeman en Karsten Kroon voor de wegwedstrijd op zondag 23 september.

Voor de tijdrit (woensdag 19 september) kiest Van Vliet voor Lieuwe Westra en Wilco Kelderman.

Geen Hoogerland, Kruijswijk, Weening
Met Terpstra, Boom en Lindeman is het voltallige podium van het NK wielrennen in juni in het Limburgse Kerkrade aanwezig op het WK. Renners als Johnny Hoogerland, Steven Kruijswijk, Rob Ruijgh en Pieter Weening blijven thuis. "Ik neem alleen renners mee die in vorm zijn. Ze hebben allemaal de gelegenheid gehad zich te laten zien. Kruijswijk, Ruijgh of Hoogerland? Ik heb nog niet veel van ze gezien dit jaar", stelde Van Vliet eind augustus al in een interview met Wieler Revue.HR
Nou zeg het maar. Hopen voor Nederland dat Mollema, Boom en Terpstra in goede doen zijn. Die hebben in elk geval het vermogen om in een finale wat klaar te spelen. Ten Dam en Gesink als luxe knechten en rest als avonturiers en werkers. Wat heeft Kroon dit jaar gereden?
HR
HR

Van de film
Legende

Terpstra is een outsider, de rest moet voor hem in dienst rijden. Ja, ook 'topper' boom.
HR
HR

kaashater
Regelmatige invaller

Reg.: 8 mei 2007

Van de film schreef:

Terpstra is een outsider, de rest moet voor hem in dienst rijden. Ja, ook 'topper' boom.
HR
die andere zijn net zo goed outsiders, ze hoeven helemaal niet in dienst te rijden wat dat doen Spanje, Belgie en Australie wel, ze moeten gewoon zorgen dat ze mee zijn.
HR
HR

Van de film
Legende

kaashater schreef:

die andere zijn net zo goed outsiders, ze hoeven helemaal niet in dienst te rijden wat dat doen Spanje, Belgie en Australie wel, ze moeten gewoon zorgen dat ze mee zijn.
HR
Boom is dan weliswaar geen topper, maar kan waarschijnlijk wel het langst mee van de rest. Die moet dus helemaal niet alleen maar 'mee' zijn, die moet zorgen dat Terpspra 'mee' is en hem van alle gemakken voorzien.
HR
HR

Koning Ajax
Lid 2de elftal

Reg.: 23 september 2010

Terpstra heeft die hulp helemaal niet nodig. Zou een onnodige verspilling van je kansen zijn om Mollema en Boom op te offeren.
HR
HR

Van de film
Legende

Koning Ajax schreef:

Terpstra heeft die hulp helemaal niet nodig. Zou een onnodige verspilling van je kansen zijn om Mollema en Boom op te offeren.
HR
Terpsrak kan er in zijn eentje misschien wel bij zitten, maar dat kost hem dan kracht. Kracht wat hem in de finale kan opbreken. En dan zul je zien dat we weer 3 renners in de top 50 hebben. Positie 15, 23 en 44. Een beetje zoals de afgelopen 20 jaar.
HR
HR

Koning Ajax
Lid 2de elftal

Reg.: 23 september 2010

Van de film schreef:

(...)

Terpsrak kan er in zijn eentje misschien wel bij zitten, maar dat kost hem dan kracht. Kracht wat hem in de finale kan opbreken. En dan zul je zien dat we weer 3 renners in de top 50 hebben. Positie 15, 23 en 44. Een beetje zoals de afgelopen 20 jaar.
HR
Ik denk het niet. Het kan natuurlijk best zo zijn dat de wedstrijd er om vraagt dat een van de drie of vier op het laatst 'aangaat' zodat de andere pleogen 'm moeten gaan halen. Dan is het voor mij een vraag van de vorm van de dag wie dat moet zijn, al zijn Boom en Terpstra daar het meest geschikt voor. Mollema is in een sprint volgens mij sneller dan de anderen. Hij zat zowel in de Tour als in de Vuelta soms voorin bij grote sprints. Dan laat je 'm niet knechten.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 8,1% dat FC Utrecht wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-FC Dordrecht.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!