Ajax Netwerk
zondag 21 december 2014 - 20:23                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... 108 »

HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 30 november 2003

quote:HR
MrBuijs schreef:
En in beide gevallen eindigen beiden op een halfuur, dus maakt dit weinig uit. Je beschouwt het nu vanuit de Johnny testosteron visie, zelfs als ik slecht ben val ik aan, maar dan heb ik in ieder geval wel 100 m op kop gereden. Ik word daar ook een beetje moe van. Aanvallen als je zo slecht bent is gewoon kansloos. Als je goed bent en aanvalt en dan vervolgens een keer minuten verliest in een bergetappe, dat vind ik getuigen van moed (zoals Evans vandaag). Aanvallen als het totaal nutteloos is, terwijl je dit zelf weet vind ik gewoon dom en nutteloos.
HR
Tegen barcelona kun je massaal inzakken en met 3-0 verliezen of aanvallen en met 5-0 verliezen. Het resultaat is ongeveer hetzelfde. Maar waar heb je meer aan? Ik denk het laatste. Bij wielrenners is het mentale gedeelte het belangrijkst, ze moeten zichzelf 'pijn' kunnen doen. Als je aanvalt dan ga je jezelf pijn doen en heb je kans dat je er doorheen komt, of doorheen zakt. Mollema is er helaas doorheen gezakt. Gesink heeft dan gisteren geprobeerd aan te vallen, waarvoor respect en voelde meteen dat hij er doorheen zakte. Prima, afstappen en niets aan de hand. Had hij alleen een paar dagen eerder moeten doen. Aanvallen is per definitie bijna nutteloos omdat je meestal wel teruggepakt wordt, dus dat vind ik echt een redenatie van jan kul. Je hebt meerdere redenen om aan te gaan vallen.

In ieder geval laat je nu al een hele andere benadering zien. Namelijk dat je kritiek is vanuit het idee dat je ergens veel van hem verwacht. Ik weet niet of jouw aanpak zou werken, misschien wel. Tot dusver vind ik Gesink niet overkomen als een mietje o.i.d. en zijn de redenen dat hij niet presteerde op zich legitiem. Vorig jaar een val en dit jaar blijkbaar weer opnieuw. Om hem dan te pakken op uitspraken van: ik heb nu weinig last, maar een dag later blijkbaar wel, vind ik wat flauw.
Overigens kan je wel de vraag stellen waarom de Rabo's vaak vallen en wat daar de reden van is, domme pech of toch iets anders? .
HR
Die discussie hebben we al voor de tour gehad en toen voorspelden al een aantal mensen dat gesink wel weer ergens last van zou krijgen. Gesink is een topwielrenner en dan ben je per definitie geen mietje. Als je hem vergelijkt met andere wielrenners is hij wel een mietje.
Vallen kun je bijna niet voorkomen. Consequent vooraan (maar dan ook helemaal vooraan zoals armstrong) zitten voorkomt vallen, goed sturen voorkomt vallen, weten waar je op welk moment moet zitten voorkomt vallen en dan heb je nog de val zelf, waarbij sommigen altijd botten breken en anderen zichzelf redelijk goed kunnen opvangen zodat het een val 'zonder erg' is.

Gesink zit altijd op de juiste momenten op de verkeerde plek, kan niet goed sturen, als hij valt heeft hij altijd 'erg' (niet perse botten gebroken) en hij zit ook nooit consequent op de eerste rij maar loopt in de bermuda driehoek te hannesen.

Gesink is de ideale meesterknecht. Zijn tijdrit is niet goed genoeg om de tour te winnen, bergop heeft hij teveel zwakke momenten (ook als hij goed is) om mee te doen voor de overwinning, dus die moet in dienst gaan rijden voor wiggins, contador, schleck of wie dan ook. Dan kan hij in vlakke etappes consequent achteraan in het peloton gaan zitten zodat hij niet valt en bergop zijn eigen tempo rijden waarbij hij de meesten er af kan rijden. Dat doet hij ook nog eens op een tempo, dus hij is de perfecte man om froome en wiggins af te zetten.

Kelderman is een supergroot talent maar denk maar niet dat die na 3 a 4 jaar bezielende leiding van breukink en dekker iets gaat winnen.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Widink schreef:

Goede dag voor mijn tourpoule met Rolland, Froome, Nibali, Wiggins, vd Broeck en Brajkovic.
HR
Lekker binnenlopen! Ik moet zeggen dat ik ook niet ontevreden ben over de renners van mijn selectie. Wat wil je ook als je nog steeds een grote kans hebt om de vier truien (Wiggins, Sagan, Van Garderen, Rolland) te veroveren. Bovendien brengt het secret weapon (Taaramae) nog enkele tientallen punten op als het zo door gaat en rijdt kluns Basso zoals ingeschat als een sluwe ouwe vos de Tour uit zonder een top 15 plaats.

O wacht de Nederlanders! Onder het mom van de wens is de vader van de gedachte heb ik er 4 opgenomen. Ehh ik noteer sinds gisteren plots 4 uitvallers in mijn selectie. Een simpel rekensommetje leert me dan dat Gesink, Mollema, Westra en Poels in totaal voor -60 punten hebben bijgedragen. :D ... :I

Brrrr de gifbeker is idd nog lang niet leeg. Zoals Mart al zei: een inktzwarte dag voor het Nederlandse wielrennen. Ik mag toch hopen dat de Olympiërs de eer kunnen hoog houden deze zomer maar ja blijft Epke aan de rekstok hangen, kan Marianne zomaar winnen van 100+ rensters en niet onbelangrijk: Hoe gaat het met Henk Grols teen? ;)

[Dit bericht is veranderd door Jopie C. uit B. te A. (op 13 juli 2012 08:36:05).]
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002

Van de film schreef:

(...)

Gesink is de ideale meesterknecht. Zijn tijdrit is niet goed genoeg om de tour te winnen, bergop heeft hij teveel zwakke momenten (ook als hij goed is) om mee te doen voor de overwinning, dus die moet in dienst gaan rijden voor wiggins, contador, schleck of wie dan ook. Dan kan hij in vlakke etappes consequent achteraan in het peloton gaan zitten zodat hij niet valt en bergop zijn eigen tempo rijden waarbij hij de meesten er af kan rijden. Dat doet hij ook nog eens op een tempo, dus hij is de perfecte man om froome en wiggins af te zetten.

Kelderman is een supergroot talent maar denk maar niet dat die na 3 a 4 jaar bezielende leiding van breukink en dekker iets gaat winnen.
HR
Bergop hebben we hem de laatste 2 jaar niet in topvorm kunnen bewonderen. Alles was op de tour gericht en daar heeft ie door omstandigheden niet gepresteerd. Maar iemand die op zijn 22e 7e wordt in de Vuelta en op zijn 23e podium eindigt als ie niet op zijn knie valt als het zwaarste achter de rug is moet op zijn 26e toch wel bij de topklimmers gerekend kunnen worden. En juist omdat hij nu al 2 jaar geen prestatie in een grote ronde heeft neergezet moet hij in de Vuelta -wat mij betreft- ons en Rabo overtuigen van zijn kwaliteiten. Gezien het parcours, zijn status in de ploeg en als Nederlands beste wielrenner moet hij van zichzelf minimaal een podium eisen. Van Schleck en Contador mag ie verliezen, maar zijn ambitie moet zijn op gelijk niveau te rijden.
Volgend jaar in de Giro dan nog een keer zelfvertrouwen tanken en dan ens nadenken of de tour 2013 nog in zijn schema past.

Kelderman verwacht ik heel veel van. 8e in de dauphine en vlak achter de top in de bergen en top in de tijdrit daar. Kelderman is in alles een ronderenner en misschien wel meer dan Gesink omdat ie veel allrounder is. En het lijkt me ook meer een karakter a la Dekker.
Hij gaat volgend jaar zijn eerste grote ronde rijden, maar Rabo doelt daarmee vast niet op de tour. Gezien de prestaties van Pinot en Sagan zou ik dat toch serieus wel overwegen.
HR
HR

doleva
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 19 november 2004

Maduroman schreef:

Gesink uit de Tour: http://www.telegraaf.nl/telesport/tour-de-france-2012/12547920/__GESINK_STAPT_UIT_DE_TOUR__.html

Wat nu? De Vuelta laten rijden? Stel dat die daar goed presteert, dan is het toch surrogaat. Het gaat nu eenmaal om de Tour de France. Allemaal leuk en aardig als je goed in bent in Ronde van Zwitserland / Californie, en ook Vuelta maar Tour de France is de belangrijkste graadmeter.
De rest zijn allemaal Johan Cruijff schalen.
HR
Gesink heeft nog nooit podium gereden in een grote ronde, dus zo "Johan Cruijff-schaal" is de Vuelta niet. Laat Gesink en Mollema, mits fit, maar mooi de Vuelta rijden.
HR
HR

Van de film
Legende

can-o schreef:
Bergop hebben we hem de laatste 2 jaar niet in topvorm kunnen bewonderen. Alles was op de tour gericht en daar heeft ie door omstandigheden niet gepresteerd. Maar iemand die op zijn 22e 7e wordt in de Vuelta en op zijn 23e podium eindigt als ie niet op zijn knie valt als het zwaarste achter de rug is moet op zijn 26e toch wel bij de topklimmers gerekend kunnen worden. En juist omdat hij nu al 2 jaar geen prestatie in een grote ronde heeft neergezet moet hij in de Vuelta -wat mij betreft- ons en Rabo overtuigen van zijn kwaliteiten. Gezien het parcours, zijn status in de ploeg en als Nederlands beste wielrenner moet hij van zichzelf minimaal een podium eisen. Van Schleck en Contador mag ie verliezen, maar zijn ambitie moet zijn op gelijk niveau te rijden.
Volgend jaar in de Giro dan nog een keer zelfvertrouwen tanken en dan ens nadenken of de tour 2013 nog in zijn schema past.

Kelderman verwacht ik heel veel van. 8e in de dauphine en vlak achter de top in de bergen en top in de tijdrit daar. Kelderman is in alles een ronderenner en misschien wel meer dan Gesink omdat ie veel allrounder is. En het lijkt me ook meer een karakter a la Dekker.
Hij gaat volgend jaar zijn eerste grote ronde rijden, maar Rabo doelt daarmee vast niet op de tour. Gezien de prestaties van Pinot en Sagan zou ik dat toch serieus wel overwegen.
HR
Je ziet het allemaal wel erg rooskleurig. Als gesink niet op zijn knie valt. Tjah, als gesink niet valt, tegen een bij oprijdt of een mooie dame onderweg ziet is hij heel goed. Twee jaar niet top presteren is echt héél lang.
HR
HR

MrBuijs
Internationale topspeler

Reg.: 18 maart 2004

Van de film schreef:
Vallen kun je bijna niet voorkomen. Consequent vooraan (maar dan ook helemaal vooraan zoals armstrong) zitten voorkomt vallen, goed sturen voorkomt vallen, weten waar je op welk moment moet zitten voorkomt vallen en dan heb je nog de val zelf, waarbij sommigen altijd botten breken en anderen zichzelf redelijk goed kunnen opvangen zodat het een val 'zonder erg' is.
HR
Tja deels wel waar. Maar als ik bijv. de val terugzie van vorig jaar dan zit daar weinig goed sturen bij, verder zat hij redelijk goed van voren.

Gesink zit altijd op de juiste momenten op de verkeerde plek, kan niet goed sturen, als hij valt heeft hij altijd 'erg' (niet perse botten gebroken) en hij zit ook nooit consequent op de eerste rij maar loopt in de bermuda driehoek te hannesen. HR
Hij zit nooit bij de allereersten, maar daar hebben ze de ploeg ook niet voor. Hij heeft wel altijd erg ja, in veel gevallen. Alhoewel gezien de snelheden van dit en en vorig jaar, waarbij hij viel dit ook eerder logisch is dan niet. Mollema valt ook hard en heeft ook weer last. Dat hij op de verkeerde plek zit, ik weet niet, is altijd lastig om te zeggen vind ik, tenzij je echt eerste rij rijdt. Zoals de aankomst op Seraing, daar vallen ze al bij de eerste 15, heeft hij net geluk dat hij 25e rijdt.

Gesink is de ideale meesterknecht. Zijn tijdrit is niet goed genoeg om de tour te winnen, bergop heeft hij teveel zwakke momenten (ook als hij goed is) om mee te doen voor de overwinning,HR
Tot dusver wel. Bergop moet hij in staat zijn bij de beste 3 te horen van het peleton denk ik weleens. De eerste tour die hij rijdt op zijn 23e wordt hij ook gewoon 6e en hoort bij de 5 beste klimmers, dus in die zin behoort dat wel tot de mogelijkheden. Daarnaast bewijst hij in de kleinere koersen ook wel dat hij echt heel goed is wat dat betreft. Als je dan vervolgens zijn tijdritten ziet dit jaar dan is dat toch ook wel heel goed geworden, hij zal ze niet winnen, maar max. 1.5 minuut verliezen.
Ergens zit er heel veel in nog bij deze jongen en het is gewoon zo zonde dat dit er allemaal niet uitkomt door verschillende omstandigheden, deels pech deels door hemzelf.

dus die moet in dienst gaan rijden voor wiggins, contador, schleck of wie dan ook. Dan kan hij in vlakke etappes consequent achteraan in het peloton gaan zitten zodat hij niet valt en bergop zijn eigen tempo rijden waarbij hij de meesten er af kan rijden. Dat doet hij ook nog eens op een tempo, dus hij is de perfecte man om froome en wiggins af te zetten.HR

Een positie zoals die van Froome nu zou wel ideaal zijn denk ik. In een topploeg waar alles klopt (daar is hij wel gevoelig voor, iets te gevoelig als je het mij vraagt;)) lekker als laatste keihard de laatste berg op rijden. Rijdt hij iedereen eraf. Bovendien heb je als knecht altijd wel een mentaal voorbeeld, omdat anderen jouw tempo rijden, waardoor je vaak meer kan dan de mensen achter je.

HR
Zeker een talent! Maar inderdaad, bij de rabo maken ze vooralsnog weinig naam om het maximale uit talenten te halen.
HR
HR

doleva schreef:

(...)

Gesink heeft nog nooit podium gereden in een grote ronde, dus zo "Johan Cruijff-schaal" is de Vuelta niet. Laat Gesink en Mollema, mits fit, maar mooi de Vuelta rijden.
HR
Wat ik bedoel te zeggen: stel dat Gesink een ereplaats zou rijden in de Vuelta, dan nog wordt er gezegd: 'maar ik de Tour laat hij het niet zien'.
Vuelta is toch altijd een ronde voor renners die het in de Tour niet konden brengen.
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002

Van de film schreef:

(...)

Je ziet het allemaal wel erg rooskleurig. Als gesink niet op zijn knie valt. Tjah, als gesink niet valt, tegen een bij oprijdt of een mooie dame onderweg ziet is hij heel goed. Twee jaar niet top presteren is echt héél lang.
HR
In de betreffende Vuelta stond ie op plek 2 en waren de bergen achter de rug. Heeft niks met een rooskleurige blik te maken.
En ik zeg niet dat hij net zo goed is als Contador en Schleck, maar de belofte die hij was heeft hij niet waar kunnen maken door omstandigheden. Dat betekent niet dat hij daarom maar niets meer van zichzelf moet eisen.
Ik bedoel dus meer: Laat het maar zien deze Vuelta, ik wil weer overtuigd worden, net als de rest van het land, en daar passen geen bescheiden ambities bij. Ik vind 2 jaar namelijk ook erg lang :)
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Van de film schreef:

(...)

HR
Nee, dat denk ik ook niet. Daarom moet er ook een grote schoonmaak gaan door het managegemant van Rabobank. Deze zeer getalenteerde generatie wielrenners is zeker nog niet afgeschreven, maar er moet in de leiding iets gebeuren willen de resultaten komen.

Overigens is Kelderman momenteel actief in de Ronde van Polen en rijdt daar als een drol en is ook hij een renner die helaas wel regelmatig het asfalt kust. Dit jaar al een paar x gevallen. Niet erg en we moeten deze jongen absoluut koesteren maar laten we ook geduld hebben. Je ziet aan renners als Pierre Rolland en Janez Braijkovic bijvoorbeeld dat sommige talenten wat jaren nodig hebben om echt door te breken. Rolland en Braijkovic waren op hun 22 al super talenten en nu ze 27/28 zn komt het er pas uit. Ronde renners hebben over het algemeen wat jaren nodig. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk( Contador, Andy Schleck). Van Pinot en Van Garderen bijvoorbeeld is het ook maar afwachten of ze dit niveau kunnen handhaven en geen terugval krijgen.
HR
HR

Massimo
Internationale topspeler

Reg.: 20 januari 2010

Huis schreef:

(...)

Nee, dat denk ik ook niet. Daarom moet er ook een grote schoonmaak gaan door het managegemant van Rabobank. Deze zeer getalenteerde generatie wielrenners is zeker nog niet afgeschreven, maar er moet in de leiding iets gebeuren willen de resultaten komen.

Overigens is Kelderman momenteel actief in de Ronde van Polen en rijdt daar als een drol en is ook hij een renner die helaas wel regelmatig het asfalt kust. Dit jaar al een paar x gevallen. Niet erg en we moeten deze jongen absoluut koesteren maar laten we ook geduld hebben. Je ziet aan renners als Pierre Rolland en Janez Braijkovic bijvoorbeeld dat sommige talenten wat jaren nodig hebben om echt door te breken. Rolland en Braijkovic waren op hun 22 al super talenten en nu ze 27/28 zn komt het er pas uit. Ronde renners hebben over het algemeen wat jaren nodig. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk( Contador, Andy Schleck). Van Pinot en Van Garderen bijvoorbeeld is het ook maar afwachten of ze dit niveau kunnen handhaven en geen terugval krijgen.
HR
Wat dacht je van Cunego.
HR
HR

Madridista
Vedette

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

MrBuijs schreef:

(...)
Zeker een talent! Maar inderdaad, bij de rabo maken ze vooralsnog weinig naam om het maximale uit talenten te halen.
HR
Er is echt iets niet goed bij de Rabo, zelfs "grote" renners doen het nadat ze bij Rabo vertrokken zijn bijna altijd beter. Menchov bijvoorbeeld en Flecha.
HR
HR

Huis
Vedette

Madridista schreef:

(...)

Er is echt iets niet goed bij de Rabo, zelfs "grote" renners doen het nadat ze bij Rabo vertrokken zijn bijna altijd beter. Menchov bijvoorbeeld en Flecha.
HR
Je hebt gelijk maar Menschov is in deze nou niet het juiste voorbeeld. Menschov won bij Rabo de Vuelta en Giro en podium Tour, en daarna was het niet veel meer in de grote rondes. Ook gisteren zakte hij er doorheen. Wellicht hebben andere ploegen een betere dokter of een minder streng doping beleid:)
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Huis schreef:

(...)

Je hebt gelijk maar Menschov is in deze nou niet het juiste voorbeeld. Menschov won bij Rabo de Vuelta en Giro en podium Tour, en daarna was het niet veel meer in de grote rondes. Ook gisteren zakte hij er doorheen. Wellicht hebben andere ploegen een betere dokter of een minder streng doping beleid:)
HR
Of gewoonweg betere ploegleiders, een beter management, betere verzorgers en betere trainers.
HRHR
HR

doleva
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 19 november 2004

Maduroman schreef:

(...)

Wat ik bedoel te zeggen: stel dat Gesink een ereplaats zou rijden in de Vuelta, dan nog wordt er gezegd: 'maar ik de Tour laat hij het niet zien'.
Vuelta is toch altijd een ronde voor renners die het in de Tour niet konden brengen.
HR
Wat ze zeggen is toch niet zo belangrijk. Gesink en Mollema zijn nog jong en hebben nog jaren genoeg in het vooruitzicht om iets in de Tour klaar te maken. Rabo richt zich sowieso veel te veel op de Tour door er met Kruijswijk, Gesink en Mollema te starten en in de Giro altijd met een veredeld belofteteam aan het vertrek te staan.
HR
HR

Huis
Vedette

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Of gewoonweg betere ploegleiders, een beter management, betere verzorgers en betere trainers.
HR
Dat sowieso. De manier waarop Nuyens de Ronde van Vlaanderen won nadat hij net bij Rabo vertrokken was, had onder de Raboleiding niet kunnen gebeuren.
HR
HR

Van de film
Legende

MrBuijs schreef:
Tja deels wel waar. Maar als ik bijv. de val terugzie van vorig jaar dan zit daar weinig goed sturen bij, verder zat hij redelijk goed van voren.
HR
Redelijk goed van voren is dus niet goed genoeg. Evans zag je ook tijdens de gevaarlijke momenten (inzicht in wanneer het wel en niet gevaarlijk is) helemaal op de eerste rij. Je gaat mij niet vertellen dat tjalllingi dat niet kan met gesink als evans het ook met 1 knecht kan.

Tot dusver wel. Bergop moet hij in staat zijn bij de beste 3 te horen van het peleton denk ik weleens. De eerste tour die hij rijdt op zijn 23e wordt hij ook gewoon 6e en hoort bij de 5 beste klimmers, dus in die zin behoort dat wel tot de mogelijkheden. Daarnaast bewijst hij in de kleinere koersen ook wel dat hij echt heel goed is wat dat betreft. Als je dan vervolgens zijn tijdritten ziet dit jaar dan is dat toch ook wel heel goed geworden, hij zal ze niet winnen, maar max. 1.5 minuut verliezen.
Ergens zit er heel veel in nog bij deze jongen en het is gewoon zo zonde dat dit er allemaal niet uitkomt door verschillende omstandigheden, deels pech deels door hemzelf.
HR
Hij heeft ook heel veel talent, maar als het tussen de oren niet goed zit komt het talent er ook niet uit. Dat is zijn, en rabo's, hele probleem.

HR
Dat komt omdat breukink en dekker de renners geen initiatieven laten nemen. Je ziet het keer op keer. Tijdens de finale van de NK zitten ze met 5 man in een kopgroep van 10 of 11. Dus wat doen ze? Ze gaan met 3 man op kop rijden en hopen zo dat boom de sprint kan winnen. Doe asjeblieft niet zo dom en ga om en om demareren. Dan had je terpstra moe gemaakt. Nu waren kelderman, gesink en mollema kapot toen terpstra demareerde.
In de tour zie je het ook altijd. Altijd maar beschermt rijden. Vooraan rijden is óók initiatief nemen, maar je ziet ze daar nooit tijdens de belangrijke momenten. Ja, op 30 km van de streep en dan hoor je dijkstra weer zeggen dat ze 'attent' rijden. Tijdens de laatste 10 km zie je ze er bijna nooit. Het lijkt wel alsof ze wordt ingeprent om te wachten en in hun schulp te blijven, want oh wee, straks verlies je nog teveel kracht! Het is die angst die beklemmend werkt op renners. Als gesink een berg aan ziet komen moet hij denken:' ah lekker, ik ga die mannen eens pijn doen'. Maar nee, dan loopt breukink te roepen:' gesink, jij bent een van de beste klimmers dus je mag er niet afgereden worden!'. Dat verschil in benadering is denk ik heel belangrijk (en ja, ik ben een fan van amateurpsychologie).

Kelderman is nu nog frank en vrij, die zegt nu:' ik zal eens even laten zien wat ik kan'. Straks als hij een paar keer goed heeft gereden mag hij van de rabo-top niet meer verliezen en zul je dezelfde angst gaan zien. Angst om te verliezen is altijd slechter dan aanvallen en verliezen. Want als je aanvalt zul je ook een keer winnen.

@huis,
Inderdaad. Kelderman is een talent die nog niets heeft gewonnen. Kijk, als hij die tijdrit had gewonnen en hij had de hele ronde gewonnen, dán was het anders geweest. Pinot bijvoorbeeld wint een etappe, dat is heel wat anders dan 7e worden in het klassement en de complimenten krijgen. Winnen is in het begin veel belangrijker, omdat je dat het juiste gevoel geeft. Als je 5e wordt in het klassement leer je niets over winnen. Evans heeft dat ook pas veel te laat geleerd bijvoorbeeld.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Huis schreef:

(...)

Dat sowieso. De manier waarop Nuyens de Ronde van Vlaanderen won nadat hij net bij Rabo vertrokken was, had onder de Raboleiding niet kunnen gebeuren.
HR
Ik vond dat interview tussen Erik de jakhals en Maassen echt genant. Tis net wat die andere jakhals zei: die gast kan niet eens normaal uit zn woorden komen. En zo te zien is er geen charisma noch pit aanwezig bij Frans.

Het probleem is natuurlijk dat men in deze individualistische maatschappij zo geprogrammeerd is dat men altijd eerst aan zichzelf denkt. Dus uiteraard is men zich van geen kwaad bewust, laat staan dat men consequenties trekt want dan zal men immers een dief van zn eigen portemonnee zijn zoals Gertje nog uitkraaide toen het over doping ging. Nee Gertje dope is puur egoïsme ten top, immers je naait die schone renner die je verslaat keihard in zn reet (minder lucratieve contracten, evt geen schnabbels omdat de schone renner die koers niet kon winnen). Maar goed Gertje kijk jij jezelf nog maar ns in de spiegel aan met die onrustige psychopathische ogen van je. Vind hem voor de rest wel grappig, daar niet van.

Natuurlijk speelt pech een rol bij Rabo, ik bedoel hoe verzin je het ook dat eerst de twee luitenants op het vlakke van Gesink en Mollema (Wynants en Tjallingii) de koers moeten verlaten en smakken ze daarna met zn allen op hun smoel. Maar ik ben toch van mening dat eea geen toeval meer kan zijn. Ze missen de power, stuurmanskunsten en/of het respect om zoals BMC, Liquidas en Sky die voorste posities structureel te kunnen innemen in het peloton. Maar goed, zoals Gesink ook al zei was er echt geen reden om te twijfelen aan zn vorm (zie Californië, Suisse en etappe naar Seraing). Ik hoop op revanche in Espana!

Film

Hij heeft ook heel veel talent, maar als het tussen de oren niet goed zit komt het talent er ook niet uit. Dat is zijn, en rabo's, hele probleem.HR
Vorig jaar mag bekend zijn (heftiger val, vader) maar ik vond hem juist uitermate ontspannen over komen dit jaar. NIet teveel miepen, sterker nog kennelijk te weinig miepen want ook ik geloofde dat er niet veel meer aan de hand was. Heb je een concreet voorbeeld waarvan je zegt: duidelijk, zit niet goed tussen de oren?

[Dit bericht is veranderd door Jopie C. uit B. te A. (op 13 juli 2012 14:52:29).]
HR
HR

Albatros
Bankzitter

Uit: Spakenburg
Reg.: 14 augustus 2003

Zat net een stukje te kijken en zag het peloton heel langzaam voortpeddelen, beetje eten en drinken. Daarna kwamen de plaspauzes, dan wordt er echt niet meer doorgereden.

Nu zat ik zo eens te denken: wat nou als je een plekje langs de route opzoekt, iets voorbij de ravitailleringspost, met een racefiets en een wielertenue aan. Doen alsof je ook stond te piesen, aansluiten met het peloton en kijken hoe lang je mee kan rijden. Uiteraard wel even een nummertje vastmaken aan je tenue, niemand die dat (gelijk) doorheeft lijkt me.

Als het tempo nog laag blijft, even gaan buurten bij wat mensen in de achterhoede. Paar kilometertjes meefietsen en je hebt een verhaal voor de kleinkids ;)
HR
HR

ForzaGrandeIbra
Vedette

Uit: Goes
Reg.: 26 augustus 2002

Albatros schreef:

Zat net een stukje te kijken en zag het peloton heel langzaam voortpeddelen, beetje eten en drinken. Daarna kwamen de plaspauzes, dan wordt er echt niet meer doorgereden.

Nu zat ik zo eens te denken: wat nou als je een plekje langs de route opzoekt, iets voorbij de ravitailleringspost, met een racefiets en een wielertenue aan. Doen alsof je ook stond te piesen, aansluiten met het peloton en kijken hoe lang je mee kan rijden. Uiteraard wel even een nummertje vastmaken aan je tenue, niemand die dat (gelijk) doorheeft lijkt me.

Als het tempo nog laag blijft, even gaan buurten bij wat mensen in de achterhoede. Paar kilometertjes meefietsen en je hebt een verhaal voor de kleinkids ;)
HR
Is pas nog gedaan in de Giro van 2010! :B

http://www.youtube.com/watch?v=zzsc0245_bI
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Rabo is een van de rijkste ploegen in de pro tour, misschien moeten ze de hoop niet te veel op de Nederlanders leggen.
Koop een goede buitenlandse ronderenner en laat de Nederlandse toppers hem bijstaan, zodat de druk niet op hun komt te staan.

Froome zou wel een leuke zijn en nog iemand die hem lang kan bijstaan in het hooggebergte. (Pinot of Rolland)
HR
HR

Widink
Moderator

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006

spelbos schreef:

Rabo is een van de rijkste ploegen in de pro tour, misschien moeten ze de hoop niet te veel op de Nederlanders leggen.
Koop een goede buitenlandse ronderenner en laat de Nederlandse toppers hem bijstaan, zodat de druk niet op hun komt te staan.

Froome zou wel een leuke zijn en nog iemand die hem lang kan bijstaan in het hooggebergte. (Pinot of Rolland)
HR
Pinot komt net kijken en heeft nog een aantal jaren nodig om stabiel te worden. Zoals je vandaag zag moest hij er ook meteen in de eerste klim af na de inspanning van gisteren. Niks mis mee, hij is zeker een talent maar niet de kopman voor Rabo de komende jaren.

Rolland heeft ook een paar jaar nodig gehad om te rijpen, hij doet het bergop zeker goed, maar de tijdrit van Gesink bijvoorbeeld is vele malen beter.

Denk alleen niet dat er kopmannen voor het oprapen liggen op het moment, die ook echt goed genoeg zijn. Froome is veel te duur. Dan kom je aan een Brajkovic, van Garderen? Taaramae? Toch zijn dit ook geen namen, die veel beter zijn dan Gesink, Mollema, Kruiswijk.
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Widink schreef:

(...)

Pinot komt net kijken en heeft nog een aantal jaren nodig om stabiel te worden. Zoals je vandaag zag moest hij er ook meteen in de eerste klim af na de inspanning van gisteren. Niks mis mee, hij is zeker een talent maar niet de kopman voor Rabo de komende jaren.

Rolland heeft ook een paar jaar nodig gehad om te rijpen, hij doet het bergop zeker goed, maar de tijdrit van Gesink bijvoorbeeld is vele malen beter.

Denk alleen niet dat er kopmannen voor het oprapen liggen op het moment, die ook echt goed genoeg zijn. Froome is veel te duur. Dan kom je aan een Brajkovic, van Garderen? Taaramae? Toch zijn dit ook geen namen, die veel beter zijn dan Gesink, Mollema, Kruiswijk.
HR
Maar Pinot of Rolland zou ik ook niet als kopmannen willen halen, maar als luxe helpers in het hooggebergte om de echte kopman bij te staan.
HR
HR

danielson
Bankzitter

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

De staf moet worden vervangen, niet zozeer de renners. Knebel heeft geen verstand van- en gevoel voor wielrennen. Ik heb een zwak voor Breukink, maar eigenlijk had die na het Rasmussen drama al moeten verdwijnen. Van Houwelingen komt enkel met gemeenplaatsen. Verhoeven lijkt mij wel competent. Frans Maassen zal wel een functie hebben binnen de ploeg, maar welke is mij niet duidelijk. Erik Dekker lijkt mij vele malen geschikter, maar het valt wel op dat hij nooit mee naar de Tour mag.
Er moet een type Bruyneel aangesteld worden (niet Bruyneel zelf vanzelfsprekend). Daarnaast moet de wetenschappelijke en medische begeleiding worden geprofessionaliseerd, d.w.z. op het niveau van Sky worden gebracht. Het valt op dat de Rabo-renners nooit de laatste stap kunnen zetten van (heel) talentvol naar het winnen van grote wedstrijden. Lars Boom is ook een mooi voorbeeld hiervan.
HR
HR

Huis
Vedette

Widink schreef:

(...)

HR
Klopt. De bovengenoemde namen zijn ook absoluut niet beter dan de Rabo mannen. Althans in potentie. Haal je een buitenlandse kopman, moet die aantoonbaar veel beter zijn dan Gesink, Mollema en in de toekomst Kelderman zoals Menschov veel beter was dan Boogerd. Froome ligt voor 3 jaar vast bij Sky en zal inderdaad niet te betalen zijn. Volgens mij komt loopt het contract van Nibali dit jaar af en heeft hij het niet zo meer naar zijn zin bij Liquigas. Rabo zou een poging kunnen wagen hem te halen, al rendeert een Italiaan zelden in een buitenlandse ploeg.

Overigens heeft Van Garderen ooit in de opleidingsploeg van Rabo gezeten. Echter toen hij de overstap naar de profs kon maken deed HTC destijds hem een aanbieding die voor Rabo niet te betalen was. Hij koos toen voor HTC. Erg jammer. Had een goede toevoeging kunnen zijn nu en in de toekomst.
HR
HR

Widink
Moderator

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006

Huis schreef:

(...)

Klopt. De bovengenoemde namen zijn ook absoluut niet beter dan de Rabo mannen. Althans in potentie. Haal je een buitenlandse kopman, moet die aantoonbaar veel beter zijn dan Gesink, Mollema en in de toekomst Kelderman zoals Menschov veel beter was dan Boogerd. Froome ligt voor 3 jaar vast bij Sky en zal inderdaad niet te betalen zijn. Volgens mij komt loopt het contract van Nibali dit jaar af en heeft hij het niet zo meer naar zijn zin bij Liquigas. Rabo zou een poging kunnen wagen hem te halen, al rendeert een Italiaan zelden in een buitenlandse ploeg.

Overigens heeft Van Garderen ooit in de opleidingsploeg van Rabo gezeten. Echter toen hij de overstap naar de profs kon maken deed HTC destijds hem een aanbieding die voor Rabo niet te betalen was. Hij koos toen voor HTC. Erg jammer. Had een goede toevoeging kunnen zijn nu en in de toekomst.
HR
Nibali zen contract loopt inderdaad af, maar ik betwijfel ook of een Italiaan gaat werken in een Nederlandse ploeg. Het zou wel een ideale renner zijn wat mij betreft.

Van Garderen had zeker een toevoeging kunnen zijn. Ook in het wielrennen worden talenten dus weggekocht, dat is wel jammer. Maargoed dat hoort erbij.

Wat zou jij doen als je Rabo was?
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 100,0% dat AZ wint van FC Dordrecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.