Ajax Netwerk
zaterdag 1 november 2014 - 15:05                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 ... 108 »

HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Droomaankoop: -
Reg.: 6 maart 2003

quote:HR
jaaap schreef:

(...)

Vind ik niet. Wiggins heeft op mij echt indruk gemaakt deze tour. Ik vond hem altijd een gemankeerde klassementsrenner, nu was hij duidelijk de beste man in koers.
HR
Als je duidelijk de beste bent, waarom moet je dan 3 a 4 keer lossen bij je beste knecht die moeten inhouden?. Als hij beter was, had hij Froome er toch wel een x af moeten rijden. Froome verloor in de 1e week door materiaalpech 1:35 min. Had het zonder dat tijdsverlies wel eens willen zien.
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Vak: -
Reg.: 9 oktober 2004

Huis schreef:

(...)

Als je duidelijk de beste bent, waarom moet je dan 3 a 4 keer lossen bij je beste knecht die moeten inhouden?. HR
Dat is speculatie, Nibali reed gisteren ook drie keer weg. Sowieso, Wiggins is de enige die in staat is geweest een kloof te slaan met de rest van het veld.
HR
HR

Huis
Vedette

jaaap schreef:

(...)

Dat is speculatie, Nibali reed gisteren ook drie keer weg. Sowieso, Wiggins is de enige die in staat is geweest een kloof te slaan met de rest van het veld.
HR
Pff. Speculatie. Sorry hoor, maar als jij echt niet ziet dat Froome de benen stilhield omdat hij anders Wiggins aan gort zou rijden :denk

Ik zal je helpen
http://www.ad.nl/ad/nl/1063/Tour-de-France/article/detail/3289010/2012/07/19/Glimmende-Wiggins-Ja-Froome-was-bergop-beter.dhtml

Wat de rest betreft heb je gelijk. Wiggins en Froome waren beter dan de rest, met een opvallende jonge Fransman Pinot.
HR
HR

the birdman
Bankzitter

Vak: 428
Reg.: 8 mei 2009

jaaap schreef:

(...)

HR
Wiggins heeft een goede tijdrit, daar pakt hij de tour uiteindelijk mee. Froome ligt aan de ketting. Als Froome echt had gereden voor wat hij waard is had hij Wiggins op minstens 10 minuten gereden
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 juli 2006

Wiggins is kopman, dan moet Froome gewoon bij hem blijven.
Volgend jaar zullen er wel andere stalorders komen zoals een gedeeld kopmanschap.
Ik ben er ook van overtuigd dat als Froome de vrijheid kreeg hij de etappe zou winnen, dat was ik ook bij die etappe die Rolland won waar hij demareerde en Wiggins achterliet.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Toen froome wiggins voor de eerste keer loste had wiggins een handgebaar moeten maken van 'ga maar'. Dat vind ik een fout van wiggins, die was namelijk sterker dan de rest dus is er voor het klassment niets aan de hand.

Daarna maakt froome er echter een showtje van door steeds een paar meter weg te rijden bij wiggins en dan weer om te kijken om maar te laten zien dat hij sterker is.

Maar ik ben blij dat ze het zo hebben gedaan want zo heeft held valverde de etappe kunnen winnen. Mooie winnaar!
HR
HR

Madridista
Idool

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

Ik snapte ook niet dat Wiggins Froome niet gewoon liet gaan. Van Nibali had hij niets meer te vrezen dus had hij die laatste kilometers best alleen kunnen klimmen. Ik las vanmorgen dat ze beweerden de tijdverschillen niet te kennen maar daar kan ik me in dit “oortjestijdperk” niets bij voorstellen.

Dan even iets anders; het is natuurlijk van marginaal belang maar ik vroeg me af, welk tenue vinden jullie het mooist? Ik persoonlijk vind dat van Movistar de mooiste, gevolgd door dat van Sky.
HR
HR

rickafca
Talent

Uit: IJmuiden
Vak: 410
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 5 maart 2006

Froome wist toch waar hij aan begon voor de Tour, nu ook niet zeuren dan. Vind het wel heel jammer had toch meer spektakel opgeleverd. Hoorde trouwens ook dat Froome veel aanbiedingen van andere teams heeft afgeslagen omdat hij graag bij Sky wil blijven vanwege de begeleiding en omdat hij nu niet alle druk op zich heeft.

Wat denken jullie voor vandaag? Massasprint of zal iemand als Vino nog iets geks gaan doen. Hoop het wel.
HR
HR

the birdman
Bankzitter

Madridista schreef:

Ik snapte ook niet dat Wiggins Froome niet gewoon liet gaan. Van Nibali had hij niets meer te vrezen dus had hij die laatste kilometers best alleen kunnen klimmen. Ik las vanmorgen dat ze beweerden de tijdverschillen niet te kennen maar daar kan ik me in dit “oortjestijdperk” niets bij voorstellen.

Dan even iets anders; het is natuurlijk van marginaal belang maar ik vroeg me af, welk tenue vinden jullie het mooist? Ik persoonlijk vind dat van Movistar de mooiste, gevolgd door dat van Sky.
HR
Het tenue van Movistar kan er mee door, dat van Sky vindt ik een beetje saai. Liquigas vind ik wel een van de mooiste.

@rickafca, ik denk dat Sagan wel eens voor nummer 4 kan gaan, Er zijn geen echte bergen, maar toch wel een paar kleine colletjes die Sagan heel goed kan verteren. Ook Greipel maakt een redelijke kans. Ik gok dus op een sprint voor de sterkere klimmers.
HR
HR

Madridista
Idool

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

Ares schreef:

(...)
Nou, van mij mogen ze wel nokken met al die tijdritten. Nu blijft de bende bij elkaar in de hoop elkaar er af te rijden in de tijdrit. Schaf die tijdritten af en zodoende zullen ze onderling, man tegen man, het verschil moeten maken. Dat de tijdrit telkens bepaalt wie de winnaar van de koers wordt komt me onderhand wel de keel uit. Aanvallen op die bergen!
HR
Ik vind ook dat de tijdrit te veel gewicht in de schaal legt. Er zijn zo’n zes à zeven bergetappes in een tour, een stuk of tien, elf vlakke etappes, de proloog (is ook wel een tijdrit maar omdat die zo kort is wordt het verschil daar niet gemaakt) het ritje naar Parijs op de laatste zondag en dan 2 lange tijdritten. Dan is het dus zonde dat al die mannen zich een kloot afdraaien in de bergen en zich de pest trappen in al die waaiers terwijl de tour uiteindelijk toch gewonnen wordt door degene die aardig mee kan in de bergen maar vooral onbeschoft hard een tijdrit kan wegrammen.
HR
HR

the farmer
Vedette

Reg.: 26 november 2006

Ares schreef:
Nou, van mij mogen ze wel nokken met al die tijdritten. Nu blijft de bende bij elkaar in de hoop elkaar er af te rijden in de tijdrit. Schaf die tijdritten af en zodoende zullen ze onderling, man tegen man, het verschil moeten maken. Dat de tijdrit telkens bepaalt wie de winnaar van de koers wordt komt me onderhand wel de keel uit. Aanvallen op die bergen!
HR
Misschien wel de beste oplossing om spektakel terug te brengen. Gevoelsmatig wil ik in de bergen de beslissing zien vallen.

[Dit bericht is veranderd door the farmer (op 20 juli 2012 12:58:36).]
HR
HR

the birdman
Bankzitter

Ares schreef:

(...)
HR
Je hebt een goed punt, maar waar wil je aanvallen in de bergen? Het wielrennen is van het volk, maar op die bergen staat het zo vol, dat het bijna ondoenlijk is om weg te springen uit het 3e of 4e wiel, omdat er geen ruimte is om dat te doen. Als ze bij de bergetappes nu eerst eens de weg schoonvegen en een brede weg vrijmaken voor de renners en iedereen die binnen de hekken komt als toeschouwer afvoeren, dan krijg je volgens mij weer een echte koers. En voor de liefhebbers 1 tijdrit van 30 km.
HR
HR

Notlupus
Internationale topspeler

Reg.: 26 februari 2010

Waarom zitten de heren Ducrot en Dijkstra altijd zo op te geven over Vino met z'n karakter en zijn doorzettingsvermogen? Is toch gewoon een gebruiker die de sport en de fans bedonderd heeft?
HRHR
HR

the birdman
Bankzitter

Wat een sprint van Cavendish, goeiedag. Waarom wachtte die Sanchez eigenlijk? Die had veel eerder uit dat wiel moeten gaan.
HR
HR

Widink
Moderator

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006

Notlupus schreef:

Waarom zitten de heren Ducrot en Dijkstra altijd zo op te geven over Vino met z'n karakter en zijn doorzettingsvermogen? Is toch gewoon een gebruiker die de sport en de fans bedonderd heeft?
HR
Nouja, zo rijden er natuurlijk veel meer rond in het peleton. Een tweede kans moet iedereen krijgen vind ik. Als je bedenkt hoe hij vorig jaar is gevallen, waarbij de kans heel groot was niet meer op niveau te kunnen fietsen, dan is het toch knap dat je weer terugkomt in het peleton. Daarbij is hij ook nog eens 39 jaar, en dan kan je daar wel je petje voor afnemen.

Wat een kanon die Cavendish, zoveel topsnelheid die man. Genieten deze sprint.
HR
HR

Swampman
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 29 augustus 2003

Die wegwedstrijd in Londen volgende week kan wel schriftelijk afgedaan worden.
HR
HR

rickafca
Talent

Uit: IJmuiden
Vak: 410
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 5 maart 2006

Swampman schreef:

HR
Nou ze moeten daar toch een aantal keer een bergje over. Hij is wel beter geworden bergop maar zat gister wel kotsend op zn fiets. Ik gok op Sagan die is gewoon in topvorm en komt heel makkelijk die bergen over.
HR
HR

BuZa
Internationale topspeler

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Yaya Sanogo
Reg.: 30 november 2005

Swampman schreef:

HR
Is die finish niet vals plat? Staat me ergens iets van bij. Indien dat zo is komen er ook wat andere mannen in beeld. Gewoon vlak dus en finishen voor Buckingham Palace, tja... haha

[Dit bericht is veranderd door BuZa (op 20 juli 2012 16:48:19).]
HR
HR

Widink
Moderator

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006

rickafca schreef:

(...)

Nou ze moeten daar toch een aantal keer een bergje over. Hij is wel beter geworden bergop maar zat gister wel kotsend op zn fiets. Ik gok op Sagan die is gewoon in topvorm en komt heel makkelijk die bergen over.
HR
Bergje ja, daar kan die wel overheen. Dat is net zoiets als vandaag.
Gisteren was een moordende bergetappe met grote cols, dat is iets anders dan in Londen. Daarbij heeft Cavendish een goed team om zich heen, en Sagan natuurlijk niet. De topsnelheid van Cavendish ligt ook vele malen hoger.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Madridista schreef:

Ik vind ook dat de tijdrit te veel gewicht in de schaal legt. Er zijn zo’n zes à zeven bergetappes in een tour, een stuk of tien, elf vlakke etappes, de proloog (is ook wel een tijdrit maar omdat die zo kort is wordt het verschil daar niet gemaakt) het ritje naar Parijs op de laatste zondag en dan 2 lange tijdritten. Dan is het dus zonde dat al die mannen zich een kloot afdraaien in de bergen en zich de pest trappen in al die waaiers terwijl de tour uiteindelijk toch gewonnen wordt door degene die aardig mee kan in de bergen maar vooral onbeschoft hard een tijdrit kan wegrammen.
HR
De tijdrit weg doen is vloeken in de kerk. Als ronderenner moet je in principe alles kunnen, ook tijdrijden. Als er van die 7 a 8 bergetappes nu weer eens 5 aankomsten bovenop een berg van de buitencategorie wordt gefinished, dán heb je spektakel. Je moet gewoon een tour hebben met een proloog, één lange tijdrit (40 a 50 km) en daarbij nog een klimtijdrit, een ploegentijdrit of nog een lange (heuvelachtige)tijdrit en 5 aankomsten bergop die er ook toe doen. Dan heb je een fantastische tour.
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

Over een paar weken zullen we hem waarschijnlijk Sir Mark Cavendish moeten gaan noemen. Goede genade zeg wat een sprint. Eén van de mooiste etappes van deze Tour. En een sterke Rabobank-ploeg die met slechts 4 man bijna de koers naar hun hand weten te zetten, leuk commentaar ook na afloop van Bram Tankink. Voor de klassementen was het totaal niet spannend, maar een hoop tussenetappes zijn zeker het bekijken waard geweest.
HR
HR

Warrior76
Ballenjongen

Reg.: 5 september 2010

Waarom zitten de heren Ducrot en Dijkstra altijd zo op te geven over Vino met z'n karakter en zijn doorzettingsvermogen? Is toch gewoon een gebruiker die de sport en de fans bedonderd heeft?HR
Omdat tot 2006 zo ongeveer het halve peleton gebruikt heeft (en waarschijnlijk Ducrot ook wel wat middeltjes kent). Bovendien vind ik Vino een fantastische aanvaller, die zich prachtig het schompes kan fietsen. Gebruikt of niet: karakter heeft ie.
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

the birdman schreef:

Wat een sprint van Cavendish, goeiedag. Waarom wachtte die Sanchez eigenlijk? Die had veel eerder uit dat wiel moeten gaan.HR
Omdat Roche ook rap kan aankomen en dan moet je juist zo lang mogelijk wachten zodat Roche minder tijd heeft om de aanval af te slaan.

Ik heb genoten van de sprint van "The Cav", nummer 22 is binnen, hopelijk kan hij zondag nummer 23 binnenrijgen.

Het zou mij verbazen als hij geen goud wint op de OS.

Waarom gaat Gesink trouwens mee naar de OS, wat gaat hij doen daar?
Stiekum hoop ik dat Lars Boom gaat verrassen daar.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

spelbos schreef:

(...)

Omdat Roche ook rap kan aankomen en dan moet je juist zo lang mogelijk wachten zodat Roche minder tijd heeft om de aanval af te slaan.

Ik heb genoten van de sprint van "The Cav", nummer 22 is binnen, hopelijk kan hij zondag nummer 23 binnenrijgen.

Het zou mij verbazen als hij geen goud wint op de OS.

Waarom gaat Gesink trouwens mee naar de OS, wat gaat hij doen daar?
Stiekum hoop ik dat Lars Boom gaat verrassen daar.
HR
Mbt Gesink vraag ik me dat ook af. Maar Gesink wilde ineens mee omdat hij hoorde dat het toch een stuk zwaarder was. Tja, wat een onzin om af te gaan op verhalen en niet gweoon zelf te beoordelen.
HR
HR

Huis
Vedette

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Mbt Gesink vraag ik me dat ook af. Maar Gesink wilde ineens mee omdat hij hoorde dat het toch een stuk zwaarder was. Tja, wat een onzin om af te gaan op verhalen en niet gweoon zelf te beoordelen.
HR
Buiten dat natuurlijk gewoon triest dat die prutser van een Van Vliet( bondscoach) zelf blijkbaar ook niet eens weet wat voor parcours het nou is. Buiten dat is van de selectie Boom in aardige doen, Terpstra gevallen in Polen, Gesink uit de Tour, Westra uit de Tour en rijdt Langeveld de laatste dagen bijna achteruit :\(

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 20 juli 2012 19:30:12).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 29,2% dat Sporting Lissabon wint van Schalke 04. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Dordrecht:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!