Ajax Netwerk
vrijdag 1 augustus 2014 - 05:45                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 108 »

HR

Amsterdam-Oost
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 3 mei 2000

quote:HR
Abu3 schreef:

Ik mis toch ook nog wel wat Fransen in alle bovenstaande bespiegelingen. Rolland?
HR
Ja ik verwacht wel wat van Jeannesson, Coppel, Peraud (vorig jaar toch 10e).

En ik vergeet nog Pinot.

[Dit bericht is veranderd door Amsterdam-Oost (op 28 juni 2012 11:44:06).]
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008

welke subpoule kan ik me aanmelden bij de telegraaf ?
HR
HR

Madridista
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

Klaas de Jager schreef:

(...)

Je doelt waarschijnlijk op de aflevering van de Tour die eindigde met een tijdrit in de laatste etappe, en waarin Laurent Fignon voor de start een seconde of 15 voorsprong had op Greg Lemond, en op de finish op de Champs Elysee idd op een tel of 8 de Tour verloor...De meest spannende ontknoping ooit in de Tour, en ik heb nog nooit iemand zo zuur zien kijken als Fignon na die finish...

Maar het kan ook andersom geweest zijn...geheugen...drank...
HR
Nee hoor, je kan blijkbaar goed tegen drank. Het waren inderdaad Lemond en Fignon (waar Fignon dan weer als een "Lemon" keek na afloop)
HR
HR

Ruvu
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 24 april 2003

Amsterdam-Oost schreef:

(...)

Ja ik verwacht wel wat van Jeannesson, Coppel, Peraud (vorig jaar toch 10e).

En ik vergeet nog Pinot.
HR
Jeanneson rijdt geen Tour
HR
HR

Amsterdam-Oost
Idool

Ruvu schreef:

(...)

Jeanneson rijdt geen Tour
HR
Ik zie het nu, dank. Wist niet dat hij 'gezondheidsproblemen' heeft. Dan Pinot maar.

[Dit bericht is veranderd door Amsterdam-Oost (op 28 juni 2012 14:40:34).]
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Klaas de Jager schreef:

welke subpoule kan ik me aanmelden bij de telegraaf ?
HR
Subpoule: AjaxNetwerk
Paswoord: ajax1234

Maar de subpoule die ik heb aangemaakt is geen belangstelling voor.
Dat komt doordat de Ajax Netwerk poule bij sportpools.net vorig jaar en de jaren ervoor ook al werd gebruikt. Dus onnodig geweest om bij http://tourpoule.telesport.nl/ een poule te openen.

Bij sportpools.net zijn zo'n 60 deelnemers van Ajax Netwerk:

Sportpools.net
Subleague: AjaxNetwerk

Je hoeft geen wachtwoord in te vullen.

[Dit bericht is veranderd door Kluivert_beste_9_ooit (op 29 juni 2012 11:08:39).]
HR
HR

T-Bag
Legende

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Mijn voorlopige lijst maar mezelf kennende zal er nog wel wat aan gesleuteld worden :)
Excuses voor de lengte maar met kopieren ben ik liever lui dan moe :B

S Sanchez
B Bozic
P Sagan
T Farrar
P Gilbert
P Rolland
T Martin
M Kittel
B Wiggins
E Boasson Hagen
T Van Garderen
J Rojas
R Taaramae

Secret Weapon

J Hoogerland

Kluns

V Nibali

[Dit bericht is veranderd door T-Bag (op 28 juni 2012 17:37:30).]
HR
HR

Bugno
Vedette

Vak: 429
Reg.: 21 november 2002

En (voorlopig) de mijne:
S Sanchez
P Sagan
A Greipel
B Wiggins
J Rojas
M Kittel
T Martin
E Boasson Hagen
W Poels
S Kruijswijk
R Porte
B Mollema
D Zabriskie
Secret Weapon
J Hoogerland
Kluns
R Hesjedal
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

Mijn (voorlopige) lijst dan ook maar:

M Kittel
P Sagan
D Zabriskie
W Poels
V Kiryienka
M Albasini
A Greipel
B Wiggins
D Moncoutie
L Sanchez
P Rolland
S Kruijswijk
J van den Broeck

Secret Weapon
B Mollema

Kluns
J Brajkovic
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

P Sagan
B Wiggins
S Sanchez
A Valverde
J Rojas
J Coppel
A Greipel
T Van Garderen
R Taaramae
D Menchov
Y Hutarovich
J Brajkovic
T Gallopin

Secret Weapon
B Mollema

Kluns
V Jerome
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Voorlopige selectie:

T Danielson
P Gilbert
R Porte
T Martin
Y Popovych
D Menchov
J van den Broeck
M Cavendish
A Valverde
R Gesink
P Sagan
B Grabsch

Secret Weapon:

R Taaramae

Kluns:

J Cobo

-----------------------------------------------------------------------------

Voorbeschouwing van http://www.wielerupdate.nl:

forumillustratie

Tourpreview: de strijd om het felbegeerde geel

De Tour de France begint morgen. En bij WielerUpdate.nl hebben we inmiddels gekeken naar de kanshebbers voor het bergklassement, het puntenklassement, de jongerentrui en de Nederlanders. Resteert ons één vooruitblik. Wie gaan er strijden voor de gele trui?

Dik honderd kilometer tijdrijden. Wie vraagt naar een samenvatting van het parcours van de Tour van dit jaar, krijgt dat als voornaamste antwoord. Dik honderd kilometer tegen de klok. Berggeiten hebben geen kans. Andy Schleck heeft eigenlijk mazzel dat hij er niet bij is. Bespaart hem een afgang. Is het werkelijk zo erg? Misschien wel. Als we iets hebben geleerd in de afgelopen Giro, Vuelta en ook de Tour, is het dat er bergop niet meer zo veel wordt gewonnen.

Geen Lance Armstrong forumillustratie die in een klim even de hielen licht en het complete peloton te kakken zet. Geen Jan Ullrich die besluit dat hij lang genoeg voor die kale Riis heeft gereden, om vervolgens als een drieste stier omhoog te vallen.

De trend is, dat een groepje favorieten overblijft, nadat ze keurig door hun helpers zijn afgezet. Dat groepje houdt elkaar vervolgens in een moordende wurggreep, waarna een mindere god (met alle respect) er vandoor piept en de dagzege pakt. Op vijfhonderd meter voor de finish vertrekt er dan een favoriet, die tien seconden pakt op zijn rivaal. Heel spannend op papier, maar in de praktijk niet spectaculair. Nu de Tour zo veel tijdritkilometers heeft, valt het te verwachten dat klimmers met ambitie grondig gaan huishouden in de bergen, om dan de schade te beperken in de chronoritten. Althans, op papier. We zullen zien.

Desondanks kent deze Tour twee topfavorieten: Cadel Evans en Bradley Wiggins.

forumillustratie
Bradley Wiggins

Evans verdedigt zijn Tourzege van vorig jaar, Wiggins verkeert in bloedvorm. Won Parijs-Nice, won Romandië en won de Dauphiné. En vooral zijn optreden in de tijdrit van de Dauphiné bombardeerde hem direct tot topfavoriet. Hij zette Evans, maar ook Panzerwagen Tony Martin, flink op hun nummer. Evans moet nog wat uit zijn schulp kruipen, maar kan dat als geen ander. Dat zagen we vorig jaar. Maar naast hun sterke tijdritten, kunnen de heren ook met de besten mee bergop. Voor een mogelijke Tourwinnaar een uiterst sterke combinatie.

Eigenlijk zijn alle andere mannen outsiders. Maar zoals dat zo vaak is met 'dark horses', zijn outsiders altijd gevaarlijk. Samuel Sanchez, Vincenzo Nibali, Denis Menchov, Ryder Hesjedal, Jani Brajkovic, Frank Schleck (wat hij ook zegt), Jurgen Van den Broeck en ook Robert Gesink zouden het in zich moeten hebben om heel ver te komen. Als een van die mannen bergop het lef -en de benen- heeft om écht uit te halen, kan het verwachtingspatroon wel eens flink door de war geschopt worden.

Maar in alle redelijkheid moet het een duel worden tussen Wiggins en Evans, tussen de grootmachten van Sky en BMC, tussen de twee relatief 'nieuwe' landen in het wielrennen. En laat je niet de put in praten door de beperkte aankomsten bergop. Iedereen wil winnen, de renners verzinnen wel een manier om kans te maken.

Verder op de site nog Gesink aan het woord:

Gesink: "Ga dit jaar relaxter van start"

forumillustratie

Een jaar geleden wist wielerminnend Nederland het zeker: Robert Gesink zou een gooi gaan doen naar een podiumplaats in de Tour de France. Rabobank had zijn hele ploeg om de Varssevelder heen gebouwd, de verwachtingen waren enorm. Maar Gesink (26) viel, was daarna geen moment meer goed en arriveerde een illusie armer in Parijs.

Met de ervaringen van vorig jaar in het achterhoofd en de wetenschap dat het parcours van deze Tour niet bepaald in het voordeel van Gesink is, zijn de verwachtingen dit jaar een stuk minder hoog. De druk, die vorig jaar zo enorm was, is nu een stuk minder.

"Dit jaar is het anders", zegt Gesink een dag voor de start van de Tour in De Telegraaf. "Ik ga relaxter van start. Meer met een glimlach en de instelling om er een mooie koers van te maken. Ik probeer me minder gek te laten maken van alle koude kermis die er in de Tour om je heen is. De Tour is een raar, hectisch circus. Wat dat betreft heb ik wel een stap gezet. Ik moet niet de illusie hebben dat ik externe factoren kan veranderen."

"Laat ik voorop stellen dat het behoorlijk zwaar is wanneer je in de Tour vanwege een blessure ver onder je niveau rijdt en ondertussen in de vuurlinie van de media ligt", blikt hij nog één keer terug op zijn teleurstellende Tour de France van vorig jaar. "Ik wilde daar nog zo graag, maar fysiek kon ik niks meer goed doen. Mijn les van die Tour? Gewoon afstappen na zo’n zware val. (...) Als ik merk dat meerijden het maximale is, dan knijp ik in de remmen. In mijn vrije tijd kan ik ook wel van Luik naar Parijs fietsen."

[Dit bericht is veranderd door Kluivert_beste_9_ooit (op 29 juni 2012 12:32:17).]
HR
HR

Amsterdam-Oost
Idool

Wat verwachten we morgen van de proloog? Cancellara, Wiggins, Sagan, Martin? Of toch stiekem Westra?

[Dit bericht is veranderd door Amsterdam-Oost (op 29 juni 2012 13:59:36).]
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009

B Bozic
S Sanchez
A Valverde
L Westra
B Wiggins
P Sagan
T Danielson
T Voeckler
A Vinokourov
J vd Broeck
M Kittel
T Farrar
R Taaramae
A Valverde

B Mollema

P Gilbert

Zit alleen nog te twijfelen over mijn tweepuntskluns. Iemand ideeen?
HRHR
HR

Massimo
Internationale topspeler

Reg.: 20 januari 2010

Amsterdam-Oost schreef:

Wat verwachten we morgen van de proloog? Cancellara, Wiggins, Sagan, Martin? Of toch stiekem Westra?
HR
Ik denk deze 4 namen ja. Misschien Evans ook in de top 5. Tenzij het weer parten gaat spelen en renners die eerder zijn gestart op een droog parcours mogen rijden en de latere starters niet.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Vanwege de Olympische Spelen fietst Cancellara de laatste tijdrit niet.
Het is maar dat het geweten is.

Startvolgorde proloog Nederlanders, tour- en proloog favorieten:

14.00: Tom Veelers
14.06: Maarten Tjallingii
14.09: Johnny Hoogerland
14.28: Bram Tankink
14.45: Pieter Weening
14.46: Bert Grabsch
14.48: Karsten Kroon
14.53: Kenny van Hummel
14.59: David Millar
15.06: Roy Curvers
15.12: Laurens ten Dam
15.15: Rob Ruijgh
15.17: Edvald Boasson Hagen
15.37: Gustav Larsson
15.40: Jimmy Engoulvent
15.48: Andréas Klöden
15.51: Sebastian Langeveld
15.56: Steven Kruijswijk
16.01: Michael Rogers
16.12: Albert Timmer
16.15: Janez Brajkovic
16.23: Richie Porte
16.28: Ivan Basso
16.34: Koen de Kort
16.36: Levi Leipheimer
16.40: Bauke Mollema
16.43: Wout Poels
16.45: Christopher Froome
16.49: David Zabriskie
16.50: Peter Sagan
16.54: Fränk Schleck
16.56: Patrick Gretsch
16.58: Tony Martin
16.59: Alexandre Vinokourov
17.00: Michael Mörkov
17.01: Alejandro Valverde
17.02: Robert Gesink
17.04: Denis Menchov
17.05: Lieuwe Westra
17.06: Jurgen van den Broeck
17.07: Bradley Wiggins
17.11: Ryder Hesjedal
17:12: Vincenzo Nibali
17.14: Samuel Sánchez
17.16: Fabian Cancellara
17.17: Cadel Evans

[Dit bericht is veranderd door Kluivert_beste_9_ooit (op 29 juni 2012 16:50:00).]
HR
HR

Morfang
Basisspeler

Uit: Utrecht
Reg.: 19 november 2005

Vaart erin schreef:

B Bozic
S Sanchez
A Valverde
L Westra
B Wiggins
P Sagan
T Danielson
T Voeckler
A Vinokourov
J vd Broeck
M Kittel
T Farrar
R Taaramae
A Valverde

B Mollema

P Gilbert

Zit alleen nog te twijfelen over mijn tweepuntskluns. Iemand ideeen?
HR
Ik heb voor Hesjedal gekozen omdat die de Giro gereden heeft, en praktijk wijst uit dat renners die de Giro gereden hebben in de Tour nooit presteren.
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Ik doe mee bij de Telegraafpoule. Aldaar ben je beperkt in het opstellen van diverse kopstukken, en dat beinvloedt natuurlijk je deelnemerslijst.

Ik gok op een sensationeel debuut van de formatie Greene-Edge. Heb dus Gerrans in mijn ploeg, maar ook Goss en zijn compaan Impey opgesteld.

Heb slechts 1 Nederlander opgesteld, wat me duur te staan kan komen mochten de Rabo's eindelijk de verwachtingen waar gaan maken ( waarvoor ik dan mijn hoed diep voor zal afnemen ) Ik gok op Poels, waarvan ik hoop en eigenlijk ook verwacht dat die een bere-klassement gaat rijden. Die 1 of 2 mindere dagen neem ik op de koop toe, want hij zal verder in vrijwel alle heuvelachtige en berg-etappes plus tijdritten naar ik hoop het vaakst binnen de top 10 rijden van alle Nederlanders.

De Belgen komen er bij mij niet aan te pas. Hoofdreden is dat er voor Jurgen van den Broeck bij mij geen plek was in het team vanwege de ster die achter zijn naam staat ( toen ik bij hem aangeland was had ik al 5 kopstukken met ster in mij team...) Vanendert is gesneuveld ten faveure van een andere outsider. Ook geen enkele Italiaan, de 2 toppers die eventueel in aanmerking zouden komen voor mijn selectie, Nibali en Scarponi, hebben beiden de Giro gereden en dat is meestal een garantie voor een slechte Tour, zeker voor Italianen die zo'n Giro nooit op halve kracht dus als voorbereiding op de Tour kunnen rijden. Die zijn dus nu niet in topvorm denk ik

Verder heb ik geprobeerd het zo in te vullen dat enige verrassing mogelijk is, wat de kans op een hoge eindklassering verkleind, maar daarentegen de kans op dagsucces aanzienlijk groter maakt. Volgens mij inzichten dan... ;B

Met enkele vrijbuiters erbij, plus Evans en de absolute favoriet Wiggins, denk ik een vrij complete ploeg te hebben, waar ik dagelijks een uitgekiend 9tal van op kan stellen.

Mijn selectie :

Sagan, Cavendish, Kittel, Goss, Farrar, Bozic, Bole, Dumoulin, Impey.

Wiggins, Evans, S Sanchez, vd Velde, Gerrans, Poels, Rolland, Riblon, Froome, Martin, Di Gregorio

Allez les Pedaleurs ! Trappen met die hap...

[Dit bericht is veranderd door Klaas de Jager (op 29 juni 2012 20:24:58).]
HR
HR

Nida
Bankzitter

Uploads: 3
Reg.: 10 februari 2005

Klaas de Jager schreef:
Ook geen enkele Italiaan, de 2 toppers die eventueel in aanmerking zouden komen voor mijn selectie, Nibali en Scarponi, hebben beiden de Giro gereden en dat is meestal een garantie voor een slechte Tour, zeker voor Italianen die zo'n Giro nooit op halve kracht dus als voorbereiding op de Tour kunnen rijden. Die zijn dus nu niet in topvorm denk ik
HR
Nibali heeft geen Giro gereden, heeft alles op de Tour gezet dit jaar.
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

Amsterdam-Oost schreef:

HR
Ik ga dan maar voor een outsider, Captain America! (Dave Zabriskie dus)
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Nida schreef:

(...)

Nibali heeft geen Giro gereden, heeft alles op de Tour gezet dit jaar.
HR
Natuurlijk, maar ik grijp alles aan om tegenstanders zand in de ogen te strooien...
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Voor de mensen die Vive le Vélo op Eén willen bekijken, over een paar minuutjes is het weer zover.
Morgen begint geloof ik de NOS pas.
HR
HR

AJAXHengelo
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hengelo Ov.
Reg.: 3 juni 2002

Nog ruim 5 uur en we gaan eindelijk beginnen. Ik ben er klaar voor!!

Mocht Veelers trouwens niet onderuit gaan/ ingehaald worden zal hij virtueel in het geel komen. Die hebben we dan toch al mooi te pakken.

[Dit bericht is veranderd door AJAXHengelo (op 30 juni 2012 11:03:02).]
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
International

Virtuele trui is leuk ja, dat kan niemand meer van Nederland afpakken. ;)

Ik zet trouwens hoog in op Van den Broeck. Sluit niet uit dat hij in de bergen iédereen achterlaat.
Waarom weet ik niet, maar vond hem vorig jaar vóór zijn val zéér sterk overkomen. Reed bijzonder goed voorin en hij oogt zo vlak voor de nieuwe Tour zo rustig.

Gesink-Van den Broeck worden mooie duels in de bergen. Natuurlijk, er zijn nog wel anderen, maar een Nederlandse of Belgische Touroverwinning zou echt schitterend zijn.

[Dit bericht is veranderd door Kluivert_beste_9_ooit (op 30 juni 2012 13:28:50).]
HR
HR

Koning Ajax
Lid 2de elftal

Reg.: 23 september 2010

Ik ben al tevreden met een Nederlandse ritwinst. 7 jaar geleden man.
HR
HR

AJAXHengelo
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hengelo Ov.
Reg.: 3 juni 2002

Veelers binnen in 7:47. Het virtuele geel stevig om zijn schouders hoewel Grivko nu 8 seconden sneller is bij het tussenpunt.

Edit: Het virtuele geel heeft 5 seconden om zijn schouders gehangen. Gerrans is 5 seconden sneller. Helaas. :)

[Dit bericht is veranderd door AJAXHengelo (op 30 juni 2012 14:10:47).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 65,0% dat Helmond Sport wint van Fortuna Sittard. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!