Ajax Netwerk
zaterdag 1 november 2014 - 05:40                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... 108 »

HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 31 augustus 2010

quote:HR
Lederen Knikker schreef:

Net Oranje die Nederlandse wierenners. In de eerste week alweer naar huis of voor spek en bonen meedoen.
Wat een aanfluiting, Nederland hoeft niet meer te kijken. Of je moet het leuk vinden om straks van Hummel voor de bezemwagen door de bergen te zien ploeteren.

Wat ik een zeer irritante ontwikkeling vind is dat al die klassementsrenners bij sprintpotjes ook lekker vooraan gaan zitten dringen. Dat zo onder the boss Armstrong nooit voorkomen. Kan me niet herinneren dat US Postal / Discovery ook zo achterlijk zitten te dringen vooraan bij elke etappe.

Maar Wiggens en Evens moeten weer met 9 man lekker vooraan dringen terwijl je weet dat er 3-4 sprintploegen daar ook willen zitten. Vind je het gek dat iedereen nerveaus wordt (zoals Ducrot zou zeggen). Maar ik heb dit gedrag zelden gezien in ieder geval.
HR
Inderdaad zeg. Ik snap dat ook niet. Laat die sprintersploegen het lekker uitzoeken en ga een beetje in de buik van het peloton hangen. Maar nee hoor, je ziet gewoon heel BMC voorop rijden alsof ze een sprinter in het team hebben.

Uiteindelijk zijn de renners zelf de schuldige van al die valpartijen, het parcours werkt ook niet echt mee, maar als de klassementsrenners zich de eerste week nou gewoon nergens mee bemoeien, dan scheelt dat al een hoop denk ik.
HR
HR

Widink
Moderator

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Het kan bij Gesink en in het bijzonder RABO geen toeval meer zijn. Na zo veel keer dat dit gebeurd. Rabo doet gewoonweg iets fout en er zitten gewoon een aantal knuppels op de fiets die waarschijnlijk slecht kunnen sturen en het management helpt dan ook niet mee qua tactiek.
HR
Hou toch op. Vacansoleil en Argos lagen er toch ook bij? Net als Garmin overigens, die de hele tour al op de grond liggen. En dat is niet bepaald een kinderachtige ploeg.

Er bleven 40 man over ofzo vandaag, en de rest verloor allemaal tijd.
HR
HR

Flurry
Lid 2de elftal

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 25 oktober 2007

Gesink die niet eens het wiel kan houden bij de groep van Schleck. Echt de gemiddelde snelheid en de topsnelheid van Gesink ligt echt veel te laag. het is niet voor het eerst dat hij in zo'n geval het wiel niet kan houden. Trouwens bij zo'n massale valpartij doorrijden is ook laf... Maar ja wat verwacht je anders met renners als Wiggins en Evans.
HR
Lekker makkelijk om dat te zeggen. Gesink zag er het meest gehavend uit van die groep.

Goss met zijn ploeg samen met Chavanel (voor Leipheimer) reden trouwens door. Evans en Wiggins met hun ploegen bleven alleen voorin maar deden geen kopwerk. Die Goss is ook niet helemaal lekker in zijn hoofd. Heel zijn ploeg laten beuken, maar voor wat? Kon vandaag de gehavende Greipel niet eens verslaan.
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009

Cancellara blijkt ook maar een simpele eikel te zijn. Wel iedereen tot rust manen in de Ardennen maar nu geen poot uitsteken. Wat een leider.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Massimo schreef:

(...)

Er valt Rabobank zowel in de rondes als in de klassiekers veel te verwijten, maar deze Tour en de valpartij vandaag niet. Dat is echt pech hebben. Hele klassement naar de kloten, maar wie weet zit er nu nog een ritzege in, omdat ze hem in een bergetappe zullen laten gaan. Liever een etappezege en 9e worden dan 4e zonder Nederlandse zege.
HR
Nee, hier niet. Dat klopt, maar wat ik wel raar vind is dat Gesink niet eens het wiel kan houden en nog eens anderhalve minuut extra verliest. Hij heeft gewoonweg te weinig inhoud en te weinig topsnelheid. Dat moet echt eens verbeteren wil hij echt eens kans maken op een winst van een grote ronde.
HR
HR

Albatros
Bankzitter

Uit: Spakenburg
Reg.: 14 augustus 2003

Heerlijk ook dat die Goss niet won. Die achterlijke Green-Edge ploeg, beetje op kop rammen als iedereen valt, hebben niet eens een klassementsrenner. Opvallend trouwens dat Cancellara als 'leider' van het peloton geen wapenstilstand probeerde zoals twee jaar geleden. Alle hoop nu op Sammy Sanchez of Nibali, want voor de rest hebben we alleen nog maar van die afwachtende tijdritdroeftoeters in de top van het klassement.

Zag je die verbeten, gefrustreerde kop van Mollema toen ie over de finish kwam? Heerlijk, die gozer mag ik wel. Hopelijk herstelt ie een beetje.
HR
HR

Flurry
Lid 2de elftal

Vaart erin schreef:

Cancellara blijkt ook maar een simpele eikel te zijn. Wel iedereen tot rust manen in de Ardennen maar nu geen poot uitsteken. Wat een leider.
HR
Je dacht dat wat toen in de Ardennen gebeurde leiderschap was van Cancellara? Dat was gewoon het sterkste staaltje blufpoker dat ik ooit gezien heb in een koers. En al die stomme ploegleiders met hun oortjes enzo er maar instinken. Menchov had daar de tour kunnen winnen dat jaar. Dat hij er over 20 jaar nog eens goed van wakker mag schrikken.
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Dit is geen pech meer voor Rabo, al je klassementsrijders op achterstand, bij elke val zie je wel Rabo renners betrokken.
Nu maar lekker aanvallen in de bergen door Mollema, Kruiswijk en Gesink, tour is toch al naar de knoppen.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Albatros schreef:

Heerlijk ook dat die Goss niet won. Die achterlijke Green-Edge ploeg, beetje op kop rammen als iedereen valt, hebben niet eens een klassementsrenner. Opvallend trouwens dat Cancellara als 'leider' van het peloton geen wapenstilstand probeerde zoals twee jaar geleden. Alle hoop nu op Sammy Sanchez of Nibali, want voor de rest hebben we alleen nog maar van die afwachtende tijdritdroeftoeters in de top van het klassement.

Zag je die verbeten, gefrustreerde kop van Mollema toen ie over de finish kwam? Heerlijk, die gozer mag ik wel. Hopelijk herstelt ie een beetje.
HR
Cancellara deed dat toen om een paar dagen later wel vol door te rijden toen het wel in het voordeel was van zijn ploeg om door te rijden om tijd te pakken. Cancellara is een hypocriete eikel.
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Reg.: 28 juni 2005

Vaart erin schreef:

HR
Toen de Tour nog echte bazen had was dit ook nooit voorgekomen maar sinds het vertrek van Armstrong is het alleen maar nerveuzer en hectischer geworden in het peleton.

Voor degene die graag valpartijen zien en ander menselijk drama is het wel leuker geworden. Voor de cohesie en puur de sport wat minder.
Tis nu een kwestie van geluk hebben dat je niet valt en naderhand niet gepakt wordt op een dopingtest.

Onder Armstrong of de andere bazen van welleer had je geen massale valpartij gezien op een relatief vlak en recht stuk.

Maar ja met de Evansjes en de Wiggens van deze wereld zie je dus dit.
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

(...)

Cancellara deed dat toen om een paar dagen later wel vol door te rijden toen het wel in het voordeel was van zijn ploeg om door te rijden om tijd te pakken. Cancellara is een hypocriete eikel.
HR
Volgens mij was het in die desbetreffende etappe slecht weer en was het gevaarlijk, dus in mijn ogen terecht dat Fabian daar het peleton tot bedaren maande.
HR
HR

Massimo
Internationale topspeler

Reg.: 20 januari 2010

Albatros schreef:

HR
Mag ik dit als scrabble/wordfeud woord van de dag nomineren ?
HR
HR

T-Bag
Legende

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Ik snap prima de teleurstelling onder een aantal vanwege het tijdverlies van veel klassementsrenners en dan vooral de Rabo´s.

Mensen die nu weer gaan roepen dat ze er iets aan kunnen doen snappen er werkelijk geen ene klote van. Die hebben gewoon 5 dagen zitten wachten om dan toch weer lekker te kunnen bashen. 100 man op een hoop,wat moeten ze doen dan? De Turboboost a la Knightrider even indrukken?! :denk

Als ratten in de val bij zo'n enorme valpartij. Je kan niet met 190 man vooraan rijden en al helemaal niet tussen die sprinttreintjes.

Voor de poule-uitslagen komt het wederom weer aan op meer geluk dan wijsheid,ook daar doe je niks aan.

Voor mij na Rojas en Kittel,nu mijn SW Danielson er ook uit. Jammer maar helaas.

1 Lichtpuntje nu,er zal vuurwerk komen want alle op achterstand gereden klassementsrenners zullen iets moeten proberen,dus nu een x niet afwachten tot de laatste beklimming lijkt me zo :P

[Dit bericht is veranderd door T-Bag (op 6 juli 2012 18:03:11).]
HRHR
HR

Flurry
Lid 2de elftal

Misschien kan er ook wel voordeel uit gehaald worden. Deze tour is erg gericht op de tijdritten. Er zijn volgens mij ook maar 3 aankomsten bergop. Veel van die tijdrijders (evans, wiggins, menchov, leipheimer etc) gaan in die bergritten alleen maar 1 tempo tot bovenaan rijden. Als er dan 1 of 2 goede klimmers achterop staan in het klassement worden die bij een aanval kapot gereden door het hoge tempo.

Maar nu zijn er een grote groep mogelijke klassement renners op achterstand gereden maar nog niet zo ver dat ze kansloos zijn. Misschien gaan we wel erg veel aanvallen zien in de paar bergritten die we hebben zodat het tijdrijderszooitje op een hoop wordt gereden.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

Durven aan te vallen in de bergen!

Etappezege proberen binnen te halen.

Een coupe met Schleck, Valverde en Gesink!
HR
HR

danielson
Bankzitter

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

Tour voorbij voor Rabo. Dat ze er niets aan konden doen is onzin. De belangrijke klassementsrijders zaten immers voor de valpartij behalve alle Rabo's. Heb je de ene dag nog 4 klassementsrijders hoog in het klassement, heb je de andere dag niets meer. Gesink is mentaal al weer gesloopt. Dat hij niet bij groep Schleck kon blijven zegt genoeg. Wat een drama! Lol is er af.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

danielson schreef:

Tour voorbij voor Rabo. Dat ze er niets aan konden doen is onzin. De belangrijke klassementsrijders zaten immers voor de valpartij behalve alle Rabo's. Heb je de ene dag nog 4 klassementsrijders hoog in het klassement, heb je de andere dag niets meer. Gesink is mentaal al weer gesloopt. Dat hij niet bij groep Schleck kon blijven zegt genoeg. Wat een drama! Lol is er af.
HR
Gesink mentaal gesloopt? Huh. Ik weet niet hoor, maar hij zag er redelijk ontspannen bij net bij het intervieuw. Deed relatief nuchter over de situatie maar zag er absoluut niet mentaal gesloopt uit. En dat hij niet bij de groep kon blijven had te maken met zn fiets. Die was niet van hem en 2 maten kleiner. Ga jij eens op een fiets zitten die 3 maten kleiner is en probeer 60 km te rijden. Gaat je niet lukken!. En dat alle klassementsrenners voor de val zaten klopt ook niet.( gehele Garmin ploeg, Valverde, Cobo, Schleck, Braijkovic, Vino, Scarponi o.a.) Heb je eigenlijk wel gekeken of lul je maar wat mee met de meute?
HR
HR

ajax71727395 Rode kaart: waarschuwing
Regelmatige invaller

Vak: 421
Reg.: 13 maart 2008

En weer verliest Gesink en cornuiten belangrijke tijd. Gesink is een kneus en zal altijd een kneus bliven!!
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

Volgens mij werd Cancellara die bewuste Ardennen-etappe gevraagd door zijn ploegleider Riis om de koers te neutraliseren. Dat heeft hij toen gedaan, maar er bleken andere belangen mee te spelen. Ik weet het niet allemaal precies meer, maar het heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat Cancellara niet meer voor Riis wilde rijden en daarna ook de ploeg verliet.

Ik hoop wel na vandaag dat de GreenEdge ploeg deze Tour geen enkel succes mag beleven.
HR
HR

Amsterdam-Oost
Idool

Reg.: 3 mei 2000

ajax71727395 schreef:

En weer verliest Gesink en cornuiten belangrijke tijd. Gesink is een kneus en zal altijd een kneus bliven!!
HR
Ach jochie toch, daar gaat je Tourpoule.

Verder gelieve niet meer te reageren als je er niets van snapt. Verder verwijs ik je graag naar de prima post van T-Bag.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

T-Bag schreef:

Ik snap prima de teleurstelling onder een aantal vanwege het tijdverlies van veel klassementsrenners en dan vooral de Rabo´s.

Mensen die nu weer gaan roepen dat ze er iets aan kunnen doen snappen er werkelijk geen ene klote van. Die hebben gewoon 5 dagen zitten wachten om dan toch weer lekker te kunnen bashen. 100 man op een hoop,wat moeten ze doen dan? De Turboboost a la Knightrider even indrukken?! :denk

Als ratten in de val bij zo'n enorme valpartij. Je kan niet met 190 man vooraan rijden en al helemaal niet tussen die sprinttreintjes.

Voor de poule-uitslagen komt het wederom weer aan op meer geluk dan wijsheid,ook daar doe je niks aan.

Voor mij na Rojas en Kittel,nu mijn SW Danielson er ook uit. Jammer maar helaas.

1 Lichtpuntje nu,er zal vuurwerk komen want alle op achterstand gereden klassementsrenners zullen iets moeten proberen,dus nu een x niet afwachten tot de laatste beklimming lijkt me zo :P
HR
Een van de weinige posts hier die er wat van snapt!!. Hulde T-Bag.
HR
HR

Glories
Basisspeler

Reg.: 19 september 2006

ajax71727395 schreef:

HR
Hou die grote praatjes lekker voor je man
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002

Als Gesink, Mollema en Kruijswijk fysiek ok zijn, en morgen goed doorkomen is de tour nog niet voorbij voor Rabo. sterker nog, ze zullen mogen wegrijden. gevar van onderschatting ligt dan op de loer want met name Gesink oogde ijzersterk en groeide langzaam uit tot mijn Geheimfavorit. Top 5 voor hem en top 10 voor Mollema en Kruijswijk is nog steeds mogelijk en als ze een rit weten te kapen kan het nog best leuk worden.

Hier sprak even de optimist...maar zowel Mollema als Gezink maakte op mij geen heel slechte indruk, leken vooral oppervlakkige verwondingen.
HR
HR

Amsterdam-Oost
Idool

Reg.: 3 mei 2000

Helaas verliest Rabo weer een knecht: Wynants eruit met gebroken ribben. Nog 7 man over...
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Whatever de reden is, het kan geen toeval zijn. Er zijn altijd bepaalde renners die áltijd vallen en renners die nooit vallen. Sagan kan bijvoorbeeld niet vallen. Evans gaat ook gewoon helemaal op kop rijden op 4 km van de meet.
Het maakt mij geen reet uit hoe je het doet, maar je moet er voor zorgen dat je niet valt. Sommige renners kunnen dat en met name de goede (klassementsrenners) kunnen dat. Vallen is geen pech, want als je met een grote groep valt zit je in het verkeerde deel van het peloton. Dat moet je kunnen aanvoelen. Zoals ik al zei, sommigen kunnen dat wel, anderen niet. Jammer dat gesink dat niet heeft.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 8,1% dat FC Utrecht wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Dordrecht:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!