Ajax Netwerk
dinsdag 21 oktober 2014 - 02:33                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... 108 »

HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 30 november 2003

quote:HR
Schip ahoy schreef:

Lijkt me duidelijk dat het aanstellen van een Nederlands talent als kopman over de laatste jaren flink door het ijs is gezakt als beleid.

Terug naar een buitenlandse kopman.

In die constructie is Rabo tenminste een echte topploeg geweest. Zijn enorm afgezakt na vertrek van Rasmussen en Freire.
HR
Nou, dat was ook niet zo'n succes met onze leipi. Het gaat niet om nederlands of buitenlands, maar om kwaliteit. Thomas dekker had kopman moeten zijn nu eigenlijk met gesink als meesterknecht.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Van de film schreef:

(...)

Nou, dat was ook niet zo'n succes met onze leipi. Het gaat niet om nederlands of buitenlands, maar om kwaliteit. Thomas dekker had kopman moeten zijn nu eigenlijk met gesink als meesterknecht.
HR
Met Leipi waren de klassementen niet top, maar de ploeg wel. Zeker met Freire erbij. En met Rasmussen waren de Rabo's tourkandidaat, met Menchov iig een podiumkandidaat.

Overigens is mijn punt ook juist dat het moet gaan om kwaliteit en niet per se om een Nederlandse kopman. Maar omdat ik geen Nederlandse alternatieven zie, zou ik jongens als Gesink, Mollema en Kruiswijk lekker laten knechten. Die rijden dan nog aardige klassementen, terwijl ze niet de druk van de koers hoeven dragen. Valt de kopman erg tegen, schuif je de best geklasseerde renner daaronder door.

Punt is dat Rabobank een echte topploeg was in alle koersen en nu enorm weggezakt is.
HR
HR

Rooibos
Basisspeler

Uit: Horst
Vak: 410
Reg.: 10 mei 2005

Nederlandse ploegen doen het tot nu toe redelijk goed in de tijdrit. Na 40 finishers Westra 1, Larsson 2 en LL Sanchez op 3. Bij de eerste twee tussenpunten (56 en 46 doorkomsten) komen ook renners als David Millar niet aan deze drie tijden. Hoop doet leven :-)
HR
HR

Van de film
Legende

Schip ahoy schreef:

Met Leipi waren de klassementen niet top, maar de ploeg wel. Zeker met Freire erbij. En met Rasmussen waren de Rabo's tourkandidaat, met Menchov iig een podiumkandidaat.

Overigens is mijn punt ook juist dat het moet gaan om kwaliteit en niet per se om een Nederlandse kopman. Maar omdat ik geen Nederlandse alternatieven zie, zou ik jongens als Gesink, Mollema en Kruiswijk lekker laten knechten. Die rijden dan nog aardige klassementen, terwijl ze niet de druk van de koers hoeven dragen. Valt de kopman erg tegen, schuif je de best geklasseerde renner daaronder door.

Punt is dat Rabobank een echte topploeg was in alle koersen en nu enorm weggezakt is.
HR
Moah, ik kan me nog veel momenten herinneren waarin we zaten te vloeken omdat leipi al zo snel zonder knechten zat. En in de klassiekers hebben we sinds boogerd en dekker ook niet meer zoveel gepresteerd, hoewel daar nog meer talent zit (met terpstra bijv.) volgens mij dan in het ronderennen.
HR
HR

Widink
Moderator

Uit: Didam
Vak: -
Reg.: 11 april 2006

Rooibos schreef:

Nederlandse ploegen doen het tot nu toe redelijk goed in de tijdrit. Na 40 finishers Westra 1, Larsson 2 en LL Sanchez op 3. Bij de eerste twee tussenpunten (56 en 46 doorkomsten) komen ook renners als David Millar niet aan deze drie tijden. Hoop doet leven :-)
HR
Martin is 13 seconden sneller bij de eerste tijdmeting. Lijkt op een goede tijdrit van Westra dus. Maargoed, weet niet of Martin echt topfit is na zijn valpartij.
HR
HR

Rooibos
Basisspeler

Laatste paar dagen leek hij al een stuk beter dan eerste dagen na zijn val. (Laten we hopen dat dat ook voor Gesink gaat gelden). Lijkt dus inderdaad goede tijdrit van Westra te zijn.
HR
HR

MrBuijs
Internationale topspeler

Reg.: 18 maart 2004

Gesink zijn val viel wel mee dit keer. Vorige x vond ik het terecht dat hij slecht reed na zijn val, want hij had gewoon af moeten stappen zo hard was die. Nu was dit minder het geval en lijkt er ook gewoon een mentaal probleem te zijn, terwijl hij initieel een uitstekende indruk maakte. Wat Gesink nodig heeft is een grote overwinning om van de druk af te zijn en om eindelijk te laten zien dat wat er in zit, er ook werkelijk een keer uitkomt!
HR
HR

Rooibos
Basisspeler

Als je met 74 km per uur valt denk ik niet dat je van een zachte val kunt spreken. Een lichaam krijgt dan gewoon een flinke klap en zal daar van moeten herstellen.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Schip ahoy schreef:

Lijkt me duidelijk dat het aanstellen van een Nederlands talent als kopman over de laatste jaren flink door het ijs is gezakt als beleid.

Terug naar een buitenlandse kopman.

In die constructie is Rabo tenminste een echte topploeg geweest. Zijn enorm afgezakt na vertrek van Rasmussen en Freire.
HR
Mwah, niet helemaal een juiste conclusie. Ten eerste is Freire pas één seizoen weg. Ten tweede waren Menchov en Leipheimer ook geen denderende successen (vond wel dat ze van Leipheimer te snel afscheid hebben genomen). Rasmussen was in principe de kopman niet eens (dat was Menchov) en zat daarnaast aan de zooi. Rijdt hij uberhaupt nog wel?

Ze moeten weer terug naar de tijd zonder man voor het algemeen klassement. De tijd Boogerd/Dekker. Gesink in de Boogerd rol die ook mag meedoen voor het klassement, maar niet je hele ploeg daarop afstemmen. Boogerd had ook z'n slechtste jaren toen hij voor het algemeen klassement reed. Toen hij daarna vrijuit reed kwam hij een stuk beter voor de dag. Had altijd wel een zwakke dag, maar ook altijd een hele sterke dag en gemiddeld gezien vrij constant (rond plek 10/20). Ze moeten gewoon weer lekker vrijuit rijden, geen druk van het algemeen klassement. Niet met 8 man voorin willen zitten in de eerste week. Als Gesink voor het klassement wil gaan, prima, dan gaat hij zich voorin de strijd mengen de eerste week maar dan moet hij het wel alleen doen. Dan liggen ze in ieder geval niet allemaal op hun bek. Verder vooral voor etappeoverwinningen gaan en alleen voor het algemeen klassement gaan als je een talent van het niveau Contador hebt of kan aantrekken. Gesink is uiteraard niet van dat niveau.
HR
HR

MrBuijs
Internationale topspeler

Reg.: 18 maart 2004

Zlatanist schreef:
Verder vooral voor etappeoverwinningen gaan en alleen voor het algemeen klassement gaan als je een talent van het niveau Contador hebt of kan aantrekken. Gesink is uiteraard niet van dat niveau.
HR
Dit betwijfel ik dus. Initieel kan Gesink meedoen om het podium denk ik. Nu heeft hij zijn hele carriere pech gehad met veel valpartijen (als dit altijd pech is, sommige vallen nooit, anderen altijd). Maar vooral deze keer heeft hij niet dusdanig veel schade gehad dat het werkelijk de oorzaak kan zijn van zijn presteren nu. Hoorde vanmorgen dat een van de ploegleiders heeft gezegd dat Gesink er mentaal weer helemaal doorheen zit. Vorig jaar vond ik zijn slechte presteren niet meer dan logisch, hij was nl. te hard gevallen, echter mankeer hij fysiek nu echt niet heel veel. Daarom zeg ik: hij heeft een keer een hele grote overwinning nodig om alle druk die er op hem is van zich af te laten vallen.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Van de film schreef:

(...)

Moah, ik kan me nog veel momenten herinneren waarin we zaten te vloeken omdat leipi al zo snel zonder knechten zat. En in de klassiekers hebben we sinds boogerd en dekker ook niet meer zoveel gepresteerd, hoewel daar nog meer talent zit (met terpstra bijv.) volgens mij dan in het ronderennen.
HR
Tuurlijk joh, ga vooral lekker ver terug in de tijd. Bijvoorbeeld naar Peter Luttenberger als kopman. Heeft veel zin. Terpstra is overigens geen rabo. Ik snap je reactie dan ook niet.

[Dit bericht is veranderd door Schip ahoy (op 9 juli 2012 15:57:50).]
HR
HR

Zlatanist
Vedette

MrBuijs schreef:

(...)
Dit betwijfel ik dus. Initieel kan Gesink meedoen om het podium denk ik. HR
Gesink heeft natuurlijk niet de klasse van Contador of A.Schleck. Beiden zijn betere klimmers, zeker wanneer er veel tempowisselingen zijn dan Gesink. Daarnaast is Contador een veel betere tijdrijder. Gesink is subtop die in zo'n jaar als dit jaar, bij gebrek aan echte toppers, in topvorm een heel eind had kunnen komen al zou hij het dan waarschijnlijk alsnog op de tijdrit afleggen. Helaas kan hij opnieuw niet pieken op het moment dat het moet. Gesink kan beter voor de bergtrui gaan en één of meerdere ritzeges. Wellicht dat het dit jaar nog kan als hij zich mentaal/fysiek kan herstellen.
HR
HR

the farmer
Vedette

Reg.: 26 november 2006

Vroeemmmm 23 sec sneller dan v.Garderen die al sneller was dan Cancellara!
HRHR
HR

Widink
Moderator

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006

Jezus wat een tijdrit van Wiggins. Ook Froome natuurlijk grote klasse.
De tour lijkt nu al beslist, zeker gezien er nog een langere tijdrit in zit.

Bergop lijkt de Sky trein moeilijk te kraken. Maar wie weet, aanvallen met zen allen dus.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

De Tour wordt steeds saaier. Wie had ooit gedacht dat de Britten het AK van de Tour zou domineren.... en ik zie niet hoe dit nog gaat veranderen in deze Tour. Te beperkte/defensief ingesteld courreurs en het parcours leent zich ook niet voor aanvallen. Als hij komende donderdag geen zwakke dag heeft dan is hij al een heel eind. Amper aankomsten bergop is ideaal voor Wiggins, al bieden de afdalingen voor mannen als Nibali en Evans ook nog wel mogelijkheden, maar dan moeten ze wel aanvallen op de berg zelf. Als Wiggins geen slechte dag heeft dan geeft hij dit niet meer weg. Hij is de beste van dit niet zo denderende gezelschap.
HR
HR

Van de film
Legende

Schip ahoy schreef:

Tuurlijk joh, ga vooral lekker ver terug in de tijd. Bijvoorbeeld naar Peter Luttenberger als kopman. Heeft veel zin. Terpstra is overigens geen rabo. Ik snap je reactie dan ook niet.
HR
Wat ik bedoel te zeggen is dat rabobank nooit zo'n sterke ploeg heeft gehad na dekker en boogerd. Wat heeft rabobank nou gewonnen na boogerd en dekker?
HR
HR

Van Damn
Basisspeler

Reg.: 29 november 2003

Toch wel zeer verdachte verschijnselen nu.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Zlatanist schreef:

(...)

Gesink kan beter voor de bergtrui gaan en één of meerdere ritzeges. Wellicht dat het dit jaar nog kan als hij zich mentaal/fysiek kan herstellen.
HR
Het programma zat iig mee voor hem: 2 dagen na de val "okselfris" binnenkomen in de bus, vandaag "rustig" aan in de tijdrit en morgen een rustdag. De val lijkt mee te vallen dus aangezien hij kennelijk zn piek later in de tour heeft gepland is er helemaal geen reden om zich woensdag of donderdag niet al ns te testen, al is het maar om te beginnen met sprokkelen voor de bergtrui (imo realistisch doel). Ik vind hem gezien de omstandigheden relax overkomen, krijg ook niet de indruk dat hij bij de pakken neer is gaan zitten. Bovendien voelt Hij geen druk meer van het klassement en zal sky hem laten gaan.

De tour lijkt al gespeeld. Persoonlijk hoop ik dat Froome een wat meer beschermde rol krijgt (ook meespringen in de bergen, stel dat Wiggins het niet trekt)... hij was vorig jr iig de sterkste in de Vuelta.
HR
HR

Van de film
Legende

Van Damn schreef:

Toch wel zeer verdachte verschijnselen nu.
HR
Wat boeit dat nou? Wiggens en froome zijn helden, met of zonder doping. Wat mij betreft hebben ze iets uitgevonden wat nog niet op de dopinglijst staat, prima toch? Er gebeurd nu eigenlijk weer eens wat.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Van de film schreef:

(...)

Wat ik bedoel te zeggen is dat rabobank nooit zo'n sterke ploeg heeft gehad na dekker en boogerd. Wat heeft rabobank nou gewonnen na boogerd en dekker?
HR
De Tour met Rasmussen op een formaliteit qua verblijfplaats na? De ploegen met Menchov en Rasmussen waren echt een factor in de Tour. Gesink kan het kopmanschap niet aan en Mollema en Kruiswijk zijn (nog) te licht. Bescherm die jongens en trek een kopman aan. In de rol van adjudant komen zulke talenten ook boven drijven, zelfs indien ze hun kloten eraf moeten draaien bergop.
HR
HR

Van de film
Legende

Schip ahoy schreef:

De Tour met Rasmussen op een formaliteit qua verblijfplaats na? De ploegen met Menchov en Rasmussen waren echt een factor in de Tour. Gesink kan het kopmanschap niet aan en Mollema en Kruiswijk zijn (nog) te licht. Bescherm die jongens en trek een kopman aan. In de rol van adjudant komen zulke talenten ook boven drijven, zelfs indien ze hun kloten eraf moeten draaien bergop.
HR
Die tour met rasmussen in het geel was sterk, en de tours er omheen was rasmussen ook sterk voor de bollen. Menchov viel altijd tegen want die moest altijd het podium wel kunnen halen. Verder zat er toen ook al niets in. Natuurlijk is dat altijd meer dan nu, maar een goede ploeg waar de rest rekening mee hield waren de rabo's echt niet.
HR
HR

danielson
Regelmatige invaller

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

Jopie C. uit B. te A. schreef:

(...)

Het programma zat iig mee voor hem: 2 dagen na de val "okselfris" binnenkomen in de bus, vandaag "rustig" aan in de tijdrit en morgen een rustdag. De val lijkt mee te vallen dus aangezien hij kennelijk zn piek later in de tour heeft gepland is er helemaal geen reden om zich woensdag of donderdag niet al ns te testen, al is het maar om te beginnen met sprokkelen voor de bergtrui (imo realistisch doel). Ik vind hem gezien de omstandigheden relax overkomen, krijg ook niet de indruk dat hij bij de pakken neer is gaan zitten. Bovendien voelt Hij geen druk meer van het klassement en zal sky hem laten gaan.

De tour lijkt al gespeeld. Persoonlijk hoop ik dat Froome een wat meer beschermde rol krijgt (ook meespringen in de bergen, stel dat Wiggins het niet trekt)... hij was vorig jr iig de sterkste in de Vuelta.
HR
Dat Gesink een etappe zal winnen is een illusie. Kan alleen via lange ontsnapping en Gesink weet niet eens hoe dat moet.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Van de film schreef:

(...)

Die tour met rasmussen in het geel was sterk, en de tours er omheen was rasmussen ook sterk voor de bollen. Menchov viel altijd tegen want die moest altijd het podium wel kunnen halen. Verder zat er toen ook al niets in. Natuurlijk is dat altijd meer dan nu, maar een goede ploeg waar de rest rekening mee hield waren de rabo's echt niet.
HR
Dan denken we daar anders over. Overigens heb ik genoemd dat Freire ook zo'n typische Tour troef was. Van de huidige Tour ploeg blijft niets over als er geen klassement wordt gereden.
HR
HR

danielson
Regelmatige invaller

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

Schip ahoy schreef:

(...)

Dan denken we daar anders over. Overigens heb ik genoemd dat Freire ook zo'n typische Tour troef was. Van de huidige Tour ploeg blijft niets over als er geen klassement wordt gereden.
HR
Klopt en al die zg kopmannen heeft ook nog nooit gewerkt. Omdat Slagter en Kelderman er aankomen, zou het een goede zaak zijn als in ieder geval twee van de vijf naar een andere ploeg gaan.
HR
HR

Van de film
Legende

Schip ahoy schreef:

HR
Freire was de enige echte topper van de ploeg, daar heb je gelijk in. Dat was/is een echte winnaar.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 8,4% dat Liverpool FC wint van Real Madrid CF. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor FC Barcelona-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!