Ajax Netwerk
dinsdag 23 september 2014 - 02:18                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... 108 »

HR

MijnclubAFCA
International

Vak: 420
Droomaankoop: -
Reg.: 1 juni 2009

De aankomst morgen.... :denk

forumillustratie
HR
HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 november 2003

Aankomst voor sagan, die kan met een judo-rol de laatste bocht door :B.
HR
HR

Cooper
Veelbelovend talent

Vak: 419
Reg.: 19 april 2006

quote:HR
danielson schreef:

De staf moet worden vervangen, niet zozeer de renners.
HR
Ze moeten afscheid nemen van het merendeel van de renners. Het zijn allemaal zwakke maar voornamelijk karakterloze renners zonder pit, je kan als de kwaliteit er gewoon niet is als staf daar weinig aan doen.

Wat de Rabobank moet doen is vooraf aan de Tour de France ook voortaan niet uitspreken dat ze met bepaalde renners voor het klassement gaan, de Rabobank heeft geen klassement renners. Ze moeten aangeven te hopen dat er 1 of 2 dagetappes in zitten en dat dat het doel is. Ieder jaar zijn de verwachtingen er, maar die zullen nooit gehaald worden met de huidige renners. Dan is er achteraf ook niet ieder jaar de teleurstelling.
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008

Opheffen die ploeg. Goeie renners, doodzieke organisatie. Is geen redden aan.

Sowieso moet je niet in voetbaltermen denken mbt wielerploegen. Kijk naar anderen en naar het verleden. In de wielrennerij zie je steeds veranderende organisaties, steeds veranderende selecties. Ieder op zich is in gradaties een periode succesvol, waarna je bij de ploegen die qua organisatie de grootste veranderingen doormaken ook de grootste stappen richting nieuw succes gemaakt ziet worden.

De Rabo-ploeg is zwaar gedateerd, vooral kwa instelling en organisatie, die hobbelen 10 jaar achter de feiten aan...Vooral figuren als Maassen Breukink en v. Houwelingen laten al veel te lang zien geen succesformule te kunnen ontwikkelen.

Kruis erover en weg ermee.

Die renners vinden ongetwijfeld elders onderdak, en ongetwijfeld zul je dan zien dat de absoluut aanwezige talenten dan juist ineens wel tot volle ontplooing komen.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Widink schreef:

(...)

Nibali zen contract loopt inderdaad af, maar ik betwijfel ook of een Italiaan gaat werken in een Nederlandse ploeg. Het zou wel een ideale renner zijn wat mij betreft.

Van Garderen had zeker een toevoeging kunnen zijn. Ook in het wielrennen worden talenten dus weggekocht, dat is wel jammer. Maargoed dat hoort erbij.

Wat zou jij doen als je Rabo was?
HR
In de eerste plaats dient de ploegleiding kritsich benaderd te worden. Vooral Breukink, Maassen en Erik Dekker zijn een stel zachte eitjes. Van Houwelingen en Verhoeven zijn op zich nog niet zo verkeerd en vooral Verhoeven ligt goed bij de jongere generatie, die als beloften met hem gewerkt hebben. De huidige leiding straalt niks op de renners uit en lijken mij geen mensen die eens hard met de vuisten op tafel slaan en bepaalde dingen eisen van de renners. Heb nu het idee dat ''het mag'' ipv dat ''het moet'' als je bergijpt wat ik bedoel. Natuurlijk waren Mollema en Gesink fysiek niet in staat verder te rijden in de Tour, maar er wordt door het jaar heen bijvoorbeeld heel makkelijk afgestapt in bepaalde koersen. Bij 1 x niezen is een renner als ziek en stapt hij af. Dit wordt allemaal maar gedoogd, net als Lars Boom die door het seizoen heen maar wat mag aankloten en volgens kenners maar een beetje teert op zn natuurlijke talent en wel eens een training laat schieten als zn kop er niet naar staat. Met een beetje meer beroepsernst heeft hij het talent om klassiekers te winnen en niet alleen af en toe een koersje door het jaar heen.

Zo zijn er nog tal van zaken die beter kunnen. Zoals anderen ook al zeiden, zn de renners niet zozeer het probleem. Gesink, Mollema, Boom etc hebben talent genoeg. Echter zoals Boogerd en Zonneveld zeiden in de avondettappe zijn deze renners nog niet op een leeftijd dat ze constant presteren en met de wereldtop meekunnen. De gemiddelde leeftijd van de huidge top 20 in de Tour ligt op 30 jaar. Het probleem ligt hem in de generatie daarboven. De renners rond de 30. Omdat er in die generatie geen toppers zitten die eigenlijk boven de talenten zouden moeten staan ligt de nadruk op het presteren van Gesink en co. Gesink had eigenlijk een nederlandse klassementsrenner van rond de 30 boven zich moeten hebben. Maar die zijn er niet. De generatie Weening, Tankink , Posthuma etc zou dat moeten zijn, maar is het niet. Ter illustratie. Rolland fietst in de schaduw van Voeckler, Braijkovic bij Vino, Van Garderen bij Evans en noem zo maar op. Onze talenten zn direct kopman, terwijl ze dat eigenlijk nog niet zijn en kunnen dragen.
HR
HR

Loki
Vedette

Vak: -
Reg.: 14 februari 2009

Als Gesink niet was gevallen, zou hij nu 2de, 3de of 4de hebben gestaan. Voor Mollema, Poels, Ruigh en Kruiswijk kan ik het niet inschatten en verwacht dat die niet in de top 10 hadden gestaan.

Zubeldia 6de zegt alles. Dit is een geen toprenner ene en stuk minder dan Gesink. Alles daaronder zijn ook geen toppers. Behalve Frank Schleck maar die is absoluut niet in topvorm met zijn zwakke voorbereiding. Valverde heeft ook last van zijn valpartij.

Een zwak deelnemersveld. Sanchez,Gesink, Contador, A Schleck en een fitte Frank en Valverde zouden zeker in de top 10 staan. Dan heb je ook nog de Gendt, Hesjedal en Rodriguez.

Menchov stelt zwaar teleur. Volop over the hill. Had Rabo niks aan gehad.
HR
HR

Van de film
Legende

Loki schreef:

Als Gesink niet was gevallen, zou hij nu 2de, 3de of 4de hebben gestaan. Voor Mollema, Poels, Ruigh en Kruiswijk kan ik het niet inschatten en verwacht dat die niet in de top 10 hadden gestaan.

Zubeldia 6de zegt alles. Dit is een geen toprenner ene en stuk minder dan Gesink. Alles daaronder zijn ook geen toppers. Behalve Frank Schleck maar die is absoluut niet in topvorm met zijn zwakke voorbereiding. Valverde heeft ook last van zijn valpartij.

Een zwak deelnemersveld. Sanchez,Gesink, Contador, A Schleck en een fitte Frank en Valverde zouden zeker in de top 10 staan. Dan heb je ook nog de Gendt, Hesjedal en Rodriguez.

Menchov stelt zwaar teleur. Volop over the hill. Had Rabo niks aan gehad.
HR
Zubeldia geen toprenner? :I

Als gesink niet was gevallen had hij al 4x de tour gewonnen.
HR
HR

Loki
Vedette

Van de film schreef:

(...)

Zubeldia geen toprenner? :I

Als gesink niet was gevallen had hij al 4x de tour gewonnen.
HR
Vanwaar die verbazing? Gesink is toch veel beter dan Zubeldia, die is 10 jaar ouder en heeft nog niks gewonnen en 5de in de tour als hoogste, dit is een renner voor de plaatsen 10-20 normaal gesproken.

Bovendien, Gesink had dit jaar serieus de tour kunnen winnen. Maar met een fitte Schleck en Contador is dat natuurlijk bijna niet te doen. Maar Gesink gaat normaal gesproken in de komende 8 jaar zeker 1 keer het podium halen in parijs en zeker 1 keer een bergrit winnen.
HR
HR

Huis
Vedette

Loki schreef:

(...)

Vanwaar die verbazing? Gesink is toch veel beter dan Zubeldia, die is 10 jaar ouder en heeft nog niks gewonnen en 5de in de tour als hoogste, dit is een renner voor de plaatsen 10-20 normaal gesproken.

Bovendien, Gesink had dit jaar serieus de tour kunnen winnen. Maar met een fitte Schleck en Contador is dat natuurlijk bijna niet te doen. Maar Gesink gaat normaal gesproken in de komende 8 jaar zeker 1 keer het podium halen in parijs en zeker 1 keer een bergrit winnen.
HR
Zubeldia is inderdaad geen toprenner, maar om nou te zeggen dat Gesink dit jaar wel effe de Tour had gewonnen of podium had gereden gaat iets te ver. Top 5 ja, maar Wiggins en Froome zijn echt een klasse apart. Ik denk zelfs dat Contador het niet zou redden tegen deze 2 momenteel. Fit en in vorm schat ik Gesink zeker op het niveau Vandebroeck en Nibali in en ik sluit niet uit dat hij in de toekomst podium kan rijden, maar de Tour winnen zie ik niet gebeuren. Maar dat zag ik Sastre ook niet doen, dus wie weet ;)

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 14 juli 2012 15:39:23).]
HR
HR

Loki
Vedette

Huis schreef:

(...)

Zubeldia is inderdaad geen toprenner, maar om nou te zeggen dat Gesink dit jaar wel effe de Tour had gewonnen of podium had gereden gaat iets te ver. Top 5 ja, maar Wiggins en Froome zijn echt een klasse apart. Ik denk zelfs dat Contador het niet zou redden tegen deze 2 momenteel. Fit en in vorm schat ik Gesink zeker op het niveau Vandebroeck en Nibali in en ik sluit niet uit dat hij in de toekomst podium kan rijden, maar de Tour winnen zie ik niet gebeuren. Maar dat zag ik Sastre ook niet doen, dus wie weet ;)
HR
Contador had dit hele peloton aan gort gereden. Zeker Toussuire en la planche des belles filles waren geniale aankomsten voor hem. Daar zou met minuten zijn gegooid. En in de tijdritten kon ie wel het verlies beperken, die had ie beter gereden dan een Evans.
HR
HR

Van de film
Legende

Loki schreef:

HR
Nou, zubeldia is misschien geen toprenner in de zin dat hij het podium kan halne, maar het is zeker niet raar dat hij top 5 rijdt. En hij is een renner die zich al wel over een langere periode heeft bewezen, in tegenstelling tot gesink. Jij roept dat als gesink dit en dat, maar gesink heeft buiten die eerste 5e plek nog minder laten zien in de tour dan kenny van hummel.
HR
HR

Widink
Moderator

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006

Huis schreef:

(...)

In de eerste plaats dient de ploegleiding kritsich benaderd te worden. Vooral Breukink, Maassen en Erik Dekker zijn een stel zachte eitjes. Van Houwelingen en Verhoeven zijn op zich nog niet zo verkeerd en vooral Verhoeven ligt goed bij de jongere generatie, die als beloften met hem gewerkt hebben. De huidige leiding straalt niks op de renners uit en lijken mij geen mensen die eens hard met de vuisten op tafel slaan en bepaalde dingen eisen van de renners. Heb nu het idee dat ''het mag'' ipv dat ''het moet'' als je bergijpt wat ik bedoel. Natuurlijk waren Mollema en Gesink fysiek niet in staat verder te rijden in de Tour, maar er wordt door het jaar heen bijvoorbeeld heel makkelijk afgestapt in bepaalde koersen. Bij 1 x niezen is een renner als ziek en stapt hij af. Dit wordt allemaal maar gedoogd, net als Lars Boom die door het seizoen heen maar wat mag aankloten en volgens kenners maar een beetje teert op zn natuurlijke talent en wel eens een training laat schieten als zn kop er niet naar staat. Met een beetje meer beroepsernst heeft hij het talent om klassiekers te winnen en niet alleen af en toe een koersje door het jaar heen.

Zo zijn er nog tal van zaken die beter kunnen. Zoals anderen ook al zeiden, zn de renners niet zozeer het probleem. Gesink, Mollema, Boom etc hebben talent genoeg. Echter zoals Boogerd en Zonneveld zeiden in de avondettappe zijn deze renners nog niet op een leeftijd dat ze constant presteren en met de wereldtop meekunnen. De gemiddelde leeftijd van de huidge top 20 in de Tour ligt op 30 jaar. Het probleem ligt hem in de generatie daarboven. De renners rond de 30. Omdat er in die generatie geen toppers zitten die eigenlijk boven de talenten zouden moeten staan ligt de nadruk op het presteren van Gesink en co. Gesink had eigenlijk een nederlandse klassementsrenner van rond de 30 boven zich moeten hebben. Maar die zijn er niet. De generatie Weening, Tankink , Posthuma etc zou dat moeten zijn, maar is het niet. Ter illustratie. Rolland fietst in de schaduw van Voeckler, Braijkovic bij Vino, Van Garderen bij Evans en noem zo maar op. Onze talenten zn direct kopman, terwijl ze dat eigenlijk nog niet zijn en kunnen dragen.
HR
Ben het eens met je verhaal. Het zal me benieuwen hoe het management van Rabo de boel gaat evalueren na de tour. Er moeten een keer koppen gaan rollen dat kan toch niet anders?

De generatie die je hierboven noemt is idd niet goed genoeg. Bij andere ploegen zie je dat wel. Ik vraag me alleen af hoe dat probleem de komende jaren wordt aangepakt. Zoals we al eerder hebben geconcludeerd zie ik geen echte kopman naar Rabo komen de aankomende jaren. Gesink, Mollema, Kruiswijk zullen het dan toch zelf moeten doen.
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

Poeh...die Wiggins bracht het peleton even keihard terug bij L.L. Sanchez en zijn medevluchter.
HRHR
HR

Van de film
Legende

Dat was inderdaad indrukwekkend. Sowieso, toen evans aanviel op dat colletje laat wiggins hem gewoon begaan. Het lijkt wel alsof hij even op z'n hartslagmeter kijkt en vervolgens dat langzaam opvoert ofzo en dan rijdt hij na een halve minuut zo weer naar evans toe. Dit kan wel eens een revolutie betekenen in het wielrennen.
HR
HR

Huis
Vedette

Van de film schreef:

Dat was inderdaad indrukwekkend. Sowieso, toen evans aanviel op dat colletje laat wiggins hem gewoon begaan. Het lijkt wel alsof hij even op z'n hartslagmeter kijkt en vervolgens dat langzaam opvoert ofzo en dan rijdt hij na een halve minuut zo weer naar evans toe. Dit kan wel eens een revolutie betekenen in het wielrennen.
HR
Nieuwe revolutie of een middel dat de rest nog niet heeft ontdekt en nog niet traceerbaar is? Ik geloof er helemaal geen zak van die hele Sky ploeg. Boasson Hagen die cols oprijdt met nog maar 30 man in zijn wiel. :denk Toen Rasmussen in 2007 de gele trui had deed Rabo en voornamelijk Thomas Dekker dat ook. We weten inmiddels allemaal waarom hij dat kon!

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 14 juli 2012 19:24:00).]
HR
HR

Huis
Vedette

Widink schreef:

(...)

Ben het eens met je verhaal. Het zal me benieuwen hoe het management van Rabo de boel gaat evalueren na de tour. Er moeten een keer koppen gaan rollen dat kan toch niet anders?

De generatie die je hierboven noemt is idd niet goed genoeg. Bij andere ploegen zie je dat wel. Ik vraag me alleen af hoe dat probleem de komende jaren wordt aangepakt. Zoals we al eerder hebben geconcludeerd zie ik geen echte kopman naar Rabo komen de aankomende jaren. Gesink, Mollema, Kruiswijk zullen het dan toch zelf moeten doen.
HR
Er moeten zeker koppen rollen. Dit kan niet langer aanmodderen zou je zeggen. Echter vrees ik dat de heren Breukink, Maassen en co blijven zitten. Schrijnend om te zien dat bij Sky Servais Knaven en Steven de Jongh in dienst zijn en bij Saxobank Tristan Hoffman.

Het generatieprobleem is niet op te lossen. We zullen moeten wachten tot Gesink, Mollema en Kruijwijk een leeftijd hebben dat ze op hun top zouden moeten zijn. De generatie daaronder (Kelderman, TJ Slagter o.a.) zal er dan wel profijt van kunnen hebben. Het is geen toeval dat Langeveld vorig jaar vetrokken is bij Rabo. Die moest het maar effe doen in de voorjaarsklassiekers terwijl je voor de voorjaarsklassiekers best wat ervaring nodig hebt. Nu heeft hij bij Greenedge iemand als O'Grady naast zich.
HR
HR

Van de film
Legende

Huis schreef:

Nieuwe revolutie of een middel dat de rest nog niet heeft ontdekt en nog niet traceerbaar is? Ik geloof er helemaal geen zak van die hele Sky ploeg. Boasson Hagen die cols oprijdt met nog maar 30 man in zijn wiel. :denk Toen Rasmussen in 2007 de gele trui had deed Rabo en voornamelijk Thomas Dekker dat ook. We weten inmiddels allemaal waarom hij dat kon!
HR
Zal best, maar ook met doping is dat een andere manier van wielrennen.
HR
HR

Huis
Vedette

Van de film schreef:

(...)

Zal best, maar ook met doping is dat een andere manier van wielrennen.
HR
Ik vindt het iig helemaal niks. Sky verkloot de Tour op deze manier. Waren we net verlost van de Armstrong trein krijgen we dit. Als Froome een kerel is rijdt hij bij de volgende aankomst bergop zn kopman er gewoon af. Dat is wielrennen voor mij. Ik hoop dat Vandebroeck, Evans en Nibali hard gaan aanvallen. Zullen eens zien wat er geberut als Wiggins niet meekan. Of Froome dan wacht of toch voor zichzelf kiest. Dat eerste heeft hem vorig jaar al de Vuelta gekost.
HR
HR

Van de film
Legende

Huis schreef:

Ik vindt het iig helemaal niks. Sky verkloot de Tour op deze manier. Waren we net verlost van de Armstrong trein krijgen we dit. Als Froome een kerel is rijdt hij bij de volgende aankomst bergop zn kopman er gewoon af. Dat is wielrennen voor mij. Ik hoop dat Vandebroeck, Evans en Nibali hard gaan aanvallen. Zullen eens zien wat er geberut als Wiggins niet meekan. Of Froome dan wacht of toch voor zichzelf kiest. Dat eerste heeft hem vorig jaar al de Vuelta gekost.
HR
Dom op de trappers douwen is dus wielrennen voor jou, ok...

Heerlijk die armstrongtrein die weer terug is. Kan iedereen weer gaan klagen hoe saai het is, net als bij barcleona en kan ik weer genieten van sporters die wat slimmer zijn dan de rest.
HR
HR

Huis
Vedette

Van de film schreef:

(...)

Dom op de trappers douwen is dus wielrennen voor jou, ok...

Heerlijk die armstrongtrein die weer terug is. Kan iedereen weer gaan klagen hoe saai het is, net als bij barcleona en kan ik weer genieten van sporters die wat slimmer zijn dan de rest.
HR
Dom op de trappers douwen is wat anders daan aanvallend koersen lijkt mij. Hoogerland trapt dom op de trappers met zn zinloze aanvallen op 150 km van de streep. Wat Sky doet is controlerend koersen. Zeg maar PSV ;) . Noem me maar romanticus van het oude wielrennen, maar ik zie liever renners dan computers op een fiets.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Huis schreef:

(...)

Dom op de trappers douwen is wat anders daan aanvallend koersen lijkt mij. Hoogerland trapt dom op de trappers met zn zinloze aanvallen op 150 km van de streep. Wat Sky doet is controlerend koersen. Zeg maar PSV ;) . Noem me maar romanticus van het oude wielrennen, maar ik zie liever renners dan computers op een fiets.
HR
Dat heb ik ook. Hoe Sky rijdt, is echt PSV en niet zoals Ajax sen Barca spelen. Vanuit echt eigen initiatief om de tegenstander kapot te spelen. Wat Sky doet is controlerend rijden en op die manier zorgen dat een tegenstander weinig kans heeft. Amrstrong was ik niet echt kapot van, maar had veel meer eigen initiatief en reed de tegenstander toch vaak helemaal kapot op een berg. Dat doet Wiggins absoluut niet. Volledig vanuit de controle van zijn ploeg en volledig op zijn tijdrit leunen. Daarom vind ik het helemaal niks. Daarom was ik vorig jaar ook blij bij de Vuelta dat Wiggins niet won.

Vorig jaar bij de Tour vond ik het minder dat Evans won, maar hij nam op een gegeven moment wel eigen initiatief om de tour te winnen. En dat pleit voor hem en daarom was hij ook echt de terechte winnaar. Dat heb ik met Wiggins nu absoluut niet.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Loki schreef:

(...)

Gesink heeft nog niks gewonnen en 5de in de tour als hoogste, dit is een renner voor de plaatsen 10-20 normaal gesproken.
HR
Zo klopt het meer denk ik.... ;)

Contador is echt een klasse beter dan wat hier rijdt, Andy Schleck in principe ook al is hij een beetje een choker, anders had hij vorig jaar ook wel gewonnen van Evans. Die twee zijn bergop in ieder geval wel een klasse beter dan wat er dit jaar rijdt.

Gesink komt uiteraard niet in de buurt van dat niveau. Buiten het feit dat hij altijd op zijn bek gaat is het ook een renner die in de tijdrit tekort komt en in de bergen ook de demarrage mist om tijd te kunnen pakken. Eigenlijk is Gesink een type Evans (aanklamper, met misschien iets meer drang tot aanvallen maar hij mist de kwaliteiten gewoon), met een mindere tijdrit.

Om de Tour te kunnen winnen moet je óf een uitzonderlijke klimmer (Contador) zijn, of een uitzonderlijke tijdrijder (Wiggins), of in beide onderdelen goed zijn (Evans). Gesink is een zeer behoorlijke klimmer (als hij eens op zijn fiets blijft zitten hoort hij wel bij de beste 10 klimmers, op een goede dag misschien bij de beste 5) en een matige tijdrijder. Als ik naar deze bezetting kijk in de Tour vermoed ik dat hij rondom de plek van Van den Broeck zou kunnen staan. Waarschijnlijk iets daarachter, aangezien hij een mindere tijdrit heeft dan Van den Broeck en Van den Broeck daarnaast meer snelheid heeft beter kan omgaan met tempoversnellingen en ook minder tijd verspeelt op de explosieve (slot)klims.

Gesink moet verder gewoon eens gaan rijden en zich niet aanstellen en over zijn leeftijd moeten we het helemaal niet hebben. Als je zo'n Pinot ziet rijden als 22-jarige dan moet Gesink zich schamen. Die valt aan, wint een rit en staat goed in het klassement. Gert Jakobs had gisteren volledig gelijk in Tour du Jour met z'n analyse dat we met de Nederlandse wielrenners veel te lang wachten / geduldig zijn. Ze worden in zo'n rare opleidingsploeg gezet die alleen tweede en derderangs koersen rijdt en mogen pas met de grote jongens meedoen als ze midden 20 zijn. Wat een onzin! Gewoon de Tour in als ze 20/21 zijn! Niet zeuren, niet in bescherming nemen gewoon laten harden op het hoogste niveau. Hebben ze later alleen maar profijt van, waarschijnlijk leren ze zich dan ook beter te handhaven als ze wat ouder zijn en liggen ze niet steeds op de grond zoals Gesink nu nog steeds altijd doet. Jonge rijders moeten veel sneller gebracht worden in Nederland en dus niet alleen in de derderangskoersen maar ook in de grootste koersen. Hier is het vermoedelijk dus ook mis gegaan met Gesink. Iedereen roept dat hij zo'n groot talent is al jaren, maar hij laat nog steeds niks zien. Waarschijnlijk omdat hij te lang stil heeft gestaan in zijn ontwikkeling in de derderangskoersen. Die verloren tijd krijg je niet meer terug en soms komt de ontwikkeling helemaal niet meer op gang en gaat talent erloren. Wat goed is komt snel, dat is het enige juiste motto in de sport...

Huis schreef:

(...)

Ik vindt het iig helemaal niks. Sky verkloot de Tour op deze manier. Waren we net verlost van de Armstrong trein krijgen we dit. Als HR
Ben het deels met je eens. Zelf vond ik het bij Armstrong wel machtig ook omdat hij daarna zelf wel vaak aanviel. Hij liet zijn mannen de rest kapot rijden en deed het daarna zelf. Wiggins doet dat laatste niet en dat maakt het dan wel saai. Wel respect voor Wiggins vandaag dat hij in zijn gele trui nog een gat dichtrijd voor zijn teamgenoot.

Toch heb je wel een punt en het zou beter zijn voor de Tour als ze de ploegen kleiner zouden maken. Buiten dat dat het dan vermoedelijk veiliger zou worden in de eerste week (al weet je dat nooit zeker), word de koers dan in ieder geval minder controleerbaar en krijg je dus veel meer actie.

[Dit bericht is veranderd door Zlatanist (op 14 juli 2012 20:27:27).]
HR
HR

Van de film
Legende

Ik snap het echt niet. Hij neemt met de hele ploeg het initiatief in de eerste bergetappe terwijl hij toen helemaal niet in het geel reed. En ja, hij rijdt bergop op zijn eigen manier, en dat vind ik heldig. Dat is niet controlerend, hij rijdt zo hard als hij kan die berg op. Dat jullie liever zien dat hij aanvalt en zich daarmee tijdelijk in het rood rijdt zodat hij 20 minuten daarna geparkeerd staat is hartstikke leuk, maar dit is de enige manier waarop hij kan winnen. Dat is heel wat anders dan bijvoorbeeld de eerdere evans die wel aanvallen van anderen kon pareren, maar zelf nooit wat deed.
Wiggins is een eigenwijze brit met een eigenwijze ploeg die denken dat hun manier de beste is, dat komt meer overeen met ajax en barcelona dan de evans'en (van tegenwoordig) en de vandenbroecken die ala psv maar wat lukrake aanvallen doen (bal naar voren trappen). Barcelona en ajax hebben ook volledige controle over de wedstrijd en ook barcelona wordt beticht van saaiheid. So be it.
HR
HR

YBthebest
Ballenjongen

Reg.: 14 juli 2012

Wat een slechte Tour van de nederlanders zeg..Tjonge, die Gesink, moet echt eens waker worden en zich better gaan platsen in het peloton. Steeds valt hij maar weer. We hebben het talent, moeten er wat mee doen.

Toch wel ''bravo'' aan Luis Leon Sanchez, hij probeert het elke dag.
HR
HR

Loki
Vedette

Gesink presteert niet omdat hij valt he! Het heeft niets met mentaliteit of geestelijke zawkte te maken. De ploeg moet beter en volledig voor hem rijden en hem voorin houden zoals Skyu en BMC, alleen die hebben natuurlijk wel veel meer geld en betere hardrijders. Maar zoals Lotto kan wel ipb dit 3 kopman systeem. Gewoon 1 kopman en de rest offert zich op. ERN zorgen dat ie vooraan blijft. EN voor de rest misschien stuur en dalen heel veel oefenene want dat vind ik een zwak punt van hem zelf. Maar uitinedelijk zijn de 3 belangrijkste dingen je klim en tijdrit capaciteiten en je herstelvermogen van een inspanning, de rest is secundair.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 2,0% dat Achilles 29 wint van FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van JOS Watergraafsmeer-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!