Ajax Netwerk
dinsdag 29 juli 2014 - 18:48                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... 108 »

HR

Albatros
Bankzitter

Uit: Spakenburg
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 14 augustus 2003

Gesink vanuit de start aangevallen, maar er helaas weer doorheen gezakt. Nu een kopgroep over van een man of 20, met onder andere Ten Dam, Kruijswijk, Hoogerland, Weening, Valverde, Basso en Vino. Leuk groepje.

Westra en Ruijgh stappen zojuist af.

Ook Mollema Abandon!

[Dit bericht is veranderd door Albatros (op 12 juli 2012 14:31:38).]
HR
HR

Massimo
Internationale topspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 20 januari 2010

quote:HR
Albatros schreef:

Gesink vanuit de start aangevallen, maar er helaas weer doorheen gezakt. Nu een kopgroep over van een man of 20, met onder andere Ten Dam, Kruijswijk, Hoogerland, Weening, Valverde, Basso en Vino. Leuk groepje.

Westra en Ruijgh stappen zojuist af.

Ook Mollema Abandon!
HR
Waar de voortekenen goed leken, is het niveau van de Nederlandse renners drama en zijn we blij met een 30e plaats in de bergen van Ten Dam of een 3e plek van Veelers in een vlakke etappe.

Wie weet dat Mollema wat kan herstellen en een aardige Vuelta rijden. Ook Gesink kan denk ik beter afstappen en zijn rust pakken om te herstellen.
HR
HR

T-Bag
Legende

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Ik loop vast vooruit en feliciteer Rolland met de ritzege B)
HR
HR

T-Bag
Legende

Wat een geweldige etappe om te zien en een prima vooruitziende blik :B

Over de Nederlanders hoeven we de rest vd Tour niet meer te hebben,drama met 1 uitzondering Ten Dam :I
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

T-Bag schreef:

Wat een geweldige etappe om te zien en een prima vooruitziende blik :B

Over de Nederlanders hoeven we de rest vd Tour niet meer te hebben,drama met 1 uitzondering Ten Dam :I
HR
Wiggins zal wel de tour winnen ben ik bang. Te meer omdat er wel erg weinig aankomsten bergop zijn en Froome niet zlef mag gaan die sterker is. Tevens heeft Wiggins de beste tijdrit van de klassementsrenners. Als dit uitkomt, zal het de saaiste en meest laffe renner zijn die de tour wint. Sterker nog zelfs erger als Evans. Waar Evans vorig jaar nog initiatief nam, kun je dit in ieder geval niet zeggen van Wiggins.
HR
HR

Widink
Moderator

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006

Wat een heerlijke tour etappe, van begin tot eind uiterst boeiend. Iedereen totaal gesloopt met een mooie overwinning van Rolland. Wiggins zit natuurlijk in een zetel, zeker nu Evans toch ook niet zo sterk blijkt.

Goede dag voor mijn tourpoule met Rolland, Froome, Nibali, Wiggins, vd Broeck en Brajkovic.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Mijn club AFC Ajax schreef:

Wiggins zal wel de tour winnen ben ik bang. Te meer omdat er wel erg weinig aankomsten bergop zijn en Froome niet zlef mag gaan die sterker is. Tevens heeft Wiggins de beste tijdrit van de klassementsrenners. Als dit uitkomt, zal het de saaiste en meest laffe renner zijn die de tour wint. Sterker nog zelfs erger als Evans. Waar Evans vorig jaar nog initiatief nam, kun je dit in ieder geval niet zeggen van Wiggins.
HR
Moah, wiggins ging zelf achter nibali aan. Dat had evans nooit gedaan.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Van de film schreef:

(...)

Moah, wiggins ging zelf achter nibali aan. Dat had evans nooit gedaan.
HR
Dat duurde maar heel kort anders. De andere keren was het vooral Froome dat dat moest doen. Evans heb ik anders vorig jaar eens echt initiatief zien nemen. Wiggins heb ik dat nog nooit zien doen. Sterker nog ik was vorig jaar tijdens de Vuelta blij dat Wiggins erdoorheen zakte. Als je zo koerst verdien je het ook niet.
HR
HR

Widink
Moderator

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006

(...)

Dat duurde maar heel kort anders. De andere keren was het vooral Froome dat dat moest doen. Evans heb ik anders vorig jaar eens echt initiatief zien nemen. Wiggins heb ik dat nog nooit zien doen. Sterker nog ik was vorig jaar tijdens de Vuelta blij dat Wiggins erdoorheen zakte. Als je zo koerst verdien je het ook niet.
HR
Volgens mij won Evans nooit een tijdrit de afgelopen jaren. Wat Wiggins daar liet zien was een klasse apart. Ook dat hoort bij het wielrennen.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

HR
Tjah, indurain won ook nooit een bergetappe. Wiggins heeft ook niet de capaciteit om even een demarrage te plaatsen. Ik vind dat niet laf. Hij rijdt ook in het geel. Stond hij nou 2e en reed hij achter de rest aan, dan was het laf geweest.
HR
HR

Aad te Laat
International

Uit: Wageningen
Vak: 102
Reg.: 5 augustus 2002

HR
HR

T-Bag
Legende

Rabobank is hard op weg om met 0 renners Parijs (niet) te gaan halen in dit tempo. :I
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

Als Froome de beste wil zijn moet hij naar een andere team, nu is Wiggins de kopman en heeft hij maar voor hem te rijden.
Ik weet zeker als hij weg mocht blijven, hij Rolland had ingehaald.

Wiggins hoeft niets te doen met zulke luxe helpers, iedere klassementsrenner die probeert weg te komen wordt weer terug gepakt door de hemelbestormers.
HRHR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Van de film schreef:

(...)

Tjah, indurain won ook nooit een bergetappe. Wiggins heeft ook niet de capaciteit om even een demarrage te plaatsen. Ik vind dat niet laf. Hij rijdt ook in het geel. Stond hij nou 2e en reed hij achter de rest aan, dan was het laf geweest.
HR
Mee eens. Volgens mij begrijpen mensen die dat zeggen ook niet hoe rete zwaar het is om tempo te rijden in de bergen zonder door het ijs te zakken door de inspanning. Je wint er niet voor niets een Tour mee. Dat aanvallers veel leuker zijn om naar te kijken is iets anders.
HR
HR

Willy Wonka
Internationale topspeler

Vak: 406
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 26 januari 2004

Ik volg de Tour elk jaar met veel plezier, moet zeggen dat ik verder vrijwel nooit wielrennen kijk (wil me ook geen kenner noemen, eerder liefhebber ;) ) maar ik kijk met stijgende verbazing naar de Raboploeg. In mijn ogen hinken zij op twee gedachten; enerzijds voor Nederlands succes gaan, anderzijds zich met de topploegen willen meten. Met een team dat voor het grootste deel uit Nederlandse subtop bestaat sluit je het tweede doel al af. En aangezien de Nederlanders zich niet met de top kunnen meten blijft succes voor de ploeg uit.

Ik denk dat Rabo sterk moet overwegen om een andere koers te gaan varen (niet rijden) en een team te bouwen waarbij een sterke klassementsrenner aangetrokken wordt of de Tour op een andere manier benaderen met het materiaal wat je nu hebt. Ze zijn imo het lachertje van de Tour.
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002

Dramatisch dat Rabo. En hoewel ik niet mee wil gaan in de verwijten aan het adres van de ploeg, moeten ze iets verzinnen om het tij te keren.

Laat Gesink en Mollema maar starten in de Vuelta, met name Gesink kan het zich niet veroorloven in twee jaar geen klassement in een grote ronden te rijden.
En laat in elk geval Gesink de giro rijden volgend jaar. Afhankelijk van de vorm en zijn herstel kan ie de tour daarna altijd nog rijden.

@hierboven, Mollema, Gesink en Kruijswijk hebben alledrie bewezen top 10 te kunnen rijden in een grote ronde. Als je met een buitenlandse topper de garantie koopt dat ie niet valt zou je er nog over na kunnen denken, maar met ook nog Kelderman in aantocht lijkt mij het niet verstandig. En niet wenselijk imo.

[Dit bericht is veranderd door can-o (op 12 juli 2012 21:07:10).]
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Mooie etappe. Jammer dat Nibali uiteindelijk geen tijd pakte. Is toch echt mijn favoriet onder de huidige toprenners.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

can-o schreef:

Dramatisch dat Rabo. En hoewel ik niet mee wil gaan in de verwijten aan het adres van de ploeg, moeten ze iets verzinnen om het tij te keren.

Laat Gesink en Mollema maar starten in de Vuelta, met name Gesink kan het zich niet veroorloven in twee jaar geen klassement in een grote ronden te rijden.
En laat in elk geval Gesink de giro rijden volgend jaar. Afhankelijk van de vorm en zijn herstel kan ie de tour daarna altijd nog rijden.

@hierboven, Mollema, Gesink en Kruijswijk hebben alledrie bewezen top 10 te kunnen rijden in een grote ronde. Als je met een buitenlandse topper de garantie koopt dat ie niet valt zou je er nog over na kunnen denken, maar met ook nog Kelderman in aantocht lijkt mij het niet verstandig. En niet wenselijk imo.
HR
Gesink inderdaad een keer niet in de Tour laten starten of in ieder geval zonder niet als kopman. Als Hesjedal de Giro kan winnen kan gesink dat ook. De Giro en Vuelta zijn minder stressvol en het aprcours is beter voor hem met meer aankomsten bergop.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Huis schreef:

(...)

Gesink inderdaad een keer niet in de Tour laten starten of in ieder geval zonder niet als kopman. Als Hesjedal de Giro kan winnen kan gesink dat ook. De Giro en Vuelta zijn minder stressvol en het aprcours is beter voor hem met meer aankomsten bergop.
HR
Aan de ene kant heb je gelijk. Aan de andere kant zijn de Giro en de Vuelta gewoon B koersen vergeleken met de Tour. Natuurlijk zijn het na de Tour de grootste rondes, maar het blijft heel anders.

Ik zie er meer in dat hij gewoon naar de Tour gaat als vrijbuiter. Als hij altijd op z´n smoel gaat dan moet hij maar achterin gaan zitten in de eerste week. Risico dat hij er dan bij ligt is dan een stuk kleiner. Hij zal z´n minuten dan verliezen omdat hij achter valpartijen terecht komt, maar dan zou hij in ieder geval een keer ´fris´ de bergen in kunnen. Gewoon lekker voor ritoverwinningen en de bergtrui gaan. Dat klassement moet hij wel uit z´n hoofd zetten. Daar is hij ook sowieso niet goed genoeg voor.
HR
HR

Willy Wonka
Internationale topspeler

Vak: 406
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 26 januari 2004

Gesink lijkt mij een subtopper met uitschieters naar boven (en onder).Geen topper, al kan dit nog komen natuurlijk. Is Kelderman een jongen die eraan zit te komen? Ik heb nog nooit van hem gehoord, graag meer info. :)
HR
HR

Albatros
Bankzitter

Uit: Spakenburg
Reg.: 14 augustus 2003

Gewoon Froome halen voor het kopmanschap volgend jaar, of een hengeltje uitgooien naar Nibali die weg wil bij Liquigas. Dan nog even bij Radioshack shoppen voor Gerdemann of Fuglsang. Tankink en Renshaw weg en met Froome/Nibali haal je makkelijk het podium.

Met voetbal mogen we speculeren over transfers, dus waarom bij wielrennen niet ;)

Overigens, ik gun iedereen gezondheid, maar ik hoop dat Wiggins nog een keer onderuit klapt om de Tour nog enigszins te redden qua spanning :denk
HR
HR

MrBuijs
Internationale topspeler

Reg.: 18 maart 2004

Van de film schreef:
Mijn handen jeuken om ploegleider van de rabobank te worden. Hij heeft namelijk wel degelijk kwaliteiten, alleen moet iemand hem eens een keer een vreselijk schop onder de kont geven.
Mollema gaat ondanks de pijn aanvallen. Gesink rijdt door de pijn op een kwartier. Dat is het verschil. En ja, dat komt door mentaliteit. HR
En in beide gevallen eindigen beiden op een halfuur, dus maakt dit weinig uit. Je beschouwt het nu vanuit de Johnny testosteron visie, zelfs als ik slecht ben val ik aan, maar dan heb ik in ieder geval wel 100 m op kop gereden. Ik word daar ook een beetje moe van. Aanvallen als je zo slecht bent is gewoon kansloos. Als je goed bent en aanvalt en dan vervolgens een keer minuten verliest in een bergetappe, dat vind ik getuigen van moed (zoals Evans vandaag). Aanvallen als het totaal nutteloos is, terwijl je dit zelf weet vind ik gewoon dom en nutteloos.

Sommige mensen (ozbiliz, eriksen) hebben het nodig om positief benaderd te worden, andere mensen (gesink, blind) hebben het nodig om gepusht te worden. Ik verwacht veel van gesink, dus laat het *vloek vloek* zien of stap anders maar gezellig bij mij in de auto, dat zou ik heel graag tegen hem willen zeggen.
HR
In ieder geval laat je nu al een hele andere benadering zien. Namelijk dat je kritiek is vanuit het idee dat je ergens veel van hem verwacht. Ik weet niet of jouw aanpak zou werken, misschien wel. Tot dusver vind ik Gesink niet overkomen als een mietje o.i.d. en zijn de redenen dat hij niet presteerde op zich legitiem. Vorig jaar een val en dit jaar blijkbaar weer opnieuw. Om hem dan te pakken op uitspraken van: ik heb nu weinig last, maar een dag later blijkbaar wel, vind ik wat flauw.
Overigens kan je wel de vraag stellen waarom de Rabo's vaak vallen en wat daar de reden van is, domme pech of toch iets anders?
HR
HR
Gesink uit de Tour: http://www.telegraaf.nl/telesport/tour-de-france-2012/12547920/__GESINK_STAPT_UIT_DE_TOUR__.html

Wat nu? De Vuelta laten rijden? Stel dat die daar goed presteert, dan is het toch surrogaat. Het gaat nu eenmaal om de Tour de France. Allemaal leuk en aardig als je goed in bent in Ronde van Zwitserland / Californie, en ook Vuelta maar Tour de France is de belangrijkste graadmeter.
De rest zijn allemaal Johan Cruijff schalen.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Maduroman schreef:

Gesink uit de Tour: http://www.telegraaf.nl/telesport/tour-de-france-2012/12547920/__GESINK_STAPT_UIT_DE_TOUR__.html

Wat nu? De Vuelta laten rijden? Stel dat die daar goed presteert, dan is het toch surrogaat. Het gaat nu eenmaal om de Tour de France. Allemaal leuk en aardig als je goed in bent in Ronde van Zwitserland / Californie, en ook Vuelta maar Tour de France is de belangrijkste graadmeter.
De rest zijn allemaal Johan Cruijff schalen.
HR
Ik denk dat het beter is als Gesink eens echt presteerd. En dan heb ik het niet over de ronde van Californië of iets dergelijks. Want met alle respect, maar qua koers (en dan heb ik het niet over hoe zwaar het is) is het eigenlijk meer een C koers. De A koers is uiteraard de Tour, dan komen de Gori en Vuelta en dan komen ene aantal korte etappekoersen en de klassiekers. En juist daarin hefet hij weinig echt voorin gekoerst en echt veel wint hij niet. Als hij dat eens doet en ook eens probeert op z'n minst op het podium te komen bij een Vuelta of Gori en het liefste iegenlijk winnen. Dan kan hij de volgende stap zetten. Dan kan hij daadwerkelijk eens een gooi gaan doen naar winst in de Tour. Maar hij draait het om.
HR
HR
Moeten gezien het hoge aantal uitvallers Vacansoleil en in mindere mate Rabobank zich zorgen maken over de uitnodiging van volgend jaar, of wordt daar een ranglijst/ een ander criterium voor gehanteerd?
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 40,0% dat Almere City FC wint van MVV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!