Ajax Netwerk
zaterdag 30 augustus 2014 - 18:15                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 108 »

HR

KingKong
Basisspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 17 augustus 2007

Wat een heerlijke overwinning van Kruijswijk uitstekend gedaan. En sowiezo top gereden van de Rabo's.
HR
HR

T-Bag
Legende

Uit: eraard valkenswaard
Vak: -
Reg.: 26 september 2004

Leipheimer 2,Cunego 3 en Mollema daar kort achter. ten Dam verliest 1min 20.

Topdag voor Rabobank. Chapeau voor Kruiswijk :)

[Dit bericht is veranderd door T-Bag (op 16 juni 2011 17:40:11).]
HR
HR

San Francisco
International

Uit: Delft
Vak: 401
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 7 april 2007

Lekkere overwinning zeg! :)
HR
HR

Michel
Internationale topspeler

Uit: Zaanstad
Vak: 115
Reg.: 14 augustus 2003

quote:HR
T-Bag schreef:

Leipheimer 2,Cunego 3 en Mollama daar kort achter. ten Dam verliest 1min 20
HR
ten Dam is een uitstekende knecht in de bergen, maar komt in tegenstelling tot Kruijswijk, Mollema en Gesink tekort als het er op het einde echt om gaat. Kortom die 1 minuut 20 is zo slecht nog niet. Hij werd er evengoed nog 8e mee in deze rit. Voor het klassement gaat het om Mollema en Kruijswijk nu. Hoewel ik niet denk dat ze Cunego nog gaan inhalen...

[Dit bericht is veranderd door Michel (op 16 juni 2011 17:42:09).]
HR
HR

T-Bag
Legende

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Algemeen Klassement; 1 Cunego,2 Mollema,3 kruiswijk en Ten Dam 6. Ziet er goed uit voor de toekomst :)

Cunego zullen ze niet meer bijhalen in de resterende 3 ritten waarvan 1 tijdrit.

[Dit bericht is veranderd door T-Bag (op 16 juni 2011 17:49:15).]
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

Typisch Rabobank, winnen een etappe in de Ronde van Zwitserland. Leuk hoor, maar wanneer het echt om gaat bakken ze er niets van. Wie klopt Kruijswijk hier nou? Leipheimer (zwaar op zijn retour), Cunego (1 jaar goed geweest, verder matig), F. Schleck (rijdt slechts om in vorm te geraken voor de Tour) en verder is het niet veel. Zie het al weer voor me in de Tour: demarrage Andy Schleck! Contador en S. Sánchez kunnen mee, Gesink leidt de tweede groep... En dan nog blij zijn als je 6de wordt! Zo gaat het eigenlijk altijd, zeker met zo'n budget moet je ook eens een grote koers winnen. De enigen die wel eens iets van betekenis wonnen waren Menchov en Freire, maar ja de één is weg en de ander te oud.
HR
HR

Amsterdam-Oost
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 3 mei 2000

RodyTur10 schreef:

Typisch Rabobank, winnen een etappe in de Ronde van Zwitserland. Leuk hoor, maar wanneer het echt om gaat bakken ze er niets van. Wie klopt Kruijswijk hier nou? Leipheimer (zwaar op zijn retour), Cunego (1 jaar goed geweest, verder matig), F. Schleck (rijdt slechts om in vorm te geraken voor de Tour) en verder is het niet veel. Zie het al weer voor me in de Tour: demarrage Andy Schleck! Contador en S. Sánchez kunnen mee, Gesink leidt de tweede groep... En dan nog blij zijn als je 6de wordt! Zo gaat het eigenlijk altijd, zeker met zo'n budget moet je ook eens een grote koers winnen. De enigen die wel eens iets van betekenis wonnen waren Menchov en Freire, maar ja de één is weg en de ander te oud.
HR
Het is gewoon bijzonder knap hoe Kruijswijk zich ontwikkeld heeft in ruim een jaar en ook Mollema maakt progressie. Die jongens zijn begin twintig.

Maar zuip je glaasje azijn lekker verder leeg.

[Dit bericht is veranderd door Amsterdam-Oost (op 16 juni 2011 18:37:20).]
HR
HR

Daniel Da Cruz Carvalho Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 15 maart 2004

Laat die gozer lekker joh. Snapt er werkelijk waar helemaal niets aan, zoals wel een paar anderen hier. :D
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

Daniel Da Cruz Carvalho schreef:

Laat die gozer lekker joh. Snapt er werkelijk waar helemaal niets aan, zoals wel een paar anderen hier. :D
HR
:D , beet! Een lijntje uitgooien en hoppa, ze happen :B .

Ik ben uiteraard ook hartstikke tevreden met al onze jonge klimtalenten, maar ja dat wordt al gepost, dus ik dacht: ''Even wat tegengas bieden''. Felicitaties aan Kruijswijk, prachtige overwinning en ook Mollema al erg goed :) .

[Dit bericht is veranderd door RodyTur10 (op 16 juni 2011 18:53:36).]
HR
HR

Roodjood
International

Uit: Krommenie
Droomaankoop: Yaya Sanogo
Reg.: 14 augustus 2009

prachtig gereden door de jongens. Blijft me verbazen die Kruiswijk hoor.

RodyTur10 schreef:

(...)

:D , ik heb beet! Een lijntje uitgooien en hoppa, ze happen :B .
HR
Het sarcasme duipt er idd van af :denk

[Dit bericht is veranderd door Roodjood (op 16 juni 2011 18:50:12).]
HR
HR

Vedette

RodyTur10 schreef:

(...)

:D , beet! Een lijntje uitgooien en hoppa, ze happen :B .

Ik ben uiteraard ook hartstikke tevreden met al onze jonge klimtalenten, maar ja dat wordt al gepost, dus ik dacht: ''Even wat tegengas bieden''. Felicitaties aan Kruijswijk, prachtige overwinning en ook Mollema al erg goed :) .
HR
Leuk man :denk

Gelukkig dat je het wel snapt want bij sommige mensen leeft op de één of andere manier de illusie dat je als de Tour niet gewonnen hebt of geen Cancellara, Schleck of Gilbert heet je niet kunt fietsen...
HR
HR
Gewoon een uitstekende prestatie van Kruiswijk. Vergeet niet dat Kruiswijk een zware Giro in de benen heeft en dat hij daar nu de rekening van krijgt gepresenteerd. En ondanks deze vermoeidheid toch nog prima meedoen in deze Ronde, is echt heel knap.
@RodyTur10; er doen gewoon mannen als Andy en Frank Schleck, Fuglsang, Danielson, Cunego, Chavanel mee. Niet de minste lijkt me zo.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Maduroman schreef:

Gewoon een uitstekende prestatie van Kruiswijk. Vergeet niet dat Kruiswijk een zware Giro in de benen heeft en dat hij daar nu de rekening van krijgt gepresenteerd. En ondanks deze vermoeidheid toch nog prima meedoen in deze Ronde, is echt heel knap.
HR
Juist dankzij de Giro heeft hij nu nog de vorm. Dat zag je vorige week in de Dauphine ook bij Joachim Rodriquez. zij nemen hun topconditie en vorm mee uit de Giro. Maar inderdaad hij begint de vermoeidheid wel te voelen en moet morgen en zaterdag nog effe knallen.
HRHR
HR

HaaTeeCee
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 15 maart 2003

Knap werk van 't Kruijs!

Gesink pakt de Tour op zeker. Garate, Berredo en Ten Dam zullen tot heel hoog kunnen volgen, ze kunnen zelfs de etappes afwisselen om diep te gaan. In het echte hooggebergte zullen Mollema en Sanchez voor de ondersteuning moeten zorgen en eventueel de concurrentie gek kunnen maken door snoeihard op kop te rijden. Op het vlakke zullen de heren Tjallingii, Boom en Tankink de dienst uitmaken. Sterkste Rabo-equipe ooit. Worden mooie weken!
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

HaaTeeCee schreef:

Knap werk van 't Kruijs!

Gesink pakt de Tour op zeker. Garate, Berredo en Ten Dam zullen tot heel hoog kunnen volgen, ze kunnen zelfs de etappes afwisselen om diep te gaan. In het echte hooggebergte zullen Mollema en Sanchez voor de ondersteuning moeten zorgen en eventueel de concurrentie gek kunnen maken door snoeihard op kop te rijden. Op het vlakke zullen de heren Tjallingii, Boom en Tankink de dienst uitmaken. Sterkste Rabo-equipe ooit. Worden mooie weken!
HR
Denk dat Tankink jammer genoeg niet meegaat.

Uit de laatste verkenning te zien, gaan Paul Martens en/of Grischa Niermann mee.
De rest is vrijwel zeker van hun plek.

Gesink - Mollema - LL Sanchez- Barredo - Garate - Boom - Tjallingii - Ten Dam - Niermann of Paul Martens.
Misschien wel de sterktste ploeg van RABO uit de geschiedenis ja.
In de breedte wel sterker dan die ploeg van 2007.

[Dit bericht is veranderd door champy95 (op 16 juni 2011 20:01:55).]
HR
HR

HaaTeeCee
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 15 maart 2003

champy95 schreef:

HR
Dat zou erg jammer zijn. Tankink is voor mij al jaren de meeste sympathieke renner van het peloton. Heeft bovendien niet voor niets de prijs voor 'meest elegante renner' gewonnen in de Ronde van Baskenland. Ik hoop dan op Niermann, al jarenlang steunpilaar en sterkhouder van de Rabo's, hij verdient het om de Tour-zege van dichtbij mee te maken!
HR
HR

Simon Wiesenthal
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

champy95 schreef:

(...)

Uit de laatste verkenning te zien, gaan Paul Martens en/of Grischa Niermann mee.
De rest is vrijwel zeker van hun plek.

Gesink - Mollema - LL Sanchez- Barredo - Garate - Boom - Tjallingii - Ten Dam - Niermann of Paul Martens.
Misschien wel de sterktste ploeg van RABO uit de geschiedenis ja.
In de breedte wel sterker dan die ploeg van 2007.
HR
Neem dan lekker Bram (ok ik zie liever Nederlanders) mee, LL heeft nog geen deuk in een pakkie boter gereden dit jaar of zie ik dat verkeerd? En wat zal zn rol dan worden? De rebel die mee springt in een tussenetappe? :denk
HR
HR

KingKong
Basisspeler

Simon Wiesenthal schreef:

(...)

Neem dan lekker Bram (ok ik zie liever Nederlanders) mee, LL heeft nog geen deuk in een pakkie boter gereden dit jaar of zie ik dat verkeerd? En wat zal zn rol dan worden? De rebel die mee springt in een tussenetappe? :denk
HR
LL Sanchez heeft inderdaad nog niks gepresteerd. Echt een totale aanfluiting tot nu toe. En ook ik zou graag Tankink in de tour zien, wat een geweldige vent is dat, en heeft ook een behoorlijk seizoen tot nu toe, dus waarom niet.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

Jaa als er 1 van de beoogde 9 renners, nog niets heeft gepresteerd is dat die Sanchez wel. Maar hij kost teveel geld om thuis gelaten te worden.

Maar als ik moet kiezen tussen Niermann en Tankink, dan kies ik nog steeds voor Tankink.
Die jongen gaat nog mee tot in de finales, dat heb ik Niermann niet vaak zien doen.

Gesink - Sanchez - Barredo - Garate - Boom - Tjallingii - Ten Dam - Mollema - Tankink

Mijn selectie, maar hoogstwaarschijnlijk wordt het Niermann ipv Tankink. Als Boom afvalt komt daar waarschijnlijk Paul Martens voor in de plaats.

Voor de ploegentijdrit, zal je enkel niets hebben aan Garate. Daarmee bedoel ik dat hij geen lange aflossingen zal kunnen doen.

In de bergen heeft Gesink wel voldoende adjudanten, met belangrijkste 2 Ten Dam en Mollema.
Van Sanchez verwacht ik nog stiekem dat die alles bewaard heeft voor de Tour en zijn Vuelta.

Op het vlakke natuurlijk Boom, Tjallingii als wegkapitein, en op de heuvels/bergen Ten Dam to lead the way!
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Reg.: 14 augustus 2009

Ik vind het helemaal niks dat Rabo alles op het klassement van een man zet. Sanchez, Barreda, Boom hebben laten zien etappes te kunnen winnen in een grote ronde. Lekker laten zien dus. Gesink kan toch gewoon in het wiel plakken, Niermann staat hem bij op het vlakke en Ten Dam en Mollema blijven tot aan de voet van de laatste klim bij hem in de bergetappes. Meer heeft hij toch niet nodig? Hoezo offer je je ploeg op aan het klassement van iemand die ws rond p5 eindigt?
HR
HR

Huis
Vedette

champy95 schreef:

Jaa als er 1 van de beoogde 9 renners, nog niets heeft gepresteerd is dat die Sanchez wel. Maar hij kost teveel geld om thuis gelaten te worden.

Maar als ik moet kiezen tussen Niermann en Tankink, dan kies ik nog steeds voor Tankink.
Die jongen gaat nog mee tot in de finales, dat heb ik Niermann niet vaak zien doen.

Gesink - Sanchez - Barredo - Garate - Boom - Tjallingii - Ten Dam - Mollema - Tankink

Mijn selectie, maar hoogstwaarschijnlijk wordt het Niermann ipv Tankink. Als Boom afvalt komt daar waarschijnlijk Paul Martens voor in de plaats.

Voor de ploegentijdrit, zal je enkel niets hebben aan Garate. Daarmee bedoel ik dat hij geen lange aflossingen zal kunnen doen.

In de bergen heeft Gesink wel voldoende adjudanten, met belangrijkste 2 Ten Dam en Mollema.
Van Sanchez verwacht ik nog stiekem dat die alles bewaard heeft voor de Tour en zijn Vuelta.

Op het vlakke natuurlijk Boom, Tjallingii als wegkapitein, en op de heuvels/bergen Ten Dam to lead the way!
HR
Eens. Maar Gesink heeft in deze wel een stem. En aangezien Niermann zo'n beetje de vast adjudant van Gesink is zal die wel meegaan.

Frankie de missing link schreef:

Ik vind het helemaal niks dat Rabo alles op het klassement van een man zet. Sanchez, Barreda, Boom hebben laten zien etappes te kunnen winnen in een grote ronde. Lekker laten zien dus. Gesink kan toch gewoon in het wiel plakken, Niermann staat hem bij op het vlakke en Ten Dam en Mollema blijven tot aan de voet van de laatste klim bij hem in de bergetappes. Meer heeft hij toch niet nodig? Hoezo offer je je ploeg op aan het klassement van iemand die ws rond p5 eindigt?
HR
Opofferen is ook niet helemaal het juiste woord. Het is meer ondersteunen. Mannen als Barredo en Sanschez kun je bijvoorbeeld vooruit sturen in kopgroepen in bergritten om bijvoorbeeld later in een afdaling of klim nog van waarde te zijn voor Gesink. Mocht zo'n kopgroep dan voorop blijven heb je inderdaad altijd een mannetje die dan de rit kan winnen. Ze gaan echt niet 3 weken lang met 8 man rond Gesink fietsen.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 17 juni 2011 12:15:55).]
HR
HR

KingKong
Basisspeler

Huis schreef:

(...)

Opofferen is ook niet helemaal het juiste woord. Het is meer ondersteunen. Mannen als Barredo en Sanschez kun je bijvoorbeeld vooruit sturen in kopgroepen in bergritten om bijvoorbeeld later in een afdaling of klim nog van waarde te zijn voor Gesink. Mocht zo'n kopgroep dan voorop blijven heb je inderdaad altijd een mannetje die dan de rit kan winnen. Ze gaan echt niet 3 weken lang met 8 man rond Gesink fietsen.
HR
Gesink gaf zelf al aan dat het juist goed is dat er maar één kopman is dit jaar, omdat het de andere renners de vrijheid geeft om ook wat te proberen. Hij zei verder ook dat hij het niet nodig acht om de hele ploeg 3 weken lang om hem heen te zetten. Verder zal Niermann wel meegaan omdat Gesink dat idd wil. Heeft ook te maken met de zaken buiten de koers.
HR
HR

Huis
Vedette

KingKong schreef:

(...)

Gesink gaf zelf al aan dat het juist goed is dat er maar één kopman is dit jaar, omdat het de andere renners de vrijheid geeft om ook wat te proberen. Hij zei verder ook dat hij het niet nodig acht om de hele ploeg 3 weken lang om hem heen te zetten. Verder zal Niermann wel meegaan omdat Gesink dat idd wil. Heeft ook te maken met de zaken buiten de koers.
HR
Inderdaad. Volgens mij is Gesink veerder ook niet het type renenr die ala Armstrong omringt moet zijn met ploeggenoten. 1 a 2 is voldoende om hem voorin te brengen en te houden om te zorgen dat er bij waaiers of breuken in het peleton geen tijdsverlies geleden wordt.
HR
HR

Vedette

Weet je waar ik moe van word? Kruijswijk, Danielson en Mathias Frank vallen aan. In plaats van mee proberen te springen gaat de meeste kansloze wielrenner allertijden Levi Leipheimer ze proberen terug te halen en zetten Fuglsang en F. Schleck Montfort op kop om het gat dicht te rijden. Laat Cunego het lekker opknappen, hij staat solide op de 1e plaats in het klassement. Durf eens te rijden om te winnen in plaats van eventueel nog een podiumplaats te kunnen bemachtigen.

Wat dat betreft zijn jonge renners een stuk leuker om naar te kijken dan de wat ouderen, die mijns inziens soms veel te tactisch rijden. Zo'n Frank Schleck was ooit een leuke, onvoorspelbare renner maar ook maar verworven tot een grijze muis. Andy Schleck is eigenlijk ook niet meer dan een mindere versie van Armstrong. Probeert in het voorjaar 1 of 2 klassiekers en rijdt voor de rest alles in dienst van de Tour de France. Geef mij maar Contador, die probeert vrijwel overal waar hij aan de start komt te winnen. Leipheimer is dat overigens zijn hele carriere geweest (een grijze muis) en ik kan niet wachten op de dag dat ik die perenplukker nooit meer op een fiets hoef te zien.

[Dit bericht is veranderd door Daniel Da Cruz Carvalho (op 17 juni 2011 17:39:56).]
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Daniel Da Cruz Carvalho schreef:

Durf eens te rijden om te winnen in plaats van eventueel nog een podiumplaats te kunnen bemachtigen.

Wat dat betreft zijn jonge renners een stuk leuker om naar te kijken dan de wat ouderen, die mijns inziens soms veel te tactisch rijden.
HR
Het mooie is dat ze met die 'tactiek' nooit wat winnen maar doelloos en roemloos 4e worden en niemand ze over 3 jaar nog herinnerd. Kansloos inderdaad.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie moet Ajax zich nog versterken?

Niet, Ajax is compleet als Blind blijft
de verdediging
het middenveld
de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 92,6% dat Feyenoord wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Groningen-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!