Ajax Netwerk
vrijdag 24 oktober 2014 - 12:20                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... 108 »

HR

San_Marco
Vedette

Vak: 111
Droomaankoop: -
Reg.: 2 mei 2003

quote:HR
Van de film schreef:
Hmm, die link is interessant. Maar daarbij krijg je meer het idee dat de wielrennerij gebruikt wordt als grote test-facility voor de medische wereld.
HR
Gewoon doorzoeken filmmans.

http://www.cyclingnews.com/features/index-of-lance-armstrong-doping-allegations-over-the-years

Leuk uitgangspunt, plus de Amerika lijn die ik net heb aangegeven en je bent al een eind op weg.

Voor een heel interessante blik op de LA case:
http://www.dummocrats.com/archives/001924.php

Armstrong got cancer. The interesting thing is that his level of beta-hCG (the indicator of testicular cancer) should have been detected in routine doping tests months earlier. I'd imagine Armstrong felt two things: a) the cycling authorities weren't serious about catching dopers, so they were tacitly approving the practice and b) it was partially their fault that he almost died. If Armstrong had any moral doubts about doping, it's easy to see how they could have been erased. The UCI didn't care about doping and furthermore, they owed it to Armstrong.HR
Wellicht vergezocht maar onmogelijk? En, let wel, wat daar staat klopt als een bus. De dopingcontroles hadden dat op moeten pakken. Gezien zijn resultaten in 1996 werd hij genoeg gecontrolleerd.
HR
HR

doleva
Geselecteerd voor Oranje

Vak: -
Reg.: 19 november 2004

Van de film schreef:

Dat Euskaltel een behoorlijk dopingprogramma had weten we allemaal. Kijk maar naar mayo en zubeldia.

HR
Wat is er met Zubeldia?
HR
HR

Ruvu
Geselecteerd voor Oranje

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 24 april 2003

Misschien tijd voor een apart 'Doping-topic'?
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

doleva schreef:

Wat is er met Zubeldia?
HR
Dat vroeg ik me later ook af en ik had al gehoopt dat niemand erop zou reageren... Helaas :B. Maar die was toen samen met mayo heel goed. Werd 5e in de tour dacht ik? Daarna ook nog in de ploeg van armstrong gereden dus tjah, dan moet je wel goede doping hebben gehad ;).
HR
HR

Notlupus
Internationale topspeler

Reg.: 26 februari 2010

Ruvu schreef:

HR
Maar doping is geen issue in andere sporten die hier bediscussieerd worden.
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Reg.: 19 april 2006

Ruvu schreef:

HR
Hoop het niet. Armstrong heeft namelijk de sport wielrennen gedomineerd. Ik ben zwaar teleurgesteld in Armstrong, de man die nooit wilde opgeven geeft nu ineens op.

Het zal vast een € technisch goede zet zijn, maar Lance was voor mij toch ook een sportman. Een sportman die de beste was in een tijdperk van doping.
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Hoop het niet. Armstrong heeft namelijk de sport wielrennen gedomineerd. Ik ben zwaar teleurgesteld in Armstrong, de man die nooit wilde opgeven geeft nu ineens op.

Het zal vast een € technisch goede zet zijn, maar Lance was voor mij toch ook een sportman. Een sportman die de beste was in een tijdperk van doping.
HR
De man was het best in het gebruiken van doping. Met privéjets bloed, dopingmiddelen aan- en afvoeren, zijn bodyguards die pottenkijkers afhield, zijn contacten met de UCI om vantevoren te weten wanneer de dopingcontroleurs om de hoek zouden staan, het gebruikmaken van zijn verleden als ******patiënt om bepaalde doping te mogen gebruiken, het intimideren van het peloton en voormalige ploegmakkers, het aanspannen van rechtszaken tegen kritische journalisten, met dat alles was hij uniek onder de dopinggebruikende wielrenners. Hij terroriseerde de wielerwereld een decennium lang.

[Dit bericht is veranderd door marx (op 28 augustus 2012 09:01:04).]
HR
HR

San_Marco
Vedette

Vak: 111
Reg.: 2 mei 2003

marx schreef:

(...)

De man was het best in het gebruiken van doping. Met privéjets bloed, dopingmiddelen aan- en afvoeren, zijn bodyguards die pottenkijkers afhield, zijn contacten met de UCI om vantevoren te weten wanneer de dopingcontroleurs om de hoek zouden staan, het gebruikmaken van zijn verleden als ******patiënt om bepaalde doping te mogen gebruiken, het intimideren van het peloton en voormalige ploegmakkers, het aanspannen van rechtszaken tegen kritische journalisten, met dat alles was hij uniek onder de dopinggebruikende wielrenners. Hij terroriseerde de wielerwereld een decennium lang.
HR
Voor een Feyenoorder heb je toch een aardige kijk op de zaak moet ik toegeven.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Armstrong blijft een held en blijft altijd de zevenvoudig en de grootste Tourwinnaar allertijden! Daar kan dit niks aan af doen.

Het is toch volslagen ridicuul om nu een gepakte gebruiker als Ullrich aan te wijzen als winnaar in de Tours waar Armtrong nu gedeklasseerd zou zijn? Gaat helemaal nergens over dit! Armstrong blijft gewoon de grootste.
HR
HR

Van de film
Legende

San_Marco schreef:
Voor een Feyenoorder heb je toch een aardige kijk op de zaak moet ik toegeven.
HR
Iedereen weet dat marx een echte nekker is hoor!
HR
HR

Fantasista
Talent

Reg.: 20 augustus 2012

Notlupus schreef:

(...)

Maar doping is geen issue in andere sporten die hier bediscussieerd worden.
HR
Dat is wel heel naief zeg.
HR
HR

Van de film
Legende

Fantasista schreef:
HR
Inderdaad, de complete selecties van barcelona en real madrid stonden op de lijst van fuentes.
HR
HR

KingKong
Basisspeler

Reg.: 17 augustus 2007

Van de film schreef:

(...)

Inderdaad, de complete selecties van barcelona en real madrid stonden op de lijst van fuentes.
HR
Zeg maar gerust, de hele top van de Spaanse sportwereld stonden op de lijst van Fuentes. Atleten, tennissers, voetballers, wielrenners, etc.
HRHR
HR

Babelindespits
Internationale topspeler

Reg.: 4 februari 2003

Zou ook hele goede bescherming geweest kunnen zijn van de klanten van fuentes om alle topsporters in het klantenbestand te zetten.

Het is niet echt logisch als concurrenten van elkaar dezelfde "dopingarts" zouden hebben. Er van uitgaande dat de klanten elkaar zouden kennen...
HR
HR

doleva
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 19 november 2004

Van de film schreef:

(...)

Dat vroeg ik me later ook af en ik had al gehoopt dat niemand erop zou reageren... Helaas :B. Maar die was toen samen met mayo heel goed. Werd 5e in de tour dacht ik? Daarna ook nog in de ploeg van armstrong gereden dus tjah, dan moet je wel goede doping hebben gehad ;).
HR
Jij bent wel als een blad aan een boom omgeslagen zeg
HR
HR

Van de film
Legende

doleva schreef:

Jij bent wel als een blad aan een boom omgeslagen zeg
HR
Dat klopt, dat ben ik wel met wat meer dingen. Levenservaring hè, doet wat met een mens ;).
HR
HR

Notlupus
Internationale topspeler

Fantasista schreef:

(...)

HR
Geen issue is iets anders als dat het niet bestaat, wie geeft er nou om doping in het voetbal? Of in het tennis?
HR
HR

Fantasista
Talent

Reg.: 20 augustus 2012

Notlupus schreef:

(...)

Geen issue is iets anders als dat het niet bestaat, wie geeft er nou om doping in het voetbal? Of in het tennis?
HR
Nou ik kan je vertellen dat doping in tennis en in voetbal, ook altijd een grote rol heeft gespeeld alleen dat vaak gewoon in de doofpot wordt gestopt.

De Italiaanse serie A in de jaren 80 stond stijf van de dope, nooit wat mee gedaan. Het dopegebruik van Juve in de jaren negentig is ook nooit echt keihard aangepakt dmv wegenemen van titels. Dan heb je nog de zaak Fuentes en nog zoveel meer. Dopingtest van Beckenbauer en Maradona die werden gemanipuleerd, het gouden Ajax wat gebruikte, etc etc. Er zijn zoveel dingen voorgevallen.

In tennis gebruikte Mcenroe, Lendl, Chang, Agassi en nog een paar grootheden doping, nooit wat mee gedaan. Er wordt zoveel in de doofpot gestopt. Ook bij andere sporten, de mooiste prestaties zijn vaak gebaseerd op doping.

Wonder van Bern? Doping
Flo-jo's 100m en 200m? Doping
Carl Lewis? Doping
DDR in de jaren tachtig? Doping

Zo kan je nog wel ff doorgaan. Het komt er eigenlijk op neer dat er zovaak met dopingtest is gesjoemeld, dat ik denk dat er nu nog steeds wordt gebruikt alleen dat het steeds beter in de doofpot wordt gestopt.

Vooral met dit in m'n gedachte twijfel ik enorm aan de eerlijkheid van de sport:

Dopinglaberatoria lopen altijd voor op opsporingslaberatoria.
HR
HR

BoudStyle
Idool

Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Carlos A Vela
Reg.: 17 juli 2003

USADA maakt al het bewijs tegen Armstrong openbaar

Het Amerikaanse antidopingbureau USADA is bereid om het al bewijs in de zaak-Lance Armstrong bekend te maken, mogelijk al op korte termijn.

Dat bericht de BBC. Afgelopen week oordeelde het USADA dat Armstrong zijn zeven Tourzeges moet inleveren.
Het Amerikaanse antidopingbureau acht bewezen dat de Texaan zich tijdens z’n loopbaan herhaaldelijk schuldig heeft gemaakt aan het gebruik van doping.

de rest van het artikel is hier: http://www.nu.nl/sport/2897893/usada-maakt-al-bewijs-armstrong-openbaar.html
HR
Kan niet wachten :B
HR
HR

kaashater
Regelmatige invaller

Reg.: 8 mei 2007

BoudStyle schreef:

(...)

Kan niet wachten :B
HR
ben vooral wel benieuwd of het allemaal indirect bewijs is, of dat er ook echt direct bewijs tussen zit.
HR
HR

lars91
International

Uit: Brunssum
Reg.: 8 mei 2007

kaashater schreef:

(...)

ben vooral wel benieuwd of het allemaal indirect bewijs is, of dat er ook echt direct bewijs tussen zit.
HR
Direct bewijs hebben ze wel nodig op hem echt die tourzeges af te nemen.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

lars91 schreef:

(...)

Direct bewijs hebben ze wel nodig op hem echt die tourzeges af te nemen.
HR
Kracht van het bewijs staat los van de bevoegdheid om tourzeges af te nemen. Die heeft de USADA gewoon niet. Ik vindt het openbaar maken van bewijs trouwens ook een enorme schending van privacy. Lijkt mij dat wanneer zij denken voldoende bewijs te hebben voor ernstige schendingen van de anti doping regels, dat zij hun dossier aan het OM voorleggen. Dan mag het OM bepalen of het een vervolging waard is.
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Schip ahoy schreef:

(...)

Kracht van het bewijs staat los van de bevoegdheid om tourzeges af te nemen. Die heeft de USADA gewoon niet. Ik vindt het openbaar maken van bewijs trouwens ook een enorme schending van privacy. Lijkt mij dat wanneer zij denken voldoende bewijs te hebben voor ernstige schendingen van de anti doping regels, dat zij hun dossier aan het OM voorleggen. Dan mag het OM bepalen of het een vervolging waard is.
HR
Gooi de beerput maar open. Zeker in deze zaak. Die man heeft honderden miljoenen verdiend aan publiciteit.

Zijn tourzeges zal ie snel kwijt zijn. Dat bepaald de tour zelf denk ik, en in Frankrijk is het niet de meest populaire man. Achteraf analyserend valt die negatieve houding toendertijd wel te verdedigen.

[Dit bericht is veranderd door Loki (op 1 september 2012 14:54:42).]
HR
HR

Eeuwige liefde
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Zaandam
Vak: 428
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 21 september 2005

Bos verslaat Greipel net in een direct duel in de sprint, erg knap.
HR
HR

Notlupus
Internationale topspeler

Knap van Bos die ie gewoon van Greipel wint, al leek het wel alsof laatstgenoemde het de laatste meters wat liet gaan.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 97,2% dat PEC Zwolle wint van HHC Hardenberg. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Go Ahead Eagles:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!