Ajax Netwerk
zondag 21 december 2014 - 14:27                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 108 »

HR

danielson
Regelmatige invaller

Uit: Groningen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 11 februari 2012

quote:HR
Amsterdam-Oost schreef:

(...)

Ik zou het hele jaar het wielrennen maar eens gaan volgen, dan kom je waarschijnlijk met wat realistischer postings.
HR
Dat doe ik ook en misschien kun je uitleggen wat er niet realistisch is aan mijn postings?
HR
HR

doleva
Geselecteerd voor Oranje

Vak: -
Reg.: 19 november 2004

Jij kunt kennelijk in het hoofd van Gesink kijken. Chapeau.

Voorts zei je dat het nooit wat zal worden met Gesink in de Tour. Dat houdt dus ook een tour zonder het fysieke ongemak van een valpartij in. Daar waar je eerder nog riep dat er volgens jou veel mogelijk was voor Gesink. Kortom, opportunisme. Verder ga je niet in op de tour van 2010 waarin hij toch aardig rond reed.
HR
HR

danielson
Regelmatige invaller

Als het van de vier keer drie keer mis gaat en die ene keer bijna mis (hij had toen ook een of ander scheurtje in z'n elleboog na een val), wordt het moeilijk er nog in te geloven. Vóór de Tour hoop je wel, maar ja, eigenlijk tegen beter weten in.
HR
HR

San_Marco
Vedette

Vak: 111
Reg.: 2 mei 2003

danielson schreef:

Als het van de vier keer drie keer mis gaat en die ene keer bijna mis (hij had toen ook een of ander scheurtje in z'n elleboog na een val), wordt het moeilijk er nog in te geloven. Vóór de Tour hoop je wel, maar ja, eigenlijk tegen beter weten in.
HR
Gesink gaat toch altijd op zn plaat? Te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken. HEt wordt tijd dat die jongen eens in gaat zien dat de grote rondes te veel voor hem zijn. Leuke meerijder bergop die niet zo goed kan sturen heel sec gesteld.
HR
HR

doleva
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 19 november 2004

danielson schreef:

HR
Waar Gesink toe in staat is staat volledig los van jouw geloof.
HR
HR

rollermanskunk
Vedette

Reg.: 7 januari 2010

Gesink en de Tour voor de komende jaren heb ik eigenlijk wel opgegeven. Gesink is goed in koersen die ongeveer een week duren en waar de druk niet al te groot is. Voor volgend seizoen zou ik hem wel eens in de luwte de Giro willen zien rijden. De Tour is voor Gesink te hektisch. Kelderman en Mollema moeten het de komende jaren maar gaan doen in de Tour. Gesink zou ik Tour-kopman af maken. De dikke vette pech moet maar eens nauwkeurig door meneer de Jager geanalyseerd gaan worden want het Rabo Saldosparen komt maar niet van de grond (sterker nog het ligt alleen maar op de grond). Met Argos-ogen kijk ik nu naar de Tour....
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Ik denk dat de valpartijen ook geen toeval zijn, maar er is iets waar ik me nog meer aan erger bij rabo. Gister zag ik een stukje tour du jour en een gast (geen idee wie dat was) was bij argos en rabobank geweest en beschreef het verschil in beleving bij de twee ploegen. Bij argos zat iedereen klaar om uit de startblokken en te gaan, hadden ze zin in de volgende dag om hun kansen aan te pakken. Bij rabo een soort van gelatenheid vna:' tjah, het zit allemaal weer niet mee, laten we er het beste maar van maken en bla bla bla'. En dan daarna de reactie van erik dekker, tenenkrommend. 'Ja, we kunnen misschien nog top 10 rijden, maar 4 minuten dicht rijden gaat moeilijk'. Wtf!? Zitten ze nou nóg steeds met het klassement in de kop? Mollema, gesink en kruiswijk moeten aanvallen en etappes proberen te winnen, dat is de enige manier om nog iets van de tour te maken. Anders heb je straks een tour gereden waarin je respectievelijk 11e, 18e en 50e wordt zonder etappe-overwinning. Dát is pas een rampscenario.
HR
HR

Massimo
Internationale topspeler

Reg.: 20 januari 2010

Van de film schreef:

Ik denk dat de valpartijen ook geen toeval zijn, maar er is iets waar ik me nog meer aan erger bij rabo. Gister zag ik een stukje tour du jour en een gast (geen idee wie dat was) was bij argos en rabobank geweest en beschreef het verschil in beleving bij de twee ploegen. Bij argos zat iedereen klaar om uit de startblokken en te gaan, hadden ze zin in de volgende dag om hun kansen aan te pakken. Bij rabo een soort van gelatenheid vna:' tjah, het zit allemaal weer niet mee, laten we er het beste maar van maken en bla bla bla'. En dan daarna de reactie van erik dekker, tenenkrommend. 'Ja, we kunnen misschien nog top 10 rijden, maar 4 minuten dicht rijden gaat moeilijk'. Wtf!? Zitten ze nou nóg steeds met het klassement in de kop? Mollema, gesink en kruiswijk moeten aanvallen en etappes proberen te winnen, dat is de enige manier om nog iets van de tour te maken. Anders heb je straks een tour gereden waarin je respectievelijk 11e, 18e en 50e wordt zonder etappe-overwinning. Dát is pas een rampscenario.
HR
Rabobank stelt al jaren teleur. Die deden het beter toen ze nog een vrijbuitersploeg waren. Het valt te prijzen dat ze voor zoveel Nederlanders gaan, maar als structureel één van de grootste ploegen van het peleton winnen ze te weinig. Her en der wat rondjes, maar in grote rondes en in klassiekers is het vaak erg ondermaats.

Bij Rabobank hangt al jaren het probleem dat er naar excuses wordt gezocht en, ook al was afgelopen vrijdag naar mijn mening ook wel pech, hier wel erg vaak naar wordt gewezen. Als buitenstaander krijg je niet het idee dat ze het probleem bij de kern aanpakken en daardoor steeds dezelfde fouten maken. Zelfs Erik Dekker laat zich er tegenwoordig in meeslepen.

Het enige wat ze kunnen doen is zorgen elke keer een man in de aanval te hebben. Hierdoor zit je vrijwel altijd in een zetel en geeft je dat als ploeg ook wel de rust.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Massimo schreef:

Het enige wat ze kunnen doen is zorgen elke keer een man in de aanval te hebben. Hierdoor zit je vrijwel altijd in een zetel en geeft je dat als ploeg ook wel de rust.
HR
Verder ben ik het met je eens, maar deze gedachtengang snap ik nooit zo.

Hoezo zit je als ploeg in een zetel als je een renner mee vooraan hebt? Hebben gesink en mollema daar wat aan dan? In een bergetappe kan degene vooraan wellicht 3 meter op kop rijden wanneer die bijgehaald wordt, thats it. Volgens mij verandert er voor de ploeg helemaal niets wanneer er wel of niet iemand vooraan zit.
HR
HR
Bij Rabo zit een groot probleem in het kader. Iemand als Erik Breukink: lijkt me een erg aardige man hoor, maar geen leider die zijn renners op scherp zet.
Vind ik een type Fred Rutten.
Ik zou iemand als Micheal Boogerd wel eens als ploegleider willen zien bij Rabobank. Hij heeft veel koersinzicht en een goede dosis bluf.
Veel renners komen uit de provincie bij Rabo (Mollema,Gesink, Tankink,Kruiswijk)dan lijkt het mij goed om er een extravert type als Boogerd bij te zetten.
Om in voetbaltermen te spreken: ik moet bij Rabo altijd aan PSV denken: altijd een vage doelstelling zodat je niet wordt afgerekent als je faalt, nooit de favoriet willen zijn, en iedereen is veel te aardig voor elkaar.
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008

Amsterdam-Oost schreef:

(...)

Ik zou het hele jaar het wielrennen maar eens gaan volgen, dan kom je waarschijnlijk met wat realistischer postings.
HR
Het zijn juist de zelfbenoemde kenners hier die de realiteit maar niet onder ogen willen zien. Er wordt doodleuk gezegd dat Gesink zijn 5de Tour rijdt en dus laat zien dat ie het aankan....terwijl dit juist de vierenhalfde ( excuus voor de term ) keer is dat ie laat zien het JUIST NIET aan te kunnen.

Over te hoge verwachtingen van gefrustreerde oranje-fanaten die eens per jaar uit hun holen kruipen, waar iemand het over had : Wij zijn het niet die die verwachtingen scheppen. Dat doet men zelf. Het hele jaar wordt keer op keer in het teken gezet van de Tour, daarin moet het gebeuren met de so called toppers in de ploeg. Men hoeft nergens top te zijn, hoeft nooit vol gas te gaan, mag alles afstemmen op het doel : het lijf zo fit mogelijk houden en zich prettig voelen tot aan de start van de Tour. Nergens hoeft men ( de aangewezen Tour-toppers ) pijn te lijden, zodat geen enkele echte hardheid wordt opgebouwd. Wattebolletjes zijn het, die zodra het er echt op gaat als plumpuddingen door de pedalen heen zakken.

Het is niet voor niets dat Nikki Terpstra in zijn eentje die hele Rabo-ploeg op een hoop rijdt, die jongen doet al jaren elders echte hardheid op, en juist daarom komen zijn exceptionele talenten bovendrijven

Wellicht moeten die kenners, die kennelijk het hele jaar bovenop en middenin het wielrennen zitten, eens wat meer afstand gaan nemen zodat ze er een wat helderder en realistischer kijk op gaan krijgen...?

Overigens worden hier Kelderman en Slagter genoemd als onderdeel van de vaderlandse wielerhoop in bange dagen...Zo werden Kruiswijk en Mollema ( van wie ik 2 jaar terug al zei dat ze weg moesten bij Rabo, maar dat terzijde...) ook bestempeld. Terecht op die momenten, omdat ze overduidelijk blijk gaven van groot talent. Maar voor allen geldt dat een langer verblijf bij Rabo garant staat voor het verloren gaan van al dat talent.

Wie dat nog altijd wil ontkennen en er zijn kop voor in het zand wil steken moet dat fijn blijven doen, maar stop dan liever wel maar even met het bestempelen van mensen die de boel wel op waarde schatten als wielernitwits

Dat begint een beetje komisch en in ieder geval ongeloofwaardig te worden zo onderhand....

[Dit bericht is veranderd door Klaas de Jager (op 8 juli 2012 11:22:54).]
HR
HR

ajax71727395 Rode kaart: waarschuwing
Regelmatige invaller

Vak: 421
Reg.: 13 maart 2008

doleva schreef:

Ik kan met enige bescheidenheid zeggen dat ik het wielrennen aardig goed volg. En het roeptoeteren dat het nooit wat met Gesink en Mollema zal worden kan ik maar op een manier opvatten. Het gefrustreerde gekrakeel van de holland-supporter, die waarschijnlijk over een jaar of vier Kelderman hier loopt af te fakkelen omdat die de gefrustreerde holland supporter zijn verwachtingen niet waar maakt.
HR
:D :D Weer genoten van de kneus Gesink gisteren?
HR
HR

Amsterdam-Oost
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 3 mei 2000

Klaas, ik kan best leven met je kritiek op de Raboleiding. Zo'n man als Knebel bijvoorbeeld vind ik een verschrikking. Ik zou ook best eens een andere ploegbaas willen zien ipv Breukink. Misschien moeten ze Bruyneel of Riis een polsen. ;) Die hebben met echte winnaars gewerkt of doen dat nog steeds.

Wat je kritiek op Gesink betreft: ik vind dat gewoon te makkelijk. Die jongen is pas 26 en heeft nog wat jaren te gaan. Herinner je je nog hoe Evans er een paar jaar geleden bij reed? Angstig en altijd defensief rijdend. Die is ook een paar keer in de middenmoot geëindigd in de Tour. Vorig jaar klopte het ineens allemaal en viel hij zelfs aan.

Gesink kan zo'n ontwikkeling ook best doormaken. Hij heeft me dit jaar al een paar keer positief verrast: 1. zijn tijdrit is sterk verbeterd. 2. In de eerste Tourweek sprintte Gesink mee en eindigde vooraan in Seraing en Boulogne-sur-Mer, op aankomsten die hem normaal gesproken niet liggen. Hij ontwikkelt zich dus nog steeds.

Misschien heb je gelijk en wordt het nooit meer wat met hem in de Tour, maar dat weet niemand. Maar om hem zo vroeg in zijn carrière af te serveren gaat mij te ver.
HRHR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Amsterdam-Oost schreef:

Klaas, ik kan best leven met je kritiek op de Raboleiding. Zo'n man als Knebel bijvoorbeeld vind ik een verschrikking. Ik zou ook best eens een andere ploegbaas willen zien ipv Breukink. Misschien moeten ze Bruyneel of Riis een polsen. ;) Die hebben met echte winnaars gewerkt of doen dat nog steeds.

Wat je kritiek op Gesink betreft: ik vind dat gewoon te makkelijk. Die jongen is pas 26 en heeft nog wat jaren te gaan. Herinner je je nog hoe Evans er een paar jaar geleden bij reed? Angstig en altijd defensief rijdend. Die is ook een paar keer in de middenmoot geëindigd in de Tour. Vorig jaar klopte het ineens allemaal en viel hij zelfs aan.

Gesink kan zo'n ontwikkeling ook best doormaken. Hij heeft me dit jaar al een paar keer positief verrast: 1. zijn tijdrit is sterk verbeterd. 2. In de eerste Tourweek sprintte Gesink mee en eindigde vooraan in Seraing en Boulogne-sur-Mer, op aankomsten die hem normaal gesproken niet liggen. Hij ontwikkelt zich dus nog steeds.

Misschien heb je gelijk en wordt het nooit meer wat met hem in de Tour, maar dat weet niemand. Maar om hem zo vroeg in zijn carrière af te serveren gaat mij te ver.
HR
Leeftijd is voor mij geen issue. Het gaat om het hier en nu. Of je nu 16 of 36 bent, goed is goed.

Zodra Gesink Rabo verlaat wordt de kans dat zijn uitzonderlijke talenten tot ontplooing komen vele malen groter. Hij MOET daar weg. Ik vind Gesink een fantastsische wielrenner, maar hij laat zich al jaren naar de kloten helpen in die ploeg. Ik ga er deels in mee dat hij te jong is geweest om het zelf in te zien, en daarnaast de nodige ellende heeft meegemaakt die zo'n ruime blik en een gezond zelfbewustzijn hebben vertroebeld.

Maar het is nu toch de hoogste tijd dat hij zichzelf keihard bij de lurven pakt, zijn contract met onmiddelijke ingang verscheurd en zijn heil gaat zoeken bij een echte toploeg onder leiding van echte klasbakken. Zodat ie binnen 2 jaar gewoon die Tour met 2 vingers in zijn neus gaat winnen.

Ik weet zeker dat ie bijvoorbeeld onder leiding van Cornelissen en Luijcks, of bij bijvoorbeeld Riis of Mottet binnen 1 jaar overal top 5 klasseringen pakt, en op iets langere termijn voor jaren de toon aan kan geven in de grote rondes.

Ik verketter hem altijd, puur omdat ook ik vind dat ie een topper kan of zelfs behoort zijn met zijn kwaliteiten. Om bijvoorbeeld van Hummel af te gaan zeiken is me wat al te goedkoop....

[Dit bericht is veranderd door Klaas de Jager (op 8 juli 2012 12:41:56).]
HR
HR

Johan Nahoj
Idool
Nr 3 Ajax Pool seizoen 2006/2007

Vak: 420
Reg.: 6 december 2000

Er is gewoon een Nederlandse ziekte van verkeerde tactische keuzes en een soort van "laat de anderen het vuile werk maar doen dan wachten wij wel af". Dat laatste is ontstaan in de tijd dat Raas ploegleider werd en een oncollegialiteit aan de dag legde in de hoop te profiteren van andere ploegen hun werklust maar daarmee ook nog eens de eigen renners niet onafhankelijk maakte maar wel een afwachtende instelling insleep. Zowel Breukink als Boogaard waren daar prototypes van die na een onverwacht goede tour nooit meer dat resultaat herhaalde door de ingesleten afgestomptheid. Als Geesink elk jaar valt maar toch elk jaar voorin wil eindigen waarom stelt de Rabobank dan niet dat je elke etappe voorin het peleton moet koersen om dit soort dingen te proberen te voorkomen? Ik geloof inderdaad dat Geesink bij een andere ploeg beter tot zijn recht kan komen of dat Breukink moet wieberen. Peter Post bijv. kon goed met zijn renners opschieten maar gooide wel de beuk erin en kon de boel op scherp zetten.

[Dit bericht is veranderd door Johan Nahoj (op 8 juli 2012 13:54:00).]
HR
HR

danielson
Regelmatige invaller

Gesink nu al in de bus. Wat een afgang. Zal vandaag op een half uur eindigen. Zijn hier nog excuses voor te bedenken?
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Reg.: 28 november 2004

Inderdaad een afgang. Zal Rabobank hem volgend jaar weer de kans kans geven, ooit moet je het toch laten zien.
HR
HR

markieee
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 424
Reg.: 27 mei 2005

danielson schreef:

Gesink nu al in de bus. Wat een afgang. Zal vandaag op een half uur eindigen. Zijn hier nog excuses voor te bedenken?
HR
Schandalig inderdaad.. of hij moet het bewust laten lopen. Maar dit kan echt niet eigenlijk :I
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

markieee schreef:

(...)

Schandalig inderdaad.. of hij moet het bewust laten lopen. Maar dit kan echt niet eigenlijk :I
HR
Gesink is een mentaal wrak. Als het niet loopt dan laat hij het lopen. Dit is niet de eerste keer. Waar je Mollema vandaag ziet aanvallen net als Kruijswijk. Hetzelfde als vorig jaar bij Mollema die toen ook nog aanviel. Dat zul je van Gesink normaalgesproken helemaal niet zien.
HR
HR

Widink
Moderator

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006

En weer een klassementsrenner op de grond. Wat een prutsers toch allemaal... Maar dit zou wel pech geweest zijn of niet?

Onee, Gesink is de enige die er wat aan kon doen natuurlijk, moet die maar voorin zitten.
HR
HR

danielson
Regelmatige invaller

Widink schreef:

En weer een klassementsrenner op de grond. Wat een prutsers toch allemaal... Maar dit zou wel pech geweest zijn of niet?

Onee, Gesink is de enige die er wat aan kon doen natuurlijk, moet die maar voorin zitten.
HR
Sanchez is ook niet echt goed hoor!
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Reg.: 31 juli 2005

Arme Samu Sanchez, alweer een leuke coureur minder...wat een kut Tour is dit aan het worden....
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

De Tour wordt steeds minder interessant en de Nederlanders laten opnieuw zien er niets van te kunnen. In een groep met 14 met z´n 5en zijn en je dan door 1 Zweed laten wegrijden. Waardeloos. Gesink rijdt zelfs achter het peloton, stumper.
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Vond het nochtands een heerlijke etappe. Maar als je enkel met je oranje muts en roodwitblauwe sjaaltje kan kijken dan is er geen reet aan inderdaad.
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Loki schreef:

Vond het nochtands een heerlijke etappe. Maar als je enkel met je oranje muts en roodwitblauwe sjaaltje kan kijken dan is er geen reet aan inderdaad.
HR
Nee, absoluut geen geen leuke etappe. Klassementsrenners die elkaar niet testen, en een kopgroep vol Rabo's die het niet voor elkaar krijgen om met zijn 3en op kop te gaan rijden, maar geheel los van elkaar constant naar anderen gaan zitten staren...Gesink ...tja, I rest my case on that one...

Ik was vol verwachting voor de Tour, maar er is inderdaad geen moer aan. Die paar schamele aanvallers die tot nu toe enige kleur proberen te geven hebben eigenlijk ook niet veel kwaliteit. Die Pinot houdt net een half minuutje over op een groep die pas in de laatste 10 kilometer een beetje gas gaf.

Er is geen oranje-bril voor nodig om de Tour van dit jaar tot nu toe een aanfluiting te vinden ( heowel dat wel heel erg helpt... :B ) Tel er het volkomen imbeciele en achter de feiten aanhollende commentaar van die 2 muppets van de nos bij op, en dan heb je een dagelijks portie ergernis van een uurtje of 4...
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 8,4% dat NAC wint van Feyenoord. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Excelsior-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!