Ajax Netwerk
donderdag 24 april 2014 - 09:13                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... 108 »

HR

KickWilstra
Talent

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 18 september 2010

quote:HR
Van de film schreef:

Whatever de reden is, het kan geen toeval zijn. Er zijn altijd bepaalde renners die áltijd vallen en renners die nooit vallen. Sagan kan bijvoorbeeld niet vallen. Evans gaat ook gewoon helemaal op kop rijden op 4 km van de meet.
Het maakt mij geen reet uit hoe je het doet, maar je moet er voor zorgen dat je niet valt. Sommige renners kunnen dat en met name de goede (klassementsrenners) kunnen dat. Vallen is geen pech, want als je met een grote groep valt zit je in het verkeerde deel van het peloton. Dat moet je kunnen aanvoelen. Zoals ik al zei, sommigen kunnen dat wel, anderen niet. Jammer dat gesink dat niet heeft.
HR
Sagan kan niet vallen? Die lag gisteren nog op zijn kokosnoot.
Vallen kun je voor een klein gedeelte in de hand houden door slim positioneren in het peloton, en goede stuurmanskunsten. Maar als er vlak voor je neus één of meerdere renners onderuit gaan, dan kun je nog Wiggins, Evans of zelfs Armstrong heten, maar dan lig je gewoon hoor.
HR
HR

danielson
Bankzitter

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

Van de film schreef:

Whatever de reden is, het kan geen toeval zijn. Er zijn altijd bepaalde renners die áltijd vallen en renners die nooit vallen. Sagan kan bijvoorbeeld niet vallen. Evans gaat ook gewoon helemaal op kop rijden op 4 km van de meet.
Het maakt mij geen reet uit hoe je het doet, maar je moet er voor zorgen dat je niet valt. Sommige renners kunnen dat en met name de goede (klassementsrenners) kunnen dat. Vallen is geen pech, want als je met een grote groep valt zit je in het verkeerde deel van het peloton. Dat moet je kunnen aanvoelen. Zoals ik al zei, sommigen kunnen dat wel, anderen niet. Jammer dat gesink dat niet heeft.
HR
Klopt; komt bij dat Rabo vandaag al vaker zo ongeveer met de hele ploeg was gevallen, niet alleen bij die laatste valpartij. Heeft dus niets met pech te maken, maar alles met onkunde. Taktiek was nu juist om niet meer met iedereen bij elkaar op een kluitje te fietsen.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

KickWilstra schreef:

Sagan kan niet vallen? Die lag gisteren nog op zijn kokosnoot.
Vallen kun je voor een klein gedeelte in de hand houden door slim positioneren in het peloton, en goede stuurmanskunsten. Maar als er vlak voor je neus één of meerdere renners onderuit gaan, dan kun je nog Wiggins, Evans of zelfs Armstrong heten, maar dan lig je gewoon hoor.
HR
Noem je dat vallen? Dat was een karaterol omdat hij even niets te doen had :B.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

danielson schreef:

(...)

Klopt; komt bij dat Rabo vandaag al vaker zo ongeveer met de hele ploeg was gevallen, niet alleen bij die laatste valpartij. Heeft dus niets met pech te maken, maar alles met onkunde. Taktiek was nu juist om niet meer met iedereen bij elkaar op een kluitje te fietsen.HR
Laat BMC, Sky, Lotto etc dat nu juist wel doen. De ploegen die niet gevallen zijn. Gelul dus!! Dat hele treintjes rijden is de oorzaak van de valpartijen. Je hebt al de sprinterstreinitjes en daar komen ook nog eens de klassementsrenenrs treintjes bij. Dan krijg je dus een drukte en chaos van jewelste. Omdat Evans en Wiggins en de rest van de klassements mannen zich met hun ploegen voorin bemoeien met de sprintersploegen ontstaan de valpartijen. Laat de sprinters het lekker uitzoeken en ga als klassementsrenenrs gewoon op de 2e of 3e rij rijden. Dat nerveuze en ontspannen gedoe moet eens stoppen. Cavendisch gaat in een bergettape toch ook niet Evans voor de voeten fietsen.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

Van de film schreef:

HR
Elke klassementsrenner is al vaak dik op zijn bek gegaan.

Je moet maar net de pech hebben, dat je er tussenzit.
En die pech heeft Robert Gesink nou altijd.

Op dn duur weet je het ook niet meer, waar je veilig zit (als je al zo vaak bent gevallen). Dan zou je gewoon van achteren een beetje hangen zoals nu met Hoogerland en Sanchez.

Dat is gewoon pure pech.
Als je naar de laatste 3 Tours kijkt, is het gewoon kwestie van tijd dat je gaat vallen. (armstrong, Contador, Schlecks, Evans, VDBII, Gesink, Menchov,Wiggins,..) Het is gewoon gekkenhuis geworden met al die sprintploegen.
Verwacht in deze editie dat Evans of Wiggins ook weer vroeg of laat aan de beurt komen.

Vorig jaar had Evans geluk dat die niet was gevallen. Het jaar ervoor was hij zwaar ten val gekomen.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Ok prima. Jammer dat gesink zoveel pech heeft dan, anders was het een toprenner geweest.
HR
HR

Meppie
Talent

Uit: Amsterdam
Reg.: 7 februari 2005

Poels heeft een gescheurde nier, gescheurde milt, gekneusde long en 3 gebroken ribben. Onbegrijpelijk dat ze hem, nadat hij al in de ambulance lag, door hebben laten rijden. Zelfde geldt voor Wynants en zijn rit van 144 km met geperforeerde long en van Summeren die door mocht rijden nadat hij even buiten westen is geweest.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

Vond nog sterk dat Gesink die nog vooruit werd geduwd door Weening, 2.5 minuten voor weening aankwam.
HR
HR

Rens020
Ballenjongen

Vak: 410
Reg.: 6 juli 2012

Wrm wielrennen :S
HR
HR

Amsterdam-Oost
Idool

Vak: -
Reg.: 3 mei 2000

Rens020 schreef:

Wrm wielrennen :S
HR
Drm
HR
HR

Flurry
Lid 2de elftal

Reg.: 25 oktober 2007

Meppie schreef:

Poels heeft een gescheurde nier, gescheurde milt, gekneusde long en 3 gebroken ribben. Onbegrijpelijk dat ze hem, nadat hij al in de ambulance lag, door hebben laten rijden. Zelfde geldt voor Wynants en zijn rit van 144 km met geperforeerde long en van Summeren die door mocht rijden nadat hij even buiten westen is geweest.
HR
Dit is misschien nog wel het ergste van heel de dag. Een renner wil terug op de fiets stappen. Een ploegleider heeft niet de medische achtergrond. Maar de mensen van die ambulance hebben toch wel enige vorm van medische training gehad? Ik kan me voorstellen dat de situatie erg hectisch was maar als een renner in de ambulance ligt lijkt me dat niet voor niets. Iets andere interne verwondingen en deze situatie had heel wat slechter uit kunnen pakken.
HR
HR

T-Bag
Legende

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Amsterdam-Oost schreef:

(...)

Drm
HR
Nog voor registreren ook he :D
HR
HR

Kaaks
Bankzitter

Uit: Leiderdorp
Reg.: 30 april 2007

En dan krijg je er nog een tijdsstraf als bonus bovenop :s

http://www.telegraaf.nl/telesport/tour-de-france-2012/12511097/__Tour-jury_straft_Rabo__.html

Ik ben helemaal niet chauvinistisch maar als er 140 man op de grond ligt is er geen jury die zegt iedereen dezelfde tijd als de winnaar . Als er vandaag aan de finish een bus binnenkomt buiten de tijd blijven ze er ook in . Het is dus elke dag dat ong 30 km voor de finish sky en bmc treintjes gaat vormen . Al die renners zie je dan links rechts door het peloton naar voren komen, en dan vinden de mensen het gek dat het hele zooitje onderuit gaat .Ze mogen bij Rabo vandaag wel ff op Mollema inpraten want die kwam gisteren met een kop binnen die wil vandaag al vanaf het ontbijt demarreren :-)
HRHR
HR

synzo
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 21 juli 2011

K1 is minder gevaarlijk en schadelijk voor je gezondheid dan een rondje Frankrijk fietsen! Sterkte aan iedereen met een meer of mindere blessure!
HR
HR

Kaaks schreef:

En dan krijg je er nog een tijdsstraf als bonus bovenop :s

http://www.telegraaf.nl/telesport/tour-de-france-2012/12511097/__Tour-jury_straft_Rabo__.html

Ik ben helemaal niet chauvinistisch maar als er 140 man op de grond ligt is er geen jury die zegt iedereen dezelfde tijd als de winnaar . Als er vandaag aan de finish een bus binnenkomt buiten de tijd blijven ze er ook in . Het is dus elke dag dat ong 30 km voor de finish sky en bmc treintjes gaat vormen . Al die renners zie je dan links rechts door het peloton naar voren komen, en dan vinden de mensen het gek dat het hele zooitje onderuit gaat .Ze mogen bij Rabo vandaag wel ff op Mollema inpraten want die kwam gisteren met een kop binnen die wil vandaag al vanaf het ontbijt demarreren :-)
HR
Echt ongelooflijk ja. Wat een drama was dat gister zeg. Vind het nu minder erg dat ik snel op vakantie ga en de Tour niet of nauwelijks kan volgen. Toch weer dramatisch hoe wederom een valpartij met Nederlanders het perspectief op een succesvolle Tour finaal kan wegvagen.
HR
HR

ajax71727395 Rode kaart: waarschuwing
Regelmatige invaller

Vak: 421
Reg.: 13 maart 2008

Glories schreef:

(...)

Hou die grote praatjes lekker voor je man
HR
Waarom? Er is toch altijd wat met die nietsnut. Waarom liggen Evans en Nibali er nooit bij?
HR
HR

Huis
Vedette

ajax71727395 schreef:

(...)

Waarom? Er is toch altijd wat met die nietsnut. Waarom liggen Evans en Nibali er nooit bij?
HR
Evans werd in 2009 30e en in 2010 25e door grote valpartijen. Hij had kneuzingen en verwondingen over zn hele lichaam toen.
HR
HR

Amsterdam-Oost
Idool

ajax71727395 schreef:

(...)

HR
Nibali is gisteren ook gevallen, eerder in de etappe. Gemist zeker? Dacht ik al. En voor Evans: zie post van Huis.

On topic: Gesink maakt op mij een montere indruk. We gaan hem nog wel zien deze Tour.

[Dit bericht is veranderd door Amsterdam-Oost (op 7 juli 2012 10:06:49).]
HR
HR

ajax71727395 Rode kaart: waarschuwing
Regelmatige invaller

Vak: 421
Reg.: 13 maart 2008

Amsterdam-Oost schreef:

(...)

Nibali is gisteren ook gevallen, eerder in de etappe. Gemist zeker? Dacht ik al. En voor Evans: zie post van Huis.

On topic: Gesink maakt op mij een montere indruk. We gaan hem nog wel zien deze Tour.
HR
Laat ik het dan zo zeggen, er is met Gesink ALTIJD wel gezeik. Dat kan geen toeval zijn. Heb vorig jaar hetzelfde gezegd en heb toen al voorspeld dat ook deze tour Gesink na de eerste week kansloos zou zijn door een of andere valpartij en het is dus weer waar.

Dus voor jou weer een keer:

Ook in de Tour van 2013 zal gesink na de eerste week al op een onoverkomelijke achterstand staan door een of andere valpartij!
HR
HR

danielson
Bankzitter

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

Amsterdam-Oost schreef:

(...)

HR
De druk is er nu af, dat zal het wel zijn. Benieuwd hoeveel ze vandaag verliezen in de slotklim. We gaan ze zeker nog zien, maar niet vooraan.
HR
HR

Massimo
Internationale topspeler

Reg.: 20 januari 2010

Vandaag verwacht ik weinig van de Rabo's omdat ze fysiek moeten herstellen van gisteren. Wel hoop ik heel erg op een etappeoverwinning in de bergen van Gesink die dan de ruimte zal krijgen op bijvoorbeeld een slotklim, omdat hij toch niet in de buurt van het podium staat.
HR
HR

Amsterdam-Oost
Idool

ajax71727395 schreef:

(...)

Laat ik het dan zo zeggen, er is met Gesink ALTIJD wel gezeik. Dat kan geen toeval zijn. Heb vorig jaar hetzelfde gezegd en heb toen al voorspeld dat ook deze tour Gesink na de eerste week kansloos zou zijn door een of andere valpartij en het is dus weer waar.

Dus voor jou weer een keer:

Ook in de Tour van 2013 zal gesink na de eerste week al op een onoverkomelijke achterstand staan door een of andere valpartij!
HR
Klopt, er is vaak wat met hem. Toch vind ik hem nu meer ontspannen. En @danielson: dat is al de hele week zo, dus niet alleen omdat de druk er nu af is. Ik denk dat hij sterker is geworden door de tegenslag vorig jaar, ook mentaal. We gaan hem nog wel zien.

Hoor net dat de Raborenners goed hebben geslapen en strijdvaardig zijn. Dat is in ieder geval "positief" ;)

[Dit bericht is veranderd door Amsterdam-Oost (op 7 juli 2012 11:23:38).]
HR
HR

Huis
Vedette

Amsterdam-Oost schreef:

(...)

Klopt, er is vaak wat met hem. Toch vind ik hem nu meer ontspannen. En @danielson: dat is al de hele week zo, dus niet alleen omdat de druk er nu af is. Ik denk dat hij sterker is geworden door de tegenslag vorig jaar, ook mentaal. We gaan hem nog wel zien.

Hoor net dat de Raborenners goed hebben geslapen en strijdvaardig zijn. Dat is in ieder geval "positief" ;)
HR
Precies. Hoe hij gisteren in de avondetappe heel relaxt en nuchter Smeets te woord stond was een verademing t.o.v. vorig jaar. Hij heeft verder niks gebroken of gekneusd en met wat schaafwonden valt wel te fietsen. Ik zou zeggen. Ga lekker voor de bolletjestrui. Voor de komende jaren hoop ik dat Rabo aan risicospreiding gaat doen. Laat Gesink lekker de Giro of Vuelta rijden. Daar is de 1e week niet zo nerveus. Mollema op de Tour en Kruijswijk op de Giro.

[Dit bericht is veranderd door Huis (op 7 juli 2012 11:48:55).]
HR
HR

Amsterdam-Oost
Idool

En dan is er nog Kelderman, in wie ik écht een podiumkandidaat voor de toekomst zie.
HR
HR

Massimo
Internationale topspeler

Reg.: 20 januari 2010

Amsterdam-Oost schreef:

En dan is er nog Kelderman, in wie ik écht een podiumkandidaat voor de toekomst zie.
HR
Kelderman is inderdaad een groot talent. Evenals Tom Jelte Slagter.

Maar dat heeft nog wel een paar jaartjes nodig.

Het Nederlandse wielrennen zie ik komende jaren sowieso beter worden. Niet in een lineaire lijn, maar Gesink, Mollema, Kruiswijk en Poels zijn nog allemaal jonge renners die ik nog sterker zie worden. Dat zal met horten en stoten gaan, maar podiumkandidaten kunnen het wel worden. Helemaal als ze daar nog wat aandacht aan gaan besteden. Ik ben dan ook benieuwd naar de tijdrit van Gesink komende maandag. Als bij rond plek 10 kan eindigen met niet te veel tijdverlies op Wiggens en Evans, dan heeft hij daar echt een stap vooruit in gemaakt.

Helaas heeft Nederland wel te weinig echte afmakers met explosiviteit. Ik snak toch wel weer naar een regelmatige ritzege in de Tour i.p.v. steeds de plaatsen er net onder.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 78,6% dat Valencia wint van Sevilla FC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!