Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 108 »
Nida
Bankzitter
Vak: -
Droomaankoop: -
Uploads: 3
Reg.: 10 februari 2005
Loki
Vedette
Reg.: 14 februari 2009
quote:Geloof me maar dat hij vol ging toen Schleck zijn ketting eraf lag. Of op de Tourmalet. Maar hij kreeg ze niet gelost. En ik ontken ook niet dat Contador niet de snelste klimmer zou zijn. Maar Schleck is even goed in mijn ogen, en dus constateer ik enkel dat de komende Tour zonder Contador waarschijnlijk minder spannend wordt dan met Contador. Je moet natuurlijk niet vergeten dat er op Schleck meer groeipotentieel zit nog. Contador is bijna 3 jaar ouder.
spelbos schreef:
(...)
Weet ik niet, ik vond Contador vrij defensief rijden afgelopen tour, misschien dat hij aanvallender had gereden als hij op achterstand stond tov Schleck.
RAPHIGOLA
Idool
Uit: 's-Hertogenbosch
Vak: 427
Reg.: 2 september 2002
KingKong
Basisspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 17 augustus 2007
Klaas de Jager
Internationale topspeler
Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008
kaashater
Regelmatige invaller
Reg.: 8 mei 2007
quote:het is 7 juni... 2 jaar terug reden ze allemaal geweldig in de Dauphine, waar waren ze toen in de Tour? behalve een cadeautje op de mont ventoux was dat een verschrikkelijk slechte ronde van de Rabo's.
Klaas de Jager schreef:
Dagelijks te zien op Eurosport.
Gisteren een aardige etappe met finish bergop. Niet al te zwaar. Zwaar genoeg echter om te constateren dat Geesink de verwachting weer eens niet waar kon maken. Ik twijfel al heel lang over die gozer, sowieso over die rabo´s, die uitblinken in het uitblinken als er niets op het spel staat...
Maar het is nog vroeg, de focus ligt natuurlijk op de tour en er zal nu niet worden geforceerd...
Ik ben benieuwd of er nu eindelijk eens wat beloftes gaan worden ingelost. Geesink moet bewijzen dat zijn verbetering in de tijdrit niet tenkoste is gegaan van zijn klimcapaciteiten, en ik zet daar zeer grote vraagtekens bij. Sowieso vond ik zijn klimmerscapaciteiten al zwaar overschat, aangezien hij totaal geen tempowisselingen aan kan en geen demarrage in de benen heeft. Zodra echte klasbakken er een snok aan geven is ie gezien. Gisteren was ie ronduit zwak en liet zich op een tweede categorietje op een minuut fietsen door vd Broeck. Daarvoor reden de Rabos tijdenlang vol op kop om de vluchters terug te halen, om, toen dat voor elkaar was en het enigszins serieus omhoog ging, in geen velden of wegen meer te zien te zijn...zeer zeer matig optreden.
Ik voel weer een geweldige deceptie aankomen straks in La Grande Boucle...
can-o
Icoon
Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002
Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal
Reg.: 31 augustus 2010
quote:Basso is ongeveer 3 weken geleden aardig ten val gekomen tijdens de training en heeft sindsdien weinig tot niet getraind. Is op dit moment dus totaal uit vorm en het is dus afwachten of hij voor de Tour wel weer zijn vorm kan vinden.
kaashater schreef:
(...)
het is 7 juni... 2 jaar terug reden ze allemaal geweldig in de Dauphine, waar waren ze toen in de Tour? behalve een cadeautje op de mont ventoux was dat een verschrikkelijk slechte ronde van de Rabo's.
volgens mij heeft Gesink vorig jaar wel degelijk laten zien dat hij bij de beste klimmers hoort, of ben je vergeten hoe hij iedereen op een hoop fietste in zwitserland vorig jaar?
De enige die gisteren op kop reed was Grischa Niermann, een van de meest ondergewaardeerde knechten in het peleton, van goudwaarde voor de raboploeg en hij heeft gisteren 100km op kop gereden.
trouwens Basso ook al zo'n matige klimmer?
116. BASSO Ivan 91 LIQUIGAS-CANNONDALE 3h 46' 43" + 03' 34"
Samuel Sanchez werd gisteren ook op een minuut gereden.
Het is 7 Juni en de eerste bergetappe in de tour wordt gereden op 14 juli, ik geef het je te doen om nu in vorm te zijn, en dan nog steeds. Laat gesink dus maar lekker tijd verliezen elke dag, I couldn't care less.
kaashater
Regelmatige invaller
Reg.: 8 mei 2007
quote:ja ik weet het verhaal van Basso, ik plaatste zijn tijd ook om te laten zien dat de beste klimmers kunnen afhaken(slechte dag hebben, uit vorm zijn of hongerklop), niet om aan te geven dat Basso het zo slecht heeft gedaan
Dmitri Karamazov schreef:
(...)
Basso is ongeveer 3 weken geleden aardig ten val gekomen tijdens de training en heeft sindsdien weinig tot niet getraind. Is op dit moment dus totaal uit vorm en het is dus afwachten of hij voor de Tour wel weer zijn vorm kan vinden.
Ik hoop het in ieder geval want wat mij betreft kunnen er niet genoeg sterke mannen meedoen.
Voor de rest ben ik het helemaal met je verhaal eens. Laten we hopen dat Gesink nu eens geleerd heeft door niet te vroeg te pieken en zijn grote vorm voor de Tour bewaard.
Morgen een tijdrit in de Dauphine, dus ik denk dat we daarna iets meer kunnen zeggen over zijn vorm.
Voor diegenen die zeggen dat Gesink geen versnelling heeft.
Huis
Vedette
Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003
quote:Sjonge jonge wat een negativiteit weer. Gesink heeft naar aanleiding van de voorbereiding voor de Tour van vorig jaar nu voor een andere route gekozen. Gesink reed altijd en overal waar het starte voor een klassement. Nu laat hij bewust en in samenspraak met de ploegleiding het klassement lopen om zich beter in vorm te rijden voor de Tour. Na de Dauphine is er nog een hoogtestage en zal zijn piek naar de 2e en 3e week van de Tour liggen. Als Gesink in topvorm was en hij zou minuten verliezen zou ik me zorgen maken, maar hij laat zich bij wijze van spreken lachend en zeer relax lossen en maakt zich niet druk om het klassement. Een beetje zoals Andy Schleck ook altijd doet in de voorbereiding op de Tour. Volgens de manager van Lotto is Van den Broek bijvoorbeeld nu al in vorm en hopen ze dat ze het nog 6 weken kunnen rekken.
Klaas de Jager schreef:
Dagelijks te zien op Eurosport.
Gisteren een aardige etappe met finish bergop. Niet al te zwaar. Zwaar genoeg echter om te constateren dat Geesink de verwachting weer eens niet waar kon maken. Ik twijfel al heel lang over die gozer, sowieso over die rabo´s, die uitblinken in het uitblinken als er niets op het spel staat...
Maar het is nog vroeg, de focus ligt natuurlijk op de tour en er zal nu niet worden geforceerd...
Ik ben benieuwd of er nu eindelijk eens wat beloftes gaan worden ingelost. Geesink moet bewijzen dat zijn verbetering in de tijdrit niet tenkoste is gegaan van zijn klimcapaciteiten, en ik zet daar zeer grote vraagtekens bij. Sowieso vond ik zijn klimmerscapaciteiten al zwaar overschat, aangezien hij totaal geen tempowisselingen aan kan en geen demarrage in de benen heeft. Zodra echte klasbakken er een snok aan geven is ie gezien. Gisteren was ie ronduit zwak en liet zich op een tweede categorietje op een minuut fietsen door vd Broeck. Daarvoor reden de Rabos tijdenlang vol op kop om de vluchters terug te halen, om, toen dat voor elkaar was en het enigszins serieus omhoog ging, in geen velden of wegen meer te zien te zijn...zeer zeer matig optreden.
Ik voel weer een geweldige deceptie aankomen straks in La Grande Boucle...
Simon Wiesenthal
Idool
Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005
champy95
Legende
Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002
Klaas de Jager
Internationale topspeler
Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008
Mijn club AFC Ajax
Moderator
Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005
quote:Maar ja wat verwacht je dan met het grootste tactisch onbenul allertijden: Breukink. Hij was al als wielrenner tactisch een oliebol, als ploegleider/manager is het nog veel erger.
Klaas de Jager schreef:
Ook in de tijdrit heeft Gesink het "lekker rustig aan gedaan"...en werd op 3 minuten gereden...Je zou denken dat ze die tijdrit als ultieme test aan zouden pakken om te zien of dat onderdeel van de Tour daadwerkelijk genoeg verbeterd is om straks in de Tour mee te doen in de strijd om het geel.
Nee jongens geen risico..., alles wijst erop dat ie veel beter in vorm is dan vorig jaar, aldus alles om hem heen in de duurste ploeg uit het peloton, die er jaar in jaar uit in slagen om geen aansprekende koersen te winnen...
Ik geloof allang niet meer in het sprookje rabo, die zijn er gewoon nooit als het er echt om gaat.180 kilometer op kop rijden en de kijkers vervelen met halfslachtige demarrages en kansloze ontsnappingen, en in de laatste tien kilometer zie je niemand meer. Tactisch van het allerdomste nivo, en mentaal ronduit zwak, die raborenners.
Mollema en Kruiswijk hebben tig keer meer mogelijkheden om echte klassementsrenners te worden, maar daar wordt op een dusdanig voorzichtige manier mee omgesprongen dat die nimmer echt zullen ontluiken en waarschijnlijk de rest van hun carriere als veelbelovend talent rondom de tiende plaatsen blijven koersen.
Of ze moeten de ballen hebben om die drama-ploeg te verlaten, om zich elders te harden en vervolgens vol rendement te gaan halen uit hun ongekende mogelijkheden.
Albatros
Bankzitter
Uit: Spakenburg
Reg.: 14 augustus 2003
quote:Helemaal mee eens, ik stoor me altijd ontzettend aan die man. Wat een natte dweil is dat zeg. Dekker vind ik dan wel een goede ploegleider, die durft tenminste risico's te nemen.
Mijn club AFC Ajax schreef:
(...)
Maar ja wat verwacht je dan met het grootste tactisch onbenul allertijden: Breukink. Hij was al als wielrenner tactisch een oliebol, als ploegleider/manager is het nog veel erger.
champy95
Legende
Huis
Vedette
Frankie de missing link
Vedette
Reg.: 14 augustus 2009
quote:Wat vind jij aansprekende koersen? Alleen de Tour en dan alleen het algemeen klassement?
Klaas de Jager schreef:
Ook in de tijdrit heeft Gesink het "lekker rustig aan gedaan"...en werd op 3 minuten gereden...Je zou denken dat ze die tijdrit als ultieme test aan zouden pakken om te zien of dat onderdeel van de Tour daadwerkelijk genoeg verbeterd is om straks in de Tour mee te doen in de strijd om het geel.
Nee jongens geen risico..., alles wijst erop dat ie veel beter in vorm is dan vorig jaar, aldus alles om hem heen in de duurste ploeg uit het peloton, die er jaar in jaar uit in slagen om geen aansprekende koersen te winnen...
Ik geloof allang niet meer in het sprookje rabo, die zijn er gewoon nooit als het er echt om gaat.180 kilometer op kop rijden en de kijkers vervelen met halfslachtige demarrages en kansloze ontsnappingen, en in de laatste tien kilometer zie je niemand meer. Tactisch van het allerdomste nivo, en mentaal ronduit zwak, die raborenners.
Mollema en Kruiswijk hebben tig keer meer mogelijkheden om echte klassementsrenners te worden, maar daar wordt op een dusdanig voorzichtige manier mee omgesprongen dat die nimmer echt zullen ontluiken en waarschijnlijk de rest van hun carriere als veelbelovend talent rondom de tiende plaatsen blijven koersen.
Of ze moeten de ballen hebben om die drama-ploeg te verlaten, om zich elders te harden en vervolgens vol rendement te gaan halen uit hun ongekende mogelijkheden.
quote:Hoezo? Welke andere ploegen winnen met geen ABSOLUTE topper van het niveau Armstrong, Contador, 3 grote rondes in 6 jaar? Hebben we het nog niet over de tour van Rasmussen. Dat had 4 moeten zijn.
Albatros schreef:
(...)
Helemaal mee eens, ik stoor me altijd ontzettend aan die man. Wat een natte dweil is dat zeg. Dekker vind ik dan wel een goede ploegleider, die durft tenminste risico's te nemen.
Maar het is inderdaad een prestatie van formaat dat je met zo veel geld zo weinig resultaat weet te boeken.
Siem de goalmachien
Vedette
Droomaankoop: Albin Ekdal
Reg.: 11 november 2008
quote:Dekker is een debiel als ploegleider. Vraag maar eens aan Sebastiaan Langeveld wat hij van hem vindt.
Albatros schreef:
(...)
Helemaal mee eens, ik stoor me altijd ontzettend aan die man. Wat een natte dweil is dat zeg. Dekker vind ik dan wel een goede ploegleider, die durft tenminste risico's te nemen.
Maar het is inderdaad een prestatie van formaat dat je met zo veel geld zo weinig resultaat weet te boeken.
Frankie de missing link
Vedette
quote:van Houwelingen?
Siem de goalmachien schreef:
(...)
Dekker is een debiel als ploegleider. Vraag maar eens aan Sebastiaan Langeveld wat hij van hem vindt.
Nico Verhoeven en Adrie nog iets zijn de beste ploegleiders.
Huis
Vedette
quote:Remember Omloop het Volk 2 jaar geleden. Langeveld reed met Haussler voorop en was sowieso 2e geworden. Maar Dekker opperde dat Langeveld niet mocht meerijden en liet ploeggenoten Posthuma en Flecha achter Langeveld het gat dichtrijden. Hij had Langeveld natuurlijk gewoon met Haussler moeten laten meerijden en dan de sprint aangaan.
Frankie de missing link schreef:
(...)
van Houwelingen?
Wat is er dan met Langeveld en Dekker?
Simon Wiesenthal
Idool
Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005
quote:Mooi om te zien dat hij na kilometers op het elastiek te hebben gereden, er helemaal aan het einde doorheen komt en nog weg rijdt ook.
Huis schreef:
(...)
Edit: Gesink zojuist 2e in de konningenrit met aankomst bergop achter J. Rodriquez en voor VDB, Vino, Wiggens en Evans.
Hij is zeker nog niet in topvorm en zal de komende weken nog wat moeten groeien maar ik denk dat alle pessimisten hier een beetje gerustgesteld zijn.
Frankie de missing link
Vedette
quote:Vind dat je juist als ploegleider dan hem helemaal niet de sprint aan moet laten gaan. met zijn tweeen heb je meer kans, daarnaast hoop je dat Haussler zich doodrijdt. Hausler is een man die massasprints kan winnen, dan moet je dus als ploegleider iets verzinnen. Rijden voor plaats 2, das pas laf.
Huis schreef:
(...)
Remember Omloop het Volk 2 jaar geleden. Langeveld reed met Haussler voorop en was sowieso 2e geworden. Maar Dekker opperde dat Langeveld niet mocht meerijden en liet ploeggenoten Posthuma en Flecha achter Langeveld het gat dichtrijden. Hij had Langeveld natuurlijk gewoon met Haussler moeten laten meerijden en dan de sprint aangaan.
Edit: Gesink zojuist 2e in de konningenrit met aankomst bergop achter J. Rodriquez en voor VDB, Vino, Wiggens en Evans.
Hij is zeker nog niet in topvorm en zal de komende weken nog wat moeten groeien maar ik denk dat alle pessimisten hier een beetje gerustgesteld zijn.
champy95
Legende
quote:Des te jammer eigenlijk. Hij maakt enkel het verschil in de HC beklimmingen.
Simon Wiesenthal schreef:
(...)
Mooi om te zien dat hij na kilometers op het elastiek te hebben gereden, er helemaal aan het einde doorheen komt en nog weg rijdt ook.
Huis
Vedette
quote:Klopt. Je ziet elke keer dat Gesink het lastig heeft aan het begin van een klim als het tempo direct hoog is en er direct gedemareerd wordt en dan gedurende de klim steeds beter in zijn ritme komt en de rest opveegt. Echter lost hij nooit heel hard en blijft er vaak aanhangen zoals gisteren.
champy95 schreef:
(...)
Des te jammer eigenlijk. Hij maakt enkel het verschil in de HC beklimmingen.
beklimmingen van cat 1 en 2, heeft hij het wat moeilijker omdat anderen minder afzien en explosiever zijn.
Deze topic is gesloten en bestaat uit 108 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 »
Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.
Ajax Forums » D - Overig » Andere sporten » Wielrennen [Deel 4]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Is Joel Veltman klaar om Toby Alderweireld te vervangen?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.