Ajax Netwerk
dinsdag 30 september 2014 - 17:50                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 ... 108 »

HR

the birdman
Bankzitter

Vak: 428
Droomaankoop: -
Reg.: 8 mei 2009

quote:HR
l_opportunist schreef:

(...)

Ik vraag me af hoe dit in het voetbal zit..
Toch ook een sport die steeds meer om atletisch vermogen vraagt..

(Ondanks dat tactiek en techniek een grote rol spelen in het voetbal, zou doping toch ook een grote invloed op het verloop van wedstrijden/competities kunnen hebben)

> iemand?
HR
Van doping ga je niet beter voetballen, maar je kan wel zorgen dat je sneller herstelt van je inspanning en zodoende meer trainingsarbeid aankan. Nandrolon helpt daarbij, we maken het zelf aan, daarom mag je ook maar 2 nanogram maximaal in je urine hebben. Frank de Boer is daar ooit mee gepakt.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Van de film schreef:

(...)

Als je 3e kunt worden op 38 of 39 jarige leeftijd in de tour zonder bloeddoping, dan ben je sowieso een held.
HR
En vergeet niet WK op zn 21e. Maarre er zijn natuurlijk ook genoeg gevallen bekend van renners die niets voorstelden en plots de straatstenen uit de weg fietsten. Onze olijke en ietwat pafferig ogende schoorsteenveger uit Oostenrijk, Bernhard Kohl, lijkt me daarvan 1 van de beste voorbeelden dus ik ben er wel van overtuigd dat je met echt goeie dope grote sprongen kan maken.

Mijn stelling is altijd geweest dat er genoeg dopeurs en genoeg cleane renners te vinden, ten tijde van het EPO tijdperk wat meer dan nu. Laat deze egoisten wmb keihard bloeden en dat kan alleen door ze in hun portemonnee aan te pakken. Anyway, meanwhile laten wij ons lekker voor de gek houden. Het zij zo...
HR
HR

Widink
Moderator

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006

We gaan weer lekker fietsen. Ik ga er voor zitten, een heerlijke etappe op papier. Twee keer buitencategorie en twee van de eerste.

Hoop op Nibali, om zo de tour nog een beetje spannend te maken.
HR
HR

Koning Ajax
Lid 2de elftal

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 23 september 2010

l_opportunist schreef:

(...)

Ik vraag me af hoe dit in het voetbal zit..
Toch ook een sport die steeds meer om atletisch vermogen vraagt..

(Ondanks dat tactiek en techniek een grote rol spelen in het voetbal, zou doping toch ook een grote invloed op het verloop van wedstrijden/competities kunnen hebben)

> iemand?
HR
"Terwijl Fuentes in 2010 wegens een dopingzaak in de cel zat, heeft hij Spaanse voetbalinternationals ervan beschuldigd doping te hebben gebruikt. Volgens Fuentes kan Spanje het Europees kampioenschap voetbal 2008 en het Wereldkampioenschap voetbal 2010 vaarwel zeggen als hij zegt wat hij weet."

Fuentes heeft sowieso voor Barcelona en Madrid gewerkt. Hoor je nooit iemand over. Er zijn ook wel mensen die geloven dat de hele Spaanse sport dordrenkt is van doping. Maar goed, iedereen is natuurlijk onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Natuurlijk, cruijff gebruikte ook doping, evenals de boer, stam, davids, het complete elftal van juve in '96. Topsport is ongezond en voornamelijk om te herstellen zullen veel topsporters doping gebruiken. Laat ze lekker, het is gezond.
HR
HR

Madridista
Idool

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

Koning Ajax schreef:

(...)

"Terwijl Fuentes in 2010 wegens een dopingzaak in de cel zat, heeft hij Spaanse voetbalinternationals ervan beschuldigd doping te hebben gebruikt. Volgens Fuentes kan Spanje het Europees kampioenschap voetbal 2008 en het Wereldkampioenschap voetbal 2010 vaarwel zeggen als hij zegt wat hij weet."

Fuentes heeft sowieso voor Barcelona en Madrid gewerkt. Hoor je nooit iemand over. Er zijn ook wel mensen die geloven dat de hele Spaanse sport dordrenkt is van doping. Maar goed, iedereen is natuurlijk onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
HR
Dat zal zo'n vaart niet lopen. Juventus heeft toch ook zijn Cup uit 1996 niet hoeven inleveren?
HR
HR

T-Bag
Legende

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Kruiswijk valt me bergop wederom erg tegen,jammer maar helaas. Zolang die Voeckler maar niet wint dan vind ik alles best :P
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Helaas. Kruiswijk valt inderdaad gewoon tegen en Ten Dam is geen winnaar die kan gewoon niet beter dan dit. Hoogerland bakt er ook weinig van deze Tour al is deze rit ook gewoon te zwaar voro hem.
HR
HR

Rooibos
Basisspeler

Uit: Horst
Vak: 410
Reg.: 10 mei 2005

Denk dat je de overgebleven Rabo's weinig kunt verwijten. Laatste ritten continue mee gezeten in belangrijke ontsnappingen. En waarschijnlijk staat Kruiswijk na vandaag derde in de strijd om het jongerenklassement. Je moet je toch ergens aan vast houden. Daarnaast blijf ik de kritiek op de Rabo's goedkoop vinden. Gebroken heup, gebroken en gekneusde ribben en maar zeiken op de mentaliteit. Ze tonen, ondanks dat ze het verkloot hebben op de eerste vrijdag, mentaliteit.
HR
HR

the birdman
Bankzitter

Vak: 428
Reg.: 8 mei 2009

Rooibos schreef:

Denk dat je de overgebleven Rabo's weinig kunt verwijten. Laatste ritten continue mee gezeten in belangrijke ontsnappingen. En waarschijnlijk staat Kruiswijk na vandaag derde in de strijd om het jongerenklassement. Je moet je toch ergens aan vast houden. Daarnaast blijf ik de kritiek op de Rabo's goedkoop vinden. Gebroken heup, gebroken en gekneusde ribben en maar zeiken op de mentaliteit. Ze tonen, ondanks dat ze het verkloot hebben op de eerste vrijdag, mentaliteit.
HR
Mee eens, op het dikgedrukte na.

Als er voorin het peleton bij 70km/h op een kaarsrechte weg opeens 1 op zijn plaat gaat, en de Rabo's zaten daar vlak achter, is de kans groot dat er een groot aantal ook ligt. Valt die gozer 20 plaatsen naar achter zitten ze allemaal voor de valpartij en staan ze nog steeds in het klassement.
HR
HR

Rooibos
Basisspeler

Uit: Horst
Vak: 410
Reg.: 10 mei 2005

the birdman schreef:

(...)

Mee eens, op het dikgedrukte na.

Als er voorin het peleton bij 70km/h op een kaarsrechte weg opeens 1 op zijn plaat gaat, en de Rabo's zaten daar vlak achter, is de kans groot dat er een groot aantal ook ligt. Valt die gozer 20 plaatsen naar achter zitten ze allemaal voor de valpartij en staan ze nog steeds in het klassement.
HR
Ik verwijt het ze niet. Hele eerste week attent gereden. Sky, BMC etc knallen net dat stuk naar voren. Als het je dan niet lukt om mee voorin te zitten en je zit er net achter dan verkloot je je klassement, niet verwijtbaar, maar wel verpest.
HR
HR

Swampman
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 29 augustus 2003

Heeft die Herbert Dijkstra aandelen in het bedrijf Voeckler soms? Wat een geslijm richting die Franse komediant. Die direct ook maar even wordt neergezet als van de grootste (!) Franse renners ooit. Wat een lulkoek weer, maar dat zijn we van de firma Dijkstra-Ducrot wel gewend. Na zondag zijn we tenminste van dit dramatische duo verlost.
HR
HR

Massimo
Internationale topspeler

Reg.: 20 januari 2010

Swampman schreef:

Heeft die Herbert Dijkstra aandelen in het bedrijf Voeckler soms? Wat een geslijm richting die Franse komediant. Die direct ook maar even wordt neergezet als van de grootste (!) Franse renners ooit. Wat een lulkoek weer, maar dat zijn we van de firma Dijkstra-Ducrot wel gewend. Na zondag zijn we tenminste van dit dramatische duo verlost.
HR
Ja er kwam weer een hele hoop onzin en feitelijke onwaarheden uit de monden van beide heren.
HRHR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008

Diep respect voor Voeckler hier. Ik heb Dijkstra niet nodig om dat sowieso te hebben. Dat mannetje laat zien hoe het hoort, en wordt er voor beloond ook. Grote klasse.

In de top van het klassement doet men elkaar veel te weinig pijn, waardoor deze Tour eigenlijk uitgaat als een nachtkaars, die ook nimmer echt wilde ontbranden...

De overgebleven rabo's doen het uitstekend, dat moet gewoon gezegd worden. ten Dam top tien in zo'n etappe, petje af. Kruiswijk in zijn eerste Tour leert veel en komt de volgende aflevering sterker terug.
HR
HR

Van de film
Legende

Klaas de Jager schreef:

Diep respect voor Voeckler hier. Ik heb Dijkstra niet nodig om dat sowieso te hebben. Dat mannetje laat zien hoe het hoort, en wordt er voor beloond ook. Grote klasse.

In de top van het klassement doet men elkaar veel te weinig pijn, waardoor deze Tour eigenlijk uitgaat als een nachtkaars, die ook nimmer echt wilde ontbranden...

HR
Ik voel eigenlijk precies het tegenovergestelde.
Ik vind voeclker een vréselijke vent. Die doet altijd net alsof die moet lossen op alle cols en gaat dan nog gekker bekkende trekkende er vandoor. Daardoor lijkt het net een held terwijl hij gewoon verreweg de sterkste man in de kopgroep is meestal. Dat vind ik zo'n toneelspeler en anti-held.

In de top van het klassement wordt er heel veel aangevallen. Vandenbroeck valt aan als hij kan, nibali valt overal aan waar die kan. Tjah, dat wiggins dan de tijdritmodus aanzet en gewoon langzaam terugkomt is des te knapper.
HR
HR

Albatros
Bankzitter

Uit: Spakenburg
Reg.: 14 augustus 2003

Van de film schreef:

(...)

Ik voel eigenlijk precies het tegenovergestelde.
Ik vind voeclker een vréselijke vent. Die doet altijd net alsof die moet lossen op alle cols en gaat dan nog gekker bekkende trekkende er vandoor. Daardoor lijkt het net een held terwijl hij gewoon verreweg de sterkste man in de kopgroep is meestal. Dat vind ik zo'n toneelspeler en anti-held.

In de top van het klassement wordt er heel veel aangevallen. Vandenbroeck valt aan als hij kan, nibali valt overal aan waar die kan. Tjah, dat wiggins dan de tijdritmodus aanzet en gewoon langzaam terugkomt is des te knapper.
HR
Het is inderdaad knap, maar het verpest (voor mij) wel de Tour. Volgens mij heb ik nog nooit zo'n saaie Tour gezien. Laat Froome daar alsjeblieft vertrekken en samen met Contador en Schleck volgend jaar ouderwets knallen in de bergen. Dit is geen reet aan :denk
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

Albatros schreef:

(...)
Het is inderdaad knap, maar het verpest (voor mij) wel de Tour. Volgens mij heb ik nog nooit zo'n saaie Tour gezien. Laat Froome daar alsjeblieft vertrekken en samen met Contador en Schleck volgend jaar ouderwets knallen in de bergen. Dit is geen reet aan :denk
HR
Ik heb deze tour meer annvallen gezien op de leider dan normaal.
Het is dat Wiggins ijzersterk rijdt en zelf niet hoeft aan te vallen.
Als Contador,Andy Schleck en Froome voor verschillende teams zouden rijden, dan gaan ze ook niet steeds aanvallen en wachten ze ook tot op de laatste kilometers op de laatste berg.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Klaas de Jager schreef:

De overgebleven rabo's doen het uitstekend, dat moet gewoon gezegd worden. ten Dam top tien in zo'n etappe, petje af. Kruiswijk in zijn eerste Tour leert veel en komt de volgende aflevering sterker terug.
HR
Inderdaad. Die gozer is 24 en rijdt zn eerste Tour. Hij staat nu 30e in het klassement ondanks de valpartijen. Dat is voor een eerste Tour zeker niet verkeerd. Top 10 Giro wil nog niet zeggen dat je dat gelijk ook effe in de Tour doet. De Tour is simpelweg een niveau hoger, zeker voor een debutant. Indurain deed er ook jaren over een klassement te rijden en Contador werd in zn eerste Tour 31e!
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

Huis schreef:

(...)

en Contador werd in zn eerste Tour 31e!
HR
Contador was dan ook maar 22 toen. Kruijswijk is 25 en heeft al twee grote rondes gereden. Bij die valpartij was hij helemaal niet betrokken.
Hij valt gewoon zwaar tegen. Hij kan zich niet eens onderscheiden in de kopgroepjes waar hij in rijdt. Wat hem wel siert is dat hij zelf ook erg ontevreden is, iets wat je bij Gesink bijvoorbeeld nooit ziet.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

spelbos schreef:

(...)

Als Contador,Andy Schleck en Froome voor verschillende teams zouden rijden, dan gaan ze ook niet steeds aanvallen en wachten ze ook tot op de laatste kilometers op de laatste berg.
HR
Eens. Dat wachten krijg je er helaas niet meer uit, alleen als je met kleine ploegen gaat werken krijg je het misschien terug. Maximaal 5 man per ploeg. Dan is zo´n ploeg zo uitgerookt en loont vroeger aanvallen vaak. Nu heeft het weinig zin. Je rijdt jezelf kapot, terwijl daarachter gewoon de knechten aan het werk gezet worden. Tegen al die knechten kan je als aanvaller niet op. Met kleinere teams heb je meer kans dat het lukt omdat er minder knechten zijn. Maar goed, ik heb niet het idee dat ze er mee bezig zijn om de teams kleiner te maken. Zullen de sponsoren ook niet blij van worden natuurlijk en óók wielrenner is commercie. Gaat dus niet gebeuren.
HR
HR

danielson
Bankzitter

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

jaaap schreef:

(...)

Contador was dan ook maar 22 toen. Kruijswijk is 25 en heeft al twee grote rondes gereden. Bij die valpartij was hij helemaal niet betrokken.
Hij valt gewoon zwaar tegen. Hij kan zich niet eens onderscheiden in de kopgroepjes waar hij in rijdt. Wat hem wel siert is dat hij zelf ook erg ontevreden is, iets wat je bij Gesink bijvoorbeeld nooit ziet.
HR
Klopt, Kruijswijk valt erg tegen. Was overigens op de bewuste vrijdag wel degelijk gevallen, zij het niet zo ernstig dat hij daardoor onder de maat zou moeten presteren. Ploegleiding sloeg na winst van Sanchez en het naar behoren rijden van Ten Dam wat onzin uit over het feit dat de andere jongens daarmee konden zien dat ze toch op niveau hadden gezeten als ze niet waren gevallen, maar dat lijkt me een gevalletje wishfull thinking. Ook zonder val waren Gesink en Mollema in het tweede deel van de Tour genadeloos door de mand gevallen. Nu hebben ze -helaas- weer een excuus om zich achter te verschuilen. Overigens zal bij Mollema wel hebben meegespeeld dat z'n vriendin op punt van bevallen stond. Getuigt ook niet van professioneel met je vak bezig zijn om zoiets zo slecht te plannen.
HR
HR

Van de film
Legende

Albatros schreef:

HR
Dat snap ik niet, verpeste het rijden van ullrich voor jou ook de tour (in het jaar dat hij won)? Ik vind het juist mooi om te zien hoe iemand zich geen reet aantrekt van hoe het wielrennen altijd was en gewoon zijn eigen plan trekt. Want laten we eerlijk zijn, als nibali nu 3 keer had aangevallen en hij was steeds weggekomen hadden we het ook saai gevonden want dan was het wachten op de aanval van nibali en dan kijken naar een solo van zoveel km, zoals in de eerste tours bij armstrong.
HR
HR

Albatros
Bankzitter

Uit: Spakenburg
Reg.: 14 augustus 2003

spelbos schreef:

(...)

HR
Laten we niet overdrijven. Alleen Nibali heeft het een aantal keer geprobeerd, de rest doet alleen nog maar mee voor de subtop. Wiggins rijdt inderdaad ijzersterk, maar ik denk niet dat ie stand zou houden tegen de explosiviteit van bovenstaande drie.

De Tour was vorig jaar toch veel leuker? De ene dag was Contador vollop in de aanval, dan ging Schleck op 100 km van de finish waarna Evans in de tegenaanval moest. Nu kijken we elke dag naar een toneelstukje: je kan vooraf uittekenen wanneer Nibali gaat aanvallen en dat de sterkere Froome zich dan verplicht opoffert voor Wiggins. Lekker met z'n drieën naar boven rijden, joepie. Daarnaast laten ze ook nog eens alle etappezeges lopen, waardoor die spanning er ook al uit is.

Ik weet het, ik hoef niet te kijken, maar vind het gewoon erg jammer dat Sky deze prachtige koers in een verstikkende wurggreep heeft.

Van de film schreef:

(...)

Dat snap ik niet, verpeste het rijden van ullrich voor jou ook de tour (in het jaar dat hij won)? Ik vind het juist mooi om te zien hoe iemand zich geen reet aantrekt van hoe het wielrennen altijd was en gewoon zijn eigen plan trekt. Want laten we eerlijk zijn, als nibali nu 3 keer had aangevallen en hij was steeds weggekomen hadden we het ook saai gevonden want dan was het wachten op de aanval van nibali en dan kijken naar een solo van zoveel km, zoals in de eerste tours bij armstrong.
HR
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook erg knap wat Wiggins en Sky doen, maar ik vind het gewoon niet leuk om naar te kijken. Kan er wel respect voor opbrengen, dat is het punt niet.

De charme in een bergetappe zit hem voor mij in het feit dat renners risico nemen, aanvallen en elk moment kunnen breken. Je zit te kijken, hopend dat jouw favoriet stand houdt, of kijken welke renners zit toch opblazen met een demarrage. Dat heb ik nu een stuk minder, omdat je weet dat Wiggins zich never nooit op zal blazen, maar ook nooit aanvalt. Daarnaast is de echte top zo smal dit jaar dat er ook te weinig bedreigingen voor Sky zijn.

Erg knap nogmaals, maar niet mijn smaak. En toen Ullrich de Tour won was ik 10, toen keek ik meer naar de Power Rangers :P

[Dit bericht is veranderd door Albatros (op 18 juli 2012 21:27:20).]
HR
HR

Van de film
Legende

Haha, das ook leuk :P. Ik moet zeggen dat ik toen ook nog heel jong was hoor ;).

Maar vorig jaar waren die aanvallen van contador toch ook kansloos en stond hij al ver achter. Datzelfde doet vandenbroecke (of heeft hij gedaan) maar dan is het saai?
Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik tijdens het grootste gedeelte van de etappe op mijn werk zit en het pas vanaf half 5 kan volgen, dus ik zie ook alleen maar het spannende gedeelte.

Maar had evans het niet geprobeerd gisteren op tourmalet ofzo?
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002

danielson schreef:

(...)

Ook zonder val waren Gesink en Mollema in het tweede deel van de Tour genadeloos door de mand gevallen. Nu hebben ze -helaas- weer een excuus om zich achter te verschuilen. Overigens zal bij Mollema wel hebben meegespeeld dat z'n vriendin op punt van bevallen stond. Getuigt ook niet van professioneel met je vak bezig zijn om zoiets zo slecht te plannen.
HR
Wat een flauwekul. Op basis waarvan baseer je dat ze door de mand zouden zijn gevallen? In de Vuelta kon Mollema Froome en Wiggins aardig volgen en Gesink is al eens 5e geworden. Ik kan niet bewijzen dat ze met de besten mee omhoog zouden zijn gegaan, maar jouw bewering lijkt me meer gebaseerd op emotie dan feiten.

Wiggins rijdt overigens in de traditie van Indurain, en dat is 1 jaar leuk, maar daarna wil ik wel weer een andere winnaar zien. De leukste tour met Indurain was het jaar waarop hij door het ijs zakte en besloot nooit meer een tour te rijden.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 13,1% dat APOEL FC wint van Ajax. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van APOEL FC-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!