Ajax Netwerk
woensdag 22 oktober 2014 - 06:47                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 108 »

HR

danielson
Bankzitter

Uit: Groningen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 11 februari 2012

Schitterende etappe, maar wat zijn die Nederlanders slecht. Ten Dam (als knecht voor onze zg toprenners meegegaan) is verreweg de beste; enige die doet wat ie moet doen.
Gesink weer zoveelste nietszeggende interview na aankomst; wordt tijd dat hij in de pers ook eens wat harder wordt aangepakt. Of bij Rabo moet de bezem er door, of renners als Gesink moeten eens aan een andere ploeg gaan ruiken.
En die Dijkstra en Ducrot die minuten lang volhouden dat Pinot de witte trui van Taaramae heeft overgenomen. Droevig, ook dat niveau.

[Dit bericht is veranderd door danielson (op 8 juli 2012 17:47:13).]
HR
HR

Massimo
Internationale topspeler

Reg.: 20 januari 2010

Ik heb het gemist, maar iemand zei vandaag tegen mij dat Breukink in de avondetappe had gezegd dat met zo veel mogelijk man de tour uitrijden het doel was. Als dit echt het geval is, dan gaat het nooit wat worden met de huidige Rabobank.
HR
HR

Loki
Vedette

Vak: -
Reg.: 14 februari 2009

quote:HR
Klaas de Jager schreef:

(...)

Nee, absoluut geen geen leuke etappe. Klassementsrenners die elkaar niet testen, en een kopgroep vol Rabo's die het niet voor elkaar krijgen om met zijn 3en op kop te gaan rijden, maar geheel los van elkaar constant naar anderen gaan zitten staren...Gesink ...tja, I rest my case on that one...

Ik was vol verwachting voor de Tour, maar er is inderdaad geen moer aan. Die paar schamele aanvallers die tot nu toe enige kleur proberen te geven hebben eigenlijk ook niet veel kwaliteit. Die Pinot houdt net een half minuutje over op een groep die pas in de laatste 10 kilometer een beetje gas gaf.

Er is geen oranje-bril voor nodig om de Tour van dit jaar tot nu toe een aanfluiting te vinden ( heowel dat wel heel erg helpt... :B ) Tel er het volkomen imbeciele en achter de feiten aanhollende commentaar van die 2 muppets van de nos bij op, en dan heb je een dagelijks portie ergernis van een uurtje of 4...
HR
Je houdt niet van de sport. 40 km per uur in een bergrit. Geweldige jonge renner die beestachtig heeft gereden. Constant koers en wisselingen.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Loki schreef:

Je houdt niet van de sport. 40 km per uur in een bergrit. Geweldige jonge renner die beestachtig heeft gereden. Constant koers en wisselingen.
HR
Dat is natuurlijk zo en dat is ook leuk om te zien vind ik, maar het is toch zonde dat dit een van de etappes is waar klimmers moeten aanvallen? Ik bedoel, zonder vandenbroecke waren ze gewoon met 20 man over de laatste col gekomen. Dat is heel mooi voor de vluchters, maar we willen graag het echte spektakel, we willen graag dat wiggens, evans, froome en nibali met z'n vieren zitten terwijl er nog 5 kilometer op de teller staat naar de finish van alpe dhuez. Dat is het échte werk, en dat krijgen we helaas niet of nauwelijks te zien vrees ik.
HR
HR

T-Bag
Legende

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Zeer jammer dat S Sanchez nu ook uit de Tour is,die wil nog wel eens voor vuurwerk zorgen. In dit tempo hou ik geen 1 renner meer over in mijn selectie van sportpools.

:I
HR
HR

danielson
Bankzitter

Nederlanders/prominenten:
37. BAUKE MOLLEMA,Rab + 14.27
49. LAURENS TEN DAM,Rab + 19.54
51. STEVEN KRUIJSWIJK,Rab + 20.44
56. ROBERT GESINK,Rab + 23.12

Is het niet droevig? Na twee etappes door het middelgebergte..... :\(
HR
HR

Van de film
Legende

Van die eerste drie vind ik het gene ramp, die hebben het tenminste geprobeerd. Die vierder is een stuk erger.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Van de film schreef:

Van die eerste drie vind ik het gene ramp, die hebben het tenminste geprobeerd. Die vierder is een stuk erger.
HR
Precies. En het is niet de eerste keer dat ik dit zie bij Gesink. Ook vorig jaar.
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002

Van de film schreef:

HR
Het tragische is dat ik nog steeds denk dat Gesink intrinsiek het meeste talent heeft. Maar na 2x Vuelta en 4x tour is de conclusie dat hij slechts 1x zonder kleerscheuren de finish heeft gehaald (Vuelta debuut: 6e). Dat is een toprenner onwaardig. Mollema moet uitkijken dat hij ook niet die kant op gaat. 2 tours, 2x niet goed door val en ziekte. Het is dat het zelfde geldt voor Poels, anders zou je het aan Rabo wijten, maar misschien moet Gesink is bij een andere loeg gaan rijden.
HR
HR

Loki
Vedette

can-o schreef:

(...)

Het tragische is dat ik nog steeds denk dat Gesink intrinsiek het meeste talent heeft. Maar na 2x Vuelta en 4x tour is de conclusie dat hij slechts 1x zonder kleerscheuren de finish heeft gehaald (Vuelta debuut: 6e). Dat is een toprenner onwaardig. Mollema moet uitkijken dat hij ook niet die kant op gaat. 2 tours, 2x niet goed door val en ziekte. Het is dat het zelfde geldt voor Poels, anders zou je het aan Rabo wijten, maar misschien moet Gesink is bij een andere loeg gaan rijden.
HR
Kijk eens naar Kloden. Heeft ie ook wel wat van weg trouwens. Maar als ie dat palmares bij elkaar rijdt mogen we toch wel tevreden zijn. Kloden heeft 16 grote rondes gereden, waarvan 7 uitgereden en slechts 3 keer top 10 waarvan 2 keer 2de in de tour.
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

Als Gesink niet was gevallen had hij er ook af gemoeten. Sky reed die klim gisteren vanaf het begin vol tempo, zoiets kan hij totaal niet aan.
HR
HR

Van de film
Legende

Loki schreef:

Kijk eens naar Kloden. Heeft ie ook wel wat van weg trouwens. Maar als ie dat palmares bij elkaar rijdt mogen we toch wel tevreden zijn. Kloden heeft 16 grote rondes gereden, waarvan 7 uitgereden en slechts 3 keer top 10 waarvan 2 keer 2de in de tour.
HR
Moet je daar tevreden mee zijn? Als kloden niet zoveel gevallen was had hij misschien wel kunnen winnen of was hij in elk geval een stuk vaker veel korter geeindigd. Die heeft ook niet alles uit zijn talent gehaald.
Ik ben niet zo van het tevreden zijn met 2e plekken. Bij wielrennen (maar in bijna elke sport) draait het om winnen. Ik heb liever dat gesink 5 bergetappes wint dan dat hij 2 keer 2e wordt in de tour.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Van de film schreef:

(...)

Moet je daar tevreden mee zijn? Als kloden niet zoveel gevallen was had hij misschien wel kunnen winnen of was hij in elk geval een stuk vaker veel korter geeindigd. Die heeft ook niet alles uit zijn talent gehaald.
Ik ben niet zo van het tevreden zijn met 2e plekken. Bij wielrennen (maar in bijna elke sport) draait het om winnen. Ik heb liever dat gesink 5 bergetappes wint dan dat hij 2 keer 2e wordt in de tour.
HR
Ik ook. En dat is dan ook een heel groot minpunt van de Rabo. Ze willen zo kort mogelijk eindigen ipv te winnen. Alleen al daardoor zullen ze eigenlijk nooit echt presteren. Gesink moet eerst eens zorgen dat hij etappes wint en vanuit daar kan verder gekeken worden of hij kopman kan worden die voor de winst gaat van een grote ronde.
HRHR
HR

Loki
Vedette

Van de film schreef:

(...)

HR
Tja, ik ben het met je eens. Maar dat betekend dat er maar 2 toprenners zijn en een paar bijrollen. A Schleck en Contador. Het gaat immers ook altijd om winnen op het allerhoogste niveau en dat is de TOUR. Dat zijn niet de klassiekers, niet het WK, niet de Olympische spelen en niet de Giro en Vuelta in het wielrennern. In het voetbal is het de CL, en daar is AJax ook slechts een figurant in. De eredivisie stelt geen reet voor. Gesink kan ook de Eneco tour winnen als ie daar op piekt.

Bovendien is een tourpodium zo VELE malen hoger dan een paar ritzeges. Het tourklassement zijn de beste wielrenners ter wereld. Dat zijn de grootste talenten, de mensen die het meeste voor de sport leven en alle risicos nemen op elk denkbaar gebied. EN je hebt er 2 die er mijlenver bovenuitsteken en enkel door externe omstandigheden gestopt kunnen worden.
HR
HR

danielson
Bankzitter

can-o schreef:

(...)

HR
en het maar eens in de Giro proberen. Ronde met minder druk en stress. Rabo zet al jaren alles op de Tour, maar een groot succes is dat bepaald niet.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Loki schreef:

Bovendien is een tourpodium zo VELE malen hoger dan een paar ritzeges.HR
Hier ben ik het niet mee eens. Derde is leuk, maar uiteindelijk maar derde. Over 10 jaar zeggen we echt niet meer 'Gesink was ooit derde in de tour'. Ondertussen zeggen wel ieder jaar: 'het is al .... jaar geleden dat een Nederlander een touretappe won'. Doe mij maar een paar mooie etappeoverwinningen. Eerste in het klassement worden ze toch niet, omdat ze ten eerste altijd wel op hun bek gaan, ten tweede ze de druk niet aankunnen en ten derde ze niet goed genoeg zijn om het klassement te kunnen winnen.
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008

Loki schreef:

(...)

HR
Oke, goed dat je dat even concludeerd. Ik dacht zelf even een jaar of 40 dat ik dat wel deed, maar ik voel me nooit te oud om wat te leren...

Ik hou het erop dat jij gewoon geen kritiek kan velen op deze sport. Een andere kijk erop kan geen kwaad, maar voor de hele goegemeente bepalen hoe ze er naar dienen te kijken en hoe er van te houden gaat wat ver, vind jezelf ook niet...?

Pinot is een aardig talent, zeker, en verdient credits vandaag. Maar het obligate gedoe achter hem speelde hem natuurlijk volledig in de kaart.

De feiten waar je criticasters mee om de oren slaat zijn zo slap als pudding. Wie de afgelopen week alle etappes van begin tot eind heeft gezien, kan niet anders dan concluderen dat het peloton een bende angstige zenuwenlijers is die welliswaar hard trappen, maar er geenszins een spektakel van weten te maken, behoudens dan het dagelijkse portie vliegen zonder vleugels.... Beroofd van smaakmakers als o.a. Martin ( die nog wel meehobbelt maar net zo goed af kan stappen ) Sanchez Rojas Poels en vooraf al Contador en Schleck, is de garantie op een knalfuif wel heel erg klein aan het worden...

Maar de Tour is nog lang en Parijs is nog ver, er kan nog van alles gebeuren...

Zou mooi zijn als diverse meesterknechten aan het muiten zouden slaan en de boel eens flink op zijn kop zouden zetten. Ik heb namelijk de indruk dat gasten als o.a. Vanendert en Froome veel sterker zijn dan de mannen waar ze dag in dag uit op moeten wachten...
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009

Klaas de Jager schreef:

(...)

Oke, goed dat je dat even concludeerd. Ik dacht zelf even een jaar of 40 dat ik dat wel deed, maar ik voel me nooit te oud om wat te leren...

Ik hou het erop dat jij gewoon geen kritiek kan velen op deze sport. Een andere kijk erop kan geen kwaad, maar voor de hele goegemeente bepalen hoe ze er naar dienen te kijken en hoe er van te houden gaat wat ver, vind jezelf ook niet...?

Pinot is een aardig talent, zeker, en verdient credits vandaag. Maar het obligate gedoe achter hem speelde hem natuurlijk volledig in de kaart.

De feiten waar je criticasters mee om de oren slaat zijn zo slap als pudding. Wie de afgelopen week alle etappes van begin tot eind heeft gezien, kan niet anders dan concluderen dat het peloton een bende angstige zenuwenlijers is die welliswaar hard trappen, maar er geenszins een spektakel van weten te maken, behoudens dan het dagelijkse portie vliegen zonder vleugels.... Beroofd van smaakmakers als o.a. Martin ( die nog wel meehobbelt maar net zo goed af kan stappen ) Sanchez Rojas Poels en vooraf al Contador en Schleck, is de garantie op een knalfuif wel heel erg klein aan het worden...

Zou mooi zijn als diverse meesterknechten aan het muiten zouden slaan en de boel eens flink op zijn kop zouden zetten. Ik heb namelijk de indruk dat gasten als o.a. Vanendert en Froome veel sterker zijn dan de mannen waar ze dag in dag uit op moeten wachten...
HR
Heb je de opening van de etappe niet gezien? Als je daar niet van kan genieten dan kan ik een heel eind met Loki mee.
HR
HR

Johan Nahoj
Idool
Nr 3 Ajax Pool seizoen 2006/2007

Vak: 420
Reg.: 6 december 2000

Klaas de Jager schreef:

(...)

HR
Grappig dat je dat stelt; ik betrap me erop dat ik sinds ik weet niet hoelang totaal niet geboeid aan het kijken ben. Een reden kan ook zijn dat er voor mijn gevoel helemaal geen persoonlijkheden en kleurijke renners meer zijn waar je vóór of tegen bent waardoor er een soort spanning ontstaat. De meeste kanshebbers rijden het hele jaar haast niet, daar hoor je dus helemaal niets over waardoor er ook al geen herkenning of binding ontstaat. Dat de NL-renners zoals elk jaar weer veel te groot gemaakt worden vantevoren door de pers en daardoor elke keer weer tegenvallen zal ook een oorzaak zijn. De eerste week was wat mij betreft voorspelbaar en supersaai.
HR
HR

danielson
Bankzitter

Zlatanist schreef:

(...)

Hier ben ik het niet mee eens. Derde is leuk, maar uiteindelijk maar derde. Over 10 jaar zeggen we echt niet meer 'Gesink was ooit derde in de tour'. Ondertussen zeggen wel ieder jaar: 'het is al .... jaar geleden dat een Nederlander een touretappe won'. Doe mij maar een paar mooie etappeoverwinningen. Eerste in het klassement worden ze toch niet, omdat ze ten eerste altijd wel op hun bek gaan, ten tweede ze de druk niet aankunnen en ten derde ze niet goed genoeg zijn om het klassement te kunnen winnen.
HR
Zegt genoeg hoe diep we als wielerland zijn weggezakt, dat dit zelfs maar een discussiepunt kan zijn. Toen we nog etappes bij de vleet wonnen, keken we niet op van een overwinninkje in een etappe, maar zo hoog mogelijk eindigen in het klassement, daar ging het om. Nu wachten we al 7 jaar op iets simpels als een etappe-overwinning, 11 jaar op een overwinning in een (echte)voorjaarsklasssieker, 22 jaar op een podiumplaats in de Tour, 27 jaar op een wereldtitel en 32 jaar op een Tourzege (of willekeurig welke grote ronde). We fietsen nog wel, maar winnen doen we nauwelijks meer.
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Ik volg het wielrennen nauwelijks op de Tour na, maar iedere keer als ik kijk bakt die Gesink er helemaal niks van. Als dat nou van 'm verwacht werd, okee. Maar iedere keer hoor je vooraf dat dit de Tour van Gesink gaat worden... Wat een slappe hap zeg. En iedere keer als ik 'm hoor praten dan komt het over als zo'n domme voetballer. "Ja ik weet ook niet hoe het komt. Ga gewoon m'n best doen blabla". Vreselijk
HR
HR

Sjaakjwt
Bankzitter

Vak: 425
Reg.: 27 augustus 2006

Misschien moeten ze bij de Rabo maar weer aan de doping?
HR
HR

Rooibos
Basisspeler

Uit: Horst
Vak: 410
Reg.: 10 mei 2005

danielson schreef:

(...)

Zegt genoeg hoe diep we als wielerland zijn weggezakt, dat dit zelfs maar een discussiepunt kan zijn. Toen we nog etappes bij de vleet wonnen, keken we niet op van een overwinninkje in een etappe, maar zo hoog mogelijk eindigen in het klassement, daar ging het om. Nu wachten we al 7 jaar op iets simpels als een etappe-overwinning, 11 jaar op een overwinning in een (echte)voorjaarsklasssieker, 22 jaar op een podiumplaats in de Tour, 27 jaar op een wereldtitel en 32 jaar op een Tourzege (of willekeurig welke grote ronde). We fietsen nog wel, maar winnen doen we nauwelijks meer.
HR
Die 11 jaar ben ik overigens niet met je eens. Voor mij is de Omloop het Volk (weiger voorlopig omloop het nieuwsblad te noemen)een echte voorjaarsklassieker.

Dan de discussie over de Rabo's hier.

Waar ik het de ploeg andere jaren verweet omdat ze niet attent genoeg reden verwijt ik het ze dit jaar niet. Hele week, op dat ene cruciale moment na, goed van voren. Waar in voorgaande jaren een Cancellara de etappe nog wel eens neutraliseerde (overigens steeds als Rabo aan de goede kant van de valpartij zat) werd er nu vol doorgekoerst.

Plan A dus de prullenbak in, dan maar voor een etappezege gaan. Vier Rabo's (LLS, LtD, BM en SK) in de aanval gezien in een vooral aan het begin heelrijke etappe. Als het dan niet lukt, twee dagen nadat ze op het asfalt lagen, jammer, maar tekent wel de strijdlust.

Ik denk dat we in de bergen eindelijk weer eens een aanvallende Rabo equipe gaan zien en een mooie etappezege in het vooruitzicht hebben.
HR
HR

danielson
Bankzitter

Ik help het je hopen, maar geloof er niet in. Als je (als klassementsrenner) zo slecht bent dat je in in het klassement geen enkele rol kan spelen, win je ook geen etappe.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Lijkt me duidelijk dat het aanstellen van een Nederlands talent als kopman over de laatste jaren flink door het ijs is gezakt als beleid.

Terug naar een buitenlandse kopman.

In die constructie is Rabo tenminste een echte topploeg geweest. Zijn enorm afgezakt na vertrek van Rasmussen en Freire.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 84,6% dat AZ wint van FC Groningen. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Go Ahead Eagles:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!