Ajax Netwerk
zaterdag 1 november 2014 - 04:15                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 ... 108 »

HR

MrBuijs
Internationale topspeler

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 18 maart 2004

quote:HR
spelbos schreef:

Wiggins is kopman, dan moet Froome gewoon bij hem blijven.
Volgend jaar zullen er wel andere stalorders komen zoals een gedeeld kopmanschap.
Ik ben er ook van overtuigd dat als Froome de vrijheid kreeg hij de etappe zou winnen, dat was ik ook bij die etappe die Rolland won waar hij demareerde en Wiggins achterliet.
HR
Dit is gewoon onzin m.i. Wiggins staat mijlenver voor op iedereen, de enige van wie hij iets te vrezen had was Froome, maar dat is zijn eigen ploeggenoot. Als je als ploeg in zo'n luxe situatie komt, dan moet je het ze gewoon onderling uit laten vechten. De beste mag winnen en wint misschien de tour. So what dat Wiggins de beoogde kopman is. Als blijkt dat Froome sterker is, dan zou Froome de kopman moeten zijn. Je beste renner is de kopman, niet de renner waarvan je van tevoren dacht dat hij de beste zou zijn. Je rijdt toch als ploeg, dan moet het niet uitmaken wie van je ploeg de tour zou winnen. Het was al duidelijk dat het iemand van Sky zou worden, wil je de verhoudingen in je ploeg gelijk en normaal houden dan zeg je als ploegleider: "jongens succes, een van jullie gaat de tour winnen, vecht het maar uit onderling." Nu heb je hele scheve verhoudingen, want Wiggins wint de tour, terwijl een ploeggenoot beter is.
HR
HR

Kalusha the King
Lid 2de elftal

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 29 september 2005

Wat een machtige sprint van Cavendish, niet normaal. Tot 3 seconde voor de streep telde ik LL zijn tweede zege al. Komt Cavendish even op zijn brommer voorbij. Dat gezicht van LL toen hij hem inhaalde :D
Strak gereden van RABO, en dat met 4.

Is Cavendish de beste sprinter allertijden?
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

Kalusha the King schreef:

Wat een machtige sprint van Cavendish, niet normaal. Tot 3 seconde voor de streep telde ik LL zijn tweede zege al. Komt Cavendish even op zijn brommer voorbij. Dat gezicht van LL toen hij hem inhaalde :D
Strak gereden van RABO, en dat met 4.

Is Cavendish de beste sprinter allertijden?HR
In ieder geval van deze huidige generatie.
Het is altijd lastig om te vergelijken met andere tijden.
HR
HR

Widink
Moderator

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006

Voor wie twijfelde of Wiggins wel de verdiende winnaar zou zijn. Ik hoop dat diegene even gekeken hebben naar de tijdrit van vandaag.

Wat een klasse.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Wiggins in tijdritten van een totaal andere klasse dan anderen.
Maar als Froome deze Tour niét steeds moest wachten op Wiggins, had ik het nog moeten zien.

Volgend jaar komen Contador en A. Schleck terug. Plus dat Froome misschien naar Astana gaat. Die willen Froome namelijk als kopman.

De bedoeling is dat Froome zowiezo zich volledig mag testen in de Vuelta, welke op 18 augustus begint.
Aangezien hij in de Tour nou niet echt vol is gegaan ( behalve in tijdritten en proloog ) denk ik dat we met de terugkerende Contador een schitterend duel kunnen zien.

Trouwens, wat zakte Evans vreselijk door de mand. Wellicht toch te veel last van zijn maagproblemen.
HR
HR

wd
Vedette

Uit: -
Vak: 426
Reg.: 4 december 2001

Wat een machtsvertoon, ongelooflijk. Zijn de verschillen in de top 10 van het algemeen klassement trouwens wel eens zó groot geweest? Nummer 1 en 10 zo'n 19 minuten (geloof ik)?
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

wd schreef:

Wat een machtsvertoon, ongelooflijk. Zijn de verschillen in de top 10 van het algemeen klassement trouwens wel eens zó groot geweest? Nummer 1 en 10 zo'n 19 minuten (geloof ik)?
HR
Kan je idd wel zeggen dat dit machtsvertoon extreem is.

Het verschil tussen de nr. 1 en 10 is wel eens groter geweest, maar dit jaar is het ook gigantisch.
De TDF van 1997:

forumillustratie
HR
HR

Siem de goalmachien
Vedette

Droomaankoop: Albin Ekdal
Reg.: 11 november 2008

Zlatanist schreef:

(...)

Dan weet je in ieder geval wel naar de sterksten te kijken. Nu heb je toch snel het idee dat je naar de tweederangsrijders zit te kijken. Hoe dan ook had je dan meer kanshebbers gehad. Had Wiggins Contador en Schleck wel bij kunnen houden bergop? Ik vermoed van niet.

Deze Tour is saai omdat er bergop weinig gebeurd. Nibali en Van den Broeck zijn de enigen die het proberen, maar die zijn niet goed genoeg om tegen de Sky-train op te boksen.
HR
De Tour was saai. Goh, dat had ik niet verwacht.

Leve de Giro en de Vuelta.
HR
HR

Widink
Moderator

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006

Siem de goalmachien schreef:

(...)

De Tour was saai. Goh, dat had ik niet verwacht.

Leve de Giro en de Vuelta.
HR
Dus jij kijkt ook liever naar de Europa League?
HR
HR

Pancake
Idool

Reg.: 3 juni 2001

HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

OMG..Herbert denkt weer dat de kopgroep een kans heeft, alleen omdat er 2 Nederlanders in zitten
Onmogelijk dat deze groep voor het peleton blijft.
HR
HR

markieee
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 424
Reg.: 27 mei 2005

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

(...)

Kan je idd wel zeggen dat dit machtsvertoon extreem is.

Het verschil tussen de nr. 1 en 10 is wel eens groter geweest, maar dit jaar is het ook gigantisch.
De TDF van 1997:

(plaatje)
HR
Hier is dan ook ruim 100 uur gefietst door de renners, is wel iets meer dan dit jaar. Maar ook erg extreem inderdaad. Zei toevallig gisteren nog toen ik het klassement bekeek tegen een vriend: ongelofelijk grote verschillen, kan me niet herinneren wanneer die zo groot waren in de top 10.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

markieee schreef:

(...)

Hier is dan ook ruim 100 uur gefietst door de renners, is wel iets meer dan dit jaar. Maar ook erg extreem inderdaad. Zei toevallig gisteren nog toen ik het klassement bekeek tegen een vriend: ongelofelijk grote verschillen, kan me niet herinneren wanneer die zo groot waren in de top 10.
HR
In '99, 2000. 2001, 2002, (2003), 2004, (2005). Maw alle tours van Armstrong. Waarbij je kunt twijfelen over 2003, omdat daar de top korter bij elkaar stond, maar de rest wel verder ervan af. En van 2005 kun je ook twijfelen doordat de 6 t/m 10 net wat korter bij stonden. Maar verder was het over het algemeen toch echt overtuigend en zelfs scherper als Wiggins.

Dit allemaal als ik uietaard kijk naar wikipedia. Ikw eet niet of dat klopt.

In '97 waren dan veel grotere verschillen.

[Dit bericht is veranderd door Mijn club AFC Ajax (op 22 juli 2012 17:48:33).]
HRHR
HR

wd
Vedette

Uit: -
Vak: 426
Reg.: 4 december 2001

http://nos.nl/video/397802-god-save-the-queen-in-parijs.html

Dit is toch te lachwekkend voor woorden? Wat een gekrijs.
HR
HR

AFCA1010
Talent

Vak: 411
Reg.: 23 augustus 2008

wd schreef:

http://nos.nl/video/397802-god-save-the-queen-in-parijs.html

Dit is toch te lachwekkend voor woorden? Wat een gekrijs.
HR
Niks mis mee...
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

AFCA1010 schreef:

(...)

Niks mis mee...
HR
Niks mis mee? Het Engelse volkslied is al het achterlijkste volkslied aller tijden. Maar de zangeres sloeg werkelijk alles. Haar rok grensde aan het belachelijke en raakte kant noch wal. En haar uitvoering deed nog meer pijn aan de oren dan de vertolking van het Wilhelmus door een Bill van Dijk. Nee, als ik Wiggo was had ik die fruitschaal naar haar kop geslingerd. Mijn god, wat een teringherrie!
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

AFCA1010 schreef:

(...)

Niks mis mee...
HR
:D

Vind het vrij fout eigenlijk dat kattengejank en die jurk.
HR
HR

kaashater
Regelmatige invaller

Reg.: 8 mei 2007

nooit gedacht dat ik het zo met marx eens zou kunnen zijn. Win je de Tour, krijg je dit :D
HR
HR

Meppie
Talent

Reg.: 7 februari 2005

kaashater schreef:

nooit gedacht dat ik het zo met marx eens zou kunnen zijn. Win je de Tour, krijg je dit :D
HR
Zo te zien was dit ook exact de gedachte van Wiggins.

forumillustratie
HR
HR

Notlupus
Internationale topspeler

Reg.: 26 februari 2010

Eigenlijk best schandalig dat je met zoiets op de proppen komt. Wiggins had zelf gewoon die microfoon moeten pakken en het verder afmaken, gelijk laten merken dat zo iets echt nergens op slaat.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Ik kreeg ook spontaan het idee om een emmer water te pakken en over die krolse kat heen te hengsten. Maar ik vond het wel mooi dat die Britten zichzelf na zo'n Tour toch nog voor lul wisten te zetten.
HR
HR

wert22
Jeugdspeler

Reg.: 7 maart 2007

Talent Kelderman verlengt contract bij Rabobank
UTRECHT - Wielrenner Wilco Kelderman heeft zijn contract bij de Rabobankploeg met een extra jaar verlengd.

Foto: ANP
Het 21-jarige talent heeft nu een verbintenis die loopt tot en met 2014, meldde de Nederlandse wielerploeg woensdag.
''We zijn blij dat hij voor ons heeft gekozen'', aldus technisch directeur Erik Breukink. ''Wilco is een talent dat wij graag verder willen brengen in zijn ontwikkeling."
"Hij heeft dit jaar al mooie dingen laten zien als ronderenner, maar staat nog aan het begin van zijn carrière.''
Kelderman won dit seizoen de witte trui in zowel de Ronde van Californië als in het Critérium du Dauphiné.
Veel vertrouwen
De renner zelf is blij met het teken van vertrouwen van zijn ploeg. "Vorig jaar ben ik overgestapt van de continentals naar de profs. Het eerste half jaar was het wennen, maar ik ben goed opgevangen en heb het super naar mijn zin."
"Rabobank is de grootste ploeg van Nederland, daar wil ik graag voor rijden. Uit deze verlenging spreekt veel vertrouwen, dat doet me goed."
HR
HR

Etienne
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Kléber Laude Pinheiro
Reg.: 28 mei 2011

Mijn Top-20 Vuelta:
1. Froome
2. Contador
3. Cobo
4. Van den Broeck
5. Gesink
6. Cunego
7. Mollema
8. Rodriguez
9. Gadret
10. De Gendt
11. Menchov
12. Cataldo
12. Roche
13. Monfort
14. Jeannesson
15. De Gendt
16. Le Mevel
17. Anton
18. Uran
19. Capecchi
20. Gerdemann

Doet Mikel Nieve nog mee, weet iemand dat?
Volgens mij doen Sörensen, Zubeldia en Kreuziger niet mee, maar dat weet ik niet zeker. Froome wint denk ik net voor Alberto Contador.
Heeft iemand ook nog een eigen top-10/top-20?

[Dit bericht is veranderd door Etienne (op 4 augustus 2012 15:20:46).]
HR
HR

Etienne
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Kléber Laude Pinheiro
Reg.: 28 mei 2011

De Eneco Tour komt er weer aan. Dit jaar doen er een hoop goede renners mee.
Ik heb toch het gevoel dat Contador dit wil winnen, omdat het zijn eerste koers na bijna een jaar is. Er zijn zelfs twee tijdritten, een ploegentijdrit en een individuele tijdrit. Daar zal Contador toch zich sowieso willen testen voor de Vuelta. Hij kan daar aardig wat tijd pakken. Verder komen goede tijdrijders in de top-10 die ook in de laatste zware etappe meekomen met de besten. De Muur van Geraardsbergen wordt namelijk 4x beklommen en dat is best zwaar.

Top-10:

1. Contador
2. Millar
3. Boom
4. Vanendert
5. Gerdemann
6. Phinney
7. Larsson
8. Westra
9. Chavanel
10. Lövkvist
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Etienne schreef:

Mijn Top-20 Vuelta:
1. Froome
2. Contador
3. Cobo
4. Van den Broeck
5. Gesink
6. Cunego
7. Mollema
8. Rodriguez
9. Gadret
10. De Gendt
11. Menchov
12. Cataldo
12. Roche
13. Monfort
14. Jeannesson
15. De Gendt
16. Le Mevel
17. Anton
18. Uran
19. Capecchi
20. Gerdemann

Doet Mikel Nieve nog mee, weet iemand dat?
Volgens mij doen Sörensen, Zubeldia en Kreuziger niet mee, maar dat weet ik niet zeker. Froome wint denk ik net voor Alberto Contador.
Heeft iemand ook nog een eigen top-10/top-20?
HR
Je denkt serieus dat Froome ooit kans zal hebben tegen Contador of Andy Schleck bergop? Ik denk dat Contador veel en veel sterker is bergop dan de renners die we in de afgelopen TDF actief zagen. Kijk eens naar de klimtijden, dat is een aardige indicator.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 8,1% dat FC Utrecht wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Dordrecht:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!