Ajax Netwerk
zondag 31 augustus 2014 - 04:17                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... 108 »

HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Droomaankoop: -
Reg.: 6 maart 2003

quote:HR
Loki schreef:

(...)

Je denkt serieus dat Froome ooit kans zal hebben tegen Contador of Andy Schleck bergop? Ik denk dat Contador veel en veel sterker is bergop dan de renners die we in de afgelopen TDF actief zagen. Kijk eens naar de klimtijden, dat is een aardige indicator.
HR
Normaal gesproken wel maar wie weet hoe Contador er aan toe is na zn schorsing. Kan hij gelijk weer een topniveau halen? Daarentegen is Froome al een tijdje in topvorm en het kaarsje zal na de Spelen toch ook wel een keertje uitgaan. Wordt hoe dan ook een leuke Vuelta. Ik wil na de Tour de verwachtingen rond Gesink en Mollema even temperen. Laat ze eerst de 1e week maar doorkomen ;) :D
HR
HR

Etienne
Lid 2de elftal

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Kléber Laude Pinheiro
Reg.: 28 mei 2011

Loki schreef:

(...)

Je denkt serieus dat Froome ooit kans zal hebben tegen Contador of Andy Schleck bergop? Ik denk dat Contador veel en veel sterker is bergop dan de renners die we in de afgelopen TDF actief zagen. Kijk eens naar de klimtijden, dat is een aardige indicator.
HR
Andy Schleck rijdt geen Vuelta, maar ik denk inderdaad dat Froome en Contador aan elkaar gewaagd zijn.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Vak: -
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Héérlijk dat de beste wielrenner heden ten dage back in business is.
Artikel van gisteren:

Contador: 'Genieten in de Eneco Tour'

forumillustratie

Maandag start de Eneco Tour in Waalwijk, maar vlak voor de start maakte een gretige Alberto Contador tijd voor de pers. De Spanjaard kwam vrolijk binnen en leek al zijn zorgen van de laatste maanden achter zich gelaten te hebben. "Voor mij is het morgen een belangrijke dag. Ik ben blij, dat ik weer mag koersen," aldus Contador. "Dat mijn rentree gebeurt in de Eneco Tour vind ik toch wel bijzonder, want deze ronde is toch iets speciaal. De Belgische en Nederlandse fans zijn immers echte wielerfanaten voor hen wil ik me bewijzen."

"De komende dagen wil ik eigenlijk vooral genieten. De eerste dagen zal ik het waarschijnlijk wel wat moeilijk hebben. Ik heb dan wel heel veel getraind, maar trainen is het toch anders als echt koersen. Hoe mijn verdere toekomst er gaat uitzien weet ik nog niet. Samen met Team Saxo Bank - Tinkoff Bank wil ik vanaf nu jaar na jaar mijn doelstellingen bepalen. Ik moet mijn ploeg trouwens bedanken voor de steun, die het me gegeven heeft in een moeilijke periode. Ook mijn familie, vrienden en fans verdienen een woord van dank."

Bron: http://sport.be.msn.com/nl/wielrennen/article.html?Article_ID=599618
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Vandaag Clásica San Sebastián, mooi opwarmertje voor de Vuelta welke a.s. zaterdag begint.
Vanaf 15.45 zal er worden uitgezonden, o.a. op België één.
Of op http://www.procyclinglive.com/livestream/#
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

Sánchez of Mollema FTW? Of toch 'gewoon' Valverde of Rodríguez? Ga wel even kijken, ben benieuwd of Rabobank kan voortborduren op het succes van Boom. De Tour is verknald (en daardoor het seizoen door mismanagement), maar ik heb wel vertrouwen in de renners van Rabo. We hebben gewoon even geduld nodig. We vergeten wel eens dat renners vaak pas op hun top zijn rond hun 30e. Lars Boom, Bauke Mollema, Robert Gesink, Wilco Kelderman worden wereldtoppers, die grote overwinningen gaan bijschrijven.
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

Kijk eens aan! Inderdaad Luis León Sánchez FTW. Haha, dat is twee World Tour koersen winnen binnen twee dagen! Zelden Rabobank zó goed zien rijden, met naast de prachtig getimede demarrage en dito solo van Sánchez ook een beresterke Bauke Mollema die geweldig afstoppingswerk deed samen met Robert Gesink en en passant nog even naar de 5de plek sprint.

Mollema behoorde met Rodríguez en Urán tot de besten in de koers. Mooi hoor. Kijk uit naar de Vuelta al is de tegenstand daar enorm, misschien heeft de Vuelta dit jaar wel een beter deelnemersveld dan de Tour. Maar dat is een discussie voor later, hier de uitslag van Clásica San Sebastián:

1. Luis Leon Sánchez (Spanje/Rabobank)
2. Simon Gerrans (Australië/Orica-GreenEdge) + 7s
3. Gianni Meersman (België/Lotto-Belisol) allen z.t.
4. Christophe Le Mével (Frankrijk/Garmin-Sharp)
5. Bauke Mollema (Nederland/Rabobank)
6. Mauro Santambrogio (Italië/BMC Racing Team)
7. Mads Christesen (Denemarken/Saxo Bank-Tinkoff Bank
8. Joaquim Rodriguez (Spanje/Katusha Team)
9. Xavier Florencio (Spanje/Katusha Team)
10. Diego Ulissi (Italië/Lampre-ISD)
HR
HR

MijnclubAFCA
International

Vak: 420
Reg.: 1 juni 2009

Ff rustig een hapje eten....

forumillustratie
HR
HR

thirdstarheroes
Bankzitter

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 26 november 2011

Luis Leon maakt het seizoen voor Rabo toch nog wat de moeite waard zo!
Laat de Vuelta maar beginnen..
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

RodyTur10 schreef:

We hebben gewoon even geduld nodig. We vergeten wel eens dat renners vaak pas op hun top zijn rond hun 30e. Lars Boom, Bauke Mollema, Robert Gesink, Wilco Kelderman worden wereldtoppers, die grote overwinningen gaan bijschrijven.
HR
Zo is het inderdaad, zeker wat Kelderman betreft. Laat die jongen rustig rijpen en ik hoop dat ze hem niet opbranden. Laten we hopen dat als deze mannen heel blijven ze nog veel gaan winnen de komende jaren. Het rijden van Mollema en Gesink belooft veel voor de komende Vuelta. Mollema was echt een van de serkste in de koers en van Gesink weten we dat hij niet zo explosief is, maar hij leek ook in orde. Jammer dat deze 2 in de Tour door de valpartijen niet hebben kunnen laten zien wat ze kunnen.

Wat het mismanagement betreft mag de ploegleiding/trainers zich afvragen waarom de renners zo laat in het seizoen in vorm zijn. Hoe Boom zondag de Muur van Geraardsbergen opreedt heb ik hem in de Ronde van Vlaanderen nog nooit zien doen. Wellicht is dit mentaal het laatste stapje zodat hij in het voorjaar wel om de overwinning kan rijden.
HR
HR

Rooibos
Basisspeler

Uit: Horst
Vak: 410
Reg.: 10 mei 2005

Etappezeges in Burgos, etappezege Eneco tour, dacht nog ergens in Utah ofzo, eindoverwinning Enecotour, Classica San Sebastian.... De start van het najaar is prima voor Rabo. Hopen dat ze dit tijdens de Vuelta, Lombardije en het WK door kunnen trekken. Come on!
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Bos verslaat Sagan. En dat na zijn overwinning in de Eneco tour. Zou het dan toch wat worden op de weg met deze klasbak?
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

Schip ahoy schreef:

Zou het dan toch wat worden op de weg met deze klasbak?
HR
Nee.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

jaaap schreef:

(...)

Nee.
HR
:D Tref ik net een van die oude muppets...
HRHR
HR

Vaart erin
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009

Ik vind Theo echt een ontzettende koning. Hij moet volgend jaar een etappe Giro of Vuelta winnen en het jaar daarop de Tour. Hij lijkt eindelijk inhoud te hebben gekweekt.
HR
HR

MijnclubAFCA
International

Reg.: 1 juni 2009

Met zijn snelheid zit of komt het wel goed. Alleen positie kiezen blijft voor hem een probleem, dat is ook een gevoel wat je moet hebben. Je zag dat weer goed in polen, waar hij de kans had om binnen door te gaan, maar dan toch weer afwacht en telaat komt... Dat zal in de grote rondes alleen maar lastiger zijn.
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Theo Bos gaat waarschijnlijk nooit een tourrit winnen, maar je kunt nog steeds beter een C renner op de weg zijn dan wereldkampioen op de baan. De baan, het veld, mountainbiken allemaal minder in aanzien dan het grote werk wat mij betreft.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Loki schreef:

Theo Bos gaat waarschijnlijk nooit een tourrit winnen, maar je kunt nog steeds beter een C renner op de weg zijn dan wereldkampioen op de baan. De baan, het veld, mountainbiken allemaal minder in aanzien dan het grote werk wat mij betreft.
HR
Integendeel. Je kunt beter een topper op de baan zijn, dan een bestaan als C renner hebben op de weg. Bos zit tegen Olympisch goud aan. In landen als Engeland en Australië ben je dan een grootheid. En terecht.
HR
HR

blackmoon_ams
Bankzitter

Vak: 125
Reg.: 27 augustus 2001

Rabo voorlopig 1e in de ploegentijdrit.. netjes gereden (eindelijk)

met alleen Movistar die nog moeten binnen komen (Sky was 2 sec langzamer dan Rabo)

[Dit bericht is veranderd door blackmoon_ams (op 18 augustus 2012 20:44:16).]
HR
HR

Amsterdam-Oost
Idool

Reg.: 3 mei 2000

Saxo ook lamgzamer. Het ziet er goed uit.
HR
HR

blackmoon_ams
Bankzitter

Vak: 125
Reg.: 27 augustus 2001

jammer, alleen Movistar eronder... Rabo 2e
HR
HR

Amsterdam-Oost
Idool

Reg.: 3 mei 2000

Zonde, maar de vorm is goed.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Wordt hopelijk een mooi duel tussen contador en froome. 6 seconden bij zo'n ploegentijdrit zegt natuurlijk niets.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Mooi van de Rabo's, maar hopelijk kan Dekker een beetje herstellen. Slecht slapen, nauwelijks herstellen en steeds harken om tijdig binnen te komen vergroot zijn conditie niet. Erg zuur.
HR
HR

BoudStyle
Idool

Uit: Abcoude
Droomaankoop: Carlos A Vela
Reg.: 17 juli 2003

Schip ahoy schreef:

Mooi van de Rabo's, maar hopelijk kan Dekker een beetje herstellen. Slecht slapen, nauwelijks herstellen en steeds harken om tijdig binnen te komen vergroot zijn conditie niet. Erg zuur.
HR
Kweekt wel mentale hardheid, heb je nu niks aan.
Volgende koersen weer wel.
HR
HR

Sjaakjwt
Bankzitter

Vak: 425
Reg.: 27 augustus 2006

Armstrong dreigt Tourzeges te verliezen
AMSTERDAM - Zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong heeft in de nacht van donderdag op vrijdag laten weten het gevecht met antidopingagentschap USADA op te geven.

Foto: ANP Dat schrijft Armstrong in een verklaring op zijn website. Met zijn beslissing zet de ex-renner zijn zeven Tour-titels op het spel, die hij won in de jaren 1999-2005.

Volgens de CEO van USADA, Travis Tygart, verliest Armstrong zijn zeges. "De mondiale wielerunie UCI kan niet anders dan deze beslissing erkennen, gezien de antidopingcode", meldt hij aan ESPN.

Alex Zülle (1999), Jan Ullrich (2000, 2001 en 2003), Joseba Beloki (2002), Andreas Klöden (2004) en Ivan Basso (2005) finishten als tweede achter Armstrong. Zij zijn zonder uitzondering niet van onbesproken gedrag.

Heksenjacht

Armstrong weigert mee te werken aan het proces van een arbitragecommissie, omdat hij genoeg heeft van al de beschuldigingen van dopinggebruik de afgelopen jaren. In zijn verklaring zegt hij: "Genoeg is genoeg, dat moment voor mij is nu. Het onderzoek van USADA is een ongrondwettelijke heksenjacht. Die heksenjacht heeft zijn tol geëist van mijn familie."

"Ik weet wie die zeven Tours heeft gewonnen, mijn teamgenoten weten het en iedereen tegen wie ik gefietst heb weet het,'' schrijft Armstrong.

“Altijd heb ik me gehouden aan de regels van de UCI, het WADA (het mondiale antidopingagentschap, red.) en USADA. Het idee dat atleten zonder een positief A- of B-staal kunnen worden veroordeeld maakt het systeem belachelijk. Iedere gefrustreerde oud-teamgenoot kan een USADA-zaak aanspannen.”

Eerder deze week werd de aanklacht van Armstrong tegen het agentschap nog afgewezen door een federale rechter. Armstrong betichtte USADA van schending van zijn grondwettelijk recht op een eerlijk proces.

Schuldbekentenis

USADA zal Armstrong ook uit de wielerwereld proberen te verbannen. “Ik sla nu deze pagina om en zal niet terugkomen op deze zaak, ongeacht de verdere gebeurtenissen. Nu ga ik me bezighouden met wat ik al deed voordat ik de Tour won: mensen en families helpen die zijn getroffen door ******", schrijft de Amerikaan.

“Ik ben nog veel van plan. Naast het strijden tegen ****** wil ik mijn vijf fantastische kinderen opvoeden en ervoor zorgen dat ik de fitste veertiger van deze planeet word.”

Armstrong benadrukt herhaaldelijk dat zijn beslissing geen bekentenis is, maar dat hij enkel weigert om mee te werken aan een, in zijn ogen, oneerlijk arbitrageproces.

Het antidopingagentschap blijft erbij dat Armstrong al in 1996 verboden middelen gebruikte, waaronder EPO, steroïden en bloedtransfusies.

USADA-baas Tygart noemt de beslissing van Armstrong "hartverscheurend''. "Het is een hartverscheurend voorbeeld hoe de cultuur in de sport, winnen ten koste van alles, de eerlijke en veilige competitie inhaalt.''

Getuigen

Tot het bewijs tegen Armstrong behoort een e-mail van zijn oud-teamgenoot Floyd Landis, waarin deze gedetailleerd melding maakt van een dopingsysteem binnen hun oude ploeg US Postal.

USADA zou verder tien andere oud-ploeggenoten van Armstrong hebben die bereid zijn om te getuigen tegen hun voormalige kopman.

Volgens Armstrong komt USADA met dezelfde getuigen op de proppen die hem in diskrediet brachten in het federale onderzoek tegen hem, dat twee jaar duurde en in februari zonder officiële strafklacht werd afgerond.

Armstrong heeft altijd ontkend dat hij doping heeft gebruikt. Hij is ook nooit betrapt.

De Amerikaanse wielerbond schaarde zich onlangs achter de renner. De bond vindt dat de internationale wielerfederatie UCI de zaak moet behandelen en niet het antidopingbureau.

Voelt voor mij toch als rechtvaardigheid. Heb op dit moment gehoopt (waarschijnlijk gebaseerd op jaloezie :D ).
Maar wat een ellende dat alle nummers '2' ook niet zuiver zijn.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie moet Ajax zich nog versterken?

Niet, Ajax is compleet als Blind blijft
de verdediging
het middenveld
de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 100,0% dat Liverpool FC wint van Ludogorets Razgrad PFC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Groningen-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!